abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91211985
Amy is 5 maanden, 3 dagen, 2 uur en 7 minuten.

Hoeveel seconden weet ik dan helaas niet ;)
pi_91212084
Hier gaat het zitten ook steeds beter! E wil ook niet anders. Echt zelf zitten kan ze nog niet, maar met een klein steuntje gaat het aardig. Dat hoofd wordt na een tijdje alleen een beetje zwaar. :D

Wat leuk die kleine Jen O+

En die buiken... mooi zeg! Haast ongelofelijk dat zoiets weer helemaal terug kan plooien. Ik baal wel een beetje over hoe dat bij mij ging. Tijdens de zwangerschap ben ik helemaal niet veel aangekomen en in de kraamweek was ik gewoon echt _slank_ en bijna buikloos, maar daarna kwam er ineens een paar kilo bij. Mja, beetje reserve is goed, toch? Dat kind moet ook ergens van eten. O-)

Mijn kleine druif gaat trouwens steeds harder praten, zo grappig :o _O-

(aan het einde was ze duidelijk moe, ze had al heeel lang gespeeld)
pi_91212291
Ook echt het boekje op je gezicht leggen en dan boos worden omdat er een boekje op je gezicht ligt. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_91212427
Ja, dat is hier een bekend fenomeen :') Dat boekje is hier trouwens echt superfavoriet.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:01:09 #104
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91212972
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:42 schreef Cantare het volgende:
Hier gaat het zitten ook steeds beter! E wil ook niet anders. Echt zelf zitten kan ze nog niet, maar met een klein steuntje gaat het aardig. Dat hoofd wordt na een tijdje alleen een beetje zwaar. :D

Wat leuk die kleine Jen O+

En die buiken... mooi zeg! Haast ongelofelijk dat zoiets weer helemaal terug kan plooien. Ik baal wel een beetje over hoe dat bij mij ging. Tijdens de zwangerschap ben ik helemaal niet veel aangekomen en in de kraamweek was ik gewoon echt _slank_ en bijna buikloos, maar daarna kwam er ineens een paar kilo bij. Mja, beetje reserve is goed, toch? Dat kind moet ook ergens van eten. O-)

Mijn kleine druif gaat trouwens steeds harder praten, zo grappig :o _O-

[ link | afbeelding ]

(aan het einde was ze duidelijk moe, ze had al heeel lang gespeeld)
Wat een lekker ding cantare O+
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 12 januari 2011 @ 17:05:22 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_91218820
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:40 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ach gos, wat naar... Vond ik ook altijd wel moeilijk als Willem krampjes had. Je kunt zo weinig voor hem doen dan...
Ja het is vooral zielig... je probeert van alles maar er is eigenlijk niets wat helpt.
Hoewel ik hem vanmiddag even in z'n bed gelegd heb met een rubberen kruik met wat warm water erin op z'n buik, dat zijn van die dingen die dan even helpen, maar uiteindelijk is niet zo effectief als gewoon bij mama liggen.

Het is net alsof ik Soneal wat minder snel leer "kennen", maar waarschijnlijk is dat zo omdat ik er met B. alleen voor stond en we dus meer op elkaar aangewezen waren.
Aan de andere kant had ik er toen misschien ook minder moeite mee als B. een keer huilerig was, dan was ik immers ook de enige die er wat aan probeerde te doen... in je eentje machteloos zijn is misschien minder frustrerend dan met z'n tweeën machteloos zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_91219087
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:38 schreef Cantare het volgende:
Ik heb trouwens gisteren mijn eerste stagedag gehad! Merk wel dat ik niks meer gewend ben, was best moe. Maarja, het was natuurlijk ook best spannend. Sowieso beginnen met een stage en het graag goed willen doen en nieuwe mensen ontmoeten, en alles goed regelen voor E. Maar het is goed gegaan!

E had eerst niet willen drinken uit de Difraxfles bij de oppas (drinkt ze thuis wel uit). Uiteindelijk heeft ze om half 1 (1e voeding was om 7 uur...) uit een Tomme Tippee-fles willen drinken van een vriendin van de oppas... eigenwijs. Nou ja, als het zo blijft dan koop ik er ook wel zo een. Verder waren er geen problemen en was ze hartstikke vrolijk toen ik terugkwam, dus dat is fijn.

Twee keer kolven heeft twee x 150 cc opgeleverd. Ik geef flessen mee van 180 (de oppas dacht dat ze zelfs nog wel meer zou lusten) dus kolf vandaag nog een beetje bij. Viel me helemaal niet tegen. Dus als het zo door blijft gaan, ben ik tevreden!
wilde zeggen: ik heb nog een hele verzameling van die flessen (dronk floris niet uit, dus 1 keer ofzo gebruikt om gekolfde melk in te verzamelen), mja je woont niet echt in de buurt :) dan is kopen goedkoper geloof ik :D
pi_91219400
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:47 schreef Ticootje het volgende:
Ook echt het boekje op je gezicht leggen en dan boos worden omdat er een boekje op je gezicht ligt. :D
grappig is dat altijd bij die kleintjes :D
Floris draait op zn buik, wordt boos omdat ie op zn buik ligt (hij wil niet meer terug draaien, mafketel) en dan leg k m op zn rug en dan draait weer naar zn buik en wordt ie weer boos :?

En gewicht...pff daar heb ik t maar niet over :')
pi_91219653
Zo, die willem is lenig!!

Mex kan ook steeds beter zitten, vind het echt leuk om te merken hoe het steeds beter gaat, we hebben hem steeds minder stevig vast.

M'n kilo's zitten er nog wel aan,maar de vorm van mn lichaam komt wel een beetje terug gelukkig,dat scheelt al een hoop!

Ga nu het vorige topic maar ff lezen, eet smakelijk straks!
pi_91220500
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:11 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

wilde zeggen: ik heb nog een hele verzameling van die flessen (dronk floris niet uit, dus 1 keer ofzo gebruikt om gekolfde melk in te verzamelen), mja je woont niet echt in de buurt :) dan is kopen goedkoper geloof ik :D
Nou da's zeker jammer! Maarja, we zullen zien, misschien was het gisteren een éénmalige actie.
pi_91220958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:22 schreef Troeta het volgende:
Zo, die willem is lenig!!

Mex kan ook steeds beter zitten, vind het echt leuk om te merken hoe het steeds beter gaat, we hebben hem steeds minder stevig vast.

M'n kilo's zitten er nog wel aan,maar de vorm van mn lichaam komt wel een beetje terug gelukkig,dat scheelt al een hoop!

Ga nu het vorige topic maar ff lezen, eet smakelijk straks!
Dat scheelt zeker een hoop ja! Ik heb de eerste maanden alleen maar jurkjes en rokjes gedragen omdat ik geen enkele broek paste (ook niet in de winkel). Zo'n raar figuur. En langzaam maar zeker heb je ineens weer een figuur en nu draag ik weer lekker spijkerbroeken.
pi_91221463
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 14:13 schreef Ticootje het volgende:
Je mag niet crashdieeten, maar je mag wel gewoon opletten wat je eet...
Doe ik ook! Ik let vreselijk op, drink me een ongans aan water en thee, niet snoepen, netjes elke 2 uur iets (gezonds!) eten.. Maar mijn gewicht blijft redelijk steken.. erg irritant, maar 't is niet anders :)
pi_91225374
Als je dat zo volhoudt, dan moet er toch ooit iets aan kilo's verliezen?
pi_91225791
Dat hoop ik ;) ga op termijn nog bij bewegen, misschien helpt dat wat. Maar mijn lichaam zit in 'alles vasthouden' stand ofzo..

Vooral het genoeg vocht drinken helpt! Nu in 2 weken wel 2 kilo eraf, maar dat is puur extra drinken! Maar nu sta ik weer stil..
pi_91226003
Misschien als je gaat bewegen dat het dan weer verder gaat. Houd je er rekening mee dat je 500 calorien extra gebruikt door de borstvoeding? Misschien dat je toch te weinig binnen krijgt en dat je lichaam dus zo veel mogelijk blijft vasthouden? Of is dat meer als je 3 boterhammen en een banaan eet op een dag? Ik doe maar een gooi, geen idee of het opgaat :)

Heb net zulke geweldige foto's gemaakt van Amy. Eindelijk kreeg ik haar aan het lachen voor de foto! Meestal kijkt ze zo druivig door de flits. En wat de truc is? Een liedje zingen :D

Volgens mij vindt ze dat ik niet kan zingen :{w
pi_91227322
Dat vraagt natuurlijk om foto's Sola! :D
pi_91227545
Nou, dan moet dat maar he ;)

Hier moest ze zo hard lachen dat ze helemaal onderuit zakte :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Solagratia op 12-01-2011 20:24:14 ]
pi_91227823
Schattig! Foto is wel een beetje (erg) groot trouwens ;)

Had ik al verteld dat ik weekend heb? *O* Mijn werkweek zit er weer op! *O*
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:00:47 #118
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91228059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja het is vooral zielig... je probeert van alles maar er is eigenlijk niets wat helpt.
Hoewel ik hem vanmiddag even in z'n bed gelegd heb met een rubberen kruik met wat warm water erin op z'n buik, dat zijn van die dingen die dan even helpen, maar uiteindelijk is niet zo effectief als gewoon bij mama liggen.

Het is net alsof ik Soneal wat minder snel leer "kennen", maar waarschijnlijk is dat zo omdat ik er met B. alleen voor stond en we dus meer op elkaar aangewezen waren.
Aan de andere kant had ik er toen misschien ook minder moeite mee als B. een keer huilerig was, dan was ik immers ook de enige die er wat aan probeerde te doen... in je eentje machteloos zijn is misschien minder frustrerend dan met z'n tweeën machteloos zijn ;)
Geef je borst- of flesvoeding? Bij ons hielp het om de melk aan te maken met rooibosthee, maar die tip vervalt natuurlijk als je BV geeft... Op z'n buik op m'n arm liggen ging ook wel trouwens.
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:01:15 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_91228080
quote:
10s.gif Op woensdag 12 januari 2011 19:50 schreef Solagratia het volgende:
Nou, dan moet dat maar he ;)

Hier moest ze zo hard lachen dat ze helemaal onderuit zakte :D

[ afbeelding ]
Wat een vrolijk ding :D
pi_91229417
Zo even wat kleiner gemaakt, tnx Fannetje!. Mijn browser verkleind automatisch dus had het niet door.
pi_91233790
Sola O+ hihihi, Leia gaat vaak kotsen als ik zing :{w :D ook al zo'n statement denk ik :')
Maar superschattig zeg! Wat een lekker ding heb je!

Fan ook weekend *O* lekker hè? Ik ook :D best snel gegaan toch wel, de werkweek! :Y

Leandra wat sneu.. Ik ben zo blij dat de krampjes zo goed als over zijn bij Leia.. wat je altijd kunt overwegen (heb je mij weer :D) is een afspraak bij een Osteopaat.. dat heeft hier echt een wereld van verschil gemaakt! Het is ook wel een kwestie van tijd, maar mijn osteopaat gaf ook al aan dat zo heel veel pijn niet hoeft en dat een osteopaat daarmee kan helpen :)

Leia heeft weer wat nieuws, praktisch schateren om van alles en dan heel hoog gillen :? :D heeft ze op de opvang opgepikt van een ander kindje, en doet ze nu te pas en te onpas :D vet schattig! O+
pi_91238259
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 17:47 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Dat scheelt zeker een hoop ja! Ik heb de eerste maanden alleen maar jurkjes en rokjes gedragen omdat ik geen enkele broek paste (ook niet in de winkel). Zo'n raar figuur. En langzaam maar zeker heb je ineens weer een figuur en nu draag ik weer lekker spijkerbroeken.
Ja vreemd he? Ik kreeg mijn spijkerbroek bijna niet dicht met de knoop,maar hij zakte wel af en ik kon niet bukken zonder een bilspleet te showen. Kon ook geen normale hoge broek vinden en truitjes zaten strak op de gekste plekken,maar verder zaten ze veel te ruim.

Succes morgen bij de dokter!
pi_91243558
Leandra, vervelend hé die krampjes? J. heeft er ook vaak last van, en alleen op z'n buik op m'n arm wiegen met een speentje in helpt dan. Maandag bij cb toch maar weer even aangeven, want geef voor elke voeding Infacol en dat lijkt ook niet te helpen.

Elise...wat praat je gezellig!
Solagratia, wat een moppie..

Hier doet alles het weer, vandaag voor het eerst weer ongesteld geworden :( ....wel heftig, zo was het voorheen niet.
Hier moeten ook nog wat kilo's weg, ben nu ongeveer 73, woog 63/64 voor m'n zwangerschap, m'n streefgewicht nu is 65 kilo. Maar voorlopig heb ik nog extra lovehandles zitten.
Back in business.
pi_91251363
Succes vandaag sola!
pi_91252096
Sola, heel veel succes vandaag! Hoop dat er een 'simpele' oplossing is en dat het snel weer beter met je moppie gaat.. :*

Shirley, fijn hè? Hier was het juist minder heftig dan voorheen :D inmiddels ben ik het alweer 2 maanden niet geweest :? wisselt lekker af :)

Hier volgens mij een meisje wat de week even moest verwerken.. gisterenavond/vannacht huilen, huilen huilen.. Niks was goed.. Uiteindelijk in slaap kunnen kriebelen (ja echt.. duurt ff maar werkt wel) en vannacht was het rommelig en knudde -O- arm ding. Vanmorgen om 6:15 was het weer rise and shine :O en zelf ben ik inmiddels ziek... Schor was ik al maar nu dikke keelpijn, kriebelhoest, algehele malaise. Gelukkig ben ik vrij... maar dan is het toch best even pittig. Mama zijn als je zelf niet lekker bent, laat staan als je echt ziek zou zijn.. :{
  donderdag 13 januari 2011 @ 10:12:35 #126
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_91253667
Orea wat naar zeg, ziekjes zijn en dan ook de hele dag voor Leia zorgen lijkt me inderdaad heftig. Sterkte.

Leuke foto's!

Soneal krampjes -O-

Extra love handles had ik altijd al. Het meest geweldige van zwanger zijn, eindelijk mocht ik een keer blij zijn met mn buik.
pi_91253870
Oei Orea, niet ziek worden! Succes vandaag, zorgen voor een baby als je niet lekker bent is echt pittig.
Ach Shirley, niet ongesteld zijn is het enige wat ik mis van de zwangerschap. Bij mij is het minder heftig dan voor de zwangerschap, maar dat is dus niet altijd zo.

Net bij de huisarts geweest die heeft haar curve bekeken en had het gelijk over de kinderarts. Hij denkt niet aan ernstige dingen, maar wil toch dat ze even bekeken wordt. Dus gelijk een afspraak gemaakt en 25 januari kunnen we terecht. Hij heeft mijn vermoeden van koemelkallergie niet bevestigd of ontkent, maar goed daar is denk ik ook wat meer onderzoek voor nodig.
pi_91254352
Oh wat goed!! Beter het zekere voor het onzekere Sola! :Y Heeft hij nog tips gegeven voor de tussentijd?
pi_91254677
Nee geen tips gekregen, dus ik ga maar gewoon door met wat we al deden. Niets bijzonders dus ;) Ik blijf denk ik maar naar het weeguurtje gaan zodat ik haar groei in de gaten kan blijven houden. Of heeft dat niet veel zin om elke week te gaan wegen? Tot 25 januari dan, daarna horen we wel weer verder.
pi_91255050
Als dat voor jou goed voelt moet je dat vooral doen! :Y
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:19:56 #131
259886 pessie
pi_91256061
Sola fijn dat de HA je doorstuurt!
pi_91256111
Zo daar ben ik weer leuk zo'n laptop die opeens zwart beeld geeft :{

Orea wat vervelend zeg dat je je niet lekker voelt. Ik hoop dat je gauw wat beter bent!

Beetje te laat maar wil Sonnetje en Floris toch nog feliciteren met hun halfjaardag *O*

Solagratia fijn dat de huisarts je doorstuurt en ik hoop dat de kinderarts iets kan vinden en jullie verder kan helpen. Lijkt me niks om in onzekerheid te zitten!
pi_91256142
Ik vind het ook fijn ja. Ook dat ik er niet om hoefde te smeken of zo. Was eerst bang dat hij het gelijk op het spugen zou gooien en dat we dan gelijk iets voor het spugen zouden krijgen. Dat was bij een vorige afspraak aan de orde. Maar nu wordt ze gewoon goed onderzocht en misschien is er wel helemaal niets, dan is het prima, maar dan weet ik dat ik me niet bij elke weegbeurt zorgen hoef te maken.

Tot de 25e zet ik alle zorgen maar even uit mijn hoofd. Maar blijf wel wegen.
pi_91256175
O en ik ga mijn gewicht hier maar niet neer zetten :+ Ben ik nou gewoon heel erg lang of heel erg zwaar :D Ben voor mijn zwangerschap 50 kilo afgevallen dus ja ik was errug dik! Na de zwangerschap zijn er 5 kilo van de 15 zwangerschapskilo's blijven hangen. Nu al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan maar ben erg benieuwd mijn broeken beginnen in ieder geval weer een stukje ruimer te zitten en voel me prettiger. Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik begin december weer ben begonnen met werken toch 2 ochtenden intensief schoonmaken doet veel calorieen verbranden :P
pi_91256247
Oh dat klinkt toch goed Rixtje. 5 van de 15 kilo vind ik meevallen hoor. En dat je je prettig voelt is ook belangrijk! 50 kilo afvallen vind ik ook echt heel erg knap!
pi_91256345
Sola, wat fijn dat de ha je doorverwezen heeft naar de ka!
Hopelijk komt er gewoon niets uit, hoewel aan de andere kant zou t ook wel fijn zijn om te weten waardoor het komt dat ze niet zo goed groeit..Lastig hoor. Ook fijn dat je redelijk snel bij de ka terecht kan!

Rixtje knap joh, dat je zoveel afgevallen ben!
Bij mij is 5 kg al lastig :') (terwijl dat er best af mag (en de rest))
pi_91256493
Wauw Rixtje!! 50 kilo afgevallen :o _O_ superknap! En inderdaad, 5 van de 15 valt zeker nog meer! En een zwart beeldscherm sucks... :{

Hier een meisje wat zo moe was (logisch) dat ze nu al 2 uur ligt te tukken :D net dacht ik: heee die is wakker! Maar bij binnenkomst op haar kamer kreeg ik een glimlach en draaide ze dramatisch haar hoofd de andere kant op :D (teken dat ze op die kant van haar zij wil liggen) en snurkte zo verder :Y)

Haar laken was vanmorgen zeiknat :') ze propt tegenwoordig alles in haar mond, haar konijn wordt agressiever aangevallen dan ooit :D maar ook haar laken is niet meer veilig! Ik hou mijn hart vast eind van de maand als we met vast eten gaan beginnen :D
pi_91256852
Ik heb Amy net voor de verandering na een uur slapen niet uit bed gehaald, maar de speen teruggestopt en even laten huilen (ze huilt met de speen in haar mond) en na 2 minuten ging ze weer slapen :o Dus zo moet dat! ;)

En ik had eindelijk de moed bij elkaar geschraapt om de bekkenbodemtherapeute te bellen voor een afspraak, echt trots was ik op mezelf! Toen kreeg ik de voicemail ;(

Dat proppen doet Amy ook Orea! En wat ligt ze toch lekker te snurken, even bijkomen van de kdv dagen?
pi_91256996
Solagratia is het geen optie om alvast met voeding te beginnen tegen KMA?
pi_91257203
Dat moet je toch van de kinderarts krijgen? Op recept? Ik gebruik nu Hypo Allergene voeding.
pi_91257377
Ja ik denk echt dat ze bij moet komen.. het huilen gisterenavond laat/vannacht was ook echt nieuw.. ergens wilde ze wel slapen, maar het lukte niet.. ze had ook geen pijn ofzo. M. en ik hebben om en om haar nek staan kriebelen :D :') en uiteindelijk zakte ze onder een hoop gemormel weg.. Wel vaak wakker geweest, en vroeg weer op. Het is voor ons allemaal even wennen natuurlijk (ik ben ook niet voor niets ziek denk ik ;) we moeten alle 3 weer een nieuw ritme vinden..)
pi_91257841
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 11:50 schreef Solagratia het volgende:
Dat moet je toch van de kinderarts krijgen? Op recept? Ik gebruik nu Hypo Allergene voeding.
Nee je kunt allergycare of pepti gewoon zo in de winkel kopen, keiduur, maar als de allergie is bewezen en de ka schrijf het voor kun je het terugvragen aan de verzekering. Ik weet niet hoe breed je het hebt, maar je zou natuurlijk tot de 25e alvast kunnen beginnen met allergycare en dan inderdaad gaan wegen om te kijken of dat werkt.
pi_91257917
Ah, dan ga ik er eens naar op zoek. Kan ik tenminste al iets doen :)
pi_91258078
Wij moesten de voeding ook eerst zelf betalen. En ik heb het nog steeds niet terug van de verzekering. Falers.
pi_91258198
Dat is echt frustrerend. Het duurde bij ons ook zo lang voordat we de ziekenhuiskosten voor Amy terug hadden. Moesten betalen voor de overnachting van een gezonde baby (omdat ik moest blijven) Nou ja je geeft je baby ook niet echt aan de vader mee naar huis als ze net is geboren :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:27:26 #146
259886 pessie
pi_91258734
Tico, stom dat je het nog steeds niet terug hebt van de verzekering. 50 euro per week vind ik wel erg veel. Pepti is volgens mij goedkoper geworden, volgens mij kost het nu 20 euro per pak? Ik weet het niet zeker, maar zag ergens zoiets staan.

Sola, stom dat het zo lang duurde voordat je de overnachting van Amy terug kreeg. Is toch logisch dat je een verse baby bij de moeder in het ziekenhuis laat?

Nathan slaapt al anderhalf uur :o . Meer nog zie ik nu! Zeker een slaapdagje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91258814
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:13 schreef Solagratia het volgende:
Dat is echt frustrerend. Het duurde bij ons ook zo lang voordat we de ziekenhuiskosten voor Amy terug hadden. Moesten betalen voor de overnachting van een gezonde baby (omdat ik moest blijven) Nou ja je geeft je baby ook niet echt aan de vader mee naar huis als ze net is geboren :P
WAT??? Serieus??? Mijn baby was ook gezond, en ik had naar huis gemogen maar ging niet ivm lage HB.. ik heb echt niks hoeven betalen...? Je hebt toch wel bezwaar ingediend he?
pi_91258835
Lezen :')

Je hebt het terug gehad.. belachelijk dat je uberhaupt moest betalen....
pi_91259406
Sola, wat fijn dat je HA je door heeft gestuurd naar de KA. En hopelijk komt er dan snel duidelijkheid en een oplossing.
Orea, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt! Best wel weer wennen hè, zo'n nieuw ritme?
Rixtje, 50 kg afgevallen, wat goed zeg! Ik ben ooit 25 kg afgevallen, maar die zitten er allemaal ook weer aan (plus nog 4 extra kilo's). Ik ben maandag ook weer begonnen met lijnen, want het liep de spuigaten uit.
pessie, Lekker dat Nathan een slaapdagje heeft!

Anne's oude slaapritme is hier nog steeds ver te zoeken. 's Nachts gaat het echt perfect, ze slaapt 11 a 12 uur aan een stuk, maar overdag is echt een ander verhaal. 's Ochtends slaapt ze vaak nog wel anderhalf uur, maar vanaf een uur of 11 slaapt ze amper. Waardoor ze aan het eind van de middag/begin van de avond óp is van vermoeidheid. Maar hopelijk is het een fase ;)
pi_91259626
hihi Orea, hard gewerkt? ;)
pi_91260268
Ik ben bezig met mijn scriptie en nu moet ik een afspraak plannen met mijn begeleidster. Alleen zij kan alleen op donderdag en dan heb ik geen opvang. mijn moeder en alle vriendinnen moeten werken op donderdag, mijn schoonmoeder is niet in staat om op te passen en J. kan geen vrij nemen wegens een evenement of zo. Dus nu ben ik hard aan het verzinnen hoe ik dat ga doen. De vorige keer had ik haar maar meegenomen, maar dat vond ik geen succes. Je kan dan toch niet al je aandacht bij het gesprek houden en een poepluier verschonen op de vergadertafel is nou ook niet echt een succes :')

Iemand nog een ingeving hoe ik dit op kan lossen? We hebben meestal al mailafspraken omdat het ook een uur rijden is, maar soms moet je gewoon een bespreking hebben.
pi_91260368
Als je uit de buurt komt, mag je haar hier wel even neerzetten ;)

Maar serieus: Hmm, lastig. Geen buren waar je een goed contact mee hebt?
pi_91260416
Inderdaad, uit welke omgeving kom en en waar moet je zijn? Hier op donderdag ook vrij ;)
pi_91260479
Omgeving Rotterdam en moet naar Ede toe.
We hebben niet echt contact met de buren, niet meer dan het weerpraatje en baypraatje als je elkaar tegen komt.
pi_91260560
Hm, dan ligt Den Bosch niet bepaald op de route ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:09:48 #156
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91260582
Hier ook omgeving Rotterdam, waar zit je Sol?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_91260692
Saffier, PM gestuurd.
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:13:19 #158
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91260730
Gezien!
Ylana
pi_91260770
Almere ook niet :D niet heel ver van Ede, maar wel om vanaf Rotterdam...
pi_91260990
Almere is niet heel dicht bij nee ;)
pi_91261226
Ik las al die plaatsnamen dus ik dacht er wordt een kleine babytjes meet georganiseerd :o

en sorry dat ik zo weinig mee post maar ik ben hard aan studeren zodat ik volgende week mijn her-examens haal. Maar ik lees wel mee hoor!
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:30:24 #162
259886 pessie
pi_91261317
Rixtje wat knap zeg! 50 kilo eraf! Respect! Die laatste 5 lukt je vast ook wel weer! Ik moet ook nog 5.

Nathan is wakker!
pi_91261507
Dit is voor mij de eerste stap naar een baby'tjes meet ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:40:52 #164
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91261725
Gezellig!

Barbabientje dan heb je je hoofd wel even ergens anders voor nodig. Succes hoor!
Ylana
pi_91261823
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:27 schreef BarbaBientje01 het volgende:

en sorry dat ik zo weinig mee post maar ik ben hard aan studeren zodat ik volgende week mijn her-examens haal. Maar ik lees wel mee hoor!
:{w dus wij zijn niet belangrijk genoeg? Belachelijk!

:6
pi_91261900
kijk, ik leg gewoon steeds mijn scriptie aan de kant om hier te lezen en te posten. Zo kan dat ook gewoon Barba!
pi_91261926
Jawel! Jullie zijn heeeeel belangrijk *;
maar dat ik mijn opleiding haal is ook heel belangrijks O-)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91261966
Organiseer die meet maar, dan klets ik dan wel bij ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_91262723
Ik geloof dat ik er weer 1 in haar bed kan gaan gooien :D

donderdag 13 januari 2011 @ 14:10:21 #170
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91262943
Ahhhhh...

Ylana gaat dan piepen en mekkeren eneventueel ook nog wel ogen wrijven maar sinds een maandje ofzo gooit ze zichzelf dan achterover als je haar vast heb, zo in ligstand. Als je het voor die tijd dan nog niet door had dan is het dan heus wel duidelijk :D
Ylana
pi_91263182
Ik was nu op tijd :D ben ik later dan gaat ze ook mekkeren en dan is niks meer goed.. Nu was het op bed leggen en zodra ze haar matras raakt is het snurk :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:21:40 #172
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_91263449
Ylana móét gewoon een minuut of 10 ( :X ) brullen. Ik vind het echt vreselijk maar zij heeft het blijkbaar nodig :{ Echt, de helft van de tijd gaat ze volledig overstuur. Je zou denken dat rustig in slaap vallen een stuk relaxter is, maar daar denkt zij anders over. Middenin de nacht gaat ze gelukkig wel zonder brullen slapen.
Ylana
pi_91263514
Maf he? Leia heeft dat niet, maar sommige kindjes hebben dat inderdaad even nodig.. alles eruit gooien voordat de knop om kan..

Als ze nog niet moe genoeg is gaat ze liggen gillen (lachen-gillen zeg maar, soort toonladders oefenen :') ) en kletsen :')
pi_91263614
Oef Saffier, dat lijkt me niet leuk, dat brullen! :{

Anne had even geslapen, was om 13.00 wakker, dus ik had haar even in badje gedaan en daarna even laten spelen op het speelkleed (ofja, meer liggen en kijken, want spelen doet ze echt nog niet, lui ding!) en om 14.00 zag ik haar weer flink gapen. Dus maar even in de kinderwagen gelegd en na een minuutje mopperen was mevrouw vetrokken!
pi_91263857
Orea, het lijkt net of Leia aan de kapstok hangt met die armen zo :D snap je wat ik bedoel?
Lekker dat ze weer zo goed ging slapen!

Saffier, dat lijkt me niet fijn dat ze zo moet huilen voor ze gaat slapen. Blijf je dan luisteren? Op zich klinkt het ook wel logisch ergens, dat ze eerst even wat moet verwerken voor ze kan slapen.

Anne slaapt ook alweer! Amy ook net :Y vandaag is het ritme 2 uur op, 2 uur slapen 2 uur op en nu hoop ik weer op 2 uur slapen O-)
pi_91263878
Leyla doet dat ook wel eens hoor, hard huilen zodra ik haar in bed lig, loop ik weg en nog voordat ik in de keuken sta slaapt ze. Maf kind.

En Sola, ik woon in den haag.. Als je een keer oppas nodig hebt roep je maar...
pi_91263900
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:23 schreef Orea het volgende:
Maf he? Leia heeft dat niet, maar sommige kindjes hebben dat inderdaad even nodig.. alles eruit gooien voordat de knop om kan..

Als ze nog niet moe genoeg is gaat ze liggen gillen (lachen-gillen zeg maar, soort toonladders oefenen :') ) en kletsen :')
Ja dan haal ik haar er toch nog ff uit... Tot ze gaat piepen en dan hup terug. *snurk.
pi_91264014
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:18 schreef Solagratia het volgende:
Oei Orea, niet ziek worden! Succes vandaag, zorgen voor een baby als je niet lekker bent is echt pittig.
Ach Shirley, niet ongesteld zijn is het enige wat ik mis van de zwangerschap. Bij mij is het minder heftig dan voor de zwangerschap, maar dat is dus niet altijd zo.

Net bij de huisarts geweest die heeft haar curve bekeken en had het gelijk over de kinderarts. Hij denkt niet aan ernstige dingen, maar wil toch dat ze even bekeken wordt. Dus gelijk een afspraak gemaakt en 25 januari kunnen we terecht. Hij heeft mijn vermoeden van koemelkallergie niet bevestigd of ontkent, maar goed daar is denk ik ook wat meer onderzoek voor nodig.
fijn dat jullie doorgesturud wroden!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91264023
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:
En Sola, ik woon in den haag.. Als je een keer oppas nodig hebt roep je maar...
Lief! Ga ik onthouden en wederzijds natuurlijk :Y

Grappig, ik zat me al 2 dagen af te vragen hoe ik het nou ging oplossen en nu is het zo opgelost. Echt fijn :Y
pi_91264149
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:30 schreef Solagratia het volgende:
Orea, het lijkt net of Leia aan de kapstok hangt met die armen zo :D snap je wat ik bedoel?
Lekker dat ze weer zo goed ging slapen!

Ja :D zo kijkt ze ook :') (ze heeft echt mijn WHAT!? blik met één wenkbrauw opgetrokken :D)
pi_91264186
Haha ja, die ene wenkbrauw, echt té grappig! :D
pi_91264200
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja dan haal ik haar er toch nog ff uit... Tot ze gaat piepen en dan hup terug. *snurk.
dat doe ik ook ja! Want anders kan ik blijven lopen voor bijv. haar speen. En als je dan haar kamer inkomt dan beweegt ze heel heftig armen en benen en krijg je de grootste lach.. zo van: hoooooi je bent er O+ GEZELLIG! :')
pi_91264339
Haha wat herkenbaar. Hier werkt het echt stukken beter nu ik haar meteen bij de eerste gaap in bed leg. Het is alleen wat lastiger op visite. We waren net bij mijn tante en ze was ineens heel moe en ze kon dus niet ineens gaan slapen en toen was het dus mis. Ben daar weggegaan met een hard gillend meisje. Nu ligt ze lekker te slapen :D
Solagratia: Friso allergy care kan je geloof ik alleen via de apotheek krijgen, die heb ik ook. Pepti kan je wel bij de kruidvat end krijgen. Er zit alleen wel een verschil tussen Pepti en allergy care & nutramigen. Moet je maar ff online kijken.
pi_91264513
Tnx Noa, ik ga eens op onderzoek uit :)
pi_91264641
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:42 schreef Noa24 het volgende:
Haha wat herkenbaar. Hier werkt het echt stukken beter nu ik haar meteen bij de eerste gaap in bed leg. Het is alleen wat lastiger op visite. We waren net bij mijn tante en ze was ineens heel moe en ze kon dus niet ineens gaan slapen en toen was het dus mis. Ben daar weggegaan met een hard gillend meisje. Nu ligt ze lekker te slapen :D
Solagratia: Friso allergy care kan je geloof ik alleen via de apotheek krijgen, die heb ik ook. Pepti kan je wel bij de kruidvat end krijgen. Er zit alleen wel een verschil tussen Pepti en allergy care & nutramigen. Moet je maar ff online kijken.
Allergycare is ook verkrijgbaar bij de DA, althans, bij die van ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_91265024
Hoe weet je dan welke je moet kiezen? Behalve de prijs is er niet veel verschil toch?

Pepti: 24 euro voor 900 gram
Friso Allergy Care: 36,47 euro voor 700 gram
Nutramigen: 18,99 voor 400 gram.
(internetprijzen)
Is de duurste dan het beste of kan je dat niet zeggen?
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:57:21 #187
259886 pessie
pi_91265039
Nutramigen is volgens mij alleen op recept verkrijgbaar. Aangezien zat 25 euro per blik voor 3 dagen kost wil je dat ook wel bij het eerste blik vergoed krijgen vermoed ik...

Nathan ligt alweer te slapen :?
  donderdag 13 januari 2011 @ 14:58:09 #188
259886 pessie
pi_91265074
Nutramigen is voor kindjes die overal allergisch voor zijn. Pepti is voor kindjes die KMA hebben volgens mij...
pi_91265760
Uhm ik weet niet of ik het helemaal goed uitleg maar volgens mij zit het zo.
Friso allergy care en Nutramigen zijn nog meer verknipt geloof ik als pepti. Dus voor kinderen met een ernstigere allergie voor koemelk. Pepti en Friso intensief zijn minder verknipt geloof ik.
Wij hebben het ook eerst uitgeprobeerd met Pepti, maar die wou ze zowiezo niet drinken vanwege de smaak. Deze soort melk is namelijk een stuk minder lekker. Vervolgens zijn we overgestapt op de friso allergy care. Deze wou ze wel drinken.
pi_91266064
Als ik het zo lees dan is Friso Allergy Care de beste keuze. En dan hopen dat ze het gewoon wil drinken.

Zou wat zijn als ze straks helemaal geen KMA blijkt te hebben ;)
pi_91266657
Oh ik weet niet of dat de beste keuze is hoor, het is alleen de enige waar ik ervaring mee heb :) En volgens mij kom je er niet achter als je het niet probeert. Wij zijn ook, zonder overleg met de KA, waar we al liepen voor haar reflux, begonnen met deze voeding. Vond de KA, toen we daar een maand later waren, ook geen probleem. Hopelijk werkt dit voor jullie!
pi_91268011
We gaan gewoon wat uit proberen :) Het kan ook geen kwaad lijkt me.

Heb ik soms hardop gezegd dat het goed ging met de slaapjes? Het is weer helemaal mis boven brullen, beneden krijsen en tussen door heel hard in haar ogen wrijven. Steeds denk ik dat ze slaapt en dan begint het weer opnieuw.

Heb haar nu 5 minuten laten huilen, ga maar eens kijken.

Edit: maar eruit gehaald en nu ligt ze na te snikken in de box. volgens mij vindt ze het wel lekker om rustig te liggen met haar speen.

Oh trouwens, we waren bij de huisarts aan het wachten en toen was er ook een moeder met haar dochter en die dochter had een kraal in haar neus gestopt. Toen bedacht ik me dat ik daar over 1 a 2 jaar ook vast zat met Amy die iets in haar neus had gestopt.

[ Bericht 30% gewijzigd door Solagratia op 13-01-2011 16:13:43 ]
pi_91268981
Ai Sola! Geld niet altijd hoor ;) ik zeg het bewust hardop steeds :P het resultaat is dat ze er nu alweer 2 uur op ligt.. Ik ga haar dus zo maar zelf wakker maken en dan eens wat langer ophouden straks.. Als ze weer om 18:00 erop ligt, wordt het weer drama vannacht..

Hahaha hou op schei uit! Kralen in neus, lampjes inslikken (zag ik laatst bij funiest...)
pi_91281680
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:07 schreef Solagratia het volgende:
Omgeving Rotterdam en moet naar Ede toe.
We hebben niet echt contact met de buren, niet meer dan het weerpraatje en baypraatje als je elkaar tegen komt.
ik werk op donderdag helaas, want zit ook soort van omgeving rotterdam ;)
had je dr hier idd ook wel mogen laten, mja heb je dus weinig aan (en of je t uberhaupt zou willen *lol* bij een wildvreemde ;))
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:39:29 #195
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_91281850
hey hey ;) Zie dat ik hier nog heel eventjes mee mag gluren ;)
Mijn dochter is van 29.07.2010
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_91292773
Welkom Reilan! Hoe heet ze en heb je een fotootje? Als je dat online wil zetten dan..

Hier is even een fotootje van Mex, heb niet veel te vertellen,behalve dat er een tandje doorkomt en volgens mij voel ik de tweede ook al beginnen...

pi_91303151
oooh Mex O+ O+ wat ben jij een lekker ding!!
pi_91305165
Mex al tanden :o maar hij is nog maar iets van 3 maanden! Wat een snelle jongen! En wat een lekkere hapwangen O+

Hoi Reilain! Welkom met je dochter!

Son: ze gaat naar Saffier ;)

Orea, na jouw post over lampjes inslikken heb ik gelijk de afspraak gemaakt met Amy dat ze dat nooooit zal doen. :6 Lampjes inslikken, hoe verzin je het! :{w
Die doktersassistente had nog gevraagd of het meiske kon snuiten, anders kon ze het wel zelf uitsnuiten :D Uiteindelijk mocht ze wel langskomen om het te laten verwijderen door de dokter. En ik hoorde nog een smerig verhaal :r Over een kind dat een doperwt in haar neus had gestopt. Die was daar gaan rotten en toen stonk dat meisje uit haar mond, dus naar de dokter alwaar het een doperwt bleek te zijn.

Amy krijgt steeds meer oog voor de katten. Had zostraks al frummels oor vast :+ Amy ligt nu te gillen op het kleed en is bezig haar heupen op te drukken enzo. Dichter bij omdraaien komt ze nog niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')