Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moederquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
Ja, dat dus....quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk?
O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...
*zoo dat zijn we weer kwijt*
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.
Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.
PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
Ja, kennelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
[..]
Ja, kennelijk. Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen
. Als het dan toch al opvalt
.
En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |