nee, moet nog iemand bedanken voor t verhuizen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 21:55 schreef Sjeen het volgende:
The Harbour Club is lekker eten in een leuke omgeving, vind ikGa ja alleen?
Wij gaan vrijdagavond naar Roxy's vlakbij Kruisherenhotel. En zaterdag naar Lucullus in Klimmen, ben benieuwd!
Wat is de kans dat je zoveel dagen achter elkaar ziek bent? Zonde van de reserveringen zeg.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:34 schreef rubje het volgende:
Ja....en dan zal je zien dat een ongeluk altijd in een klein hoekje zit
want mijn vrouw heeft een stevige griep te pakken waardoor ik dus alle reserveringen voor volgende week kan annuleren.
![]()
Maar goed,dan gaan we gewoon in het najaar als er weer een restaurantweek is.
Misschien heeft de loterij niet uitgekeerd?quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:39 schreef motorbloempje het volgende:
ze heeft nog even om beter te worden? Waarom meteen nu alles annuleren?
ehm je kunt tot 24 uur van tevoren annuleren dus ik zou de eerste of eerste 2 doen en misschien lukt de rest nog welquote:Op donderdag 10 maart 2011 10:34 schreef rubje het volgende:
Ja....en dan zal je zien dat een ongeluk altijd in een klein hoekje zit
want mijn vrouw heeft een stevige griep te pakken waardoor ik dus alle reserveringen voor volgende week kan annuleren.
![]()
Maar goed,dan gaan we gewoon in het najaar als er weer een restaurantweek is.
Zoals ik eerder zei, echt een geweldige tent. Vorig jaar stonden ze nummer 100 in de lekker maar het doet weinig onder voor de semi-top in NL. Ze schenken ook schitterende wijn daar.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:07 schreef Thracier het volgende:
Morgen bij Le Marron in Malden. Opeens waren er weer plaatsen beschikbaar:)
Oh prima. Dat is idd leuker voor je:Pquote:Op maandag 14 maart 2011 13:17 schreef motorbloempje het volgende:
oh, Thracier, wil je dan je recensie even in een spoiler zetten? Ik ga daar vrijdag heen namelijk en wil me nog laten verrassen
thanks a bunchquote:Op maandag 14 maart 2011 13:52 schreef Thracier het volgende:
[..]
Oh prima. Dat is idd leuker voor je:P
Boh! Ik heb tijd! En zin! Maar om daar nu 200 kilometer voor te gaan rijden is toch wel iets te gek.quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
is er iemand die onze reservering voor zondag (13.30uur) bij het Schultenhues in Zutphen over wil nemen?
![]()
nader bekeken wordt het allemaal wat te gek zowel qua kosten als uberhaupt dat weekend, want zaterdag staat er ook nog een culinair festijn op 't programma en als we dan even héél eerlijk zijn is het gewoon niet nodig om dan ook nog daar te gaan lunchen
Ik zal (mocht er niet meteen animo zijn) deze reactie nog wel 'n paar keer omhoog schoppen, vrijdag ga ik hem annuleren..
Welke? Las Palmas?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:19 schreef NJ het volgende:
Zojuist terug van Herman den Blijker. Ik vond het tegenvallen.
Dan mogen ze de website wel eens aanpassen:quote:Op woensdag 16 maart 2011 07:20 schreef LieLie het volgende:
[..]
Die is toch niet meer van den Blijker?
De recensie is te lezen via http://eetrecensies.web-l(...)-restaurantweek.htmlquote:
Zo te lezen inderdaad matigjes en zeker niet wat je van zo'n restaurant verwacht. Die wachttijd voor het hoofdgerecht is echt niet acceptabel op dat nivo! En Golfers nagerecht zag er niet smakelijk uit.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
De recensie is te lezen via http://eetrecensies.web-l(...)-restaurantweek.html
Ben zeer benieuwd naar je op- en aanmerkingen. Zelf kan ik niet veel nadelen bedenken als ik kritisch kijk met uiteraard prijs-kwaliteit in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef Thracier het volgende:
Terug van Le Marron. Lekker, maar wel op- en aanmerkingen. Ik ben tenslotte een Nederlander:P Verslag volgt.
Los van wat er al over gezegd is, zijn sommige borden ook niet erg fraai (beetje slordig) opgemaakt. Vooral het hoofdgerecht lijkt door Jackson Pollock gedaan te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt, zag je hier ook al een voorbeeldje van bij Dining with the Stars. Iemand die komt melden dat-ie voor elke dag een reservering heeft kunnen maken, maar nog even moet bepalen van welke hij echt gebruik zal gaan maken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:11 schreef Aarti het volgende:
Ik lees op twitter allerlei reacties van restaurants bij wie de annuleringen binnenstromen. beetje aso..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
leuk DH! Lekker vlees aan de menukaart te zien
Da's leuk voorraden inkopen en personeel inroosteren op die manier.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:19 schreef Aarti het volgende:
Dat zouden ze wel moeten doen, gewoon in rekening brengen. maar dat is natuurlijk niet te doen. te veel werk, en zie maar eens te bewijzen dat degene op wiens naam de reservering staat, ook daadwerkelijk heeft gereserveerd.
bij restaurant Fifteen hier in amsterdam las ik dat vandaag ALLE lunches waren geannuleerd. dat is echt niet normaal.
quote:Op maandag 14 maart 2011 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
is er iemand die onze reservering voor zondag (13.30uur) bij het Schultenhues in Zutphen over wil nemen?
![]()
nader bekeken wordt het allemaal wat te gek zowel qua kosten als uberhaupt dat weekend, want zaterdag staat er ook nog een culinair festijn op 't programma en als we dan even héél eerlijk zijn is het gewoon niet nodig om dan ook nog daar te gaan lunchen
Ik zal (mocht er niet meteen animo zijn) deze reactie nog wel 'n paar keer omhoog schoppen, vrijdag ga ik hem annuleren..
quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:12 schreef k_man het volgende:
Wel schandalig dat jullie kennelijk wederom met drank op in de auto gestapt zijn.
Vroegen ze de toeslag van 10 euro of niet? WIl een collega wetenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 23:38 schreef Thracier het volgende:
Terug van Le Marron. Lekker, maar wel op- en aanmerkingen. Ik ben tenslotte een Nederlander:P Verslag volgt.
2 glazen mag wettelijk gezien gewoon.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:58 schreef k_man het volgende:
[..]
Aangeschoten rijden moet gewoon kunnen?
Als jij al van 2 glazen wijn en een fles water aangeschoten bent en niet in staat te rijden, moet je zeker niet gaan auto rijden.quote:
Als er - zoals ik het las - bij elke gang een glas wijn gedronken is, zijn dat er meer dan twee. Als je vaker de verslagjes leest weet je waarschijnlijk ook dat het niet de eerste keer zou zijn dat golfer volgetankt achter het stuur kruipt. Nou ja, goed dat het deze keer dus anders gegaan is.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:12 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
2 glazen mag wettelijk gezien gewoon.
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Als er - zoals ik het las - bij elke gang een glas wijn gedronken is, zijn dat er meer dan twee. Als je vaker de verslagjes leest weet je waarschijnlijk ook dat het niet de eerste keer zou zijn dat golfer volgetankt achter het stuur kruipt. Nou ja, goed dat het deze keer dus anders gegaan is.![]()
De wet zegt trouwens niks over een aantal glazen.
Die vroegen ze idd. Ze hadden het mooi aangepakt met de uitbreidingen en de wijn overigens, dus reken op een fikse rekening.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vroegen ze de toeslag van 10 euro of niet? WIl een collega weten
Tot dat het een keer mis gaat... Maar hee, dat is je eigen keuzequote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.
Ander verhaal is het wanneer je 2 flessen achter je kiezen drukt.
Het wordt pas echt 'triest' als je een ongeluk krijgt. Of het nou aan de alcohol ligt of niet, als blijkt dat je een te hoog promillage hebt, heb je een flink probleem. Met een beetje pech mag je dan de rest van je leven afbetalen. Jij hebt wellicht het idee dat je met een paar glazen op nog prima rijdt, maar onderzoek toont aan dat dat niet zo is - je eigen waarneming stemt niet meer overeen met de werkelijkheid.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:18 schreef jackson het volgende:
Ik pak ook 4 glazen op zo'n avond en rij gewoon terug. Niet gek als je 3,5uur zit, erbij eet en water drinkt. Wat jij daarvan vindt boeit me geen ene drol. Vond je opmerking dus nogal triest. Laat iedereen lekker zelf bepalen wanneer ze nog rijden.
Als je het zo ziet is er nog lang niet genoeg over gezeken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:36 schreef Bluezz het volgende:
Daar gaan we weer, leuk om zo je verslag te zien ondersneeuwen door gezeik over een paar wijntjes
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:38 schreef k_man het volgende:
Als je het zo ziet is er nog lang niet genoeg over gezeken.
Vooral dat verantwoord, dat doet het hem...quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.
Precies. Het is nu kennelijk goed gegaan, maar wat in voorgaande recensies te lezen was kon het stempel 'verantwoord' niet bepaald dragen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:44 schreef Sjeen het volgende:
Vooral dat verantwoord, dat doet het hem...
Je verslag geeft te weinig info over hoeveel jullie hebben gedronken, dus of rijden verantwoord was of niet, daar ga ik geen mening over geven. Maar zelf drink ik geen druppel als ik nog moet rijden ook al 'zou dat makkelijk kunnen'. En daarom ga ik vanavond op de fiets en laat ik me morgen rijden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh, ga ergens anders moraalridderen en blauwe knoop spelen en laat dit topic een verslag van de Restaurantweek-ervaringen blijven van mensen die wel verantwoord met drank en eten kunnen omgaan.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:09 schreef Sjeen het volgende:
Cat, ging jij nou ook nog ergens heen deze week? Ja dus
Waar?
Derde jaar op rij en het is tot dusver niet tegen gevallen.quote:
Ik vind bij de meeste restaurants hier in de regio dat je net zo goed buiten de restaurantweek om kunt gaan. Menu naar keuze voor iets meer geld. Voor sterrenrestaurants geldt dat niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:29 schreef Bluezz het volgende:
Wil je dan liever niet eens een ander restaurant proberen?
Eetze, ben benieuwd, ga je ook foto's maken?
Het zal niet overal gelden, maar de 2 gewone restaurants waar ik in de week ben geweest vielen me beiden tegen. Standaard ongeïnspireerd menu, druk en de bediening eerlijk gezegd gewoon wat lafjes en ongeïnteresseerd (ben er buiten de week ook niet meer terug geweest, zal ze leren!quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:52 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben ook alweer klaar met de week hoor. Ga liever gewoon idd
Pffff, wat slecht. Hier ga ik in ieder geval niet met mijn moeder eten (gluten-, tarwe- en verschillende kruiden allergieen). Bij ons staan alle restaurants die gewoon de helft 'weglaten' altijd gelijk op de 'hier komen we niet meer lijst'. Op dit niveau vind ik het echt schaamteloos dat ze gewoon sauzen (die juist het gerecht horen te maken) weglaten.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah, daar wil ik ook een keer heen. Pastineack (laatste winnaar) is ook nog steeds van prima niveau.quote:Op woensdag 16 maart 2011 18:33 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Wij gaan vd week naar Flinstering in Breda, dat is de winnaar van mijn tent is top een paar jaar geleden. Schijnt wel goed opgedroogd te zijn voor een TV promoted restaurant
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 23:14 schreef Cat22 het volgende:
Net terug van Bretelli.
Goede ontvangst, goede sfeer, goed gegeten, maar qua diner haalde het toch net niet het niveau van vorig jaar. Ik miste de spannende gerechtjes en bereidingswijze die een bezoek aan dit restaurant zo speciaal maken. Een uitgebreidere recensie (+crappy foto's) volgt later deze week. Nu
Het is heel simpel. Ieder weegt voor zichzelf af wat wel en niet kan. Ik laat me daarbij niets aanpraten door een user op fok!quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tot dat het een keer mis gaat... Maar hee, dat is je eigen keuze
Ik bekijk het per keer en neem fysieke gesteldheid etc gewoon mee in mijn overweging. Het liefst rij ik natuurlijk niet, dat lijkt me duidelijk. Het is ook niet zo dat ik elke week eens even lekker wat glazen wijn naar binnen hak en een rondje ga rijden....quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Het wordt pas echt 'triest' als je een ongeluk krijgt. Of het nou aan de alcohol ligt of niet, als blijkt dat je een te hoog promillage hebt, heb je een flink probleem. Met een beetje pech mag je dan de rest van je leven afbetalen. Jij hebt wellicht het idee dat je met een paar glazen op nog prima rijdt, maar onderzoek toont aan dat dat niet zo is - je eigen waarneming stemt niet meer overeen met de werkelijkheid.
Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:12 schreef Aarti het volgende:
Mijn idee tot nu toe is dat het over het algemeen wel minder is.
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Minder kwaliteit van eten en meer tafels.
Helaas beschouwen steeds meer restaurants de Restaurantweek alleen maar als omzetverhogend en niet als laagdrempelig kennismaken met hun keuken.
ha ja, bij Niven in Rijswijk net zo duur. En een gewone koffie EUR 8,-. Kun je dus net zo goed wijn drinkenquote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. €6,50 voor een kop thee...
Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?quote:Op donderdag 17 maart 2011 12:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat ik een beetje jammer vond, vorige keer bij Rozemarijn in Maastricht, is dat ze naast het menu voor alles de hoofdprijs vroeger. ¤6,50 voor een kop thee...
Nee letterlijk een kop thee... ze kreeg geen friandises erbij. Wij wel bij de koffie, die een euro minder kostte.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Letterlijk alleen een kop thee? Of een kop thee met friandises?
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
m'n collega was gisteren bij Le Marron maar vond alles 'te weinig' en vond het stom dat ze de hele tijd met broodjes langs kwamen...
ben erg benieuwd morgen! Weet nog niet waar het menu uit bestaatdat niet..
Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:.
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Sommigen mensen zijn dit soorten tenten ook niet gewend. Bij dat soort commentaar denk ik altijd:.
Niet gewend is wellicht verkeerde woord. Die mensen kunnen het niet waarderen. Ik heb een aantal vrienden die het prachtig vinden en een aantal vrienden die het niets doet. Lijkt me dus sterk van de persoon afhangen en niet van het restaurant. Zelfde als recensies die geschreven worden door mensen die er geen kijk op hebben. Je moet kwaliteit kunnen inschatten zonder dat je daarbij je eigen smaak teveel op de voorgrond laat treden. Onderkennen van mooie producten en smaken etc.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit soort acties juist zijn om mensen bekend te maken met het duurdere segment... Niet gewend is dus niet echt relevant.
Zaterdag ga ik voor het eerst naar een sterrending, ben erg benieuwd.
Jup, lijkt me ook sterk dat het in dit geval anders is. Heb er zelf twee maal echt top gegeten.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
[..]
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?
Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
bij elk restaurant moet een menu toch voldoende zijn om je buikje vol van te eten?
9 van de 10 keer is dat ook zo idd, dat je in totaal wel gewoon voldoende hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Is het over het algemeen ook. Maar je moet dat in meerdere gangen en met vaak wat kleinere porties doen.
Er zijn nou eenmaal nog hele volksstammen die niet anders dan bergen aardappels, grote stukken vlees en een zooi doodgekookte groentes op een groot bord gewend zijn te prakken.
Die mensen zullen de wat verfijndere keuken waarschijnlijk niet waarderen en de porties te klein vinden. Bij hun gaan het niet om verfijnde (nieuwe) smaken, maar vooral om zichzelf vol te proppen.
Spreekt het je aan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:02 schreef FutureFairytale het volgende:
het menu staat al online waar ik morgen naartoe ga..
Roxy lijkt me lekker ja! Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Spreekt het je aan?
Ik ben erg nieuwsgierig wat ze deze keer voor ons hebben bij Roxy's. Vorige keer subliem gegeten daar
Jij ging toch naar De Moerbei in Warmond?quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Op menukaart voor morgen staan normale keuzes zoals biefstuk en carpaccio als ook snoekbaarsrolletjes. Het gaat erom dat de meeste producten uit het Groene Hart komen bij dit restaurant (vlees, kaas, ijs, room, brood).
Misschien hebben we mazzel gehad maar tot nu toe zijn we elke keer zó in de watten gelegd tijdens de restaurantweek dat we 3-4 uur deden over onze lunch en dan zo vol waren dat we 's avonds alleen nog trek hadden in een boterham.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:21 schreef Aarti het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef kahlie het volgende:
[..]
Pffff, wat slecht. Hier ga ik in ieder geval niet met mijn moeder eten (gluten-, tarwe- en verschillende kruiden allergieen). Bij ons staan alle restaurants die gewoon de helft 'weglaten' altijd gelijk op de 'hier komen we niet meer lijst'. Op dit niveau vind ik het echt schaamteloos dat ze gewoon sauzen (die juist het gerecht horen te maken) weglaten.![]()
Ik ga met haar zondag bij de Zwethheul eten en ik heb haar verzekerd dat het helemaal goed gaat komen, dus ik hoop het anders sta ik voor...Ik heb daar al een keer gegeten (Dining with stars) en toen was het echt top!
want?quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |