abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94325789
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 23:11 schreef minilot het volgende:
*burp*
Net terug van voor het eerst eens eten bij De Limonadefabriek in Streefkerk, op iets meer dan tien minuten rijden bij mijn huis vandaan..

Ik had door omstandigheden niet gelunched. Niet slim natuurlijk, want ik schoof samen met mijn lief in razende honger en dorst aan tafel. We hebben onze borden nog nét niet schoongelikt. In elk geval waren we een beschamende €160,- kwijt, omdat we een wijnarrangement, én de aperetiefprosecco én twee toffe extra gangen én friandises hadden. Zeg maar alles dat je extra kunt bestellen tijdens restaurantweek. :') :+

Heerlijk gegeten, echt bijzonder puik in orde! ^O^
Daar gaan we in de lente zeker nog eens terug, om op het terras op de rivier te eten! Later dit weekend een uitgebreide recensie - nu uitbuiken en een dutje doen. Dromen over de gekonfijte kumquat en de zilte geitenkaas, of de kalfssukade in jus, of de gnocchi in truffelsoep.. O+
ben benieuwd naar je verslag! *O* verdrietige Piet nog gezien?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94327730
Gisteravond heb ik met mijn vriendin bij Restaurant M in Amersfoort gegeten. http://www.restaurantm.nl/

Het restaurant was niet volledig in het teken van de restaurantweek. We konden gewoon zelf onze tijd kiezen en om half 8 hadden we een mooie tafel.

Restaurant M had de normale menukaart met daarin extra het restaurantweek menu. Daar gingen wij voor dus dat hebben we ook genomen. Het was niet een vast menu maar zowel bij het voor als bij het hoofdgerecht kon je kiezen tussen vlees of vis.

Het restaurant vond ik vrij gehorig waardoor de ober vrij lastig te verstaan was. Ik bestelde een ice tea en mijn vriendin en cola, waarna er 2 ice tea kwamen. Eerste minpuntje.

Mijn vriendin en ik hebben elke keer een andere keuze gemaakt.

Het voorgerecht
Mijn voorgerecht:

Steak tartaar (die van het gewone menu afkwam):
Steak Tartare à la M met een krokant eitje en garnituur

Alleen de beste ossenhaas, met de hand gehakt, komt voor dit gerecht in aanmerking. Samen met het bijzondere krokante en lauwwarme eitje een ware klassieker die je met de garnituren zo af maakt als je zelf het aller-aller-lekkerst vindt.

Het vlees was van een erg goede kwaliteit en het smaakte dus erg goed.

Het voorgerecht van mijn vriendin was een tartaartje van zalm wat ook erg in de smaak viel.

Het hoofdgerecht

Hier moesten we erg lang op wachten. Niet dat we haast hadden maar het duurde gewoon erg lang (zeker 40 minuten). De volgorde van uitserveren was ook niet helemaal goed hadden wij het idee. Mensen die na ons kwamen kregen eerder hun hoofdgerecht (ook restaurantweek menu) Misschien dat het kwam doordat zij aangegeven hadden haast te hebben ofzo. Maar toch vonden wij dat wat te lang tussen de 2 gangen. Ook had ik nog een drankje besteld tussendoor maar dit is niet helemaal goed doorgekomen want die kwam niet.

Mijn hoofdgerecht:

Heilbotfilet met truffelrisotto. Erg lekker, over het eten niets dan goeds.

Het hoofdgerecht van mijn vriendin:

Traches van ossenhaas (of een ander soort rundvlees, dat ben ik even vergeten).
Dit viel ook erg in de smaak.

Dessert

Hier was gewoon 1 keuze en hadden ze een combi gemaakt van hun vaste desserts op de kaart.

Een stukje M style cheese cake met rood fruit
Een ijslollies in pure chocolade met butterscotch saus
Hangop met rood fruit.
Dit dessert viel ook erg in de smaak.

Kosten 66 euro.

Conclusie:

Erg lekker gegeten alleen de bediening was wat aan de slordige kant.
pi_94327836
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 01:51 schreef tombolafan het volgende:
Cat, Belgisch Blauwe is een koeienras:
[ afbeelding ]

Dus je had speciale runder-gerechten :Y)
Nu voel ik me nog specialer. ):O

Leuke reviews tot dusver!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94329241
Le Marron was geweldig gisteravond :)
Na wat negatieve verhalen van m'n collega toch even in spanning gezeten :P
maar uiteindelijk hebben we een héérlijke avond gehad.

Hadden om 20.00uur gereserveerd en waren er ook netjes op tijd.
Begonnen met een glas bubbels en daarna kwamen ze vragen of de kaart en opzet duidelijk waren.
We hebben wel even zitten twijfelen, want er stonden ook heerlijke extra's op, maar hebben ons uiteindelijk wel aan het 'standaard' 3 gangen menu gehouden, met als wijziging dat we om een kaasplankje hebben gevraagd als nagerecht. Dit stond niet op de kaart, maar was wel degelijk mogelijk, joepie! *O*

Als amuse kregen we een kopje zuurkoolsoep met spek van een 'gered' soort varken op roggebrood. Ik zal eens even op moeten zoeken welke soort het precies is, maar het gaat om een zwart varken, dat uit de UK komt, met uitsterven bedreigd was, maar door een Nederlandse boer weer op peil gefokt is en nu dus heerlijk spek geeft.
De soep was simpel doch doeltreffend! Ga zeker eens proberen zoiets zelf te maken!

Voorgerecht was een couscous met inktvis, sorbet van groene olijven, parmezan-schuim en gegrilde paprika. De smaken waren erg afwisselend, maar de combinatie super. De wijn erbij was ook precies goed!

Hoofdgerecht was rundersucade met een sabayon, wat aardappel en bleekselderij. Ik vond het op het eerste gezicht iets 'weinig', als in: een extra stukje sucade had niet misstaan, maar dat kwam ook omdat ik het heerlijk vond en het liefst nog een dubbele portie had genomen. Ook hier weer een goede smakencombinatie en een perfecte wijn voor erbij.

Toen sloop er een 'foutje' in. Vrij snel nadat de borden weg waren gehaald werd ons het kaasplankje gebracht, terwijl we een paar minuten eerder hadden gezegd 'nou, doe maar rustig aan, wij zitten nog lekker na te genieten'. Dat was dus niet helemaal doorgekomen, maar bleek te maken te hebben met het feit dat we een tussengerechtje, een ik geloof limoenmarshmellow, niet gehad hadden. Dit kregen we vlak nadat we ons kaasplankje hadden gehad alsnog.
Bij het kaasplankje zat een stuk geroosterd notenbrood en de kaas was echt heerlijk! Een hele frisse maar krachtige zachte geitenkaas, een vrij harde schapenkaas met rozemarijn, een roodschimmel gespoeld met sake en een koemelkse blauwschimmel. Alle vier waren echt heerlijk om van te snoepen en hebben er dan ook lang over gedaan. Zo lang dat we op een gegeven moment de laatste mensen in ons deel van het restaurant waren :@. Ook de wijn hierbij was weer om te smullen. Deze is ook nog een keer kosteloos bijgeschonken :9

Nog even gezellig met mensen uit de bediening zitten praten en gezien hoe een en ander aan elkaar geleerd werd. Zo werkte er een héél jong meisje, zat in 5 HAVO en wilde hierna graag naar de hotelschool in Maastricht! Wát een super gemotiveerd, vriendelijk en leergierig meisje! Erg leuk om te zien! En ook nog even uitgelegd gekregen hoe het zat met het opdekken van de tafels, de vouwen, etc.

Daarna nog een kopje verse thee genomen met friandises. Waar we hoorden van mijn collega dat ze het wat 'armoedig' vond, 2 friandises, hebben wij er aardig wat gehad! Stuk of 4 a 5, en ook de mensen om ons heen mochten er lekker van snoepen! Ze kwamen er regelmatig mee langs!

De rekening bedroeg 157 euro. Eerst kregen we per ongeluk de rekening van de tafel naast ons, mensen die ondanks alle tussengangen ná ons binnen kwamen en ruimschoots voor ons weer weg gingen: het bedienend personeel voelde dus prima aan wat voor vlees ze in de kuip hadden met ons: lange genieters!

Ook na het afrekenen nog een tijdje met de sommelier en een van de heren van de bediening staan praten en met een héél goed gevoel terug naar huis gegaan met de allerlaatste bus die om 00.13 vertrok ;)

O+ als iemand de uitgebreidere gerechtomschrijvingen heeft van Le Marron, gaarne, want in ons enthousiasme zijn we foto's (van gerechten en de kaart) helemaal vergeten :')
Ja doei.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 13:19:44 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94331236
Vanavond een nieuwe poging wagen bij Bij Tholen. Serveren een 4-gangen diner voor 27,50.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94332557
Leuke verslagen allemaal! Ben 'blij' te lezen dat het eigenlijk bij vele de ervaring is dat de bij te bestellen zaken vrij prijzig zijn allemaal, aperatief 9,50, koffietafel 6,95 (terwijl je gewoon een espresso besteld) enz. Ach ik word er erg gelukkig van, en vind het het allemaal zeker waard!

Was even bang dat mijn broertje het niks zou vinden (was op het laatste moment met ons meegegaan). Hij is vaak meer het type; zoveel mogelijk eten voor zo weinig mogelijk geld.. dus toen ik zei; duur restaurant, aanbieding ¤ 27,50 wilde hij gelijk mee.

Onderweg daarheen vroeg hij wat verlegen of er wel frietjes bij het hoofdgerecht geserveerd werden, omdat hij bang was te weinig te krijgen. Tijdens het hoofd twijfelde hij nog even, maar het was uiteindelijk toch niet nodig, hij zat toch wel vol :P

Toen de rekening kwam, moesten we ¤ 65,00 pp excl fooi afrekenen. Hij vond het HELEMAAL NET VEEL, nou ik was bijna shocked toen hij dat zei. Haha zegt genoeg dus over het eten en de avond ;)
pi_94333675
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wij gaan vd week naar Flinstering in Breda, dat is de winnaar van mijn tent is top een paar jaar geleden. Schijnt wel goed opgedroogd te zijn voor een TV promoted restaurant :)
Eindelijk even de tijd om een recensie te schrijven over onze ervaringen bij Flinstering, waar we van de week hebben gegeten. Ik heb geen foto's en weet ook niet alle gerechten meer helemaal uit mijn hoofd.

Bij binnenkomst direct vriendelijk en enthousiast welkom geheten en aan een hoog tafeltje gezet. Vrij snel drankje opgenomen en daarna een kleine amuse en de menukaart. Flinstering heeft destijds mijn tent is top gewonnen en hadden toen de gimmick van de met verlichting gekleurde wanden en beamerprojecties. Die hebben ze nog steeds en het geeft een erg mooi, stijlvol en trendy sfeertje.

Ze hebben een 3-gangenmenu dat kan worden aangevuld met tussengerechtjes en kaas.

Het voorgerecht was een taartje van blokjes rauwe tonijn met een gegrilde gamba en avocadomayonaise. Smaakte goed :) , zeker met een wit wijntje erbij :)

Wij hadden een extra gang genomen, een stukje baarsfilet op risotto met spinazie en een cremetje (ben vergeten wat precies). Wat mij betreft het toppertje van de avond, erg lekker!! :) Ook weer met wit wijntje erbij.

Hoofd was een ribeye met pastinaak en een jus van gerookte look. Moet zeggen dat ik de keuze voor een ribeye best wel gewaagd vond, want naar mijn idee valt dit vleesje niet bij iedereen in de smaak....wat mij betreft (meativoor) een prima en smaakvol (vooral de look-jus) gerecht, maar niet zo bijzonder als het tussengerecht.

Dessert was een mascarpone taartje met een schijfje boterkoek, vanille en mokkaijs...eenvoudig, simpel maar doeltreffend lekker :D

Toe espresso, capuccino met friandises...en nog het laatste restje witte wijn :D

Het was druk, maar de bediening (veel jonge mensen :)) had het naar mijn idee goed onder controle met voldoende persoonlijk aandacht voor alle tafeltjes.

Flinstering is geen sterrenrestaurant dus we hadden niet het (hoge) verwachtingspatroon die sommigen hier hadden, maar we zijn aangenaam verrast door de sfeer, de kwaliteit van het eten en de bediening. Ik denk dat we de gewone menukaart nog wel eens aan een nadere inspectie onderwerpen, want daar stonden toch nog wel wat gerechten op die mij deden watertanden :)

Met alle toeters en bellen waren we geloof ik zo'n 120 euro kwijt.....mooie prijs voor een mooie avond.
Quinn Dexter
pi_94334350
net gekeken op de site van Flinstering en idd... lekkere gerechten zeg :9~
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94335312
Bedankt voor de recensies allemaal, leuk om te lezen ^O^

@ Mo proefde je bij de roodschimmel dat het gespoeld was in Saké?
En tipje voor de foto's, leg meteen als je binnenkomt je cameraatje op tafel, doen wij ook en zo vergeten we het (meestal) niet om meteen een pica te maken :9
pi_94339082
Kaatje bij de sluis* in Blokzijl
Het eten was heerlijk! Ik wil ook geen flits gebruiken in het restaurant, dus de foto's zijn niet top...
Verder hebben we geen verstand van wijnen, dus die typ ik gewoon van het menu en rekening ;)

Bij aankomst werden werden we vriendelijk ontvangen in een halletje en naar tafel gebracht. Wij zitten op de eerste etage. Op tafel staat al een schaaltje boter klaar. Er werd gevraagd of we een aperitief wilden gebruiken. Nee, maar mijn vriend wilde wel alvast een witte wijn (6 euro), een Verdejo Reina de Castilla. Verder bestelde ik een fles water (7,50 euro) en mijn vriend een wijnarrangement (35 euro, met koffie en friandises, maar bij 4 gangen was het 42 euro.). Als tussengerecht konden we voor kaas kiezen. Aangezien mijn vriend meestal niet gelukkig is met de porties in "sjiekere" restaurants, besloten we dat erbij te nemen (15 euro p.p.).
Nu het eten. Als amuse was er een glas komkomersoep met koriander en tobascoroom. Heel fris, gelukkig niet veel koriandersmaak en heel licht pittig. Verder een glaasje gevuld (van onder naar boven) met een bepaalde soort olijven, verse tomaat (gemarineerd?) en eierroom. De eierroom smaakte heel erg naar eidooier, dan vind ik wel lekker. Lekkere combinatie met de tomaat en olijven.

Voorgerecht was een cannoli gevuld met brasemmousse, daarbij limoensaus en oerbietjes. Ik vond het gerecht zalvig en de pasta glad. Vind ik niet heel erg lekker, de mousse had niet veel smaak. De saus is zurig, maar lekker in combinatie met de cannoli. De bietjes waren nog knapperig en smaakten echt naar bietjes! Op de kaart staat dat er ook tijm inzat, maar ik kan me het niet herinneren. Mijn vriend dronk hierbij een glas Maravilla uit Chili.

Na het weghalen van de borden kregen we een broodje, een lekker knapperige en zeer luchtige ciabattaatje.
Het hoofdgerecht was een kalfstournedos met augurkencompote, jus met Blokzijlsche mosterd, een witlofje met ...saus (ik weet het niet meer), langzaam gegaarde prei met roze peper en een kappertje, een plakje biet in eigen saus (wel licht zurig). Het vlees was heerlijk, de groentes kwamen uit de omgeving en was ook heerlijk. Ik vind het altijd wel jammer dat er weinig groente bijzit. Erbij was een glas El paso uit Spanje. De combinatie met het eten was minder, aangezien het kalfsvlees niet tegen de wijn opkon. Misschien wel een succes met wild, maar kalf heeft toch minder smaak. Voor mij kwam er een losse glas wijn bij (9,50 euro).

Toen kwamen de boerenkaasjes, met ananasgembercompote en een klein rozijnenbolletje.
Coulommiers (camembert achtig), saint-maure (geitenkaas) , fourme d'ambert (blauwe kaas), brin d'amour (schapenkaas) en munster (camembert achtig). Mijn vriend vond de eerste te flauw, maar ik vond ze allemaal sterk van smaak. De mildste waren nog de geitenkaas en de blauwe kaas. Vooral in combinatie met de compote was het lekker. De wijn was een licht oranje wijn, 15% alcohol, een muscat de Beaumes? Heel sterk en zoet.

Een dessertamuse: Blokzijlse kogel, chocolade gevuld met advocaat. Knapperige chocolade met vloeibare vulling. Ik heb het niet geproefd, omdat ik chocolade met alcohol niet lekker vind.

Als dessert was er dragonparfait, daarop zoete maïscreme, gemarineerde sinasappel in eigen sap en gemengd met krokante amandelen. Naas het glas een klein hoorntje met zoete popcorn. Dit was echt heel erg lekker. Zacht ijs met sinasappel, mmmm. De wijn: muscate de reiversaltes? Het was in ieder geval zoet.

Na hadden we nog koffie en een thee (8 euro). De friandises bestonden uit: koffiemousse met cacaostukjes, een amandelcakeje (ons favoriet), chocolaatje gevuld met Blokzijls kruidenlikeur, en een kletskop van sinasappel met een chocolade koekje. (Vergeten om de flitser af te zetten).

De totale rekening bedroeg 178 euro voor 2x menu, 2x kaas, 1 fles water, 1 wijnarrangement, 2 losse glazen wijn, en 1 thee. Dit duurde van 19.00 tot 21.30 uur. Niet te lang of kort. De bediening was attent. Ik zag dat iedereen op de bovenverdieping hetzelfde menu hadden.

Minpuntjes? Tja, om vervelend te zijn: het broodje had wel eerder mogen komen, want het schaaltje met boter stond de hele tijd op tafel. Misschien ook wel meer brood, maar ja, dat is heel persoonlijk. Verder: ik kreeg Earl Grey thee, dan vind ik dus niet zo heel erg lekker, maar dat werd niet verteld door het personeel. Ik had dat niet zelf aangegeven en gelukkig had het geen sterke parfumsmaak. Verder: de wijnen werden niet bijgevuld. Ik weet dat dat normaal is, maar het begint al met een klein laagje (oke, het is niet te vergelijken met thuis) en op is op. Ik vind dat altijd wel gierig overkomen (Persoonlijke mening, niets tegen dit restaurant op zich).

Eindoordeel: Een hele leuke avond gehad, niet echt verrassend, wel lekker eten. Een 8,5.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:36:13 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94339407
Ook al de hoofdprijs betaald dus voor een glas witte wijn: 9,50 voor een glas. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94339563
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Ook al de hoofdprijs betaald dus voor een glas witte wijn: 9,50 voor een glas. :{
Nou, het was wel een rode wijn :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 17:47:28 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94339808
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:40 schreef Yinny het volgende:

Nou, het was wel een rode wijn :)
Oh.Verkeerd begrepen, maar als het dezelfde El Paso rode wijn was die jouw vriend dronk dan is 9,50 voor een glas uit een fles die in z'n geheel in de winkel ca. 5 euro kost toch nog steeds erg duur. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:40:36 #264
63722 z80
I fink you freaky
pi_94341764
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
Na wat negatieve verhalen van m'n collega toch even in spanning gezeten :P
maar uiteindelijk hebben we een héérlijke avond gehad.
knip
ik mag morgen avond.
eensk kijken of het mij net zo goed bevalt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_94341896
quote:
Op zaterdag 19 maart 2011 17:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Oh.Verkeerd begrepen, maar als het dezelfde El Paso rode wijn was die jouw vriend dronk dan is 9,50 voor een glas uit een fles die in z'n geheel in de winkel ca. 5 euro kost toch nog steeds erg duur. ;)
Vind sowieso een wijnarrangement van 43 euro best aan de prijs :/
Quinn Dexter
  zaterdag 19 maart 2011 @ 19:01:21 #266
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_94342535
Ik werd net gebeld dat ik gereserveerd had, maar ik heb gisteravond toch al bij u gegeten? :P
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_94344147
Vanmiddag geluncht bij Amarone in Rotterdam.
Een verslag is hier te vinden.
De eerste keer in een sterrenrestaurant viel totaal niet tegen! Gastvrij en vriendelijk, heeeerlijk gegeten en ik heb het gevoel dat ik (ooit ;)) best wel eens terug ga komen :)
Ik ben onder de indruk dus ;)

Over de prijzen: In totaal waren we met een lunch voor 2 ¤ 85 kwijt. Witte wijn was 3,75 en rode 4,75. Water 4,50 en koffie 3,50. Ik vind dit heel netjes qua prijs, al heb ik nog nooit zoveel pp uitgegeven in een restaurant :s)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 20:33:22 #268
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_94346456
Wat heerlijk Puff :Y
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 19 maart 2011 @ 21:31:42 #269
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94349189
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:15 schreef motorbloempje het volgende:

Ik had niet anders verwacht.... Goed om te horen :D
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_94353059
We zijn terug van ons etentje bij restaurant Het Dijkhuis te Ophemert. Het was heerlijk! Vooraf onze wensen doorgegeven en daar werd rekening mee gehouden, top! :).

Ons voorgerecht: gemarineerde champignons met ham, rucolla, met daarnaast bruchetta en een smeersel/sausje wat bestond uit knoflook en nog wat andere dingen, ben het vergeten. Was erg lekker! Daarna alles laten zakken en toen volgde het hoofdgerecht: eendenborst met een drssing en groenten. Klinkt erg simpel maar zo zag het er zeker niet uit! Het vlees was erg lekker en de huisgemaakte frites smaakten er goed bij. Daarna volgde het nagerecht: combinatie van brownies en spekkoek. Er zat ook witte chocolade bavarois bij en een heerlijke karamelsaus. Dat was voor mij echt geweldig, ben geen toetjesmens maar heb nog nooit zo genoten van een toetje!

Het personeel was aardig en incl. Drinken waren we 64e kwijt, helemaal niet duur dus. Dit is en blijft ons favo restaurant :).

Cijfer: 10 :@. Geen minpunten voor ons.
pi_94353682
Vanavond gegeten bij Bij Tholen te Haarlem.
Het is een gezellig groot huiskamerachtig restaurant met open keuken, we kiezen zelf een tafeltje.
Bij binnenkomst krijgen we een schaaltje olijfjes.
Het 4 gangen menu is 27.50 en we nemen het wijnarrangement voor 13.50 pp erbij.
(en we dronken er gewoon kraanwater bij)

Gisteren bij de online-reservering al aangegeven dat 1 persoon lactose intolerant is, en vanmiddag werden we gebeld dat we niet uit de menukaart kunnen kiezen omdat het restaurantweek is en dat het dieet bekend was.
Netjes!

We beginnen met het voorgerecht :
Makreel, zalm en een kroketje van zeevruchten.
Het kroketje werd voor golfer vervangen door een gebakken dorade ivm de lactose in de kroket.

Erg smakelijk en een goeie vervanging.
Erbij dronken we een witte Sauvignon Blanc Loire. Lekker fris wijntje.

Tussengerecht : Gevogeltebouillon waar sereh inzat. Smaakte ook goed.

Het hoofdgerecht : Kalfsmedallion (draadjesvlees) met aardappeltaartje en rode portsaus.
Voor golfer hadden ze de moeite genomen om aardappeltjes te koken als vervanging.
Erbij dronken we een glas rode Primitivo-Merlot. Goeie combi en een lekker gerecht.

Bij het nagerecht werd al verteld dat het voor golfer wat 'saai' zou zijn....
Het nagerecht bestond uit :
Ananas met bloedsinaasappelsorbet en pure chocolademousse.
Op onze opmerking dat sorbetijs wel zou kunnen, werd verteld dat ze geen risico wilden nemen omdat het niet zelfgemaakt ijs was.
Eerlijk en goed opgelost, bij de ananas kreeg golfer gecarameliseerde appeltjes in grand marnier.
Erbij dronken we een zoete witte muscatwijn.

Bloes :

golfer :

We hebben prima gegeten, zaten gezellig, hele aardige attente bediening.
Prijs/kwaliteit verhouding goed.
We hebben in totaal voor 41 euro pp (ex fooi)gegeten.

Na deze rest.week kennismaking gaan we zeker een keertje terug om a la carte te eten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-03-2011 23:23:26 ]
pi_94353818
(slechte foto's maar je hebt een indruk) :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 maart 2011 @ 23:15:11 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94353983
Lookin nice :)

Ik zal het even onthouden ;).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94354387
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 23:15 schreef borisz het volgende:
Lookin nice :)

Ik zal het even onthouden ;).
Op loopsafstand van het station ook *)
pi_94360865
Leuk om te zien dat er bij elke editie weer meer fans en reviews komen. Ik zie weer lekkere gerechten de revue passeren. :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')