Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horenIk had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo verquote:Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geledenben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'nquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ik ben één en al evil en ondeugendheid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders!![]()
(geintje uiteraard!)
Met het onderste ben ik het zeker eens.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed..
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.
De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.quote:
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?
Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.
En lucht in je darmen, don't ask.
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontjequote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?
Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.
Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.
Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.
Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.
Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen.
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief inquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Appels met peren vergelijken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |