abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94366853
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 17:36 schreef golfer het volgende:
Ook al de hoofdprijs betaald dus voor een glas witte wijn: 9,50 voor een glas. :{
Vorig jaar was het 12,50 per glas daar. ;)

Het eten bij Restaurant M gister was heerlijk. Wel een compleeet ander menu dan ik zie voor de vrijdagavond
pi_94366970
quote:
Op zondag 20 maart 2011 10:25 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Vorig jaar was het 12,50 per glas daar. ;)

Het eten bij Restaurant M gister was heerlijk. Wel een compleeet ander menu dan ik zie voor de vrijdagavond
we willen weten wat je hebt gegeten! *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94367281
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:31 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

we willen weten wat je hebt gegeten! *O*
had je mee moeten gaan :6
pi_94367524
quote:
Op zondag 20 maart 2011 01:54 schreef Cat22 het volgende:
Leuk om te zien dat er bij elke editie weer meer fans en reviews komen. Ik zie weer lekkere gerechten de revue passeren. :Y
Ik vond het super inderdaad! :s)
pi_94368253
Wij gaan vanavond, heb er heel veel zin in!
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 maart 2011 @ 11:42:51 #281
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94368524
Deze Rweek overgeslagen uit portemoneeoverwegingen :+. Zelf nog nooit een ervaring gehad met wijn a 7-9 euro per glas.
De keren dat wij tijdens de Rweek hebben gegeten was het altijd prima met nette prijzen. Roode Hert(Velsen Zuid), Vis & Ko(Haarlem), Terra Cotta(Bloemendaal)

Wel leuk om van iedereen de verslagen te lezen :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94369807
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:42 schreef borisz het volgende:
Deze Rweek overgeslagen uit portemoneeoverwegingen :+. Zelf nog nooit een ervaring gehad met wijn a 7-9 euro per glas.
De keren dat wij tijdens de Rweek hebben gegeten was het altijd prima met nette prijzen. Roode Hert(Velsen Zuid), Vis & Ko(Haarlem), Terra Cotta(Bloemendaal)

Wel leuk om van iedereen de verslagen te lezen :).
Die wijn was 4 zoveel per fles geloof ik (golfer heeft het opgezocht) en van de rest. die je noemt bestaat alleen het Roode Hert nog :? Of is die ook alweer weg :D
pi_94369818
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:50 schreef Den_Haag het volgende:

Nee dat mag je hier posten *)
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 maart 2011 @ 12:30:54 #284
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94370096
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Die wijn was 4 zoveel per fles geloof ik (golfer heeft het opgezocht) en van de rest. die je noemt bestaat alleen het Roode Hert nog :? Of is die ook alweer weg :D
Vis en Ko bestaat toch nog? Van Imko Binnerts. Kan niet vinden dat hij opnieuw failliet is gegaan. Roode Hert zit in Velsen Zuid(Oud Velsen) en die bestaat nogsteeds :Y. TerraCotta is inmiddels Terra geworden ja :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94370133
Oh ik ben in de war. Vis & Ko zit in het pand van Lambermons en die is verhuisd 8)7
was in de war met haarlem aan zee.

:@
pi_94374290
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 10:50 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

had je me uit moeten nodigen }:|

quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 12:22 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nee dat mag je hier posten *)
*O*
pi_94375864
Gisteren zijn we met twee vrienden gaan lunchen bij Katseveer* in Wilhelminadorp. Het was stralend lenteweer, bij aankomst bij het restaurant zaten de planten op de dijk vol met zonnende lieveheersbeestjes. Het restaurant is mooi gelegen in een oud veerhuis met uitzicht over de Oosterschelde. Binnenkort gaan ze verbouwen, er komt een grote glazen wand aan de waterkant zodat alle tafeltjes van dat uitzicht kunnen genieten. Tijdens de verbouwing verhuist het restaurant dan tijdelijk een klein stukje naar Wolphaartsdijk, naar het pand waar voorheen restaurant het Veerhuis gevestigd was.
Ook al eet ik doorgaans vegetarisch, nadat ik de website van het restaurant bekeken had besloot ik toch maar door te geven dat ik ook wel vis wilde eten. Ik moet toch eens leren niet zo benauwd te zijn over vegetarisch eten buiten de deur want als ik het uiteindelijke menu bekijk dan hadden ze het vast makkelijk kunnen aanpassen.

Om te beginnen kregen we amuses van het huis. Lekker ziltige chipjes met zwarte en witte sesam, geheel in lentesfeer vogelnestjes van tarwe met gespikkelde eitjes van crème fraîche en truffel en puntzakjes met garnaaltjes die erg lekker roken.

De garnaaltjes kon je in z'n geheel ongepeld opeten.

Hierna volgden nog twee amuses, een kroepoekje van Parmezaanse kaas en een bakje bietengelei/bietenmousse met paling en een takje zeebesjes.

Er werd natuurlijk brood op tafel gezet, er stond wel boter voor op tafel maar geen olijfolie. Daar kwamen ze namelijk mee langs want er waren verschillende soorten geparfumeerde olijfolie, de olie die je koos werd in een klein bakje geschonken. Ik had olie met citroen maar heb ook lekker gebruik gemaakt van de gerookte olijfolie van mijn man.

Er werd in vrij vlot maar niet onplezierig tempo geserveerd en al snel kregen we ons voorgerecht. Tartaar van roodbaars met soja, rettich en yuzu-mayonaise. Ik houd zelf eigenlijk niet van soja maar het ging goed samen met de andere zurige/scherpe ingrediënten.

Normaal bestellen we geen tussengerecht maar toen we deze op de kaart zagen gingen we voor de bijl, zelfs degene die zei geen coquilles te lusten (hij vond het achteraf nog lekker ook); coquilles geserveerd op een bedje van quinoa, gegarneerd met wat komkommer en een hartig stokje gekruid met ras al hanout. Op de rand van het bord puree van bloemkool en tamarind. Aan tafel werd er een warme emulsie van linzen en koffie geparfumeerd met truffel over het gerecht geschonken, waardoor de geuren gelijk uit het bord kwamen opstijgen. De koffiesmaak konden we er niet echt uithalen, misschien heel subtiel...Op mijn bord zie je maar een paar stipjes truffel, mijn tafelgenoten kregen allemaal veel meer, maar daar maalde ik niet om want het was echt een heerlijk gerecht.

Toen het hoofdgerecht; gebakken zeeduivelfilet met mais, wortel en saus met saffraan. De mais kwam terug als een half babymaiskolfje, popcorn en een blokje polenta (midden boven), de wortel als zoete wortelpuree, een blokje gelei en het rolletje zoetzure groente (midden). De popcorn werd vergezeld van een kleinere variant, gepofte amaranth, een graansoort die verbouwd werd door de Azteken.
De zeeduivel was erg lekker, op de foto zie je helaas niet wat een mooie dikke filet het was.

Toen kwam het toetje, op het menu aangekondigd als Banane Royal 2011.
Een ganache van Manjari chocolade met bananencake, roomijs, schijfjes in rum gemarineerde banaan en gel van banaan.

Het werd geserveerd op dit traytje;

Vervolgens werd er warm water bij geschonken;

En toen gebeurde er dit;

Volgens een tafelgenote het lekkerste toetje wat ze ooit gegeten had. Zo lekker vond ik het net niet maar wel erg leuk.

Daarna hebben we nog even nagetafeld met koffie, thee, appelsap en friandises. Het scheutje met blaadje wat vanuit de theezakjes door het dekseltje van de theepot gestoken was stond erg schattig en was ook nog eens functioneel, je kon het deksel en het theezakje zo in één handeling van/uit de theepot verwijderen.

Nadat we het restaurant verlaten hebben zijn we nog even gaan wandelen langs het water want het was zulk lekker weer.
We hebben echt heerlijk gegeten en we vonden de sfeer in het restaurant ook erg fijn, gastvrij en niet te stijf. In recensies las je wel eens wat kritiek op de ouderwetse inrichting maar dat vonden wij eigenlijk helemaal niet, het gaf wel wat huiselijks. Was echt een goede kennismaking, na de verbouwing gaan we vast nog eens terug.

Wij waren 214 euro kwijt met vier personen, 4x lunch inclusief stertoeslag, extra gang, wijn (maar 1 glaasje, zijn geen drinkers) sap, water en thee/koffie met friandises.
pi_94376063
Wauw, pumkin, het ziet er allemaal prachtig uit!! Leuke recensie!
pi_94376309
ziet er geweldig uit! en lekker! en wat goedkoop :o
  zondag 20 maart 2011 @ 15:27:10 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94377352
Het water loopt mij in de mond pumpkin. :9~ :9
Wat een lekkere en mooi opgemaakte combinaties en leuk dat dessert met (waarschijnlijk) stikstof om het rookeffect te krijgen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94378761
quote:
14s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:27 schreef golfer het volgende:
Het water loopt mij in de mond pumpkin. :9~ :9
Wat een lekkere en mooi opgemaakte combinaties en leuk dat dessert met (waarschijnlijk) stikstof om het rookeffect te krijgen. ^O^
Ik hoorde de sommelier aan een andere tafel vertellen dat het geen stikstof was, wat dan wel heb ik niet gevolgd maar misschien droogijs ?

Het bakje zat in elk geval zo in elkaar:

zondag 20 maart 2011 @ 16:11:34 #292
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94378989
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Ik hoorde de sommelier aan een andere tafel vertellen dat het geen stikstof was, wat dan wel heb ik niet gevolgd maar misschien droogijs ?

Het bakje zat in elk geval zo in elkaar:

[ afbeelding ]
Oh ja, droogijs zou ook goed kunnen, geeft ook dat neveleffect. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94379940
Wat een mooie recensie en wat een heerlijke lunch!
Ik zou er haast jaloers van worden. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94380174
Prachtige lunch en leuk mét mooie foto's ^O^

Ik vraag me altijd af wat je dan zelf 's avonds thuis eet na zo'n lunch :? :D
(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
pi_94380233
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:

(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
Ja, dat lijkt mij ook. Toch een beetje een anticlimax als je dan thuis weer aan een bammetje moet of zo :P
pi_94380303
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:43 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt mij ook. Toch een beetje een anticlimax als je dan thuis weer aan een bammetje moet of zo :P
Volgens mij heb je na zo'n sterrenlunch helemaal geen grote honger meer en ga je gezellig thuis naborrelen. :9
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94380465
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:44 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je na zo'n sterrenlunch helemaal geen grote honger meer en ga je gezellig thuis naborrelen. :9
nou na vorig jaar lunch bij Niven ging ik thuis lunchen want kreeg honger van het eten :') (was ook echt heel weinig, kreeg ook geen brood)
pi_94380645
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

nou na vorig jaar lunch bij Niven ging ik thuis lunchen want kreeg honger van het eten :') (was ook echt heel weinig, kreeg ook geen brood)
Da's minder. -O-
  zondag 20 maart 2011 @ 16:53:39 #299
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94380691
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:48 schreef FutureFairytale het volgende:

Ja, maar jij bent ook een vreselijke vreetzak. :6
Poef.....gone! ©golfer
pi_94380957
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:

Gisteren heb ik voor het avondeten twee kleine pizza's in elkaar gedraaid. :)
Ik zat trouwens ook goed vol na Amarone, ik was het dus niet eens met de vooroordelen over te kleine porties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')