Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloosquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
De meeste van mijn posts komen van mijn Desirequote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar hoe doen jullie dat dan op de telefoon? Bij mij gaat wat ik geschreven heb ook steeds beeld en als ik al een fout op tijd ziekrijg ik de cursor niet op.de.juiste plek. Ik irriteer me echt mateloos hieraan eigenlijk.
Ah!! Dat klinkt goedquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:38 schreef Solagratia het volgende:
Samen bevallen kan ik je alleen maar aanradenVond het ontzettend fijn dat manlief wist wat er stond te gebeuren en wat hij kon doen om mij te helpen. En ze leren er ook massagegrepen voor rug en voeten aan de mannen, vond ik niet erg
Hier ook de Desire, maar reageren vind ik toch wel fijner op mijn macbookie. Dat gaat net wat sneller. Wel heerlijk om zo tussendoor eens bij te lezen op de mobiel als er geen computer in de buurt is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De meeste van mijn posts komen van mijn Desire, nooit problemen. De telefoon leert netjes wat ik wel en niet wil typen en ik kan prima teruglezen wat ik verkeerd doe
Waar werk jij op?
Ja, zekerquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:41 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ons ook opgegeven voor Samen Bevallen. Mijnis niet zo'n liefhebber van lezen, en ik vind het ook wel prettig dat hij weet wat mij(en hem) straks te wachten staat..
Ik lees voornamelijk 's avonds laat of 's ochtends als ik net wakker ben via de iPhone op Fok!, alleen als ik echt perse iets wil melden dan post ik ook, maar ik vind het onhandig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:37 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ik heb FOK! op de telefoon opgegeven. Hopeloos. Ligt overigens niet aan Fok hoor, meer aan mij.
Daar is je optische trackball handig voor.quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Vanyel, ik heb een htc, ik dacht.ook desiremaar ik twijfel. Maar ik merk al dat ik handiger word. Als ik hem op zijn kant hou gaat het niet uit beeld. Maar de cursor blijft een ramp.
Anyways, offtopic, ik oefen rustig verder.
Ik heb er niets naast gedaan, maar ben ook niet zo sportief. Had aan de cursus wel genoeg. Op een gegeven moment was het het uitje van de weekquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ja, zeker. Samen de lusten en de lasten
. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Daar is je optische trackball handig voor.
Haha! ik ook! (zit nu op mijn phone)quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:49 schreef twentemeisje het volgende:
[..]daar kom ik dus echt door jouw post hier pas achter
![]()
Ik maar denken dat ik er alleen op kon drukken...
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
ja veel rontgenstraling, en een ritje CT-scan is ook niet zonder risico..
en dan alle patienten nog met nare beestjes.. die in isolatie verpleegd moeten worden. (ESBL, MRSA, Pseudomonas etc etc). Dat vind ik allemaal veel lastiger, heb dr heel weinig invloed op. Behalve supergoede hygienemaatregelen nemen...
Bij de tandarts krijg je in die maanden dat je zwanger bent geen rontgenfoto van je gebit voor de stralen. En moet je toch (toevallig net op zwangerschapsgym gehoordquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:59 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb met 9 wk twee rontgenfoto's van mijn hand gehad. Daar denk ik nog wel eens aan. Had wel zo'n schort voor, maar dat schijnt achterhaald te zijn ofzo. Weet jij mss. iets meer over de gevolgen van rontgenstraling?
Ik ga wel naar zwangerschapszwemmen sinds een paar weken, en dat is op zich wel gezellig, en ook wel lekker ontspannend..quote:Op woensdag 12 januari 2011 20:42 schreef PurpleDaisy het volgende:
[..]
Ja, zeker. Samen de lusten en de lasten
. Maar jullie doen er dan niet nog iets naast van gym of yoga ofzo?
Owh vreemd. Ik kreeg juist te horen dat ik moest terug komen na de zwangerschap. En kreeg van meer zwangeren te horen dat er geen foto's gemaakt mochten worden bij de tandarts.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:13 schreef mefke79 het volgende:
Tally, die gebitsfoto's schijnen wel te mogen.
Aventura, maak je niet druk. Je moet echt wel wat meer straling oppikken om het schadelijk te laten zijn. Die strenge regels in de zorg gelden voor mensen die op de afdeling radiologie werken. Die staan er een hele werkdag (en dragen ook standaard van die tellers...)
Ik heb achteraf gezien ongeveer 2 dagen na de bevruchting röntgenfoto's laten maken. En ze vroegen ook inderdaad of ik zwanger zou kunnen zijn, en ik dacht van niet(we waren er nog niet echt voor bezig). Ik heb me daar ook best druk om gemaakt, maar ben er maar vanuit gegaan dat als er in dat stadium een cel beschadigd zou raken, dit funest zou zijn voor de ontwikkeling. Toch was ik wel een beetje opgelucht dat er niet ineens 3 armen of 2 hoofdjes te zien waren op de echo..quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
en stukje 2:
Röntgenstralen kunnen ernstige schade toebrengen aan je ongeboren kind. Hoe eerder in je zwangerschap het vruchtje wordt blootgesteld aan de straling, hoe ernstiger de gevolgen kunnen zijn. Het gevaar van de stralen hangt verder af van de dosis die op je baarmoeder terechtkomt: hoe meer straling, hoe gevaarlijker.
Als gevolg van de straling kan je kind bepaalde afwijkingen ontwikkelen. Daarom is het verstandig om tijdens je zwangerschap, voor zover dat mogelijk is, te voorkomen dat je wordt blootgesteld aan röntgenstralen.
Mocht het echter absoluut noodzakelijk zijn dat er een röntgenfoto wordt gemaakt, moet je ervoor zorgen dat je baarmoeder optimaal wordt beschermd tegen de straling. Daarom is het belangrijk dat je altijd aan de arts die de foto maakt, vertelt dat je zwanger bent. Hij kan dan gebruik maken van een loden schort of een ander hulpmiddel, dat voorkomt dat de stralen je baarmoeder bereiken.
Omdat je kindje vooral in het begin erg kwetsbaar is, moet je er ook voor zorgen dat je beschermd bent in de periode dat je zwanger zou willen worden. Het zou immers kunnen dat je wel al zwanger bent, maar dit nog niet weet. In dat geval zou je kindje ongemerkt toch in contact kunnen komen met de stralen.
Daarbij is het overigens een geruststellende gedachte dat de apparatuur die wordt gebruikt, tegenwoordig veel preciezer is dan vroeger. Hierdoor kunnen er steeds kleinere doses worden gebruikt en kunnen de stralen nauwkeuriger worden gericht, zodat ze hoofdzakelijk terechtkomen waar ze moeten zijn.
oooh!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:14 schreef WupWup het volgende:
Lieverds, salmonella passeert de placenta niet! en verder ga ik weer op m'n handen zitten
*spiekt af en toe mee om te kijken of Claudia al aan t baren is*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dito voor wat Claudia betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, beetje flauw...Yeeeeehahhh, daar gaan we weer!!
Bronquote:Longen baby's beter door rookbeleid
Uitgegeven: 12 januari 2011 22:37
Laatst gewijzigd: 12 januari 2011 22:35
UTRECHT - Het antirookbeleid van de overheid heeft de afgelopen jaren geleid tot een betere longfunctie bij baby's.
© Thinkstock
Moeders kwamen minder in aanraking met omgevingsrook, wat zijn effect had op de longen van de baby in de baarmoeder.
Dat blijkt uit promotieonderzoek van Marije Koopman. Het UMC Utrecht bevestigde woensdag een bericht hierover van RTL Nieuws.
Vanaf 2000 werden tien jaar lang de longen van minimaal 1700 baby's van drie weken oud getest. In 2008, vier jaar nadat het rookverbod in de publieke ruimte en op de werkvloer was ingevoerd, was de longfunctie van baby's 10 procent beter.
Horeca
Twee jaar later, toen inmiddels ook de horeca rookvrij was, was de longfunctie weer 10 procent omhoog gegaan.
De onderzoekers stelden vast dat de verbeteringen samenhangen met meldingen van de moeders dat zij minder aan omgevingsrook waren blootgesteld.
Hoe beter de longen bij de geboorte hoe minder een kind de jaren erna last heeft van hoesten, piepen en zagen, zo bleek ook het uit het onderzoek. Koopman promoveert daarop donderdag aan de Universiteit Utrecht.
© ANP
Hihi, ik kwam ook al checken. Of ze moet zo hard puffen dat ze niet kan typenquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Snotverdikkeme zeg, nog niks claudia?
Daar gaat mijn geloofwaardigheid.:-p
Vitamine pillen ook geen succes!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:23 schreef WupWup het volgende:
haha 3e ronde, dat opboeren ervan is pas vies![]()
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:02 schreef MamaPurk het volgende:
Zo even alles bijgelezen.. pffffffffffffffffff...
Ik rook niet, ik drink niet, ook niet toen ik niet zwanger was overigens.
Ik eet dus wel tonijn, maar uit een blikje, dat mag toch wel gewoon?! (dacht ik)
Voor mijn eerste geen cursus gedaan, achteraf enorm blij om had ik toch niets aan gehad ivm ks.
Nu ook geen cursus, laat het wel over me heen komen, volgens mij moet het goed komen.
Vandaag afscheid wezen nemen op mijn werk, heb vanaf vandaag officieel verlof, al zit ik al even thuis.
Jammer zeg dat er nog steeds geen beeb bij je is Claudia!
Dit heeft niks met "gelijk" krijgen te maken.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:28 schreef mefke79 het volgende:
sorry dani mij krijg je niet meer uit de tent gelokt, zeker niet met die posts zo achter elkaar. Als jij je gelijk wil kan je het krijgen, maar niet zo.
Claudia. Lekker geslapen?
Vanyel jammer dat ik niet wakker was vannacht!
Whaaaat? En de kipfilet van AH in zo'n pakje die razend snel op is, en niet extreem lang houdbaar?quote:Op donderdag 13 januari 2011 05:47 schreef danimeisje het volgende:
Je kunt ook gewoon verse tonijn eten al zijn de meeste dat hier niet met me eens.
Waar je op moet letten is dat je b.v. Vlees of vis niet vacuum verpakt koopt of lang houdbaar vlees of vis wat verpakt is (b.v. Euroshopper boterham vleeswaren)
die van de vers vlees afdeling met dat gesealde plastic kan wel.
*Kalmeert. Dank je DJMO.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:09 schreef DJMO het volgende:
euroshopper boterham vleeswaren slecht voor je, maar roken niet ... sorry maar nu zit ik hardop te grinniken. ik ga me NIET in de hele (rook) discussie mengen.
Met voorverpakte vleeswaren, of ze nu van euroshopper of van een willekeurig ander merk zijn, is echt niks mis hoor. Je moet ze geen zes weken laten liggen alvorens op te eten, maar dat geld voor alles denk ik. Ik zal me sowieso niks anders kunnen veroorloven, aangezien er nogal wat beleg doorheen gaat in dit huishouden en het allemaal al duur genoeg is. Wellicht dat het met vis (zalm/tonijn etc anders werkt) maar gebraden gehakt, cervelaat, ontbijtspek etc etc is er niks aan de hand as far as i know.
Bedankt voor de lachbui op de vroege morgen, ik ga zo vol frisse moed de regen in om Jan naar de psz te brengen
gewoon de vk bellen die je had uitgezocht, je verhaal uitleggen en wellicht dat je wat eerder mag komenquote:Op donderdag 13 januari 2011 07:11 schreef Susie het volgende:
Nee, geen sex gehad, wel gesport (volleybal wedstrijd). En nee, ook niet gepoept gisteren.
En ik ben nog niet bij een vk geweest, dan al bellen?
Tis idd bruin bloed en heb geen buikpijn nee. Maar zie het liever niet zeg maar. Leuke eerste kennismaking met de vk dan....quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:25 schreef mefke79 het volgende:
susie gewoon effe bellen! En zonder vers bloed en buikpijn valt het meestal reuze mee.
Nogmaals dit is geen eigen bedenksel oid.quote:Op donderdag 13 januari 2011 07:23 schreef DJMO het volgende:
PD: Als Euroshopper beleg echt zo gevaarlijk is, heb ik een groot probleem .. als ik zo'n pakje openmaak, gebeurt het me regelmatig dat ik het halve pakje in één keer leegsnaai![]()
werkse
Ik slik zelf ook de Davitamon Mama compleet, heb ik gelijk die vieze visolie-capsules er bij zonder dat ik ze proef. Ik ben alleen nu al vergeten of ik er een half uurtje geleden wel of niet een heb genomen, dus voor je geheugen hoef je het in elk geval niet te doenquote:Vacuüm verpakte vleeswaren mogen wel gegeten worden, maar alleen als de houdbaarheidsdatum nog n iet verstreken is. Listeria kan zich nml vermenigvuldigen, ook al wordt het voedsel goed koud bewaard en is het vacuüm verpakt. Hoe langer je de vleeswaren bewaart, hoe hoger de concentratie bacteriën kan worden. Eet dus geen verpakte vleeswaren die op of over de houdbaarheidsdatum zijn.
Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehoudenquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:01 schreef DJMO het volgende:
het zal me een worst wezen Twentemeisje, geld voor die dure verse gesealde zooi is er toch niet ..
Weet je, mijn nichtje at zelfs geen rundvlees (van dat draadjesvlees) want het was rood vlees. Terwijl het dik twee uur staat te sudderen en dus volkomen veilig is. Je kan ook doorslaan .. en sommige vk's/gyns doen dat ook in hun "voorschriften" heb ik het idee.
Bedankt voor het onderschrijven van mijn mening dat voorverpakt heus niet slecht is als je het tijdig nuttigt en niet zes weken laat liggen
Dat ligt er nogal aan waar je kijkt. In Utrecht is het vrijwel allemaal fijn rookvrij en dat zal niet de enige stad zijn waar het verbod wel wordt nageleefd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 06:49 schreef danimeisje het volgende:
Ik lees dit op nu.nl:
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)door-rookbeleid.html
Laat me alsjeblieft niet lachen... Wie hebben hier in NL nou een bord voor hun kop..
De nederlandse overheid en hun onderzoeken...
Ga in elke willekeurige stad uit en loop 10 kroegen/discotheken binnen.
Praktisch overal mag en kan gerookt worden.
Der staan overal asbakken op tafel..
dat dus ..quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:05 schreef Brighteyes het volgende:
Een vk die roken bagatelliseert, maar wel alle voorverpakte vleeswaren in de ban doet...
Danimeisje, we zijn hier heus niet achterlijk hoor, al lijk je dat te denken met je lange lijsten van wat wel of niet mag. We gaan al een aardig tijdje mee, zo met z'n allen.
Oh, en over dit soort dingen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:08 schreef danimeisje het volgende:
[..]
Dat doorslaan inderdaad, vriendin van mij zat op mijn verjaardag te zeiken dat ik geen rekening met haar had gehouden
Omdat ik allemaal franse kaasjes had staan en tonijn salade....
Dat mocht ze allemaal niet..
Draadjes vlees niet veilig na 2 uur sudderen.....
Ik hoor bijna die vriendin praten.... Haha
En Vlindur!quote:Op donderdag 13 januari 2011 08:33 schreef Sorbootje het volgende:
Nouhou Claudia! Zeg eens tegen dat meisje in je buik dat Sorbo d'r wil zien!
Behalve de miezerige rotregen hier eigenlijk nietsquote:Op donderdag 13 januari 2011 08:27 schreef Vanyel het volgende:
Je hebt nog een uurtje of 10, wat let je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |