zwakke puntenquote:Op maandag 22 augustus 2011 16:26 schreef marky het volgende:
Van de week de Xantia ingeruild voor een C5 Exclusieve 2.0 16v. Vond het comfortable rijden beter dan ik verwacht had. Met mijn lengte moest ik zelfs de stoel nog omhoog zetten om goed alles te kunnen zien. Donderdag halen ik ben benieuwd hoe deze auto me gaat bevallen.
Bumper eraf voor lampje vervangen is gelul en welicht heeft hij xenonquote:Op maandag 22 augustus 2011 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
zwakke punten
BHI (rekekeeenheid vering) gaat veel kapot
BSI (Boite Serviteude Intiligent(zekerinkast interieur) gaat vaak defect
PCM (injectie computer) gaat veel vuldig kapot door een bobine van het merk Sagem, (eind trap wordt op geblazen)
BSM (Boite Serviteude Moteur (zekerinkast onder de motorkap) gaat vaak defect,
Ruitensproeier pompjes
Handremkabels kun je elk jaar gaan vervangen, om de haverklap kapot
retour veerpoot gaat veel lek
veercilinders aan de achterzijde inwendig
veerbollen ploffen zo nu en dan
en dit is nog niet alles, en dit zijn allemaal grapjes van snel een 800 euro
oh ik vergeet de sleutel nog, gaat ook veel kapot
en lampje vervangen, bumper moet er af
sterkte
Ik werk bij renault lampen bij de megane gaan via de wielkuip 10mib werk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 07:59 schreef Worteltjestaart het volgende:
Man, je lult uit je nek.
Ik heb al ruim 2 jaar een C5 en heb nog geen enkel van bovengenoemde mankementen gehad. Tuurlijk, je kunt pech hebben. En sommige dingen gaan bij een C5 er eerder aan dan bij andere auto's.
Maar je post is TE kortzichtig.
BHI/BSI/PCM/BSM kapot is echt zeldzaam.
Ruitensproeierpompjes begeven het wet eens, goedkoop om te vervangen.
Handremkabels elk jaar? Onzin. Bij C5'en van een jaar of 8 heeft minstens de helft ze nog nooit hoeven te vervangen, en de andere helft misschien pas na 5 of 6 jaar.
Sleutel kapot, pilot error.
En om de lampjes te vervangen hoeft de bumper er helemaal niet af. Het is wel iets makkelijker, maar een werkje van weinig. Probeer eens bij een Renault Megane-II de lampen te vervangen, dan piep je wel anders.
Bij Renault... daar wordt je zeker ook niet vrolijk van. Mijn broer heeft er een gehad en had daar echt veel meer storing mee dan ik met mijn Citroën.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ik werk bij renault lampen bij de megane gaan via de wielkuip 10mib werk.
Ben jaren vervangemd chefwerkplaats geweest bij citroen.
Die regelenheden heb in in 3 jaar 30 keeer vervamgem....... Gaan dus vaak.....
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, ja. Want om nou met een Evasion te gaan rijden (of iets dergelijks) is ook niet de bedoeling. Het zijn mooie wagens, m'n ouders hebben er ook eentje, maar er zitten geen bollen onder.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:19 schreef Prowl het volgende:
Importeer er 1 uit Frankrijk, hier zijn ze veel te duur.
Ik heb ook gekeken naar een betaalbare en de moed maar opgegeven
DAT!quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Daar zal het uiteindelijk wel op uitdraaien, ja. Want om nou met een Evasion te gaan rijden (of iets dergelijks) is ook niet de bedoeling. Het zijn mooie wagens, m'n ouders hebben er ook eentje, maar er zitten geen bollen onder.
Wat is je budget en wat zijn je wensen?quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 18:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
In verband met gezinsuitbreiding zijn we toe aan een andere auto, ter vervanging van de XM. We zitten te zoeken naar een goede CX Familiale. En da's nog een hele opgave.
Goed dat moest ik eerst even googelenquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 22:01 schreef Prowl het volgende:
In de buurt van Panningen
Als je minimaal 300km per maand rijd is ie al goedkoper dan een normale benzine
Maar stiekem hoeft ie ook niet weg, hij rijd zo lekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |