ik heb al 448 sigaretten niet gerooktquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.
Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.
Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.
Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:32 schreef Susie het volgende:
Dat lijkt mij ook niet Beessie-Jen, maar direct stoppen is zo moeilijk. En daarbij, wanneer ik direct helemaal stop, dan weet mijn omgeving direct dat ik ben gestopt met roken... heb ik altijd geroepen, als ik zwanger ben, dan stop ik met roken.... nu, zo makkelijk is dat weer ook weer niet.
Wel grappig dat de huisarts dus zei; matig met drinken, stoppen met roken. Matig met drinken? Dat lijkt me toch ook niet goed voor de beeb? Dat is nu weer net iets waar ik geheel geen moeite mee zou hebben....
Ps. Ik ga straks de deur uit, gesprek op mijn werk, daarna wedstrijd spelen en ik neem de sigaretten niet mee. Ben vanavond dan om een uur of 10 thuis en dat zou al heel knap zijn van me...triest eigenlijk....
Meis toch, wat blijft het aan de gang bij jou, wat zeiden ze er verder van in het ziekenhuis...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Oeh, klinkt behoorlijk heftig FR. Sterktequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Hij's fijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar.
Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast.
Het is toch ook gewoon een kulargument? Lekker belangrijk dat anderen denken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!
Jemig Claudia, als ik dat nu zou doen dan zou mijn hart al uit mijn borstkas kloppen, voor mij gevoel... Ik vind het gewoon knap dat je dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar.
Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast.
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Hij's fijn. Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
Nouja, het is ook behoorlijk waardeloos. Dus je hebt je punt wel gemaakt denk ikquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
Ik krijg van je postings altijd de indruk dat ze heel laconiek met je omgaan en je aan laten modderen. Is dat echt zo, of is dat jouw manier van posten? Dit is toch onmenselijk om van je te verwachten? Je kunt toch niet spugend en flauwvallend door het leven gaan tot het moment van bevalling? Wat voor begeleiding heb je? Staat iemand je psychisch bij?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.
Er is ergens een filmpje van wat een sigaret roken doet met de ademhaling van een kindje in de buik van de moeder. Erg confronterend en heel duidelijk dat je het niet moet doen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:08 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups??![]()
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...
Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.
@Ferrari_rood; Sterkte meid!
@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond?En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk...
Ja je kan het! En ChupaChups rocksquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:27 schreef Susie het volgende:
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal![]()
Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee![]()
Ik ben spontaan een frambozenlolly weg gaan werkenquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef mefke79 het volgende:
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk
Bwoah! Tot groot genoegen van je tandarts ook zeker?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:44 schreef twentemeisje het volgende:
Deze kreeg ik van mijntoen ik gestopt was met roken
[ afbeelding ]
ik had geen aerosleep maar ons matrasje was wel behoorlijk aan de prijs destijds. Wij hebben het matrasje bij de Babydump gekocht.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).
Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
Tess ligt op het matras waar Amber ook op gelegen heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Welk Ikea-matrasje is dat? Ze hebben namelijk nogal wat soorten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Ok, we gaan er volgende week heen en dan maken we een keuze.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
Toevallig precies hetzelfde als bij ons, via internet 13 jaar geleden ontmoet en al 11 jaar een relatiequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:58 schreef Tally het volgende:
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk.Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen
Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oudHoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten!
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, blijven doorroken blijft schade doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Dan praten 2 gynaecologen en 3 verloskundige onzin...quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, de schade van het blijven doorroken niet.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
En externaliserende gedragsproblemen. Zit je langer aan vast dan aan de zogenaamde stop-stress (die wel los zal lopen als je maar "af en toe" een sigaretje rookt)..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen.
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestokengestresst
En toch zijn mijn broertje en ik supergezond
Mijn moeder heeft niet gerookt. Wij (vijf kinderen) hebben thuis allemaal VWO en daarna 4 van de 5 WO en 1 HBO. Zie het verschil.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan
Dat is het grootste kul-argument dat er is om niet te stoppen met roken...quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Je moet het vooral zo doen als jij denkt dat het goed is, maar maak jezelf dan niet eits wijs.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.
Ja dat is waar, ligt denk ik in de familie. Zover ik weet rookte al mijn tantes door tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moederquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
Ja, dat dus....quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk?
O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...
*zoo dat zijn we weer kwijt*
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.
Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.
PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
Ja, kennelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
[..]
Ja, kennelijk. Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen
. Als het dan toch al opvalt
.
En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant..
Ja, nou dat had ik dus eigenlijk ook.. maar toen hadden we begin van de vakantie een termijn echo en daar werd ik 2 weken teruggezet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef danic het volgende:
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
Oh echt? Hm. Dus zo heel raar is het niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.
Gewoon doen wat je gevoel zegt.
Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horenIk had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo verquote:Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geledenben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'nquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ik ben één en al evil en ondeugendheid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders!![]()
(geintje uiteraard!)
Met het onderste ben ik het zeker eens.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed..
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.
De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.quote:
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?
Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.
En lucht in je darmen, don't ask.
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontjequote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?
Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.
Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.
Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.
Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.
Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen.
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief inquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Appels met peren vergelijken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Hmm.. Ik weet het nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Meningsverschil over de risico's is het zeker omdat ze zelf helemaal nog niet weten hoe en wat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia, vanavond tussen 22 en 23 uur, dan voel je hem, de eerste wee.
Wij vinden niks, wij halen aan wat onderzoek erover aangetoond heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef danimeisje het volgende:
Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.
quote:En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.
Mogen we je daar op aanvallen als het niet zo is?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
Ohhja, dat kan ik me goed voorstellen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef mefke79 het volgende:
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
Had ik ook. En tis ook "gemeen" dat je weer omhoog moet gaat tellen. Eerst tel je negen maanden af en dan begin je weer dagen bij te tellen. Tot 18, ingeleid, anders zat ze er nu nog.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hmm. Jaquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
Lief van je! En ik ben benieuwd wie je bent, want als je een forumregular bent dan ken ik je vast wel. Ik kom sinds de oprichting al in zo'n beetje elk subforum (al postte ik niet overal). Ik vind het toch altijd extra leuk en spannend als er 'iemand van het forum' een zwangerschap komt melden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn
.
Ohhh, pff! Toen Ivan net geboren was heb ik wekenlang met één hand gegeten terwijl hij in mijn armen lag te slapen of bij me aan de borst lag. Ik ben benieuwd hoe dat nu met zijn zusje erbij zal gaan. Misschien ben ik wat makkelijker en laat ik haar gerust even zeuren en pruttelen, misschien slaapt ze veel makkelijker in de wieg, misschien ben ik beter in plannen, of misschien wordt het gewoon weer zoals het toen was. Hoe dan ook, ik denk daar nu met heel veel plezier aan terug, die tijd.quote:Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders. Morgen ofzo
.
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef -sabine- het volgende:
Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
Amoxicilline mag je wel hebben. ik heb die met 6 weken ook moeten slikken i.v.m. een ontstoken been dit is een van de weinige die je mag als je zwanger bent. heeft de huisarts nog opgezocht en toen ik vertelde aan de vk dat ik ab had zei ze meteen amoxicilline. dus gewoon doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef twentemeisje het volgende:
Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...
Je weet dat je met een man met astma een verhoogde kans hebt op een kind met astma? Buiten het feit dat je rookt dus al?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef danimeisje het volgende:
[..]
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.
Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.
Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.
Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachenze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken...
.
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je ingingquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in. Bij mij dan hè
.
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging![]()
![]()
ik vond t al een beetje dubieus
Huup!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging![]()
![]()
Een hele geruststellingquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar.
Ik heb het hier toevallig van de week met de vk over gehad omdat ik mezelf ook niet tot 42,5 zie doorstrompelen. Zij wachten in principe tot 41 omdat zo'n 70% van de kinderen zich tegen die tijd spontaan heeft aangediend. Daarna kan gewacht worden, kan gestript worden, maar kan ik ook op verzoek worden ingeleid. Ze wachten in elk geval niet tot eind 42 met het plannen van inleidingen, maar vinden dat het kind er echt uiterlijk met 42 weken zou moeten zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
omnomnom!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees
![]()
![]()
Nog maximaal 4 weken.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
omnomnom!
mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij![]()
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding![]()
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was![]()
Interessante vraag. Ik ga mijn eerste cursusloos krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Ging dat en had je het idee dat het toch handig was geweest?
ik heb het bij beide zwangerschappen niet gedaan en ga het nu ook niet doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:.
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Wij gaan voor deze: http://www.zwangerschapsgym-enschede.nl/site/zwanger-prive . Mijn zusjes vond het erg nuttig, ik ben benieuwd. Zo heb ik in elk geval het gevoel dat ik er nog iets aan gedaan hebquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.
Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloosquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
De meeste van mijn posts komen van mijn Desirequote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
Ah!! Dat klinkt goedquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:38 schreef Solagratia het volgende:
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanradenVond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg
Hier ook de Desire, maar reageren vind ik toch wel fijner op mijn macbookie. Dat gaat net wat sneller. Wel heerlijk om zo tussendoor eens bij te lezen op de mobiel als er geen computer in de buurt is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De meeste van mijn posts komen van mijn Desire, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe
Waar werk jij op?
Ja, zekerquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijnis niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
Ik lees voornamelijk 's avonds laat of 's ochtends als ik net wakker ben via de iPhone op Fok!, alleen als ik echt perse iets wil melden dan post ik ook, maar ik vind het onhandig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos. Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
Daar is je optische trackball handig voor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.
Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
Ik heb er niets naast gedaan, maar ben ook niet zo sportief. Had aan de cursus wel genoeg. Op een gegeven moment was het het uitje van de weekquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ja, zeker. Samen de lusten en de lasten
. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar is je optische trackball handig voor.
Haha! ik ook! (zit nu op mijn phone)quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef twentemeisje het volgende:
[..]daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter
![]()
Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
Bij de tandarts krijg je in die maanden dat je zwanger bent geen rontgenfoto van je gebit voor de stralen. En moet je toch (toevallig net op zwangerschapsgym gehoordquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?
Ik ga wel naar zwangerschapszwemmen sinds een paar weken, en dat is op zich wel gezellig, en ook wel lekker ontspannend..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ja, zeker. Samen de lusten en de lasten
. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
Owh vreemd. Ik kreeg juist te horen dat ik moest terug komen na de zwangerschap. En kreeg van meer zwangeren te horen dat er geen foto's gemaakt mochten worden bij de tandarts.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:13 schreef mefke79 het volgende:
Tally, die gebitsfoto's schijnen wel te mogen.
Aventura, maak je niet druk. Je moet echt wel wat meer straling oppikken om het schadelijk te laten zijn. Die strenge regels in de zorg gelden voor mensen die op de afdeling radiologie werken. Die staan er een hele werkdag (en dragen ook standaard van die tellers...)
Ik heb achteraf gezien ongeveer 2 dagen na de bevruchting röntgenfoto's laten maken. En ze vroegen ook inderdaad of ik zwanger zou kunnen zijn, en ik dacht van niet(we waren er nog niet echt voor bezig). Ik heb me daar ook best druk om gemaakt, maar ben er maar vanuit gegaan dat als er in dat stadium een cel beschadigd zou raken, dit funest zou zijn voor de ontwikkeling. Toch was ik wel een beetje opgelucht dat er niet ineens 3 armen of 2 hoofdjes te zien waren op de echo..quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en stukje 2:
Röntgenstralen kunnen ernstige schade toebrengen aan je ongeboren kind. Hoe eerder in je zwangerschap het vruchtje wordt blootgesteld aan de straling, hoe ernstiger de gevolgen kunnen zijn. Het gevaar van de stralen hangt verder af van de dosis die op je baarmoeder terechtkomt: hoe meer straling, hoe gevaarlijker.
Als gevolg van de straling kan je kind bepaalde afwijkingen ontwikkelen. Daarom is het verstandig om tijdens je zwangerschap, voor zover dat mogelijk is, te voorkomen dat je wordt blootgesteld aan röntgenstralen.
Mocht het echter absoluut noodzakelijk zijn dat er een röntgenfoto wordt gemaakt, moet je ervoor zorgen dat je baarmoeder optimaal wordt beschermd tegen de straling. Daarom is het belangrijk dat je altijd aan de arts die de foto maakt, vertelt dat je zwanger bent. Hij kan dan gebruik maken van een loden schort of een ander hulpmiddel, dat voorkomt dat de stralen je baarmoeder bereiken.
Omdat je kindje vooral in het begin erg kwetsbaar is, moet je er ook voor zorgen dat je beschermd bent in de periode dat je zwanger zou willen worden. Het zou immers kunnen dat je wel al zwanger bent, maar dit nog niet weet. In dat geval zou je kindje ongemerkt toch in contact kunnen komen met de stralen.
Daarbij is het overigens een geruststellende gedachte dat de apparatuur die wordt gebruikt, tegenwoordig veel preciezer is dan vroeger. Hierdoor kunnen er steeds kleinere doses worden gebruikt en kunnen de stralen nauwkeuriger worden gericht, zodat ze hoofdzakelijk terechtkomen waar ze moeten zijn.
oooh!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:
Lieverds, salmonella passeert de placenta niet! en verder ga ik weer op m'n handen zitten
*spiekt af en toe mee om te kijken of Claudia al aan t baren is*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dito voor wat Claudia betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, beetje flauw...Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
Bronquote:Longen baby's beter door rookbeleid
Uitgegeven: 12 januari 2011 22:37
Laatst gewijzigd: 12 januari 2011 22:35
UTRECHT - Het antirookbeleid van de overheid heeft de afgelopen jaren geleid tot een betere longfunctie bij baby's.
© Thinkstock
Moeders kwamen minder in aanraking met omgevingsrook, wat zijn effect had op de longen van de baby in de baarmoeder.
Dat blijkt uit promotieonderzoek van Marije Koopman. Het UMC Utrecht bevestigde woensdag een bericht hierover van RTL Nieuws.
Vanaf 2000 werden tien jaar lang de longen van minimaal 1700 baby's van drie weken oud getest. In 2008, vier jaar nadat het rookverbod in de publieke ruimte en op de werkvloer was ingevoerd, was de longfunctie van baby's 10 procent beter.
Horeca
Twee jaar later, toen inmiddels ook de horeca rookvrij was, was de longfunctie weer 10 procent omhoog gegaan.
De onderzoekers stelden vast dat de verbeteringen samenhangen met meldingen van de moeders dat zij minder aan omgevingsrook waren blootgesteld.
Hoe beter de longen bij de geboorte hoe minder een kind de jaren erna last heeft van hoesten, piepen en zagen, zo bleek ook het uit het onderzoek. Koopman promoveert daarop donderdag aan de Universiteit Utrecht.
© ANP
Hihi, ik kwam ook al checken. Of ze moet zo hard puffen dat ze niet kan typenquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Snotverdikkeme zeg, nog niks claudia?
Daar gaat mijn geloofwaardigheid.:-p
Vitamine pillen ook geen succes!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
haha 3e ronde, dat opboeren ervan is pas vies![]()
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef MamaPurk het volgende:
Zo even alles bijgelezen.. pffffffffffffffffff...
Ik rook niet, ik drink niet, ook niet toen ik niet zwanger was overigens.
Ik eet dus wel tonijn, maar uit een blikje, dat mag toch wel gewoon?! (dacht ik)
Voor mijn eerste geen cursus gedaan, achteraf enorm blij om had ik toch niets aan gehad ivm ks.
Nu ook geen cursus, laat het wel over me heen komen, volgens mij moet het goed komen.
Vandaag afscheid wezen nemen op mijn werk, heb vanaf vandaag officieel verlof, al zit ik al even thuis.
Jammer zeg dat er nog steeds geen beeb bij je is Claudia!
Dit heeft niks met "gelijk" krijgen te maken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:28 schreef mefke79 het volgende:
sorry dani mij krijg je niet meer uit de tent gelokt, zeker niet met die posts zo achter elkaar. Als jij je gelijk wil kan je het krijgen, maar niet zo.
Claudia. Lekker geslapen?
Vanyel jammer dat ik niet wakker was vannacht!
Whaaaat? En de kipfilet van AH in zo'n pakje die razend snel op is, en niet extreem lang houdbaar?quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:47 schreef danimeisje het volgende:
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.
Waar je op moet letten is dat je b.v. Vlees of vis niet vacuum verpakt koopt of lang houdbaar vlees of vis wat verpakt is (b.v. Euroshopper boterham vleeswaren)
die van de vers vlees afdeling met dat gesealde plastic kan wel.
*Kalmeert. Dank je DJMO.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:09 schreef DJMO het volgende:
euroshopper boterham vleeswaren slecht voor je, maar roken niet ... sorry maar nu zit ik hardop te grinniken. ik ga me NIET in de hele (rook) discussie mengen.
Met voorverpakte vleeswaren, of ze nu van euroshopper of van een willekeurig ander merk zijn, is echt niks mis hoor. Je moet ze geen zes weken laten liggen alvorens op te eten, maar dat geld voor alles denk ik. Ik zal me sowieso niks anders kunnen veroorloven, aangezien er nogal wat beleg doorheen gaat in dit huishouden en het allemaal al duur genoeg is. Wellicht dat het met vis (zalm/tonijn etc anders werkt) maar gebraden gehakt, cervelaat, ontbijtspek etc etc is er niks aan de hand as far as i know.
Bedankt voor de lachbui op de vroege morgen, ik ga zo vol frisse moed de regen in om Jan naar de psz te brengen
gewoon de vk bellen die je had uitgezocht, je verhaal uitleggen en wellicht dat je wat eerder mag komenquote:Op donderdag 13 januari 2011 07:11 schreef Susie het volgende:
Nee, geen sex gehad, wel gesport (volleybal wedstrijd). En nee, ook niet gepoept gisteren.
En ik ben nog niet bij een vk geweest, dan al bellen?
Tis idd bruin bloed en heb geen buikpijn nee. Maar zie het liever niet zeg maar. Leuke eerste kennismaking met de vk dan....quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:25 schreef mefke79 het volgende:
susie gewoon effe bellen! En zonder vers bloed en buikpijn valt het meestal reuze mee.
Nogmaals dit is geen eigen bedenksel oid.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef DJMO het volgende:
PD: Als Euroshopper beleg echt zo gevaarlijk is, heb ik een groot probleem .. als ik zo'n pakje openmaak, gebeurt het me regelmatig dat ik het halve pakje in één keer leegsnaai![]()
werkse
Ik slik zelf ook de Davitamon Mama compleet, heb ik gelijk die vieze visolie-capsules er bij zonder dat ik ze proef. Ik ben alleen nu al vergeten of ik er een half uurtje geleden wel of niet een heb genomen, dus voor je geheugen hoef je het in elk geval niet te doenquote:Vacuüm verpakte vleeswaren mogen wel gegeten worden, maar alleen als de houdbaarheidsdatum nog n iet verstreken is. Listeria kan zich nml vermenigvuldigen, ook al wordt het voedsel goed koud bewaard en is het vacuüm verpakt. Hoe langer je de vleeswaren bewaart, hoe hoger de concentratie bacteriën kan worden. Eet dus geen verpakte vleeswaren die op of over de houdbaarheidsdatum zijn.
Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehoudenquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:01 schreef DJMO het volgende:
het zal me een worst wezen Twentemeisje, geld voor die dure verse gesealde zooi is er toch niet ..
Weet je, mijn nichtje at zelfs geen rundvlees (van dat draadjesvlees) want het was rood vlees. Terwijl het dik twee uur staat te sudderen en dus volkomen veilig is. Je kan ook doorslaan .. en sommige vk's/gyns doen dat ook in hun "voorschriften" heb ik het idee.
Bedankt voor het onderschrijven van mijn mening dat voorverpakt heus niet slecht is als je het tijdig nuttigt en niet zes weken laat liggen
Dat ligt er nogal aan waar je kijkt. In Utrecht is het vrijwel allemaal fijn rookvrij en dat zal niet de enige stad zijn waar het verbod wel wordt nageleefd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:49 schreef danimeisje het volgende:
Ik lees dit op nu.nl:
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)door-rookbeleid.html
Laat me alsjeblieft niet lachen... Wie hebben hier in NL nou een bord voor hun kop..
De nederlandse overheid en hun onderzoeken...
Ga in elke willekeurige stad uit en loop 10 kroegen/discotheken binnen.
Praktisch overal mag en kan gerookt worden.
Der staan overal asbakken op tafel..
dat dus ..quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vk die roken bagatelliseert, maar wel alle voorverpakte vleeswaren in de ban doet...
Danimeisje, we zijn hier heus niet achterlijk hoor, al lijk je dat te denken met je lange lijsten van wat wel of niet mag. We gaan al een aardig tijdje mee, zo met z'n allen.
Oh, en over dit soort dingen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:08 schreef danimeisje het volgende:
[..]
Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehouden
Omdat ik allemaal franse kaasjes had staan en tonijn salade....
Dat mocht ze allemaal niet..
Draadjes vlees niet veilig na 2 uur sudderen.....
Ik hoor bijna die vriendin praten.... Haha
En Vlindur!quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:33 schreef Sorbootje het volgende:
Nouhou Claudia! Zeg eens tegen dat meisje in je buik dat Sorbo d'r wil zien!
Behalve de miezerige rotregen hier eigenlijk nietsquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt nog een uurtje of 10, wat let je?
Ze lijkt op haar moeder. Ik vind haar nu al leuk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was zeker stilte voor de storm. Ik heb vannacht een buikverbouwing from hell gehad en heb geen oog dichtgedaan, ondanks mijn wonderpilletjes. Mijn meisje heeft dus aardig haar best gedaan om je theorie te ontkrachten, Groofsken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |