abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91208993
Het vorige topic:Zwangerschap en geboorte deel 728

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
22 maart 2011: danimeisje (jongetje - Tygo)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
19 augustus 2011: Hilliebillie
22 augustus 2011: PurpleDaisy
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen

September:
06 september 2011: wickie
11 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
16 september 2011: susie
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_91209041
Thanks ladies! :*

Mijn lief en ik zijn na onze derde date (binnen twee weken) nooit meer bij elkaar weg gegaan :D *; . Daar moesten heel veel mensen ook aan wennen (ik was daarvoor een hele tijd single geweest). "Vroeger" vond ik dat maar stom, mensen die zo snel bij elkaar introkken, ik snapte het pas toen het mezelf overkwam. I was swept off my feet (still loving it!) O+ )

Het leuke was dat mijn moeder, die normaal heel afwachtend/terughoudend is naar 'nieuwe' mensen hem direct in haar hart sloot en heel open naar hem was. Daar was ik zo blij om toen.

Susie, ik ben 2,5 jaar geleden cold turkey gestopt met roken (en ik rookte 18 sigaretten op een dag :@ ) . Dat is twee weken lang heel lastig geweest, maar daarna was het klaar. Dat terwijl ik 16 jaar gerookt hebt, dat viel me zo mee. Ik ben ook zo ontzettend blij dat ik er vanaf ben. Ik ruik nu pas hoe erg ik naar rook stonk, toen ik zelf rookte had ik dat helemaal niet door ;( . In de eerste dagen heb ik nicotinepleisters geplakt maar daar stond ik compleet van op mijn kop (hartkloppingen, niet kunnen slapen). Dus gestopt en overgestapt op:

;)

Je kunt het echt meis! En er is toch geen betere motivatie om te stoppen dan voor dat kleine mensje dat je aan het bakken bent? Zet 'm op ^O^ .

Die app die Hilliebillie noemt had ik ook geïnstalleerd, vond ik heel motiverend! Was ik heel trots op de hoeveelheid sigaretten die ik al NIET had gerookt :D .
pi_91209042
mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.

Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.

Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.

Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk
ik heb al 448 sigaretten niet gerookt :Y
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:44:57 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209219
Eigenlijk zou iedere roker moeten stoppen voordat ze in verwachting is, net zwanger zijn en dan ook moeten stoppen is volgens mij veel pittiger dan die twee apart van elkaar.
Ik heb nooit gerookt dus kan me er verder niets bij voorstellen hoe het is om te moeten stoppen.

De enige zonde die ik had was zo nu en dan een biertje en daar ben ik meteen mee gestopt.
Al moet ik bekennen dat ik heel heel soms een heel klein nipje neem voor de smaakbeleving.
Meer dan dat zou ik nooit doen. Net als rood vlees, vis, ed, het is gewoon niet goed.
pi_91209264
Goed bezig! Niet meer roken is inderdaad heel verstandig. ( Maar dat zul je vast overal om je heen horen ;) )

We kunnen de kinderwagen combi van een goede vriendin overnemen! Scheelt weer een hoop centen.. Met de 9 maanden beurs even kijken naar een trip trap, mijn vriend is daar helemaal weg van! *;

Vanavond misschien even de eerste buikfoto maken, al valt er nog niet heel veel te zien.
pi_91209338
En weer verder F5-en voor alle rommelaars! (weer eens wat anders dan een rammelaar).

Ik ben cold turkey gestopt toen ik het zwanger-streepje op de test zag en het idee dat er een kleintje in mij groeide heeft mij die 9 maanden doorgeholpen. Maar helaas ook de gedachten dat het dus eventueel na die maanden weer mocht... dus tja, :')
pi_91209346
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
pi_91209432
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:32 schreef Susie het volgende:
Dat lijkt mij ook niet Beessie-Jen, maar direct stoppen is zo moeilijk. En daarbij, wanneer ik direct helemaal stop, dan weet mijn omgeving direct dat ik ben gestopt met roken... heb ik altijd geroepen, als ik zwanger ben, dan stop ik met roken.... nu, zo makkelijk is dat weer ook weer niet.
Wel grappig dat de huisarts dus zei; matig met drinken, stoppen met roken. Matig met drinken? Dat lijkt me toch ook niet goed voor de beeb? Dat is nu weer net iets waar ik geheel geen moeite mee zou hebben....

Ps. Ik ga straks de deur uit, gesprek op mijn werk, daarna wedstrijd spelen en ik neem de sigaretten niet mee. Ben vanavond dan om een uur of 10 thuis en dat zou al heel knap zijn van me... :'( triest eigenlijk....
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!

Ik heb vanavond m'n eerste echo. Als die goed is dan gaan we morgen aan mijn oma, ouders en schoonouders vertellen dat ik zwanger ben en daarna maak ik er voor de rest ook geen geheim meer van. Dat zou zo'n opluchting zijn..

Heb wel gedroomd vannacht dat mij ouders het afkeurde maar dat had in die droom een totaal onbenullige reden (dat ik niet langs gekomen ben op 1 januari maar op 2 januari terwijl ik weet dat ze daar niet over vallen.. dus ben me gewoon zenuwachtig aan het maken om niets hoop ik..)

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de echo van vanavond.. Hoop zo dat alles goed is.. (ben nu acht weken en 5 dagen)
pi_91209452
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:26 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209467
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Meis toch, wat blijft het aan de gang bij jou, wat zeiden ze er verder van in het ziekenhuis...
Is er niets wat ze verder voor je kunnen doen of geven? Het duurt zo lang al met al...

Fijn dat het ukje het goed doet! :*
pi_91209481
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeh, klinkt behoorlijk heftig FR. Sterkte :*.
pi_91209497
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
pi_91209518
f-r wat fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat en helemaal dat alles goed is met de beeb!! :*
pi_91209540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef hilliebillie het volgende:

Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!
Het is toch ook gewoon een kulargument? Lekker belangrijk dat anderen denken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn!

Spannend, zeg, de eerste echo! En dan moet je nog de hele dag erop wachten ook...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:52:39 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

Jemig Claudia, als ik dat nu zou doen dan zou mijn hart al uit mijn borstkas kloppen, voor mij gevoel... Ik vind het gewoon knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Lekker trouwens als je weg zou moeten met wee-activiteit.
pi_91209572
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.

Ze kunnen verder niks voor mij doen ik moet het rustig aan doen dat is het enige advies.
Hoe is het met Claudia?
pi_91209593
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
pi_91209737
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
Nouja, het is ook behoorlijk waardeloos. Dus je hebt je punt wel gemaakt denk ik :7.
pi_91209766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.
Ik krijg van je postings altijd de indruk dat ze heel laconiek met je omgaan en je aan laten modderen. Is dat echt zo, of is dat jouw manier van posten? Dit is toch onmenselijk om van je te verwachten? Je kunt toch niet spugend en flauwvallend door het leven gaan tot het moment van bevalling? Wat voor begeleiding heb je? Staat iemand je psychisch bij?
pi_91209858
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd :P
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk. O+ Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen ;)

Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oud ;( Hoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten! ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91210370
Whehehe. Ja, die van mij is al de hele week heel moe. "Zwanger? Schat?".
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:08:04 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91210382
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups?? :P
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...

Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.

@Ferrari_rood; Sterkte meid!

@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond? ;) En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk... :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91210643
F-r welkom terug, alweer. Wat claudia al zegt, krijg je wel een fijne begeleiding? Ik weet dat vrouwen zoals jij bij ons naar de diëtiste worden gestuurd en dat dat bij jou niet zo is. Maar krijg je verder echt helemaal geen begeleiding? Pff, lijkt me erg zwaar.

En roken. Ik heb het nooit gedaan en zal het ook niet snel gaan doen. Maar dat je nou 4 sigaretten blijft roken om de buitenwereld te misleiden vind ik wel een beetje een raar argument. En je huisarts snap ik prima, die eerste weken is er geen bloedband met het kindje, dus alcohol komt niet in het bloed van het kindje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91210866
Ferrari ik word altijd wat verdrietig van jouw posts, het houdt ook maar niet op voor jou. Daarom gewoon ff een hele dikke :* !

Susie, je kunt online ook programmaatjes downloaden die je gewoon op je pc kan installeren, kijk hier maar eens http://www.rookloos.nl/download.html. Je kan ook direct op deze pagina een overzichtje genereren: http://www.quitsmokingcounter.com/stoppenmetroken.html.

Uitgehijgd Claudia? Misschien was dit wel het zetje dat je kleine meisje nodig had ;) .
pi_91210960
Hmpf. Ik ruik gebakken spek. Ergens. Dat maakt hongerig :').
pi_91211111
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:08 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups?? :P
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...

Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.

@Ferrari_rood; Sterkte meid!

@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond? ;) En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk... :@
Er is ergens een filmpje van wat een sigaret roken doet met de ademhaling van een kindje in de buik van de moeder. Erg confronterend en heel duidelijk dat je het niet moet doen!

Ik rookte zelf ook, ben tijdens de jaren van behandelingen regelmatig gestopt en weer begonnen en rookte op het moment van het streepje ook, want ik kon toch niet zwanger worden die maand :') maar vanaf het streepje niet meer gerookt, en zonder enige moeite. Je doet het niet voor jezelf, maar voor dat kleine, hulpeloze wezentje in je buik dat geen inbreng heeft en zich maar moet neerleggen bij wat jij doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91211316
F_R, wat een dramaverhaal blijft het zo bij jou zeg. Heel veel sterkte, en ik vind dat ze toch best wat meer met jou mee mogen denken over hoe verder...
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:27:51 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91211358
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal :*

Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee :P
pi_91211564
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:27 schreef Susie het volgende:
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal :*

Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee :P
Ja je kan het! En ChupaChups rocks :9. Er zijn zoveel yummeh varianten.
pi_91211579
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk :r
pi_91212175
Deze kreeg ik van mijn O+ toen ik gestopt was met roken :D
pi_91212210
Ik ben er zelf vrij nuchter onder want met zelfmedelijden kom ik ook nergens.
Ik sta goed onder controle in het z-huis en hoef niet meer door de molen als ik zelf aan geef dat het niet meer gaat.

Voedingsadvies heb ik niet gekregen ik mocht alleen de maandag in het z-huis niets eten of drinken en ik was toen ook amper misselijk. Ik probeer nu maar heel veel te drinken om te zien of dat helpt.

En claudia ga eens jullie meisje op de wereld zetten. Zet hem op.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:48:07 #33
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91212331
F_R, bah het is jou ook allemaal niet gegund zeg!

En dames, ga eens bevallen!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91212380
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef mefke79 het volgende:
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk :r
Ik ben spontaan een frambozenlolly weg gaan werken :9.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:44 schreef twentemeisje het volgende:
Deze kreeg ik van mijn O+ toen ik gestopt was met roken :D
[ afbeelding ]
Bwoah! Tot groot genoegen van je tandarts ook zeker? ;)
pi_91212416
Claudia hoe is het met jou? :*

En is er al nieuws van Avotar of heb ik nou iets heel erg gemist :@ ... ik hoop zo dat alles goed is!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91212659
Nog geen nieuws van Avotar Jose, ik moet er ook steeds aan denken. Hopelijk hebben ze gisteren geruststellend nieuws gehad!
pi_91213294
Die zitten ook in spanning idd
En de dames die aan het stoppen zijn ga ervoor. Mijn moeder heeft wel gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb dus wel degelijk last van mijn longen. Niet te bewijzen dat het daarvan komt maar toch.
pi_91214000
Ik moet de komende 2 weken gaan nadenken hoe ik m'n werkzaamheden wil gaan indelen na m'n zwangerschapsverlof. Als je het over ver vooruitdenken hebt. Over 4 weken wil ik het op m'n werk gaan vertellen en de verwachting is dat er óf intern geschoven gaat worden, óf er moet iemand extra worden aangenomen. Maarja, wel handig als ik dan weet wat ik met m'n werkzaamheden wil.

Lastig!
pi_91214548
Mijn moeder belde vanmorgen huilend op. Ze wilde 3 dagen in de week gaan werken om 2 dagen om te kunnen passen maar ze hebben waarschijnlijk geen werk voor 3 dagen voor dr.
Ze maakt zich helemaal druk nu en dat vind ik zo sneu ;( Ik los dat zelf wel op.
Maar ook ik moet nu gaan nadenken hoeveel dagen lief en ik gaan werken :D Komt allemaal goed O+
En zij maar snikken ;( Zo zielig (de muts!) O+
pi_91214918
Aaah, wat zielig Tally, maar ook wat lief van d'r O+! Succes met puzzelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 12-01-2011 16:06:44 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:49:08 #41
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91215031
Tally, ik denk dat ze het niet alleen moeilijk voor jou vindt, maar waarschijnlijk zou ze het gewoon heel leuk vinden om 2 dagen oppasoma te spelen.... (maar natuurlijk vindt ze het ook rot om het jou te moeten vertellen!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91215037
Ahw dat is wel ontzettend lief ook van je moeder.
Mijn moeder is ook al bezig met dat soort dingen. Erg leuk :Y.
pi_91216149
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).

Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:13:32 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91216185
Awww Tally wat een lief mens jouw moeder <3

F_R dat is toch wel klote weer hoor. En zelfmedelijden en eisen dat diegenen die fatsoenlijk zouden voor je moeten zorgen, dat ook doen, is wellicht toch net wat anders hoor. Dat je niet met je aan laat modderen, wil niet zeggen dat jezelf in zelfmedelijden hult toch? aahgrrr ik ben niet zo goed met woorden als claudia he ;) Iig dikke :*

P_Daisy, dat lijkt me inderdaad aardig koffiedikkijken, zeg!

En bedankt he twentemeisje, nu heb ik zin in lollllllllllllies :D :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91216328
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).

Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
ik had geen aerosleep maar ons matrasje was wel behoorlijk aan de prijs destijds. Wij hebben het matrasje bij de Babydump gekocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91216383
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
pi_91216445
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Tess ligt op het matras waar Amber ook op gelegen heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91216470
Even voor de rokers. Vanaf de dag dat ik mijn 2e streepje heb geplast rookte ik 1 sigaret per dag, tot mijn pakje leeg was. Op 20 mei 2009 was mijn laatste sigaret. Rienk is op 17 december gezond geboren. Ben nog steeds gestopt, maar heb nog steeds behoefte soms. Maar ik riep ook 'als ik zwanger ben stop ik definitief' dus ik steek er niet meer een op.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91216739
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Welk Ikea-matrasje is dat? Ze hebben namelijk nogal wat soorten.
pi_91216989
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
pi_91217240
Het is hier trouwens weer volkomen rustig sinds mijn :o middagdutje :o. Ik begin me nu pas te realiseren hoe ontzettend slecht ik me voelde en hoe slecht ik functioneerde de afgelopen tijd. Zo voelen mensen zich dus die slapen! Misschien wordt het wel m'n nieuwe hobby. :7
pi_91217507
claudia, maak van dat slapen inderdaad maar gewoon nog even je hobby, je hebt het wel verdient!
Chooselife, wat claudia zegt, geen idee meer welke ik heb. Niet de duurste en niet de goedkoopste dat weet ik dan weer wel. Mijn ouders hebben ook een bedje, die hebben wel een heel goedkoop matrasje, maar ja, daar slaapt Driekus dan ook maar 10 keer per jaar een hele nacht op.
pi_91217745
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
Ok, we gaan er volgende week heen en dan maken we een keuze.

Ikea-alleen-al, vind ik een uitstekende tip. :)
pi_91217768
Slaap lekker, Claudia! Even lekker rustig aan doen :*
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:59:44 #56
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91218542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:58 schreef Tally het volgende:
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd :P
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk. O+ Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen ;)

Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oud ;( Hoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten! ;)
Toevallig precies hetzelfde als bij ons, via internet 13 jaar geleden ontmoet en al 11 jaar een relatie O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_91218544
Als ik alles zo een beetje lees zou ik dus een slecht iemand zijn voor mijn kleintje...

Vis is absoluut niet slecht je moet alleen goede VERSE vis nemen.
En niet van een albertheijn of dekamarkt...
Ik eet geregeld zelfgemaakte sushi met tonijn en zalm.

Roodvlees vermijd ik wel, met de kerst alleen waren we uitgenodigd en ze had een beef wellington gemaakt met rose/rood vlees erin.
Dat heb ik gewoon gegeten.

Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.

Alcohol dronk ikk vrijwel niet soms eens wat. Bv bij het eten paar slokjes witte of rode wijn.
En met oud en nieuw heb ik wel een paar slokken champagne gedronken.

Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.

Leef je leven en houdt gewoon rekening met bepaalde zaken en dingen.
Dan kan je jezelf net zo goed in een kamer met wc en douche en bed opsluiten voor 9 maand lang.

Want op een verjaardag zitten waar gerookt word kan ook niet.
Uit eten ook niet stel je voor dat je een voedselvergiftiging krijgt..
En zo nog meer.

Geniet ervan! En doe je ding! Je weet zelf wanneer het niet okay is.
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91218762
Mijn mannetje heb ik leren kennen door een stapmaatje.
Was pinpas vergeten. En die haalde ik de volgende avond op.
Ze zat alleen bij vrienden en daar zat mijn mannetje ook.

Was gelijk een klik.
Weekend erna do, vrij, za gestapt.
Daar blijven slapen en nooit meer weggegaan.

A.s. 14 feb is dat 4 jaar geleden.
23-10-2009 getrouwd en nu kleintje op komst!

*O*
pi_91218819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, blijven doorroken blijft schade doen.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91218863
danimeisje, ik kan me in heel veel standpunten en opmerkingen van je niet vinden, en dan ben ik nog vrij makkelijk in veel dingen want ook ik heb wel een paar slokken champagne op om maar eens wat te noemen. Maar geloof me, veel dingen zijn niet voor niets ' verboden' voor zwangeren. Google maar eens.
pi_91218949
Verse vis is trouwens inderdaad geen enkel probleem, maar roofvis dan weer wel. Die tonijn is bijvoorbeeld een dikke kwikbom, als je dat regelmatig eet ben je ook niet helemaal handig bezig..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91218973
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, de schade van het blijven doorroken niet.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
Dan praten 2 gynaecologen en 3 verloskundige onzin...

Goed tis een discussie punt altijd weer, ene vind/zegt dit ander vind/zegt dat.

Same als met borstvoeding.

Ik rook af en toe een sigaretje en heb daar zelf vrede mee.
pi_91219029
Moet je vooral zelf weten en zelf vrede mee hebben, prima, maar wees dan gewoon eerlijk in het erkennen dat je je kind er schade mee doet en verzin geen excuus waardoor het zogenaamd toch niet erg is.
pi_91219038
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen.
En externaliserende gedragsproblemen. Zit je langer aan vast dan aan de zogenaamde stop-stress (die wel los zal lopen als je maar "af en toe" een sigaretje rookt)..
pi_91219252
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken :@
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestoken :') gestresst _O-

En toch zijn mijn broertje en ik supergezond :)

Misschien dat ik daarom niet tegen roken kan :o ik vind het smerig en ik heb het nog nooit gedaan :) Toch ben ik van mening dat het slecht is voor je ongeboren kindje :Y

Misschien zijn ik en mijn broertje wel 2 uitzonderingen ;)

Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2011 17:17:03 ]
pi_91219258
joh en al die kinderen die veel te licht ter wereld komen omdat de doorbloeding van de placenta niet goed was, zijn ook onzin...tuurlijk. Enne, leerproblemen komen ook meer voor.
pi_91219373
Dani, kijk eens op babybytes kijk: misschien geloof je hen wel en ons niet ;)
pi_91219569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken :@
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestoken :') gestresst _O-

En toch zijn mijn broertje en ik supergezond :)
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
pi_91219576
sorry ik ben ook pertinent tegen roken in de zwangerschap, en ik schaam me er bijna voor; maar ik vind het puur egoisme om door te roken...

*bereidt zich vast voor op een hoop narigheid na deze opmerking*

FR wat rot zeg... ik hoop dat je je toch wat beter gaat voelen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:22:37 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91219637
@ danimeisje

Als moeder wil je toch het beste voor je kind en toch ook het meest gezonde 'huisje' hebben gedurende 9 maanden.
Ik begrijp niet dat je jezelf dan niet kan inhouden en al die dingen gewoon tijdelijk laat staan, het is zo simpel om een aantal risico's zo te verkleinen, zo'n kleine moeite ook.

Ik zou een stukje rood vlees niet eens weg kunnen krijgen momenteel, dat gaat zo tegen mijn gevoel in. Terwijl ik het normaal maar al te graag eet.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:23:05 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91219666
Over roken en niet roken... in november 2009 ben ik volledig gestopt toen ik een positieve zwangerschapstest had, ik was toen al zo'n 3 maanden aan het afbouwen (van een pakje per dag).
Na de miskraam in december ben ik niet weer begonnen... gelukkig.

Voor mezelf heb ik de overtuiging dat de zwangerschap van maart 2010 daardoor wel goed ging, en er nu een blozend gezond knulletje in m'n armen ligt.

Zoals al eerder gezegd: ieder "argument" om niet direct te stoppen is een kul-argument.
Daarbij; het is net na oud en nieuw, als je dan toch vindt dat je je moet verantwoorden als mensen vragen waarom je gestopt bent, dan is het makkelijk zat om te zeggen dat het je goede voornemen was voor 2011 maar dat je stoppen op 1 januari zo cliché vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-01-2011 17:36:18 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:23:24 #72
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_91219686
BJ,
een mede-stander hier, maar ik ben gewoon altijd al tegen roken.
Ik heb de narigheid gezien waar je in kan komen (mijn vader heeft toen ik 8 was 2 hartinfarcten gehad) en sindsdien ben ik erg tegen.
pi_91219763
Bj, zullen we de bak rottigheid dan delen? Al denk ik dat het wel meevalt hoor.
Die discussies over cola light, roken, rood vlees, kaneel en wat er allemaal wel niet meer wel of niet mag komen telkens voorbij. En van heel veel dingen heb ik zoiets van ' overdreven' zeker als je de boeken er op naslaat, maar juist roken is nou net een punt waarop juist wel vanalles bewezen is...
pi_91219806
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan ;)
Mijn moeder heeft niet gerookt. Wij (vijf kinderen) hebben thuis allemaal VWO en daarna 4 van de 5 WO en 1 HBO. Zie het verschil. :+

Neehoor, grapje, natuurlijk is het niet één op één te linken. Maar er is wel degelijk bewijs voor het idee dat kinderen van rokende moeders gemiddeld meer problemen op verschillende vlakken hebben.
pi_91219818
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:26:23 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91219840
quote:
Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Dat is het grootste kul-argument dat er is om niet te stoppen met roken...

Alsof een paar dagen stress erger zou zijn dan een hele zwangerschap meeroken.
Die stress is wat je jezelf aanpraat, de fysieke ontwenning is na een paar dagen al voorbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_91219859
quote:

Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.
Je moet het vooral zo doen als jij denkt dat het goed is, maar maak jezelf dan niet eits wijs.

Er kunnen wel degelijk heel ernstige afwijkingen ontstaan tijdens de zwangerschap die oren veroorzaakt door externe factoren. het is echt neit zo dat als de celdeling op dag 1 maar goed is, er niets meer mis kan gaan. Als je jezelf dat wijs maakt, ben je echt niet bijster slim bezig.

Roken, alcohol, bepaalde bacterien zijn wel degelijk schadelijk voor de baby, ook als deze vanaf celdeling dag 1 helemaal gezond leek.
pi_91219872
Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap van mijn zus wel. Mijn zus heeft leerproblemen (op een lomschool gezeten).
Tijdens mijn zwangerschap is ze gestopt en ik was altijd een goede leerling.
Je weet natuurlijk niet hoe het was geweest als ze tijdens beide zwangerschappen niet had gerookt of juist wel, maar goed waarom t risico lopen. Echt wat is 9 maanden op een heel leven..
En BJ ben t met je eens hoor, vind t ook egoistisch..Als je dit al niet eens over heb voor je kind...
pi_91219891
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
pi_91219903
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
Ja dat is waar, ligt denk ik in de familie. Zover ik weet rookte al mijn tantes door tijdens de zwangerschap ;)

Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???

Ik heb ook tegen vrienden gezegd, als ik zwanger ben dan kom ik wat minder langs, omdat al me vrienden roken. 1 vriend heeft gezegd, als jij er bent dan wordt er gewoon niet gerookt in huis :)

Best wel fijn.

Ik heb een keer een filmpje gezien op YouTube over een moeder die rookte en wat er dan gebeurde met haar baby in de buik, ik schrok er gewoon van. Maar helaas kan ik die YouTube niet meer vinden?
pi_91219924
yups dat is het ook Mefke; ik ben niet enorm tegen op een slok champagne met de jaarwisseling, een hapje creme brulee en drink soms zelf ook nog wel een cola light. (heel af en toe.) maar roken is echt van een heel andere orde...
en niet alleen voor zwangeren en babies hoor...
(ik zie een hoop mensen op de IC natuurlijk).
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
pi_91219958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moeder >:) ).
pi_91220078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.

Nu ga ik lekker gefrituurd voer eten. In het kader van gezond doen :)
pi_91220101
Alcohol kan ook van een enkele keer als FAS veroorzaken. Dus dat ene slokje kan ook heel slecht zijn.

Ik vind het wel anders als je het over vroeger hebt. Ik ben 42, mijn moeder rookte ooktoen ze zwanger was van mij. Maar dat is een heel andere tijd. De risico's waren niet of minder bekend en werden nog actief verdoezeld. Op verjaardagen had je behalve hapjes en zoutjes ook een glas met sigaretten op tafel staan. Heel veel mensen rookten en rekening houden met niet-rokers was helemaal niet aan de orde.

Tegenwoordig zijn we op de hogote van de gevolgen, dus als je nu doorrookt, vind ik dat onverantwoordleijk risico's nemen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:31:57 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91220116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Ja, dat dus.... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_91220123
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:

Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.

In elk geval: ik vind het ontzettend sympathiek van je moeder dat ze nu gaat stoppen vanwege jou en je kinderwens!
pi_91220211
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm. :X
Ik deel je ergernis heel erg!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:34:14 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91220236
Ik ben als kind altijd benauwd geweest, vaak bronchitus gehad, bijholte en keelonsteking.
Heb een allergie voor boom/graspollen, noten, steenvruchten. Vroeger ook nog voor huisstofmijt, maar daar ben ik overheen gegroeid. Mijn moeder rookte niet, maar gaf wel flesvoeding en bijvoeding na 12 weken. Niet dat ik haar iets kwalijk neem, het advies was toen zo...

Ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn kind er ook last van zal krijgen, dus leef en eet ik gezond en krijgt mijn kind als het lukt in ieder geval een jaar borstvoeding en na een half jaar voorzichtig aan bijvoeding. Dat heb ik er graag voor over als ik daarmee ook maar iets kan vooorkomen.
pi_91220499
Ik was laatst bij de tandarts, en die weigerde röntgenfoto's te nemen, terwijl het wel zou mogen.

Ze gaf als reden dat als er toch iets mis zou gaan, je jezelf dat niet zou vergeven.

Zelfde heb ik nu met roken/drinken en dergelijke, als er toch iets mis blijkt te zijn vergeef je dat jezelf nooit. Plus dat ik zelf best schrok van de verhalen over alcohol, en hoe dat bij je kindje komt, en hoe dat dan gaat. Ik weet niet meer waar ik dat las toen, maar ik vond het schokkend...
Dan liever even 9 maanden iets teveel opletten..
pi_91220990
Nou, ook even voor het tegenwicht: mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij, maar ik heb helemaal niets: geen allergieen, astma, iets anders met de luchtwegen, kan prima leren...euhm...van alles. Het is niet zo dat het per se heel er fout moet gaan, maar de kans is gewoon wel erg groot. En zoals tiekje zegt: je wil jezelf toch niet afvragen later ofhet komt door dat sigaretje, dat glaasje alcohol, het schoonmaken van de kattenbak, rood vlees, toch geen verse vis, whatever. Als je voor jezelf zeker weet dat je je daar achteraf niet schuldig over gaat voelen, tja...
pi_91221214
Ik ben ook een rokerskindje ik heb wel astma of het daarvan komt geen idee. Wel ben ik zelf antiroken. Ik vind het prima dat mensen roken maar niet in mijn huis.
Ik dronk al bijna niet en nu dus al helemaal niet maar ik snap ook wel dat het voor andere moeilijk is veel dingen te laten.

En ondanks dat ik niks "verbodens" eet of drink ben ik toch ontzettend ziek.
pi_91221229
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_91221576
ik zou ook geen foto's laten maken...beter safe than sorry toch?? en ook geen verdoving en dergelijke...
ik ben op mijn werk ook snel op meters afstand als ze foto's maken bij de patienten...

en ik houd me ook aan de leefregels hoor.. zo'n kleine moeite, het is maar 9 maanden en is de allereerste basis voor de gezondheid van je kleine minimensje..
(een investering die het hele leven van zo'n kleintje kan bepalen..).
pi_91221606
tessie, ik had online gevonden dat röntgenfoto's mochten na de eerste 3 maanden. Ik kan me best voorstellen dat dan niet alle tandartsen het risico willen nemen...
pi_91221637
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..

En ik moest naar de gang toen mijn tandarts foto's van M.'s gebit ging maken. Hij heeft ze bij mij pas gemaakt toen Tess geboren was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91221691
ik weet dat ik mocht kiezen bij de tandarts. Het was niet spoed, dus toen gewoon tot na de zwangerschap gewacht. Maar ja, dan gaat het ook om een kleine belasting mbt stralen, BJ krijgt al snel veel meer stralen als er van een patient een foto gemaakt wordt. Daarom zijn er in de zorg wel heel strenge regels voor dit soort dingen.
pi_91221749
Ik ben na 17 jaar kettingroken in één keer gestopt *O* in het begin eventjes lastig, maar het was voor mij geen optie om wel een sigaret op te steken met baby in mijn buik!

Dus ook de andere kant (vanuit ervaring): ja het is moeilijk. Grow a backbone! Denk maar aan je kindje in je buik, hoe abstract het ook is. Door roken krijgt je baby minder zuurstof aangeleverd. Wat vind je moeilijker? Een sigaret niet opsteken of leven met de gedachte dat je eigenlijk je kindje tekort doet in zuurstof?

Een van de weinige dingen waar ik echt een heel uitgesproken mening over heb. Roken en drinken tijdens de zwangerschap!
pi_91221807
eh, dames. Claudia is wel errug stil he...zou ze slapen? En Cantare, wat deed jij nou weer hier...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:04:58 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91221816
oh! gaat het over roken? *op handen zitten gaat* :X

Als ik ergens militant in ben... Mijn zwager en schoonzus hebben één kind en willen graag, al jaren, een tweede. Nu heeft mijn schoonzus door een ziekte ernstig ondergewicht. Ze is inmiddels bijna 39 en rookt. En komt dus ook met dat stressverhaal. :{w

Toen ze in verwachting was van de eerste kwam ik haar tegen in de supermarkt. Smokkelde ze net drie pakjes sigaretten onder haar boodschappen. :') ja, militant hè, ik. :7
Enniehoe, nu al een paar miskramen gehad en ze hopen nu met IVF nog een kindje te krijgen. En echt ik gun het ze zo!!

Maar ik kan niet snappen dat je niet álles doet wat in je vermogen ligt om de omstandigheden optimaal te maken. Als je al zoveel tegen hebt, en je weet hoeveel je de kans verkleint met roken..... echt ik snap niet.
En ik moet nog zien of een gyneacoloog in zo'n geval zomaar overgaat tot IVF? :@ Als ik dan zie hoeveel mensen allemaal doen voor het zo gewenste kind kan ik deze achteloosheid niet snappen.

uberhaupt roken in de zwangerschap niet. Stel dat er ook maar íets is met je kind?? dan vraag je je toch je hele leven af of dat kwam door die paar rotsigaretten?

Mijn moeder kreeg trouwens 38 jaar geleden :X het advies om niet meer te drinken en roken te matigen. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:07:38 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91221938
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:11:19 #101
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222105
Hmpf. Ik begin niet eens over de post van dani en de eerste reactie die het bij mij opwierp. :X Laat staan roken. Ik heb een brochure over roken meegekregen en die heb ik aan m'n vader gegeven. Die gaat straks structureel oppassen en ik heb 'm op het hart gedrukt dat 'ie roken toch maar mooi laat op zo'n dag. Én dat 'ie bij ons op komt passen.

Even iets anders: hebben jullie in het begin (zeg zo eh.. rond de 8, 9 weken) ook zo'n last van je darmen gehad? :@.
pi_91222257
Ook ik gleed hier bijna van mijn stoel door de post van Danimeisje, kom op zeg!!
Maar ik las net in alle reacties ook wat nieuws: dat je geen creme brulee zou mogen. BJ hoe zit dat?? Ik heb dat nl in december wel gegeten, me van geen kwaad bewust zijnde.

PD: last van mijn darmen, check. Alleen wat voor last heb je. Ik heb al sinds week 10 last van 'aardbeien' (morgen toch maar even de huisarts bellen, met middeltje van apotheek gaat het niet over) en heb veel last van lucht, zeg maar.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:18:14 #103
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222424
Veel lucht, en wat vaker diarree :@. Al kan dat ook komen door de heersende griep.
pi_91222432
Ik heb met oud en nieuw ook creme brullee op had het zelf gemaakt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:20:41 #105
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222527
Hmm.. afgezien van het feit dat ik creme brulee niet lust.. wat zit daar in wat niet mag dan? Dat is toch iets met room?
pi_91222792
Creme brulee zitten oa eieren in. Als het niet goed gaar is zou dat misschien het gevaar kunnen geven. Maar salmonella gaat dood boven de 70 graden celsius(mijn ll. moesten ergens zelf mayonaise maken, en dit werd daar dus in het recept gedaan, het mengsel een paar minuten au bain marie in een bak met heet water), dus het zou gewoon goed moeten gaan...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:26:40 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91222818
ik denk eieren? maar volgens mij worden die nog weer verhit, dus dan zie ik het probleem niet zo? Bavarois is weer anders natuurlijk, da's met rauwe ei.

Maar goed, misschien zijn de regels inmiddels aangescherpt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:35 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91222870
Oef dit had danimeisje waarschijnlijk niet verwacht toen ze haar verhaaltje tikte...

Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...

Ik kan me (ook als ex-roker) niet voorstellen dat je van een sigaret kunt genieten als je weet dat je je ongeboren kindje er schade mee kunt berokkenen.

Ik moet trouwens ook zeggen dat op geen van de verjaardagen of feestjes waar ik kom nog binnen wordt gerookt. De enige die nog binnen rookte (bij hem thuis), was mijn schoonpaps, maar die is daar acuut mee gestopt toen we vertelden dat hij opa ging worden.

En met oud en nieuw heb ik een alcoholvrije bubbelwijn gekocht (en zelfs dat voelde nog heel erg raar om te drinken :D ) . Gelukkig houd ik niet van de etenswaren die je moet mijden tijdens de zwangerschap, das een mazzeltje. Ik mis alleen het snaaien van cakebeslag of appeltaartdeeg, maar hoe vaak doe je dat normaal in 9 maanden? ;)
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:40 #109
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222875
Ow, nooit geweten. Ik heb nog bavarois staan zelfs, in de vriezer. Nou. Die kan dus weg.
pi_91222906
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:30:48 #111
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223050
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.
Gaat die lucht echt niet weg? ;( Oh my. Nouja.

Wat me net overkwam, oh men. Ik ging net op m'n werkplek zitten en een collega komt op me aflopen (note: ik werk hier met 26 vrouwen op een afdeling). "Goh, PD. Ik bedoel dit niet lullig, en normaal zou ik het ook nooit zeggen maaruhh.. ben je zwanger?" Nou. Zat ik dan met m'n mond vol tanden :D :').

10 minuten later ging ik even lekker klagen over het cateringvoer, en toen zei iemand "hé, je gaat trouwen hè. Dat is super. Maareuh, heb je een dubbele reden om te trouwen?".

:')!
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:32:26 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91223116
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
pi_91223223
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
pi_91223264
Voor de liefhebbers: volgens mij ving ik net iets op over een item over roken tijdens de zwangerschap in RTL Nieuws vanavond.
pi_91223294
Bij sommigen is het idd heel snel en goed te zien. Ik zag het op woensdag ook bij mijn beste vriendin en die had die maandag net 2 streepjes gepiest. Wel eerlijk bekennen: ik wist het ook gelijk die maandagavond.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:36:14 #116
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223316
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
pi_91223783
Hoever ben je nu precies?
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:48:37 #118
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223903
8,5 week. Dat is best vroeg om het te vertellen. Dacht ik.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:50:15 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91223991
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

[..]

Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
pi_91224057
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:56:49 #121
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91224322
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef danic het volgende:
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
Ja, nou dat had ik dus eigenlijk ook.. maar toen hadden we begin van de vakantie een termijn echo en daar werd ik 2 weken teruggezet.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
Oh echt? Hm. Dus zo heel raar is het niet?
M'n gevoel zegt eigenlijk gewoon doen. Het zijn allemaal vrouwen, met kinderen. Op 2 na dan. En ik zie al veel ogen naar m'n buik gaan. :'). En de zwangerschap an sich voelt ook goed. Instinctief.

Aan de andere kant, mocht er iets mis gaan, dan kan ik hier zeker veel steun verwachten. Dat is ook wel belangrijk imo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 januari 2011 @ 19:02:27 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91224640
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..

Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91224658
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
pi_91224662
Zo leuk dat als je hier maar 1 dingetje neerzet zoals op zoveel forums. Wat maar iemand tegen de borst kan stuiten dat je dus een hele golf aan negatieve dingen over je heen krijgt. Die op mij als persoon gericht zijn.

Vind het erg gezellig hier, maar blijkbaar kun je dus niet zeggen over hoe jij er over denkt of over hoe jij erin staat omdat je dan gelijk een "slechte moeder" bent en je kindje express schade aan doet...

Ik ben het daar niet mee eens.

En een tonijn een kwikbom? Ja der zit kwik in maar dat zit ook in genoeg andere etenswaren.
Ik eet niet elke dag een hele tonijn weg hoor...

En een sigaretje wat ik al zeg IK voel me daar prima bij. EN daarnaast kijk ik ook naar de omgeving mensen die ik leer kennen en ken die ook kids hebben ene wel gerookt andere niet gerookt. Niet gerookte mamma heeft probleem kindje qua gezondheid en wel gerookte mamma heeft gezond kindje

Een slokje champagne boehoe.. ik zuip me niet klem.... heb paar slokken champagne gedronken...

Kom net bij de VK vandaan.

Baarmoedergrootte: Perfect!
Kindgrootte : Perfect!
Bloeddruk: 100/60 al de gehele zwangerschap elke keer 100/60.
HB gehalte (ijzer) 8.5 Perfect!

En dat allemaal door een peukje een slokje champagne en een kwikbom!

Toppertje! Aldus mijn Verloskundige of is zijn nu ook onkundig!?

Bij deze einde discussie van mijn kant wat betreft roken en dingen eten tijdens de zwangerschap

Vind het alleen erg jammer dat je dus niet je mening/gevoel neer kunt zetten zonder dat daar zo ontzettend onaardig op gereageerd word...
pi_91224696
Vergeet ik helemaal te vragen:

Claudia hoe is het bij jou?!
pi_91224935
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:08:57 #127
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225060
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.
quote:
Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo ver :D. Je hebt je kindje over 2 maanden gewoon vast O+. Heerlijk toch.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'n O+. Die kan zich gek genoeg prima inhouden :D Respect voor de beste man.
pi_91225394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.

Mening ventileren moet iedereen kunnen doen maar ik val niemand persoonlijk aan, daarentegen wordt dat hier wel richting mij gedaan.

De discussie borstvoeding vs flesvoeding zal ik ook maar niet aanhalen want dan ben ik ook de slechte moeder. Omdat ik voor flesvoeding kies.
pi_91225694
Ik kies ook voor flesvoeding, dat heeft hier ook niets mee te maken.
En jíj wordt niet aangevallen, maar er wordt gereageerd op wat je post, dus op je mening. Dat betekend niet dat iemand zegt dat je een slecht mens bent, maar wel dat ze het niet met je mening eens zijn.

En ik heb zeker gelezen over wiegendood en weet ook dat de doodsoorzaak onbekend is. Maar ik heb net dus wel het artikel gelezen dat hier gepost staat en uit jouw reactie blijkt nu dat jij dat niet hebt gedaan.
Er wordt in dit artikel verwezen naar onderzoeken die gedaan zijn naar wiegendood en in 30% van de gevallen was er sprake van een rokende moeder tijdens de zwangerschap.
Ik weet dan ook wel dat het niet betekend dat die 30% gebeurt is door roken, maar het is wel opvallend dat dit gebeurt en dus heeft dit zeker wel verband.
Wellicht een idee voor je om alsnog het artikel te lezen?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:19:47 #130
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225773
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:21:10 #131
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91225864
Volgens mij valt niemand je op een valse manier aan danimeisje. Net zoals jij je mening geeft doet iedereen hier dat. Toevallig kaart je iets aan waar heel veel mensen (in mijn optiek terecht) een hele uitgesproken mening over hebben. En ik denk dat jij je aangevallen voelt omdat je iets doet dat door bijna iedereen wordt afgekeurd, met goede redenen mijns inziens...

Dat bij jou alles goed gaat is natuurlijk erg fijn (serieus), maar wat ik niet begrijp is dat je uberhaupt het risico wilt nemen. Je weet toch ook wel dat het gewoonweg verstandiger zou zijn om dat soort dingen te laten? Zoals iemand hier al aanhaalde kent iedereen wel die ene opa van 95 die al rokend en drinkend lachend de kist in ging. Maar ik ken er ook genoeg die die leeftijd bij lange na niet hebben gehaald...

PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
pi_91225925
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.

Grappig dat je je zo aangevallen voelt. De meeste reacties waren puur gericht op roken tijdens zwangerschap op zich, niet op jou. Toch een gevoelig punt?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:22:42 #133
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225967
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
Ik ben één en al evil en ondeugendheid. }) Maar dat blijkt wel als ik uit kloonstand kom 8-).
pi_91226093
TM, als je ooit een fles wilt lenen hoor ik het wel :6 :P
pi_91226201
oooo, ik ben ook een slechte moeder. Dani, je mag best iets neerzetten, maar bedenk je wel dat je hier a) in een hormonenkippenhok zit b) de pech hebt dat deze discussie al zo vaak gevoerd is dat de messen geslepen zijn c) actie vraagt om reactie en d) de meesten hier verder kijken dan de neus van hun verloskundige lang is. En geloof me, er is geen verloskundige te vinden die zal zeggen dat je rustig door kan roken, je kan zuipen wat je wilt en je de hele dag biefstukken kunt eten. Maar goed, ik zal dan ook wel een slechte moeder zijn...toch?

Claaaauuuudiaaaaaaa?!

En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
pi_91226212
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
pi_91226226
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Met het onderste ben ik het zeker eens.

En als ik A neerzet krijg je B dat is geen probleem.

Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.

Flesvoeding is bij mij vanwege medicijnen die ik NU ook gebruik, oh shit weer een puntje wat mij een slechte moeder maakt.... Slik medicijnen tijdens mijn zwangerschap...

En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.

Ander puntje iemand nog wat van Claudia gehoord?!

En Sugarsnap, hoe is het bij jou? Helemaal happy met jullie kleintje?!
pi_91226333
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
pi_91226383
Oja, toetjes van mona oid mogen gewoon, alles uit de winkel kan gewoon zolang er niet expliciet op staat dat er rauwe eieren of melk gebruikt zijn. Ik geloof zelfs dat baverois van rauwe eieren niet eens meer verkocht mag worden. Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat het in bv verpleeghuizen niet meer mag.
pi_91226399
Danic, volgens mij een kindje dat een piepende ademhaling heeft.
pi_91226437
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:28 schreef danic het volgende:
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.
Kvond het zelfs nog wel schattig klinken, in het begin.
pi_91226483
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
pi_91226531
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:31:33 #144
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX. :+. Maar ik weet het niet, best mogelijk dat je me zo her en der eens voorbij ziet fietsen.
pi_91226604
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontje :@
pi_91226616
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.

Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.

Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.

Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachen _O- ze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken... _O- .
pi_91226679
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.

Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:34:24 #148
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226699
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in :9. Bij mij dan hè :+.
pi_91226700
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Appels met peren vergelijken? :Y
pi_91226718
Hij moet jij zijn. Sorry, telefoon.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:35:59 #151
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Hmm.. Ik weet het niet :@. Ik 'ken' TM wel van posten zo her en der. En DJMO kom ik wel eens in topics tegen. Overigens nooit in SC's. En ik ken de meeste users wel van naam (Tally/BE/Rocka) omdat ze hier al zo lang zitten. En zelf zit ik inmiddels ook al bijna 9 jaar op FOK!.
pi_91226781
Nee dani, niks appels met peren. Misschien toch eens dat artikel lezen van babybytes...
pi_91226804
Rustig, rustig, mensen. :+ Het is hier tussen 17:00 en 19:30 uur family time. Knuffelen met Ivan, samen eten, zingen, het bedritueel doorlopen en dan even met mijn lief een kopje koffie drinken. De vorige zwangerschap kon ik daar trouwens absoluut niet tegen, koffie, maar nu gaat het er wel weer in. Ik drink wel een wat mildere variant (normaliter ben ik een zwartekoffiemeisje).

Anyhow, ik ben níet aan het bevallen!
pi_91226814
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
Meningsverschil over de risico's is het zeker omdat ze zelf helemaal nog niet weten hoe en wat.

Ben van de pc af nu, ga naar groningen verjaardag van een vriendin.
pi_91226828
Ze weten alweer zoveel meer nu. Maar jij gelooft dan vast ook niet in de wetenschap?
pi_91226973
:') ze weten genoeg. En nee niet iedereen die rookt krijgt wat, maar je hebt gewoon een plaat voor je hoofd als je bewust het risico loopt... JIJ wilt een kind hè? Dan is je eerste verantwoordelijkheid als ouder zorgen dat je het beste doet voor het kind

En 9 maanden niet van die stinkstok afblijven, en het excuus: stoppen geeft meer stress.... dus als jij die sigaret opsteekt denk je nooit: op dit moment krampt mijn baby in elkaar omdat ik zuurstof onttrek??? Dat idee bezorgd je geen stress?

Hoe naïef en egoïstisch...
pi_91226979
PD, ik proef in je postings dat je het blijde nieuws vooral nog voor je houdt omdat je dat nu eenmaal geacht wordt te doen. Schreeuw het gerust van de daken als jij je daar fijn bij voelt! Het is een beetje een cultuurding, om te wachten tot 12 weken. De kans dat het met je zwangerschap goed gaat is nog altijd groter dan de kans dat het fout afloopt.

Ik ben zelf ook niet zo van het voor me houden. Nu heb ik wel bepaalde redenen gehad om mijn directe omgeving al vrij vroeg op de hoogte te stellen, maar ik zou er anders ook geen problemen mee hebben gehad. Het is nooit leuk om te vertellen dat je een miskraam hebt gehad. Het is ook niet leuk om een miskraam te hebben, daar verdrietig om te zijn en dat niet met je collega's kunnen delen.

Kortom: gewoon doen wat jij fijn vindt voelen (in overleg met je lief, natuurlijk).
pi_91227013
Claudia, vanavond tussen 22 en 23 uur, dan voel je hem, de eerste wee.
pi_91227031
Nu op RTL trouwens ;) roken en babys
pi_91227045
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
_O-
pi_91227067
kijk over wel of niet vroeg vertellen: daar kun je nou nog lekker over discussieeren, daar gaat het om een mening...doe vooral wat JIJ denkt dat goed is!
O en ik denk dan dat ik je niet ken PD, maakt ook geen bal uit, hoef ik niet te gaan kloonraden, dat is niet mijn sterkste punt namelijk (ik had een rookmoeder he...)
pi_91227078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef danimeisje het volgende:
Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.
Wij vinden niks, wij halen aan wat onderzoek erover aangetoond heeft.

quote:
En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.
:D
Er is dan ook nog vrijwel niemand geweest die iets negatiefs heeft gezegd over een ongelukje met vlees, het eten van vis of een slokje alcohol.
Heel simpel, veel dingen zijn discutabel maar van roken is onbetwistbaar aangetoond dat het niet goed is voor je kind. Jij kiest ervoor dat risico te lopen, de rest van de aanwezigen niet. Als jij enkel zou melden dat je wel eens rookte, zouden de reacties vast milder zijn (je hebt al eerder gepost over roken en daar zei niemand iets over). Wat tegen je werkt, is dat je het risico bagatelliseert en goedpraat dat jij bewust dat risico loopt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:42:29 #163
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227112
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user O+. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn :').

Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders :D. Morgen ofzo O-).
pi_91227116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mogen we je daar op aanvallen als het niet zo is? :D

Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
pi_91227134
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
pi_91227221
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
pi_91227222
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:46:04 #168
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227297
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
Ohhja, dat kan ik me goed voorstellen. :Y.

Overigens, euh.. over eten van vlees: mag goed doorgebakken varkenshaas eigenlijk? Dus die niet meer roze is van binnen? Ja toch? :@.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:46:56 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91227347
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef mefke79 het volgende:
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
pi_91227504
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:46 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
Had ik ook. En tis ook "gemeen" dat je weer omhoog moet gaat tellen. Eerst tel je negen maanden af en dan begin je weer dagen bij te tellen. Tot 18, ingeleid, anders zat ze er nu nog. :D

Fijne aaf allemaal. Lekker koezen.

Danx Mefke
pi_91227515
quote:
:D

Ik vind je telefoonalterego trouwens wel grappig.
pi_91227590
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:53:28 #173
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227680
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
Hmm. Ja :7.
pi_91227813
quote:
17s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user O+. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn :').
Lief van je! En ik ben benieuwd wie je bent, want als je een forumregular bent dan ken ik je vast wel. Ik kom sinds de oprichting al in zo'n beetje elk subforum (al postte ik niet overal). Ik vind het toch altijd extra leuk en spannend als er 'iemand van het forum' een zwangerschap komt melden.

quote:
Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders :D. Morgen ofzo O-).
Ohhh, pff! Toen Ivan net geboren was heb ik wekenlang met één hand gegeten terwijl hij in mijn armen lag te slapen of bij me aan de borst lag. Ik ben benieuwd hoe dat nu met zijn zusje erbij zal gaan. Misschien ben ik wat makkelijker en laat ik haar gerust even zeuren en pruttelen, misschien slaapt ze veel makkelijker in de wieg, misschien ben ik beter in plannen, of misschien wordt het gewoon weer zoals het toen was. Hoe dan ook, ik denk daar nu met heel veel plezier aan terug, die tijd. O+
pi_91227846
Ik zou het zelf wel heel cool vonden als het inderdaad zo is. Ik zou bijna in mijn eigen theorieën gaan geloven dan.;-)
pi_91227882
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef -sabine- het volgende:

Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:00:00 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91228023
Ik kom weer even gluren.
En zie dat Driekus een broertje krijgt, wat ontzettend leuk zeg Mef!

En Ivans zusje is ook al bijna hier. Zo spannend!

Verder, ga ik weer verder met op mn handen zitten. Jep.
pi_91228086
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef twentemeisje het volgende:
Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...
Amoxicilline mag je wel hebben. ik heb die met 6 weken ook moeten slikken i.v.m. een ontstoken been dit is een van de weinige die je mag als je zwanger bent. heeft de huisarts nog opgezocht en toen ik vertelde aan de vk dat ik ab had zei ze meteen amoxicilline. dus gewoon doen. ;)
mama van 3 kids!
pi_91228095
Ik heb de eerste maanden met s aan tafel gezeten met een aankleedkussen met baby (met mijn pink in zijn mond) baast mijn bord en boekjes voorgelezen aan s terwijl er een baby op haar voeteneind lag...

En ik mis mijn computer echt enorm, zeker nu jij op sprongen staat claudia. Verdorie.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:06:57 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91228375
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef danimeisje het volgende:

[..]

Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.

Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.

Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.

Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachen _O- ze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken... _O- .
Je weet dat je met een man met astma een verhoogde kans hebt op een kind met astma? Buiten het feit dat je rookt dus al?

En over dat boek van je oma. Waarom denk je dat we het nu heel anders doen? omdat er dus in verhouding véél kinderen vroeg kwamen te overlijden. Voortschrijdend inzicht heet zoiets. ^O^
pi_91228416
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in :9. Bij mij dan hè :+.
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging :') :D
ik vond t al een beetje dubieus :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:09:07 #182
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91228489
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging :') :D
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar. :D
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:10:08 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91228546
quote:

[..]

Huup! :D
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:10:46 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91228577
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar. :D
Een hele geruststelling

*wilde al een vergelijking maken met een pasbevallen euh... rosbief. :+
pi_91228624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
Ik heb het hier toevallig van de week met de vk over gehad omdat ik mezelf ook niet tot 42,5 zie doorstrompelen. Zij wachten in principe tot 41 omdat zo'n 70% van de kinderen zich tegen die tijd spontaan heeft aangediend. Daarna kan gewacht worden, kan gestript worden, maar kan ik ook op verzoek worden ingeleid. Ze wachten in elk geval niet tot eind 42 met het plannen van inleidingen, maar vinden dat het kind er echt uiterlijk met 42 weken zou moeten zijn.
Prettige insteek vind ik dat geloof ik wel.
pi_91228691
quote:

[..]

O+ sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees O+ :Y)
Nog maximaal 4 weken.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:13:56 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91228790
Grrr gaat het hier weer over biefstuk! Telkens als ik hier lurk dan gaat het over lekker eten! Hahaha, en ik heb zo'n zin in een stokbroodje americain!

Vandaag 19 weken hier! Eerste trapjes O+

Ow en over roken, het stinkt, je wordt er lelijk van, het kost geld en het is slecht voor je kind. Why? Ik snap het niet... gelukkig maar denk ik zo.
Niet mieten! Door gieten!
pi_91228873
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+ sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees O+ :Y)
Nog maximaal 4 weken.
omnomnom! :Y)

mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij O+
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding _O-
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was :') :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:16:24 #189
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91228914
En over een paar maanden komen klagen mijn kindje is zo klein en heeft wat last van zijn/haar luchtwegen/longen etc. Sorry dan ben je bij mij alvast aan het verkeerde adres.Pfff ik kan maar slecht tegen zulke mensen die zo kortzichtig zijn.

Huup het is wel superlief van hem dat scheelt dan wel.

Claudia ik lurk me rot hier ga nou eens Ivana de wereld laten kennen met haar mooie haartjes.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:16:27 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91228919
quote:

[..]

:D ik begin hier hard te gillen en mijn lief kijkt me aan of ik gek ben geworden _O-

Popples bedankt, kep 'r nog steeds geen genomen maar ga dat denk ik toch maar doen.

Seilram, cool je eerste trapjes!

PD, nu word ik toch wel heul nieuwsgierig! Ik ga je PM'en want ik heb een keer een ingeving gehad toen je je hier net meldde... :) .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 12-01-2011 20:23:37 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:21:24 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91229202
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

omnomnom! :Y)

mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij O+
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding _O-
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was :') :D
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.

Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Ging dat en had je het idee dat het toch handig was geweest?

Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
pi_91229491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Interessante vraag. Ik ga mijn eerste cursusloos krijgen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:28:16 #193
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91229627
Juud, ik heb een cursus gehad, maar heb er niet veel aan gehad.
We leerde alleen de puf "kort jakje" die moet je puffen als je al weeën hebt maar geen ontsluiting en dat heb ik heel lang moeten puffen. Maar volgens mij kan een vk ook goed puffen hoor ;)
Niet mieten! Door gieten!
pi_91229660
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:.

ik heb het bij beide zwangerschappen niet gedaan en ga het nu ook niet doen.
je oerkrachten komen echt vanzelf(zover ik er in geloof). als je jezelf een beetje rustig houd dan komt het goed. (ik keerde helemaal in mezelf en kreeg de anderen allemaal niet mee)
tja die ademtechnieken het zal allemaal wel maar ik heb het allemaal gedaan zoals het ging en het ging perfect volgens vk.
aan zo een cursus zou je best wel wat leren maar ik had bij de eerste nog een stage en bij de 2de had ik er al een rondlopen en bij deze kom ik er ook niet aan toe. :D
mama van 3 kids!
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:29:37 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91229701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.

Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
Wij gaan voor deze: http://www.zwangerschapsgym-enschede.nl/site/zwanger-prive . Mijn zusjes vond het erg nuttig, ik ben benieuwd. Zo heb ik in elk geval het gevoel dat ik er nog iets aan gedaan heb ;) . Ik ben meer van het boeken verslinden zeg maar.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:30:37 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91229745
mwa, hoop onzin die cursus maar ik was toch blij dat ik was gegaan. Zeker aangaande ademhalingstechnieken enzo. Voor je het weet lig je te hyperventileren.
Buiten dat vond ik het fijn om een groep te hebben die ook allemaal net een kind hadden gekregen. Helaas moest ik (vanwege laat aanmelden vanwege verhuizing) naar een stad een eind weg, dus dat werkte niet echt.

Maar een beetje aanspraak van mensen die kinderen in dezelfde leeftijd hebben is echt superleuk! Vond ik dan

Bij de tweede wel weer gegaan, bij de derde absoluut niet. Je kan ook kiezen, trouwens, voor een mensendieckcursus. Dat is niet in een groep, maar met je partner. Ik had het voor mijn zere bekken, maar dáár heb ik pas echt nuttige tips gekregen. (denk ópen!! open deuren, ramen, monden.... bizar, maar het werkte wel. :+ )
pi_91229747
ik heb er een gedaan voor de (plat accent opzettend) soociaaale c'tacten en er verder weinig van geleerd dat ik niet wist. Deze keer dus niet.
pi_91229837
Hier ook twee keer geen cursist gedaan. Niks gemist. Maar i? heb dupe mijn dansverledwn wel een behoorlijk lichaamsbewustzijn.
pi_91229903
Groof jouw telefoon schrijfsels zijn zo grappig.

Fijn dat je geen cursist gedaan hebt _O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91230061
hahaha groofs je hebt zeker een iphone? :P
http://damnyouautocorrect.com/

ik heb ook geen cursus gedaan en heb er niets aan gemist voor mijn gevoel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:36:38 #201
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230071
Ik ga me binnenkort afmelden bij m'n reguliere sportschool (tijdelijk) en me aanmelden voor zwangerschapsyoga. Voor mij is dat wel handig. Ik kan best gespannen zijn.

Misschien krijg ik halverwege spijt :'), maarja. Overigens leek Samen Bevallen me ook wel wat. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan en die hebben het positief ervaren. Want ik wil manlief er ook wel bij betrekken.
pi_91230094
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:37:37 #203
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230132
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos :'). Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
pi_91230200
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanraden :Y Vond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg :7
pi_91230201
Nee.ik heb htc, maar zoek nooit goed uit how dingen werken.. ik kan jouw link bv ook niet openen.
pi_91230214
Ik lees alleen op mijn telefoon. Proberen te posten heb ik ook opgegeven.
Hooguit als ik net bevallen ben dat ik nog een keer een poging waag.
The way you rock'n'roll
pi_91230296
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De meeste van mijn posts komen van mijn Desire O+, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe :)

Waar werk jij op?
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:40:08 #208
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:38 schreef Solagratia het volgende:
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanraden :Y Vond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg :7
Ah!! Dat klinkt goed :D. Fijn is ook wel dat het een dorpje verderop wordt gegeven.
pi_91230316
Oh pd, het ligt ook zeker aan mij hoor. Ik ben gewoon een luie klungel met dit soort dingen.
pi_91230359
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijn O+ is niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:41:59 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91230419
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De meeste van mijn posts komen van mijn Desire O+, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe :)

Waar werk jij op?
Hier ook de Desire, maar reageren vind ik toch wel fijner op mijn macbookie. Dat gaat net wat sneller. Wel heerlijk om zo tussendoor eens bij te lezen op de mobiel als er geen computer in de buurt is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:42:39 #212
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230458
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijn O+ is niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
Ja, zeker :Y. Samen de lusten en de lasten :7. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
pi_91230520
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.

Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:46:05 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91230680
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos :'). Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
Ik lees voornamelijk 's avonds laat of 's ochtends als ik net wakker ben via de iPhone op Fok!, alleen als ik echt perse iets wil melden dan post ik ook, maar ik vind het onhandig.

Wat betreft een cursus, ik ben ook heel rustig van mezelf, niet snel in paniek, niet snel in de stress, dus ik ga er vanuit dat ik ook de bevalling in rust zal ondergaan. Ik dacht ook, puffen kan de verloskundige me ook leren en ze hebben bij onze praktijk een voorlichtingsavond specifiek over de bevalling, daar ga ik wel naartoe, is ook met partner. Ik ga ook naar een avond over BV. Die bezoek ik zowel daar als in het ziekenhuis. En idd, veel lezen erover en voor het contact met mede-moeders heb ik Fok!. En mijn beste vriendinnetje heeft een klein meisje en is dus mijn ervaringsdeskundige, als ik dat nodig heb.
pi_91230770
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.

Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
Daar is je optische trackball handig voor.
pi_91230786
Samen Bevallen is echt een aanrader. Mijn man is ook geen lezer en al vond hij de naam wat zweverig overkomen, hij was uiteindelijk ook heel blij met de cursus.

Groofsken ik heb hetzelfde probleem met mijn Desire :(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91230791
ik heb een nokia met toetsenbord (e72) en dan gaat reageren wel, maar dan staat ie nog wel op de oude indeling. En ik heb heel lang zonder tekstvoorspelling gewerkt, maar door zere pols nu wel met en het went. Echt. Al komt dit van de laptop. Ik doe lange posts van de laptop af. Kan je ook makkelijker switchen tussen topics.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:47:52 #218
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230806
Fok! op de iPhone is prima te doen. Maar zelf heb ik niet zo'n ding :D.
Mijn werkdag zit er overigens op, dus ik ga me eens richting huis begeven. :).

Fijne avond allemaal. Morgen een Claudia-beebje hopelijk? :7.
pi_91230834
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ja, zeker :Y. Samen de lusten en de lasten :7. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
Ik heb er niets naast gedaan, maar ben ook niet zo sportief. Had aan de cursus wel genoeg. Op een gegeven moment was het het uitje van de week :') Kon hem ook niet afmaken, 2 dagen voor de laatste avond ben ik bevallen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:49:17 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91230897
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar is je optische trackball handig voor.
:D daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter _O- :@ Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:50:56 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91231016
ik ben ouderwets; ik heb nog nooit op een telefoon gefokt... :(

en zwangerschapscursus heb ik niets aan gehad de vorige keer.. was leuk en gezellig. Maar met zo'n stortbevalling als ik gehad heb, dan is er geen tijd voor al die dingetjes die ze je aanleren... jammer.
het enige wat ik wel nuttig vond waren de AH-oefeningen..

Dani; beetje jammer dat je zo reageert.

claudia; ik blijf je succes wensen hoor ;)

PD en ken ik jou??? ik wordt zo nieuwsgierig!! ik ben ook al een jaar of 8? op Fok, alleen voornamelijk eerst in Lifestyle.
pi_91231069
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter _O- :@ Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
Haha! ik ook! (zit nu op mijn phone)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_91231400
Dat wist ik.ook niet, maar het lukt me ook daarmee niet. Hij blijfttoch hangen op een gegeven moment.
pi_91231499
Oh wacht, als ik hem weer rechtop houd, doet hij Hey wel goed. Thanks voor de tip.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:59:03 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91231593
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?
pi_91231637
Echt 3 mensen hier die dat niet wisten? :o
pi_91231892
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?
Bij de tandarts krijg je in die maanden dat je zwanger bent geen rontgenfoto van je gebit voor de stralen. En moet je toch (toevallig net op zwangerschapsgym gehoord :') ) een foto omdat je acute pijn heb, dan krijg je ook een schort voor. Dus ik denk niet dat het achterhaald is. Wat de gevolgen zijn weet ik niet :) Maar vond het toevallig omdat ik het net kreeg te horen op gym :)
pi_91232222
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik ga wel naar zwangerschapszwemmen sinds een paar weken, en dat is op zich wel gezellig, en ook wel lekker ontspannend..
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:12:13 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91232579
Welke straling is voor en tijdens de zwangerschap gevaarlijk voor mijn kind?

Het is vooral de straling met een hoge energiewaarde die een ongeboren kind kwaad kan doen. Bijvoorbeeld straling die wordt gebruikt bij het maken van röntgenfoto's. Vrouwen die een kind verwachten, mogen er niet zomaar onbeschermd aan blootgesteld worden, niet als patiënt en niet als laborante. Als de hoeveelheid erg groot is, kan dit soort straling ook een slechte invloed hebben op de vorming van ei- en zaadcellen. Daardoor kunnen ook toekomstige kinderen in gevaar komen en wordt het soms onmogelijk een kind te krijgen of te verwekken. Deze risico's loopt u bijvoorbeeld als u werkt in de gezondheidszorg of werk doet waarbij u omgaat met radio-actieve stoffen.
pi_91232673
Tally, die gebitsfoto's schijnen wel te mogen.
Aventura, maak je niet druk. Je moet echt wel wat meer straling oppikken om het schadelijk te laten zijn. Die strenge regels in de zorg gelden voor mensen die op de afdeling radiologie werken. Die staan er een hele werkdag (en dragen ook standaard van die tellers...)
pi_91232886
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:13 schreef mefke79 het volgende:
Tally, die gebitsfoto's schijnen wel te mogen.
Aventura, maak je niet druk. Je moet echt wel wat meer straling oppikken om het schadelijk te laten zijn. Die strenge regels in de zorg gelden voor mensen die op de afdeling radiologie werken. Die staan er een hele werkdag (en dragen ook standaard van die tellers...)
Owh vreemd. Ik kreeg juist te horen dat ik moest terug komen na de zwangerschap. En kreeg van meer zwangeren te horen dat er geen foto's gemaakt mochten worden bij de tandarts.

Niet dat ik foto's wil laten maken, want er zal heus iets niet goed zitten wat ze dan ff willen aanboren ofzo :')
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:16:11 #232
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91232896
en stukje 2:
Röntgenstralen kunnen ernstige schade toebrengen aan je ongeboren kind. Hoe eerder in je zwangerschap het vruchtje wordt blootgesteld aan de straling, hoe ernstiger de gevolgen kunnen zijn. Het gevaar van de stralen hangt verder af van de dosis die op je baarmoeder terechtkomt: hoe meer straling, hoe gevaarlijker.

Als gevolg van de straling kan je kind bepaalde afwijkingen ontwikkelen. Daarom is het verstandig om tijdens je zwangerschap, voor zover dat mogelijk is, te voorkomen dat je wordt blootgesteld aan röntgenstralen.

Mocht het echter absoluut noodzakelijk zijn dat er een röntgenfoto wordt gemaakt, moet je ervoor zorgen dat je baarmoeder optimaal wordt beschermd tegen de straling. Daarom is het belangrijk dat je altijd aan de arts die de foto maakt, vertelt dat je zwanger bent. Hij kan dan gebruik maken van een loden schort of een ander hulpmiddel, dat voorkomt dat de stralen je baarmoeder bereiken.

Omdat je kindje vooral in het begin erg kwetsbaar is, moet je er ook voor zorgen dat je beschermd bent in de periode dat je zwanger zou willen worden. Het zou immers kunnen dat je wel al zwanger bent, maar dit nog niet weet. In dat geval zou je kindje ongemerkt toch in contact kunnen komen met de stralen.

Daarbij is het overigens een geruststellende gedachte dat de apparatuur die wordt gebruikt, tegenwoordig veel preciezer is dan vroeger. Hierdoor kunnen er steeds kleinere doses worden gebruikt en kunnen de stralen nauwkeuriger worden gericht, zodat ze hoofdzakelijk terechtkomen waar ze moeten zijn.
pi_91233192
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en stukje 2:
Röntgenstralen kunnen ernstige schade toebrengen aan je ongeboren kind. Hoe eerder in je zwangerschap het vruchtje wordt blootgesteld aan de straling, hoe ernstiger de gevolgen kunnen zijn. Het gevaar van de stralen hangt verder af van de dosis die op je baarmoeder terechtkomt: hoe meer straling, hoe gevaarlijker.

Als gevolg van de straling kan je kind bepaalde afwijkingen ontwikkelen. Daarom is het verstandig om tijdens je zwangerschap, voor zover dat mogelijk is, te voorkomen dat je wordt blootgesteld aan röntgenstralen.

Mocht het echter absoluut noodzakelijk zijn dat er een röntgenfoto wordt gemaakt, moet je ervoor zorgen dat je baarmoeder optimaal wordt beschermd tegen de straling. Daarom is het belangrijk dat je altijd aan de arts die de foto maakt, vertelt dat je zwanger bent. Hij kan dan gebruik maken van een loden schort of een ander hulpmiddel, dat voorkomt dat de stralen je baarmoeder bereiken.

Omdat je kindje vooral in het begin erg kwetsbaar is, moet je er ook voor zorgen dat je beschermd bent in de periode dat je zwanger zou willen worden. Het zou immers kunnen dat je wel al zwanger bent, maar dit nog niet weet. In dat geval zou je kindje ongemerkt toch in contact kunnen komen met de stralen.

Daarbij is het overigens een geruststellende gedachte dat de apparatuur die wordt gebruikt, tegenwoordig veel preciezer is dan vroeger. Hierdoor kunnen er steeds kleinere doses worden gebruikt en kunnen de stralen nauwkeuriger worden gericht, zodat ze hoofdzakelijk terechtkomen waar ze moeten zijn.
Ik heb achteraf gezien ongeveer 2 dagen na de bevruchting röntgenfoto's laten maken. En ze vroegen ook inderdaad of ik zwanger zou kunnen zijn, en ik dacht van niet(we waren er nog niet echt voor bezig). Ik heb me daar ook best druk om gemaakt, maar ben er maar vanuit gegaan dat als er in dat stadium een cel beschadigd zou raken, dit funest zou zijn voor de ontwikkeling. Toch was ik wel een beetje opgelucht dat er niet ineens 3 armen of 2 hoofdjes te zien waren op de echo.. :P
pi_91233220
BJ, je maakt me een beetje depri...

Heb die CT scan gehad (volgens mij was het een ct scan, in zo'n tunnel)..
Maar ik had niet echt een andere keus.

:{
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_91233363
wickie, heb je die ct van je hele lichaam gehad?
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:22:29 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91233400
sorry ik heb dit ook alleen online opgezocht.. en het is een risico; maar een longembolie of trombose is nog veel gevaarlijker. (voor jou weliswaar). het is risico's tegen mekaar afwegen...

komt vast goed :*
pi_91234194
wickie of was het een mri? Dat is met magneten en ook in een tunnel...
pi_91235479
Claudia, slaap lekker vannacht!
En alle anderen, slaap ook lekker!
pi_91235920
Het was alleen van mn longen en ik heb het nagezocht, het was een ct scan. Ik had inderdaad geen andere keus. Ze letten bij de echo's extra goed op.

We hopen gewoon dat ik niet die 0.1% ben.

Claudia slaap zacht, vannacht weer met magische pil?
pi_91236413
Slaap lekker vannacht Claudia :*
of baar je meisje, mag ook ;)
pi_91236421
Zo, morgen 37 weken en met die afspraak in het ziekenhuis morgen. Mijn vluchttas staat klaar.
The way you rock'n'roll
pi_91236508
DML, heel veel succes morgen in het ziekenhuis.
pi_91236543
Goedenavond dames!

Ik lees dat Claudia zometeen haar eerste wee gaat krijgen? ;)

F_R, wat rot dat je opgenomen moest worden... Ik hoop van harte dat de volgende keer dat je in het ziekenhuis belandt is omdat je kindje geboren gaat worden. Tenzij je graag thuis wil bevallen natuurlijk :@

Wickie, wat weegt zwaarder? De hele reden van de scan is geweest om jouw gezondheid te bewaken. maak je alsjeblieft niet al te veel zorgen hierover he?

Eigenlijk zou ik destijds (in 2006) op woensdag gaan testen. Op maandag liep ik na het werk richting auto en zoals gewoonlijk stak ik een sigaret op. mijn vaste merk en in de pauze had ik er uit hetzelfde pakje ook 2 gerookt. Vandaar dat ik zo verbaasd was dat het zo enorm goor was ineens :r . Ik moest er echt van kokhalzen en gooide hem na 3 trekjes weg. Stralend en trillend van opwinding reed ik naar huis, testte positief (uitreraard 8-) ), belde schreeuwend mijn moeder op en sprong onder de douche. We zouden die avond naar een concert gaan en manlief was op weg naar huis.
Ik hoorde hem binnenkomen en 10 seconden later sprong hij met kleren en al bij me onder de douche hij had de test en mijn briefje met JE WORDT PAPA!! gevonden O+
Die avond in een bomvol Paradiso liep ik temidden van al het geweld als verdoofd rond met mijn hand op mijn buik. Het concert waar we zo lang naar hebben uitgekeken (werd 3x verzet) ging compleet langs me heen, het deed me op dat moment bar weinig. Want ik had nieuw leven diep in mij O+
Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
pi_91236750
3eronde O+ O+!
pi_91236849
Ja, ik zit ook al te wachten.

En dat klinkt echt heerlijk derde ronde.
pi_91236933
Vandaag trouwens gemerkt dat ik de hele dag door kleine beetjes moet eten. Veel crackertjes geknaagd, dat zorgde ervoor dat de misselijkheid heel lichtjes op de achtergrond bleef.

En oh ja, ik vergeet steeds foliumzuur te kopen :@
morgen dan maar :Y
pi_91237820
Ik zit al 10 minuten te wachten, maar nog steeds geen wee volgens mij bij Claudia }:|

Anderhalf jaar geleden heb ik röntgenfoto's moeten laten maken van onze kat en toen kreeg ik het verzoek te helpen om hem stil te laten liggen. Mogelijk zwanger of niet (kon toen echt nog niet), ik kreeg zo'n loodschort om! Vond het eigenlijk wel heel prettig idee eigenlijk.

3e ronde, als je ze steeds vergeet te kopen, kun je misschien ook gelijk visoliecapsules kopen? Die schijnen goed te zijn voor je geheugen. Volgens mij vk dan, want die moest ook wel lachen om mijn verstrooidheid. Tis nu een stuk minder.
pi_91237912
Lieverds, salmonella passeert de placenta niet! en verder ga ik weer op m'n handen zitten

*spiekt af en toe mee om te kijken of Claudia al aan t baren is O-) *
pi_91238084
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:
Lieverds, salmonella passeert de placenta niet! en verder ga ik weer op m'n handen zitten

*spiekt af en toe mee om te kijken of Claudia al aan t baren is O-) *
oooh!

gelukkig maar!
kan ik mn kip weer mooi rosé bakken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dito voor wat Claudia betreft.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_91238189
't Is voor mij ook de eerste, maar heb me wel ingeschreven voor een cursus. Ook ik kan best een stresskip zijn. Daarbij ben ik bang voor pijn én kleinzerig, dus het leek me wel een goed idee. Alles om het bevallen eventueel te vergemakkelijken.
Ik heb getwijfeld tussen de yoga en samen bevallen/samen zwanger, maar die laatste is met partner en de mijne werkt onregelmatig. Dus dat schoot niet op.
Dus ingeschreven voor de yoga. Juist voor mij als stresskip wel handig. Daar hebben ze ook 1 partneravond die mede gericht is op massagetechnieken tijdens de bevalling. Toevallig is dat de allereerste avond dat ik naar de yoga ga (24-01), dus voor mij wel fijn dat ik niet als newby een groep binnenstap, maar lekker mijn vriend bij me heb.
Én hij was vrij!!
pi_91238551
Danic, die visoliecapsules zijn niet zon succes, die smaak blijft de hele dag in je mond hangen, blegghhh....
En voor vergeetachtigheid heb ik geen zwangerschap nodig ;)

Die massage lijkt me wel fijn trouwens! Zowel voor, tijdens als na de bevalling :Y
pi_91238624
haha 3e ronde, dat opboeren ervan is pas vies :X :D
pi_91238809
Ik had dat probleem met die smaak idd ook, echt ranzig! Dus rij nu rond met een rol pepermunt in de auto. Vaak krijg ik nl een oprisping in de auto naar mijn werk en das echt smerig.
Maar ik heb dé oplossing: davitamon compleet mama plus mét visolie.
Vitaminepillen voor zwangeren met visolie in 1.
Dus als volgende week mijn andere potjes leeg zijn, ga ik over op deze. Ik moest van mijn vk ook al overschakelen van foliumzuur naar vitaminepillen voor zwangeren.
Ik weet niet precies hoever je bent, maar anders zou ik het even navragen, want dan is het zonde van het potje foliumzuur.
(aan de andere kant, zo'n potje kost ¤3,- ofzo, dus lb)
pi_91239454
WupWup :o
Nu krijg ik weer flashbacks naar die keer dat een of ander oester-gel-tablet-achtig-iets per ongeluk gespiest werd door een scherp randje aan mijn kies. De smaak was verschrikkelijk , rottend zeewier en ik heb het de hele dag nog mogen proeven ;(

Ik ga er morgen achteraan danic ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, beetje flauw...
pi_91240622
En als we het dan toch over roken hebben:

quote:
Longen baby's beter door rookbeleid

Uitgegeven: 12 januari 2011 22:37
Laatst gewijzigd: 12 januari 2011 22:35

UTRECHT - Het antirookbeleid van de overheid heeft de afgelopen jaren geleid tot een betere longfunctie bij baby's.
© Thinkstock

Moeders kwamen minder in aanraking met omgevingsrook, wat zijn effect had op de longen van de baby in de baarmoeder.

Dat blijkt uit promotieonderzoek van Marije Koopman. Het UMC Utrecht bevestigde woensdag een bericht hierover van RTL Nieuws.

Vanaf 2000 werden tien jaar lang de longen van minimaal 1700 baby's van drie weken oud getest. In 2008, vier jaar nadat het rookverbod in de publieke ruimte en op de werkvloer was ingevoerd, was de longfunctie van baby's 10 procent beter.

Horeca

Twee jaar later, toen inmiddels ook de horeca rookvrij was, was de longfunctie weer 10 procent omhoog gegaan.

De onderzoekers stelden vast dat de verbeteringen samenhangen met meldingen van de moeders dat zij minder aan omgevingsrook waren blootgesteld.

Hoe beter de longen bij de geboorte hoe minder een kind de jaren erna last heeft van hoesten, piepen en zagen, zo bleek ook het uit het onderzoek. Koopman promoveert daarop donderdag aan de Universiteit Utrecht.
© ANP
Bron
pi_91241015
Snotverdikkeme zeg, nog niks claudia?

Daar gaat mijn geloofwaardigheid.:-p
pi_91241838
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Snotverdikkeme zeg, nog niks claudia?

Daar gaat mijn geloofwaardigheid.:-p
Hihi, ik kwam ook al checken. Of ze moet zo hard puffen dat ze niet kan typen :P
pi_91245963
ik heb ook geen cursus gedaan. de verpleegkundige in t ziekenhuis heeft me uitgelegd hoe k moest puffen en dat ging goed. alleen in de weeenstorm minder, maar goed met cursus was dat ook niet goed gegaan denk ik :')
heb niet t gevoel t gemist te hebben
pi_91247301
Zo even alles bijgelezen.. pffffffffffffffffff...

Ik rook niet, ik drink niet, ook niet toen ik niet zwanger was overigens.
Ik eet dus wel tonijn, maar uit een blikje, dat mag toch wel gewoon?! (dacht ik)

Voor mijn eerste geen cursus gedaan, achteraf enorm blij om had ik toch niets aan gehad ivm ks.
Nu ook geen cursus, laat het wel over me heen komen, volgens mij moet het goed komen.

Vandaag afscheid wezen nemen op mijn werk, heb vanaf vandaag officieel verlof *O* , al zit ik al even thuis.

Jammer zeg dat er nog steeds geen beeb bij je is Claudia!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_91249120
Meldt. Wakker.
Of was de meldplicht daar niet voor ;)
pi_91250227
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
haha 3e ronde, dat opboeren ervan is pas vies :X :D
Vitamine pillen ook geen succes!
En ik slik voor mijn schildklier PTU dat heeft als je het inneemt een soort van metaalsmaakje heel vies...
Je kan tandenpoetsen wat je wilt / eten wat je wilt / of drinken wat je wilt gaat niet weg!

Lekker als je al misselijk bent!
pi_91250248
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef MamaPurk het volgende:
Zo even alles bijgelezen.. pffffffffffffffffff...

Ik rook niet, ik drink niet, ook niet toen ik niet zwanger was overigens.
Ik eet dus wel tonijn, maar uit een blikje, dat mag toch wel gewoon?! (dacht ik)

Voor mijn eerste geen cursus gedaan, achteraf enorm blij om had ik toch niets aan gehad ivm ks.
Nu ook geen cursus, laat het wel over me heen komen, volgens mij moet het goed komen.

Vandaag afscheid wezen nemen op mijn werk, heb vanaf vandaag officieel verlof *O* , al zit ik al even thuis.

Jammer zeg dat er nog steeds geen beeb bij je is Claudia!
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.
Waar je op moet letten is dat je b.v. Vlees of vis niet vacuum verpakt koopt of lang houdbaar vlees of vis wat verpakt is (b.v. Euroshopper boterham vleeswaren)
die van de vers vlees afdeling met dat gesealde plastic kan wel.

Tonijn, zalm e.d. bij een goede visboer vandaan ook geen probleem.

Verder alles wat je verhit is zoiezo geen probleem.

Maar zoals ik al aangeef de meningen zijn hier over verdeeld

Bovenstaande is aldus mijn verloskundige..

Andere vraag aan jullie:

Brie camembert blauwe schimmelkaasjes.
Dat eten jullie dan zeker ook niet?!

Deze kun je hier in NL prima eten, alleen even in de gaten houden dat er geen au lait cru op staat.

Mijn verloskundige heeft doosjes meegenomen uit frankrijk als voorbeeld omdat ze ze hier niet kon vinden.
1tje bij een specialiteiten kaasboertje.

Bovenstaande is ter info.
pi_91250257
Bedoel mbt tot de tonijn en zalm e.d. Uiteraard niet dat je dat elke dag moet gaan eten.
Maar als jij een keertje sushi met tonijn of zalm wilt eten en je maakt hetzelf of bij een goede sushibar ( wat ik doe zelf maken ) dan kun je dit prima eten.
Alleen niet elke dag.

Leverworst of kippenlevertjes of leverkaas enz kun je ook gewoon eten.
Volgens de richtlijnen op inet niet, ivm teveel vitamine a!
Dit is echt niet van 1 dag een keer een broodje met leverworst eten.
Of op een verjaardag een stukje leverworst pakken.

Aldus mijn verloskundige. En mijn gyn.

P.s.

Feel free om ook hier op te reageren :+
pi_91250324
sorry dani mij krijg je niet meer uit de tent gelokt, zeker niet met die posts zo achter elkaar. Als jij je gelijk wil kan je het krijgen, maar niet zo.

Claudia. Lekker geslapen?
Vanyel jammer dat ik niet wakker was vannacht! ;)
pi_91250395
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 06:28 schreef mefke79 het volgende:
sorry dani mij krijg je niet meer uit de tent gelokt, zeker niet met die posts zo achter elkaar. Als jij je gelijk wil kan je het krijgen, maar niet zo.

Claudia. Lekker geslapen?
Vanyel jammer dat ik niet wakker was vannacht! ;)
Dit heeft niks met "gelijk" krijgen te maken.
Dit is directe info uit mijn intake bij de VK vandaan.
En daarnaast heb ik de eerste 3 maand onder controle van Gyn gestaan en daar kreeg ik hetzelfde te horen.

Duidelijk is wel dat de meningen / onderzoeken / vragen / discussies / adviezen zo uit eenlopend zijn dat niemand EXACT weet wat wel en niet in orde is!

Algemeen iets:

Ik lees dit op nu.nl:

http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)door-rookbeleid.html

Laat me alsjeblieft niet lachen... Wie hebben hier in NL nou een bord voor hun kop..
De nederlandse overheid en hun onderzoeken...
Ga in elke willekeurige stad uit en loop 10 kroegen/discotheken binnen.
Praktisch overal mag en kan gerookt worden.
Der staan overal asbakken op tafel..

Door het nieuwe rookbeleid zijn de resultaten behaalt van 10% verbetering van de longetjes van baby's!
Als dat zo goed gaat kunnen ze beter het hele rookbeleid de deur uit doen...

Noem me naief e.d.

Maar bovenstaand artikel is wel erg hypocriet
pi_91250440
dani de meeste ouders komen niet met baby's in kroegen en discotheken en denk dat het aantal zwangeren daar ook reuze meevalt.
Wat jij allicht ook weet is dat het rookverbod ook geldt in andere openbare gelegenheden, zoals bioscoop en sporthal. En ik denk dat dat zeker WEL goed effect heeft.

idd beetje naief om direct weer te roepen.

Claudia zet hem op he? ;)

ik ga an die arbeit; slecht geslapen en beroerd. Dus wordt een zwaar dagje denk ik..
pi_91250482
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 05:47 schreef danimeisje het volgende:
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.
Waar je op moet letten is dat je b.v. Vlees of vis niet vacuum verpakt koopt of lang houdbaar vlees of vis wat verpakt is (b.v. Euroshopper boterham vleeswaren)
die van de vers vlees afdeling met dat gesealde plastic kan wel.
Whaaaat? En de kipfilet van AH in zo'n pakje die razend snel op is, en niet extreem lang houdbaar? :o. :@.

*Help*.
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:08:37 #268
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91250504
Ik ben wat angstig hier. Gisteravond bij het afvegen wat donkerbruin bloed op papiertje en vanmorgen weer, ik kon ook gelijk niet meer slapen. Ik krijg er gewoon hartkloppingen van.
Ik hoop dat het niets betekent, maar ik ben er bang voor.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 07:09:24 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91250509
euroshopper boterham vleeswaren slecht voor je, maar roken niet ... sorry maar nu zit ik hardop te grinniken. ik ga me NIET in de hele (rook) discussie mengen.

Met voorverpakte vleeswaren, of ze nu van euroshopper of van een willekeurig ander merk zijn, is echt niks mis hoor. Je moet ze geen zes weken laten liggen alvorens op te eten, maar dat geld voor alles denk ik. Ik zal me sowieso niks anders kunnen veroorloven, aangezien er nogal wat beleg doorheen gaat in dit huishouden en het allemaal al duur genoeg is. Wellicht dat het met vis (zalm/tonijn etc anders werkt) maar gebraden gehakt, cervelaat, ontbijtspek etc etc is er niks aan de hand as far as i know.

Bedankt voor de lachbui op de vroege morgen, ik ga zo vol frisse moed de regen in om Jan naar de psz te brengen _O-
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 07:10:31 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91250514
Susie: heb je seks gehad gisteren? Hard moeten persen tijdens het poepen? Dan kan er een adertje zijn gesprongen. Gewoon even de vk bellen :* Sterkte

donderdag 13 januari 2011 @ 07:11:38 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91250522
Nee, geen sex gehad, wel gesport (volleybal wedstrijd). En nee, ook niet gepoept gisteren.
En ik ben nog niet bij een vk geweest, dan al bellen?
pi_91250526
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:09 schreef DJMO het volgende:
euroshopper boterham vleeswaren slecht voor je, maar roken niet ... sorry maar nu zit ik hardop te grinniken. ik ga me NIET in de hele (rook) discussie mengen.

Met voorverpakte vleeswaren, of ze nu van euroshopper of van een willekeurig ander merk zijn, is echt niks mis hoor. Je moet ze geen zes weken laten liggen alvorens op te eten, maar dat geld voor alles denk ik. Ik zal me sowieso niks anders kunnen veroorloven, aangezien er nogal wat beleg doorheen gaat in dit huishouden en het allemaal al duur genoeg is. Wellicht dat het met vis (zalm/tonijn etc anders werkt) maar gebraden gehakt, cervelaat, ontbijtspek etc etc is er niks aan de hand as far as i know.

Bedankt voor de lachbui op de vroege morgen, ik ga zo vol frisse moed de regen in om Jan naar de psz te brengen _O-
*Kalmeert. Dank je DJMO.
M'n vk heeft daar ook nooit iets over gezegd eigenlijk. Ze zei zoiets van eh.. je mag alles eten, behalve rosbief en fricandeau. En alle andere bekende dingen. Dus ja.

Susie, gewoon even bellen naar de vk! :* Ook als je nog geen vk had. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 07:16:23 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91250542
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:11 schreef Susie het volgende:
Nee, geen sex gehad, wel gesport (volleybal wedstrijd). En nee, ook niet gepoept gisteren.
En ik ben nog niet bij een vk geweest, dan al bellen?
gewoon de vk bellen die je had uitgezocht, je verhaal uitleggen en wellicht dat je wat eerder mag komen :*

PD: ik meng me niet zo vaak in die discussie's (meer), maar ik heb er wel een standpunt over. En dat is dat je tegenwoordig in de ogen van sommigen alleen nog mag slapen, eten en drinken wat absoluut geen schade kan voor de baby (maw: vrijwel niks dus) en voor de rest moet slapen. en dat liefst tien maanden lang, want je zou al een maand voor je zwanger wil worden moeten beginnen met je goede gedrag. Dat is gewoon onmogelijk .. punt. Sommige dingen kun je idd (beter) laten, anderen moet je een korreltje zout nemen... en voor danimeisje .. het roken is dus NIET met een korreltje zout te nemen ...

donderdag 13 januari 2011 @ 07:16:52 #274
327382 boembaa
wie is die kleine kloon?
pi_91250547
Susie het hoeft niets te zijn, maar ik begrijp je bezorgdheid.
ik heb het zelf ook meegemaakt
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:18:50 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91250557
Ik heb al stress, zit hier niet ook nog eens te wachten. Heb helemaal trilhanden, krijg niet eens mijn broodje naar binnen, terwijl ik wel honger heb...
Ik zal straks eens bellen.
pi_91250559
DJMO, ik snap het wel. Toch had ik wel even zoiets van.. Ja jezus. Wat mag nog wel ?! :').
Maarja, ik probeer zo gezond mogelijk en gevarieerd mogelijk te eten. Alles goed wassen en indien nodig goed bakken/koken. That should do it.

Susie, meis. Jeetje :*. Gewoon bellen :Y. Kun je niet nog even rustig gaan zitten/liggen? Dan maar wat later op je werk?

Over werk gesproken. Ik ga maar eens :+.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 07:23:21 #277
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91250585
PD: Als Euroshopper beleg echt zo gevaarlijk is, heb ik een groot probleem .. als ik zo'n pakje openmaak, gebeurt het me regelmatig dat ik het halve pakje in één keer leegsnaai :@

werkse ;)

donderdag 13 januari 2011 @ 07:25:54 #278
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91250603
Ik ben even "vrijgesteld" van werk, totdat we eruit zijn. Dus vandaar de stress ook even.
Dus ik zit hier wel even lekker hoor ;)
pi_91250604
Susie je kunt met je vragen je VK altijd bellen / smsen (die van mij wel) of mailen.

In jou geval zou ik even bellen, je bent ongerust en dat had ik ook geweest bij bloedverlies.
Je kunt beter even contact hebben met haar / hun. En je gerust laten stellen.

Succes! Hoop dat het niks voorsteld.
pi_91250605
susie gewoon effe bellen! En zonder vers bloed en buikpijn valt het meestal reuze mee.
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:27:23 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91250613
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 07:25 schreef mefke79 het volgende:
susie gewoon effe bellen! En zonder vers bloed en buikpijn valt het meestal reuze mee.
Tis idd bruin bloed en heb geen buikpijn nee. Maar zie het liever niet zeg maar. Leuke eerste kennismaking met de vk dan....
pi_91250649
nee dat niet nee... Maar, daar zijn ze ook voor zou Poppedein zeggen. Succes!
pi_91250707
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef DJMO het volgende:
PD: Als Euroshopper beleg echt zo gevaarlijk is, heb ik een groot probleem .. als ik zo'n pakje openmaak, gebeurt het me regelmatig dat ik het halve pakje in één keer leegsnaai :@

werkse ;)
Nogmaals dit is geen eigen bedenksel oid.

Komt plain en simpel bij de vk vandaan EN de gyn.

Het gaat om het feit dat het lang houdbaar is en dat in die verpakkingen de zogenaamde listeria bacterie meer ruimte krijgt en tijd krijgt om zich te ontwikkelen..

Maar wat ik al aangaf (buiten het roken om) der is zo een wereld van verschil en meningen wat betreft voeding wat goed is en wat slecht is.

Ook qua leefstijl.. Haren kleuren b.v. Autorijden tot week 28 want daarna knel je je buik af door de gordel ik noem maar wat rare / dwarsstraten /verhalen /meningen /onderzoeken.

(De rokers discussie is geheel terzijde, niet rokers en rokers zullen altijd daarover in de clinch liggen zwanger of niet) ...

Puur wat betreft de voorschriften voor zwangeren.

Je zou in de ogen van velen je moeten opsluiten voor 9 maanden lang in soort van Zwangeren-Hotel waar je alleen op je kamertje zit totdat de beeb er is.

Met:

- Je eten krijgt via een sonde omdat alles slecht voor je is.

- Er een alarm afgaat op het moment dat je op je rug / buik / of rechter zij gaat liggen

- nog erger gaat het alarm meer dan 3 keer af dan leggen ze je vast zodat je geen kant meer op kunt

- buiten komen en contact met andere is uit den boze ze kunnen bacterien bij zich dragen

- sex is levens gevaarlijk vandaar dat je je man via camera verbinding mag zien vanuit een speciale ruimte.

- wil je keer echt bezoek langs hebben omdat 9 maanden toch best lang duren dan mogen die zich eerst 10 dagen in quarantaine zetten vervolgens in sealen in plastic en dan mogen ze bij je.

- je haren kleuren, of neusspray gebruiken bij verkoudheid, een paracetamolletje slikken...

- ben vast nog iets vergeten

In geval van Claudia zou je dus behoorlijk gefrustreerd raken en een beeb die er niet uit wil en opgesloten zitten en niks mogen *geintje*

Hoe gaat het nu Claudia?!
pi_91250736
Mijn bericht richting susie is niet doorgekomen zie ik.

Vervloekte telefoon:

Wat ontzettend kl*te, hoop dat er niks ernstigs is.
Oud bloed is vaak niet heel erg. Zolang het maar geen vers bloed is en je geen buikpijn hebt.
Als je je druk maakt en ongerust maakt
Gewoon je VK bellen of een VK zijn ze voor!

Heel veel sterkte en duim met je mee dat het niets is!
pi_91250785
Toevoeging @djmo

Ik eet die pakjes vleeswaren ook gewoon.
Maar het schijnt dus niet okay te zijn, die van de vers gesealde dus wel.

/begin offtopic
Telefoon doet vervelend (blackberry) kan posts niet editten.
Excuses voor de berichtjes achter elkaar
/einde offtopic
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:53:07 #286
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91250853
DML heel veel succes vandaag! :*

Susie: wat schrikken! Gewoon even bellen, waarschijnlijk is het heel onschuldig dus moet je niet met die onzekerheid rond blijven lopen meis! :*

DJMO: nu weet je waarom Jan dus zo'n ukkie was, door de Euroshopper boterhamworst! :o :D ;)

Nu serieus:
quote:
Vacuüm verpakte vleeswaren mogen wel gegeten worden, maar alleen als de houdbaarheidsdatum nog n iet verstreken is. Listeria kan zich nml vermenigvuldigen, ook al wordt het voedsel goed koud bewaard en is het vacuüm verpakt. Hoe langer je de vleeswaren bewaart, hoe hoger de concentratie bacteriën kan worden. Eet dus geen verpakte vleeswaren die op of over de houdbaarheidsdatum zijn.
Ik slik zelf ook de Davitamon Mama compleet, heb ik gelijk die vieze visolie-capsules er bij zonder dat ik ze proef. Ik ben alleen nu al vergeten of ik er een half uurtje geleden wel of niet een heb genomen, dus voor je geheugen hoef je het in elk geval niet te doen ;) .
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 08:01:01 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91250942
het zal me een worst wezen Twentemeisje, geld voor die dure verse gesealde zooi is er toch niet ..

Weet je, mijn nichtje at zelfs geen rundvlees (van dat draadjesvlees) want het was rood vlees. Terwijl het dik twee uur staat te sudderen en dus volkomen veilig is. Je kan ook doorslaan .. en sommige vk's/gyns doen dat ook in hun "voorschriften" heb ik het idee.

Bedankt voor het onderschrijven van mijn mening dat voorverpakt heus niet slecht is als je het tijdig nuttigt en niet zes weken laat liggen ;)

donderdag 13 januari 2011 @ 08:05:10 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91250986
Een vk die roken bagatelliseert, maar wel alle voorverpakte vleeswaren in de ban doet... :')

Danimeisje, we zijn hier heus niet achterlijk hoor, al lijk je dat te denken met je lange lijsten van wat wel of niet mag. We gaan al een aardig tijdje mee, zo met z'n allen. ;)
pi_91251020
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 08:01 schreef DJMO het volgende:
het zal me een worst wezen Twentemeisje, geld voor die dure verse gesealde zooi is er toch niet ..

Weet je, mijn nichtje at zelfs geen rundvlees (van dat draadjesvlees) want het was rood vlees. Terwijl het dik twee uur staat te sudderen en dus volkomen veilig is. Je kan ook doorslaan .. en sommige vk's/gyns doen dat ook in hun "voorschriften" heb ik het idee.

Bedankt voor het onderschrijven van mijn mening dat voorverpakt heus niet slecht is als je het tijdig nuttigt en niet zes weken laat liggen ;)
Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehouden
Omdat ik allemaal franse kaasjes had staan en tonijn salade....
Dat mocht ze allemaal niet..

Draadjes vlees niet veilig na 2 uur sudderen.....
Ik hoor bijna die vriendin praten.... Haha
pi_91251056
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 06:49 schreef danimeisje het volgende:
Ik lees dit op nu.nl:

http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)door-rookbeleid.html

Laat me alsjeblieft niet lachen... Wie hebben hier in NL nou een bord voor hun kop..
De nederlandse overheid en hun onderzoeken...
Ga in elke willekeurige stad uit en loop 10 kroegen/discotheken binnen.
Praktisch overal mag en kan gerookt worden.
Der staan overal asbakken op tafel..
Dat ligt er nogal aan waar je kijkt. In Utrecht is het vrijwel allemaal fijn rookvrij en dat zal niet de enige stad zijn waar het verbod wel wordt nageleefd.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 08:13:36 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91251077
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vk die roken bagatelliseert, maar wel alle voorverpakte vleeswaren in de ban doet... :')

Danimeisje, we zijn hier heus niet achterlijk hoor, al lijk je dat te denken met je lange lijsten van wat wel of niet mag. We gaan al een aardig tijdje mee, zo met z'n allen. ;)
dat dus ..

donderdag 13 januari 2011 @ 08:21:38 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_91251156
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:08 schreef danimeisje het volgende:

[..]

Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehouden
Omdat ik allemaal franse kaasjes had staan en tonijn salade....
Dat mocht ze allemaal niet..

Draadjes vlees niet veilig na 2 uur sudderen.....
Ik hoor bijna die vriendin praten.... Haha
Oh, en over dit soort dingen.
Vergeet niet dat er ook hordes mensen zijn die NIET hele dagen op internet speuren naar informatie en dat die dus mss wel een tikkie onwetender zijn dan sommige anderen.
Leg het gewoon rustig uit ipv zo denigrerend te doen.

Jarenlang was het credo dat je geen franse kaasjes mocht, dat 'rauwemelkse' werd voor de zekerheid achterwege gelaten. Dus ik kan me voorstellen dat sommige mensen maar liever het zekere voor het onzekere nemen. ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 januari 2011 @ 08:23:11 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91251176
mijn nichtje gebruikte het wwrs. als excuus omdat ze het vet wat bij draadjesvlees zit niet lust BE :P is ze nog nooit een fan van geweest, en dit was een mooie manier om dr onderuit te komen heb ik het idee ;)

donderdag 13 januari 2011 @ 08:25:15 #294
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91251210
En nu heb ik dus zin in draadjesvlees :( .

* twentemeisje smeert nog maar een bammetje (belegd met vacuüm verpakte harde worst) :9
pi_91251240
Je hebt nog een uurtje of 10, wat let je?
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:28:04 #296
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_91251245
meld, ben wakker.
kleine nog keurig verpakt.

Ben zo even weg naar de fysio.

Zullen we stoppen met dat gemeut over welles/nietus?
Ik word er moe van, het zijn toch ook keuzes die je zelf moet maken ;)
pi_91251251
Dat was zeker stilte voor de storm. Ik heb vannacht een buikverbouwing from hell gehad en heb geen oog dichtgedaan, ondanks mijn wonderpilletjes. Mijn meisje heeft dus aardig haar best gedaan om je theorie te ontkrachten, Groofsken. :Y)
pi_91251331
Nouhou Claudia! Zeg eens tegen dat meisje in je buik dat Sorbo d'r wil zien! }:|
pi_91251366
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:33 schreef Sorbootje het volgende:
Nouhou Claudia! Zeg eens tegen dat meisje in je buik dat Sorbo d'r wil zien! }:|
En Vlindur! *O*
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:36:11 #300
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91251380
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt nog een uurtje of 10, wat let je?
Behalve de miezerige rotregen hier eigenlijk niets ;) . Heb zo'n heerlijk ouderwets oma-recept, jummie!

Clau(w)dia, klinkt niet heel prettig zo'n verbouwing daar in je binnenste meis. Nu al een dwarsligger dat kleine meiske :o . Hopelijk heeft ze zich nu helemaal goed voor de uitgang genesteld en is ze klaar voor de grote reis! :*

Mijn nichtje is 6 januari uitgerekend en loopt nu een weekje over tijd, ben benieuwd wanneer zij haar zoontje mag verwelkomen. Heb een speciale band met haar. Mijn eerste zwangerschap eindigde zoals een aantal van jullie wel weten in een miskraam. Ze stuurde mij op de dag dat ik eigenlijk was uitgerekend 's ochtends een heel lief sms-je waar ik heel hard om moest huilen. Belde ze me later op de dag op of ik wilde komen want het ging niet goed met haar zwangerschap, kreeg ze die dag waar ik bij was zelf een miskraam. Dat was zo onwerkelijk en verdrietig toen. Dat de tekst van die ochtend nog dezelfde dag op haarzelf van toepassing zou zijn had ze nooit kunnen vermoeden.)
pi_91251488
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
Dat was zeker stilte voor de storm. Ik heb vannacht een buikverbouwing from hell gehad en heb geen oog dichtgedaan, ondanks mijn wonderpilletjes. Mijn meisje heeft dus aardig haar best gedaan om je theorie te ontkrachten, Groofsken. :Y)
Ze lijkt op haar moeder. Ik vind haar nu al leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')