abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:35:59 #151
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91226780
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.
Hmm.. Ik weet het niet :@. Ik 'ken' TM wel van posten zo her en der. En DJMO kom ik wel eens in topics tegen. Overigens nooit in SC's. En ik ken de meeste users wel van naam (Tally/BE/Rocka) omdat ze hier al zo lang zitten. En zelf zit ik inmiddels ook al bijna 9 jaar op FOK!.
pi_91226781
Nee dani, niks appels met peren. Misschien toch eens dat artikel lezen van babybytes...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_91226804
Rustig, rustig, mensen. :+ Het is hier tussen 17:00 en 19:30 uur family time. Knuffelen met Ivan, samen eten, zingen, het bedritueel doorlopen en dan even met mijn lief een kopje koffie drinken. De vorige zwangerschap kon ik daar trouwens absoluut niet tegen, koffie, maar nu gaat het er wel weer in. Ik drink wel een wat mildere variant (normaliter ben ik een zwartekoffiemeisje).

Anyhow, ik ben níet aan het bevallen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_91226814
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
PD, ken ik jou ook? Ik had er ook geen idee van daf je een kloon was. Ben benieuwd.

Danimeisje, hoe naïef kun je zijn? Er is al zoveel over bekend en hij doet alsof het gaat om een meningsverschil.
Meningsverschil over de risico's is het zeker omdat ze zelf helemaal nog niet weten hoe en wat.

Ben van de pc af nu, ga naar groningen verjaardag van een vriendin.
22 maart 2011 uitgerekend....!
pi_91226828
Ze weten alweer zoveel meer nu. Maar jij gelooft dan vast ook niet in de wetenschap?
pi_91226973
:') ze weten genoeg. En nee niet iedereen die rookt krijgt wat, maar je hebt gewoon een plaat voor je hoofd als je bewust het risico loopt... JIJ wilt een kind hè? Dan is je eerste verantwoordelijkheid als ouder zorgen dat je het beste doet voor het kind

En 9 maanden niet van die stinkstok afblijven, en het excuus: stoppen geeft meer stress.... dus als jij die sigaret opsteekt denk je nooit: op dit moment krampt mijn baby in elkaar omdat ik zuurstof onttrek??? Dat idee bezorgd je geen stress?

Hoe naïef en egoïstisch...
pi_91226979
PD, ik proef in je postings dat je het blijde nieuws vooral nog voor je houdt omdat je dat nu eenmaal geacht wordt te doen. Schreeuw het gerust van de daken als jij je daar fijn bij voelt! Het is een beetje een cultuurding, om te wachten tot 12 weken. De kans dat het met je zwangerschap goed gaat is nog altijd groter dan de kans dat het fout afloopt.

Ik ben zelf ook niet zo van het voor me houden. Nu heb ik wel bepaalde redenen gehad om mijn directe omgeving al vrij vroeg op de hoogte te stellen, maar ik zou er anders ook geen problemen mee hebben gehad. Het is nooit leuk om te vertellen dat je een miskraam hebt gehad. Het is ook niet leuk om een miskraam te hebben, daar verdrietig om te zijn en dat niet met je collega's kunnen delen.

Kortom: gewoon doen wat jij fijn vindt voelen (in overleg met je lief, natuurlijk).
pi_91227013
Claudia, vanavond tussen 22 en 23 uur, dan voel je hem, de eerste wee.
pi_91227031
Nu op RTL trouwens ;) roken en babys
pi_91227045
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
_O-
pi_91227067
kijk over wel of niet vroeg vertellen: daar kun je nou nog lekker over discussieeren, daar gaat het om een mening...doe vooral wat JIJ denkt dat goed is!
O en ik denk dan dat ik je niet ken PD, maakt ook geen bal uit, hoef ik niet te gaan kloonraden, dat is niet mijn sterkste punt namelijk (ik had een rookmoeder he...)
pi_91227078
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:26 schreef danimeisje het volgende:
Het komt alleen op mij over omdat jullie vinden dat het slecht is moet ik het ook maar vinden dat het slecht is.
Wij vinden niks, wij halen aan wat onderzoek erover aangetoond heeft.

quote:
En nee het is geen gevoelig puntje, zoals ik dus al aangeef en nu echt voor de laatste keer is dat ik vind dat er redelijk aanvallend gereageerd word, alsof hier allemaal heilige boontjes zitten die niet roken tijdens de zwangerschap en geen vis eten en geen rood vlees eten en geen slokje champagne drinken.. daar geloof ik namelijk niets van.
:D
Er is dan ook nog vrijwel niemand geweest die iets negatiefs heeft gezegd over een ongelukje met vlees, het eten van vis of een slokje alcohol.
Heel simpel, veel dingen zijn discutabel maar van roken is onbetwistbaar aangetoond dat het niet goed is voor je kind. Jij kiest ervoor dat risico te lopen, de rest van de aanwezigen niet. Als jij enkel zou melden dat je wel eens rookte, zouden de reacties vast milder zijn (je hebt al eerder gepost over roken en daar zei niemand iets over). Wat tegen je werkt, is dat je het risico bagatelliseert en goedpraat dat jij bewust dat risico loopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:42:29 #163
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227112
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user O+. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn :').

Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders :D. Morgen ofzo O-).
pi_91227116
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mogen we je daar op aanvallen als het niet zo is? :D

Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
pi_91227134
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
pi_91227221
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
pi_91227222
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ben ook niet van het geheimhouding. Iedereen wist het meteen.
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:46:04 #168
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227297
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef Vanyel het volgende:
Bij mij ook. Behalve op mijn werk, maar dat was meer omdat ik nog in dienst moest komen en geen contract had..
Ohhja, dat kan ik me goed voorstellen. :Y.

Overigens, euh.. over eten van vlees: mag goed doorgebakken varkenshaas eigenlijk? Dus die niet meer roze is van binnen? Ja toch? :@.
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:46:56 #169
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91227347
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:44 schreef mefke79 het volgende:
sabine, dat verschilt per vk en gyn en ziekenhuis lijkt het wel. Ik werd doorgestuurd met 41w6 naar de gyn (die afspraak haalde ik niet), maar er zijn er hier ook die later of eerder werden doorgestuurd. Was het niet Flugel die heel lang moest wachten omdat dat het nieuwe beleid was?
Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
pi_91227504
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:46 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik zou het echt eng vinden om tegen de 42 weken aan te lopen, je hoort toch wel dat het dan op het laatst misgaat, ik zou daar echt niet goed tegen kunnen volgens mij...
Had ik ook. En tis ook "gemeen" dat je weer omhoog moet gaat tellen. Eerst tel je negen maanden af en dan begin je weer dagen bij te tellen. Tot 18, ingeleid, anders zat ze er nu nog. :D

Fijne aaf allemaal. Lekker koezen.

Danx Mefke
pi_91227515
quote:
:D

Ik vind je telefoonalterego trouwens wel grappig.
pi_91227590
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
  woensdag 12 januari 2011 @ 19:53:28 #173
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91227680
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:51 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief is de nieuwe dvd-speler aan het installeren. Is dat ook een vorm van nesteldrang?
Hmm. Ja :7.
pi_91227813
quote:
17s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
@Claudia Wat ben jij toch een lieve user O+. Ongelooflijk hoe jij mensen kunt peilen uit een post. En dat cultuurding. Ja, ik ben toch al tegendraads in veel dingen, dus daar wil ik dan ook nog wel tegendraads in zijn :').
Lief van je! En ik ben benieuwd wie je bent, want als je een forumregular bent dan ken ik je vast wel. Ik kom sinds de oprichting al in zo'n beetje elk subforum (al postte ik niet overal). Ik vind het toch altijd extra leuk en spannend als er 'iemand van het forum' een zwangerschap komt melden.

quote:
Oh, en geniet lekker van je familieritueel hè. Straks wordt dat ritueel vast weer anders :D. Morgen ofzo O-).
Ohhh, pff! Toen Ivan net geboren was heb ik wekenlang met één hand gegeten terwijl hij in mijn armen lag te slapen of bij me aan de borst lag. Ik ben benieuwd hoe dat nu met zijn zusje erbij zal gaan. Misschien ben ik wat makkelijker en laat ik haar gerust even zeuren en pruttelen, misschien slaapt ze veel makkelijker in de wieg, misschien ben ik beter in plannen, of misschien wordt het gewoon weer zoals het toen was. Hoe dan ook, ik denk daar nu met heel veel plezier aan terug, die tijd. O+
pi_91227846
Ik zou het zelf wel heel cool vonden als het inderdaad zo is. Ik zou bijna in mijn eigen theorieën gaan geloven dan.;-)
pi_91227882
quote:
6s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:42 schreef -sabine- het volgende:

Ik kwam alleen maar ff gluren of er al iemand voor Claudia gepiept was.
Ik heb 42 + 4 gelopen bij mijn eerste. Wat is nu de limiet?
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:00:00 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91228023
Ik kom weer even gluren.
En zie dat Driekus een broertje krijgt, wat ontzettend leuk zeg Mef!

En Ivans zusje is ook al bijna hier. Zo spannend!

Verder, ga ik weer verder met op mn handen zitten. Jep.
pi_91228086
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:27 schreef twentemeisje het volgende:
Tijdens de zwangerschap al 2x in de situatie geweest waarin anders een scan of foto was gemaakt (niersteen / uitsluiten longontsteking) maar beide artsen (en ik zelf ook niet) wilden het niet. Ik twijfel nu al de hele dag of ik die antibiotica (amoxicilline) ga nemen, terwijl dat volgens huisarts en apotheek gewoon geen kwaad kan. Maar toch...
Amoxicilline mag je wel hebben. ik heb die met 6 weken ook moeten slikken i.v.m. een ontstoken been dit is een van de weinige die je mag als je zwanger bent. heeft de huisarts nog opgezocht en toen ik vertelde aan de vk dat ik ab had zei ze meteen amoxicilline. dus gewoon doen. ;)
mama van 3 kids!
pi_91228095
Ik heb de eerste maanden met s aan tafel gezeten met een aankleedkussen met baby (met mijn pink in zijn mond) baast mijn bord en boekjes voorgelezen aan s terwijl er een baby op haar voeteneind lag...

En ik mis mijn computer echt enorm, zeker nu jij op sprongen staat claudia. Verdorie.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:06:57 #180
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91228375
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:32 schreef danimeisje het volgende:

[..]

Dank voor je voorbeeld. Tis een keuze die je maakt, en die kan goed uitpakken of slecht en dat is met alles zo.

Mijn man zelf heeft zijn hele leven astma al en vooral in zijn jeugd. Zijn vader en half broers / broertjes hebben het ook allemaal.

Zijn moeder heeft nooit een sigaret aangeraakt of opgestoken. Daarnaast nooit in de buurt geweest van rook tijdens de zwangerschap, zo ook de moeders van zijn half broer en half broertjes niet.

Het zegt niets behalve dan het RISCIO verhoogd is en dat is met al die dingen zo.
Heb hier wat overigens wel grappig is een heel oud boek over zwangerschap van mijn oma gehad.
Als je ziet wat daar in staat dan in vergelijking wat er nu allemaal NIET mag enzo... Sorry heb er heel hard om gelachen _O- ze vallen bij consultatie bureaus en verloskundige praktijken en ziekenhuizen straal achterover als ze dat nog eens door zouden kijken... _O- .
Je weet dat je met een man met astma een verhoogde kans hebt op een kind met astma? Buiten het feit dat je rookt dus al?

En over dat boek van je oma. Waarom denk je dat we het nu heel anders doen? omdat er dus in verhouding véél kinderen vroeg kwamen te overlijden. Voortschrijdend inzicht heet zoiets. ^O^
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91228416
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:34 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik heb dat wel met rosbief. Er gaat over 7 maanden eerst een flinke Italiaanse bol rosbief in :9. Bij mij dan hè :+.
oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging :') :D
ik vond t al een beetje dubieus :+
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:09:07 #182
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91228489
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh god ik las dat er over 7 maanden een flinke italiaanse rosbief bij je inging :') :D
Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar. :D
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:10:08 #183
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91228546
quote:

[..]

Huup! :D
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:10:46 #184
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91228577
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:09 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Mja, het staat er ook een beetje vreemd. Laat ik de toevoeging doen dat ik 'm opeet. Zegmaar. :D
Een hele geruststelling

*wilde al een vergelijking maken met een pasbevallen euh... rosbief. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91228624
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het idee dat 42 weken over het algemeen als de limiet wordt gezien, al wordt in sommige ziekenhuizen de inleiding dan vaak nog wat laat ingepland of over een weekeinde heengetild waardoor het 42 weken en 4 dagen zou kunnen worden. De limiet is nu wel onderwerp van debat. In mijn ziekenhuis willen ze bij 41 weken inleiden.
Ik heb het hier toevallig van de week met de vk over gehad omdat ik mezelf ook niet tot 42,5 zie doorstrompelen. Zij wachten in principe tot 41 omdat zo'n 70% van de kinderen zich tegen die tijd spontaan heeft aangediend. Daarna kan gewacht worden, kan gestript worden, maar kan ik ook op verzoek worden ingeleid. Ze wachten in elk geval niet tot eind 42 met het plannen van inleidingen, maar vinden dat het kind er echt uiterlijk met 42 weken zou moeten zijn.
Prettige insteek vind ik dat geloof ik wel.
pi_91228691
quote:

[..]

O+ sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees O+ :Y)
Nog maximaal 4 weken.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:13:56 #187
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91228790
Grrr gaat het hier weer over biefstuk! Telkens als ik hier lurk dan gaat het over lekker eten! Hahaha, en ik heb zo'n zin in een stokbroodje americain!

Vandaag 19 weken hier! Eerste trapjes O+

Ow en over roken, het stinkt, je wordt er lelijk van, het kost geld en het is slecht voor je kind. Why? Ik snap het niet... gelukkig maar denk ik zo.
Niet mieten! Door gieten!
pi_91228873
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+ sappige biefstukken en ander halfrauw rood vlees O+ :Y)
Nog maximaal 4 weken.
omnomnom! :Y)

mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij O+
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding _O-
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was :') :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:16:24 #189
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_91228914
En over een paar maanden komen klagen mijn kindje is zo klein en heeft wat last van zijn/haar luchtwegen/longen etc. Sorry dan ben je bij mij alvast aan het verkeerde adres.Pfff ik kan maar slecht tegen zulke mensen die zo kortzichtig zijn.

Huup het is wel superlief van hem dat scheelt dan wel.

Claudia ik lurk me rot hier ga nou eens Ivana de wereld laten kennen met haar mooie haartjes.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:16:27 #190
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91228919
quote:

[..]

:D ik begin hier hard te gillen en mijn lief kijkt me aan of ik gek ben geworden _O-

Popples bedankt, kep 'r nog steeds geen genomen maar ga dat denk ik toch maar doen.

Seilram, cool je eerste trapjes!

PD, nu word ik toch wel heul nieuwsgierig! Ik ga je PM'en want ik heb een keer een ingeving gehad toen je je hier net meldde... :) .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 12-01-2011 20:23:37 ]
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:21:24 #191
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91229202
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef huuphuup het volgende:

[..]

omnomnom! :Y)

mijn lief had heel lief voor me een of andere veel te dure argentijnse steak gehaald ofzo, superlekker gekookt voor me, ik was helemaal blij O+
Ik had echt nog geen hap goed en wel doorgeslikt of Amélie begon te huilen voor een voeding _O-
kon die steak daarna in de magnetron waardoor ie uiteraard gortdroog was :') :D
Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.

Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Ging dat en had je het idee dat het toch handig was geweest?

Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
pi_91229491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:
Wie vd dames hier die al eens zijn bevallen hebben dat zonder cursus vooraf gedaan?
Interessante vraag. Ik ga mijn eerste cursusloos krijgen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:28:16 #193
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_91229627
Juud, ik heb een cursus gehad, maar heb er niet veel aan gehad.
We leerde alleen de puf "kort jakje" die moet je puffen als je al weeën hebt maar geen ontsluiting en dat heb ik heel lang moeten puffen. Maar volgens mij kan een vk ook goed puffen hoor ;)
Niet mieten! Door gieten!
pi_91229660
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:.

ik heb het bij beide zwangerschappen niet gedaan en ga het nu ook niet doen.
je oerkrachten komen echt vanzelf(zover ik er in geloof). als je jezelf een beetje rustig houd dan komt het goed. (ik keerde helemaal in mezelf en kreeg de anderen allemaal niet mee)
tja die ademtechnieken het zal allemaal wel maar ik heb het allemaal gedaan zoals het ging en het ging perfect volgens vk.
aan zo een cursus zou je best wel wat leren maar ik had bij de eerste nog een stage en bij de 2de had ik er al een rondlopen en bij deze kom ik er ook niet aan toe. :D
mama van 3 kids!
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:29:37 #195
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91229701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:21 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Mijn lief haalt sushi en sashimi als ik ben bevallen, daarmee kan dat in ieder geval niet misgaan.

Ik zie mezelf het echt niet doen, een verplichting, tis 's avonds, zo'n groepsgebeuren, ik vind t allemaal niets en ga nu op mijn vrije dag lekker zwemmen van 11.00 tot 12.00/13.00 uur. Baantjes trekken en daarna bubbelbad, stoomdcabine ed. Wellicht dat ik ook nog een paar keer zwangerschapszwemmen mee pak.
Wij gaan voor deze: http://www.zwangerschapsgym-enschede.nl/site/zwanger-prive . Mijn zusjes vond het erg nuttig, ik ben benieuwd. Zo heb ik in elk geval het gevoel dat ik er nog iets aan gedaan heb ;) . Ik ben meer van het boeken verslinden zeg maar.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:30:37 #196
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91229745
mwa, hoop onzin die cursus maar ik was toch blij dat ik was gegaan. Zeker aangaande ademhalingstechnieken enzo. Voor je het weet lig je te hyperventileren.
Buiten dat vond ik het fijn om een groep te hebben die ook allemaal net een kind hadden gekregen. Helaas moest ik (vanwege laat aanmelden vanwege verhuizing) naar een stad een eind weg, dus dat werkte niet echt.

Maar een beetje aanspraak van mensen die kinderen in dezelfde leeftijd hebben is echt superleuk! Vond ik dan

Bij de tweede wel weer gegaan, bij de derde absoluut niet. Je kan ook kiezen, trouwens, voor een mensendieckcursus. Dat is niet in een groep, maar met je partner. Ik had het voor mijn zere bekken, maar dáár heb ik pas echt nuttige tips gekregen. (denk ópen!! open deuren, ramen, monden.... bizar, maar het werkte wel. :+ )
pi_91229747
ik heb er een gedaan voor de (plat accent opzettend) soociaaale c'tacten en er verder weinig van geleerd dat ik niet wist. Deze keer dus niet.
pi_91229837
Hier ook twee keer geen cursist gedaan. Niks gemist. Maar i? heb dupe mijn dansverledwn wel een behoorlijk lichaamsbewustzijn.
pi_91229903
Groof jouw telefoon schrijfsels zijn zo grappig.

Fijn dat je geen cursist gedaan hebt _O-
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91230061
hahaha groofs je hebt zeker een iphone? :P
http://damnyouautocorrect.com/

ik heb ook geen cursus gedaan en heb er niets aan gemist voor mijn gevoel.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:36:38 #201
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230071
Ik ga me binnenkort afmelden bij m'n reguliere sportschool (tijdelijk) en me aanmelden voor zwangerschapsyoga. Voor mij is dat wel handig. Ik kan best gespannen zijn.

Misschien krijg ik halverwege spijt :'), maarja. Overigens leek Samen Bevallen me ook wel wat. Vrienden van ons hebben dat ook gedaan en die hebben het positief ervaren. Want ik wil manlief er ook wel bij betrekken.
pi_91230094
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:37:37 #203
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230132
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos :'). Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
pi_91230200
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanraden :Y Vond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg :7
pi_91230201
Nee.ik heb htc, maar zoek nooit goed uit how dingen werken.. ik kan jouw link bv ook niet openen.
pi_91230214
Ik lees alleen op mijn telefoon. Proberen te posten heb ik ook opgegeven.
Hooguit als ik net bevallen ben dat ik nog een keer een poging waag.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91230296
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
De meeste van mijn posts komen van mijn Desire O+, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe :)

Waar werk jij op?
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:40:08 #208
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:38 schreef Solagratia het volgende:
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanraden :Y Vond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg :7
Ah!! Dat klinkt goed :D. Fijn is ook wel dat het een dorpje verderop wordt gegeven.
pi_91230316
Oh pd, het ligt ook zeker aan mij hoor. Ik ben gewoon een luie klungel met dit soort dingen.
pi_91230359
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijn O+ is niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:41:59 #211
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91230419
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

De meeste van mijn posts komen van mijn Desire O+, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe :)

Waar werk jij op?
Hier ook de Desire, maar reageren vind ik toch wel fijner op mijn macbookie. Dat gaat net wat sneller. Wel heerlijk om zo tussendoor eens bij te lezen op de mobiel als er geen computer in de buurt is.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:42:39 #212
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230458
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijn O+ is niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
Ja, zeker :Y. Samen de lusten en de lasten :7. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
pi_91230520
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.

Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:46:05 #214
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_91230680
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos :'). Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
Ik lees voornamelijk 's avonds laat of 's ochtends als ik net wakker ben via de iPhone op Fok!, alleen als ik echt perse iets wil melden dan post ik ook, maar ik vind het onhandig.

Wat betreft een cursus, ik ben ook heel rustig van mezelf, niet snel in paniek, niet snel in de stress, dus ik ga er vanuit dat ik ook de bevalling in rust zal ondergaan. Ik dacht ook, puffen kan de verloskundige me ook leren en ze hebben bij onze praktijk een voorlichtingsavond specifiek over de bevalling, daar ga ik wel naartoe, is ook met partner. Ik ga ook naar een avond over BV. Die bezoek ik zowel daar als in het ziekenhuis. En idd, veel lezen erover en voor het contact met mede-moeders heb ik Fok!. En mijn beste vriendinnetje heeft een klein meisje en is dus mijn ervaringsdeskundige, als ik dat nodig heb.
pi_91230770
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.

Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
Daar is je optische trackball handig voor.
pi_91230786
Samen Bevallen is echt een aanrader. Mijn man is ook geen lezer en al vond hij de naam wat zweverig overkomen, hij was uiteindelijk ook heel blij met de cursus.

Groofsken ik heb hetzelfde probleem met mijn Desire :(
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91230791
ik heb een nokia met toetsenbord (e72) en dan gaat reageren wel, maar dan staat ie nog wel op de oude indeling. En ik heb heel lang zonder tekstvoorspelling gewerkt, maar door zere pols nu wel met en het went. Echt. Al komt dit van de laptop. Ik doe lange posts van de laptop af. Kan je ook makkelijker switchen tussen topics.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:47:52 #218
312987 PurpleDaisy
Kopietje van 1
pi_91230806
Fok! op de iPhone is prima te doen. Maar zelf heb ik niet zo'n ding :D.
Mijn werkdag zit er overigens op, dus ik ga me eens richting huis begeven. :).

Fijne avond allemaal. Morgen een Claudia-beebje hopelijk? :7.
pi_91230834
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:

[..]

Ja, zeker :Y. Samen de lusten en de lasten :7. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
Ik heb er niets naast gedaan, maar ben ook niet zo sportief. Had aan de cursus wel genoeg. Op een gegeven moment was het het uitje van de week :') Kon hem ook niet afmaken, 2 dagen voor de laatste avond ben ik bevallen.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:49:17 #220
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_91230897
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Daar is je optische trackball handig voor.
:D daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter _O- :@ Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:50:56 #221
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_91231016
ik ben ouderwets; ik heb nog nooit op een telefoon gefokt... :(

en zwangerschapscursus heb ik niets aan gehad de vorige keer.. was leuk en gezellig. Maar met zo'n stortbevalling als ik gehad heb, dan is er geen tijd voor al die dingetjes die ze je aanleren... jammer.
het enige wat ik wel nuttig vond waren de AH-oefeningen..

Dani; beetje jammer dat je zo reageert.

claudia; ik blijf je succes wensen hoor ;)

PD en ken ik jou??? ik wordt zo nieuwsgierig!! ik ben ook al een jaar of 8? op Fok, alleen voornamelijk eerst in Lifestyle.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_91231069
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

:D daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter _O- :@ Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
Haha! ik ook! (zit nu op mijn phone)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_91231400
Dat wist ik.ook niet, maar het lukt me ook daarmee niet. Hij blijfttoch hangen op een gegeven moment.
pi_91231499
Oh wacht, als ik hem weer rechtop houd, doet hij Hey wel goed. Thanks voor de tip.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:59:03 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_91231593
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')