Bij de geboorte is het in het ziekenhuis gemeten en 33, 4 is goed gemiddeld. Daarna groeide het ook goed, alleen dan in een maand 0.5 cm. Maar kan inderdaad zo zijn dat er verkeerd is gemeten. Ik vraag vrijdag of ze dat nog even willen meten evenals lengte.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:21 schreef Noa24 het volgende:
Hier is het ook fout gegaan met haar hoofdomtrek meten, bij de geboorte waarschijnlijk. Ik zal daar dus niet al te veel meteen naar kijken hoor. Al snap ik wel dat je je zorgen maakt.
Lengte zegt niet zo heel veel.. het gaat bij babietjes meer aan de hand van gewicht en schedel.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:31 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Bij de geboorte is het in het ziekenhuis gemeten en 33, 4 is goed gemiddeld. Daarna groeide het ook goed, alleen dan in een maand 0.5 cm. Maar kan inderdaad zo zijn dat er verkeerd is gemeten. Ik vraag vrijdag of ze dat nog even willen meten evenals lengte.
Het is niet zo dat de keer daarna het enorm gegroeid was, de keer daarna was het 39,8. Plus ik vind het frappant dat in de tijd dat ze in gewicht slecht aankwam, haar hoofdomtrek ook achterbleef.
Ja maar jij postte net dat je ook haar lengte nog eens wilde laten opnemen, waarop mijn reactie is dat lengte niet zo heel veel hoeft te zeggen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:39 schreef Solagratia het volgende:
Tico, dat is niet haar lengte he, dat is de omtrek van haar schedel
Barba, Ja doe maar in de OP: Amy Olivia 9 augustus 2010
Je moet ze ook niet in de droger doen he?quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:42 schreef Solagratia het volgende:
Oh ja klopt! nou ja dat is meer voor mijn tabelletjes dat het wat ingevuld is![]()
Als ze nu 39,8 cm lang was zou ik me nog meer zorgen maken, dan was ze gekrompen
30 sec magnetronquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:45 schreef Solagratia het volgende:
Maar het is zo makkelijk afdrogen!
Scheelt ook kleertjes kopen!quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:53 schreef Solagratia het volgende:
Eigenlijk is zo'n klein baby'tje wel lekker handzaam. Ze kan dan waarschijnlijk tot haar 12e gewoon in de maxicosi, dat is makkelijk meenemen.
gewoon een 3wielerquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:57 schreef Solagratia het volgende:
Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Alleen kan ik haar dan niet zelf naar school laten fietsen zeker, of zijn er zulke kleine fietsjes?
Had je maar op je beurt moeten wachten en niet zo vroeg moeten bevallenquote:
Volgens mij lezen er geen Amerikanen mee die je kunnen aanklagenquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik hoop wel dat iedereen begrijpt dat dat een grapje is!
Ik had je graag voor willen gaan maar Nathan besloot op de uitgerekende dag te komen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Had je maar op je beurt moeten wachten en niet zo vroeg moeten bevallenDan had ik nu gewoon bovenaan gestaan...
Flugel twittert!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:31 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik had je graag voor willen gaan maar Nathan besloot op de uitgerekende dag te komen.
Fijn weer iets van je te horen!
Dat is een medium wat ik nog steeds niet begrijp...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tnx!quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:14 schreef Leandra het volgende:
Baby of geen baby meer.... op die foto in t FOK!kindjestopic zag hij er iig geweldig uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@pessie, wat ticootje zegt. Ik ben redelijk bewonderbaar op twitterHet lukt met gewoon niet meer om alles bij te houden. Vandaar dat ik nog slechts af en toe in deze topics post, met zoveel SC is het bijna niet bij te benen in 's avonds effe een uurtje het internet afstruinen
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
5 maanden ticootje, 5 maandenquote:
Wat sola zegt, zelfstandig of in een stoeltje? zelfstandig kan toch sowieso nog niet?quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:06 schreef Ticootje het volgende:
En willem is maar een maandje ouder dan Leyla... Leyla zit nog niet eens netjes.
Op schoot... Ze laat heel snel haar hoofdje hangen en houdt haar rug ook niet netjes recht. Leyla ligt gewoon eigenlijk nog altijd, ook de wipper zet ik niet omhoog.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:08 schreef Solagratia het volgende:
Bedoel je netjes zitten op schoot? Of echt los?
Stoeltje zou helemaal niet gaan, dan ligt ze vooroverquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:09 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat sola zegt, zelfstandig of in een stoeltje? zelfstandig kan toch sowieso nog niet?
O jeetje, dat is inderdaad nog niet erg stabiel nee. Ik heb ook geen flauw idee wat 'normaal' is hoor. M'n blik is wel eens vertroebelt door Willem. Die overigens niet in alles snel gaat, omdraaien begint ie bijvoorbeeld pas net heel bewust te doen...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Stoeltje zou helemaal niet gaan, dan ligt ze voorover
Oh ok ik dacht dat je je kind ging bleken. Ik wilde al zeggen dat je kleding ook uit kan doen en in de was kan gooien.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:18 schreef flugeltje het volgende:
Nou ja, Willem kan dus al redelijk goed zitten en hij ontdekt de hele wereld. Laatst had ie dorst
[ afbeelding ]
voor de slechte mama politie, ik weet dat daar een fles chloor staat ja, die had ik in m'n handen toen ik Willem zo vond en ik eerst een foto wilde maken
Ik zeg het er effe bij omdat het natuurlijk het eerste was wat m'n schoonmoeder opvielquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ok ik dacht dat je je kind ging bleken. Ik wilde al zeggen dat je kleding ook uit kan doen en in de was kan gooien.
Dop zit er toch op? Lekker belangrijk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:22 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zeg het er effe bij omdat het natuurlijk het eerste was wat m'n schoonmoeder opviel
Zit dat kind daar naast een fles chloor
Dat weet ik nog niet, ligt er een beetje aan hoe hij opdroogt. Wellicht kan ik er rijk van worden...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:20 schreef Cantare het volgende:
Willem!![]()
Wat een lekker ding joh Flugel. Is 'ie al bezet?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:24 schreef Solagratia het volgende:
Ik kan nog steeds geen dop met kindersluiting openen
Eerste tekenen van moeheid is hier naar bed... gapen inderdaad of ze gaat op een bepaalde manier aan haar oor frunikken.. Huppa naar bedje.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:29 schreef Noa24 het volgende:
Zo Willem is al echt groot groot. Isabelle is 17 weken, maar ze is echt nog veeel meer baby.
Ff een vraagje tussendoor, leggen jullie je kind bij de eerste gaap al in bed? Ik deed dat vaak niet omdat ze tegelijk nog wel heel vrolijk is en brabbelt en speelt en ze verder niet moe lijkt. Maar ik heb echt vaak dat het 's middags een strijd is om haar in bed te leggen en heb het idee dat ze dan al oververmoeid is. Misschien toch bij de eerste tekenen, in haar geval gapen, in bed leggen?
Ik trof hem eigenlijk aan met z'n mond nog om de kraan heenquote:
Zo doe ik het wel, bij de eerste gaap in bed. Soms "doet" ze nog heel wakker, maar als ik haar dan in bed leg dan slaapt ze toch binnen no time. En als ze niet gelijk slaapt dan heeft ze toch vast even rust.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:29 schreef Noa24 het volgende:
Zo Willem is al echt groot groot. Isabelle is 17 weken, maar ze is echt nog veeel meer baby.
Ff een vraagje tussendoor, leggen jullie je kind bij de eerste gaap al in bed? Ik deed dat vaak niet omdat ze tegelijk nog wel heel vrolijk is en brabbelt en speelt en ze verder niet moe lijkt. Maar ik heb echt vaak dat het 's middags een strijd is om haar in bed te leggen en heb het idee dat ze dan al oververmoeid is. Misschien toch bij de eerste tekenen, in haar geval gapen, in bed leggen?
Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat ik haar op bed legde ze dan meteen ging huilen en voordat ik in de keuken stond om de babyfoon te pakken ze al sliep...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef Cantare het volgende:
[..]
Zo doe ik het wel, bij de eerste gaap in bed. Soms "doet" ze nog heel wakker, maar als ik haar dan in bed leg dan slaapt ze toch binnen no time. En als ze niet gelijk slaapt dan heeft ze toch vast even rust.Als ik haar te lang wakker houd dan raakt ze overprikkeld en slaapt ze daarna moeilijker in.
Ach gos, wat naar... Vond ik ook altijd wel moeilijk als Willem krampjes had. Je kunt zo weinig voor hem doen dan...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef Leandra het volgende:
Dat typen met een baby (met krampjes) in m'n armen heb ik nog niet helemaal onder de knie trouwens
Ik moet nog 7 kilo dan zit ik op het gewicht van voor mn zwangerschappen.. Ik ben nu 3 kilo lichter dan toen ik zwanger werd van Leyla.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:39 schreef Noa24 het volgende:
Nou ze gaapte net en ik heb haar meteen in bed gelegd en mevrouwtje slaapt gewoonGister klaagde ik nog dat ze 's nachts slecht sliep? Nou ze heeft vanacht voor de tweede keer in haar leven doorgeslapen! We zijn overgegaan op 4 x per dag 210. Wonderbaarlijk haha. Alleen slaapt ze nu bijna de hele dag al. Af en toe een uurtje wakker en dan slaapt ze weer. Zo blijf ik aan het zeuren he
![]()
Hoe is het trouwens met de kilo's bij jullie? Zijn jullie alweer terug op het oude gewicht? Of in de buurt?
Ik weeg nu hetzelfde als vlak voor de zwangerschap, maar op dat moment was ik een paar kilo zwaarder dan ik normaal altijd was (64 ipv 60). Liefst wil ik in elk geval terug naar 62. Weet dat ik niet te klagen heb, hoor, maar ik wil m'n kleren gewoon weer goed passen. Ik verwacht dat het de komende tijd vanzelf wel weer bij zal trekken, want nu ik weer werk heb ik minder tijd om te vreten en op de bank te hangen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:39 schreef Noa24 het volgende:
Hoe is het trouwens met de kilo's bij jullie? Zijn jullie alweer terug op het oude gewicht? Of in de buurt?
quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:41 schreef flugeltje het volgende:
Ik ben over 5 kilo op het gewicht waar ik was voor ik zwanger raakte...
En dan heb ik er nog een kleine 20 te gaan
Ik moet mn boterhammetjes meenemen naar mn werk, dus er valt overdag gewoon niets te snaaien, dat werkt echt heel goed. Ik zit nu op 67 kilo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:42 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik weeg nu hetzelfde als vlak voor de zwangerschap, maar op dat moment was ik een paar kilo zwaarder dan ik normaal altijd was (64 ipv 60). Liefst wil ik in elk geval terug naar 62. Ik verwacht dat het de komende tijd vanzelf wel weer bij zal trekken, want nu ik weer werk heb ik minder tijd om te vreten en op de bank te hangen.![]()
En bij jou?
Haha, lang leven correctieondergoed! Dan hangt het niet zo.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:48 schreef Noa24 het volgende:
Zo dat gaat goed bij jullie zeg! Ik weeg nu 67 en wil graag terug naar 62 kilo ongeveer. Dan weeg ik wat ik wil. Voor de zwangerschap was het 63/64 denk ik. Het zal wel beter gaan op het moment dat ik weer naar school/werk ga. Ik ben sinds een week gezond aan het eten, en ik moet weer beginnen met hardlopen. Als ik thuis zit beweeg ik toch een stuk minder.
Iedereen zegt..goooh wat ben je alweer slank, maar zij weten niet wat ik eronder aan heb
Hoezo? Ben je een watermeloen? Als het alleen je pens is, dat kun je trainen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:53 schreef Solagratia het volgende:
Ha, met kleren aan ben ik ook weer heel slank. Zonder heb ik zo'n hangbuikje.
Ik zit weer op het gewicht van voor de zwangerschap 62 kilo. Vond ik toen 2 kilo te zwaar, maar nu vind ik het eigenlijk wel prima. Ik pas mijn oude kleren weer en dat had ik niet verwacht dus ik ben wat dat betreft wel tevreden. Ik zal mezelf alleen denk ik niet snel meer in bikini vertonen. Eerder een tankini.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij mij bleef het ook steken met de borstvoeding Orea, toen ik gestopt was vloog er zo weer 2 kilo af. Maar ik was ook niet heel veel aangekomen, twee weken na de bevalling was ik nog 67 kilo.
1.68... Das niet zo lang..quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:16 schreef Solagratia het volgende:
Tico! dat verschil. Zo zag ik eruit met 18 weken of zo. Ben jij heel lang?
kom met ons meedoen: Dieetclub # 312: Waar we richting de feestdagen gaan...quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef kaatjejannie het volgende:
Wat is Willem al groot Flugetje, wat een mooie kerel!
Ik zit nog onder het gewicht van voor mijn zwangerschap, maar dat is nog steeds een kilo of 30 te veel. Ik ga maandag bij de huisarts vragen om een verwijzing naar de dietist. Dit is zoveel, daar heb ik hulp bij nodig.
Ilse vind het fijn om op haar kamer te slapen, ze heeft wat slaap in te halen gok ik. Ze slaapt al een paar dagen zoveel overdag!
Yep.quote:
Nee, ook zover is Leyla echt nog niet...quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:29 schreef Solagratia het volgende:
[ afbeelding ]
Dit houdt ze heel even vol en dan zakt ze wat voorover. Maar zag er wel schattig uit. Meestal leggen we haar gewoon op haar rug neer en dan vermaakt ze zich zo.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:33 schreef Solagratia het volgende:
Ze schelen bijna een maand toch? Vorige maand was Amy ook nog een zak aardappels.
Wat een lekker ding cantarequote:Op woensdag 12 januari 2011 14:42 schreef Cantare het volgende:
Hier gaat het zitten ook steeds beter! E wil ook niet anders. Echt zelf zitten kan ze nog niet, maar met een klein steuntje gaat het aardig. Dat hoofd wordt na een tijdje alleen een beetje zwaar.![]()
Wat leuk die kleine Jen![]()
En die buiken... mooi zeg! Haast ongelofelijk dat zoiets weer helemaal terug kan plooien. Ik baal wel een beetje over hoe dat bij mij ging. Tijdens de zwangerschap ben ik helemaal niet veel aangekomen en in de kraamweek was ik gewoon echt _slank_ en bijna buikloos, maar daarna kwam er ineens een paar kilo bij. Mja, beetje reserve is goed, toch? Dat kind moet ook ergens van eten.![]()
Mijn kleine druif gaat trouwens steeds harder praten, zo grappig![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
(aan het einde was ze duidelijk moe, ze had al heeel lang gespeeld)
Ja het is vooral zielig... je probeert van alles maar er is eigenlijk niets wat helpt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ach gos, wat naar... Vond ik ook altijd wel moeilijk als Willem krampjes had. Je kunt zo weinig voor hem doen dan...
wilde zeggen: ik heb nog een hele verzameling van die flessen (dronk floris niet uit, dus 1 keer ofzo gebruikt om gekolfde melk in te verzamelen), mja je woont niet echt in de buurtquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef Cantare het volgende:
Ik heb trouwens gisteren mijn eerste stagedag gehad! Merk wel dat ik niks meer gewend ben, was best moe. Maarja, het was natuurlijk ook best spannend. Sowieso beginnen met een stage en het graag goed willen doen en nieuwe mensen ontmoeten, en alles goed regelen voor E. Maar het is goed gegaan!
E had eerst niet willen drinken uit de Difraxfles bij de oppas (drinkt ze thuis wel uit). Uiteindelijk heeft ze om half 1 (1e voeding was om 7 uur...) uit een Tomme Tippee-fles willen drinken van een vriendin van de oppas... eigenwijs. Nou ja, als het zo blijft dan koop ik er ook wel zo een. Verder waren er geen problemen en was ze hartstikke vrolijk toen ik terugkwam, dus dat is fijn.
Twee keer kolven heeft twee x 150 cc opgeleverd. Ik geef flessen mee van 180 (de oppas dacht dat ze zelfs nog wel meer zou lusten) dus kolf vandaag nog een beetje bij. Viel me helemaal niet tegen. Dus als het zo door blijft gaan, ben ik tevreden!
grappig is dat altijd bij die kleintjesquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:47 schreef Ticootje het volgende:
Ook echt het boekje op je gezicht leggen en dan boos worden omdat er een boekje op je gezicht ligt.
Nou da's zeker jammer! Maarja, we zullen zien, misschien was het gisteren een éénmalige actie.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
wilde zeggen: ik heb nog een hele verzameling van die flessen (dronk floris niet uit, dus 1 keer ofzo gebruikt om gekolfde melk in te verzamelen), mja je woont niet echt in de buurtdan is kopen goedkoper geloof ik
Dat scheelt zeker een hoop ja! Ik heb de eerste maanden alleen maar jurkjes en rokjes gedragen omdat ik geen enkele broek paste (ook niet in de winkel). Zo'n raar figuur. En langzaam maar zeker heb je ineens weer een figuur en nu draag ik weer lekker spijkerbroeken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:22 schreef Troeta het volgende:
Zo, die willem is lenig!!
Mex kan ook steeds beter zitten, vind het echt leuk om te merken hoe het steeds beter gaat, we hebben hem steeds minder stevig vast.
M'n kilo's zitten er nog wel aan,maar de vorm van mn lichaam komt wel een beetje terug gelukkig,dat scheelt al een hoop!
Ga nu het vorige topic maar ff lezen, eet smakelijk straks!
Doe ik ook! Ik let vreselijk op, drink me een ongans aan water en thee, niet snoepen, netjes elke 2 uur iets (gezonds!) eten.. Maar mijn gewicht blijft redelijk steken.. erg irritant, maar 't is niet andersquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Je mag niet crashdieeten, maar je mag wel gewoon opletten wat je eet...
Geef je borst- of flesvoeding? Bij ons hielp het om de melk aan te maken met rooibosthee, maar die tip vervalt natuurlijk als je BV geeft... Op z'n buik op m'n arm liggen ging ook wel trouwens.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja het is vooral zielig... je probeert van alles maar er is eigenlijk niets wat helpt.
Hoewel ik hem vanmiddag even in z'n bed gelegd heb met een rubberen kruik met wat warm water erin op z'n buik, dat zijn van die dingen die dan even helpen, maar uiteindelijk is niet zo effectief als gewoon bij mama liggen.
Het is net alsof ik Soneal wat minder snel leer "kennen", maar waarschijnlijk is dat zo omdat ik er met B. alleen voor stond en we dus meer op elkaar aangewezen waren.
Aan de andere kant had ik er toen misschien ook minder moeite mee als B. een keer huilerig was, dan was ik immers ook de enige die er wat aan probeerde te doen... in je eentje machteloos zijn is misschien minder frustrerend dan met z'n tweeën machteloos zijn
Wat een vrolijk dingquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Solagratia het volgende:
Nou, dan moet dat maar he![]()
Hier moest ze zo hard lachen dat ze helemaal onderuit zakte![]()
[ afbeelding ]
Ja vreemd he? Ik kreeg mijn spijkerbroek bijna niet dicht met de knoop,maar hij zakte wel af en ik kon niet bukken zonder een bilspleet te showen. Kon ook geen normale hoge broek vinden en truitjes zaten strak op de gekste plekken,maar verder zaten ze veel te ruim.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:47 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Dat scheelt zeker een hoop ja! Ik heb de eerste maanden alleen maar jurkjes en rokjes gedragen omdat ik geen enkele broek paste (ook niet in de winkel). Zo'n raar figuur. En langzaam maar zeker heb je ineens weer een figuur en nu draag ik weer lekker spijkerbroeken.
Nee je kunt allergycare of pepti gewoon zo in de winkel kopen, keiduur, maar als de allergie is bewezen en de ka schrijf het voor kun je het terugvragen aan de verzekering. Ik weet niet hoe breed je het hebt, maar je zou natuurlijk tot de 25e alvast kunnen beginnen met allergycare en dan inderdaad gaan wegen om te kijken of dat werkt.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:50 schreef Solagratia het volgende:
Dat moet je toch van de kinderarts krijgen? Op recept? Ik gebruik nu Hypo Allergene voeding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT??? Serieus??? Mijn baby was ook gezond, en ik had naar huis gemogen maar ging niet ivm lage HB.. ik heb echt niks hoeven betalen...? Je hebt toch wel bezwaar ingediend he?quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:13 schreef Solagratia het volgende:
Dat is echt frustrerend. Het duurde bij ons ook zo lang voordat we de ziekenhuiskosten voor Amy terug hadden. Moesten betalen voor de overnachting van een gezonde baby (omdat ik moest blijven) Nou ja je geeft je baby ook niet echt aan de vader mee naar huis als ze net is geboren
quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:27 schreef BarbaBientje01 het volgende:
en sorry dat ik zo weinig mee post maar ik ben hard aan studeren zodat ik volgende week mijn her-examens haal. Maar ik lees wel mee hoor!
Ja dan haal ik haar er toch nog ff uit... Tot ze gaat piepen en dan hup terug. *snurk.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:23 schreef Orea het volgende:
Maf he? Leia heeft dat niet, maar sommige kindjes hebben dat inderdaad even nodig.. alles eruit gooien voordat de knop om kan..
Als ze nog niet moe genoeg is gaat ze liggen gillen (lachen-gillen zeg maar, soort toonladders oefenen) en kletsen
fijn dat jullie doorgesturud wroden!quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:18 schreef Solagratia het volgende:
Oei Orea, niet ziek worden! Succes vandaag, zorgen voor een baby als je niet lekker bent is echt pittig.
Ach Shirley, niet ongesteld zijn is het enige wat ik mis van de zwangerschap. Bij mij is het minder heftig dan voor de zwangerschap, maar dat is dus niet altijd zo.
Net bij de huisarts geweest die heeft haar curve bekeken en had het gelijk over de kinderarts. Hij denkt niet aan ernstige dingen, maar wil toch dat ze even bekeken wordt. Dus gelijk een afspraak gemaakt en 25 januari kunnen we terecht. Hij heeft mijn vermoeden van koemelkallergie niet bevestigd of ontkent, maar goed daar is denk ik ook wat meer onderzoek voor nodig.
Lief! Ga ik onthouden en wederzijds natuurlijkquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:
En Sola, ik woon in den haag.. Als je een keer oppas nodig hebt roep je maar...
Jaquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:30 schreef Solagratia het volgende:
Orea, het lijkt net of Leia aan de kapstok hangt met die armen zosnap je wat ik bedoel?
Lekker dat ze weer zo goed ging slapen!
dat doe ik ook ja! Want anders kan ik blijven lopen voor bijv. haar speen. En als je dan haar kamer inkomt dan beweegt ze heel heftig armen en benen en krijg je de grootste lach.. zo van: hoooooi je bent erquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dan haal ik haar er toch nog ff uit... Tot ze gaat piepen en dan hup terug. *snurk.
Allergycare is ook verkrijgbaar bij de DA, althans, bij die van ons.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:42 schreef Noa24 het volgende:
Haha wat herkenbaar. Hier werkt het echt stukken beter nu ik haar meteen bij de eerste gaap in bed leg. Het is alleen wat lastiger op visite. We waren net bij mijn tante en ze was ineens heel moe en ze kon dus niet ineens gaan slapen en toen was het dus mis. Ben daar weggegaan met een hard gillend meisje. Nu ligt ze lekker te slapen![]()
Solagratia: Friso allergy care kan je geloof ik alleen via de apotheek krijgen, die heb ik ook. Pepti kan je wel bij de kruidvat end krijgen. Er zit alleen wel een verschil tussen Pepti en allergy care & nutramigen. Moet je maar ff online kijken.
ik werk op donderdag helaas, want zit ook soort van omgeving rotterdamquote:Op donderdag 13 januari 2011 13:07 schreef Solagratia het volgende:
Omgeving Rotterdam en moet naar Ede toe.
We hebben niet echt contact met de buren, niet meer dan het weerpraatje en baypraatje als je elkaar tegen komt.
Zal het er zo even bijpakken, het ligt boven en er ligt er een aangeplopt bij me nuquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:46 schreef Fannetje het volgende:
Orea, wat stond er nog meer op dat formulier? Ben best nieuwsgierig wanneer ze iets echt moeten kunnen!
Grappig van dat lampje. Tenminste, als het je eigen kind niet is
Zo'n rood knipperend klein led dingetje denk ikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:46 schreef Solagratia het volgende:
Neee! wat voor lampje was dat dan? En hoe krijgt een kind dat doorgeslikt
Zou het de leeftijd zijn?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Orea het volgende:
Als het goed is kun je deze openen en dan vergroten?
Dus relaxxxx het komt ongetwijfeld goed met onze kinders
Hier dacht ik de dame een beetje te gaan uitputten en langer wakker houden overdag.. want het is 's nachts een beetje rommelig nu.. Maar ze begon net te krijsendus ik denk: maar eens op bed gooien! En ze raakte haar matras nog niet of snurk
Daar gaat mijn plan om nu naar het dorp te gaan
dus nu maar koffie en dan straks naar het dorp. Huis alweer aan kant! /huisvrouwenpraat
Wel heeft ze al 2 poepbroeken gehad vandaagze haalt in tegenwoordig!
Klopt, tnx!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Orea het volgende:
Als het goed is kun je deze openen en dan vergroten?
Ze heeft daar een heel goed voorbeeldquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef Orea het volgende:
En volgens mij leert ze op het KDV een blér op te zetten als ze NU NU NU geholpen wil wordenkanonne wat een geluid komt eruit
ben ik helemaal niet gewend van haar! Normaal huilt ze wel, maar sinds een week zet ze kracht bij ofzo
![]()
Ik kwam in de ikea een keer een vrouw tegen met een heel klein kindje van een week of 6 die zat te huilen van de honger en de moeder zei "je moet wachten tot we thuis zijn"quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef Leandra het volgende:
Sola, de afspraak met de KA was toch omdat je HA je doorgestuurd had?! Gewoon door laten gaan dus die afspraak.
Zei zij die zit te voeden op de afdeling badtextiel van Ikea... Het restaurant met de voedingsruimte is even te ver weg
bedje wat schuiner zetten!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:49 schreef Orea het volgende:
Inmiddels klinkt ze als een varkentje zo dicht zit haar neus.. Dus net even ge-otrivin-t (had nog baby neusspray staan) en morgen maar even op pad voor Luuf? (heet dat zo? Laatst hier gelezen?) iemand nog andere tips? (ui werkt niet, dan meurt het naar een snackbar en slaat op onze ogen ipv dat het wat voor je neus doet.. toen al geprobeerd toen ze nog veel kleiner was en verkouden was)
Ze slaapt nu wel (we zijn net nog een half uur met het arme ding in de weer geweest...) en hopelijk doet ze dat nog even.. Verkouden zijn sucks, helemaal als je zo klein bent![]()
Zo maar ons bed opmaken.. en eventueel maar vroeg erin duiken.. als ze weer zo hysterisch wakker wordt ga ik rechtop met haar op mijn borst 'hangen' zodat ze wat uurtjes slaap pakt. Want al die slapeloosheid en dat gehuil bevorderd beter worden ook niet. Ze voelde net ook wat warm, dus maar even tempen. Vanmiddag had ze 37,5 wel wat hoog voor haar doen (normaal heeft ze 36,5)
Na jen heb ik er zeker een half jaar echt last van gehad. En zelfs tot de bevalling van leyla bleef het een heel gevoelig stuk. Nu heb ik nergens meer last van, dus gewoon een 2e keer baren helpt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:08 schreef Solagratia het volgende:
babyluuf is echt heerlijk spul ja. Beetje op de borst onder het rompertje en het helpt haar neus open houden. Neusspray helpt ook goed. Voor de rest geen tips. Bedje schuin hielp hier ook niet, kon ze niet meer slapen of zo. Zorg dat haar neus goed open is als ze gaat liggen, dan heb je minder kans op druk op de oren. Daarvan werd Amy zo overstuur.
Oh een beetje gekke vraag, maar ik heb ineens de laatste dagen last van het litteken. Doet weer pijn. Voel ik vooral bij zitten op een harde stoel en bij het gaan staan. Daar is zeker niets aan te doen?
Wat moet, dat moet!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Na jen heb ik er zeker een half jaar echt last van gehad. En zelfs tot de bevalling van leyla bleef het een heel gevoelig stuk. Nu heb ik nergens meer last van, dus gewoon een 2e keer baren helpt.
Babyluuf bij de Etos.
Of erin 'laten' glijden en dan haar billen even bij elkaar 'knijpen'.. Wil ook wel helpenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Solagratia het volgende:
zetpillen en 120 mg. Volgens mij heb ik die van panadol, roze doosje.
en ik duw hem naar binnen met de thermometer. Beetje raar misschien, maar als ik hem er zo induw dan gaat hij er niet helemaal in en dan perst ze hem weer eruit. Dus even iets verder naar binnen duwen met de thermometer tot hij goed zit.
Ik vind het echt vreselijk om te doen trouwens, die dingen zijn zo groot
die kauwtabletten zijn GOOR!!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Orea het volgende:
Zetpil NoaLeia krijgt de 120 mg zetpillen. Meestal is 1 voldoende op een dag. Toen ze zo erg koorts had met de kerst kreeg ze er verspreid over de dag een stuk of 3.
Ik zag vandaag bij de kruitvat dat er ook kauwtabletten zijn voor kindjes vanaf 3 maandenhoe je dat dan moet doen...
Overigens altijd gewoon huismerk halen! Vandaag even nieuwe zetpillen gehaald, die van Panadol zijn gewoon 4,99 per 10 (!!!!!!)niet normaal.. huismerk 10 voor 1,10...
yep, vloeibare vorm!quote:
Sinaspril is PCM. En als je zetpillen kan geven dan zou ik dat zeker doen. Er staat wel banaan op de verpakking, maar het is vies! En een gevecht dus om naar binnen te krijgen. Zetpillen werken ook sneller.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:58 schreef Solagratia het volgende:
Die kruidvathuismerk kon ik toen niet vinden! daarom zit ik nu opgescheept met die dure dingen van panadol
Is dat sinaspril? dat is ook vloeibaar. Kan je dat dan gewoon door de fles melk doen? lijkt me ideaal namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |