quote:Op zondag 6 februari 2011 15:43 schreef Ole het volgende:
Vorige keer konden toch houders van American Express kaarten een week eerder boeken?
Hebben die voor het eerst in hun leven eens een voordeeltje aan hun waardeloze creditcardquote:Op zondag 6 februari 2011 15:43 schreef Ole het volgende:
Vorige keer konden toch houders van American Express kaarten een week eerder boeken?
vrijdag is het de 11e, heb jij dan al een andere code? (hint, hint)quote:Op zondag 6 februari 2011 20:32 schreef motorbloempje het volgende:
ik zat alweer een tijdje te wachten op de mail van diningcity
gelukkig ben ik vrijdag de hele dag achter de pc/laptop aanwezig,dus kan dan meteen wat leuks reserveren hopelijk!
hulde, bedankt! Ik wilde serieus nog gaan kijken vandaagquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:52 schreef Aarti het volgende:
www.restaurantweek.nl/vip
het wachtwoord is alom bekend(diningcity2011)
Klopt en als het goed is heb je vorige maand al een bericht hierover gehad.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:43 schreef Ole het volgende:
deden er geen wokken mee?quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:52 schreef uniekhoorn het volgende:
Koriander (1 * ) in Drachten gereserveerd
Met de eerste boeking of de restaurantweek als geheel?quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:13 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Maar staar je niet blind want de beste restaurants(*=sterren) doen niet mee
op een enkele na.
Wij ook.quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:32 schreef FutureFairytale het volgende:
- De Moerbei in Warmond (ster)
Welke dag heb jij gereserveerd?quote:
Wij dinsdag en het andere restaurant op woensdag.quote:
ok. ik denk dat die teppanyaki gaat vervallen bij mij.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij dinsdag en het andere restaurant op woensdag.
We laten waarschijnlijk 1 van de 2 vervallen.
Wauw dankjewel! De kersentuin en Apicius (1ster!). Mede eigenaar en sommelier van het jaar 2008 volgens de Gault-Millau: Gaylordquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:52 schreef Aarti het volgende:
www.restaurantweek.nl/vip
het wachtwoord is alom bekend(diningcity2011)
Hee, daar heb ik vanmorgen ook bij gereserveerd!quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:02 schreef Steven184 het volgende:
Het wordt de Limonadefabriek in Streefkerk. Goede verhalen over gehoord, dus ben benieuwd.
Grappig, wij gaan op vrijdag. Jij?quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, daar heb ik vanmorgen ook bij gereserveerd!
Op vrijdag! Half acht.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Grappig, wij gaan op vrijdag. Jij?
Wij om 19.00, haha. Dat is dan wel weer erg toevallig. Nou, dan zal ik de deur maar in de gaten houdenquote:
Die kreeg ik ook, vandaar dat ik hier ging spieken naar een code.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
hihi, kreeg gisteren mail, dat je vanaf maandag weer kunt reserveren
Ook op vrijdag zoals de restquote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:54 schreef k_man het volgende:
Goed dat ik dit topic zag. Wat een drama is de beveiliging van die site toch iedere keer weer.![]()
Zojuist ook gereserveerd bij De Limonadefabriek.
Eh, shit, ja.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ook op vrijdag zoals de rest, haha.
Jeetje, het begint gewoon op een Fok!meeting te lijken.quote:
Lucky you!quote:Op zondag 13 februari 2011 14:43 schreef nectarientje het volgende:
Wij gaan naar Avant-Garde in Eindhoven
Er is voor me geboektquote:Op zondag 13 februari 2011 14:48 schreef Cat22 het volgende:
Lucky you!![]()
Wanneer heb je geboekt? Ik keek twee dagen geleden en toen zat hij al vol op de dagen dat ik kon.
De pijn is makkelijker te dragen omdat ik inmiddels bij twee andere restaurants met ster heb geboekt.![]()
En ik verwacht wel een review hier.
Dubbelquote:Op zondag 13 februari 2011 14:58 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Er is voor me geboektdinsdag of woensdag geloof ik.
Review is geen probleem!
Ik heb er ook weer zo'n zin an!quote:
De andere jaren kwamen de reviews gewoon in dit topic. Vorig jaar heb ik het voor het eerst aangedurfd mijn camera mee te nemen. Gebeurt dit jaar ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:22 schreef rubje het volgende:
geen geld ervoor momenteel ondanks de prijs maar ben wel benieuwd naar de vele foto-reportages van alle eters her en der.Komt er nog een apart topic daarvoor of wat?
Oh ja,Golfer,niet mijn fotografeerstijl -als in camerahoek- elke keer nadoen he
-grapje-
Vinden ze tegenwoordig helemaal niet raar, als je foto's maakt van het eten. Wij doen het al vele jaren en ik zie het steeds vaker anderen ook doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:33 schreef Cat22 het volgende:
Vorig jaar heb ik het voor het eerst aangedurfd mijn camera mee te nemen. Gebeurt dit jaar ook.
ik blijk ineens onverwacht vrij te zijn op de maandag van die week, dus nu wil ik eigenlijk ook nog bij Vesters gaan lunchenquote:Op zondag 13 februari 2011 15:51 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb er ook weer zo'n zin an!
Gisteren mijn reviews van de twee voorgaande edities teruggelezen en![]()
Waarom? Je moet toch elke dag eten, niet eten is veel ongezonder.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik blijk ineens onverwacht vrij te zijn op de maandag van die week, dus nu wil ik eigenlijk ook nog bij Vesters gaan lunchenmaar 3 wordt wel wat veel
![]()
Details.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dat is zeker waar, maar financieel gezien is 't niet heel slim
quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef rubje het volgende:
* rubje ik kwam dus gisteravond thuis,en mijn vrouw komt heel blij naar mij toe om te zeggen dat ze een verrassing had en voor een hele week heeft geboekt bij diverse restaurants in de regio rotterdam![]()
Kortom,ik ben er dit jaar ook weer bij.
op mijn vraag of haar huishoudboekje wel toereikend was zei ze dat ze mij vergeten was te vertellen dat ze wat leuks had gewonnen in de lotto in ons lokaal cafeetje![]()
wat leuk!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef rubje het volgende:
* rubje ik kwam dus gisteravond thuis,en mijn vrouw komt heel blij naar mij toe om te zeggen dat ze een verrassing had en voor een hele week heeft geboekt bij diverse restaurants in de regio rotterdam![]()
op mijn vraag of haar huishoudboekje wel toereikend was zei ze dat ze mij vergeten was te vertellen dat ze wat leuks had gewonnen in de lotto in ons lokaal cafeetje![]()
Hoera, toch nog vier plekjes op zaterdag veroverd bij Katseveerquote:Op maandag 14 februari 2011 04:00 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
We wilden dit keer met vrienden gaan eten bij Katseveer in Wilhelminadorp, ik had vorige week nog zitten zoeken of er al ergens een link te vinden was maar deze week was het er bij in geschoten. Al hartstikke vol, ik heb nu zonder overleg gereserveerd voor een lunch op donderdag, maar zou het niet vreemd vinden als het dan gewoon niet kan.
Als back-up vond ik nog twee plaatsen voor de Karpendonkse hoeve op zondag, dan ga ik alleen met mijn man als hij de afstand niet te gek vindt.
En welke zijn het dan geworden?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:52 schreef rubje het volgende:
Heldentent! Kan niet anders zeggen.... twee keer geweest maar echt mooi eten/drinken daar.quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:07 schreef motorbloempje het volgende:
yess!
We gaan naar Le Marron in Malden, met één ster
Als Middelburgse wil ik daar al jaren heen maar het komt er nooit van. Ik wist ook niet dat ze zelf zoiets organiseren anders had ik misschien al geboekt. Goede tip.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:27 schreef jackson het volgende:
Ik heb voor deze restaurant week twee boekingen staan. De gespleten Arend in Middelburg, echt een geweldig leuk restaurant met dito eten en drinken. Prima uitleg en laagdrempelig met mooie inrichting. Gespleten Arend doet niet mee in de regulieren restaurantweek maar heeft een eigen week.
Absolute aanrader. Ik weet niet wat een avondje a la carte doet daar maar dat is nog redelijk betaalbaar volgens mij. Vermoed dat je voor 125 euro pp best redelijk uit de voeten kan gezien ik tijdens de restaurant week zeer uitgebreid eet voor ongeveer dat geld.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:06 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Als Middelburgse wil ik daar al jaren heen maar het komt er nooit van. Ik wist ook niet dat ze zelf zoiets organiseren anders had ik misschien al geboekt. Goede tip.
Ga je die nog delen met ons of deel je het alleen even mede?quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Overzichtje van de reserveringen binnen gekregen.![]()
Even teruglezen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:20 schreef jackson het volgende:
[..]
Ga je die nog delen met ons of deel je het alleen even mede?
whehe, ja, die kreeg ik gisteren ook!quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:08 schreef Cat22 het volgende:
Overzichtje van de reserveringen binnen gekregen.![]()
Met linkjes voor als ik wil afzeggen. Hell no!![]()
Prijzen stralen weinig exclusiviteit uit maar het ziet er wel goed uit qua looks. Lijkt me een gezellig tent maar ook buiten de restaurantweek goed betaalbaar. Probeer zelf altijd wel exclusieve tenten te boeken die me a la carte wat de duur zijnquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:54 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb gereserveerd bij restaurant M in Amersfoort. Ik ben benieuwd.
http://www.restaurantm.nl/menukaart/
Snap ik, vraag me af of het beter is dan de middelmaat, maar dat is mijn bescheiden mening dan weerquote:Op dinsdag 8 maart 2011 15:46 schreef Stansfield het volgende:
@Jackson. Dat probeer ik meestal ook, maar die waren al vrij snel volgeboekt. Dus dan probeer je eens wat nieuws wat toch ook wat beter is dan de middelmaat. Maar dat is mijn bescheiden mening dan.
Nog precies een weekjequote:Op woensdag 9 februari 2011 18:56 schreef golfer het volgende:
Het is uiteindelijk Apicius op dinsdag geworden.
Daar ben ik vorig jaar geweest. Erg lekker. Dat was mijn 1e keer restaurantweek en toen had ik de laate shift genomen. Achteraf een goede keuze want toen was er geen haast. Ik had het idee dat de mensen in de vroege shift toch wel vriendelijk verzocht werden op te schieten.... Dat heeft misschien niks met dorlote te maken maar meer met het concept restaurantweek.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:13 schreef k_man het volgende:
Zojuist nog een tweede reservering gemaakt. In dit geval voor Dorloté in Amersfoort.
nee, moet nog iemand bedanken voor t verhuizen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef Sjeen het volgende:
The Harbour Club is lekker eten in een leuke omgeving, vind ikGa ja alleen?
Wij gaan vrijdagavond naar Roxy's vlakbij Kruisherenhotel. En zaterdag naar Lucullus in Klimmen, ben benieuwd!
Wat is de kans dat je zoveel dagen achter elkaar ziek bent? Zonde van de reserveringen zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:34 schreef rubje het volgende:
Ja....en dan zal je zien dat een ongeluk altijd in een klein hoekje zit
want mijn vrouw heeft een stevige griep te pakken waardoor ik dus alle reserveringen voor volgende week kan annuleren.
![]()
Maar goed,dan gaan we gewoon in het najaar als er weer een restaurantweek is.
Misschien heeft de loterij niet uitgekeerd?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
ze heeft nog even om beter te worden? Waarom meteen nu alles annuleren?
ehm je kunt tot 24 uur van tevoren annuleren dus ik zou de eerste of eerste 2 doen en misschien lukt de rest nog welquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:34 schreef rubje het volgende:
Ja....en dan zal je zien dat een ongeluk altijd in een klein hoekje zit
want mijn vrouw heeft een stevige griep te pakken waardoor ik dus alle reserveringen voor volgende week kan annuleren.
![]()
Maar goed,dan gaan we gewoon in het najaar als er weer een restaurantweek is.
Zoals ik eerder zei, echt een geweldige tent. Vorig jaar stonden ze nummer 100 in de lekker maar het doet weinig onder voor de semi-top in NL. Ze schenken ook schitterende wijn daar.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:07 schreef Thracier het volgende:
Morgen bij Le Marron in Malden. Opeens waren er weer plaatsen beschikbaar:)
Oh prima. Dat is idd leuker voor je:Pquote:Op maandag 14 maart 2011 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
oh, Thracier, wil je dan je recensie even in een spoiler zetten? Ik ga daar vrijdag heen namelijk en wil me nog laten verrassen
thanks a bunchquote:Op maandag 14 maart 2011 13:52 schreef Thracier het volgende:
[..]
Oh prima. Dat is idd leuker voor je:P
Boh! Ik heb tijd! En zin! Maar om daar nu 200 kilometer voor te gaan rijden is toch wel iets te gek.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
is er iemand die onze reservering voor zondag (13.30uur) bij het Schultenhues in Zutphen over wil nemen?
![]()
nader bekeken wordt het allemaal wat te gek zowel qua kosten als uberhaupt dat weekend, want zaterdag staat er ook nog een culinair festijn op 't programma en als we dan even héél eerlijk zijn is het gewoon niet nodig om dan ook nog daar te gaan lunchen
Ik zal (mocht er niet meteen animo zijn) deze reactie nog wel 'n paar keer omhoog schoppen, vrijdag ga ik hem annuleren..
Welke? Las Palmas?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:19 schreef NJ het volgende:
Zojuist terug van Herman den Blijker. Ik vond het tegenvallen.
Dan mogen ze de website wel eens aanpassen:quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:20 schreef LieLie het volgende:
[..]
Die is toch niet meer van den Blijker?
De recensie is te lezen via http://eetrecensies.web-l(...)-restaurantweek.htmlquote:
Zo te lezen inderdaad matigjes en zeker niet wat je van zo'n restaurant verwacht. Die wachttijd voor het hoofdgerecht is echt niet acceptabel op dat nivo! En Golfers nagerecht zag er niet smakelijk uit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
De recensie is te lezen via http://eetrecensies.web-l(...)-restaurantweek.html
Ben zeer benieuwd naar je op- en aanmerkingen. Zelf kan ik niet veel nadelen bedenken als ik kritisch kijk met uiteraard prijs-kwaliteit in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef Thracier het volgende:
Terug van Le Marron. Lekker, maar wel op- en aanmerkingen. Ik ben tenslotte een Nederlander:P Verslag volgt.
Los van wat er al over gezegd is, zijn sommige borden ook niet erg fraai (beetje slordig) opgemaakt. Vooral het hoofdgerecht lijkt door Jackson Pollock gedaan te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt, zag je hier ook al een voorbeeldje van bij Dining with the Stars. Iemand die komt melden dat-ie voor elke dag een reservering heeft kunnen maken, maar nog even moet bepalen van welke hij echt gebruik zal gaan maken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:11 schreef Aarti het volgende:
Ik lees op twitter allerlei reacties van restaurants bij wie de annuleringen binnenstromen. beetje aso..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
leuk DH! Lekker vlees aan de menukaart te zien
Da's leuk voorraden inkopen en personeel inroosteren op die manier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:19 schreef Aarti het volgende:
Dat zouden ze wel moeten doen, gewoon in rekening brengen. maar dat is natuurlijk niet te doen. te veel werk, en zie maar eens te bewijzen dat degene op wiens naam de reservering staat, ook daadwerkelijk heeft gereserveerd.
bij restaurant Fifteen hier in amsterdam las ik dat vandaag ALLE lunches waren geannuleerd. dat is echt niet normaal.
quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
is er iemand die onze reservering voor zondag (13.30uur) bij het Schultenhues in Zutphen over wil nemen?
![]()
nader bekeken wordt het allemaal wat te gek zowel qua kosten als uberhaupt dat weekend, want zaterdag staat er ook nog een culinair festijn op 't programma en als we dan even héél eerlijk zijn is het gewoon niet nodig om dan ook nog daar te gaan lunchen
Ik zal (mocht er niet meteen animo zijn) deze reactie nog wel 'n paar keer omhoog schoppen, vrijdag ga ik hem annuleren..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:12 schreef k_man het volgende:
Wel schandalig dat jullie kennelijk wederom met drank op in de auto gestapt zijn.
Vroegen ze de toeslag van 10 euro of niet? WIl een collega wetenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef Thracier het volgende:
Terug van Le Marron. Lekker, maar wel op- en aanmerkingen. Ik ben tenslotte een Nederlander:P Verslag volgt.
2 glazen mag wettelijk gezien gewoon.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Aangeschoten rijden moet gewoon kunnen?
Als jij al van 2 glazen wijn en een fles water aangeschoten bent en niet in staat te rijden, moet je zeker niet gaan auto rijden.quote:
Als er - zoals ik het las - bij elke gang een glas wijn gedronken is, zijn dat er meer dan twee. Als je vaker de verslagjes leest weet je waarschijnlijk ook dat het niet de eerste keer zou zijn dat golfer volgetankt achter het stuur kruipt. Nou ja, goed dat het deze keer dus anders gegaan is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:12 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
2 glazen mag wettelijk gezien gewoon.
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Als er - zoals ik het las - bij elke gang een glas wijn gedronken is, zijn dat er meer dan twee. Als je vaker de verslagjes leest weet je waarschijnlijk ook dat het niet de eerste keer zou zijn dat golfer volgetankt achter het stuur kruipt. Nou ja, goed dat het deze keer dus anders gegaan is.![]()
De wet zegt trouwens niks over een aantal glazen.
Die vroegen ze idd. Ze hadden het mooi aangepakt met de uitbreidingen en de wijn overigens, dus reken op een fikse rekening.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vroegen ze de toeslag van 10 euro of niet? WIl een collega weten
Tot dat het een keer mis gaat... Maar hee, dat is je eigen keuzequote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.
Ander verhaal is het wanneer je 2 flessen achter je kiezen drukt.
Het wordt pas echt 'triest' als je een ongeluk krijgt. Of het nou aan de alcohol ligt of niet, als blijkt dat je een te hoog promillage hebt, heb je een flink probleem. Met een beetje pech mag je dan de rest van je leven afbetalen. Jij hebt wellicht het idee dat je met een paar glazen op nog prima rijdt, maar onderzoek toont aan dat dat niet zo is - je eigen waarneming stemt niet meer overeen met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef jackson het volgende:
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.
Als je het zo ziet is er nog lang niet genoeg over gezeken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:36 schreef Bluezz het volgende:
Daar gaan we weer, leuk om zo je verslag te zien ondersneeuwen door gezeik over een paar wijntjes
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:38 schreef k_man het volgende:
Als je het zo ziet is er nog lang niet genoeg over gezeken.
Vooral dat verantwoord, dat doet het hem...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.
Precies. Het is nu kennelijk goed gegaan, maar wat in voorgaande recensies te lezen was kon het stempel 'verantwoord' niet bepaald dragen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef Sjeen het volgende:
Vooral dat verantwoord, dat doet het hem...
Je verslag geeft te weinig info over hoeveel jullie hebben gedronken, dus of rijden verantwoord was of niet, daar ga ik geen mening over geven. Maar zelf drink ik geen druppel als ik nog moet rijden ook al 'zou dat makkelijk kunnen'. En daarom ga ik vanavond op de fiets en laat ik me morgen rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:09 schreef Sjeen het volgende:
Cat, ging jij nou ook nog ergens heen deze week? Ja dus
Waar?
Derde jaar op rij en het is tot dusver niet tegen gevallen.quote:
Ik vind bij de meeste restaurants hier in de regio dat je net zo goed buiten de restaurantweek om kunt gaan. Menu naar keuze voor iets meer geld. Voor sterrenrestaurants geldt dat niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Bluezz het volgende:
Wil je dan liever niet eens een ander restaurant proberen?
Eetze, ben benieuwd, ga je ook foto's maken?
Het zal niet overal gelden, maar de 2 gewone restaurants waar ik in de week ben geweest vielen me beiden tegen. Standaard ongeïnspireerd menu, druk en de bediening eerlijk gezegd gewoon wat lafjes en ongeïnteresseerd (ben er buiten de week ook niet meer terug geweest, zal ze leren!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben ook alweer klaar met de week hoor. Ga liever gewoon idd
Pffff, wat slecht. Hier ga ik in ieder geval niet met mijn moeder eten (gluten-, tarwe- en verschillende kruiden allergieen). Bij ons staan alle restaurants die gewoon de helft 'weglaten' altijd gelijk op de 'hier komen we niet meer lijst'. Op dit niveau vind ik het echt schaamteloos dat ze gewoon sauzen (die juist het gerecht horen te maken) weglaten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, daar wil ik ook een keer heen. Pastineack (laatste winnaar) is ook nog steeds van prima niveau.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wij gaan vd week naar Flinstering in Breda, dat is de winnaar van mijn tent is top een paar jaar geleden. Schijnt wel goed opgedroogd te zijn voor een TV promoted restaurant
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef Cat22 het volgende:
Net terug van Bretelli.
Goede ontvangst, goede sfeer, goed gegeten, maar qua diner haalde het toch net niet het niveau van vorig jaar. Ik miste de spannende gerechtjes en bereidingswijze die een bezoek aan dit restaurant zo speciaal maken. Een uitgebreidere recensie (+crappy foto's) volgt later deze week. Nu
Het is heel simpel. Ieder weegt voor zichzelf af wat wel en niet kan. Ik laat me daarbij niets aanpraten door een user op fok!quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tot dat het een keer mis gaat... Maar hee, dat is je eigen keuze
Ik bekijk het per keer en neem fysieke gesteldheid etc gewoon mee in mijn overweging. Het liefst rij ik natuurlijk niet, dat lijkt me duidelijk. Het is ook niet zo dat ik elke week eens even lekker wat glazen wijn naar binnen hak en een rondje ga rijden....quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt pas echt 'triest' als je een ongeluk krijgt. Of het nou aan de alcohol ligt of niet, als blijkt dat je een te hoog promillage hebt, heb je een flink probleem. Met een beetje pech mag je dan de rest van je leven afbetalen. Jij hebt wellicht het idee dat je met een paar glazen op nog prima rijdt, maar onderzoek toont aan dat dat niet zo is - je eigen waarneming stemt niet meer overeen met de werkelijkheid.
Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:12 schreef Aarti het volgende:
Mijn idee tot nu toe is dat het over het algemeen wel minder is.
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.
Helaas beschouwen steeds meer restaurants de Restaurantweek alleen maar als omzetverhogend en niet als laagdrempelig kennismaken met hun keuken.
ha ja, bij Niven in Rijswijk net zo duur. En een gewone koffie EUR 8,-. Kun je dus net zo goed wijn drinkenquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. €6,50 voor een kop thee...
Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...
Nee letterlijk een kop thee... ze kreeg geen friandises erbij. Wij wel bij de koffie, die een euro minder kostte.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
m'n collega was gisteren bij Le Marron maar vond alles 'te weinig' en vond het stom dat ze de hele tijd met broodjes langs kwamen...
ben erg benieuwd morgen! Weet nog niet waar het menu uit bestaatdat niet..
Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:.
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:.
Niet gewend is wellicht verkeerde woord. Die mensen kunnen het niet waarderen. Ik heb een aantal vrienden die het prachtig vinden en een aantal vrienden die het niets doet. Lijkt me dus sterk van de persoon afhangen en niet van het restaurant. Zelfde als recensies die geschreven worden door mensen die er geen kijk op hebben. Je moet kwaliteit kunnen inschatten zonder dat je daarbij je eigen smaak teveel op de voorgrond laat treden. Onderkennen van mooie producten en smaken etc.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.
Zaterdag ga ik voor het eerst naar een sterrending, ben erg benieuwd.
Jup, lijkt me ook sterk dat het in dit geval anders is. Heb er zelf twee maal echt top gegeten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
[..]
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?
Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?
9 van de 10 keer is dat ook zo idd, dat je in totaal wel gewoon voldoende hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.
Er zijn nou eenmaal nog hele volksstammen die niet anders dan bergen aardappels, grote stukken vlees en een zooi doodgekookte groentes op een groot bord gewend zijn te prakken.
Die mensen zullen de wat verfijndere keuken waarschijnlijk niet waarderen en de porties te klein vinden. Bij hun gaan het niet om verfijnde (nieuwe) smaken, maar vooral om zichzelf vol te proppen.
Spreekt het je aan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
het menu staat al online waar ik morgen naartoe ga..
Roxy lijkt me lekker ja! Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Spreekt het je aan?
Ik ben erg nieuwsgierig wat ze deze keer voor ons hebben bij Roxy's. Vorige keer subliem gegeten daar
Jij ging toch naar De Moerbei in Warmond?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).
Misschien hebben we mazzel gehad maar tot nu toe zijn we elke keer zó in de watten gelegd tijdens de restaurantweek dat we 3-4 uur deden over onze lunch en dan zo vol waren dat we 's avonds alleen nog trek hadden in een boterham.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef kahlie het volgende:
[..]
Pffff, wat slecht. Hier ga ik in ieder geval niet met mijn moeder eten (gluten-, tarwe- en verschillende kruiden allergieen). Bij ons staan alle restaurants die gewoon de helft 'weglaten' altijd gelijk op de 'hier komen we niet meer lijst'. Op dit niveau vind ik het echt schaamteloos dat ze gewoon sauzen (die juist het gerecht horen te maken) weglaten.![]()
Ik ga met haar zondag bij de Zwethheul eten en ik heb haar verzekerd dat het helemaal goed gaat komen, dus ik hoop het anders sta ik voor...Ik heb daar al een keer gegeten (Dining with stars) en toen was het echt top!
want?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.
heb ik als verrassing aan mn zus en zwager gegevenquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij ging toch naar De Moerbei in Warmond?
Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet. Bij de meeste restaurants krijg je gewoon een zwaar afgeslapt menu dat zwaar wordt overschaduwd door de normale kwaliteit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
want?
De restaurantweek zou een opening moeten zijn voor 'de normale mensch' om kennis te maken met keukens van niveau. Sinds onze restaurantweek zijn wij verliefd op Vestersen er na ons trouwen nog gaan eten voor de volle prijs, omdat ze tijdens de restaurantweek zó ontzettend goed waren
daar houden ze klanten aan over.
Waar ga jij dan zelf naartoe?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:13 schreef FutureFairytale het volgende:
heb ik als verrassing aan mn zus en zwager gegeven
Als je als restauranthouder al niet de moeite neemt om je aan iets eenvoudigs als een weken van te voren opgegeven dieetwens te houden, dan ben je geen restaurateur.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.
De originele opzet van de Restaurantweek was wel degelijk ooit wel om laagdrempelig tegen een aantrekkelijk prijskaartje eters die normaal niet zo snel naar bepaalde restaurants gaan binnen te halen en kennis te laten maken met het goede van jouw keuken. Met de bedoeling dat die gasten dan later nog eens terug komen en tegen normale tarieven gaan eten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:15 schreef Physics het volgende:
Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet.
Draai de vraag eens om; waarom zou je als restaurant een uitgekleed voordeelmenuutje serveren? Denk je dat klanten die dat voorgezet krijgen een positieve indruk van je zaak opdoen en graag nog eens terugkomen?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:15 schreef Physics het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet. Bij de meeste restaurants krijg je gewoon een zwaar afgeslapt menu dat zwaar wordt overschaduwd door de normale kwaliteit.
Lastig? Veel moeite? Kom op zeg! Misschien als je zomaar bij een tent binnen stapt. Je weet het als restaurant a) van te voren en b) als je alles vers maakt is het helemaal geen probleem om dingen te vervangen. Ik verwacht echt wel dat ze dat op ster-niveau kunnen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:
[..]
Een gamba in tempurabeslag?quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
een bepaalde garnaal in beslag (was een bijzondere, weet de naam niet meer)
Een Creuse of een Fines Claires ?quote:Het voorgerecht was ook erg lekker. Een oester (wederom een bepaalde soort, weer de naam vergeten... )
Ziet er erg leuk en lekker uit allemaal. Hebben sinds kort dus ook een 1e Michelinster.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:32 schreef Goodbye het volgende:
Leuk om al jullie bevindingen te lezen, ik zal ook laten weten hoe mijn etentje was!
Ik ga zondagavond naar 't Amsterdammertje, ik ben benieuwd!
Ja, dat was wel grappig toen alles opgeteld was. Ik ging met 2 verschillende 'groepen' maar afgerond zat er zonder fooi hooguit 2 euro verschil in. Nu scheelt het dat ik nauwelijks wijn drink, met één glas heb ik voldoende, want at tikt aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef golfer het volgende:
Leuke verslagen Catje!![]()
Jammer dat je bij Breteli ook soortgelijke ervaringen had (uur wachten) als wij bij ons Michelinsterrenrestaurant.
Wel op zich lekkere gerechten zo te zien en leuk dat het bij De Aubergine wel aan de verwachtingen voldeed. (behalve het ook net als bij ons weer lang moeten wachten op de rekening)
Overigens maakt de kwaliteit van de foto's niets uit. Het geeft juist een leuk sfeerbeeld van de gerechten en de opmaak.![]()
Wel opvallend dat jullie bij beide restauranst ongeveer hetzelfde kwijt waren.
Wij moesten bij onze tegenvallende Michelintent 80 euro pp, aftikken.
Klinkt heel goed Miss_Virgo!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
Heerlijk gegeten bij de Stadsschuur in Goes. Na de laatste keer dat we er geweest zijn, is het verbouwd, ziet er ontzettend mooi en sfeervol uit. We werden weer zeer vriendelijk en adequaat geholpen.
Als aparetief kregen we een prosecco met limoncello.
De amuse was een zeer goede binnenkomer. Het was een stukje gebakken tong, op brunoise gesneden groent, een bepaalde garnaal in beslag (was een bijzondere, weet de naam niet meer) op een sausje met knoflook en een kwarteleitje op een soort tapenade.
Het voorgerecht was ook erg lekker. Een oester (wederom een bepaalde soort, weer de naam vergeten... )met groentekaviaar, zalmtartaar en een glaasje krabmouse, grapefuit en komkommergelei bij, wat erg lekker was, echter ging het na een paar happen wat tegenstaan. De zalmtartaar en oester waren heerlijk!
Daarna kregen we de keuze om nog een soep als tussengerecht te nemen. De soep was op basis van ganzenlever, iets wat ik liever niet eet, waarna ik een kreeftensoep aangeboden kreeg, super!![]()
Hierna even een verfrissende spoom van perenijs & cava waarna we klaar waren voor de volgende gang.
De kabeljauwhaas van het hoofdgerecht was perfect bereid, als garnituur kregen we spinazie in tempura, dat gaf een lekkere crunch
Na 2 chocolademousjes met een bananencakeje, pisanambonsaus en mangosaus. Iets te zoet naar mijn smaak, maar verder niks mis mee. Bij de koffie na kregen we wat huisgemaakte bonbons, met als uitblinker de tequillabonbon. Eerst een stukje choclade met zout, dan het pipetje met tequilla en dan de bonbon met citroen, weer heel leuk bedacht!
Al met al wel iets meer kwijt dan de 27,50, maar wel een heerlijke, complete avond gehad.
Je bent in ieder geval wel net zo kritisch als wij zijn, zo te zien en neemt niet alles aan als geweldig alleen omdat een restaurant een bepaalde reputatie heeft..quote:Op vrijdag 18 maart 2011 01:18 schreef Cat22 het volgende:
Ja, dat was wel grappig toen alles opgeteld was. Ik ging met 2 verschillende 'groepen' maar afgerond zat er zonder fooi hooguit 2 euro verschil in. Nu scheelt het dat ik nauwelijks wijn drink, met één glas heb ik voldoende, want at tikt aan.
En de koffie met friansdises bij de een kost ongeveer hetzelfde als het tussengerecht bij de ander, dus dat heft elkaar mooi op.Het was het bedrag wat ik per keer verwachtte uit te geven.
Mooi verslag en terecht commentaar als ik het zo lees.quote:
Lekkerquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:24 schreef golfer het volgende:
Net terug van Apicius.
Verslag volgt later of morgen.
Lekker, maar niet heel erg bijzonder gegeten.
2 sterren Michelin die vorig jaar terug is gegaan naar 1 ster.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:53 schreef rubje het volgende:
Lekkeren men vraag voor een gewone rode wijn 8 euro per glas! belachelijk gewoon
![]()
Dit gaat echt nergens over of was dit een 3 sterren Michellin restaurant?
![]()
je recensie is duidelijk! Mijden die Toko.![]()
![]()
4,50-5 euro max inderdaad. Tenzij ik een Chateau Latour of een Lafite Rothshild uit 1964 bestel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef jackson het volgende:
Wat mag een glas wijn kosten volgens jullie dan tijdens zo'n restaurantweek? Ik vind 5 euro per glas eigenlijk wel een mooi bedrag tijdens zo'n week.
Gewoon een toptent. Ik vind die recensies altijd zo vreemd... Kritisch is prima maar het slaat nogal eens doorquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:09 schreef golfer het volgende:
[..]
2 sterren Michelin die vorig jaar terug is gegaan naar 1 ster.
Leuk om te schenken bij Latour in Huis ter Duin. Ook mooi om eens te gaan eten. Wel heel erg formeel viel mij op.quote:
fijne avond! Ben heel benieuwd hoe je t vind! Ik ben om 18.15u bij Heinde & Ver in Goudaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:47 schreef kahlie het volgende:
Zooo, bijna klaar met omkleden en straks naar Fred!
Ze belden nog om de reservering te bespreken, stond hij bij hen om 18.00 ipv 19.00. *humm* wel lief verderWe gaan romantisch met z'n tweetjes eten en ik ben heel benieuwd wat we krijgen.
Dat laatste. Je krijgt een reserveringsnummer (en in totaal 3 mails + een sms zodat je het maar zeker niet vergeetquote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:57 schreef Fiorellino het volgende:
Moet je eerst thuis kaarten ontvangen of kun je gewoon via de website reserveren bij het restaurant waar je wil eten en reken je daar gewoon die 27 euro nogwat af ?
Er zijn genoeg annuleringen dus ik zou gewoon anders ook even telefonisch naar het restaurant van je wens bellen, heb je meer kans.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:11 schreef Fiorellino het volgende:
Dankjewel! Ik kwam er pas vandaag achter, heb meteen een sms naar mijn vriend gestuurd, hopelijk is hij in voor een avondje uit eten
Ik vraag me af of dat werkt. Ze hameren er altijd op dat je reserveringen via de site moet doen. Maar wie weet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:18 schreef lekzzz het volgende:
[..]
Er zijn genoeg annuleringen dus ik zou gewoon anders ook even telefonisch naar het restaurant van je wens bellen, heb je meer kans.
ik zie op twitter veel chefs klagen over mensen die gewoon niet komen opdagen, of idd annuleren, en dan ziten ze met die plekken. zelfs oproepjes op twitter wie die plekken op wil vullenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat werkt. Ze hameren er altijd op dat je reserveringen via de site moet doen. Maar wie weet.
Ik heb twee me jaar geleden zelfs als reserve opgegeven en dat werkte ookquote:Op vrijdag 18 maart 2011 17:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zie op twitter veel chefs klagen over mensen die gewoon niet komen opdagen, of idd annuleren, en dan ziten ze met die plekken. zelfs oproepjes op twitter wie die plekken op wil vullen
dus een belletje kan nooit kwaad denk ik
Klinkt goed en lekker.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
terug van Heinde & Ver.
Geen luxe restaurant, wel een lekkere. flinke porties en kreeg zelfs nog iets extra toen ik het vroeg (gratis)
als amuse kregen we een lekker kreeftensoepje. daarna keuzemenu; vriendin nam ingerolde snoekbaars in courgette met basilicumvinaigrette. ik carpaccio (wel van regio rund). Hoofd een heerlijke biefstuk van het Waards rund met sjalotten-truffelsaus, groentetaart 2x
(andijvie, ei, kaas, deeg), zelfgemaakte patat + zelfgemaakte mayo. vriendin nam varkensoester gevuld met knoflook & peterselie in kloosterbiersaus. was echt een heel groot stuk vlees! toe had ik taart van bitterkoekjes met hangop uit Alphen a/d Rijn. vriendin had Franse chocoladetaart met kastanjes en cointreau.
¤ 70,- excl. fooi voor 2x menu, brood met smeersels, fles water, 2 cola en 1 thee.
Nice! Leuk ook dat het een keuzemenu was.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
terug van Heinde & Ver.
Geen luxe restaurant, wel een lekkere. flinke porties en kreeg zelfs nog iets extra toen ik het vroeg (gratis)
als amuse kregen we een lekker kreeftensoepje. daarna keuzemenu; vriendin nam ingerolde snoekbaars in courgette met basilicumvinaigrette. ik carpaccio (wel van regio rund). Hoofd een heerlijke biefstuk van het Waards rund met sjalotten-truffelsaus, groentetaart 2x
(andijvie, ei, kaas, deeg), zelfgemaakte patat + zelfgemaakte mayo. vriendin nam varkensoester gevuld met knoflook & peterselie in kloosterbiersaus. was echt een heel groot stuk vlees! toe had ik taart van bitterkoekjes met hangop uit Alphen a/d Rijn. vriendin had Franse chocoladetaart met kastanjes en cointreau.
¤ 70,- excl. fooi voor 2x menu, brood met smeersels, fles water, 2 cola en 1 thee.
Ja, idioot hè? (Wel voor twee personen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:15 schreef golfer het volgende:
Oeps...160 euro voor de Restaurantweek en niet eens bij een Michelinsterrentent.
Dus het is het wel waard geweest. Ben benieuwd naar je review!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, idioot hè? (Wel voor twee personen natuurlijk.)
Maar wel overal reuzelekkere wijn bij, en ik had het tussengerecht en het verrukkelijke kaasplankje niet willen missen.
Alle bordjes brandschoon terug naar de keuken.. We werden nog nét niet geknuffeld bij het weggaan.![]()
Same here afgelopen zaterdag... 170 incl. fooi. Lijkt me ook niet meer dan normaal eigenlijkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:15 schreef golfer het volgende:
Oeps...160 euro voor de Restaurantweek en niet eens bij een Michelinsterrentent.
Totaal onverantwoordelijk en zeker ook nog daarna in de auto gestapt?quote:
Ben jij dat zelf, op je usericon? Zo ja, dan zat je volgens mij vlakbij ons.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:11 schreef minilot het volgende:
*burp*
Net terug van voor het eerst eens eten bij De Limonadefabriek in Streefkerk, op iets meer dan tien minuten rijden bij mijn huis vandaan..
Ik had door omstandigheden niet gelunched. Niet slim natuurlijk, want ik schoof samen met mijn lief in razende honger en dorst aan tafel. We hebben onze borden nog nét niet schoongelikt. In elk geval waren we een beschamende ¤160,- kwijt, omdat we een wijnarrangement, én de aperetiefprosecco én twee toffe extra gangen én friandises hadden. Zeg maar alles dat je extra kunt bestellen tijdens restaurantweek.![]()
![]()
Heerlijk gegeten, echt bijzonder puik in orde!![]()
Daar gaan we in de lente zeker nog eens terug, om op het terras op de rivier te eten! Later dit weekend een uitgebreide recensie - nu uitbuiken en een dutje doen. Dromen over de gekonfijte kumquat en de zilte geitenkaas, of de kalfssukade in jus, of de gnocchi in truffelsoep..![]()
ben benieuwd naar je verslag!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:11 schreef minilot het volgende:
*burp*
Net terug van voor het eerst eens eten bij De Limonadefabriek in Streefkerk, op iets meer dan tien minuten rijden bij mijn huis vandaan..
Ik had door omstandigheden niet gelunched. Niet slim natuurlijk, want ik schoof samen met mijn lief in razende honger en dorst aan tafel. We hebben onze borden nog nét niet schoongelikt. In elk geval waren we een beschamende €160,- kwijt, omdat we een wijnarrangement, én de aperetiefprosecco én twee toffe extra gangen én friandises hadden. Zeg maar alles dat je extra kunt bestellen tijdens restaurantweek.![]()
![]()
Heerlijk gegeten, echt bijzonder puik in orde!![]()
Daar gaan we in de lente zeker nog eens terug, om op het terras op de rivier te eten! Later dit weekend een uitgebreide recensie - nu uitbuiken en een dutje doen. Dromen over de gekonfijte kumquat en de zilte geitenkaas, of de kalfssukade in jus, of de gnocchi in truffelsoep..![]()
Nu voel ik me nog specialer.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:51 schreef tombolafan het volgende:
Cat, Belgisch Blauwe is een koeienras:
[ afbeelding ]
Dus je had speciale runder-gerechten
Eindelijk even de tijd om een recensie te schrijven over onze ervaringen bij Flinstering, waar we van de week hebben gegeten. Ik heb geen foto's en weet ook niet alle gerechten meer helemaal uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wij gaan vd week naar Flinstering in Breda, dat is de winnaar van mijn tent is top een paar jaar geleden. Schijnt wel goed opgedroogd te zijn voor een TV promoted restaurant
Nou, het was wel een rode wijnquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Ook al de hoofdprijs betaald dus voor een glas witte wijn: 9,50 voor een glas.
Oh.Verkeerd begrepen, maar als het dezelfde El Paso rode wijn was die jouw vriend dronk dan is 9,50 voor een glas uit een fles die in z'n geheel in de winkel ca. 5 euro kost toch nog steeds erg duur.quote:
ik mag morgen avond.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Le Marron was geweldig gisteravond![]()
Na wat negatieve verhalen van m'n collega toch even in spanning gezeten![]()
maar uiteindelijk hebben we een héérlijke avond gehad.
knip
Vind sowieso een wijnarrangement van 43 euro best aan de prijs :/quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh.Verkeerd begrepen, maar als het dezelfde El Paso rode wijn was die jouw vriend dronk dan is 9,50 voor een glas uit een fles die in z'n geheel in de winkel ca. 5 euro kost toch nog steeds erg duur.
Ik had niet anders verwacht.... Goed om te horenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Le Marron was geweldig gisteravond![]()
Vorig jaar was het 12,50 per glas daar.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Ook al de hoofdprijs betaald dus voor een glas witte wijn: 9,50 voor een glas.
we willen weten wat je hebt gegeten!quote:Op zondag 20 maart 2011 10:25 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Vorig jaar was het 12,50 per glas daar.
Het eten bij Restaurant M gister was heerlijk. Wel een compleeet ander menu dan ik zie voor de vrijdagavond
had je mee moeten gaanquote:Op zondag 20 maart 2011 10:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
we willen weten wat je hebt gegeten!
Ik vond het super inderdaad!quote:Op zondag 20 maart 2011 01:54 schreef Cat22 het volgende:
Leuk om te zien dat er bij elke editie weer meer fans en reviews komen. Ik zie weer lekkere gerechten de revue passeren.
Die wijn was 4 zoveel per fles geloof ik (golfer heeft het opgezocht) en van de rest. die je noemt bestaat alleen het Roode Hert nogquote:Op zondag 20 maart 2011 11:42 schreef borisz het volgende:
Deze Rweek overgeslagen uit portemoneeoverwegingen. Zelf nog nooit een ervaring gehad met wijn a 7-9 euro per glas.
De keren dat wij tijdens de Rweek hebben gegeten was het altijd prima met nette prijzen. Roode Hert(Velsen Zuid), Vis & Ko(Haarlem), Terra Cotta(Bloemendaal)
Wel leuk om van iedereen de verslagen te lezen.
Vis en Ko bestaat toch nog? Van Imko Binnerts. Kan niet vinden dat hij opnieuw failliet is gegaan. Roode Hert zit in Velsen Zuid(Oud Velsen) en die bestaat nogsteedsquote:Op zondag 20 maart 2011 12:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Die wijn was 4 zoveel per fles geloof ik (golfer heeft het opgezocht) en van de rest. die je noemt bestaat alleen het Roode Hert nogOf is die ook alweer weg
Ik hoorde de sommelier aan een andere tafel vertellen dat het geen stikstof was, wat dan wel heb ik niet gevolgd maar misschien droogijs ?quote:Op zondag 20 maart 2011 15:27 schreef golfer het volgende:
Het water loopt mij in de mond pumpkin.![]()
![]()
Wat een lekkere en mooi opgemaakte combinaties en leuk dat dessert met (waarschijnlijk) stikstof om het rookeffect te krijgen.
Oh ja, droogijs zou ook goed kunnen, geeft ook dat neveleffect.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik hoorde de sommelier aan een andere tafel vertellen dat het geen stikstof was, wat dan wel heb ik niet gevolgd maar misschien droogijs ?
Het bakje zat in elk geval zo in elkaar:
[ afbeelding ]
Ja, dat lijkt mij ook. Toch een beetje een anticlimax als je dan thuis weer aan een bammetje moet of zoquote:Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:
Prachtige lunch en leuk mét mooie foto's
Ik vraag me altijd af wat je dan zelf 's avonds thuis eet na zo'n lunch![]()
![]()
(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
Volgens mij heb je na zo'n sterrenlunch helemaal geen grote honger meer en ga je gezellig thuis naborrelen.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:43 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook. Toch een beetje een anticlimax als je dan thuis weer aan een bammetje moet of zo
nou na vorig jaar lunch bij Niven ging ik thuis lunchen want kreeg honger van het etenquote:Op zondag 20 maart 2011 16:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je na zo'n sterrenlunch helemaal geen grote honger meer en ga je gezellig thuis naborrelen.
Da's minder.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou na vorig jaar lunch bij Niven ging ik thuis lunchen want kreeg honger van het eten(was ook echt heel weinig, kreeg ook geen brood)
Ja, maar jij bent ook een vreselijke vreetzak.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:
nou na vorig jaar lunch bij Niven ging ik thuis lunchen want kreeg honger van het eten(was ook echt heel weinig, kreeg ook geen brood)
Gisteren heb ik voor het avondeten twee kleine pizza's in elkaar gedraaid.quote:Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:
Prachtige lunch en leuk mét mooie foto's
Ik vraag me altijd af wat je dan zelf 's avonds thuis eet na zo'n lunch![]()
![]()
(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
Het ziet er netjes uit maar als je een grote eter bent is het nogal weinig allemaal. Daar vul ik net mijn holle kies mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:28 schreef Yinny het volgende:
Kaatje bij de sluis* in Blokzijl
Het eten was heerlijk! Ik wil ook geen flits gebruiken in het restaurant, dus de foto's zijn niet top...
Verder hebben we geen verstand van wijnen, dus die typ ik gewoon van het menu en rekening
Bij aankomst werden werden we vriendelijk ontvangen in een halletje en naar tafel gebracht. Wij zitten op de eerste etage. Op tafel staat al een schaaltje boter klaar. Er werd gevraagd of we een aperitief wilden gebruiken. Nee, maar mijn vriend wilde wel alvast een witte wijn (6 euro), een Verdejo Reina de Castilla. Verder bestelde ik een fles water (7,50 euro) en mijn vriend een wijnarrangement (35 euro, met koffie en friandises, maar bij 4 gangen was het 42 euro.). Als tussengerecht konden we voor kaas kiezen. Aangezien mijn vriend meestal niet gelukkig is met de porties in "sjiekere" restaurants, besloten we dat erbij te nemen (15 euro p.p.).
Nu het eten. Als amuse was er een glas komkomersoep met koriander en tobascoroom. Heel fris, gelukkig niet veel koriandersmaak en heel licht pittig. Verder een glaasje gevuld (van onder naar boven) met een bepaalde soort olijven, verse tomaat (gemarineerd?) en eierroom. De eierroom smaakte heel erg naar eidooier, dan vind ik wel lekker. Lekkere combinatie met de tomaat en olijven.
[ afbeelding ]
Voorgerecht was een cannoli gevuld met brasemmousse, daarbij limoensaus en oerbietjes. Ik vond het gerecht zalvig en de pasta glad. Vind ik niet heel erg lekker, de mousse had niet veel smaak. De saus is zurig, maar lekker in combinatie met de cannoli. De bietjes waren nog knapperig en smaakten echt naar bietjes! Op de kaart staat dat er ook tijm inzat, maar ik kan me het niet herinneren. Mijn vriend dronk hierbij een glas Maravilla uit Chili.
[ afbeelding ]
Na het weghalen van de borden kregen we een broodje, een lekker knapperige en zeer luchtige ciabattaatje.
Het hoofdgerecht was een kalfstournedos met augurkencompote, jus met Blokzijlsche mosterd, een witlofje met ...saus (ik weet het niet meer), langzaam gegaarde prei met roze peper en een kappertje, een plakje biet in eigen saus (wel licht zurig). Het vlees was heerlijk, de groentes kwamen uit de omgeving en was ook heerlijk. Ik vind het altijd wel jammer dat er weinig groente bijzit. Erbij was een glas El paso uit Spanje. De combinatie met het eten was minder, aangezien het kalfsvlees niet tegen de wijn opkon. Misschien wel een succes met wild, maar kalf heeft toch minder smaak. Voor mij kwam er een losse glas wijn bij (9,50 euro).
[ afbeelding ]
Toen kwamen de boerenkaasjes, met ananasgembercompote en een klein rozijnenbolletje.
Coulommiers (camembert achtig), saint-maure (geitenkaas) , fourme d'ambert (blauwe kaas), brin d'amour (schapenkaas) en munster (camembert achtig). Mijn vriend vond de eerste te flauw, maar ik vond ze allemaal sterk van smaak. De mildste waren nog de geitenkaas en de blauwe kaas. Vooral in combinatie met de compote was het lekker. De wijn was een licht oranje wijn, 15% alcohol, een muscat de Beaumes? Heel sterk en zoet.
[ afbeelding ]
Een dessertamuse: Blokzijlse kogel, chocolade gevuld met advocaat. Knapperige chocolade met vloeibare vulling. Ik heb het niet geproefd, omdat ik chocolade met alcohol niet lekker vind.
[ afbeelding ]
Als dessert was er dragonparfait, daarop zoete maïscreme, gemarineerde sinasappel in eigen sap en gemengd met krokante amandelen. Naas het glas een klein hoorntje met zoete popcorn. Dit was echt heel erg lekker. Zacht ijs met sinasappel, mmmm. De wijn: muscate de reiversaltes? Het was in ieder geval zoet.
[ afbeelding ]
Na hadden we nog koffie en een thee (8 euro). De friandises bestonden uit: koffiemousse met cacaostukjes, een amandelcakeje (ons favoriet), chocolaatje gevuld met Blokzijls kruidenlikeur, en een kletskop van sinasappel met een chocolade koekje. (Vergeten om de flitser af te zetten).
[ afbeelding ]
De totale rekening bedroeg 178 euro voor 2x menu, 2x kaas, 1 fles water, 1 wijnarrangement, 2 losse glazen wijn, en 1 thee. Dit duurde van 19.00 tot 21.30 uur. Niet te lang of kort. De bediening was attent. Ik zag dat iedereen op de bovenverdieping hetzelfde menu hadden.
Minpuntjes? Tja, om vervelend te zijn: het broodje had wel eerder mogen komen, want het schaaltje met boter stond de hele tijd op tafel. Misschien ook wel meer brood, maar ja, dat is heel persoonlijk. Verder: ik kreeg Earl Grey thee, dan vind ik dus niet zo heel erg lekker, maar dat werd niet verteld door het personeel. Ik had dat niet zelf aangegeven en gelukkig had het geen sterke parfumsmaak. Verder: de wijnen werden niet bijgevuld. Ik weet dat dat normaal is, maar het begint al met een klein laagje (oke, het is niet te vergelijken met thuis) en op is op. Ik vind dat altijd wel gierig overkomen (Persoonlijke mening, niets tegen dit restaurant op zich).
Eindoordeel: Een hele leuke avond gehad, niet echt verrassend, wel lekker eten. Een 8,5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |