Oef dit had danimeisje waarschijnlijk niet verwacht toen ze haar verhaaltje tikte...Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...
Ik kan me (ook als ex-roker) niet voorstellen dat je van een sigaret kunt genieten als je weet dat je je ongeboren kindje er schade mee kunt berokkenen.
Ik moet trouwens ook zeggen dat op geen van de verjaardagen of feestjes waar ik kom nog binnen wordt gerookt. De enige die nog binnen rookte (bij hem thuis), was mijn schoonpaps, maar die is daar acuut mee gestopt toen we vertelden dat hij opa ging worden.
En met oud en nieuw heb ik een alcoholvrije bubbelwijn gekocht (en zelfs dat voelde nog heel erg raar om te drinken

) . Gelukkig houd ik niet van de etenswaren die je moet mijden tijdens de zwangerschap, das een mazzeltje. Ik mis alleen het snaaien van cakebeslag of appeltaartdeeg, maar hoe vaak doe je dat normaal in 9 maanden?