SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, beetje flauw...Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
Bronquote:Longen baby's beter door rookbeleid
Uitgegeven: 12 januari 2011 22:37
Laatst gewijzigd: 12 januari 2011 22:35
UTRECHT - Het antirookbeleid van de overheid heeft de afgelopen jaren geleid tot een betere longfunctie bij baby's.
© Thinkstock
Moeders kwamen minder in aanraking met omgevingsrook, wat zijn effect had op de longen van de baby in de baarmoeder.
Dat blijkt uit promotieonderzoek van Marije Koopman. Het UMC Utrecht bevestigde woensdag een bericht hierover van RTL Nieuws.
Vanaf 2000 werden tien jaar lang de longen van minimaal 1700 baby's van drie weken oud getest. In 2008, vier jaar nadat het rookverbod in de publieke ruimte en op de werkvloer was ingevoerd, was de longfunctie van baby's 10 procent beter.
Horeca
Twee jaar later, toen inmiddels ook de horeca rookvrij was, was de longfunctie weer 10 procent omhoog gegaan.
De onderzoekers stelden vast dat de verbeteringen samenhangen met meldingen van de moeders dat zij minder aan omgevingsrook waren blootgesteld.
Hoe beter de longen bij de geboorte hoe minder een kind de jaren erna last heeft van hoesten, piepen en zagen, zo bleek ook het uit het onderzoek. Koopman promoveert daarop donderdag aan de Universiteit Utrecht.
© ANP
Hihi, ik kwam ook al checken. Of ze moet zo hard puffen dat ze niet kan typenquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Snotverdikkeme zeg, nog niks claudia?
Daar gaat mijn geloofwaardigheid.:-p
Vitamine pillen ook geen succes!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
haha 3e ronde, dat opboeren ervan is pas vies![]()
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef MamaPurk het volgende:
Zo even alles bijgelezen.. pffffffffffffffffff...
Ik rook niet, ik drink niet, ook niet toen ik niet zwanger was overigens.
Ik eet dus wel tonijn, maar uit een blikje, dat mag toch wel gewoon?! (dacht ik)
Voor mijn eerste geen cursus gedaan, achteraf enorm blij om had ik toch niets aan gehad ivm ks.
Nu ook geen cursus, laat het wel over me heen komen, volgens mij moet het goed komen.
Vandaag afscheid wezen nemen op mijn werk, heb vanaf vandaag officieel verlof, al zit ik al even thuis.
Jammer zeg dat er nog steeds geen beeb bij je is Claudia!
Dit heeft niks met "gelijk" krijgen te maken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:28 schreef mefke79 het volgende:
sorry dani mij krijg je niet meer uit de tent gelokt, zeker niet met die posts zo achter elkaar. Als jij je gelijk wil kan je het krijgen, maar niet zo.
Claudia. Lekker geslapen?
Vanyel jammer dat ik niet wakker was vannacht!
Whaaaat? En de kipfilet van AH in zo'n pakje die razend snel op is, en niet extreem lang houdbaar?quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:47 schreef danimeisje het volgende:
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.
Waar je op moet letten is dat je b.v. Vlees of vis niet vacuum verpakt koopt of lang houdbaar vlees of vis wat verpakt is (b.v. Euroshopper boterham vleeswaren)
die van de vers vlees afdeling met dat gesealde plastic kan wel.
*Kalmeert. Dank je DJMO.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:09 schreef DJMO het volgende:
euroshopper boterham vleeswaren slecht voor je, maar roken niet ... sorry maar nu zit ik hardop te grinniken. ik ga me NIET in de hele (rook) discussie mengen.
Met voorverpakte vleeswaren, of ze nu van euroshopper of van een willekeurig ander merk zijn, is echt niks mis hoor. Je moet ze geen zes weken laten liggen alvorens op te eten, maar dat geld voor alles denk ik. Ik zal me sowieso niks anders kunnen veroorloven, aangezien er nogal wat beleg doorheen gaat in dit huishouden en het allemaal al duur genoeg is. Wellicht dat het met vis (zalm/tonijn etc anders werkt) maar gebraden gehakt, cervelaat, ontbijtspek etc etc is er niks aan de hand as far as i know.
Bedankt voor de lachbui op de vroege morgen, ik ga zo vol frisse moed de regen in om Jan naar de psz te brengen
gewoon de vk bellen die je had uitgezocht, je verhaal uitleggen en wellicht dat je wat eerder mag komenquote:Op donderdag 13 januari 2011 07:11 schreef Susie het volgende:
Nee, geen sex gehad, wel gesport (volleybal wedstrijd). En nee, ook niet gepoept gisteren.
En ik ben nog niet bij een vk geweest, dan al bellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |