abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:11:19 #101
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222105
Hmpf. Ik begin niet eens over de post van dani en de eerste reactie die het bij mij opwierp. :X Laat staan roken. Ik heb een brochure over roken meegekregen en die heb ik aan m'n vader gegeven. Die gaat straks structureel oppassen en ik heb 'm op het hart gedrukt dat 'ie roken toch maar mooi laat op zo'n dag. Én dat 'ie bij ons op komt passen.

Even iets anders: hebben jullie in het begin (zeg zo eh.. rond de 8, 9 weken) ook zo'n last van je darmen gehad? :@.
pi_91222257
Ook ik gleed hier bijna van mijn stoel door de post van Danimeisje, kom op zeg!!
Maar ik las net in alle reacties ook wat nieuws: dat je geen creme brulee zou mogen. BJ hoe zit dat?? Ik heb dat nl in december wel gegeten, me van geen kwaad bewust zijnde.

PD: last van mijn darmen, check. Alleen wat voor last heb je. Ik heb al sinds week 10 last van 'aardbeien' (morgen toch maar even de huisarts bellen, met middeltje van apotheek gaat het niet over) en heb veel last van lucht, zeg maar.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:18:14 #103
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222424
Veel lucht, en wat vaker diarree :@. Al kan dat ook komen door de heersende griep.
pi_91222432
Ik heb met oud en nieuw ook creme brullee op had het zelf gemaakt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:20:41 #105
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222527
Hmm.. afgezien van het feit dat ik creme brulee niet lust.. wat zit daar in wat niet mag dan? Dat is toch iets met room?
pi_91222792
Creme brulee zitten oa eieren in. Als het niet goed gaar is zou dat misschien het gevaar kunnen geven. Maar salmonella gaat dood boven de 70 graden celsius(mijn ll. moesten ergens zelf mayonaise maken, en dit werd daar dus in het recept gedaan, het mengsel een paar minuten au bain marie in een bak met heet water), dus het zou gewoon goed moeten gaan...
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:26:40 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91222818
ik denk eieren? maar volgens mij worden die nog weer verhit, dus dan zie ik het probleem niet zo? Bavarois is weer anders natuurlijk, da's met rauwe ei.

Maar goed, misschien zijn de regels inmiddels aangescherpt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:35 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91222870
Oef dit had danimeisje waarschijnlijk niet verwacht toen ze haar verhaaltje tikte...

Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...

Ik kan me (ook als ex-roker) niet voorstellen dat je van een sigaret kunt genieten als je weet dat je je ongeboren kindje er schade mee kunt berokkenen.

Ik moet trouwens ook zeggen dat op geen van de verjaardagen of feestjes waar ik kom nog binnen wordt gerookt. De enige die nog binnen rookte (bij hem thuis), was mijn schoonpaps, maar die is daar acuut mee gestopt toen we vertelden dat hij opa ging worden.

En met oud en nieuw heb ik een alcoholvrije bubbelwijn gekocht (en zelfs dat voelde nog heel erg raar om te drinken :D ) . Gelukkig houd ik niet van de etenswaren die je moet mijden tijdens de zwangerschap, das een mazzeltje. Ik mis alleen het snaaien van cakebeslag of appeltaartdeeg, maar hoe vaak doe je dat normaal in 9 maanden? ;)
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:27:40 #109
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91222875
Ow, nooit geweten. Ik heb nog bavarois staan zelfs, in de vriezer. Nou. Die kan dus weg.
pi_91222906
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:30:48 #111
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223050
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.

PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.
Gaat die lucht echt niet weg? ;( Oh my. Nouja.

Wat me net overkwam, oh men. Ik ging net op m'n werkplek zitten en een collega komt op me aflopen (note: ik werk hier met 26 vrouwen op een afdeling). "Goh, PD. Ik bedoel dit niet lullig, en normaal zou ik het ook nooit zeggen maaruhh.. ben je zwanger?" Nou. Zat ik dan met m'n mond vol tanden :D :').

10 minuten later ging ik even lekker klagen over het cateringvoer, en toen zei iemand "hé, je gaat trouwen hè. Dat is super. Maareuh, heb je een dubbele reden om te trouwen?".

:')!
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:32:26 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91223116
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
pi_91223223
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
pi_91223264
Voor de liefhebbers: volgens mij ving ik net iets op over een item over roken tijdens de zwangerschap in RTL Nieuws vanavond.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91223294
Bij sommigen is het idd heel snel en goed te zien. Ik zag het op woensdag ook bij mijn beste vriendin en die had die maandag net 2 streepjes gepiest. Wel eerlijk bekennen: ik wist het ook gelijk die maandagavond.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:36:14 #116
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223316
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?

:D PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
pi_91223783
Hoever ben je nu precies?
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:48:37 #118
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91223903
8,5 week. Dat is best vroeg om het te vertellen. Dacht ik.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:50:15 #119
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91223991
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

[..]

Ja, kennelijk :'). Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen :?. Als het dan toch al opvalt :').

En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant. :').
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
pi_91224057
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
  woensdag 12 januari 2011 @ 18:56:49 #121
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91224322
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef danic het volgende:
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
Ja, nou dat had ik dus eigenlijk ook.. maar toen hadden we begin van de vakantie een termijn echo en daar werd ik 2 weken teruggezet.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.

Gewoon doen wat je gevoel zegt. ;)
Oh echt? Hm. Dus zo heel raar is het niet?
M'n gevoel zegt eigenlijk gewoon doen. Het zijn allemaal vrouwen, met kinderen. Op 2 na dan. En ik zie al veel ogen naar m'n buik gaan. :'). En de zwangerschap an sich voelt ook goed. Instinctief.

Aan de andere kant, mocht er iets mis gaan, dan kan ik hier zeker veel steun verwachten. Dat is ook wel belangrijk imo.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 januari 2011 @ 19:02:27 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_91224640
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..

Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_91224658
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
pi_91224662
Zo leuk dat als je hier maar 1 dingetje neerzet zoals op zoveel forums. Wat maar iemand tegen de borst kan stuiten dat je dus een hele golf aan negatieve dingen over je heen krijgt. Die op mij als persoon gericht zijn.

Vind het erg gezellig hier, maar blijkbaar kun je dus niet zeggen over hoe jij er over denkt of over hoe jij erin staat omdat je dan gelijk een "slechte moeder" bent en je kindje express schade aan doet...

Ik ben het daar niet mee eens.

En een tonijn een kwikbom? Ja der zit kwik in maar dat zit ook in genoeg andere etenswaren.
Ik eet niet elke dag een hele tonijn weg hoor...

En een sigaretje wat ik al zeg IK voel me daar prima bij. EN daarnaast kijk ik ook naar de omgeving mensen die ik leer kennen en ken die ook kids hebben ene wel gerookt andere niet gerookt. Niet gerookte mamma heeft probleem kindje qua gezondheid en wel gerookte mamma heeft gezond kindje

Een slokje champagne boehoe.. ik zuip me niet klem.... heb paar slokken champagne gedronken...

Kom net bij de VK vandaan.

Baarmoedergrootte: Perfect!
Kindgrootte : Perfect!
Bloeddruk: 100/60 al de gehele zwangerschap elke keer 100/60.
HB gehalte (ijzer) 8.5 Perfect!

En dat allemaal door een peukje een slokje champagne en een kwikbom!

Toppertje! Aldus mijn Verloskundige of is zijn nu ook onkundig!?

Bij deze einde discussie van mijn kant wat betreft roken en dingen eten tijdens de zwangerschap

Vind het alleen erg jammer dat je dus niet je mening/gevoel neer kunt zetten zonder dat daar zo ontzettend onaardig op gereageerd word...
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91224696
Vergeet ik helemaal te vragen:

Claudia hoe is het bij jou?!
22 maart 2011 uitgerekend....!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')