abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94228570
ja, open daar lekker een ander topic over ofzo, deze 'discussie' is hier én niet op z'n plek, en het was 'al lang' weer opgehouden.
Ja doei.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:12:58 #177
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_94229353
Hebben jullie nou het idee dat het restaurantweekmenu echt minder uitgebreid is dan normaal, of dat dat per restaurant verschilt?
Mijn idee tot nu toe is dat het over het algemeen wel minder is.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  donderdag 17 maart 2011 @ 12:11:20 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94233263
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:12 schreef Aarti het volgende:

Mijn idee tot nu toe is dat het over het algemeen wel minder is.
Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.
Helaas beschouwen steeds meer restaurants de Restaurantweek alleen maar als omzetverhogend en niet als laagdrempelig kennismaken met hun keuken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94234065
Als je bij beperkte prijzen niet al te veel consessies wilt doen aan de kwaliteit, moet je omzet draaien. Ik ga bijv vanavond naar Dorloté en daar was het kiezen tussen óf 17:30, of 21:30 uur. Ze doen dus twee shifts en als ze daadwerkelijk twee keer op een avond de hele zaak volkrijgen, hebben ze waarschijnlijk best een goede avond, ondanks het gereduceerde tarief.

Overigens heb ik bij Dining with the Stars wel het idee dat er weinig beknibbelt wordt op kwaliteit. Je wilt als sterrenzaak toch niet geassocieerd worden met een voordeelmenuutje. :P
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 12:36:58 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94234141
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.
Helaas beschouwen steeds meer restaurants de Restaurantweek alleen maar als omzetverhogend en niet als laagdrempelig kennismaken met hun keuken.
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94235192
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. €6,50 voor een kop thee...
ha ja, bij Niven in Rijswijk net zo duur. En een gewone koffie EUR 8,-. Kun je dus net zo goed wijn drinken
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94235293
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...
Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?
pi_94235362
m'n collega was gisteren bij Le Marron maar vond alles 'te weinig' en vond het stom dat ze de hele tijd met broodjes langs kwamen...

ben erg benieuwd morgen! Weet nog niet waar het menu uit bestaat :P dat niet..
Ja doei.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:14:36 #184
2735 Aarti
pi_94235425
Bij kersentuin was het menu op zich ook vrij karig, en had je ook echt de broodjes nodig om vol te raken :)
En idd, koffie met friandises voor 4,75. Vind ik nog wel redelijk.
Prosecco voor 9 euro daarentegen :P
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 13:14:39 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94235426
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?
Nee letterlijk een kop thee... ze kreeg geen friandises erbij. Wij wel bij de koffie, die een euro minder kostte.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:50:09 #186
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94236723
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
m'n collega was gisteren bij Le Marron maar vond alles 'te weinig' en vond het stom dat ze de hele tijd met broodjes langs kwamen...

ben erg benieuwd morgen! Weet nog niet waar het menu uit bestaat :P dat niet..
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd: :').
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_94237147
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:

[..]

Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd: :').
Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.
Zaterdag ga ik voor het eerst naar een sterrending, ben erg benieuwd. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:21:42 #188
2735 Aarti
pi_94237950
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:

[..]

bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten? :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:31:05 #189
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94238358
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.
Zaterdag ga ik voor het eerst naar een sterrending, ben erg benieuwd. :)
Niet gewend is wellicht verkeerde woord. Die mensen kunnen het niet waarderen. Ik heb een aantal vrienden die het prachtig vinden en een aantal vrienden die het niets doet. Lijkt me dus sterk van de persoon afhangen en niet van het restaurant. Zelfde als recensies die geschreven worden door mensen die er geen kijk op hebben. Je moet kwaliteit kunnen inschatten zonder dat je daarbij je eigen smaak teveel op de voorgrond laat treden. Onderkennen van mooie producten en smaken etc.

Ik kan je verzekeren dat ze bij "Le Marron" hele serieuze wijn schenken (vriend van me is top sommelier en onderkent dat met nadruk). Daarnaast is de keuken van bovengemiddeld niveau en doen ze weinig onder voor de sterrententen, of misschien wel niets onder.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:

[..]

bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten? :)
Jup, lijkt me ook sterk dat het in dit geval anders is. Heb er zelf twee maal echt top gegeten.

- disclaimer: Ook ik weet niet alles en geef slechts mijn mening.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:34:57 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94238509
quote:

Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.
Er zijn nou eenmaal nog hele volksstammen die niet anders dan bergen aardappels, grote stukken vlees en een zooi doodgekookte groentes op een groot bord gewend zijn te prakken.
Die mensen zullen de wat verfijndere keuken waarschijnlijk niet waarderen en de porties te klein vinden. Bij hun gaan het niet om verfijnde (nieuwe) smaken, maar vooral om zichzelf vol te proppen. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 maart 2011 @ 14:44:56 #191
2735 Aarti
pi_94238875
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 14:34 schreef golfer het volgende:

[..]

Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.
Er zijn nou eenmaal nog hele volksstammen die niet anders dan bergen aardappels, grote stukken vlees en een zooi doodgekookte groentes op een groot bord gewend zijn te prakken.
Die mensen zullen de wat verfijndere keuken waarschijnlijk niet waarderen en de porties te klein vinden. Bij hun gaan het niet om verfijnde (nieuwe) smaken, maar vooral om zichzelf vol te proppen. ;)
9 van de 10 keer is dat ook zo idd, dat je in totaal wel gewoon voldoende hebt.
Maar deze week heb ik dan gewoon net pech, denk ik :)
pi_94239991
Ik heb al gezien hoe dicht de tafeltjes bij Amarone op elkaar staan.
Ben erg benieuwd of dat nòg dichter kan :P
pi_94242114
het menu staat al online waar ik morgen naartoe ga..
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 16:05:36 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94242301
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
het menu staat al online waar ik morgen naartoe ga..
Spreekt het je aan?

Ik ben erg nieuwsgierig wat ze deze keer voor ons hebben bij Roxy's. Vorige keer subliem gegeten daar :)
pi_94242876
quote:
Op donderdag 17 maart 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Spreekt het je aan?

Ik ben erg nieuwsgierig wat ze deze keer voor ons hebben bij Roxy's. Vorige keer subliem gegeten daar :)
Roxy lijkt me lekker ja! Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).
  donderdag 17 maart 2011 @ 16:43:23 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94244259
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).
Jij ging toch naar De Moerbei in Warmond?
Poef.....gone! ©golfer
pi_94246554
quote:

[..]

Misschien hebben we mazzel gehad maar tot nu toe zijn we elke keer zó in de watten gelegd tijdens de restaurantweek dat we 3-4 uur deden over onze lunch en dan zo vol waren dat we 's avonds alleen nog trek hadden in een boterham.

Het begrip driegangenmenu werd bij bijna alle restaurants (maar eentje uitgezonderd) vrij ruim geïnterpreteerd; amuses van het huis, een gang van voor-, hoofd- en nagerecht kon soms uit meerdere gerechtjes bestaan, bij sommige restaurants stond er voor de amuse al wat lekkers op tafel en/of kregen we nog wat lekkers bij de koffie na (zonder dat die friandises aangerekend werden). Plus inderdaad het brood wat je krijgt.
Tussengerecht bestellen vinden we dus eigenlijk nooit nodig. (al zou ik wel eens voor de bijl kunnen gaan als er iets super verleidelijks op de kaart omschreven wordt)
pi_94250265
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef kahlie het volgende:

[..]

Pffff, wat slecht. Hier ga ik in ieder geval niet met mijn moeder eten (gluten-, tarwe- en verschillende kruiden allergieen). Bij ons staan alle restaurants die gewoon de helft 'weglaten' altijd gelijk op de 'hier komen we niet meer lijst'. Op dit niveau vind ik het echt schaamteloos dat ze gewoon sauzen (die juist het gerecht horen te maken) weglaten. }:|

Ik ga met haar zondag bij de Zwethheul eten en ik heb haar verzekerd dat het helemaal goed gaat komen, dus ik hoop het anders sta ik voor... :+ Ik heb daar al een keer gegeten (Dining with stars) en toen was het echt top!
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.

Andersom heb ik wel eens meegemaakt dat ik van te voren aangaf dat een persoon geen vlees at, en dat ze toen doodleuk geen amuses kreeg.

edit: Duwde op invoeren ipv preview, ander forum gewend :)
pi_94250301
dan?
Ja doei.
pi_94250368
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.
want?

De restaurantweek zou een opening moeten zijn voor 'de normale mensch' om kennis te maken met keukens van niveau. Sinds onze restaurantweek zijn wij verliefd op Vesters O+ en er na ons trouwen nog gaan eten voor de volle prijs, omdat ze tijdens de restaurantweek zó ontzettend goed waren O+ daar houden ze klanten aan over.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')