Hm.. dan zal het ook wel een beetje een heersend dingetje zijn ofzo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:28 schreef danic het volgende:
Oooh aha ja dat is idd wel logisch. Nou was het een goed restaurant dus heb ik er alle vertrouwen in dat dit goed gekomen is, mede omdat ze het menu ook al voor me hadden aangepast.
PD, die diarree ken ik niet, die lucht is helaas niet overgegaan. Zit nu in week 24
quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef twentemeisje het volgende:
Dat van bavarois wist ik dan ook weer niet... Geldt dat ook voor die Mona-bavaroitjes enzo?PD, je straalt het kennelijk uit al je poriën uit!
Ja, kennelijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:34 schreef ferrari_rood het volgende:
@pd het zal wel duidelijk te zien zijn bij je.
Ik zag het bij mijn zus trouwens ook erg vroeg.
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:36 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
[..]
Ja, kennelijk. Nu zit ik wel te twijfelen of ik het dan niet gewoon al zal vertellen
. Als het dan toch al opvalt
.
En morgen hebben we met de hele kiet overleg, dus dan heb ik wel iedereen in 1 x te pakken.
Al is het eigenlijk wel vroeg. Aargh. Irritant..
Ja, nou dat had ik dus eigenlijk ook.. maar toen hadden we begin van de vakantie een termijn echo en daar werd ik 2 weken teruggezet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:51 schreef danic het volgende:
Ik heb het op mijn werk met 10 weken verteld. Maar ik had ook de mazzel dat ik vakantie had vanaf 8 weken, anders had ik het ook heel moeilijk gehad.
Oh echt? Hm. Dus zo heel raar is het niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:50 schreef Juud79 het volgende:
Ik heb het ook vroeg verteld, mijn moeder en broer meteen de avond na de positieve test ochtend. Mijn opa en oma met een week of 6. Mijn werk rond een week of 8, de rest vd familie/bekenden met 10/11 weken.
Gewoon doen wat je gevoel zegt.
Vrouwen hebben er ook wel een sterke radar voor denk ik. Toen mijn collega'tje zwanger was een jaar of wat geleden was ik de eerste die het zag, gek genoeg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef DJMO het volgende:
ik was op het moment van testen ca 5,5 á 6 weken zwanger ofzo. termijn echo gehad bij de huisarts, niets te zien behalve een vruchtzakje. twee weken later (wel een week eerder dan gepland ivm een week later de afspraak bij de gyn) weer een termijn echo, toen was er al een kloppend hartje te zien (7w6d). Dat was ook de dag dat ik een shirtje bestelde met de tekst stoer ik word grote broer. Toen die binnen was zijn we het eerst aan opa gaan vertellen, en daarna "de rest" maw: wie het horen wilde, kreeg het te horenIk had het ook niet lang verborgen kunnen houden, net als bij Jan ontplofte ik al snel (gedeeltelijk ook lucht vermoed ik) en blijkbaar straalde ik het ook uit ..
Oh, ik kan niet wachten tot ik ook zoiets heb van.. ben ik alweer zo verquote:Eigenlijk bizar hoe snel de tijd gaat, bovenstaand verhaal speelde alweer bijna een half jaar geledenben nu bijna 32 weken zwanger en ik vraag me af hoe groot de kans is dat ik (weer) overtijd loop, of dat ik juist te vroeg beval, of op de uitgerekende datum ..
Ja. Zeker als je ergens ook 40 uur moet doorbrengen. Nouja, ik overleg het sowieso nog eens goed met m'nquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:02 schreef danic het volgende:
Dat is ook heel belangrijk. Als er iets mis gaat is het toch fijn als je begrip krijgt omdat je je zo verdrietig voelt.
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef danic het volgende:
Danimeisje, uiteraard kun je hier je mening neerzetten, maar dat kunnen anderen ook. En dan kan het voorkomen dat anderen het niet met je eens zijn. Daar moet je wel rekening mee houden als je je mening ventileert. Waarover dan ook.
Ik ben blij dat jij je goed voelt bij de beslissingen die je neemt, ik zou me daar zelf niet goed bij voelen, maar zo ieder zijn ding.
Daarbij postte iemand net nog een linkje waarbij je informatie kreeg over roken tijdens de zwangerschap.
Fijn dat alles weer helemaal goedgekeurd is door de vk, maar in dat artikel op babybites staat ook vermeld dat 15-30% van de rokende zwangeren later te maken krijgen met wiegendood.
Daar sta je dan met je sticker van de vk........
Ze weten inderdaad de oorzaak niet. Wat ze wel weten is dat t voornamelijk (of alleen maar?) voorkomt bij kinderen van rokers.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:14 schreef danimeisje het volgende:
Wiegendood heb je weleens gelezen wat dit exact in houd?
Dat ze de doodsoorzaak NIET weten. Dit kan dus ook van alles zijn.
Ik ben één en al evil en ondeugendheid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:21 schreef twentemeisje het volgende:
PD en danic, wat zijn jullie slechte moeders!![]()
(geintje uiteraard!)
Met het onderste ben ik het zeker eens.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:19 schreef PurpleDaisy het volgende:
Dani, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon doen wat je altijd deed..
Maar je kunt niet verwachten dat je A neerplempt, en geen B terug kunt krijgen.
De discussie borstvoeding/flesvoeding volg ik ook nog angstvallig overigens. Ik kies voor flesvoeding, en heb daar mijn redenen voor. Dat er redenen zijn om het niet te doen.. ongetwijfeld. En als mens (en vrouw dan ook in dit geval) wil je daar toch op reageren. Dat is toch ook niet erg? Als het maar met respect gaat allemaal.
Een piep dat ie al met een week had tijdens het ademhalen. Soort van oude-opa-rocheltje.quote:
Eerlijk gezegd denk ik het niet. Ik post vooral in SC's, en ik kom eigenlijk overal op FOK! behalve KPD en OUD. Oh en SEX.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef mefke79 het volgende:
En PD ik ben met toch nieuwsgierig ineens...ken ik jou?
Vertellen op je werk: dat moet je inderdaad doen wanneer jij daar zin in hebt.
En lucht in je darmen, don't ask.
Sorry vergat ik dus erbij te zeggen: maar ik ben dus zo'n heilig boontjequote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef -sabine- het volgende:
Mag ik me ervaring met WEL roken toch nog ff geven?
Ik heb wel gerookt in beide zwangerschappen. Mocht ook van de gync, wel nadat ik zei moeite te hebben om wegens xtreem lage bloeddruk, niet te roken.
Ik rookte rond de vijf peuken per dag. Toen de kinderen er waren, heb ik doorgerookt, altijd buiten. Nooit in de auto ed.
Mijn oudste heeft niets, blakende gezondheid.
Mijn jongste had een happywheezer, later astma, zware astmatische bronchitis.
Hij was bijna 3 toen hij zo'n zware aanval kreeg dat hij aan de beademing en bewaking moest.
Een hartslag van 23 nog. Alle alarmbellen gingen af daar in dat kleine kamertje.
Ik was er alleen bij, mijn man moest nog komen. Ik kan niemand uitleggen hoe schuldig ik me gevoeld heb dat ik in de zwangerschappen gerookt heb. Tot op de dag van vandaag, want mijn zoon heeft nog steeds iedere dag medicatie nodig. Misschien wel door dat roken, misschien niet. Maar ik weet wel op zeker dat hij er niet minder astma door gekregen heeft.
Beide zijn ze bovengemiddeld slim, studeren aan de uni, beide hebben ze uitsluitend b(lik)v(oer) gehad en zijn ze zonder kdv, zelfs met nog geen 10 keer oppassen opgegroeid.
Ik ben geen perfecte moeder, bij lange na niet. Maar dat roken had ik achteraf liever nooit gedaan. Ik heb er met mijn zoon over gesproken. Hij vatte het laconiek op. Wat kon ie ook anders.
Ik veroordeel niemand, tik zo nu en dan mee, kan alleen maar mijn ervaringen geven.
Doe er mee wat je wilt doen.
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief inquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:31 schreef danic het volgende:
Oh ja dat klinkt idd heel logisch nu je dit zegt. Kon er echt even niets bij verzinnen.
En ik rook niet, drink geen druppel (wat echt wel eens moeite kost, maar dat heb ik er graag voor over), eet geen rood vlees en eet wel vis, maar alleen vers of uit de diepvries. Het gaat erom dat het niet vacuümverpakt is. En geen tonijn.
Dat is wel hetgeen ik de eerste week wil: een zoete witte wijn en een yellow fin tuna salade!
Appels met peren vergelijken?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef mefke79 het volgende:
Danimeisje, ik denk dat je sommige van je post even moet teruglezen. Jij voelt je aangevallen, maar ik lees juist iemand die ons aanvalt als we niet meteen reageren of je in ene lijstje zetten...
Hmm.. Ik weet het nietquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Meningsverschil over de risico's is het zeker omdat ze zelf helemaal nog niet weten hoe en wat.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Claudia, vanavond tussen 22 en 23 uur, dan voel je hem, de eerste wee.
Wij vinden niks, wij halen aan wat onderzoek erover aangetoond heeft.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef danimeisje het volgende:
Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.
quote:En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.
Mogen we je daar op aanvallen als het niet zo is?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
Ohhja, dat kan ik me goed voorstellen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef mefke79 het volgende:
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
Had ik ook. En tis ook "gemeen" dat je weer omhoog moet gaat tellen. Eerst tel je negen maanden af en dan begin je weer dagen bij te tellen. Tot 18, ingeleid, anders zat ze er nu nog.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:46 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hmm. Jaquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
Lief van je! En ik ben benieuwd wie je bent, want als je een forumregular bent dan ken ik je vast wel. Ik kom sinds de oprichting al in zo'n beetje elk subforum (al postte ik niet overal). Ik vind het toch altijd extra leuk en spannend als er 'iemand van het forum' een zwangerschap komt melden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn
.
Ohhh, pff! Toen Ivan net geboren was heb ik wekenlang met één hand gegeten terwijl hij in mijn armen lag te slapen of bij me aan de borst lag. Ik ben benieuwd hoe dat nu met zijn zusje erbij zal gaan. Misschien ben ik wat makkelijker en laat ik haar gerust even zeuren en pruttelen, misschien slaapt ze veel makkelijker in de wieg, misschien ben ik beter in plannen, of misschien wordt het gewoon weer zoals het toen was. Hoe dan ook, ik denk daar nu met heel veel plezier aan terug, die tijd.quote:Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders. Morgen ofzo
.
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef -sabine- het volgende:
Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
Amoxicilline mag je wel hebben. ik heb die met 6 weken ook moeten slikken i.v.m. een ontstoken been dit is een van de weinige die je mag als je zwanger bent. heeft de huisarts nog opgezocht en toen ik vertelde aan de vk dat ik ab had zei ze meteen amoxicilline. dus gewoon doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef twentemeisje het volgende:
Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...
Je weet dat je met een man met astma een verhoogde kans hebt op een kind met astma? Buiten het feit dat je rookt dus al?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef danimeisje het volgende:
[..]
Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.
Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.
Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.
Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachenze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken...
.
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je ingingquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in. Bij mij dan hè
.
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging![]()
![]()
ik vond t al een beetje dubieus
Huup!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging![]()
![]()
Een hele geruststellingquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar.
Ik heb het hier toevallig van de week met de vk over gehad omdat ik mezelf ook niet tot 42,5 zie doorstrompelen. Zij wachten in principe tot 41 omdat zo'n 70% van de kinderen zich tegen die tijd spontaan heeft aangediend. Daarna kan gewacht worden, kan gestript worden, maar kan ik ook op verzoek worden ingeleid. Ze wachten in elk geval niet tot eind 42 met het plannen van inleidingen, maar vinden dat het kind er echt uiterlijk met 42 weken zou moeten zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
omnomnom!quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees
![]()
![]()
Nog maximaal 4 weken.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef huuphuup het volgende:
[..]
omnomnom!
mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij![]()
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding![]()
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was![]()
Interessante vraag. Ik ga mijn eerste cursusloos krijgen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Ging dat en had je het idee dat het toch handig was geweest?
ik heb het bij beide zwangerschappen niet gedaan en ga het nu ook niet doen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:.
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Wij gaan voor deze: http://www.zwangerschapsgym-enschede.nl/site/zwanger-prive . Mijn zusjes vond het erg nuttig, ik ben benieuwd. Zo heb ik in elk geval het gevoel dat ik er nog iets aan gedaan hebquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.
Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |