abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91224935
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:08:57 #127
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225060
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horen :P Ik had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.
quote:
Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geleden :o ben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo ver :D. Je hebt je kindje over 2 maanden gewoon vast O+. Heerlijk toch.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'n O+. Die kan zich gek genoeg prima inhouden :D Respect voor de beste man.
pi_91225394
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.

Mening ventileren moet iedereen kunnen doen maar ik val niemand persoonlijk aan, daarentegen wordt dat hier wel richting mij gedaan.

De discussie borstvoeding vs flesvoeding zal ik ook maar niet aanhalen want dan ben ik ook de slechte moeder. Omdat ik voor flesvoeding kies.
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91225694
Ik kies ook voor flesvoeding, dat heeft hier ook niets mee te maken.
En jíj wordt niet aangevallen, maar er wordt gereageerd op wat je post, dus op je mening. Dat betekend niet dat iemand zegt dat je een slecht mens bent, maar wel dat ze het niet met je mening eens zijn.

En ik heb zeker gelezen over wiegendood en weet ook dat de doodsoorzaak onbekend is. Maar ik heb net dus wel het artikel gelezen dat hier gepost staat en uit jouw reactie blijkt nu dat jij dat niet hebt gedaan.
Er wordt in dit artikel verwezen naar onderzoeken die gedaan zijn naar wiegendood en in 30% van de gevallen was er sprake van een rokende moeder tijdens de zwangerschap.
Ik weet dan ook wel dat het niet betekend dat die 30% gebeurt is door roken, maar het is wel opvallend dat dit gebeurt en dus heeft dit zeker wel verband.
Wellicht een idee voor je om alsnog het artikel te lezen?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:19:47 #130
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225773
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:21:10 #131
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91225864
Volgens mij valt niemand je op een valse manier aan danimeisje. Net zoals jij je mening geeft doet iedereen hier dat. Toevallig kaart je iets aan waar heel veel mensen (in mijn optiek terecht) een hele uitgesproken mening over hebben. En ik denk dat jij je aangevallen voelt omdat je iets doet dat door bijna iedereen wordt afgekeurd, met goede redenen mijns inziens...

Dat bij jou alles goed gaat is natuurlijk erg fijn (serieus), maar wat ik niet begrijp is dat je uberhaupt het risico wilt nemen. Je weet toch ook wel dat het gewoonweg verstandiger zou zijn om dat soort dingen te laten? Zoals iemand hier al aanhaalde kent iedereen wel die ene opa van 95 die al rokend en drinkend lachend de kist in ging. Maar ik ken er ook genoeg die die leeftijd bij lange na niet hebben gehaald...

PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
pi_91225925
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.

Grappig dat je je zo aangevallen voelt. De meeste reacties waren puur gericht op roken tijdens zwangerschap op zich, niet op jou. Toch een gevoelig punt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:22:42 #133
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91225967
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders! :o ;) (geintje uiteraard!)
Ik ben één en al evil en ondeugendheid. }) Maar dat blijkt wel als ik uit kloonstand kom 8-).
pi_91226093
TM, als je ooit een fles wilt lenen hoor ik het wel :6 :P
pi_91226201
oooo, ik ben ook een slechte moeder. Dani, je mag best iets neerzetten, maar bedenk je wel dat je hier a) in een hormonenkippenhok zit b) de pech hebt dat deze discussie al zo vaak gevoerd is dat de messen geslepen zijn c) actie vraagt om reactie en d) de meesten hier verder kijken dan de neus van hun verloskundige lang is. En geloof me, er is geen verloskundige te vinden die zal zeggen dat je rustig door kan roken, je kan zuipen wat je wilt en je de hele dag biefstukken kunt eten. Maar goed, ik zal dan ook wel een slechte moeder zijn...toch?

Claaaauuuudiaaaaaaa?!

En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91226212
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
pi_91226226
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed. ^O^.
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.

De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Met het onderste ben ik het zeker eens.

En als ik A neerzet krijg je B dat is geen probleem.

Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.

Flesvoeding is bij mij vanwege medicijnen die ik NU ook gebruik, oh shit weer een puntje wat mij een slechte moeder maakt.... Slik medicijnen tijdens mijn zwangerschap...

En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.

Ander puntje iemand nog wat van Claudia gehoord?!

En Sugarsnap, hoe is het bij jou? Helemaal happy met jullie kleintje?!
pi_91226333
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
pi_91226383
Oja, toetjes van mona oid mogen gewoon, alles uit de winkel kan gewoon zolang er niet expliciet op staat dat er rauwe eieren of melk gebruikt zijn. Ik geloof zelfs dat baverois van rauwe eieren niet eens meer verkocht mag worden. Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat het in bv verpleeghuizen niet meer mag.
pi_91226399
Danic, volgens mij een kindje dat een piepende ademhaling heeft.
pi_91226437
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:28 schreef danic het volgende:
Sabine, wat is een happywheezer?? :?
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.
Kvond het zelfs nog wel schattig klinken, in het begin.
pi_91226483
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
pi_91226531
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:31:33 #144
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226540
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?

Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.

En lucht in je darmen, don't ask.
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX. :+. Maar ik weet het niet, best mogelijk dat je me zo her en der eens voorbij ziet fietsen.
pi_91226604
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade! :9
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontje :@
pi_91226616
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?

Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.

Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.

Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.

Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.

Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen. :D
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.

Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.

Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.

Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachen _O- ze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken... _O- .
pi_91226679
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.

Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:34:24 #148
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226699
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in :9. Bij mij dan hè :+.
pi_91226700
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Appels met peren vergelijken? :Y
pi_91226718
Hij moet jij zijn. Sorry, telefoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')