abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:26:23 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91219840
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Dat is het grootste kul-argument dat er is om niet te stoppen met roken...

Alsof een paar dagen stress erger zou zijn dan een hele zwangerschap meeroken.
Die stress is wat je jezelf aanpraat, de fysieke ontwenning is na een paar dagen al voorbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91219859
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:

Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.
Je moet het vooral zo doen als jij denkt dat het goed is, maar maak jezelf dan niet eits wijs.

Er kunnen wel degelijk heel ernstige afwijkingen ontstaan tijdens de zwangerschap die oren veroorzaakt door externe factoren. het is echt neit zo dat als de celdeling op dag 1 maar goed is, er niets meer mis kan gaan. Als je jezelf dat wijs maakt, ben je echt niet bijster slim bezig.

Roken, alcohol, bepaalde bacterien zijn wel degelijk schadelijk voor de baby, ook als deze vanaf celdeling dag 1 helemaal gezond leek.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91219872
Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap van mijn zus wel. Mijn zus heeft leerproblemen (op een lomschool gezeten).
Tijdens mijn zwangerschap is ze gestopt en ik was altijd een goede leerling.
Je weet natuurlijk niet hoe het was geweest als ze tijdens beide zwangerschappen niet had gerookt of juist wel, maar goed waarom t risico lopen. Echt wat is 9 maanden op een heel leven..
En BJ ben t met je eens hoor, vind t ook egoistisch..Als je dit al niet eens over heb voor je kind...
pi_91219891
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
pi_91219903
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
Ja dat is waar, ligt denk ik in de familie. Zover ik weet rookte al mijn tantes door tijdens de zwangerschap ;)

Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???

Ik heb ook tegen vrienden gezegd, als ik zwanger ben dan kom ik wat minder langs, omdat al me vrienden roken. 1 vriend heeft gezegd, als jij er bent dan wordt er gewoon niet gerookt in huis :)

Best wel fijn.

Ik heb een keer een filmpje gezien op YouTube over een moeder die rookte en wat er dan gebeurde met haar baby in de buik, ik schrok er gewoon van. Maar helaas kan ik die YouTube niet meer vinden?
pi_91219924
yups dat is het ook Mefke; ik ben niet enorm tegen op een slok champagne met de jaarwisseling, een hapje creme brulee en drink soms zelf ook nog wel een cola light. (heel af en toe.) maar roken is echt van een heel andere orde...
en niet alleen voor zwangeren en babies hoor...
(ik zie een hoop mensen op de IC natuurlijk).
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91219958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moeder >:) ).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91220078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.

Nu ga ik lekker gefrituurd voer eten. In het kader van gezond doen :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91220101
Alcohol kan ook van een enkele keer als FAS veroorzaken. Dus dat ene slokje kan ook heel slecht zijn.

Ik vind het wel anders als je het over vroeger hebt. Ik ben 42, mijn moeder rookte ooktoen ze zwanger was van mij. Maar dat is een heel andere tijd. De risico's waren niet of minder bekend en werden nog actief verdoezeld. Op verjaardagen had je behalve hapjes en zoutjes ook een glas met sigaretten op tafel staan. Heel veel mensen rookten en rekening houden met niet-rokers was helemaal niet aan de orde.

Tegenwoordig zijn we op de hogote van de gevolgen, dus als je nu doorrookt, vind ik dat onverantwoordleijk risico's nemen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:31:57 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91220116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Ja, dat dus.... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91220123
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:

Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.

In elk geval: ik vind het ontzettend sympathiek van je moeder dat ze nu gaat stoppen vanwege jou en je kinderwens!
pi_91220211
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm. :X
Ik deel je ergernis heel erg!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:34:14 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91220236
Ik ben als kind altijd benauwd geweest, vaak bronchitus gehad, bijholte en keelonsteking.
Heb een allergie voor boom/graspollen, noten, steenvruchten. Vroeger ook nog voor huisstofmijt, maar daar ben ik overheen gegroeid. Mijn moeder rookte niet, maar gaf wel flesvoeding en bijvoeding na 12 weken. Niet dat ik haar iets kwalijk neem, het advies was toen zo...

Ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn kind er ook last van zal krijgen, dus leef en eet ik gezond en krijgt mijn kind als het lukt in ieder geval een jaar borstvoeding en na een half jaar voorzichtig aan bijvoeding. Dat heb ik er graag voor over als ik daarmee ook maar iets kan vooorkomen.
pi_91220499
Ik was laatst bij de tandarts, en die weigerde röntgenfoto's te nemen, terwijl het wel zou mogen.

Ze gaf als reden dat als er toch iets mis zou gaan, je jezelf dat niet zou vergeven.

Zelfde heb ik nu met roken/drinken en dergelijke, als er toch iets mis blijkt te zijn vergeef je dat jezelf nooit. Plus dat ik zelf best schrok van de verhalen over alcohol, en hoe dat bij je kindje komt, en hoe dat dan gaat. Ik weet niet meer waar ik dat las toen, maar ik vond het schokkend...
Dan liever even 9 maanden iets teveel opletten..
pi_91220990
Nou, ook even voor het tegenwicht: mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij, maar ik heb helemaal niets: geen allergieen, astma, iets anders met de luchtwegen, kan prima leren...euhm...van alles. Het is niet zo dat het per se heel er fout moet gaan, maar de kans is gewoon wel erg groot. En zoals tiekje zegt: je wil jezelf toch niet afvragen later ofhet komt door dat sigaretje, dat glaasje alcohol, het schoonmaken van de kattenbak, rood vlees, toch geen verse vis, whatever. Als je voor jezelf zeker weet dat je je daar achteraf niet schuldig over gaat voelen, tja...
pi_91221214
Ik ben ook een rokerskindje ik heb wel astma of het daarvan komt geen idee. Wel ben ik zelf antiroken. Ik vind het prima dat mensen roken maar niet in mijn huis.
Ik dronk al bijna niet en nu dus al helemaal niet maar ik snap ook wel dat het voor andere moeilijk is veel dingen te laten.

En ondanks dat ik niks "verbodens" eet of drink ben ik toch ontzettend ziek.
pi_91221229
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_91221576
ik zou ook geen foto's laten maken...beter safe than sorry toch?? en ook geen verdoving en dergelijke...
ik ben op mijn werk ook snel op meters afstand als ze foto's maken bij de patienten...

en ik houd me ook aan de leefregels hoor.. zo'n kleine moeite, het is maar 9 maanden en is de allereerste basis voor de gezondheid van je kleine minimensje..
(een investering die het hele leven van zo'n kleintje kan bepalen..).
pi_91221606
tessie, ik had online gevonden dat röntgenfoto's mochten na de eerste 3 maanden. Ik kan me best voorstellen dat dan niet alle tandartsen het risico willen nemen...
pi_91221637
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..

En ik moest naar de gang toen mijn tandarts foto's van M.'s gebit ging maken. Hij heeft ze bij mij pas gemaakt toen Tess geboren was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91221691
ik weet dat ik mocht kiezen bij de tandarts. Het was niet spoed, dus toen gewoon tot na de zwangerschap gewacht. Maar ja, dan gaat het ook om een kleine belasting mbt stralen, BJ krijgt al snel veel meer stralen als er van een patient een foto gemaakt wordt. Daarom zijn er in de zorg wel heel strenge regels voor dit soort dingen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91221749
Ik ben na 17 jaar kettingroken in één keer gestopt *O* in het begin eventjes lastig, maar het was voor mij geen optie om wel een sigaret op te steken met baby in mijn buik!

Dus ook de andere kant (vanuit ervaring): ja het is moeilijk. Grow a backbone! Denk maar aan je kindje in je buik, hoe abstract het ook is. Door roken krijgt je baby minder zuurstof aangeleverd. Wat vind je moeilijker? Een sigaret niet opsteken of leven met de gedachte dat je eigenlijk je kindje tekort doet in zuurstof?

Een van de weinige dingen waar ik echt een heel uitgesproken mening over heb. Roken en drinken tijdens de zwangerschap!
pi_91221807
eh, dames. Claudia is wel errug stil he...zou ze slapen? En Cantare, wat deed jij nou weer hier...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:04:58 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91221816
oh! gaat het over roken? *op handen zitten gaat* :X

Als ik ergens militant in ben... Mijn zwager en schoonzus hebben één kind en willen graag, al jaren, een tweede. Nu heeft mijn schoonzus door een ziekte ernstig ondergewicht. Ze is inmiddels bijna 39 en rookt. En komt dus ook met dat stressverhaal. :{w

Toen ze in verwachting was van de eerste kwam ik haar tegen in de supermarkt. Smokkelde ze net drie pakjes sigaretten onder haar boodschappen. :') ja, militant hè, ik. :7
Enniehoe, nu al een paar miskramen gehad en ze hopen nu met IVF nog een kindje te krijgen. En echt ik gun het ze zo!!

Maar ik kan niet snappen dat je niet álles doet wat in je vermogen ligt om de omstandigheden optimaal te maken. Als je al zoveel tegen hebt, en je weet hoeveel je de kans verkleint met roken..... echt ik snap niet.
En ik moet nog zien of een gyneacoloog in zo'n geval zomaar overgaat tot IVF? :@ Als ik dan zie hoeveel mensen allemaal doen voor het zo gewenste kind kan ik deze achteloosheid niet snappen.

uberhaupt roken in de zwangerschap niet. Stel dat er ook maar íets is met je kind?? dan vraag je je toch je hele leven af of dat kwam door die paar rotsigaretten?

Mijn moeder kreeg trouwens 38 jaar geleden :X het advies om niet meer te drinken en roken te matigen. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:07:38 #100
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91221938
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:11:19 #101
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222105
Hmpf. Ik begin niet eens over de post van dani en de eerste reactie die het bij mij opwierp. :X Laat staan roken. Ik heb een brochure over roken meegekregen en die heb ik aan m'n vader gegeven. Die gaat straks structureel oppassen en ik heb 'm op het hart gedrukt dat 'ie roken toch maar mooi laat op zo'n dag. Én dat 'ie bij ons op komt passen.

Even iets anders: hebben jullie in het begin (zeg zo eh.. rond de 8, 9 weken) ook zo'n last van je darmen gehad? :@.
pi_91222257
Ook ik gleed hier bijna van mijn stoel door de post van Danimeisje, kom op zeg!!
Maar ik las net in alle reacties ook wat nieuws: dat je geen creme brulee zou mogen. BJ hoe zit dat?? Ik heb dat nl in december wel gegeten, me van geen kwaad bewust zijnde.

PD: last van mijn darmen, check. Alleen wat voor last heb je. Ik heb al sinds week 10 last van 'aardbeien' (morgen toch maar even de huisarts bellen, met middeltje van apotheek gaat het niet over) en heb veel last van lucht, zeg maar.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:18:14 #103
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222424
Veel lucht, en wat vaker diarree :@. Al kan dat ook komen door de heersende griep.
pi_91222432
Ik heb met oud en nieuw ook creme brullee op had het zelf gemaakt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:20:41 #105
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222527
Hmm.. afgezien van het feit dat ik creme brulee niet lust.. wat zit daar in wat niet mag dan? Dat is toch iets met room?
pi_91222792
Creme brulee zitten oa eieren in. Als het niet goed gaar is zou dat misschien het gevaar kunnen geven. Maar salmonella gaat dood boven de 70 graden celsius(mijn ll. moesten ergens zelf mayonaise maken, en dit werd daar dus in het recept gedaan, het mengsel een paar minuten au bain marie in een bak met heet water), dus het zou gewoon goed moeten gaan...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:26:40 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91222818
ik denk eieren? maar volgens mij worden die nog weer verhit, dus dan zie ik het probleem niet zo? Bavarois is weer anders natuurlijk, da's met rauwe ei.

Maar goed, misschien zijn de regels inmiddels aangescherpt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:35 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91222870
Oef dit had danimeisje waarschijnlijk niet verwacht toen ze haar verhaaltje tikte...

Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...

Ik kan me (ook als ex-roker) niet voorstellen dat je van een sigaret kunt genieten als je weet dat je je ongeboren kindje er schade mee kunt berokkenen.

Ik moet trouwens ook zeggen dat op geen van de verjaardagen of feestjes waar ik kom nog binnen wordt gerookt. De enige die nog binnen rookte (bij hem thuis), was mijn schoonpaps, maar die is daar acuut mee gestopt toen we vertelden dat hij opa ging worden.

En met oud en nieuw heb ik een alcoholvrije bubbelwijn gekocht (en zelfs dat voelde nog heel erg raar om te drinken :D ) . Gelukkig houd ik niet van de etenswaren die je moet mijden tijdens de zwangerschap, das een mazzeltje. Ik mis alleen het snaaien van cakebeslag of appeltaartdeeg, maar hoe vaak doe je dat normaal in 9 maanden? ;)
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:40 #109
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222875
Ow, nooit geweten. Ik heb nog bavarois staan zelfs, in de vriezer. Nou. Die kan dus weg.
pi_91222906
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:30:48 #111
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223050
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.
Gaat die lucht echt niet weg? ;( Oh my. Nouja.

Wat me net overkwam, oh men. Ik ging net op m'n werkplek zitten en een collega komt op me aflopen (note: ik werk hier met 26 vrouwen op een afdeling). "Goh, PD. Ik bedoel dit niet lullig, en normaal zou ik het ook nooit zeggen maaruhh.. ben je zwanger?" Nou. Zat ik dan met m'n mond vol tanden :D :').

10 minuten later ging ik even lekker klagen over het cateringvoer, en toen zei iemand "hé, je gaat trouwen hè. Dat is super. Maareuh, heb je een dubbele reden om te trouwen?".

:')!
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:32:26 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91223116
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
pi_91223223
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
pi_91223264
Voor de liefhebbers: volgens mij ving ik net iets op over een item over roken tijdens de zwangerschap in RTL Nieuws vanavond.
pi_91223294
Bij sommigen is het idd heel snel en goed te zien. Ik zag het op woensdag ook bij mijn beste vriendin en die had die maandag net 2 streepjes gepiest. Wel eerlijk bekennen: ik wist het ook gelijk die maandagavond.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:36:14 #116
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223316
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
pi_91223783
Hoever ben je nu precies?
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:48:37 #118
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223903
8,5 week. Dat is best vroeg om het te vertellen. Dacht ik.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:50:15 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91223991
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

[..]

Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
pi_91224057
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:56:49 #121
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91224322
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef danic het volgende:
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
Ja, nou dat had ik dus eigenlijk ook.. maar toen hadden we begin van de vakantie een termijn echo en daar werd ik 2 weken teruggezet.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
Oh echt? Hm. Dus zo heel raar is het niet?
M'n gevoel zegt eigenlijk gewoon doen. Het zijn allemaal vrouwen, met kinderen. Op 2 na dan. En ik zie al veel ogen naar m'n buik gaan. :'). En de zwangerschap an sich voelt ook goed. Instinctief.

Aan de andere kant, mocht er iets mis gaan, dan kan ik hier zeker veel steun verwachten. Dat is ook wel belangrijk imo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 januari 2011 @ 19:02:27 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91224640
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..

Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91224658
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
pi_91224662
Zo leuk dat als je hier maar 1 dingetje neerzet zoals op zoveel forums. Wat maar iemand tegen de borst kan stuiten dat je dus een hele golf aan negatieve dingen over je heen krijgt. Die op mij als persoon gericht zijn.

Vind het erg gezellig hier, maar blijkbaar kun je dus niet zeggen over hoe jij er over denkt of over hoe jij erin staat omdat je dan gelijk een "slechte moeder" bent en je kindje express schade aan doet...

Ik ben het daar niet mee eens.

En een tonijn een kwikbom? Ja der zit kwik in maar dat zit ook in genoeg andere etenswaren.
Ik eet niet elke dag een hele tonijn weg hoor...

En een sigaretje wat ik al zeg IK voel me daar prima bij. EN daarnaast kijk ik ook naar de omgeving mensen die ik leer kennen en ken die ook kids hebben ene wel gerookt andere niet gerookt. Niet gerookte mamma heeft probleem kindje qua gezondheid en wel gerookte mamma heeft gezond kindje

Een slokje champagne boehoe.. ik zuip me niet klem.... heb paar slokken champagne gedronken...

Kom net bij de VK vandaan.

Baarmoedergrootte: Perfect!
Kindgrootte : Perfect!
Bloeddruk: 100/60 al de gehele zwangerschap elke keer 100/60.
HB gehalte (ijzer) 8.5 Perfect!

En dat allemaal door een peukje een slokje champagne en een kwikbom!

Toppertje! Aldus mijn Verloskundige of is zijn nu ook onkundig!?

Bij deze einde discussie van mijn kant wat betreft roken en dingen eten tijdens de zwangerschap

Vind het alleen erg jammer dat je dus niet je mening/gevoel neer kunt zetten zonder dat daar zo ontzettend onaardig op gereageerd word...
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91224696
Vergeet ik helemaal te vragen:

Claudia hoe is het bij jou?!
pi_91224935
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:08:57 #127
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225060
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.
quote:
Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo ver :D. Je hebt je kindje over 2 maanden gewoon vast O+. Heerlijk toch.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'n O+. Die kan zich gek genoeg prima inhouden :D Respect voor de beste man.
pi_91225394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.

Mening ventileren moet iedereen kunnen doen maar ik val niemand persoonlijk aan, daarentegen wordt dat hier wel richting mij gedaan.

De discussie borstvoeding vs flesvoeding zal ik ook maar niet aanhalen want dan ben ik ook de slechte moeder. Omdat ik voor flesvoeding kies.
pi_91225694
Ik kies ook voor flesvoeding, dat heeft hier ook niets mee te maken.
En jíj wordt niet aangevallen, maar er wordt gereageerd op wat je post, dus op je mening. Dat betekend niet dat iemand zegt dat je een slecht mens bent, maar wel dat ze het niet met je mening eens zijn.

En ik heb zeker gelezen over wiegendood en weet ook dat de doodsoorzaak onbekend is. Maar ik heb net dus wel het artikel gelezen dat hier gepost staat en uit jouw reactie blijkt nu dat jij dat niet hebt gedaan.
Er wordt in dit artikel verwezen naar onderzoeken die gedaan zijn naar wiegendood en in 30% van de gevallen was er sprake van een rokende moeder tijdens de zwangerschap.
Ik weet dan ook wel dat het niet betekend dat die 30% gebeurt is door roken, maar het is wel opvallend dat dit gebeurt en dus heeft dit zeker wel verband.
Wellicht een idee voor je om alsnog het artikel te lezen?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:19:47 #130
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225773
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:21:10 #131
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91225864
Volgens mij valt niemand je op een valse manier aan danimeisje. Net zoals jij je mening geeft doet iedereen hier dat. Toevallig kaart je iets aan waar heel veel mensen (in mijn optiek terecht) een hele uitgesproken mening over hebben. En ik denk dat jij je aangevallen voelt omdat je iets doet dat door bijna iedereen wordt afgekeurd, met goede redenen mijns inziens...

Dat bij jou alles goed gaat is natuurlijk erg fijn (serieus), maar wat ik niet begrijp is dat je uberhaupt het risico wilt nemen. Je weet toch ook wel dat het gewoonweg verstandiger zou zijn om dat soort dingen te laten? Zoals iemand hier al aanhaalde kent iedereen wel die ene opa van 95 die al rokend en drinkend lachend de kist in ging. Maar ik ken er ook genoeg die die leeftijd bij lange na niet hebben gehaald...

PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
pi_91225925
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.

Grappig dat je je zo aangevallen voelt. De meeste reacties waren puur gericht op roken tijdens zwangerschap op zich, niet op jou. Toch een gevoelig punt?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:22:42 #133
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225967
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
Ik ben één en al evil en ondeugendheid. }) Maar dat blijkt wel als ik uit kloonstand kom 8-).
pi_91226093
TM, als je ooit een fles wilt lenen hoor ik het wel :6 :P
pi_91226201
oooo, ik ben ook een slechte moeder. Dani, je mag best iets neerzetten, maar bedenk je wel dat je hier a) in een hormonenkippenhok zit b) de pech hebt dat deze discussie al zo vaak gevoerd is dat de messen geslepen zijn c) actie vraagt om reactie en d) de meesten hier verder kijken dan de neus van hun verloskundige lang is. En geloof me, er is geen verloskundige te vinden die zal zeggen dat je rustig door kan roken, je kan zuipen wat je wilt en je de hele dag biefstukken kunt eten. Maar goed, ik zal dan ook wel een slechte moeder zijn...toch?

Claaaauuuudiaaaaaaa?!

En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
pi_91226212
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
pi_91226226
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Met het onderste ben ik het zeker eens.

En als ik A neerzet krijg je B dat is geen probleem.

Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.

Flesvoeding is bij mij vanwege medicijnen die ik NU ook gebruik, oh shit weer een puntje wat mij een slechte moeder maakt.... Slik medicijnen tijdens mijn zwangerschap...

En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.

Ander puntje iemand nog wat van Claudia gehoord?!

En Sugarsnap, hoe is het bij jou? Helemaal happy met jullie kleintje?!
pi_91226333
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
pi_91226383
Oja, toetjes van mona oid mogen gewoon, alles uit de winkel kan gewoon zolang er niet expliciet op staat dat er rauwe eieren of melk gebruikt zijn. Ik geloof zelfs dat baverois van rauwe eieren niet eens meer verkocht mag worden. Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat het in bv verpleeghuizen niet meer mag.
pi_91226399
Danic, volgens mij een kindje dat een piepende ademhaling heeft.
pi_91226437
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:28 schreef danic het volgende:
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.
Kvond het zelfs nog wel schattig klinken, in het begin.
pi_91226483
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
pi_91226531
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:31:33 #144
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX. :+. Maar ik weet het niet, best mogelijk dat je me zo her en der eens voorbij ziet fietsen.
pi_91226604
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontje :@
pi_91226616
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.

Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.

Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.

Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachen _O- ze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken... _O- .
pi_91226679
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.

Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:34:24 #148
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226699
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in :9. Bij mij dan hè :+.
pi_91226700
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Appels met peren vergelijken? :Y
pi_91226718
Hij moet jij zijn. Sorry, telefoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')