abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91208993
Het vorige topic:Zwangerschap en geboorte deel 728

2011

Januari:
11 januari 2011: Claudia_x (meisje)
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll (jongetje)

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
06 februari 2011: HuupHuup (meisje)
18 februari 2011: Hassanjassan
22 februari 2011: Chooselife
23 februari 2011: MamaPurk (meisje)

Maart:
04 maart 2011: stengeltje (jongetje)
12 maart 2011: DJMO (jongetje)
22 maart 2011: danimeisje (jongetje - Tygo)
26 maart 2011: She-wolf

April:
03 april 2011: Twentemeisje (meisje)
06 april 2011: Nienna (meisje)
08 april 2011: J-net
10 april 2011: Grizzlybear
15 april 2011: Jeetjejom
15 april 2011: Tally (meisje)

Mei:
02 mei 2011: Danic (meisje)
06 mei 2011: Ienemini
07 mei 2011: Poppedein
08 mei 2011: The_Tankgirl (meisje)
10 mei 2011: Krijtlijk
13 mei 2011: Takkembah
26 mei 2011: avotar

Juni:
*** 01 juni 2011: Juud79 en Dementor *** (meisje)
02 juni 2011: Incolumis
04 juni 2011: Mefke79 (jongen)
05 juni 2011: laiveneertiekje
05 juni 2011: cleany (papa)
14 juni 2011: Danielle_
19 juni 2011: ferrari_rood
29 juni 2011: Jose81
30 juni 2011: PM-girl

Juli:
08 juli 2011: Popples en Prowl
13 juli 2011: Aventura
21 juli 2011: Cyntiaa

Augustus:
07 augustus 2011: vrouwtje-theelepel
19 augustus 2011: Hilliebillie
22 augustus 2011: PurpleDaisy
24 augustus 2011: Linda2205
25 augustus 2011: BeessieJen

September:
06 september 2011: wickie
11 september 2011: Mevr_Mus
14 september 2011: boembaa
16 september 2011: susie
19 september 2011: Take_A_Picture
19 september 2011: Jolene

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
pi_91209041
Thanks ladies! :*

Mijn lief en ik zijn na onze derde date (binnen twee weken) nooit meer bij elkaar weg gegaan :D *; . Daar moesten heel veel mensen ook aan wennen (ik was daarvoor een hele tijd single geweest). "Vroeger" vond ik dat maar stom, mensen die zo snel bij elkaar introkken, ik snapte het pas toen het mezelf overkwam. I was swept off my feet (still loving it!) O+ )

Het leuke was dat mijn moeder, die normaal heel afwachtend/terughoudend is naar 'nieuwe' mensen hem direct in haar hart sloot en heel open naar hem was. Daar was ik zo blij om toen.

Susie, ik ben 2,5 jaar geleden cold turkey gestopt met roken (en ik rookte 18 sigaretten op een dag :@ ) . Dat is twee weken lang heel lastig geweest, maar daarna was het klaar. Dat terwijl ik 16 jaar gerookt hebt, dat viel me zo mee. Ik ben ook zo ontzettend blij dat ik er vanaf ben. Ik ruik nu pas hoe erg ik naar rook stonk, toen ik zelf rookte had ik dat helemaal niet door ;( . In de eerste dagen heb ik nicotinepleisters geplakt maar daar stond ik compleet van op mijn kop (hartkloppingen, niet kunnen slapen). Dus gestopt en overgestapt op:

;)

Je kunt het echt meis! En er is toch geen betere motivatie om te stoppen dan voor dat kleine mensje dat je aan het bakken bent? Zet 'm op ^O^ .

Die app die Hilliebillie noemt had ik ook geïnstalleerd, vond ik heel motiverend! Was ik heel trots op de hoeveelheid sigaretten die ik al NIET had gerookt :D .
pi_91209042
mijn laatste post:

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.

Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.

Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.

Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk
ik heb al 448 sigaretten niet gerookt :Y
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:44:57 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209219
Eigenlijk zou iedere roker moeten stoppen voordat ze in verwachting is, net zwanger zijn en dan ook moeten stoppen is volgens mij veel pittiger dan die twee apart van elkaar.
Ik heb nooit gerookt dus kan me er verder niets bij voorstellen hoe het is om te moeten stoppen.

De enige zonde die ik had was zo nu en dan een biertje en daar ben ik meteen mee gestopt.
Al moet ik bekennen dat ik heel heel soms een heel klein nipje neem voor de smaakbeleving.
Meer dan dat zou ik nooit doen. Net als rood vlees, vis, ed, het is gewoon niet goed.
pi_91209264
Goed bezig! Niet meer roken is inderdaad heel verstandig. ( Maar dat zul je vast overal om je heen horen ;) )

We kunnen de kinderwagen combi van een goede vriendin overnemen! Scheelt weer een hoop centen.. Met de 9 maanden beurs even kijken naar een trip trap, mijn vriend is daar helemaal weg van! *;

Vanavond misschien even de eerste buikfoto maken, al valt er nog niet heel veel te zien.
pi_91209338
En weer verder F5-en voor alle rommelaars! (weer eens wat anders dan een rammelaar).

Ik ben cold turkey gestopt toen ik het zwanger-streepje op de test zag en het idee dat er een kleintje in mij groeide heeft mij die 9 maanden doorgeholpen. Maar helaas ook de gedachten dat het dus eventueel na die maanden weer mocht... dus tja, :')
pi_91209346
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
pi_91209432
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:32 schreef Susie het volgende:
Dat lijkt mij ook niet Beessie-Jen, maar direct stoppen is zo moeilijk. En daarbij, wanneer ik direct helemaal stop, dan weet mijn omgeving direct dat ik ben gestopt met roken... heb ik altijd geroepen, als ik zwanger ben, dan stop ik met roken.... nu, zo makkelijk is dat weer ook weer niet.
Wel grappig dat de huisarts dus zei; matig met drinken, stoppen met roken. Matig met drinken? Dat lijkt me toch ook niet goed voor de beeb? Dat is nu weer net iets waar ik geheel geen moeite mee zou hebben....

Ps. Ik ga straks de deur uit, gesprek op mijn werk, daarna wedstrijd spelen en ik neem de sigaretten niet mee. Ben vanavond dan om een uur of 10 thuis en dat zou al heel knap zijn van me... :'( triest eigenlijk....
Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!

Ik heb vanavond m'n eerste echo. Als die goed is dan gaan we morgen aan mijn oma, ouders en schoonouders vertellen dat ik zwanger ben en daarna maak ik er voor de rest ook geen geheim meer van. Dat zou zo'n opluchting zijn..

Heb wel gedroomd vannacht dat mij ouders het afkeurde maar dat had in die droom een totaal onbenullige reden (dat ik niet langs gekomen ben op 1 januari maar op 2 januari terwijl ik weet dat ze daar niet over vallen.. dus ben me gewoon zenuwachtig aan het maken om niets hoop ik..)

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de echo van vanavond.. Hoop zo dat alles goed is.. (ben nu acht weken en 5 dagen)
pi_91209452
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:50:26 #10
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209467
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Even een crosspost van mij. Ik heb niet bijgelezen maar ben weer thuis uit het z-huis. Zo opgenomen na herhaaldelijk flauwvallen en non stop spugen. Vanmorgen mocht ik naar huis toe. Met het kindje is alles goed gelukkig.
Meis toch, wat blijft het aan de gang bij jou, wat zeiden ze er verder van in het ziekenhuis...
Is er niets wat ze verder voor je kunnen doen of geven? Het duurt zo lang al met al...

Fijn dat het ukje het goed doet! :*
pi_91209481
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:47 schreef ferrari_rood het volgende:
Oeh, klinkt behoorlijk heftig FR. Sterkte :*.
pi_91209497
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben ze een oorzaak gevonden voor het flauwvallen, fr? Het klinkt heel naar. :*

Ik kon net 6 trappen af en op voor de dvd-speler. Een van de buren is bezig om wat spullen buiten te zetten en houdt de lift klaarblijkelijk vast. }:|
Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
pi_91209518
f-r wat fijn dat je weer thuis bent en het weer beter gaat en helemaal dat alles goed is met de beeb!! :*
pi_91209540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:49 schreef hilliebillie het volgende:

Ik heb ook al veel vragen gehad hoor of ik zwanger ben omdat ik gestopt ben met roken. Ik ben gewoon aan het ontkennen (al gelooft niet iedereen het maar die laten me wel allemaal in mn waarde, ze gaan er niet verder over door drammen..) Gewoon niks om geven dus!!
Het is toch ook gewoon een kulargument? Lekker belangrijk dat anderen denken dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn!

Spannend, zeg, de eerste echo! En dan moet je nog de hele dag erop wachten ook...
  woensdag 12 januari 2011 @ 13:52:39 #15
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91209569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

Jemig Claudia, als ik dat nu zou doen dan zou mijn hart al uit mijn borstkas kloppen, voor mij gevoel... Ik vind het gewoon knap dat je dat voor elkaar krijgt.

Lekker trouwens als je weg zou moeten met wee-activiteit.
pi_91209572
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.

Ze kunnen verder niks voor mij doen ik moet het rustig aan doen dat is het enige advies.
Hoe is het met Claudia?
pi_91209593
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:50 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Hij's fijn :'). Konden je buren het niet even naar boven brengen dan?
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
pi_91209737
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
Geen idee, ik was te druk bezig met luid zuchtend en steunend de trap opgaan om ze duidelijk te maken dat ik het maar flink waardeloos vond.
Nouja, het is ook behoorlijk waardeloos. Dus je hebt je punt wel gemaakt denk ik :7.
pi_91209766
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val wel vaker flauw als mijn bloedsuikerspiegel daalt. Ik was al weer 4 dagen non stop aan het spugen zover dat ik er bijna in bleef omdat ik de kracht niet meer had. En daarbij dus nog het flauwvallen. Geen duidelijke oorzaak maar waarschijnlijk een lage bloedsuikerspiegel icm een lage bloeddruk.
Ik krijg van je postings altijd de indruk dat ze heel laconiek met je omgaan en je aan laten modderen. Is dat echt zo, of is dat jouw manier van posten? Dit is toch onmenselijk om van je te verwachten? Je kunt toch niet spugend en flauwvallend door het leven gaan tot het moment van bevalling? Wat voor begeleiding heb je? Staat iemand je psychisch bij?
pi_91209858
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd :P
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk. O+ Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen ;)

Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oud ;( Hoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten! ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91210370
Whehehe. Ja, die van mij is al de hele week heel moe. "Zwanger? Schat?".
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:08:04 #22
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91210382
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups?? :P
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...

Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.

@Ferrari_rood; Sterkte meid!

@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond? ;) En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk... :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91210643
F-r welkom terug, alweer. Wat claudia al zegt, krijg je wel een fijne begeleiding? Ik weet dat vrouwen zoals jij bij ons naar de diëtiste worden gestuurd en dat dat bij jou niet zo is. Maar krijg je verder echt helemaal geen begeleiding? Pff, lijkt me erg zwaar.

En roken. Ik heb het nooit gedaan en zal het ook niet snel gaan doen. Maar dat je nou 4 sigaretten blijft roken om de buitenwereld te misleiden vind ik wel een beetje een raar argument. En je huisarts snap ik prima, die eerste weken is er geen bloedband met het kindje, dus alcohol komt niet in het bloed van het kindje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91210866
Ferrari ik word altijd wat verdrietig van jouw posts, het houdt ook maar niet op voor jou. Daarom gewoon ff een hele dikke :* !

Susie, je kunt online ook programmaatjes downloaden die je gewoon op je pc kan installeren, kijk hier maar eens http://www.rookloos.nl/download.html. Je kan ook direct op deze pagina een overzichtje genereren: http://www.quitsmokingcounter.com/stoppenmetroken.html.

Uitgehijgd Claudia? Misschien was dit wel het zetje dat je kleine meisje nodig had ;) .
pi_91210960
Hmpf. Ik ruik gebakken spek. Ergens. Dat maakt hongerig :').
pi_91211111
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:08 schreef Susie het volgende:
Bedankt voor de tips Hilliebillie en TM! Waar koop je zo'n mooi pakje Chupa Chups?? :P
Ik kan helaas niet zo'n app installeren, heb nog een ouderwetse foon...

Uiteraard ben ik me er geheel van bewust dat het zeker niet goed is voor kleine frummel! En ik ga het gewoon doen! Ik hoop ook dat ik over 9 maanden er ook niet meer aan begin, dat zou ik zo zonde vinden! Geluk is wel, dat lief al gestopt is sinds de zomer, dus geen paffer meer hier in huis om de verleiding groter te maken.

@Ferrari_rood; Sterkte meid!

@Claudia; wacht je nog even tot ik terug ben vanavond? ;) En anders zie ik je morgen hier gewoon weer.... maar liever niet he! En wat betreft je argument, gelijk heb je eigenlijk... :@
Er is ergens een filmpje van wat een sigaret roken doet met de ademhaling van een kindje in de buik van de moeder. Erg confronterend en heel duidelijk dat je het niet moet doen!

Ik rookte zelf ook, ben tijdens de jaren van behandelingen regelmatig gestopt en weer begonnen en rookte op het moment van het streepje ook, want ik kon toch niet zwanger worden die maand :') maar vanaf het streepje niet meer gerookt, en zonder enige moeite. Je doet het niet voor jezelf, maar voor dat kleine, hulpeloze wezentje in je buik dat geen inbreng heeft en zich maar moet neerleggen bij wat jij doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91211316
F_R, wat een dramaverhaal blijft het zo bij jou zeg. Heel veel sterkte, en ik vind dat ze toch best wat meer met jou mee mogen denken over hoe verder...
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:27:51 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_91211358
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal :*

Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_91211564
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:27 schreef Susie het volgende:
Het gaat me zeker lukken! Ik weet het gewoon! En zeker ook door jullie woorden allemaal :*

Nu naar het werk voor een zeer fijn gesprek en kan me daarna even lekker afreageren tijdens de wedstrijd!
* Susie is onderweg en heeft een zak lollies mee :P
Ja je kan het! En ChupaChups rocks :9. Er zijn zoveel yummeh varianten.
pi_91211579
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk :r
pi_91212175
Deze kreeg ik van mijn O+ toen ik gestopt was met roken :D
pi_91212210
Ik ben er zelf vrij nuchter onder want met zelfmedelijden kom ik ook nergens.
Ik sta goed onder controle in het z-huis en hoef niet meer door de molen als ik zelf aan geef dat het niet meer gaat.

Voedingsadvies heb ik niet gekregen ik mocht alleen de maandag in het z-huis niets eten of drinken en ik was toen ook amper misselijk. Ik probeer nu maar heel veel te drinken om te zien of dat helpt.

En claudia ga eens jullie meisje op de wereld zetten. Zet hem op.
  woensdag 12 januari 2011 @ 14:48:07 #33
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91212331
F_R, bah het is jou ook allemaal niet gegund zeg!

En dames, ga eens bevallen!!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91212380
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:32 schreef mefke79 het volgende:
chupa heeft anders ook smaken waarvan ik denk :r
Ik ben spontaan een frambozenlolly weg gaan werken :9.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:44 schreef twentemeisje het volgende:
Deze kreeg ik van mijn O+ toen ik gestopt was met roken :D
[ afbeelding ]
Bwoah! Tot groot genoegen van je tandarts ook zeker? ;)
pi_91212416
Claudia hoe is het met jou? :*

En is er al nieuws van Avotar of heb ik nou iets heel erg gemist :@ ... ik hoop zo dat alles goed is!
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_91212659
Nog geen nieuws van Avotar Jose, ik moet er ook steeds aan denken. Hopelijk hebben ze gisteren geruststellend nieuws gehad!
pi_91213294
Die zitten ook in spanning idd
En de dames die aan het stoppen zijn ga ervoor. Mijn moeder heeft wel gerookt tijdens de zwangerschap en ik heb dus wel degelijk last van mijn longen. Niet te bewijzen dat het daarvan komt maar toch.
pi_91214000
Ik moet de komende 2 weken gaan nadenken hoe ik m'n werkzaamheden wil gaan indelen na m'n zwangerschapsverlof. Als je het over ver vooruitdenken hebt. Over 4 weken wil ik het op m'n werk gaan vertellen en de verwachting is dat er óf intern geschoven gaat worden, óf er moet iemand extra worden aangenomen. Maarja, wel handig als ik dan weet wat ik met m'n werkzaamheden wil.

Lastig!
pi_91214548
Mijn moeder belde vanmorgen huilend op. Ze wilde 3 dagen in de week gaan werken om 2 dagen om te kunnen passen maar ze hebben waarschijnlijk geen werk voor 3 dagen voor dr.
Ze maakt zich helemaal druk nu en dat vind ik zo sneu ;( Ik los dat zelf wel op.
Maar ook ik moet nu gaan nadenken hoeveel dagen lief en ik gaan werken :D Komt allemaal goed O+
En zij maar snikken ;( Zo zielig (de muts!) O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_91214918
Aaah, wat zielig Tally, maar ook wat lief van d'r O+! Succes met puzzelen!

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 12-01-2011 16:06:44 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:49:08 #41
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_91215031
Tally, ik denk dat ze het niet alleen moeilijk voor jou vindt, maar waarschijnlijk zou ze het gewoon heel leuk vinden om 2 dagen oppasoma te spelen.... (maar natuurlijk vindt ze het ook rot om het jou te moeten vertellen!)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_91215037
Ahw dat is wel ontzettend lief ook van je moeder.
Mijn moeder is ook al bezig met dat soort dingen. Erg leuk :Y.
pi_91216149
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).

Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:13:32 #44
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_91216185
Awww Tally wat een lief mens jouw moeder <3

F_R dat is toch wel klote weer hoor. En zelfmedelijden en eisen dat diegenen die fatsoenlijk zouden voor je moeten zorgen, dat ook doen, is wellicht toch net wat anders hoor. Dat je niet met je aan laat modderen, wil niet zeggen dat jezelf in zelfmedelijden hult toch? aahgrrr ik ben niet zo goed met woorden als claudia he ;) Iig dikke :*

P_Daisy, dat lijkt me inderdaad aardig koffiedikkijken, zeg!

En bedankt he twentemeisje, nu heb ik zin in lollllllllllllies :D :P
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_91216328
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:12 schreef Chooselife het volgende:
Ik krijg van moeders-de-vrouw de opdracht om de experts op FOK! ("jij zit altijd op dat forum...") eens te raadplegen wat nu een goed matrasje voor het ledikantje is (120 bij 60).

Ze wilde eerst dat dure Aerosleep gebeuren, maar dat heb ik uit al d'r hoofd gepraat (ook dankzij FOK!). Welke adviseren jullie?
ik had geen aerosleep maar ons matrasje was wel behoorlijk aan de prijs destijds. Wij hebben het matrasje bij de Babydump gekocht.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91216383
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
pi_91216445
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Chooselife: ik heb een matrasje van ikea en een los dekmatrasje. Vooral erg handig als ze dat vol knoeien, want dat kan gewoon in de was itt een gewoon matras. Ze liggen er ook maar zo even op (een paar jaartjes) en het zal nog heel vaak vies worden. Dan koop ik liever later een heel goed matras en geef ik nu wat minder uit.
Tess ligt op het matras waar Amber ook op gelegen heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91216470
Even voor de rokers. Vanaf de dag dat ik mijn 2e streepje heb geplast rookte ik 1 sigaret per dag, tot mijn pakje leeg was. Op 20 mei 2009 was mijn laatste sigaret. Rienk is op 17 december gezond geboren. Ben nog steeds gestopt, maar heb nog steeds behoefte soms. Maar ik riep ook 'als ik zwanger ben stop ik definitief' dus ik steek er niet meer een op.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_91216739
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef mefke79 het volgende:
Welk Ikea-matrasje is dat? Ze hebben namelijk nogal wat soorten.
pi_91216989
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
pi_91217240
Het is hier trouwens weer volkomen rustig sinds mijn :o middagdutje :o. Ik begin me nu pas te realiseren hoe ontzettend slecht ik me voelde en hoe slecht ik functioneerde de afgelopen tijd. Zo voelen mensen zich dus die slapen! Misschien wordt het wel m'n nieuwe hobby. :7
pi_91217507
claudia, maak van dat slapen inderdaad maar gewoon nog even je hobby, je hebt het wel verdient!
Chooselife, wat claudia zegt, geen idee meer welke ik heb. Niet de duurste en niet de goedkoopste dat weet ik dan weer wel. Mijn ouders hebben ook een bedje, die hebben wel een heel goedkoop matrasje, maar ja, daar slaapt Driekus dan ook maar 10 keer per jaar een hele nacht op.
pi_91217745
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:29 schreef Claudia_x het volgende:
Je niet al te sappel maken over het matras, Chooselife. Ga naar de Ikea en kies een stevig exemplaar waar je een goed gevoel bij hebt.
Ok, we gaan er volgende week heen en dan maken we een keuze.

Ikea-alleen-al, vind ik een uitstekende tip. :)
pi_91217768
Slaap lekker, Claudia! Even lekker rustig aan doen :*
  woensdag 12 januari 2011 @ 16:59:44 #56
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_91218542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:58 schreef Tally het volgende:
Mijn lief en ik zijn nu 11 jaar bij elkaar. Ontmoet via internet en hij is niet meer weg gegaan. Officieus binnen een jaar getrouwd (geregistreerd partnerschap na 9 maanden) en officieel 5 jaar getrouwd :P
Bij ons heeft dat hele traject wat zwanger worden heet nogal veel voeten in de aarde gehad en is een goeie test geweest voor ons huwelijk. O+ Maar dat is gewoon niet stuk te krijgen ;)

Van de week kreeg lief te horen: Zo, jij krijgt ook een buik zeg! Lief: Ja ik ben ook al 25 weken zwanger hoor! Gister was hij druk bezig en kwam hij hijgend naar beneden. Zegtie: Ik word oud ;( Hoezo mop? Nou mijn conditie is een stuk achteruit gegaan en ik zit niet lekker in mijn vel op het moment. Aaaah nee joh! Typische zwangerschapsklachten! ;)
Toevallig precies hetzelfde als bij ons, via internet 13 jaar geleden ontmoet en al 11 jaar een relatie O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_91218544
Als ik alles zo een beetje lees zou ik dus een slecht iemand zijn voor mijn kleintje...

Vis is absoluut niet slecht je moet alleen goede VERSE vis nemen.
En niet van een albertheijn of dekamarkt...
Ik eet geregeld zelfgemaakte sushi met tonijn en zalm.

Roodvlees vermijd ik wel, met de kerst alleen waren we uitgenodigd en ze had een beef wellington gemaakt met rose/rood vlees erin.
Dat heb ik gewoon gegeten.

Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.

Alcohol dronk ikk vrijwel niet soms eens wat. Bv bij het eten paar slokjes witte of rode wijn.
En met oud en nieuw heb ik wel een paar slokken champagne gedronken.

Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.

Leef je leven en houdt gewoon rekening met bepaalde zaken en dingen.
Dan kan je jezelf net zo goed in een kamer met wc en douche en bed opsluiten voor 9 maand lang.

Want op een verjaardag zitten waar gerookt word kan ook niet.
Uit eten ook niet stel je voor dat je een voedselvergiftiging krijgt..
En zo nog meer.

Geniet ervan! En doe je ding! Je weet zelf wanneer het niet okay is.
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91218762
Mijn mannetje heb ik leren kennen door een stapmaatje.
Was pinpas vergeten. En die haalde ik de volgende avond op.
Ze zat alleen bij vrienden en daar zat mijn mannetje ook.

Was gelijk een klik.
Weekend erna do, vrij, za gestapt.
Daar blijven slapen en nooit meer weggegaan.

A.s. 14 feb is dat 4 jaar geleden.
23-10-2009 getrouwd en nu kleintje op komst!

*O*
pi_91218819
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 16:59 schreef danimeisje het volgende:
Roken heb ik 3,5maand niet gedaan omdat ik te misselijk was.
Zooi familie gezeik gehad, stresss stresss en toen ben ik weer gaan roken.
Gematigd. Ik rook witte kent (infina). Tis niet goed dat ik het doe het is nooit goed..
Zwanger of niet. Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, blijven doorroken blijft schade doen.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91218863
danimeisje, ik kan me in heel veel standpunten en opmerkingen van je niet vinden, en dan ben ik nog vrij makkelijk in veel dingen want ook ik heb wel een paar slokken champagne op om maar eens wat te noemen. Maar geloof me, veel dingen zijn niet voor niets ' verboden' voor zwangeren. Google maar eens.
pi_91218949
Verse vis is trouwens inderdaad geen enkel probleem, maar roofvis dan weer wel. Die tonijn is bijvoorbeeld een dikke kwikbom, als je dat regelmatig eet ben je ook niet helemaal handig bezig..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91218973
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Pertinente onzin. De stress van het niet roken gaat vrij snel over als je (evt met hulp) doorzet, de schade van het blijven doorroken niet.
Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen. Dat roken lijkt me dus nogal een geval apart.
Dan praten 2 gynaecologen en 3 verloskundige onzin...

Goed tis een discussie punt altijd weer, ene vind/zegt dit ander vind/zegt dat.

Same als met borstvoeding.

Ik rook af en toe een sigaretje en heb daar zelf vrede mee.
pi_91219029
Moet je vooral zelf weten en zelf vrede mee hebben, prima, maar wees dan gewoon eerlijk in het erkennen dat je je kind er schade mee doet en verzin geen excuus waardoor het zogenaamd toch niet erg is.
pi_91219038
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Vanyel het volgende:Overigens is laatst uit onderzoek gebleken dat zelfs de kleinkinderen van moeders die roken tijdens de zwangerschap significant meer kans hebben op allergieën en (andere) luchtwegaandoeningen.
En externaliserende gedragsproblemen. Zit je langer aan vast dan aan de zogenaamde stop-stress (die wel los zal lopen als je maar "af en toe" een sigaretje rookt)..
pi_91219252
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken :@
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestoken :') gestresst _O-

En toch zijn mijn broertje en ik supergezond :)

Misschien dat ik daarom niet tegen roken kan :o ik vind het smerig en ik heb het nog nooit gedaan :) Toch ben ik van mening dat het slecht is voor je ongeboren kindje :Y

Misschien zijn ik en mijn broertje wel 2 uitzonderingen ;)

Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2011 17:17:03 ]
pi_91219258
joh en al die kinderen die veel te licht ter wereld komen omdat de doorbloeding van de placenta niet goed was, zijn ook onzin...tuurlijk. Enne, leerproblemen komen ook meer voor.
pi_91219373
Dani, kijk eens op babybytes kijk: misschien geloof je hen wel en ons niet ;)
pi_91219569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn mams heeft tijdens de zwangerschap van mij en me broertje ook doorgerookt, ze is zelfs wijn blijven drinken :@
Tijdens het bevallen heeft ze zelfs nog een sigaret opgestoken :') gestresst _O-

En toch zijn mijn broertje en ik supergezond :)
Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
pi_91219576
sorry ik ben ook pertinent tegen roken in de zwangerschap, en ik schaam me er bijna voor; maar ik vind het puur egoisme om door te roken...

*bereidt zich vast voor op een hoop narigheid na deze opmerking*

FR wat rot zeg... ik hoop dat je je toch wat beter gaat voelen...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:22:37 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91219637
@ danimeisje

Als moeder wil je toch het beste voor je kind en toch ook het meest gezonde 'huisje' hebben gedurende 9 maanden.
Ik begrijp niet dat je jezelf dan niet kan inhouden en al die dingen gewoon tijdelijk laat staan, het is zo simpel om een aantal risico's zo te verkleinen, zo'n kleine moeite ook.

Ik zou een stukje rood vlees niet eens weg kunnen krijgen momenteel, dat gaat zo tegen mijn gevoel in. Terwijl ik het normaal maar al te graag eet.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:23:05 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91219666
Over roken en niet roken... in november 2009 ben ik volledig gestopt toen ik een positieve zwangerschapstest had, ik was toen al zo'n 3 maanden aan het afbouwen (van een pakje per dag).
Na de miskraam in december ben ik niet weer begonnen... gelukkig.

Voor mezelf heb ik de overtuiging dat de zwangerschap van maart 2010 daardoor wel goed ging, en er nu een blozend gezond knulletje in m'n armen ligt.

Zoals al eerder gezegd: ieder "argument" om niet direct te stoppen is een kul-argument.
Daarbij; het is net na oud en nieuw, als je dan toch vindt dat je je moet verantwoorden als mensen vragen waarom je gestopt bent, dan is het makkelijk zat om te zeggen dat het je goede voornemen was voor 2011 maar dat je stoppen op 1 januari zo cliché vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-01-2011 17:36:18 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:23:24 #72
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_91219686
BJ,
een mede-stander hier, maar ik ben gewoon altijd al tegen roken.
Ik heb de narigheid gezien waar je in kan komen (mijn vader heeft toen ik 8 was 2 hartinfarcten gehad) en sindsdien ben ik erg tegen.
pi_91219763
Bj, zullen we de bak rottigheid dan delen? Al denk ik dat het wel meevalt hoor.
Die discussies over cola light, roken, rood vlees, kaneel en wat er allemaal wel niet meer wel of niet mag komen telkens voorbij. En van heel veel dingen heb ik zoiets van ' overdreven' zeker als je de boeken er op naslaat, maar juist roken is nou net een punt waarop juist wel vanalles bewezen is...
pi_91219806
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef charmed_angel het volgende:
Tevens heb ik hbo en me broer mbo. We kunnen beiden goed leren en hebben beiden een goedbetaalde baan ;)
Mijn moeder heeft niet gerookt. Wij (vijf kinderen) hebben thuis allemaal VWO en daarna 4 van de 5 WO en 1 HBO. Zie het verschil. :+

Neehoor, grapje, natuurlijk is het niet één op één te linken. Maar er is wel degelijk bewijs voor het idee dat kinderen van rokende moeders gemiddeld meer problemen op verschillende vlakken hebben.
pi_91219818
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:26:23 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91219840
quote:
Maar de stress die je ergens van kunt hebben bv het stoppen met roken is slechter voor de kleine.
Dat is het grootste kul-argument dat er is om niet te stoppen met roken...

Alsof een paar dagen stress erger zou zijn dan een hele zwangerschap meeroken.
Die stress is wat je jezelf aanpraat, de fysieke ontwenning is na een paar dagen al voorbij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_91219859
quote:

Je kleintje gaat er echt niet ineens mega afwijkingen van krijgen.
Als die er al zijn/komen is dat omdat er vanaf celdeling 1 iets niet goed zit.
Je moet het vooral zo doen als jij denkt dat het goed is, maar maak jezelf dan niet eits wijs.

Er kunnen wel degelijk heel ernstige afwijkingen ontstaan tijdens de zwangerschap die oren veroorzaakt door externe factoren. het is echt neit zo dat als de celdeling op dag 1 maar goed is, er niets meer mis kan gaan. Als je jezelf dat wijs maakt, ben je echt niet bijster slim bezig.

Roken, alcohol, bepaalde bacterien zijn wel degelijk schadelijk voor de baby, ook als deze vanaf celdeling dag 1 helemaal gezond leek.
pi_91219872
Mijn moeder rookte tijdens de zwangerschap van mijn zus wel. Mijn zus heeft leerproblemen (op een lomschool gezeten).
Tijdens mijn zwangerschap is ze gestopt en ik was altijd een goede leerling.
Je weet natuurlijk niet hoe het was geweest als ze tijdens beide zwangerschappen niet had gerookt of juist wel, maar goed waarom t risico lopen. Echt wat is 9 maanden op een heel leven..
En BJ ben t met je eens hoor, vind t ook egoistisch..Als je dit al niet eens over heb voor je kind...
pi_91219891
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
pi_91219903
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 17:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zo zijn er natuurlijk voor alles uitzonderingen te benoemen. Wie kent geen 95-jarige die altijd heeft gerookt en gedronken? Dat zegt niet zoveel over de gehele linie.
Ja dat is waar, ligt denk ik in de familie. Zover ik weet rookte al mijn tantes door tijdens de zwangerschap ;)

Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Waarom nu wel en 32 jaar geleden niet???

Ik heb ook tegen vrienden gezegd, als ik zwanger ben dan kom ik wat minder langs, omdat al me vrienden roken. 1 vriend heeft gezegd, als jij er bent dan wordt er gewoon niet gerookt in huis :)

Best wel fijn.

Ik heb een keer een filmpje gezien op YouTube over een moeder die rookte en wat er dan gebeurde met haar baby in de buik, ik schrok er gewoon van. Maar helaas kan ik die YouTube niet meer vinden?
pi_91219924
yups dat is het ook Mefke; ik ben niet enorm tegen op een slok champagne met de jaarwisseling, een hapje creme brulee en drink soms zelf ook nog wel een cola light. (heel af en toe.) maar roken is echt van een heel andere orde...
en niet alleen voor zwangeren en babies hoor...
(ik zie een hoop mensen op de IC natuurlijk).
en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
pi_91219958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:25 schreef mefke79 het volgende:
het 'voordeel' van het zijn van een rokerskindje is in mijn geval wel dat ik het nooit gedurfd heb om er aan te beginnen. Ik ben zoveel benauwd geweest dat ik het niet eens waag.
Ach, ik had ook de nodige allergieën en bronchitis, maar heb toch een kleine 15 jaar gerookt als een ketter. Sommige mensen leren niet zo makkelijk (misschien ook door dat roken van mijn moeder >:) ).
pi_91220078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:
Best wel bizar. Mijn moeder gaat nu stoppen met roken, omdat ze weet dat ik me er niet prettig bij voel als ik dit jaar toevallig zwanger raak (vrijdag afspraak met dokter)

Andere tijden. Mijn moeder vertelde bijvoorbeeld hoe de gynaecoloog rookte tijdens de consulten en de vk na de bevalling direct een peukje opstak en er haar een aanbood. Toen was er toch echt wel stukken minder bekend over de schade die je daarmee kunt doen.

Nu ga ik lekker gefrituurd voer eten. In het kader van gezond doen :)
pi_91220101
Alcohol kan ook van een enkele keer als FAS veroorzaken. Dus dat ene slokje kan ook heel slecht zijn.

Ik vind het wel anders als je het over vroeger hebt. Ik ben 42, mijn moeder rookte ooktoen ze zwanger was van mij. Maar dat is een heel andere tijd. De risico's waren niet of minder bekend en werden nog actief verdoezeld. Op verjaardagen had je behalve hapjes en zoutjes ook een glas met sigaretten op tafel staan. Heel veel mensen rookten en rekening houden met niet-rokers was helemaal niet aan de orde.

Tegenwoordig zijn we op de hogote van de gevolgen, dus als je nu doorrookt, vind ik dat onverantwoordleijk risico's nemen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:31:57 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91220116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef Cantare het volgende:
Wat doe ik hier eigenlijk? :D

O ja, checken of er al actie was bij Claudia of één van de andere dames. Maar helaas.
Ja, dat dus.... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_91220123
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:27 schreef charmed_angel het volgende:

Er is nu veel meer bekend over de risico's van roken tijdens de zwangerschap. Vroeger konden (aanstaande) moeders toch nog het idee hebben dat het allemaal niet zo'n kwaad kan omdat er toen nog minder wetenschappelijk onderzoek was gedaan. Met de kennis die er tegenwoordig is, moet je je kop wel diep in het zand steken om niet te weten dat het wél kwaad kan.

In elk geval: ik vind het ontzettend sympathiek van je moeder dat ze nu gaat stoppen vanwege jou en je kinderwens!
pi_91220211
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:28 schreef Beessie-Jen het volgende:

en waar ik ook heeeeeeel slecht tegen kan, als ik dan toch mijn gal spuw, tegen mama's en papa's die met een peuk op de lip achter de kinderwagen lopen te blazen.. ook lekker gezond...

*zoo dat zijn we weer kwijt*
"Nee, we roken niet binnen, want dat is slecht voor de kinderen", zei mijn neef, buiten, met een peuk in zijn bek en een kind op zijn arm. :X
Ik deel je ergernis heel erg!
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:34:14 #88
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91220236
Ik ben als kind altijd benauwd geweest, vaak bronchitus gehad, bijholte en keelonsteking.
Heb een allergie voor boom/graspollen, noten, steenvruchten. Vroeger ook nog voor huisstofmijt, maar daar ben ik overheen gegroeid. Mijn moeder rookte niet, maar gaf wel flesvoeding en bijvoeding na 12 weken. Niet dat ik haar iets kwalijk neem, het advies was toen zo...

Ik doe er alles aan om te voorkomen dat mijn kind er ook last van zal krijgen, dus leef en eet ik gezond en krijgt mijn kind als het lukt in ieder geval een jaar borstvoeding en na een half jaar voorzichtig aan bijvoeding. Dat heb ik er graag voor over als ik daarmee ook maar iets kan vooorkomen.
pi_91220499
Ik was laatst bij de tandarts, en die weigerde röntgenfoto's te nemen, terwijl het wel zou mogen.

Ze gaf als reden dat als er toch iets mis zou gaan, je jezelf dat niet zou vergeven.

Zelfde heb ik nu met roken/drinken en dergelijke, als er toch iets mis blijkt te zijn vergeef je dat jezelf nooit. Plus dat ik zelf best schrok van de verhalen over alcohol, en hoe dat bij je kindje komt, en hoe dat dan gaat. Ik weet niet meer waar ik dat las toen, maar ik vond het schokkend...
Dan liever even 9 maanden iets teveel opletten..
pi_91220990
Nou, ook even voor het tegenwicht: mijn moeder rookte ook toen ze zwanger was van mij, maar ik heb helemaal niets: geen allergieen, astma, iets anders met de luchtwegen, kan prima leren...euhm...van alles. Het is niet zo dat het per se heel er fout moet gaan, maar de kans is gewoon wel erg groot. En zoals tiekje zegt: je wil jezelf toch niet afvragen later ofhet komt door dat sigaretje, dat glaasje alcohol, het schoonmaken van de kattenbak, rood vlees, toch geen verse vis, whatever. Als je voor jezelf zeker weet dat je je daar achteraf niet schuldig over gaat voelen, tja...
pi_91221214
Ik ben ook een rokerskindje ik heb wel astma of het daarvan komt geen idee. Wel ben ik zelf antiroken. Ik vind het prima dat mensen roken maar niet in mijn huis.
Ik dronk al bijna niet en nu dus al helemaal niet maar ik snap ook wel dat het voor andere moeilijk is veel dingen te laten.

En ondanks dat ik niks "verbodens" eet of drink ben ik toch ontzettend ziek.
pi_91221229
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_91221576
ik zou ook geen foto's laten maken...beter safe than sorry toch?? en ook geen verdoving en dergelijke...
ik ben op mijn werk ook snel op meters afstand als ze foto's maken bij de patienten...

en ik houd me ook aan de leefregels hoor.. zo'n kleine moeite, het is maar 9 maanden en is de allereerste basis voor de gezondheid van je kleine minimensje..
(een investering die het hele leven van zo'n kleintje kan bepalen..).
pi_91221606
tessie, ik had online gevonden dat röntgenfoto's mochten na de eerste 3 maanden. Ik kan me best voorstellen dat dan niet alle tandartsen het risico willen nemen...
pi_91221637
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef tessie het volgende:
Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen roken (of drinken) als ze zwanger zijn, of andere dingen eten die schadelijk kunnen zijn. Laat het gewoon even 9 maanden staan, zo moeilijk is dat niet.

Maar ik begrijp dat van die tandartsen niet trouwens. Altijd roepen dat het geen kwaad kan om een foto te maken, maar het toch weigeren te doen. Als ze zeker weten dat het geen kwaad kan, wat is dan toch steeds het probleem??
ik snap het roken en drinke ook niet.. Vriendinnetje van me rookte tijdens haar zwangerschap, stoppen lukte niet. Haar kindje ismet 25w. overleden. Geen idee of het door het roken kwam... Nu wil ze weer graag zwanger worden en heeft gezegd dat ze nog steeds niet kan stoppen met roken. Ze gaa thet wel weer proberen als ze zwanger is en als het niet lukt gaat ze minderen... Ikke nie snappuh..

En ik moest naar de gang toen mijn tandarts foto's van M.'s gebit ging maken. Hij heeft ze bij mij pas gemaakt toen Tess geboren was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91221691
ik weet dat ik mocht kiezen bij de tandarts. Het was niet spoed, dus toen gewoon tot na de zwangerschap gewacht. Maar ja, dan gaat het ook om een kleine belasting mbt stralen, BJ krijgt al snel veel meer stralen als er van een patient een foto gemaakt wordt. Daarom zijn er in de zorg wel heel strenge regels voor dit soort dingen.
pi_91221749
Ik ben na 17 jaar kettingroken in één keer gestopt *O* in het begin eventjes lastig, maar het was voor mij geen optie om wel een sigaret op te steken met baby in mijn buik!

Dus ook de andere kant (vanuit ervaring): ja het is moeilijk. Grow a backbone! Denk maar aan je kindje in je buik, hoe abstract het ook is. Door roken krijgt je baby minder zuurstof aangeleverd. Wat vind je moeilijker? Een sigaret niet opsteken of leven met de gedachte dat je eigenlijk je kindje tekort doet in zuurstof?

Een van de weinige dingen waar ik echt een heel uitgesproken mening over heb. Roken en drinken tijdens de zwangerschap!
pi_91221807
eh, dames. Claudia is wel errug stil he...zou ze slapen? En Cantare, wat deed jij nou weer hier...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:04:58 #99
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91221816
oh! gaat het over roken? *op handen zitten gaat* :X

Als ik ergens militant in ben... Mijn zwager en schoonzus hebben één kind en willen graag, al jaren, een tweede. Nu heeft mijn schoonzus door een ziekte ernstig ondergewicht. Ze is inmiddels bijna 39 en rookt. En komt dus ook met dat stressverhaal. :{w

Toen ze in verwachting was van de eerste kwam ik haar tegen in de supermarkt. Smokkelde ze net drie pakjes sigaretten onder haar boodschappen. :') ja, militant hè, ik. :7
Enniehoe, nu al een paar miskramen gehad en ze hopen nu met IVF nog een kindje te krijgen. En echt ik gun het ze zo!!

Maar ik kan niet snappen dat je niet álles doet wat in je vermogen ligt om de omstandigheden optimaal te maken. Als je al zoveel tegen hebt, en je weet hoeveel je de kans verkleint met roken..... echt ik snap niet.
En ik moet nog zien of een gyneacoloog in zo'n geval zomaar overgaat tot IVF? :@ Als ik dan zie hoeveel mensen allemaal doen voor het zo gewenste kind kan ik deze achteloosheid niet snappen.

uberhaupt roken in de zwangerschap niet. Stel dat er ook maar íets is met je kind?? dan vraag je je toch je hele leven af of dat kwam door die paar rotsigaretten?

Mijn moeder kreeg trouwens 38 jaar geleden :X het advies om niet meer te drinken en roken te matigen. :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')