ik heb al 448 sigaretten niet gerooktquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.
Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.
Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.
Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:32 schreef Susie het volgende:
Dat lijkt mij ook niet Beessie-Jen, maar direct stoppen is zo moeilijk. En daarbij, wanneer ik direct helemaal stop, dan weet mijn omgeving direct dat ik ben gestopt met roken... heb ik altijd geroepen, als ik zwanger ben, dan stop ik met roken.... nu, zo makkelijk is dat weer ook weer niet.
Wel grappig dat de huisarts dus zei; matig met drinken, stoppen met roken. Matig met drinken? Dat lijkt me toch ook niet goed voor de beeb? Dat is nu weer net iets waar ik geheel geen moeite mee zou hebben....
Ps. Ik ga straks de deur uit, gesprek op mijn werk, daarna wedstrijd spelen en ik neem de sigaretten niet mee. Ben vanavond dan om een uur of 10 thuis en dat zou al heel knap zijn van me...triest eigenlijk....
Meis toch, wat blijft het aan de gang bij jou, wat zeiden ze er verder van in het ziekenhuis...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Oeh, klinkt behoorlijk heftig FR. Sterktequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Hij's fijnquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar.
Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast.
Het is toch ook gewoon een kulargument? Lekker belangrijk dat anderen denken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn!quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!
Jemig Claudia, als ik dat nu zou doen dan zou mijn hart al uit mijn borstkas kloppen, voor mij gevoel... Ik vind het gewoon knap dat je dat voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar.
Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast.
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Hij's fijn. Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
Nouja, het is ook behoorlijk waardeloos. Dus je hebt je punt wel gemaakt denk ikquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
Ik krijg van je postings altijd de indruk dat ze heel laconiek met je omgaan en je aan laten modderen. Is dat echt zo, of is dat jouw manier van posten? Dit is toch onmenselijk om van je te verwachten? Je kunt toch niet spugend en flauwvallend door het leven gaan tot het moment van bevalling? Wat voor begeleiding heb je? Staat iemand je psychisch bij?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.
Er is ergens een filmpje van wat een sigaret roken doet met de ademhaling van een kindje in de buik van de moeder. Erg confronterend en heel duidelijk dat je het niet moet doen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:08 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups??![]()
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...
Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.
@Ferrari_rood; Sterkte meid!
@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond?En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk...
Ja je kan het! En ChupaChups rocksquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:27 schreef Susie het volgende:
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal![]()
Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee![]()
Ik ben spontaan een frambozenlolly weg gaan werkenquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef mefke79 het volgende:
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk
Bwoah! Tot groot genoegen van je tandarts ook zeker?quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:44 schreef twentemeisje het volgende:
Deze kreeg ik van mijntoen ik gestopt was met roken
[ afbeelding ]
ik had geen aerosleep maar ons matrasje was wel behoorlijk aan de prijs destijds. Wij hebben het matrasje bij de Babydump gekocht.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).
Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
Tess ligt op het matras waar Amber ook op gelegen heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Welk Ikea-matrasje is dat? Ze hebben namelijk nogal wat soorten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Ok, we gaan er volgende week heen en dan maken we een keuze.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
Toevallig precies hetzelfde als bij ons, via internet 13 jaar geleden ontmoet en al 11 jaar een relatiequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:58 schreef Tally het volgende:
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk.Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen
Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oudHoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten!
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, blijven doorroken blijft schade doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Dan praten 2 gynaecologen en 3 verloskundige onzin...quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, de schade van het blijven doorroken niet.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
En externaliserende gedragsproblemen. Zit je langer aan vast dan aan de zogenaamde stop-stress (die wel los zal lopen als je maar "af en toe" een sigaretje rookt)..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen.
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestokengestresst
En toch zijn mijn broertje en ik supergezond
Mijn moeder heeft niet gerookt. Wij (vijf kinderen) hebben thuis allemaal VWO en daarna 4 van de 5 WO en 1 HBO. Zie het verschil.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan
Dat is het grootste kul-argument dat er is om niet te stoppen met roken...quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Je moet het vooral zo doen als jij denkt dat het goed is, maar maak jezelf dan niet eits wijs.quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.
Ja dat is waar, ligt denk ik in de familie. Zover ik weet rookte al mijn tantes door tijdens de zwangerschapquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moederquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
Ja, dat dus....quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk?
O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)
Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...
*zoo dat zijn we weer kwijt*
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.
Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |