Ik fap gewoon met je mee, zo'n XM Break wil ik eigenlijk nog wel een keer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:08 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG!![]()
Al zullen de meeste zoiets hebben van![]()
Kinderen maken dan heb je vanzelf een ruime station nodigquote:Op donderdag 13 januari 2011 09:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik fap gewoon met je mee, zo'n XM Break wil ik eigenlijk nog wel een keer.
De vriendin weigert echter..
Jamaar zij wil dan zo een oude Volvo. Compleet met hondenrek en golden retriever.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:07 schreef marky het volgende:
Kinderen maken dan heb je vanzelf een ruime station nodig
Als we dan toch mooie Citroëns gaan posten...quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:08 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG!![]()
Al zullen de meeste zoiets hebben van![]()
Als ze eenmaal de ruimte achterin de XM gezien heeft dan kan ze een heel kennel golden retrievers mee nemenquote:Op donderdag 13 januari 2011 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jamaar zij wil dan zo een oude Volvo. Compleet met hondenrek en golden retriever.
Zeggeh, wie is daar de baas ? Jij of je vriendin ? Persoonlijk had ik haar er uit gezet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jamaar zij wil dan zo een oude Volvo. Compleet met hondenrek en golden retriever.
Voorlopig zijn vriendin en ik allebei nog reuzeverliefd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:21 schreef 2cv het volgende:
Zeggeh, wie is daar de baas ? Jij of je vriendin ? Persoonlijk had ik haar er uit gezet.
Ik heb al een BX van 1986 waar denk ik meer aan moet gebeuren dan aan die DSquote:
Onderdelen voor een BX zijn makkelijker te krijgen en goedkoper. Ik vermoed ook dat een BX technisch gezien minder ingewikkeld is dan een DS.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik heb al een BX van 1986 waar denk ik meer aan moet gebeuren dan aan die DS
In een schuurquote:Op woensdag 19 januari 2011 22:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Onderdelen voor een BX zijn makkelijker te krijgen en goedkoper. Ik vermoed ook dat een BX technisch gezien minder ingewikkeld is dan een DS.
Waar staat die DS ?
Dat soort projecten zijn altijd leuker voor een ander.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:19 schreef Prowl het volgende:
[..]
In een schuur
Gastank is maar 2 jaar in gebruik geweest en dus als nieuw
Leren interieur perfect alleen het plaatwerk is minder maar beter en harder dan mijn BX![]()
Ik kan em zelfs voor de helft krijgen, wat moet ik nou doen?
rijdt misschien beter maar de DS is wel goedkoper voor ons.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:25 schreef marky het volgende:
[..]
Dat soort projecten zijn altijd leuker voor een ander.
Rijden in zo'n DS is best lollig maar je xant rijdt beter
quote:
Dat is ook de bedoelingquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:51 schreef 2cv het volgende:
Tip: knap het ding op. Dan is 'ie nog meer waard
zonder opknappen gaat hij niet rijdenquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:51 schreef 2cv het volgende:
Tip: knap het ding op. Dan is 'ie nog meer waard
Gefeliciteerd! Heb je wellicht wat foto's van de dame?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:25 schreef Prowl het volgende:
Gekocht![]()
![]()
![]()
Mag de Xantia PLORK binnen een jaar het veld ruimen
Nietus! Een DS staat goedkoper stil, maar zodra hij echt kilometers gaat maken zal hij zeker duurder worden dan een Xantia. En als je voor alles naar de garage moet, kan ja er flink op leeglopen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:33 schreef Popples het volgende:
[..]
rijdt misschien beter maar de DS is wel goedkoper voor ons.
Ik doe alles zelf behalve de bandenquote:Op maandag 31 januari 2011 20:54 schreef patje74 het volgende:
[..]
Nietus! Een DS staat goedkoper stil, maar zodra hij echt kilometers gaat maken zal hij zeker duurder worden dan een Xantia. En als je voor alles naar de garage moet, kan ja er flink op leeglopen.
Veel succes met opknappen, ik ben benieuwd naar je aankoop, laat die pics maar komen!
MIJN AUTO DIE BINNNEKORT KOMTquote:Op donderdag 13 januari 2011 16:34 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Als we dan toch mooie Citroëns gaan posten...![]()
[ afbeelding ]
Hell noes! Hoop ik natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En het stuur aan de rechterkant?
Zo'n belastingvrij ding zeker?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:14 schreef Kn0x het volgende:
Uhm...tussen nu en Juni wordt die geleverd. Wit uiteraard met zwart dak.
14%quote:Op dinsdag 8 februari 2011 22:08 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Zo'n belastingvrij ding zeker?
Ligt er maar net aan of je een auto zoekt zonder apkquote:Op vrijdag 11 februari 2011 20:35 schreef Erasmo het volgende:
http://link.marktplaats.nl/413324082
Is dit wat? Zoek een tijdelijk dieselbakkie voor als de eend op de blokken staat.
lees je in zou ik zeggen en ga gewoon eens proefrijden en over hobbels.quote:Op zondag 13 februari 2011 22:17 schreef Rdaalwil het volgende:
Binnenkort wil ik mijn eerste auto kopen, alleen tja.. welke moet het worden. Ik zit een beetje rond te kijken (Xsara, Saxo, Xantia) De hoge kilometerstanden van sommige auto's schrikt mij soms af. Ook weet ik niet welke Citroën nou leuk is.. (ben totaal niet technisch, maar wil mij best in verdiepen)
Mijn opa koopt al sinds begin jaren 50 een Citroën en dat is eigenlijk overgeslagen over de rest van de familie. Dus wie weet wat leuks?
Stiekem is een Xantia gewoon door Toyota gemaakt!quote:Op maandag 14 februari 2011 08:06 schreef Popples het volgende:
[..]
lees je in zou ik zeggen en ga gewoon eens proefrijden en over hobbels.
wij hadden het geluk dat de verkoper niet wist dat er een gereviseerde motor in onze auto zat.
kwamen we in de boekjes tegen.wij hebben een xantia heerlijke auto en nog nooit langs de weg gestaan.
als je een redelijk wil moet je toch wel met een bedrag tussen de 2500 en 4000 rekening houden dan zijn de km standen ook nog niet zo hoog ern kan je misschien ook al wel een leuke tweede serie Xantia vinden.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:18 schreef Rdaalwil het volgende:
Hmm, nou ik weet zelf ook wel hoe een Xantia rijdt. Mijn opa en vader hebben er 1 gehad en onze witte Xantia break rijdt nog in onze dorp/stad rond!!
Maar vanaf welk bedrag moet je denken voor een redelijke Xantia?:)
Onze is dan ook een lelijke standaard gasbak en geen super-de-luxe dieselquote:Op maandag 14 februari 2011 13:05 schreef Popples het volgende:
tussen de 2500 en 4000dan hebben wij veel geluk gehad.
Was dat zo'n verlaagd scheurijzer of een standaard golf?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:36 schreef Prowl het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen eigenlijk een VW Golf willen rijden, vandaag zag ik er weer in voorbij komen met 150 op de snelweg en je zag het jonge stelletje stuiteren in hun stoelen toen ze over een kuiltje reden.
Ik voelde dat kuiltje niet eens
Is het een optie om het oude spatbord kapot te knippen/zagen/slijpen (pas op voor je lak bij het slijpen en pas op dat scherpe delen van het spatbord geen krassen maken in de rest van het plaatwerk) en het zo te demonteren en dan bij de montage van het andere spatbord boutjes er in de andere richting in te zetten ? Of desnoods andere boutjes te gebruiken of zelfs boutjes weg te laten ? De BX heeft ook een boutje wat je niet fijn los krijgt, maar dat kan je bij de terug montage ook achterwege laten. Een Saxo is geen BX, het was een voorbeeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:39 schreef Puala het volgende:
Ik heb een vraagjeIk ben voor het eerst heel dapper begonnen met sleutelen aan mijn citroën saxo (bouwjaar 2002, 210.000 op teller, dieseltje)
Ik heb een deuk in mijn spatbord zitten aan de rechter kant als gevolg van een ongeluk. Nu heb ik op de sloop een spatbord gevonden in de goede kleur met nog eens een leuk prijsje ook. Ik heb hem meegenomen en ben vol goede moed begonnen om het huidige spatbord te demonteren. Nou heb ik vandaag al een berg schroefjes los gemaakt, maar ik loop er tegenaan dat het spatbord met de bumper verbonden is door 2 leuke boutjes. Bij de deur zit ook nog eens een boutje waarvan de kant die je moet hebben aan de binnenkant achter het spatbord zit.
Afijn, ik belde mijn garage als echte noob van het sleutelen en die lachte me nog net niet uit. Hij zei dat ik ook de bumper moet demonteren en me niet moet verkijken op het werk. Voor een euro of 50 - 80 wilde hij het wel doen. Alleen ja, om de dooie donder. Ik wil het gewoon zelf kunnen![]()
![]()
Nu vroeg ik me af of er tekeningen bestaan op het internet waarop je kan zien waar alles vast zit. Er moet toch vast wel een handleiding ergens staan waar op te vinden is hoe ik de bumper kan demonteren en daarna het spatbord? Of stel ik nu een hele domme vraag
Sommigen zijn nog lelijker dan de anderen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:26 schreef Prowl het volgende:
Geen idee, zit er verschil in die hokken?
Dat klinkt ergens nog niet eens als een hele stomme oplossing.. Wellicht dat het kan. Ik ga het maandag eens met een collega overleggen die verstand heeft van auto'squote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is het een optie om het oude spatbord kapot te knippen/zagen/slijpen (pas op voor je lak bij het slijpen en pas op dat scherpe delen van het spatbord geen krassen maken in de rest van het plaatwerk) en het zo te demonteren en dan bij de montage van het andere spatbord boutjes er in de andere richting in te zetten ? Of desnoods andere boutjes te gebruiken of zelfs boutjes weg te laten ? De BX heeft ook een boutje wat je niet fijn los krijgt, maar dat kan je bij de terug montage ook achterwege laten. Een Saxo is geen BX, het was een voorbeeld.
De C3, DS3 of C4?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:34 schreef BeamofLight het volgende:
Laatst gereden met de nieuwe eHDI. Dat loopt wel echt goed en klinkt ook normaal as in 1.6 HDI en 4 cilindros. Is toch echt wel anders dan zo'n 1.2 TDI 3 Cyl.
Goede bewoordingquote:Op zaterdag 12 maart 2011 20:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat klinkt ergens nog niet eens als een hele stomme oplossing..
Het is gelukt door het wiel er af te halen en de binnenkant van het wiel (dat plastic). Je kon niet super makkelijk bij de schroefjes, maar het is wel geluktquote:Op zaterdag 12 maart 2011 19:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is het een optie om het oude spatbord kapot te knippen/zagen/slijpen (pas op voor je lak bij het slijpen en pas op dat scherpe delen van het spatbord geen krassen maken in de rest van het plaatwerk) en het zo te demonteren en dan bij de montage van het andere spatbord boutjes er in de andere richting in te zetten ? Of desnoods andere boutjes te gebruiken of zelfs boutjes weg te laten ? De BX heeft ook een boutje wat je niet fijn los krijgt, maar dat kan je bij de terug montage ook achterwege laten. Een Saxo is geen BX, het was een voorbeeld.
Had ik je vantevoren kunnen vertellen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:33 schreef Erasmo het volgende:
De Saxo gaat de deur uit. Wat een saaie bak zeg...
Goedzo !quote:Op zaterdag 2 april 2011 21:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is gelukt door het wiel er af te halen en de binnenkant van het wiel (dat plastic). Je kon niet super makkelijk bij de schroefjes, maar het is wel gelukt
Nood breekt wet hequote:Op maandag 4 april 2011 02:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Had ik je vantevoren kunnen vertellen.
[..]
Goedzo !
Slecht wegdek? Drempels?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:49 schreef Prowl het volgende:
Vandaag de Xantia naar de Bollenboer gebracht voor wat werk.
Ik kreeg een Saxo mee als leenauto, ik was vergeten dat de A67 zo'n slecht wegdek had maar daar werd ik nu wel weer aan herinnerd
Het is ook maar een stukkie scrap alu wat op de accubeugel gepopt zit hequote:
Al was het in zuid-Spanje ...quote:Op woensdag 4 mei 2011 07:48 schreef Erasmo het volgende:
Het mag ff een pokke-eind weg zijn dit jaar...
Zeg dat niet te hard, tijdje geleden werd de auto van een kennis (opel combo) bij de eerste apk (na 3 jaar) afgekeurd op rotte dorpels...quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Tha_Duck het volgende:
De auto's uit 2010 helemaal niet meer. Maar ja, dat is dan ook weer zowat
Daar noem je ook een merk....quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, tijdje geleden werd de auto van een kennis (opel combo) bij de eerste apk (na 3 jaar) afgekeurd op rotte dorpels...
Binnenkort ga ik beide aandrijfassen vervangen van een eendje. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat de bakolie eruit moet? Wil de bakolie maar gelijk vervangen, hoeveel gaat erin?
0,9 liter zo uit mijn hoofd. Vanmiddag als ik thuis ben zal ik mn werkplaatshandboek er nog even op naslaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, tijdje geleden werd de auto van een kennis (opel combo) bij de eerste apk (na 3 jaar) afgekeurd op rotte dorpels...
Binnenkort ga ik beide aandrijfassen vervangen van een eendje. Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten? Ik neem aan dat de bakolie eruit moet? Wil de bakolie maar gelijk vervangen, hoeveel gaat erin?
Olie gaat er niet uit, aandrijfassen zitten met flenzen vast op de bak. Maar bakolie verversen is wel een goed plan. Pak de juiste en draai EERST de vulplug los. Stel de olie is er uit en je krijgt de vulplug niet los ...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Wel op gas hèquote:
Veel te nieuw. Koop het ding over 15 jaar maarquote:Op maandag 16 mei 2011 21:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hmm, mag ik niet in dit topic?'Van A tot C', maar ben aan het kijken naar een Ds4
Wat vinden de Citrofielen van deze nieuwe creatie van Citroenella?
Terwijl de blokken over het algemeen langer mee gaan dan de rest ...quote:Op maandag 16 mei 2011 21:23 schreef Prowl het volgende:
[..]
Wel op gas hè
Al sjoemel ik wel een btje omdat er een ander blok in ligt met 180.000km minder
Apart.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:17 schreef NiGeLaToR het volgende:
Hmm, mag ik niet in dit topic?'Van A tot C', maar ben aan het kijken naar een Ds4
Wat vinden de Citrofielen van deze nieuwe creatie van Citroenella?
Das dan wel weer positief - hoort bij het merk. Vriendin had een C4 en een vriend van me heeft de nieuwe C4; beide mooie auto's. Wil sowieso geen doorsnee VAG auto, daar heb ik niets mee, voelt als een windows-pc als je mac gewend bent, etcquote:
bovenste bout met 290 nm aantrekkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Erasmo het volgende:
Ik ben m'n achterste schokdempers van mijn 2CV aan het vervangen maar ik heb de Haynes niet bij de hand. Heeft iemand de juiste aanhaalmomenten voor mij?
als je alles op 290 nm vastzet gaat het zeker niet losquote:
De rest dus gewoon vast=vast neem ik aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:00 schreef densmee het volgende:
[..]
als je alles op 290 nm vastzet gaat het zeker niet los
ik heb werkelijk waar geen ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De rest dus gewoon vast=vast neem ik aan.
De laatste keer heeft me dat 2 kleppendeksels gekost...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:03 schreef densmee het volgende:
[..]
ik heb werkelijk waar geen idee
maar ik zet alle bouten aan mijn auto gewoon vast en afhankelijk van de maat van de bout heel vast
Dan rij ik nog liever helemaal geen auto meer............quote:
Haha. Zo'n reactie had ik al wel verwacht. De garage zit in de buurt, auto was betaalbaar nieuw.. citroen heeft vrij weinig kleine modellen die nieuw <10.000 zitten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:56 schreef Prowl het volgende:
[..]
Dan rij ik nog liever helemaal geen auto meer............
Als je alle grote en kleine beurten bij de merkdealer laat doen ja...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:13 schreef Prowl het volgende:
Och ja, 7 jaar garantie is op zo ding ook weer niet verkeerd
C1. Of een jonge occasion, dan kun je makkelijk een C3/C4 halen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:08 schreef Puala het volgende:
[..]
Haha. Zo'n reactie had ik al wel verwacht. De garage zit in de buurt, auto was betaalbaar nieuw.. citroen heeft vrij weinig kleine modellen die nieuw <10.000 zitten.
Maar dan zijn ze niet wegenbelastingvrij en zit er niet tot 150.000 km garantie opquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:21 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als je alle grote en kleine beurten bij de merkdealer laat doen ja...
[..]
C1. Of een jonge occasion, dan kun je makkelijk een C3/C4 halen.
Dat ene jaartje....quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:24 schreef Puala het volgende:
[..]
Maar dan zijn ze niet wegenbelastingvrij en zit er niet tot 150.000 km garantie op
2014quote:
Volgens mij heb je verkeerd gerekend, dat ding weegt 820 of 830 kilo. Dat betekend, in Utrecht, een wegenbelasting van 55 euro per kwartaal. Als ik uitga van nog 31 maanden vanaf 1 juni 'bespaar' je dus slechts 568 euro. Stuk minder dus.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:05 schreef Puala het volgende:
[..]
2014
kia picanto = 57/maand
dan bespaar je tot 2014 1700 euro. Nou, geloof mij, mooi meegenomen
Er staat een lelijk ding voor die mooie Citroën.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:54 schreef FalleNk810i het volgende:
Heb de eerste mooie citroen gevonden, helaas wel een shop, maar het komt in de buurt![]()
[ afbeelding ]
Ze hebben inderdaad geprobeerd iets moois te maken zoals Audi altijd doet, maarja dat lukt natuurlijk niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:57 schreef Prowl het volgende:
Bij een C5 heb ik het idee dat het een kind is van een wulps Xantia meisje dat door een lelijke Audi A4 vent verkracht is
que?quote:Op maandag 30 mei 2011 06:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er staat een lelijk ding voor die mooie Citroën.
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:10 schreef FalleNk810i het volgende:
Ze hebben inderdaad geprobeerd iets moois te maken zoals Audi altijd doet, maarja dat lukt natuurlijk niet.
Kwaliteit en klasse niet kunnen waarderenquote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kwaliteit en klasse niet kunnen waarderen![]()
Zal jullie topic niet verder vervuilen, als dat kan. Staat er immers al vol mee
Er staat idd al veel kwaliteit en klasse in dit topic ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:53 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Kwaliteit en klasse niet kunnen waarderen![]()
Zal jullie topic niet verder vervuilen, als dat kan. Staat er immers al vol mee
Hoe bevalt ie inmiddels? Ik heb mijn C3P nu bijna 2 jaar, ben erg tevreden.quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:07 schreef PPL het volgende:
Sinds vorige week een C3P.
Bevalt goed tot nu toe.
Hij is heerlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:39 schreef Jester65 het volgende:
[..]
Hoe bevalt ie inmiddels? Ik heb mijn C3P nu bijna 2 jaar, ben erg tevreden.
Zit zelfs nog een 4-tje bijquote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:16 schreef 2cv het volgende:
Waarom motoren op reserve ? Ben je van plan om in plaats van de olie de hele motor te vervangen ? Enneh, waarom ook een AMI-motor ?
Echt zuinig is ie inderdaad niet, valt me ook een klein beetje tegen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:31 schreef PPL het volgende:
[..]
Hij is heerlijk.
Verbruik valt wel een beetje tegen (1 liter / 13.3 km), maar da's dan ook het enigste.
Inmiddels wat langere ritten gemaakt (Amsterdam - Roermond en Amsterdam - Amersfoort) en genoten van de uitrusting.
Niet echt een fel bakkie met zijn 1.4 liter motortje, maar daar was ik ook niet echt meer op uit.
Wat voor DS?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
Aaaaah mijn DS komt er ook aanEindelijk een Fransoos
![]()
Topic was al lang rustig zeg.. allemaal aan het klussen aan de eendjes?
Nix mis mee toch?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:35 schreef NiGeLaToR het volgende:
4![]()
Durfde het niet te zeggen, wordt steeds weggehoond uit dit topic
Versnelling terug en dat rechter pedaal door de bodem heen rossen ?quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:20 schreef Erasmo het volgende:
Steil, vaak geen mogelijkheid tot een aanloop waardoor je met 25-30 die tunnel doortuft
Standaard maar hij wou echt niet harder daar, die tunnel is 12%quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Versnelling terug en dat rechter pedaal door de bodem heen rossen ?
dan weet ik niet wat ik er van moet maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:57 schreef Prowl het volgende:
Bij een C5 heb ik het idee dat het een kind is van een wulps Xantia meisje dat door een lelijke Audi A4 vent verkracht is
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de eerste C5 een beetje burgerlijk en on-Citroën vind...quote:Op donderdag 4 augustus 2011 20:21 schreef Ridocar het volgende:
Ik wilde posten dat ik de trotse bezitter ben van een C5 uit 2001, maar als ik word geconfronteerd met
[..]
dan weet ik niet wat ik er van moet maken.
M'n tweede Citroën overigens, Lang geleden had ik een ZX,
Beetje buitenbeentje zo'n ZX, ik weet.
Mooie voiture vriend, veel plezier ermee.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 11:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
Whoohaa, echt waar?Nou komtie dan:
Citroen DS4 1.6Hdi EGS So Chic
In het wit-metallic
Dark chrome pakket
18" velgen
navi
Denon audio
en.. zwart-wit leren interieur..
Dan krijg je dit idee qua 'dark chrome', met donkere chevron en donkergrijs deel bij grille en lampen. Dit is 'm alleen niet, die van mij komt in oktober.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Thx, ik kijk er echt naar uit. In een wagenpark vol Seat, Skoda en VW is een DS4 echt een topperquote:Op vrijdag 5 augustus 2011 09:07 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Mooie voiture vriend, veel plezier ermee.![]()
Ik ook, alleen gebrek aan geld houd mij tegenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:44 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit er over te denken om een CX te kopen
Word aan gewerkt hier. Alhoewel een GS ook onder de mogelijkheden valt.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:08 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik ook, alleen gebrek aan geld houd mij tegen![]()
Ik vind ze wel een mooie lijn hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:08 schreef Prowl het volgende:
Sorry maar ik vind een GS gewoon ontzettend lelijk, waarom geen idee
Pffquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:49 schreef 2cv het volgende:
Ik droomde laatst dat ik 2 GS-en had. Beide met een dikke dieselmotor () en de Break was ernstig rot.
Bedoel je die paarse gti van het citroen forum? (die is echt heel mooi) Daar heb ik wel effe over nagedacht, maar mijn Xantia 2.1Td is al duur genoeg als auto...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:44 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit er over te denken om een CX te kopen
In je dromen jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:05 schreef 2cv het volgende:
Misschien was het een luchtgekoelde diesel-boxer ?
Ik vind de CX mooi maar het zit voor mij op het randje van betaalbaarheid, daarom denk ik dat een GS realistischer is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:33 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Bedoel je die paarse gti van het citroen forum? (die is echt heel mooi) Daar heb ik wel effe over nagedacht, maar mijn Xantia 2.1Td is al duur genoeg als auto...
Te veel, ik heb er ook maar 1 bij mn Xant, een nieuwe bij maken kost 200,=quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:52 schreef Ridocar het volgende:
Weet iemand wat een nieuwe sleutel met zender van een C5 kost? (Zo'n eitje). Ik heb er maar 1 en nu moet ik 'm delen met vriendin. 'T is een luxeprobleem, want ik heb wel een gewone reservesleutel.
Geen 200, maar 140 altijd.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:52 schreef Ridocar het volgende:
Weet iemand wat een nieuwe sleutel met zender van een C5 kost? (Zo'n eitje). Ik heb er maar 1 en nu moet ik 'm delen met vriendin. 'T is een luxeprobleem, want ik heb wel een gewone reservesleutel.
Smaken verschillen gelukkigquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:08 schreef Prowl het volgende:
Sorry maar ik vind een GS gewoon ontzettend lelijk, waarom geen idee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mij mag je er voor wakker maken.
zwakke puntenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:26 schreef marky het volgende:
Van de week de Xantia ingeruild voor een C5 Exclusieve 2.0 16v. Vond het comfortable rijden beter dan ik verwacht had. Met mijn lengte moest ik zelfs de stoel nog omhoog zetten om goed alles te kunnen zien. Donderdag halen ik ben benieuwd hoe deze auto me gaat bevallen.
Bumper eraf voor lampje vervangen is gelul en welicht heeft hij xenonquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zwakke punten
BHI (rekekeeenheid vering) gaat veel kapot
BSI (Boite Serviteude Intiligent(zekerinkast interieur) gaat vaak defect
PCM (injectie computer) gaat veel vuldig kapot door een bobine van het merk Sagem, (eind trap wordt op geblazen)
BSM (Boite Serviteude Moteur (zekerinkast onder de motorkap) gaat vaak defect,
Ruitensproeier pompjes
Handremkabels kun je elk jaar gaan vervangen, om de haverklap kapot
retour veerpoot gaat veel lek
veercilinders aan de achterzijde inwendig
veerbollen ploffen zo nu en dan
en dit is nog niet alles, en dit zijn allemaal grapjes van snel een 800 euro
oh ik vergeet de sleutel nog, gaat ook veel kapot
en lampje vervangen, bumper moet er af
sterkte
Ik werk bij renault lampen bij de megane gaan via de wielkuip 10mib werk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 07:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Man, je lult uit je nek.
Ik heb al ruim 2 jaar een C5 en heb nog geen enkel van bovengenoemde mankementen gehad. Tuurlijk, je kunt pech hebben. En sommige dingen gaan bij een C5 er eerder aan dan bij andere auto's.
Maar je post is TE kortzichtig.
BHI/BSI/PCM/BSM kapot is echt zeldzaam.
Ruitensproeierpompjes begeven het wet eens, goedkoop om te vervangen.
Handremkabels elk jaar? Onzin. Bij C5'en van een jaar of 8 heeft minstens de helft ze nog nooit hoeven te vervangen, en de andere helft misschien pas na 5 of 6 jaar.
Sleutel kapot, pilot error.
En om de lampjes te vervangen hoeft de bumper er helemaal niet af. Het is wel iets makkelijker, maar een werkje van weinig. Probeer eens bij een Renault Megane-II de lampen te vervangen, dan piep je wel anders.
Bij Renault... daar wordt je zeker ook niet vrolijk van. Mijn broer heeft er een gehad en had daar echt veel meer storing mee dan ik met mijn Citroën.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik werk bij renault lampen bij de megane gaan via de wielkuip 10mib werk.
Ben jaren vervangemd chefwerkplaats geweest bij citroen.
Die regelenheden heb in in 3 jaar 30 keeer vervamgem....... Gaan dus vaak.....
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, ja. Want om nou met een Evasion te gaan rijden (of iets dergelijks) is ook niet de bedoeling. Het zijn mooie wagens, m'n ouders hebben er ook eentje, maar er zitten geen bollen onder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:19 schreef Prowl het volgende:
Importeer er 1 uit Frankrijk, hier zijn ze veel te duur.
Ik heb ook gekeken naar een betaalbare en de moed maar opgegeven
DAT!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, ja. Want om nou met een Evasion te gaan rijden (of iets dergelijks) is ook niet de bedoeling. Het zijn mooie wagens, m'n ouders hebben er ook eentje, maar er zitten geen bollen onder.
Wat is je budget en wat zijn je wensen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
In verband met gezinsuitbreiding zijn we toe aan een andere auto, ter vervanging van de XM. We zitten te zoeken naar een goede CX Familiale. En da's nog een hele opgave.
Goed dat moest ik eerst even googelenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:01 schreef Prowl het volgende:
In de buurt van Panningen
Als je minimaal 300km per maand rijd is ie al goedkoper dan een normale benzine
Maar stiekem hoeft ie ook niet weg, hij rijd zo lekker
Dat stemt want ik moet er mee naar Den Helderquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:35 schreef Prowl het volgende:
Gratis volle LPG tank dus Groningen is te doen
Budget is gemiddeld, niet te klein (dus die bak van 3000 euro bij Ton van Soest kunnen we overslaan als 't moet) maar ook weer niet zo ruim dat we een exemplaar in concoursstaat kunnen hebben.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:47 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat is je budget en wat zijn je wensen?
De 7-zitter is inderdaad niet zo algemeen, heb je het al bij Citroville in Borculo geprobeerd? Ik kom er regelmatig voorbij en er staan meestal toch wel een stuk of 15-20 CX-en daar, wellicht dat je daar een kans hebt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Budget is gemiddeld, niet te klein (dus die bak van 3000 euro bij Ton van Soest kunnen we overslaan als 't moet) maar ook weer niet zo ruim dat we een exemplaar in concoursstaat kunnen hebben.
En wensen? Ach, het liefst zou ik een exemplaar met diesel en automaat hebben, maar die bestaan niet. Maar iets met automaat zou prettig wezen.
dat is de volgende hier.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:53 schreef 2cv het volgende:
Traction staat bij mij op nr. 1 op het wensenlijstje. Wel 1 met dieselmotor.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:41 schreef Prowl het volgende:
Kutzooi, ik had ver weg moeten blijven van die franse meuk![]()
Volvo/Mazda/Daihatsu is 100x beter!
Wat moet er nou van mij terecht komen![]()
![]()
![]()
Een Trax heeft meestal geen bollen hoor !quote:Op zondag 2 oktober 2011 08:48 schreef Popples het volgende:
[..]
dat is de volgende hier.![]()
ik geloof dat onze(van prowl en mij) buren blij zijn dat ze nog niet weten dat auto nummer 5 bij mijn ouders staat
![]()
trouwens geen andere auto zonder bollen en hydrauliek voor mij. mijn moeder was binnen een paar honderd meter kotsmisselijk aangekomen met haar slopelze heeft zelf terug gereden
Laatste types wel hoor. Op de achteras. De 15/6H om precies te zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een Trax heeft meestal geen bollen hoor !
Ik hoop dat je dit weekend nog wel heb kunnen genieten van het weer? De voorbereidingen op het winterklaar maken zijn hier ook van start gegaan. De motor moet sowieso worden aangepakt, heb er afgelopen twee jaar ruim 50k mee gereden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 21:09 schreef Tha_Duck het volgende:
De 2CV is gisteren de stalling in gegaanMoet hem minimaal 6 maanden missen, en eigenlijk moet er voor 3 tot 4k ingestopt worden maar dat is even niet mogelijk.
Nu dus afzien in een modern blik
Ik denk dat een motorrevisie voor een SM duurder is dan die Tractionquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:21 schreef Prowl het volgende:
Ze wil natuurlijk zo ene dure zeldzame met bollen
Ze kan beter een SM kopen
Revisie wel. Maar een motor uit een CX Prestige erinlepelen behoort ook tot de mogelijkhedenquote:Op zondag 2 oktober 2011 23:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik denk dat een motorrevisie voor een SM duurder is dan die Traction
Blasfemiequote:Op zondag 2 oktober 2011 23:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Revisie wel. Maar een motor uit een CX Prestige erinlepelen behoort ook tot de mogelijkheden
Meestal hequote:Op zondag 2 oktober 2011 23:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Laatste types wel hoor. Op de achteras. De 15/6H om precies te zijn.
Ja, net als een diesel-Trax willenquote:
ja maar daar scheur je niet in he. daar moet je rustig mee rijden.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een Trax heeft meestal geen bollen hoor !
Wedden dat ie binnen 10 jaar gesloopt is met 750.000 km op de teller?quote:
Helaas niet, was niet haalbaar om het op een andere dag te regelen. Wilde ook niet te lang wachten omdat hij dan 'nat' de stalling in zou gaan, nu wassie mooi kurkdroog na een paar dagen goed weer en het kapje open.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit weekend nog wel heb kunnen genieten van het weer? De voorbereidingen op het winterklaar maken zijn hier ook van start gegaan. De motor moet sowieso worden aangepakt, heb er afgelopen twee jaar ruim 50k mee gereden.
Ik dacht ongeveer 35000quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:30 schreef Erasmo het volgende:
Hoeveel km gaat een 2CV bobine ook alweer mee over het algemeen?
Het verschil (en probleem) zit hem in de Myway - eMyway.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:20 schreef NiGeLaToR het volgende:
Inmiddels al weer > 2.000 km gereden in mijn nieuwe DS4. Geweldige auto, trekt ook wel wat bekijks, op een positieve manier. Rijdt heerlijk, al doet de gerobotiseerde 6-bak soms gewoon debiel. Auto is op de flipperstand ook substantieel sneller, ondanks dat je dan nog niet zelf schakelt, alleen het moment bepaalt met de flippers scheelt dat flink. Op de M stand blijf ik een bevriende 120pk benzine C4 voor, terwijl die op papier 2s sneller op de honderd zit dan mijn DS4.
Onderstel is een beetje on-Citroens, vrij stug en lekker bijterig in de bochten. Sportstoelen zien er sportief uit, maar zitten comfortabeler dan de gewone stoelen in andere auto's. Verder is de navi, audio en andere slimmigheidjes echt te gek![]()
Iemand overigens een idee of er voor de Citroen myway navi kaart updates of poi updates zijn, zoals flitspalen?
Ahha, dus ik kan dat gewoon niet fixen omdat ik niet bij de SD kaart kom. Hendig. Kan de dealer dit eventueel wel, of kan die er ook niets mee? Als ze de SD kaart er even uitpeuteren en ik zet die POI's eropquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:14 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Het verschil (en probleem) zit hem in de Myway - eMyway.
Bij de eMyway zit de sd kaart verstopt achter het dash. dan kan je niks zelf.
Had je Myway gehad, dan had je de flitspalen illegaal wel kunnen toevoegen. Map-updates kun je niet zelf, die moet je gewoon kopen.
Een noodoplossing is ook een oplossingquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:21 schreef Erasmo het volgende:
Hmz dan is die van mij aan vervanging toe, gelijk maar doen aangezien er toch nieuwe kabels en bougies op gaan.
Ompolen is enkel een noodoplossing.
Contactpunten al gecontroleerd en goed afgesteld?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 22:19 schreef Erasmo het volgende:
Nieuwe kabels en bougies en bobine zitten erop, maar nog steeds geen vonkAls de 123 maar niet naar de klote is...
Ik rijd niet met puntjesquote:Op donderdag 20 oktober 2011 08:59 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Contactpunten al gecontroleerd en goed afgesteld?
quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:21 schreef Tha_Duck het volgende:
De eerste DS5 staat op kenteken hoor ik net, mooie bak!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door minkuukel op 20-10-2011 14:59:29 ]Mij mag je er voor wakker maken.
Dat ga ik er dan weer niet bij vermeldenquote:
Tussendoor wel ...quote:Op donderdag 20 oktober 2011 00:14 schreef Erasmo het volgende:
Ergo je hebt niet geprobeerd om zuinig te rijden
De Saxo die ik een paar weken had haalde 1:23.
Maar dat heeft over de netto uitslag geen nutquote:
Rustig op druk laten komen en weer omhoog?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 17:30 schreef Prowl het volgende:
Weinig druk op het veersysteem + omhoog krikken + omlaag laten = krik vast onder de auto![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |