abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91305434
Reilain, welkom! Voor heel eventjes dan ;)

Mex, wat een lekkere wangen heb jij! En al tandjes... wauw! :D

Amy draait dus ook nog niet? Ik vind het zo typisch dat je "in de boekjes" leest dat kinderen met zo'n drie maanden van buik naar rug en met vier maanden van rug naar buik draaien, maar als je 't in de praktijk bekijkt, doen kinderen dat volgens mij bijna altijd later. Anne is nu bijna vier maanden en maakt ook nog geen enkele aanstalten. Maar ja, ze is sowieso wel een beetje lui, want heel veel andere dingen die ze nu zou "moeten kunnen" doet ze ook nog niet.
pi_91305836
Amy kan van haar buik naar haar rug draaien maar dan moet je haar armen precies zo onder haar zetten dat ze er geen last van heeft als ze wil omdraaien. Gister speelde ze gewoon vliegtuigje.
Rug naar buik dat doet ze nog niet. Maar ach, zo lang in wel ontwikkeling zie maakt het mij niet uit waarin. Ze is nu heel erg bezig met haar omgeving. Ik ging voor de kledingkast staan en ze ging direct alles helemaal bekijken, proberen aan te zitten met haar handje. Als ik in de wachtkamer zit bij de huisarts dan kijkt ze naar iedereen en lacht ze naar iedereen. Ik denk dat ze daar dan nu even druk mee is. Op dit moment is ze Sophie de Giraffe aan het vermoorden, tjah ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:40:50 #201
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91305947
Hm, dan had Nathan al lang van zn rug naar zn buik moeten kunnen draaien als ik dat zo lees Fannetje en dat lukt em echt niet zonder een beetje hulp. Boekjes zijn ook maar boekjes denk ik dan ;) .

Welkom Reilan!

Heerlijke foto van Mex! Tandjes? Weet je het zeker? Nathan heeft nog steeds geen tandjes. Ook als je het vermoeden hebt dat ie tandjes aan het krijgen is kan het nog maanden duren voor ze echt doorkomen he?
pi_91305980
Mijne draait ook nog niet hoor :D kreeg van mijn buurman een formulier (hij is fysio) met wat ze wanneer echt moeten kunnen en rond 9 maanden moeten ze toch wel kunnen draaien. Maar sommige kindjes doen eerst het een dan pas het ander :)

Leia begint wel van links naar rechts te rollen met beide benen. Eerst de ene kant op, dan terug en de andere kant op :P

Maar op mijn cb vroegen ze het met 4 maanden al :? hoezo gekmakerij ;)
pi_91306064
En ja Sola, dat lampje zag je knipperen ter hoogte van de maag ;) door de huid heen :P
pi_91306127
Neee! wat voor lampje was dat dan? En hoe krijgt een kind dat doorgeslikt :?
pi_91306146
Orea, wat stond er nog meer op dat formulier? Ben best nieuwsgierig wanneer ze iets echt moeten kunnen!

Grappig van dat lampje. Tenminste, als het je eigen kind niet is :')
pi_91306188
Ja, ik dacht ook dat het veels te vroeg was, dus ik zenk zeg maar niks over tandjes en dacht misschien zitten sommige tandjes gewoon al verder, maar ja hij kwijlt ineens ontzettend en bijt op alle spenen en mijn vingers en dat witte puntje is echt groter geworden.
Maar toen zei m'n schoonmoeder dat al haar kinderen zo vroeg waren daarmee. Ze heeft nog een dochtertje van 4 en die is alweer bijna klaar met wisselen.
Mijn broers en ik waren er veel later mee hoor.
Vind het ook wel zielig, de bijtring die ik heb past niet in zijn mondje.

Draaien doet ie ook absoluut niet, hij doet zelfs geen poging. Zelfs op zijn buik liggen is nog moeilijk, hij doet net als een vliegtuigje idd!
Zitten en staan gaat wel steeds beter.

Wat een vies verhaal over die doperwt!!haha

Jaaa, z'n wangetjes zijn net van die kussentjes als je en zoentje geeft!! O+
pi_91306275
Het kan wel hoor Troeta, mijn pleegbroertje had op zijn eerste jaar een volledig gebit. En mijn buurjongetje van vroeger werd zelfs met een tandje geboren! :o
pi_91306558
Anne ligt trouwens al vanaf kwart over 8 in bed! :o Om kwart over 9 was ze even wakker, speentje gegeven en nu slaapt ze nog! :o
pi_91306691
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:46 schreef Fannetje het volgende:
Orea, wat stond er nog meer op dat formulier? Ben best nieuwsgierig wanneer ze iets echt moeten kunnen!

Grappig van dat lampje. Tenminste, als het je eigen kind niet is :')
Zal het er zo even bijpakken, het ligt boven en er ligt er een aangeplopt bij me nu :P
pi_91306725
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:46 schreef Solagratia het volgende:
Neee! wat voor lampje was dat dan? En hoe krijgt een kind dat doorgeslikt :?
Zo'n rood knipperend klein led dingetje denk ik :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:18:54 #211
259886 pessie
pi_91307305
Een ledlampje inslikken _O- . Ik vind het heel erg maar tegelijk stiekem grappig dat je dan door de buikwand heen een lampje ziet knipperen.

Nathan rolt al een hele tijd van zn rug naar zn zij en dan weer naar zn andere zij. Ik denk dat hij nog steeds niet doorrolt omdat wij onze vloer te koud vonden voor Nathan om op te liggen en hij dus geen ruimte had om te oefenen. Gisteren hebben we een speelkleed gekocht (nogal een hyperkleed van Winnie de Poeh, erg vrolijk en vooral rood). Daar kan hij op liggen en dat soort dingen oefenen. De box is te klein daarvoor.

Nathan had gisteren echt een slaapdag en vandaag lijkt er weer een te worden. Hij werd om half 10 wakker en om half 11 was hij aan het miepen, in zn ogen wrijven etc... Uiteindelijk maar wel in bed gegooid en nu slaapt ie alweer een half uur. Straks zn temp nog maar een keer meten, gisteren was het prima, maar wil het toch even in de gaten houden met dit slaapgedrag en de wintervirussen die in omloop zijn.
pi_91307510
Als het goed is kun je deze openen en dan vergroten?

Dus relaxxxx het komt ongetwijfeld goed met onze kinders :D

Hier dacht ik de dame een beetje te gaan uitputten en langer wakker houden overdag.. want het is 's nachts een beetje rommelig nu.. Maar ze begon net te krijsen :? dus ik denk: maar eens op bed gooien! En ze raakte haar matras nog niet of snurk :') Daar gaat mijn plan om nu naar het dorp te gaan :P dus nu maar koffie en dan straks naar het dorp. Huis alweer aan kant! /huisvrouwenpraat :P

Wel heeft ze al 2 poepbroeken gehad vandaag :') ze haalt in tegenwoordig!
pi_91307569
En volgens mij leert ze op het KDV een blér op te zetten als ze NU NU NU geholpen wil worden :') kanonne wat een geluid komt eruit :o ben ik helemaal niet gewend van haar! Normaal huilt ze wel, maar sinds een week zet ze kracht bij ofzo _O- :')
pi_91308011
:D daar ben je mooi klaar mee Orea! Wij hebben de babyfoon al op z'n zachts staan anders wordt je echt doof. Misschien helpt een lekker ledlampje :Y Een die knippert als ze huilt, dan kun je geluid bij Leia uitzetten. :P

Wij gaan zo weer naar het CB. Even wegen en dan kijkt de arts haar nog even na. Misschien is ze nu wel ineens 500 gram aangekomen :+
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:42:13 #215
259886 pessie
pi_91308123
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Orea het volgende:

Dus relaxxxx het komt ongetwijfeld goed met onze kinders :D

Hier dacht ik de dame een beetje te gaan uitputten en langer wakker houden overdag.. want het is 's nachts een beetje rommelig nu.. Maar ze begon net te krijsen :? dus ik denk: maar eens op bed gooien! En ze raakte haar matras nog niet of snurk :') Daar gaat mijn plan om nu naar het dorp te gaan :P dus nu maar koffie en dan straks naar het dorp. Huis alweer aan kant! /huisvrouwenpraat :P

Wel heeft ze al 2 poepbroeken gehad vandaag :') ze haalt in tegenwoordig!
Zou het de leeftijd zijn?
pi_91308239
Amy doet het juist heel goed 's nachts. Misschien is hij wel ergens druk mee bezig en kan hij morgen ofzo in eens weer iets?
pi_91309171
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Orea het volgende:

Klopt, tnx! :)

Jammer dat er niets opstaat over de ontwikkeling van de handjes. Anne doet daar nog zo weinig mee. Ze slaat nog nergens tegenaan en iets vastpakken doet ze alleen als ik het echt in haar hand stop.

Maar goed, ze was ook wat later met de andere dingen (volgen van een voorwerp deed ze pas bij 12 weken ipv 2 maanden), dus dit zal ook wel goedkomen :Y
pi_91309720
Haha, Anne lag op haar speelkleed en ik ging even iets pakken in de keuken.
Kijk ik om, zie ik haar zo liggen... ze was vast benieuwd wat ik in de keuken aan het doen was :')

pi_91310462
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:27 schreef Orea het volgende:
En volgens mij leert ze op het KDV een blér op te zetten als ze NU NU NU geholpen wil worden :') kanonne wat een geluid komt eruit :o ben ik helemaal niet gewend van haar! Normaal huilt ze wel, maar sinds een week zet ze kracht bij ofzo _O- :')
Ze heeft daar een heel goed voorbeeld :P
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_91312095
Net naar CB geweest en volgens mij heb ik nu een aantekening met neurotische moeder bij mijn naam. Ik had een extra afspraak en ik was aan het einde van de dag gezet zodat de arts er tijd voor zou hebben. Die arts wist van niets en heeft ook helemaal niet naar Amy gekeken. Amy was nu 5930 gram, 130 gram zwaarder dan dinsdag. Ze gaf me echt het gevoel alsof ik een neurotische moeder ben die haar kind extra komt wegen omdat ze maar 130 gram per week groeit. Ik durfde niet eens meer te zeggen dat we een afspraak hadden bij de kinderarts.

Maar goed Amy is dus 130 gram gegroeid in 2 dagen en ik voel me eigenlijk nog steeds niet gerustgesteld, misschien ben ik dus wel gewoon een neurotische moeder. Ik ben in elk geval blij dat ze weer goed is gegroeid, maar gerustgesteld ben ik niet :N

Misschien is die weegschaal daar wel gewoon niet goed en zit ik me daarom al weken op te vreten.

Ik zit me af te vragen of ik die afspraak met de kinderarts dan maar moet afzeggen.
pi_91312226
Ik heb ook een aantekening "neurotische moeder" bij het CB en maak me daar lekker niet druk om. Natuurlijk moet je de afspraak bij de kinderarts niet afzeggen. Je kunt toch altijd even laten kijken? Vindt hij/zij niets, dan weet je dat ook weer! Ik snap het heel goed dat je bezorgd bent hoor, hoewel ze nu wel goed gegroeid is. Ben je nu al begonnen met speciale voeding?
pi_91312588
Nee ik ben nog niet naar de winkels geweest, dus dat wordt vanavond of morgen. Het is altijd zo'n gesleep met Amy. We wonen boven namelijk.

Oh en wat een leuke foto van Anne! Lekker nieuwsgierig :Y Ik zou me niet druk maken om ontwikkeling, want als ik iets heb gemerkt dan is het wel dat dat bij iedereen anders loopt. En misschien is Anne wel een luie ;) Vindt ze het al prima om gewoon lekker te liggen en alles te bekijken. Er zijn zoveel gebieden waarop kinderen zich ontwikkelen en dat is niet alleen motoriek enz. :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:27:23 #223
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91312859
Sol jij vroeg of ik bleef luisteren als Ylana huilt als ze op bed ligt, nou ehhhh... nee dus. We zetten zelfs de babyfoon uit en pas weer aan als ze stil(ler) is :') . We noemen haar ook wel ons decibellenmonster, geen babyfoon nodig om haar te horen :X
Ik zou de afspraak bij de KA gewoon laten staan als ik jou was.

Ik wilde op nog veel meer reageren, maar ik had het over ons decibellenmonster he? Die is dus alweer wakker :o
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:36:35 #224
259886 pessie
pi_91313293
Fannetje volgens mij begon Nathan met 4 maanden ook zo "omhoog" te kijken. Binnen de kortste keren kijkt ze omhoog als ze bij je op schoot zit!

Ik heb een aantekening meest eigenwijze moeder bij het cb. Ik trek me erg weinig aan van hun adviezen.

Sola, ik kan me voorstellen dat je je toch wel bezorgt (of -d?) maakt. Is het een idee om tijdelijk ergens een weegschaal voor jezelf te regelen? Misschien is die bij het cb inderdaad niet goed. De ene keer 10 gram aankomen in een maand en dan in 2 dagen 130 gram is wel bijzonder. Vooral omdat je helemaal niets verandert hebt in die 2 dagen.
pi_91313719
Pessie, dat vond ik ook zo bijzonder ja! En ik zat mee te kijken en ik dacht oh 5830, 30 gram aangekomen dat ligt in lijn der verwachting. Toen bij de arts stond er op het briefje dat ze 5930 gram was. 130 gram aangekomen. Dus toen was ik :? :? Ik zal wel kippig zijn dan.

Weegschaal zat ik nog aan te denken, maar dan maak ik mezelf helemaal gek ben ik bang. Die kun je bij de thuiszorg huren toch?

Saffier ik kan me wel voorstellen dat je de babyfoon uit doet ja. Vooral omdat er eigenlijk niets is. Daarom zou ik stiekem wel een beeldbabyfoon willen. Wel beeld en eventueel lichtjes en dan doe ik het geluid wel uit.

De curve van het CB loopt nu nog steeds bijna horizontaal dus ik snap niet helemaal dat ze zo zeiden dat het allemaal perfect en prima was. Ik kreeg meer het idee dat ze er geen zin in hadden :')

Maar goed, nu weer positief! En weer aan de slag met scriptie :X
pi_91314025
Ik denk dat je jezelf dan idd helemaal gek maakt met zo'n weegschaal Sola, tenminste, dat zou bij mij het geval zijn. En succes met je scriptie ;) Wat voor studie doe je eigenlijk?

Haha Saffier, Ylana het decibelmonster. Anne huilt best wel zacht als je haar vergelijkt met andere baby's (hè Barbabientje? ;)) en we horen haar dus echt niet huilen zonder babyfoon.

Ze ligt trouwens alweer een uur te slapen. Kennelijk heeft ze wat in te halen!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:58:07 #227
259886 pessie
pi_91314432
We hebben een babyfoon waarbij we het geluid uit kunnen zetten maar als Nathan hard krijst gaat ie trillen. Ook lichten er lampjes op wanneer er geluid is in de babykamer. In de praktijk heb ik de babyfoon gewoon aanstaan. Ik wil horen hoe het met Nathan is.

Sola, misschien dat ze het verkeerd hebben opgeschreven? Ik had haar een tweede keer op de weegschaal gelegd (ik heb Nathan wel eens 3 keer op de weegschaal gelegd).
pi_91314927
Heb jij Nathan 3 keer in een afspraak op de weegschaal gelegd? Had je toen steeds andere metingen? Ik vind het best grappig, ik zou dat nooit durven namelijk.

Fannetje: Ik doe een docentenopleiding, voor een vak dat niet heel erg algemeen is. Heb al 3 jaar lesgegeven en per 1 feb heb ik een baan waarbij ik helemaal niet voor de klas sta, maar wel dezelfde doelgroep. Jongeren dus. Ik vind voor de klas staan namelijk - op dit moment - niet echt mijn ding :') Maar alleen de scriptie nog, dan ben ik klaar :)

Wat lekker dat ze zo goed slaapt! En wat schattig dat ze zo zacht huilt O+
pi_91315155
Spannend Sola, een andere baan! :)
Waarom vond je voor de klas staan niet je ding? Ik werk in het basisonderwijs en vind het heerlijk O+
pi_91315345
Ik weet niet wat Leia heeft, maar zodra ik haar in bed leg valt ze meteen in slaap, om na 5 minuten krijsend wakker te worden :? ontroostbaar! Vanmorgen heb ik haar uiteindelijk in de doek gepropt en ben naar het dorp gegaan. Ging prima! Lachen naar iedereen.. Net bij thuiskomst sliep ze, dus hoppa weer in bed.. en weer na 5 minuten krijsen!! :?

En nu ligt ze heel lief met haar (nieuwe) babygym te spelen.. maar wat er nou is? Zo doet ze nooit als ze naar bed gaat/in bed ligt :?
pi_91315422
Misschien is ze bezig om indrukken van deze week te verwerken? :?
pi_91315488
Oh vervelend Orea! Misschien wil ze gewoon niet slapen? Gek wel!

Fannetje, ik ben niet heel goed in orde houden. Ik kan het wel, maar dan vooral in de brugklas/2e klas. Zodra ze ouder zijn en een grote bek hebben dan word ik er onzeker van. Ik ben 23 dus misschien over 10 jaar weer proberen. Het lesgeven zelf en het contact vind ik wel erg leuk!
pi_91315678
Oh ja, dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik kan ook niet zo goed tegen pubergedrag ;) Maar op de basisschool (en vooral in de lagere groepen) heb je daar nog niet zoveel last van :)

Wat ben je nog jong trouwens! :o

Mijn dametje is wakker, dus ik ga haar even uit bedje plukken :)
pi_91317536
Nou hier nog een overbezorgde moeder hoor en eigenwijs, zal er beide wel in staan. Ik neem van niemand en ook van het cb niet, zomaar wat aan als dat tegen mijn gevoel in gaat :P
Solagratia, ik zou wel gewoon naar de KA gaan. Waarom zou je niet gaan, als hij niets vindt is dat toch alleen maar fijn. Gewoon schijt hebben aan andere mensen hoor en al helemaal als je het gevoel hebt dat er iets mis is. Heb ik ook de afgelopen periode moeten leren haha.
Orea: Misschien moet ze idd even het 1 en ander verwerken ofzo? Of is ze al te moe als ze naar bed gaat? Lastig dat ze je het niet gewoon ff kunnen zeggen.
pi_91318239
Wat ben je inderdaad nog een lekker jonkie Sola :P En inderdaad, ik zou de afspraak lekker laten staan :Y als het niks is, dan is het niks. En anders loopt e.e.a. maar vast. En inderdaad, laat ze maar hoor!

Nou ik weet het ook niet.. verwerken zou kunnen.. Zojuist stak ze haar vingers in mijn neus, kneep vervolgens en als ik dan auw zeg begint ze te schateren :? .....

Dus het zal wel meevallen!
pi_91318596
Kan heel goed het verwerken van alles zijn orea. Herken het wel een beetje van Lotte

Vanmorgen kwam de wvk van het cb langs. Niet echt wat bijzonders eigenlijk. Bij Lotte gingen ze toen nog wegen maar dat werd nu niet gedaan, zal wel veranderd zijn in 2,5 jaar tijd.

Jelle heeft vannacht voor het eerst in een slaapzakje geslapen in de hoop dat hij dan wat beter zou slapen in het wiegje. Hij vind het namelijk wel erg lekker om bij mij te slapen, maar dat ligt voor mij niet altijd even lekker. Hij heeft best goed geslapen vannacht, wie weet hielp het ;) was wakker om 2 uur, 5 uur en 8 uur. Netjes dus ;D
pi_91318774
Dat is zeker netjes Mrien!

Nou ja, ik gooi het dan maar op verwerken :P gisteren sliep ze zowat de hele dag en nu heeft ze vanaf 9 uur vanmorgen maar 2 keer 10 minuten geslapen ofzo :o dus ik ben benieuwd hoe knocked out ze vanavond is... Maar het was zo sneu, ze moest op een gegeven moment gewoon kokken zo overstuur was ze ;( kreeg haar niet rustig, dus maar even laten 'uithuilen'... (uiteraard bij me, als ze zo overstuur is ga ik haar niet laten liggen)

Ze is nu wel lekker vrolijk bij me, lekker aan het kletsen en gillen aan het oefenen :Y) (samen gillen is toch het leukst :D)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:40:41 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91319236
Sola, de afspraak met de KA was toch omdat je HA je doorgestuurd had?! Gewoon door laten gaan dus die afspraak.
Zei zij die zit te voeden op de afdeling badtextiel van Ikea... Het restaurant met de voedingsruimte is even te ver weg :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91319866
Aaaaah Leandra O+ cute!
pi_91320112
Ahh Leandra! Wat schattig! Heb je een lekker plekje gevonden? Afspraak was via de HA ja :Y

Ik laat de afspraak gewoon doorgaan, waarschijnlijk ben ik daarna gerustgesteld als er echt niets aan de hand is.

Haha Orea, vingers in je neus! Amy pakt mijn mond beet als ik tegen haar praat (en ze kan erbij) of ze aait over mijn kin, ze heeft van die zachte handjes O+ totdat die nageltjes gaan grijpen ;(
Fijn dat ze nu weer vrolijk is, dat overstuur huilen is zo erg. En als Amy dan weer vrolijk is kan ik me echt niet voorstellen dat ze net zo zat te krijsen.

Ben ik de jongste hier? :o Ik wilde gewoon snel "groot worden" :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:04:17 #241
259886 pessie
pi_91320485
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef Leandra het volgende:
Sola, de afspraak met de KA was toch omdat je HA je doorgestuurd had?! Gewoon door laten gaan dus die afspraak.
Zei zij die zit te voeden op de afdeling badtextiel van Ikea... Het restaurant met de voedingsruimte is even te ver weg :')
Ik kwam in de ikea een keer een vrouw tegen met een heel klein kindje van een week of 6 die zat te huilen van de honger en de moeder zei "je moet wachten tot we thuis zijn" :{ . TSR geeft dat bij sommige vrouwen (bij een vriendin van me die mee was). Ik weet niet waarom dat was maar ik vond het echt een beetje zielig voor de baby.
pi_91321915
Dit 'tot de sterren en daar voorbij' moment ;) duurde 10 minuten :{
Nu ligt ze weer te jengelen in de box...Ze zit zichzelf in de weg!

pi_91322040
Ach arme Leia...
pi_91322493
En in de draagdoek laten slapen terwijl je in huis rommelt? Of gewoon op de bank zit of zo. Wij leggen Amy wel eens even in de maxicosi als ze zichzelf in de weg zit. Doordat ze zo opgerommeld zit, wordt ze er heel rustig van. Soms slaapt ze dan even en daarna is het weer prima. Desnoods een speeltje erbij voor als ze toch nog niet helemaal moe is en lekker een speentje in. Ik leg Amy ook wel eens in de box met een deken en een speen. Meestal speelt ze dan wat met de boxspiraal. en dan valt ze ineens in slaap.

En als dat ook allemaal niet helpt, voor de tv zitten met Leia lekker onder een dekentje tegen je aan.

Of gewoon doen waar je al mee bezig bent natuurlijk :P

Viel ze in slaap terwijl ze tussen je benen lag? Wat lief!
pi_91322655
Slapen doen we al even niet meer in de draagdoek :P heb haar erin gepropt, en toen we 1,5 uur later uit de bus stapte vlak bij huis viel ze in slaap :') dus ik helemaal *O*... doe de voordeur open en WAKKER!! *O* -O-

Nou ja, ze zit zichzelf lekker dwars, ze zal straks wel echt instorten ;) (hoop ik dan maar!) en ja.. we waren op de bank lekker aan het dollen.. Zij kwijlde mij onder, ik kriebelde haar.. en toen ineens *poef* in slaap ;)
pi_91322761
Volgens mij is dat kriebelen de truc, hopelijk hoef je niet heel de avond te kriebelen ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:50:21 #247
259886 pessie
pi_91322848
Orea, als je met haar in het grote bed gaat liggen? Dat wil hier nog wel eens helpen.
pi_91322879
vervelend dat ze zich zo in de weg zit orea!

mijn kind heeft de slaperitis vandaag juist...hij slaapt al sinds 2uur ofzo..en vanochtend tot 9uur, en toen we wegwaren ook 2keer een half uur...apart
pi_91323460
Dat doet ze niet meer ;) samen in het grote bed = spelen tegenwoordig.. En valt ze wel in slaap, dan is het huilen in haar slaap, tot ik haar weg leg.. Raar kind... ;)

Op dit moment zit ze in Björn (das een doek :P) op mijn rug en ik hoor gegaap... dus even duimen!! ;)
pi_91323510
Arme kindjes die zichzelf in de weg zitten..

Ilse is ook niet helemaal lekker. Ze had vanmiddah wat verhoging. Dronk dr fles niet helemaal leeg, en bij het boertje kwam een golf melk terug. Daarna dr in bed gelegd, maar ze werd weer snel wakker. Ze heeft daarna bij mij nog wel geslapen. De volgende fles wel helemaal leeg, en ze ligt nu weer in bed. Hopelijk slaapt ze lekker.
We wilden vanmiddag even naar de stad (N is vrij vandaag) maar dat hebben we toch maar niet gedaan.
*poef* nu is het weg
pi_91326408
Ik heb vandaag het CB eens gebeld of leyla te veel slaapt. Ik kreeg er commentaar over dus ik denk ik bel. Zij vond wel dat ze lekker veel sliep, maar dan zou zebhet wel nodig hebben ik moest me er maar niet druk om maken. Als ik vergelijk met leia van orea dan vind ik het allemaal wel meevallen, das ook gewoon een slaapkop.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91326565
Raar dat je er commentaar over krijgt. Het is toch niet zo dat ze suffig is als ze wakker is? Je kan haar moeilijk wakker gaan zitten houden omdat ze veel slaapt. Gaat het drinken al beter?
pi_91328412
Van wie kreeg je commentaar dan??

Hier de dame net weer op bed: weer krijsen ;( dus ze slaapt nu op mijn arm. Elke keer als ze even vanuit de verte wat wakker wordt is het huilen... en ze is zo moe want vandaag amper geslapen..

Haar neus lijkt ook wat snot aan te maken, dus misschien wordt ze wel verkouden :{
pi_91328661
Even laten krijsen geen optie? Of wil je dat niet?
Ik doe het in deze gevallen wel. Dan stop ik haar met haar armen onder de deken strak in en meestal huilt ze dan niet langer dan 2-5 minuten en dan diepe slaap. Maar vervelend is het wel hoor.
pi_91329407
Heb ik vanmiddag (even kort) geprobeerd.. Maar dit is geen krijsen omdat ze iets niet wil, of omdat het even nodig is.. Er is echt iets maar ik kom er niet achter wat.. En ze was ook echt mega overstuur, tot kokhalzen aan toe.. Als ze jammert of mekkert mag ze van mij even lekker haar gang gaan :P maar zo overstuur niet..

Ze sliep net op mijn arm, even op de bank gelegd (poes ging tegen haar hoofd aanliggen :D O+) en nu ligt ze in bed.. En tot nu toe is het stil.. Hopelijk slaapt ze even want ze heeft dikke ogen van het huilen en de moeheid..

(onder de deken straks instoppen werkt bij onze Leia niet :D die is er, hoe strak ook, in 2 tellen uit :P)

En ik moet ook niet vergeten dat dit best een heftig weekje ook voor haar was én dat ik zelf ook niet helemaal lekker was/ben. Dus misschien heb ik haar wel aangestoken. Konden ze maar zeggen wat er was hè ;)
pi_91329794
Ik hoop dat ze dan even een flinke poos slaapt :Y Hopelijk maakt ze dan ook een goede nacht.
Dat laten krijsen is inderdaad alleen te doen als je weet dat er niets anders is dan niet in slaap kunnen komen. Anders doe ik het ook niet, heeft dan geen zin.

Kleine Leia Houdini!
pi_91332146
Inmiddels klinkt ze als een varkentje zo dicht zit haar neus.. Dus net even ge-otrivin-t (had nog baby neusspray staan) en morgen maar even op pad voor Luuf? (heet dat zo? Laatst hier gelezen?) iemand nog andere tips? (ui werkt niet, dan meurt het naar een snackbar en slaat op onze ogen ipv dat het wat voor je neus doet.. toen al geprobeerd toen ze nog veel kleiner was en verkouden was)

Ze slaapt nu wel (we zijn net nog een half uur met het arme ding in de weer geweest...) en hopelijk doet ze dat nog even.. Verkouden zijn sucks, helemaal als je zo klein bent ;(

Zo maar ons bed opmaken.. en eventueel maar vroeg erin duiken.. als ze weer zo hysterisch wakker wordt ga ik rechtop met haar op mijn borst 'hangen' zodat ze wat uurtjes slaap pakt. Want al die slapeloosheid en dat gehuil bevorderd beter worden ook niet. Ze voelde net ook wat warm, dus maar even tempen. Vanmiddag had ze 37,5 wel wat hoog voor haar doen (normaal heeft ze 36,5)
pi_91332291
Ja luuf. Ik smeer bij leyla haar borst en rug in en dan sprayen met otrivin. Dan gaat het wel.
pi_91332384
Oh vandaag 2 flessen 130 en 150cc en tussendoor bij mij gedronken en net voordat ze weer naar bed ging. Ik hoop dat de nacht nu beter gaat en dat de snot ook een beetje wegblijft. We kunnen wel een goede nacht gebruiken allemaal.
pi_91332431
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:49 schreef Orea het volgende:
Inmiddels klinkt ze als een varkentje zo dicht zit haar neus.. Dus net even ge-otrivin-t (had nog baby neusspray staan) en morgen maar even op pad voor Luuf? (heet dat zo? Laatst hier gelezen?) iemand nog andere tips? (ui werkt niet, dan meurt het naar een snackbar en slaat op onze ogen ipv dat het wat voor je neus doet.. toen al geprobeerd toen ze nog veel kleiner was en verkouden was)

Ze slaapt nu wel (we zijn net nog een half uur met het arme ding in de weer geweest...) en hopelijk doet ze dat nog even.. Verkouden zijn sucks, helemaal als je zo klein bent ;(

Zo maar ons bed opmaken.. en eventueel maar vroeg erin duiken.. als ze weer zo hysterisch wakker wordt ga ik rechtop met haar op mijn borst 'hangen' zodat ze wat uurtjes slaap pakt. Want al die slapeloosheid en dat gehuil bevorderd beter worden ook niet. Ze voelde net ook wat warm, dus maar even tempen. Vanmiddag had ze 37,5 wel wat hoog voor haar doen (normaal heeft ze 36,5)
bedje wat schuiner zetten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91332598
Daar werd leyla heel boos om en nu kan dat ook niet meer hier. In de nacht loopt ze vol dan spray ik ff en dan het lichtje aan, ff niezen en weer verder tukken.
pi_91333353
babyluuf is echt heerlijk spul ja. Beetje op de borst onder het rompertje en het helpt haar neus open houden. Neusspray helpt ook goed. Voor de rest geen tips. Bedje schuin hielp hier ook niet, kon ze niet meer slapen of zo. Zorg dat haar neus goed open is als ze gaat liggen, dan heb je minder kans op druk op de oren. Daarvan werd Amy zo overstuur.

Oh een beetje gekke vraag, maar ik heb ineens de laatste dagen last van het litteken. Doet weer pijn. Voel ik vooral bij zitten op een harde stoel en bij het gaan staan. Daar is zeker niets aan te doen?
pi_91333500
Ik heb een knuffel onder het hoofdeinde van haar matras liggen nu (grote knuffel) :P maar ze ligt altijd al op haar zij, dus het zou er al uit moeten lopen..

Morgen dus even Luuf halen! (gewoon bij kruitvat/etos achtig iets?)

Aaaah Sola, dat is naar! Geen tips voor je helaas..
pi_91333635
ja, gewoon bij Kruidvat. Oranje verpakking!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91333926
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 20:08 schreef Solagratia het volgende:
babyluuf is echt heerlijk spul ja. Beetje op de borst onder het rompertje en het helpt haar neus open houden. Neusspray helpt ook goed. Voor de rest geen tips. Bedje schuin hielp hier ook niet, kon ze niet meer slapen of zo. Zorg dat haar neus goed open is als ze gaat liggen, dan heb je minder kans op druk op de oren. Daarvan werd Amy zo overstuur.

Oh een beetje gekke vraag, maar ik heb ineens de laatste dagen last van het litteken. Doet weer pijn. Voel ik vooral bij zitten op een harde stoel en bij het gaan staan. Daar is zeker niets aan te doen?
Na jen heb ik er zeker een half jaar echt last van gehad. En zelfs tot de bevalling van leyla bleef het een heel gevoelig stuk. Nu heb ik nergens meer last van, dus gewoon een 2e keer baren helpt.

Babyluuf bij de Etos.
pi_91334002
Oh sola!! Da ik daar niet zelf aan dacht!! Ze werd steeds overstuur wakker, dat ken ik niet van haar. Dat kunnen best haar oortjes geweest zijn omdat haar neus ook dicht zat.
pi_91334456
Dat overstuur is wat Leia nu ook doet.. Die wordt normaal heel relaxed wakker en is soms al een kwartier wakker voordat ik haar hoor.. Dan is ze lekker met haar knuffel of haar handjes aan het prutsen. Maar nu is het wakker: alarm!

Nou ja, ik ga er zo maar lekker in. Afgelopen nachten ook niet al te veel slaap gehad. Dus maar zien wat de nacht ons brengt..
pi_91334655
Die voelt zich duidelijk ook niet lekker orea...
pi_91334701
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Na jen heb ik er zeker een half jaar echt last van gehad. En zelfs tot de bevalling van leyla bleef het een heel gevoelig stuk. Nu heb ik nergens meer last van, dus gewoon een 2e keer baren helpt.

Babyluuf bij de Etos.
Wat moet, dat moet! :P
Als dat de enige oplossing is, dan hou ik het nog wel even uit.

Borstvoeding helpt toch ook in de neus? Misschien kun je dat ook nog proberen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:31:38 #270
259886 pessie
pi_91334894
paracetamol wilde hier ook nog wel eens helpen bij onverklaarbare krijsbuien.
pi_91334984
Ja als ze niet ophoudt met krijsen krijgt ze dat ook gewoon hoor. Maar meestal is de neus vrijmaken en even rechtop houden genoeg.
pi_91335110
Borstvoeding gaat zo ook nog even haar neus in inderdaad! En als ze nog ietwat hogere temp dan normaal heeft, dan krijgt ze gewoon pcm. Heeft ze vanmiddag ook gehad toen ik echt niet meer wist wat ik anders moest. Alleen helpt de pcm niet tegen dichte neus.

Ik ga maar die kant op.. even tempen, neussprayen.. En als ze dan nog zo onrustig is neem ik haar lekker bij me in bed. Ik heb een heel fijn 'zitkussen' dan kan ik half zittend tegenaan hangen. En haar dan op mijn borst. Moet goed gaan!
pi_91335658
Misschien beetje een rare vraag maar hoe dienen jullie die paracetamol toe? En hoeveel mg?
Ik hoop dat ze zich snel beter gaat voelen Orea.
pi_91335953
zetpillen en 120 mg. Volgens mij heb ik die van panadol, roze doosje.
en ik duw hem naar binnen met de thermometer. Beetje raar misschien, maar als ik hem er zo induw dan gaat hij er niet helemaal in en dan perst ze hem weer eruit. Dus even iets verder naar binnen duwen met de thermometer tot hij goed zit.

Ik vind het echt vreselijk om te doen trouwens, die dingen zijn zo groot :{
pi_91335989
Zetpil Noa ;) Leia krijgt de 120 mg zetpillen. Meestal is 1 voldoende op een dag. Toen ze zo erg koorts had met de kerst kreeg ze er verspreid over de dag een stuk of 3.

Ik zag vandaag bij de kruitvat dat er ook kauwtabletten zijn voor kindjes vanaf 3 maanden :') hoe je dat dan moet doen...

Overigens altijd gewoon huismerk halen! Vandaag even nieuwe zetpillen gehaald, die van Panadol zijn gewoon 4,99 per 10 (!!!!!!) :') niet normaal.. huismerk 10 voor 1,10...
pi_91336065
Ilse krijgt een zetpilletje van 60 mg, maar die is nog geen 3md. Ze heeft pas 1 keer gehad na de eerste prikjes. Vanmiddag had ze wel wat verhoging.Na haar badje heb ik haar lekker gemasseerd. Ze genoot ervan, ze vindt alleen het alleen niet echt fijn als ik haar armpjes doe, maar dat vertelde de cursusleidster al. Dat dat kon zijn. Nu ligt ze lekker in bed.
*poef* nu is het weg
pi_91336186
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Solagratia het volgende:
zetpillen en 120 mg. Volgens mij heb ik die van panadol, roze doosje.
en ik duw hem naar binnen met de thermometer. Beetje raar misschien, maar als ik hem er zo induw dan gaat hij er niet helemaal in en dan perst ze hem weer eruit. Dus even iets verder naar binnen duwen met de thermometer tot hij goed zit.

Ik vind het echt vreselijk om te doen trouwens, die dingen zijn zo groot :{
Of erin 'laten' glijden en dan haar billen even bij elkaar 'knijpen'.. Wil ook wel helpen :)

En naar is het :Y maar wel fijn als het werkt..
pi_91336192
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:47 schreef Orea het volgende:
Zetpil Noa ;) Leia krijgt de 120 mg zetpillen. Meestal is 1 voldoende op een dag. Toen ze zo erg koorts had met de kerst kreeg ze er verspreid over de dag een stuk of 3.

Ik zag vandaag bij de kruitvat dat er ook kauwtabletten zijn voor kindjes vanaf 3 maanden :') hoe je dat dan moet doen...

Overigens altijd gewoon huismerk halen! Vandaag even nieuwe zetpillen gehaald, die van Panadol zijn gewoon 4,99 per 10 (!!!!!!) :') niet normaal.. huismerk 10 voor 1,10...
die kauwtabletten zijn GOOR!!

en ik haal ook altijd huismerk van Kruidvat.. net zo goed maar veeeel goedkoper :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91336237
Ik doe de zetpil naar binnen en dan druk ik de billetjes goed tegen elkaar, dan glijd ie ook zo naar binnen. Zetpillen smelten heel snel. Hier ook 120mg. Bij hoge koorts geef ik liever ibuprofen, leyla heeft nog geen koorts gehad trouwens.
pi_91336277
Is er ook ibuprofen voor die kleintjes?
pi_91336304
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:52 schreef Orea het volgende:
Is er ook ibuprofen voor die kleintjes?
yep, vloeibare vorm!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_91336435
ik haal voor mezelf huismerk en voor floris ook :)

vond de zetpillen vooral zielig toen ie net geboren was ;( van die minibilletjes...mja hij voelde zich er beter door
pi_91336496
Nurofen of advil, vanaf 3 maanden en gaat op aantal kilo. Ideaal spul, werkt veel sneller en beter dan pcm.
pi_91336667
Goed om te weten.. Tot nu toe werkt pcm altijd nog prima. Maar goed om te weten als er een keer grover geschut nodig is ;)
pi_91336714
Die kruidvathuismerk kon ik toen niet vinden! daarom zit ik nu opgescheept met die dure dingen van panadol :P

Is dat sinaspril? dat is ook vloeibaar. Kan je dat dan gewoon door de fles melk doen? lijkt me ideaal namelijk.
pi_91336766
Bij ons zag ik ze ook niet bij het kruitvat, dus ben naar de Etos gelopen en daar hadden ze ook eigen huismerk.. Hadden ze het daar niet gehad was ik naar de apotheek gegaan :P

Zit er geen toegevoegde suiker in sinaspril? Want dat geef ik liever nog niet...
pi_91336882
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 20:58 schreef Solagratia het volgende:
Die kruidvathuismerk kon ik toen niet vinden! daarom zit ik nu opgescheept met die dure dingen van panadol :P

Is dat sinaspril? dat is ook vloeibaar. Kan je dat dan gewoon door de fles melk doen? lijkt me ideaal namelijk.
Sinaspril is PCM. En als je zetpillen kan geven dan zou ik dat zeker doen. Er staat wel banaan op de verpakking, maar het is vies! En een gevecht dus om naar binnen te krijgen. Zetpillen werken ook sneller.
pi_91337132
Oh ik weet niet of dat er in zit, zo goed had ik het ook niet bekeken Orea,

Tico, ik neem zelf altijd zuigtabletten van PCM, die zijn ook al niet te vreten zal inderdaad met de sinaspril ook wel zijn ja. Jammer, dacht dat ik de oplossing had. Nah waarschijnlijk vind ik het erger dan zij.
pi_91337907
Hm ja dat lijkt me ook wel vervelend om te doen...maarja als ze zich echt niet lekker voelen. Ik zal ze eens in huis halen voor het geval het nodig is. Ik ben alleen best wel opgevoed met de gedachte niet te snel een paracetamol te nemen en dat zit er nog steeds een beetje in. Niet dat ik haar pijn zou laten lijden hoor...Maar ik heb wel eens eerder gelezen dat sommige mensen ook preventief al een pm nemen voor de prikjes, dat komt bij mij bv niet eens in mijn hoofd op.
pi_91338178
Ik geef PCM als dat nodig is. Als leyla zich dus niet lekker voelt. Bij alleen koorts en verder een vrolijk kind krijgen de meiden hier verder niets, koorts heeft een functie.
pi_91338663
Beterschap met de zieke kindjes!!
Ibuprofen is wel wat heftig voor de darmen, kan op zich geen kwaad,maar krampjes erbij zijn misschien niet zo fijn.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:27:01 #292
259886 pessie
pi_91338666
Ik geef bij prikjes preventief pcm. Het heeft namelijk geen bijwerkingen en Nathan is altijd erg ongelukkig na prikjes.
Ik doe een beetje vaseline of lanoline bovenop de zetpil.
pi_91340106
Ze hangt tegen de 39 aan.. Dus molletje gegeven, gesprayed (krijsen) en nu drinkt ze.. Maar eens zien wat de nacht ons brengt..
pi_91341041
Pfff, hopelijk krijgen jullie beiden wat slaap! Ga je je wekker zetten voor de paracetamol? Je moet toch blijven geven?
pi_91343238
Nee ik geef meestal op wat Leia aangeeft ;) als ze vannacht komt voor voeding dan temp ik nog een keer. En even kijken hoe ze dan is..

Ze ligt nu met een redelijk vrij neusje in bed....
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:49:08 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91344402
Beterschap Orea :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:18:57 #297
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91357508
Hey Allemaal..
Tnxs voor het welkom!

Mijn dochter heet Oona en is van 29 juli 2010..
Mijn vriend (Marcek hier op het forum...) heeft ook wel eens in deze hoek mee rondgekeken..

We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')