abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94250376
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2011 16:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Jij ging toch naar De Moerbei in Warmond?
heb ik als verrassing aan mn zus en zwager gegeven :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94250539
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

want?

De restaurantweek zou een opening moeten zijn voor 'de normale mensch' om kennis te maken met keukens van niveau. Sinds onze restaurantweek zijn wij verliefd op Vesters O+ en er na ons trouwen nog gaan eten voor de volle prijs, omdat ze tijdens de restaurantweek zó ontzettend goed waren O+ daar houden ze klanten aan over.
Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet. Bij de meeste restaurants krijg je gewoon een zwaar afgeslapt menu dat zwaar wordt overschaduwd door de normale kwaliteit.
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:25:24 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94251004
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:13 schreef FutureFairytale het volgende:

heb ik als verrassing aan mn zus en zwager gegeven :)
Waar ga jij dan zelf naartoe?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:29:05 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94251207
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.

Als je als restauranthouder al niet de moeite neemt om je aan iets eenvoudigs als een weken van te voren opgegeven dieetwens te houden, dan ben je geen restaurateur.
Dat heeft niets met lastige eisen te maken, dat heeft met vakkennis en gastvrijheid te maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:31:35 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94251342
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:15 schreef Physics het volgende:

Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet.
De originele opzet van de Restaurantweek was wel degelijk ooit wel om laagdrempelig tegen een aantrekkelijk prijskaartje eters die normaal niet zo snel naar bepaalde restaurants gaan binnen te halen en kennis te laten maken met het goede van jouw keuken. Met de bedoeling dat die gasten dan later nog eens terug komen en tegen normale tarieven gaan eten.
Poef.....gone! ©golfer
pi_94252041
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:15 schreef Physics het volgende:

[..]

Maar waarom moet dat? Waarom zou je als ondernemer dat willen doen? Ik heb zo nog nooit naar de restaurantweek gekeken, en ik denk de meeste horeca uitbaters ook niet. Bij de meeste restaurants krijg je gewoon een zwaar afgeslapt menu dat zwaar wordt overschaduwd door de normale kwaliteit.
Draai de vraag eens om; waarom zou je als restaurant een uitgekleed voordeelmenuutje serveren? Denk je dat klanten die dat voorgezet krijgen een positieve indruk van je zaak opdoen en graag nog eens terugkomen?
pi_94252574
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Waar ga jij dan zelf naartoe?
Heinde & Ver (Gouda)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_94259343
Heerlijk gegeten bij de Stadsschuur in Goes. Na de laatste keer dat we er geweest zijn, is het verbouwd, ziet er ontzettend mooi en sfeervol uit. We werden weer zeer vriendelijk en adequaat geholpen.

Als aparetief kregen we een prosecco met limoncello.

De amuse was een zeer goede binnenkomer. Het was een stukje gebakken tong, op brunoise gesneden groent, een bepaalde garnaal in beslag (was een bijzondere, weet de naam niet meer) op een sausje met knoflook en een kwarteleitje op een soort tapenade.

Het voorgerecht was ook erg lekker. Een oester (wederom een bepaalde soort, weer de naam vergeten... ) :@ met groentekaviaar, zalmtartaar en een glaasje krabmouse, grapefuit en komkommergelei bij, wat erg lekker was, echter ging het na een paar happen wat tegenstaan. De zalmtartaar en oester waren heerlijk!

Daarna kregen we de keuze om nog een soep als tussengerecht te nemen. De soep was op basis van ganzenlever, iets wat ik liever niet eet, waarna ik een kreeftensoep aangeboden kreeg, super! ^O^

Hierna even een verfrissende spoom van perenijs & cava waarna we klaar waren voor de volgende gang.

De kabeljauwhaas van het hoofdgerecht was perfect bereid, als garnituur kregen we spinazie in tempura, dat gaf een lekkere crunch :P

Na 2 chocolademousjes met een bananencakeje, pisanambonsaus en mangosaus. Iets te zoet naar mijn smaak, maar verder niks mis mee. Bij de koffie na kregen we wat huisgemaakte bonbons, met als uitblinker de tequillabonbon. Eerst een stukje choclade met zout, dan het pipetje met tequilla en dan de bonbon met citroen, weer heel leuk bedacht!

Al met al wel iets meer kwijt dan de 27,50, maar wel een heerlijke, complete avond gehad.
pi_94261710
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 19:10 schreef Physics het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk moet zijn vind ik het niet gek dat ze in de restaurantweek niet heel veel moeite doen om aan allerlei lastige eisen te voldoen.
Lastig? Veel moeite? Kom op zeg! Misschien als je zomaar bij een tent binnen stapt. Je weet het als restaurant a) van te voren en b) als je alles vers maakt is het helemaal geen probleem om dingen te vervangen. Ik verwacht echt wel dat ze dat op ster-niveau kunnen.

Dat je bij een bistro dan sla zonder dressing krijgt, omdat de dressing uit een pakje komt en dat is niet glutenvrij, ala, maar als ster-restaurant kun je makkelijk olijfolie en azijn mengen en d'r wat van maken. Zelf ik kan d'r ook wat van maken als m'n ma bij mij eet... wij hebben het rustig in de restaurantweek meegemaakt dat de kok zelf glutenvrij/tarwevrij brood had gebakken voor haar.

Restaurantweek hoort niet te betekenen: goedkope, slechte gerechten en teveel drukte in de keuken ofzo. Mensen met voedselallergie hebben ook recht op een avondje uit eten!
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:27:54 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94264572
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
een bepaalde garnaal in beslag (was een bijzondere, weet de naam niet meer)
Een gamba in tempurabeslag?
quote:
Het voorgerecht was ook erg lekker. Een oester (wederom een bepaalde soort, weer de naam vergeten... )
Een Creuse of een Fines Claires ?
Poef.....gone! ©golfer
pi_94264923
Leuk om al jullie bevindingen te lezen, ik zal ook laten weten hoe mijn etentje was!

Ik ga zondagavond naar 't Amsterdammertje, ik ben benieuwd! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 22:54:58 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94266790
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:32 schreef Goodbye het volgende:
Leuk om al jullie bevindingen te lezen, ik zal ook laten weten hoe mijn etentje was!

Ik ga zondagavond naar 't Amsterdammertje, ik ben benieuwd! :9
Ziet er erg leuk en lekker uit allemaal. Hebben sinds kort dus ook een 1e Michelinster.
Ben benieuwd naar je bevindingen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_94274229
Disclaimer: de meeste fotos zijn van slechte kwaliteit, het licht in de restaurants is sfeervol, jammer dat je als klant daardoor niet de gerechten goed kunt beoordelen. En voor foto's dus ook niet handig, maar ik wilde/durfde de flits niet te gebruiken.

Eerste stop tijdens deze restaurantweek: restaurant Bretelli (zet je geluid maar uit :') ).

Ik ben er al 2 keer geweest dus het is bekend terrein. Wellicht dat daardoor de verwachtingen ook zo hoog gespannen waren.

In tegenstelling tot de vorige keren mogen we nu plaatsnemen voorin het restaurant. Later blijkt dat Bretelli de hele zaak aan de Restaurantweek heeft gewijd: 30 couverts. Je merkt dat het druk is, voldoende ruimte om de tafels maar wel veel omgevingsgeluid (waar wij uiteraard ook aan bijdragen). Achterin zit je toch iets meer privé. Het personeel heeft het ook druk, we krijgen telkens een andere gastvrouw aan tafel (bij Bretelli lijken enkel dames in de bediening te werken). Iedereen doet het keurig, maar ik vind het prettiger om eenzelfde gezicht terug te zien komen. We krijgen een aperitief voorgesteld, maar dit nemen we niet.

We starten met een amuse.

Links een bakje met onder andere bloemkoolcrème die zo glad is dat hij lijkt te smelten op je tong. Een pastille van bevroren paprika en wat crunch. Rechts een blokje vis met diverse garnituren, de naam ben ik kwijt.

Het lekkere brood en plankje met toebehoren mag niet ontbreken.

De olijfolie is zo smakelijk, je blijft het op je heerlijk verse broodje (en soms over je bord, oeps!) druppelen. We eten er goed van, broodjes worden keurig aangevuld.

Tijd voor het voorgerecht: Makreel & Tuticorin Flower Gamba

Met citrus gemarineerde makreelfilet, gestoomde Tuticorin Flower gamba op een salade van amaranth en rode peper, gemarineerde kleine groenten en structuren van bio-yoghurt. Deze foto heb ik per ongeluk met flits genomen, de kwaliteit is een stuk beter, maar ik wilde het de andere gasten verder niet aandoen. Lekker hapje, maar niet iets wat bijzonder indruk op me maakte. En die zwarte streep op het bord had er voor mij niet per se op gehoeven.

Tussengerecht: Tongschar& schotse krab

Gebakken tongschar gevuld met krab en basilicum gelakte krab op een créme van venkel, zeekraal, compote van venkel en saffraan, geconfijte tomaat en frisse coulis van basilicum met ciroenschuim. Ook hier weer: lekker gerecht, maar heeft geen verpletterende indruk op me achtergelaten. Het kan er ook mee te maken hebben dat ik de dag erna weer ging uit eten in ik dit verslag daarna pas typ.

Gelukkig dat we onze heerlijke broodjes hadden want daarna was het wachten wachten wachten op het hoofdgerecht. Ik heb het niet getimed, maar ik denk dat het richting een uur liep voor dit geserveerd werd. En dat vind ik gewoon te lang. Ander detail: bij een tafelgenoot was één mes te weinig ingedekt. Men kreeg het in de gaten net voor het hoofdgerecht werd geserveerd, beetje slordig. Inmiddels was het na tienen (binnenkomst om 19.30 uur) en dat is voor mij te laat om nog echt royaal warm te gaan eten (mijn gebrek wellicht). En het hoofdgerecht..... tja. Vol BOMbarie aangekondigd op de kaart: Bommerige hoen!

Dit is gepocheerde filet&gestoofde bout: in paddestoelenbouillion gegaarde bommerige hoen met een puree van raapstelen, in laagjes gemaakte terrine van knolselderij en katenspek, compote van zoete uien en tijm met krokant knolselderij, romige parijse champignons. In het bakje gestoofde bout en schuim van knoflook en dragon. Kip kan ik thuis ook pocheren en een champignonsaus kan ik er dan wel bij verzinnen. En wat is het toch met die veegjes puree die je op ieder bord vindt? Geef mij maar een hoopje: blijft het lekker warm en hoef je niet je halve bord af te schrapen op zoek naar een vork vol. Dit is de eerste keer dat ik een deel van mijn gerecht aan mijn tafelgenoot heb gegeven. Ik had te weinig honger en vond het niet speciaal genoeg om helemaal op te eten.

Blijkbaar kreeg de keuken toen haast want binnen 10 minuten na het afruimen van de borden werd het nagerecht geserveerd: Chocolade taïnori 64% & ananas.

(zien jullie de :) ?)
Een delice van chocolade met een brownie van chocolade, een compote van ananas, mousse van rozemarijn, roomijs van tonkabonen en een crunch van pistache en chocolade. Ook dit gerecht was teleurstellend. Een brownie hoort in mijn beleving groter dan een vingerhoed te zijn en de opmaak van het bord was vrij ongeïnspireerd. De compote, roomijs en de andere elementen smaakten goed, daar niet van, maar het had een hoog ik-ken-dit-al gehalte. Met uitzondering van de mousse van rozemarijn, njam!

Gezien de tijd hebben we niet gevraagd om koffie, maar om de rekening. Voor 4 gangen, een glas wijn en een flesje water waren we inclusief fooi 60 euro per persoon kwijt. Leuk detail: een van de gastvrouwen herkende me van de vorige keren. Das dan wel weer attent!

Conclusie: waar ik vorig jaar nog vele verrassende gerechten geserveerd kreeg met bereidingen die ik niet kende en combinaties die wonderwel smaakten (sushi met kokos O+ ) was het nu een stuk minder spannend. Sommige gerechten waren zelfs erg gewoontjes. Prima voor in een regulier restaurant, maar niet voor een restaurant met ster. In ieder geval niet wat ik ervan verwacht. Het lijkt erop dat Bretelli zich dit jaar er wat gemakkelijker vanaf wilde maken. Jammer, ze kunnen zoveel beter. Of waren mijn verwachtingen te hoog gespannen?
Ik twijfel of ik er de volgende keer weer zal reserveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-03-2011 01:28:32 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_94274242
Vanavond ging ik naar De Aubergine

Het is een mooi pand, gelegen aan de Maas, al heb je daar vanuit het restaurant weinig uitzicht op. Prettige inrichting met neutrale tinten, ronde tafels en fijne stoelen. Vrij snel na aankomst wordt ons een aperitief aangeboden van zwarte bessen en een schuimende champagne. Wijs geworden door eerdere ervaringen (en prijzen) slaan we deze vriendelijk doch beleefd af.

(tjek mijn bijlichting met kaars!)
Als opwarmertje een bloempotje met een tuintje erin: aardappeltjes met eidooier, groene bloemkool, asperges en nog meer lekkere dingetjes zijn te vinden tussen het eetbare zand (gemalen olijven en een popcorn van graan). Heel verrassend, lekker en leuk om te zien!

Al snel volgt de amuse met diverse gerechtjes. Links een marshmallow van bockbier, de naam vna het gerecht in het midden ben ik vergeten en rechts een pompoenbolletje met een crispje erbij.

Het smaakt prima. De marshmallow aan de linkerkant is heerlijk luchtig, het cornetje in het midden is krokant en het pompoenbolletje lekker zacht.

Er wordt gevraagd of we drie of vier gangen willen (kost 7,50 extra). Wij kiezen voor drie gangen dus de zeetongfilet met risotto, gezouten citroen en citroengrasschuim gaat aan onze neuzen voorbij. (ach, ik heb gisteren al citroengrasschuim gehad :P ).

Omdat de rest van het menu bestaat uit vleesgerechten waren kiezen we voor een glas rode wijn: Leyda, Carmenère reserva uit Chili. Volgens de ober iets zwaarder, goed bij het diner passend, met kers en een beetje caramel. Ik volg zijn advies op en ben blij dat ik voor de naam op de kaart kan spieken. De druiven zijn biologisch geteeld, altijd fijn om te weten.

Keurig op tijd arriveert vervolgens het voorgerecht: kalfswang, aardappelcréme in peterseliegelei, kalfsborst met ganzenlever en krokante port.

Lekkere stukjes vlees en de ganzenlever in een krokant bolletje is, net als het krokante chipje port een leuke toevoeging. Ik heb het me goed laten smaken.

Tijd voor het hoofdgerecht: de Belgische blauwe.

Ossenhaas, ossenstaart, sukade, schorseneer en een eigen jus van sjalotten en laurier. Het vlees is goed gebakken, maar zoals een tafelgenoot opmerkt- mijn man kan ook zon goed draadjesvlees maken. En we zijn vergeten te vragen waarom het Belgische blauwe heet. Wel heel erg jammer dat mijn bord slordig opgemaakt is: alles ligt op een hoopje aan de rechterkant. De borden van mijn tafelgenoten zijn mooi symmetrisch. Een zeurpiet zou het terugsturen, maar dat vind ik wel weer erg flauw.

Vervolgens een verrassing: een dessert amuse!

Links een crème van yoghurt met eronder een auberginesiroop. Ik zou zweren dat het naar anijs en drop smaakte. En rechts een lolly met bevroren yoghurt in witte chocolade. Kijk, voor deze ideetjes komen wij bij zon restaurant!

(Bijna) tot slot de dessertproeverij van het seizoen, bestaande uit roomijs (smaak ben ik vergeten), verschillende bereidingen van bloedsinaasappel in het midden en rechts een heerlijk chocolade 'taartje' met mousse aan de binnenkant. Het smaakte wederom prima en das het belangrijkste.

Het is nog redelijk vroeg dus we sluiten af met koffie. De communicatie liep niet helemaal vlekkeloos, het wordt ons 2 keer gevraagd. Maar er zijn friandises!
Creme brulee en verder diverse bonbonnetjes en marshmallows. Ons werd niet uitgelegd wat het precies was.

Rond een uur of 10 willen we richting huiswaarts gaan dus we gaan eens rondkijken of we de aandacht van een ober kunnen trekken. Maar waar men tijdens het diner diverse malen langskwam en zeer attent onze glazen mineraalwater bijvulde, is er nu niemand die aandacht lijkt te hebben voor onze tafel. Al in al hebben we ruim 3 kwartier zitten wachten (met inmiddels lege koffiekopjes) voor de aandacht weten te trekken. Maar goed dat we gespreksstof genoeg hadden. De rekening komt daarna snel genoeg, wel jammer dat we dan alsnog zelf op zoek moeten naar een pin terminal (waarbij mijn tafelgenoot langs de keuken kwam waar het personeel zich blijkbaar aan het ontladen was door geintjes uit te halen). Vinden wij niet erg, maar ik denk dat je dit als klant niet zou hoeven te zien.
Al in al waren we inclusief fooi 60 euro per persoon kwijt voor 3 gangen, 1 glas wijn en een flesje water per persoon en koffie met friandises.

Conclusie: lekker gegeten, mooie smaken en verrassende bereidingen. Goede service, alleen jammer dat men op het eind een paar steken liet vallen. Qua timing liep het verder perfect, de gerechten werden in mooi tempo geserveerd.
Hier wil ik volgende jaar wel terug komen! (of misschien wel dit najaar al :P )

[ Bericht 49% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-03-2011 09:53:11 ]
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:15:22 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94274998
Leuke verslagen Catje! ^O^

Jammer dat je bij Breteli ook soortgelijke ervaringen had (uur wachten) als wij bij ons Michelinsterrenrestaurant. :{
Wel op zich lekkere gerechten zo te zien en leuk dat het bij De Aubergine wel aan de verwachtingen voldeed. (behalve het ook net als bij ons weer lang moeten wachten op de rekening)

Overigens maakt de kwaliteit van de foto's niets uit. Het geeft juist een leuk sfeerbeeld van de gerechten en de opmaak. ^O^

Wel opvallend dat jullie bij beide restaurants ongeveer hetzelfde kwijt waren.
Wij moesten bij onze tegenvallende Michelintent 80 euro pp, aftikken. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_94275116
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:15 schreef golfer het volgende:
Leuke verslagen Catje! ^O^

Jammer dat je bij Breteli ook soortgelijke ervaringen had (uur wachten) als wij bij ons Michelinsterrenrestaurant. :{
Wel op zich lekkere gerechten zo te zien en leuk dat het bij De Aubergine wel aan de verwachtingen voldeed. (behalve het ook net als bij ons weer lang moeten wachten op de rekening)

Overigens maakt de kwaliteit van de foto's niets uit. Het geeft juist een leuk sfeerbeeld van de gerechten en de opmaak. ^O^

Wel opvallend dat jullie bij beide restauranst ongeveer hetzelfde kwijt waren.
Wij moesten bij onze tegenvallende Michelintent 80 euro pp, aftikken. :{
Ja, dat was wel grappig toen alles opgeteld was. Ik ging met 2 verschillende 'groepen' maar afgerond zat er zonder fooi hooguit 2 euro verschil in. Nu scheelt het dat ik nauwelijks wijn drink, met één glas heb ik voldoende, want at tikt aan.
En de koffie met friansdises bij de een kost ongeveer hetzelfde als het tussengerecht bij de ander, dus dat heft elkaar mooi op. :) Het was het bedrag wat ik per keer verwachtte uit te geven.
pi_94275183
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:23 schreef Miss_Virgo het volgende:
Heerlijk gegeten bij de Stadsschuur in Goes. Na de laatste keer dat we er geweest zijn, is het verbouwd, ziet er ontzettend mooi en sfeervol uit. We werden weer zeer vriendelijk en adequaat geholpen.

Als aparetief kregen we een prosecco met limoncello.

De amuse was een zeer goede binnenkomer. Het was een stukje gebakken tong, op brunoise gesneden groent, een bepaalde garnaal in beslag (was een bijzondere, weet de naam niet meer) op een sausje met knoflook en een kwarteleitje op een soort tapenade.

Het voorgerecht was ook erg lekker. Een oester (wederom een bepaalde soort, weer de naam vergeten... ) :@ met groentekaviaar, zalmtartaar en een glaasje krabmouse, grapefuit en komkommergelei bij, wat erg lekker was, echter ging het na een paar happen wat tegenstaan. De zalmtartaar en oester waren heerlijk!

Daarna kregen we de keuze om nog een soep als tussengerecht te nemen. De soep was op basis van ganzenlever, iets wat ik liever niet eet, waarna ik een kreeftensoep aangeboden kreeg, super! ^O^

Hierna even een verfrissende spoom van perenijs & cava waarna we klaar waren voor de volgende gang.

De kabeljauwhaas van het hoofdgerecht was perfect bereid, als garnituur kregen we spinazie in tempura, dat gaf een lekkere crunch :P

Na 2 chocolademousjes met een bananencakeje, pisanambonsaus en mangosaus. Iets te zoet naar mijn smaak, maar verder niks mis mee. Bij de koffie na kregen we wat huisgemaakte bonbons, met als uitblinker de tequillabonbon. Eerst een stukje choclade met zout, dan het pipetje met tequilla en dan de bonbon met citroen, weer heel leuk bedacht!

Al met al wel iets meer kwijt dan de 27,50, maar wel een heerlijke, complete avond gehad.
Klinkt heel goed Miss_Virgo! :Y En die tequilabonbon bij de koffie is inderdaad leuk bedacht.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:23:26 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94275281
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 01:18 schreef Cat22 het volgende:

Ja, dat was wel grappig toen alles opgeteld was. Ik ging met 2 verschillende 'groepen' maar afgerond zat er zonder fooi hooguit 2 euro verschil in. Nu scheelt het dat ik nauwelijks wijn drink, met één glas heb ik voldoende, want at tikt aan.
En de koffie met friansdises bij de een kost ongeveer hetzelfde als het tussengerecht bij de ander, dus dat heft elkaar mooi op. :) Het was het bedrag wat ik per keer verwachtte uit te geven.
Je bent in ieder geval wel net zo kritisch als wij zijn, zo te zien en neemt niet alles aan als geweldig alleen omdat een restaurant een bepaalde reputatie heeft.. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 maart 2011 @ 08:58:00 #219
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94278823
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 00:56 schreef Cat22 het volgende:
Vanavond ging ik naar De Aubergine

Mooi verslag en terecht commentaar als ik het zo lees.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_94289129
Gisteravond gegeten bij Dorloté in Amersfoort. Staat lokaal bekend als één van de betere (en duurdere) restaurants in de stad. Echter geen ster of zo.

Ze hadden ook duidelijk de hele zaak aan de restaurantweek gewijd. Er waren twee shifts, dus je moest óf om half zes, óf om half negen reserveren. Toen ik om vijf voor half negen binnen kwam was het nog rustig. Om stipt half negen zat de zaak volledig vol. Dat maakte het ook wat rumoerig. Wel een mooie zaak, modern ingericht, in een historische stadsboerderij.

Er was de mogelijkheid om voor 7,50 een tussengang te nemen (iets met coquille en risotto, niet besteld) en/of een kaasplankje (wel gedaan). Geen wijnarrangement en geen keuze in het menu. Wel werd er heel goed rekening gehouden met mijn vegetarische tafeldame. Alleen ons nagerecht was hetzelfde, verder had zij totaal andere gerechten als ik. Er was geen menukaartje gemaakt en ik heb niet alle gerechten exact onthouden.

We begonnen direct met het voorgerecht, dus geen amuses. Mijn voorgerecht was met kabeljauw, een gepocheerd 'henne-eitje' (een hen is toch gewoon een vrouwtjeskip? :? ) rnet nog wat frutseltjes. Erg lekker. Het vegetraische gerecht bestond o.a. uit een tarte tatin van tomaat.

Mijn hoofdgerecht was een lekker stukje rood vlees (weet niet meer precies wat voor vlees :@ ) met aardappeltjes, paddestoelen en groente in een rode wijnsaus. Smaakte goed. Ik meen dat het vegetarische gerecht een ratatouille was, maar weet het niet zeker.

Nagerecht bestond uit drie dingen: creme brulee, sabayon en een bolletje ijs. Best lekker, maar weinig origineel. Afgesloten met koffie. De koffie vergezeld van een bonbonnetje (dus geen verzameling friandise ofzo).

Totale schade (twee maal menu, één maal kaasplankje, drie glazen wijn, één glas water water, twee maal koffie) was 80 euro.

Conclusie: best goed, maar niet sensationeel. Laten we zeggen een zeventje. :)

Op naar de Limonadefabriek vanavond. :Y)
pi_94289344
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 22:24 schreef golfer het volgende:
Net terug van Apicius.
Verslag volgt later of morgen.
Lekker, maar niet heel erg bijzonder gegeten.
Lekker }:| en men vraag voor een gewone rode wijn 8 euro per glas! belachelijk gewoon :Y :{ Dit gaat echt nergens over of was dit een 3 sterren Michellin restaurant? :N

je recensie is duidelijk! Mijden die Toko. :Y :Y :{w
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:08:39 #222
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94292385
Wat mag een glas wijn kosten volgens jullie dan tijdens zo'n restaurantweek? Ik vind 5 euro per glas eigenlijk wel een mooi bedrag tijdens zo'n week :).
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:09:05 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94292409
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:53 schreef rubje het volgende:

Lekker }:| en men vraag voor een gewone rode wijn 8 euro per glas! belachelijk gewoon :Y :{ Dit gaat echt nergens over of was dit een 3 sterren Michellin restaurant? :N

je recensie is duidelijk! Mijden die Toko. :Y :Y :{w
2 sterren Michelin die vorig jaar terug is gegaan naar 1 ster.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:10:56 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94292482
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:08 schreef jackson het volgende:
Wat mag een glas wijn kosten volgens jullie dan tijdens zo'n restaurantweek? Ik vind 5 euro per glas eigenlijk wel een mooi bedrag tijdens zo'n week :).
4,50-5 euro max inderdaad. Tenzij ik een Chateau Latour of een Lafite Rothshild uit 1964 bestel. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:11:05 #225
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_94292491
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:09 schreef golfer het volgende:

[..]

2 sterren Michelin die vorig jaar terug is gegaan naar 1 ster.
Gewoon een toptent. Ik vind die recensies altijd zo vreemd... Kritisch is prima maar het slaat nogal eens door :)
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')