quote:
Op woensdag 12 januari 2011 13:23 schreef Susie het volgende:Ik kan niet wachten tot ik zover ben Juud! Wat lijkt me dat super!
Zijn er hier dames die rookten voordat ze zwanger waren? Ik ben zo'n slecht persoon

en heb zo'n moeite om niet te roken!! Iemand tips!? Ik weet dat ik ze echt wel laat liggen straks, maar nu werkt mijn huidige situatie (problemen op het werk, straks weer een gesprek ) ook niet echt mee, waardoor ik ook nog eens stress ervaar. Wil ze laten liggen, maar is oh zo moeilijk! Alle tips zijn welkom (lollies heb ik al in huis gehaald en heb me voorgenomen wanneer dit pakje leeg is, nog 4 om geen nieuwe meer te kopen).
Ik ben gestopt nadat ik een positieve test in handen had. Dat is nu 4 weken en 2 dagen geleden. Ik vond het met name de eerste twee weken erg moeilijk met name in de kroeg (omdat daar gewoon gerookt wordt) en op wat anderen momenten dat het voor mij vooral echt een gewoonte was om te roken. Ik heb ook m'n pakje sigaretten nog bij gehouden (zit er nog een in) wat ik met die sigaretten deed was aansteken een hijs nemen en dan aan m'n vriend geven. Ook hier heb ik de laatste twee weken steeds minder behoefte aan maar toch soms wel moeilijk nog hoor.
Ook heb ik op de site van stivoro iets ingevuld voor als je wilt stoppen met roken voor de zwangerschap, daarna krijg je een advies met persoonlijke tips voor tijden wanneer jij het het moeilijkst vind.
Ook heb ik een app op m'n iphone die bijhoudt hoe lang je gestopt bent, wat het doet met je gezondheid en en hoeveel sigaretten je al niet gerookt hebt (en hoeveel geld je bespaart hebt) Is ook wel grappig om af en toe te bekijken werkt soms ook wel motiverend.
Verder denk ik vooral veel nee niet doen dit is niet goed voor het kind.. Maar het blijft met name de eerste weken moeilijk