De vlaktaks is een goed idee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zometeen ga je me nog vertellen dat de vlaktaks een goed idee is.
Dan moet het sociale stelsel eerst worden afgebroken. En dat zie ik dan weer niet zitten.quote:
Dan noemen we het hervormingen. Dan zie jij het weer helemaal zitten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan moet het sociale stelsel eerst worden afgebroken. En dat zie ik dan weer niet zitten.
Open zelf een goed topic.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef Arglist het volgende:
Nog steeds geen waardige topics.....
Hoe lang is dit al aan de gang?
Hervormen is iets anders dan afbreken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan noemen we het hervormingen. Dan zie jij het weer helemaal zitten.
15% capital gains tax.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zie dit graag terug in een rekenvoorbeeld
Dat vind ik dus ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hervormen is iets anders dan afbreken.
Je rekenvoorbeeld is armoedigquote:
Sorry, ik parasiteer liever.quote:
Vertelquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat kunstenaars erg zielig zijn.
Stukje uit een artikel in de krant van morgen:quote:
quote:[..] maakt zich zorgen over de toekomst. Hij wordt ook een dagje ouder en zijn gezondheid is niet meer wat die is geweest. "Kunstenaars bouwen geen pensioen op. Stiekem hoop dat ik de gemeente een deel van mijn kunstwerken opkoopt en een [insert naam] museum inricht, ter ere van de enige professionele kunstenaar van deze stad".
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stukje uit een artikel in de krant van morgen:
[..]
Vind het echt een geweldige uitspraak.quote:
Gelukkig voor de beste man, hebben gemeenten geld als water, is er te weinig kunst en cultuur in dit land en is er een hoge vraag naar hen die zich professioneel kunstenaar durven te noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het echt een geweldige uitspraak.
Hij ontvangt verder geen enkele vorm van staatssteun. Dat is dan wel weer prijzenswaardig. Ik vrees echter het ergste voor de beste man. De hand moet de komende jaren helaas op de knip.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig voor de beste man, hebben gemeenten geld als water, is er te weinig kunst en cultuur in dit land en is er een hoge vraag naar hen die zich professioneel kunstenaar durven te noemen.
Hij heeft geen zorgverzekering? Hij heeft geen sociale huurwoning?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij ontvangt geen enkele vorm van staatssteun. Dat is dan wel weer prijzenswaardig.
Dat laatste trouwens niet. Maar wie heeft er tegenwoordig nog wel een sociale huurwoning? In mijn woonplaats sta je zes jaar op de wachtlijst. Dat was mij iets te gortig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij heeft geen zorgverzekering? Hij heeft geen sociale huurwoning?
Als het aan mensen als jou ligt binnenkort niet meer nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hij heeft geen zorgverzekering? Hij heeft geen sociale huurwoning?
Onzin.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als het aan mensen als jou ligt binnenkort niet meer nee.
Zie alleen een foto...in dat geval is het inderdaad een belabberd artikel. die foto is ook niet veel trouwensquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:21 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een zeldzaam slecht artikel.
Nee, dat is geen onzin. Als mensen niet betalen, of als het hen niet vrijwillig tegemoetkomt, dan zijn ze wat mij betreft dakloos en onverzekerd.quote:
Zes jaar maar? Hier mag je na 10 jaar jezelf kersverse prachtwijkbewoner noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste trouwens niet. Maar wie heeft er tegenwoordig nog wel een sociale huurwoning? In mijn woonplaats sta je zes jaar op de wachtlijst. Dat was mij iets te gortig.
Het idee is een aardige gedachtenoefening maar een goed idee, daar ga je wel erg ver hoorquote:
Die nieuwe vriendin van Rutte?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:33 schreef Kikopuz het volgende:
Dus.. beste mensen, waar hebben we het vandaag over?
Hier is het ook wel zoiets. Gelukkig heb ik nog niet zo heel veel behoefte aan vastigheid en huur ik voorlopig nog even onder de leegstandswet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:02 schreef du_ke het volgende:
Met een jaar of 8 moet je hier ook wel een huurwoning kunnen krijgen (of eerder als je heel actief reageert en wat geluk hebt). Ben van ellende dus maar gaan kopen
quote:Voor 10% van je inleg zal ik zeggen welk aandeel je kunt kopen waar je misschien veel winst mee maakt. Maar dat is natuurlijk geen zekerheid
Huren zat er voor mij dus niet echt in, althans niet bij de woningcorporatie en particulier is wel heel duurquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier is het ook wel zoiets. Gelukkig heb ik nog niet zo heel veel behoefte aan vastigheid en huur ik voorlopig nog even onder de leegstandswet.
Dus nu koop?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Huren zat er voor mij dus niet echt in, althans niet bij de woningcorporatie en particulier is wel heel duur
Je kunt mijn schuur wel hurenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Huren zat er voor mij dus niet echt in, althans niet bij de woningcorporatie en particulier is wel heel duur
Kraken natuurlijk.quote:
Huren onder de leegstandswet viel bij mij buiten de reguliere wachtlijsten. Gewoon een kwestie van wie het snelst reageerde. Daarbij geven veel mensen toch de voorkeur aan huurbescherming, die je niet hebt onder de leegstandswet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is niet altijd helemaal hetzelfde. Bij antikraak heb je over het algemeen nog minder rechten / zekerheden. Ik heb nu voor de tweede keer een jaarcontract. Per jaar wordt dan gekeken of er nog een keer een contract wordt aangeboden of dat ik moet vertrekken.quote:
Ah dat wist ik niet. Een jaarcontract is inderdaad wel netjes. Bij antikraak vond ik het nadeel dat je best op korte termijn zou moeten vertrekken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is niet altijd helemaal hetzelfde. Bij antikraak heb je over het algemeen nog minder rechten / zekerheden. Ik heb nu voor de tweede keer een jaarcontract. Per jaar wordt dan gekeken of er nog een keer een contract wordt aangeboden of dat ik moet vertrekken.
Klopt. Dat verschilt ook weer per aanbieder evenals de moeite die ze vervolgens al dan niet doen om vervangende woonruimte voor je te regelen. Bij anti-kraak wordt ook vaak een constructie gebruikt waarbij je niet eens officieel huurder bent. Dan heb je dus al helemaal geen rechten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah dat wist ik niet. Een jaarcontract is inderdaad wel netjes. Bij antikraak vond ik het nadeel dat je best op korte termijn zou moeten vertrekken.
quote:
BF1942quote:
Echt als in geen relkloon, neem ik aan.quote:
Oei, die ga ik weer eens installerenquote:
Dat waren nog eens tijden. Hoe heette die Woestijn MP map ook alweer, met die vliegvelden?quote:
Gazala.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden. Hoe heette die Woestijn MP map ook alweer, met die vliegvelden?
Al Alamein.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden. Hoe heette die Woestijn MP map ook alweer, met die vliegvelden?
Niet El Alamein?quote:
Beste game ooit.quote:
quote:
quote:
En bij welk team zat jij?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
BF2 heb ik ook aardig veel gespeeld. Vooral met de mods die ervoor uitkwamen (reality mod), dat je gewoon taliban vs USA hebt enzo. Episch...
Yup. Er is nog een server die altijd tot de nok gevuld is. Een klein half jaartje geleden hing ik daar nog wel eens rond.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:53 schreef eriksd het volgende:
Is er nog steeds online support voor bf1942?
Op elke BF server geldt een automatische side-change.quote:
Voor welk team had jij de voorkeur?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op elke BF server geldt een automatische side-change.
Tenzij je zelfmoord pleegt.
USA uiteraard. Ik was overigens altijd achter de linies als medic puntjes aan het sprokkelenquote:
De Taliban, want daar had je de mogelijkheid om (in de eerste versie van de mod) als "civilian" te spelen. Het enige wat je dan als wapen had, was een schep en een bomgordel. Het is dan een vrij aparte uitdaging om vijandige troepen uit te schakelen. In de tweede versie hadden ze de bomgordel eruit gesloopt en kon je alleen nog maar met stenen gooien, en dan mocht de USA je niet neerschieten (want dan kregen ze minpunten). Ze konden je wel "arresteren".quote:
Jammer voor u.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:00 schreef eriksd het volgende:
Waarom kan je BF1942 nergens online kopen
Beetje je schoonmoeder oplichten, staat je netjesquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:09 schreef betyar het volgende:
Ik heb me toch een deal:
Ik heb in de auto van mijn schoonmoeder te hard gereden. Kosten CBJ 86 euro. Zegt mijn schoonmoeder die zal ik dan betalen![]()
Nu komt nog het leuke:
Ze betaalde de boete met een acceptgiro, die kwam vandaag terug want ze was haar rekeningnummer vergeten in te vullen.
Ze vroeg of wij de acceptgiro even wilde betalen via internet via haar rekening. Dat kunnen we niet want schoonmoeder zit bij de ING en wij bij de rabobank en schoonmoeder heeft geen internetbankieren.
Zegt ze dan betaal hem maar via jullie rekening en hier heb je 100 euro![]()
![]()
Wat een lief mensje is het eigenlijk.
Ik vermoed dat jij echt helemaal van mijn generatie bent. Je noemt in een klein half uurtje mijn favoriete games allertijden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:09 schreef eriksd het volgende:
Medal of Honor Allied Assault was ook mooi btw.
Die schenkt ze ons gewoon.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Beetje je schoonmoeder oplichten, staat je netjes
Nou ja, gewoon vrienden / vriendinnen met meer vrije tijd.quote:
quote:If youre one of those people who like: a) the first three Black Sabbath albums, b) masturbating in church, or c) masturbating in church with Black Sabbath on your ipod, then youre going to go absolutely fucknuts for The Black Spiders.
Groningenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 20:46 schreef Tem het volgende:
Ach Groningen is altijd leuk. Laatst nog in Oosterpoort geweest bij Tindersticks
Waar kom jij trouwens vandaan? Ik gok ergens uit het Noorden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:
Stad, weinig meer geweest de laatste tijd. Moet hoog nodig weer eens die kant op.
Korea?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Waar kom jij trouwens vandaan? Ik gok ergens uit het Noorden.
Ik heb er 7,5 jaar gewoond, in juni vorig jaar naar Den Haag verhuisd. Maar Grunn blijft mijn stadquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:15 schreef du_ke het volgende:
Stad, weinig meer geweest de laatste tijd. Moet hoog nodig weer eens die kant op.
Ik woon in Meppel (nog net Drenthe). Heb in Groningen gestudeerd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Waar kom jij trouwens vandaan? Ik gok ergens uit het Noorden.
Ah Meppel. Ik kom van oorsprong uit Steenwijkquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik woon in Meppel (nog net Drenthe). Heb in Groningen gestudeerd.
Ah Steekwijk, dat verklaart een hoopquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Ah Meppel. Ik kom van oorsprong uit SteenwijkEn woon in de zomerse weekenden in Giethoorn.
Heel Noord-Nederland.quote:
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah Steekwijk, dat verklaart een hoop.
Volgens mij veel CDA daaroquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah Steekwijk, dat verklaart een hoop.
Klopt. Groningen is erg links. Nooit aan gestoord overigens. Heerlijke stad.quote:
Dankzij denk ik danquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:39 schreef mlg het volgende:
Ondanks die overvloed aan links toch een prettiger plek in Nederland, dan het westen.
PvdA wint het nog netquote:
Maar met drie christelijke partijen in de raad scoren ze flinkquote:PvdA 3.564 18,13 % 6
CDA 3.463 17,61 % 5
VVD 2.931 14,91 % 4
CPB (Christelijke Partij Burgerbelangen) 2.254 11,46 % 3
BuitenGewoon Leefbaar 1.997 10,16 % 3
CU 1.536 7,81 % 2
Progressief Alternatief Steenwijkerland (PAS) 1.303 6,63 % 2
D66 1.044 5,31 % 1
SP 923 4,69 % 1
LOS 454 2,31 % 0
Duurzaam Sociaal Steenwijkerland (DSS) 193 0,98 % 0
Geen probleem hier.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:39 schreef mlg het volgende:
Ondanks die overvloed aan links toch een prettiger plek in Nederland, dan het westen.
Ach van de gevolgen merk je niet zo gek veel. De lokale lasten zijn ook niet echt hoger bijvoorbeeld.quote:
Nogmaals heb ik er mij er nooit aan geërgerd dat Groningen zo links is. Had er geen last vanquote:
Groningen is vooral vrij positief ingesteld door de jonge ondernemende bevolking. Dat werkt gewoon prettig.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:38 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt. Groningen is erg links. Nooit aan gestoord overigens. Heerlijke stad.
Exactquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Groningen is vooral vrij positief ingesteld door de jonge ondernemende bevolking. Dat werkt gewoon prettig.
Veraquote:
Hier in Hengelo kennen ze ook het rookverbod nietquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:43 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Nogmaals heb ik er mij er nooit aan geërgerd dat Groningen zo links is. Had er geen last van
Geen sluitingstijden voor de horeca, een zege voor mij
Dat zijn ze hier ook snel weer vergetenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Hier in Hengelo kennen ze ook het rookverbod niet
Vera komt uit Middelburg.quote:
In Groningen ook niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:46 schreef mlg het volgende:
[..]
Hier in Hengelo kennen ze ook het rookverbod niet
Het CDA is afgelopen maart van de troon gestoten door de VVD bij ons.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:41 schreef Monolith het volgende:
Het ergste wat je als jongere kan overkomen is een door het CDA gedomineerde gemeente.
Wij hebben drie partijen van gelijke grote.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het CDA is afgelopen maart van de troon gestoten door de VVD bij ons.
Blegh.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Wij hebben drie partijen van gelijke grote.
PvdA/GL 4
CDA 4
SGP 4![]()
VVD 3
DTV 2![]()
D66 1
Zeker, daar woonde ik bijna tegenover. Was wel leuk om uefacupwedstrijden van Groningen te kijken.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 21:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
In Groningen ook niet.
Du_ke, je kan je vast wel De Kachel nog herinneren?
SteM is een lokale partij maar niet echt een leefbaarachtige. VVD won flink en PvdA verloor stevig. Coalitie is de drie grootste partijen waarbij CDA tijdens de formatie werd ingeruild voor PvdAquote:Sterk Meppel (SteM) 3.358 24,00 % 6
VVD 2.804 20,04 % 5
PvdA 2.750 19,65 % 5
CDA 1.833 13,10 % 3
D66 1.121 8,01 % 2
CU 1.100 7,86 % 1
GL 1.026 7,33 % 1
Kan mij nog een Ajax - PSV herinneren die ik daar heb gekeken. Was geloof ik in het seizoen 2007-2008. Bovenste verdieping werd geconfisqueerd door een stel vrienden en ik (allemaal Ajacieden) en beneden stonden allemaal Groningen - supporters. In die periode was de Ajax-haat op het hoogtepunt (Silva, Lindgren en Suarez waren in die periode van de FC naar Ajax vertrokken), dus men was fanatiek voor PSV aan het juichen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zeker, daar woonde ik bijna tegenover. Was wel leuk om uefacupwedstrijden van Groningen te kijken.
Leuke tent inderdaad.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Kan mij nog een Ajax - PSV herinneren die ik daar heb gekeken. Was geloof ik in het seizoen 2007-2008. Bovenste verdieping werd geconfisqueerd door een stel vrienden en ik (allemaal Ajacieden) en beneden stonden allemaal Groningen - supporters. In die periode was de Ajax-haat op het hoogtepunt (Silva, Lindgren en Suarez waren in die periode van de FC naar Ajax vertrokken), dus men was fanatiek voor PSV aan het juichen.
En het hielp, het werd 0-2 en Davids kreeg rood.
Maar toch over het algemeen fijne herinneringen aan die kroeg.
Wat?quote:
Landsbelang hè?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat?
Het lijkt mij in ieder geval duidelijk dat GroenLinks alle geloofwaardigheid verliest als ze instemt met deze missie terwijl 80% van de achterban er tegen is.
80% is wel heel veel, maar goed, we zullen het congres op 5 februari afwachten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Landsbelang hè?
Rentmeesterschap en meer van zulks een CDA-termen.
Daar kunnen ze straks wel mooi mee regeren
Jawel maar dat blijkt dan uit dat congres, nieuwsuur zit nu al te stoken met die acties als de zusterpartij te bellen in Duitsland (wat ook weer de mening van 1 grijze dodo is). De partijvoorzitter was er allemaal gelukkig niet van onder de indruk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat?
Het lijkt mij in ieder geval duidelijk dat GroenLinks alle geloofwaardigheid verliest als ze instemt met deze missie terwijl 80% van de achterban er tegen is.
Hayek is een van de softere ook, zeker in vergelijking met Rothbard en von Mises is hij van de Oostenrijkse school zeer mild. Ik ga een filmpje kijken, vertel jullie later of het de moeite was.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
Net een lang stuk over Von Hayek gelezen. De beste man had toch wel wat goede ideeen en naar wat ik begrijp hebben figuren als Thatcher en Reagan een groot deel van zijn lessen te grabbel gegooid.
Dat wilde ik even delen
Dat mag altijdquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
Net een lang stuk over Von Hayek gelezen. De beste man had toch wel wat goede ideeen en naar wat ik begrijp hebben figuren als Thatcher en Reagan een groot deel van zijn lessen te grabbel gegooid.
Dat wilde ik even delen
Over hen moet ik mij nog inlezen. Ik had Avatar aangeknald, maar dat boeide me niet echt, dus ben ik gaan lezen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hayek is een van de softere ook, zeker in vergelijking met Rothbard en von Mises is hij van de Oostenrijkse school zeer mild. Ik ga een filmpje kijken, vertel jullie later of het de moeite was.
Morgen werken. De rest van de week weer vrij.quote:
Oei, omgekeerde wereld. Ik benijd u.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Morgen werken. De rest van de week weer vrij.
Blowend, Werkschuw langharig tuigquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Morgen werken. De rest van de week weer vrij.
Nou ja, voor het eerst in twee jaar weer eens twee weken aaneengesloten vakantie. Maar dat ligt ook wel aan mezelf eigenlijk.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oei, omgekeerde wereld. Ik benijd u.
Volgens mij zijn die Duitsers al naar Kunduz gestuurd toen de Grünen nog in de regering zaten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Jawel maar dat blijkt dan uit dat congres, nieuwsuur zit nu al te stoken met die acties als de zusterpartij te bellen in Duitsland (wat ook weer de mening van 1 grijze dodo is). De partijvoorzitter was er allemaal gelukkig niet van onder de indruk.
Ik neem aan dat ook jij gewoon de beschikking hebt over vakantiedagenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, voor het eerst in twee jaar weer eens twee weken aaneengesloten vakantie. Maar dat ligt ook wel aan mezelf eigenlijk.
quote:64 doden door invoering boerkaverbod Noorwegen
"Identificatie wel makkelijker."
De invoering van het boerkaverbod in Noorwegen heeft de eerste slachtoffers geëist. Tijdens de traditionele nieuwjaarstocht van de wandelclub te Tromsø werd de temperatuur van -36 graden celsius, gecombineerd met sneeuw en slecht zicht, het merendeel van de leden fataal. Het gebrek aan gezichtsbedekkende kleding had volgens de autoriteiten ook voordelen: Het identificeren van de stijfbevroren lijken ging eigenlijk heel makkelijk.
Het noodlottige ongeval komt op een ongelukkig tijdstip. Eerder deze maand overleden 14 patiënten in een ziekenhuis in Oslo omdat zuurstofmaskers ook als gezichtsbedekkende kleding werden geclassificeerd. De directeur van het ziekenhuis licht toe: We beseffen dat zuurstofmaskers belangrijk zijn voor patiënten. maar tegelijkertijd moeten we de invloed van het onherkenbaar zijn van de patiënt en het gevoel van dreiging dat uitgaat van een gezichtsbedekkend masker niet onderschatten. Zeker niet wanneer die mensen ook zon angstaanjagend Darth-Vadergeluid maken. Dat moeten we niet willen, in een vrij land.
De kritiek op de maatregel zwol aan nadat 240 puntlassers permenante oogschade opliepen tijdens hun dagelijkse werkzaamheden. Ook de NAF (Norges Automobil Verbund) is allerminst blij met de maatregel: Nu de motorhelm ook onder het boerkaverbod valt, verwachten wij op korte termijn een zeer snelle stijging van verkeersdoden, met name onder motorrijders.
Ondanks de kritiek zijn de Noorse autoriteiten niet van plan om het verbod op te heffen. Volgens de Noorse minister van Justitie zal de balans tussen vrijheid en veiligheid altijd een onderwerp van discussie blijven. Maar iedereen moet een beetje individuele vrijheid inleveren ten koste van de algemene veiligheid, in dit geval is dat helaas de vrijheid om de individuele veiligheid te waarborgen.
Het komt van de Speld.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Bron: http://www.geencommentaar(...)rkaverbod-noorwegen/
Dit is de SC, hier doen we niet aan bronvermeldingquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moet je zelf de bron erbij zetten, dan hoef ik niet te googlen
Ja moet toch, anders kan FOK! problemen krijgen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is de SC, hier doen we niet aan bronvermelding
Oh, is dat nu zelfs officieel beleid?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja moet toch, anders kan FOK! problemen krijgen.
Tenminste als je letterlijk meer dan 50 woorden van een bron overneemt.
Altijd al. Maar de voorwaarden van nieuwssites worden steeds strenger.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh, is dat nu zelfs officieel beleid?
Op de zolderkamer waar een stel wiet rokende tieners en twintigers dit schreven hangt vast het adagio : " poepie scheetje kakkie = humor! "quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:52 schreef Monolith het volgende:
[.De invoering van het boerkaverbod in Noorwegen heeft de eerste slachtoffers geëist. Tijdens de traditionele nieuwjaarstocht van de wandelclub te Tromsø werd de temperatuur van -36 graden celsius, gecombineerd met sneeuw en slecht zicht, het merendeel van de leden fataal..]
Ja erg triest.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een volk trekt dat Klokhuis-topic
Wat voor lijst?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:20 schreef du_ke het volgende:
Meneer bij P&W heeft geen water op de lijst zien staan terwijl dit zelfs in het journaal voorbij kwam.
Met wat er in dat afgebrande bedrijf werd opgeslagen. Onder meer heel veel gedemineraliseerd waterquote:
De vraag is natuurlijk nog in hoeverre je de Speld een 'nieuwssite' kunt noemen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Altijd al. Maar de voorwaarden van nieuwssites worden steeds strenger.
Och natuurlijk, Moerdijk. Houd dat niet echt bij, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Met wat er in dat afgebrande bedrijf werd opgeslagen. Onder meer heel veel gedemineraliseerd water
Ik ook niet zo maar het kwam voorbij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och natuurlijk, Moerdijk. Houd dat niet echt bij, eerlijk gezegd.
Ja ok, maar ook zij stellen bronvermelding op prijs. Al zou Speld het kunnen hebben van GeenCommentaar, die stonden bovenaan bij Google.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk nog in hoeverre je de Speld een 'nieuwssite' kunt noemen.
Maar ze vermelden de speld als auteur.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja ok, maar ook zij stellen bronvermelding op prijs. Al zou Speld het kunnen hebben van GeenCommentaar, die stonden bovenaan bij Google.
Ah ok, dat heb ik niet gezien. Waarschijnlijk staat nu dit topic bovenaan in Google als je zoekt op quotes uit die tekstquote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar ze vermelden de speld als auteur.
Prijs is prijs. offerte is offerte 780 euro kost dan kost hij 780 euro. Maar ik zit hier een beetje te kijken naar inkomsten en uitgaven. De inkoop van de hoeveelheid materiaal is nogal moeilijk te bepalen omdat iedereen een ander meubel wil.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:01 schreef du_ke het volgende:
Dat mag je natuurlijk zelf weten. Je kan er zelf voor kiezen hoe jij je prijs vormt. Doe je dat met een totaalprijs voor product (aangenomen werk) of wil je per werkelijk besteed uur betaald worden?
Voor je klanten biedt het eerste natuurlijk meer zekerheid en dat vinden ze prettig.
Maar voor je eigen prijsberekening kan je het zo natuurlijk prima gebruiken zolang dat redelijk klopt maar goed daarvoor moet je verstand van meubelmaken hebben en dat ontbreekt hier
WGR hebben ze hier wel meer verstand van inderdaad. En misschien eens bij andere meubelmakers informeren hoe zijn hun prijzen bepalen? En de KVK natuurlijkquote:Op woensdag 12 januari 2011 00:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Prijs is prijs. offerte is offerte 780 euro kost dan kost hij 780 euro. Maar ik zit hier een beetje te kijken naar inkomsten en uitgaven. De inkoop van de hoeveelheid materiaal is nogal moeilijk te bepalen omdat iedereen een ander meubel wil.
Verkoop zijn mijn "uren"en inkoop het materiaal, bij elkaar optellen is kosten product.
Edit: ik zal hem eens posten in WGR.
Het gaat mij meer om de liquiditeit.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
WGR hebben ze hier wel meer verstand van inderdaad. En misschien eens bij andere meubelmakers informeren hoe zijn hun prijzen bepalen? En de KVK natuurlijk.
Het was toch vooral Friedman waarop Reagan en Thatcher zich richtten? Supplyside economics. Dus stimulering van de aanbodszijde van de economie ipv de vraagzijde door Keynesianisten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
Dat wilde ik even delen
Ik begreep dat Reagan en Thatcher zichzelf Hayekianen noemden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het was toch vooral Friedman waarop Reagan en Thatcher zich richtten? Supplyside economics. Dus stimulering van de aanbodszijde van de economie ipv de vraagzijde door Keynesianisten.
Von Hayek had veel vergaandere ideeën.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jawel, hier![]()
Fighting for peace is like screwing for virginity.
- George Carlin
quote:Soft names make soft people. I'll bet you ten times out of ten, Nicky, Vinnie, and Tony would beat the shit out of Todd, Kyle, and Tucker
Oldboy is de moeitequote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over hen moet ik mij nog inlezen. Ik had Avatar aangeknald, maar dat boeide me niet echt, dus ben ik gaan lezen.
Fighting for peace klinkt opeens als een goed idee.quote:Op woensdag 12 januari 2011 09:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jawel, hier![]()
Fighting for peace is like screwing for virginity.
- George Carlin
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:19 schreef Zolcon het volgende:
Is er een achievement voOr op de SC zitten vanaf de publieke tribune in de tweede kamer
Wacht even. Je bent zelf niet de onderneming dus je inkomsten zijn natuurlijk niet je uurloon.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 23:57 schreef betyar het volgende:
Even een vraagje waar ik toch wel over twijfel
Ik wil een bedrijf beginnen in het meubelmaken. Nu ben ik bezig met de inkomsten(uurloon) en (inkoop) hout-lijm-schroeven) te berekenen weet iemand of ik dat procentueel mag aanhouden. Ik maak bijvoorbeeld een tafel en reken bijvoorbeeld 30 euro uurloon en daar komt gemiddeld 30% aan materiaal bij. Dus bijvoorbeeld een tafel daar doe ik 20 uur over dat komt neer op 30+9x20=780 euro.
Ik heb ooit in een grijs verleden gehoord dat de totale kosten bestaan uit uurloon 70% en materiaal 30%.
Ja ja, dat verhaal kennen wequote:Op woensdag 12 januari 2011 15:36 schreef Picchia het volgende:
Staat iemand achter mij. Klik ik webpagina's weg. Verschijnt er een plaatje van een grote naakte neger.
mMmmm, dat ik mij niet herinneren
Wat heb ik soms toch een hekel aan het internet.
Hoho, een collega van mij zegt altijd; een journalist is altijd aan het werk.quote:
Wellicht kun je een aantal theoretische standaard producten gebruiken als richtlijn. Meer materialen wordt dan duurder, minder goedkoper.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Prijs is prijs. offerte is offerte 780 euro kost dan kost hij 780 euro. Maar ik zit hier een beetje te kijken naar inkomsten en uitgaven. De inkoop van de hoeveelheid materiaal is nogal moeilijk te bepalen omdat iedereen een ander meubel wil.
Verkoop zijn mijn "uren"en inkoop het materiaal, bij elkaar optellen is kosten product.
Edit: ik zal hem eens posten in WGR.
Ik zit in de redactie van meerdere vakbladen, waar kan ik tekenen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, een collega van mij zegt altijd; een journalist is altijd aan het werk.
Een journalist zit altijd aan de bar als hij dat zegt Koos Takquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoho, een collega van mij zegt altijd; een journalist is altijd aan het werk.
Ik wil wel antwoorden, maar je bent waarschijnlijk toch al weg.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:00 schreef ethiraseth het volgende:
Mijn baas betaalt me maar van 9 tot 5, dus waarom zou ik langer blijven?
Wat voor vakbladen? Kleine waarschuwing; je bent wellicht altijd aan het werk, maar je krijgt niet betaald voor de overuren die je maaktquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zit in de redactie van meerdere vakbladen, waar kan ik tekenen?
Dat naast werk en studie
Mensen werken toch om zichzelf te ontplooien Koos? Geld is toch overbodig?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat voor vakbladen? Kleine waarschuwing; je bent wellicht altijd aan het werk, maar je krijgt niet betaald voor de overuren die je maakt
Geld is absoluut niet het allerbelangrijkste in de wereld. Maar ik moet ook rekeningen betalenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:12 schreef Picchia het volgende:
[..]
Mensen werken toch om zichzelf te ontplooien Koos? Geld is toch overbodig?
En hoe draagt het eerder vertrekken bij aan het betalen van je rekeningen?quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld is absoluut niet het allerbelangrijkste in de wereld. Maar ik moet ook rekeningen betalen
In een wereld zonder geld zou je dus minder tijd aan je journalistieke werk besteden, dus dan zouden wij je stukjes missen door de afwezigheid van de noodzaak voor je om rekeningen te betalenquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geld is absoluut niet het allerbelangrijkste in de wereld. Maar ik moet ook rekeningen betalen
Ik begrijp het wel, net zoals het legaliseren van allerlei zaken als "vrijheid" gezien wordt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:12 schreef Tem het volgende:
Onbegrijpelijk dat mensen wapenbezit als vrijheid zien
Niet alleen dat. Ook het bijhorende recht op zelfverdediging is niet vreemd op terreinen waar de overheid faalt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:
Ik begrijp het wel, net zoals het legaliseren van allerlei zaken als "vrijheid" gezien wordt.
Hoe minder er verboden wordt, hoe meer vrijheid.
"elke idioot" is nu ook al in staat een wapen te kopen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:26 schreef Tem het volgende:
Het geeft mij geen vrijer gevoel wanneer je genoodzaakt wordt met een wapen te moeten rondlopen om je te verdedigen tegen elke idioot die het vrij staat een wapen te kunnen kopen. Dat geeft mij eerder een beangstigend gevoel.
Wie gaat er eerder weg? Ik mnaak meestal weken van rond de vijftig uur.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:14 schreef Picchia het volgende:
[..]
En hoe draagt het eerder vertrekken bij aan het betalen van je rekeningen?
Ik begrijp de gedachte erachter wel, maar niet iedereen kan met die vrijheid omgaan. We leven in een ordelijke samenleving, niet in het wilde westen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:
Ik begrijp het wel, net zoals het legaliseren van allerlei zaken als "vrijheid" gezien wordt.
Hoe minder er verboden wordt, hoe meer vrijheid.
Maar het heeft dus geen reet te maken met vrijheid. Daarbij moet je nooit de kat op het spek binden lijkt me.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"elke idioot" is nu ook al in staat een wapen te kopen.
Deze laten zich namelijk niet intimideren door de drempel dat wapenbezit verboden is, aangezien ze zelfs de drempel van gebruik tegen onschuldigen al genomen hebben.
People who object to weapons aren't abolishing violence, they're begging for rule by brute force, when the biggest, strongest animals among men were always automatically "right."
- L. Neil Smith
En ik begrijp die gedachte wel, dat legalisatie van wapens tot misbruik van wapens zal leiden, maar de grootste "boeven" bezitten er nu al één en indien criminelen kunnen aannemen dat de door hen overvallen onschuldige ook gewapend is, zullen ze wel drie keer nadenken voordat ze tot roof of diefstal overgaan.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp de gedachte erachter wel, maar niet iedereen kan met die vrijheid omgaan. We leven in een ordelijke samenleving, niet in het wilde westen.
Echt een Amerikaanse uitspraak. Weet niet of je het weet, maar voor de doorsnee Nederlandse burger is het niet eenvoudig om een wapen in handen te krijgen. Een goede zaak aangezien de labielen der aarde dan minder snel kunnen beginnen te schieten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deze laten zich namelijk niet intimideren door de drempel dat wapenbezit verboden is, aangezien ze zelfs de drempel van gebruik tegen onschuldigen al genomen hebben.
People who object to weapons aren't abolishing violence, they're begging for rule by brute force, when the biggest, strongest animals among men were always automatically "right."
- L. Neil Smith
Dat is natuurlijk amper een argument. Hoe iets voelt is natuurlijk heel persoonlijk. Een ander voelt zich daar wel veilig door en wellicht vrijer. Vrijheden en overheden zijn er in de regel ook helemaal niet op gericht om mensen zich zo prettig mogelijk te voelen. In ieder geval niet in de visie van mensen die niet geloven in de overheid als geluksmachine. Bij een ruime vrijheid van meningsuiting voelen sommige mensen zich ook ongemakkelijk. Of wanneer er een aanzienlijke vrijheid van religie is. Of vrijheid van onderwijs.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:26 schreef Tem het volgende:
Het geeft mij geen vrijer gevoel wanneer je genoodzaakt wordt met een wapen te moeten rondlopen om je te verdedigen tegen elke idioot die het vrij staat een wapen te kunnen kopen. Dat geeft mij eerder een beangstigend gevoel.
Ik ben minder bang voor het gespuis der aarde, oftewel criminelen, dan voor figuren als Loughner die gewoon niet goed bij zn hoofd is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En ik begrijp die gedachte wel, dat legalisatie van wapens tot misbruik van wapens zal leiden, maar de grootste "boeven" bezitten er nu al één en indien criminelen kunnen aannemen dat de door hen overvallen onschuldige ook gewapend is, zullen ze wel drie keer nadenken voordat ze tot roof of diefstal overgaan.
Het verbod op wapens zorgt er enkel voor dat "law-abiding citizens" geen wapens dragen, niet dat onverantwoordelijke criminelen geen toegang tot pistolen hebben.
Vanaf 700 euro heb je een pistoolquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt een Amerikaanse uitspraak. Weet niet of je het weet, maar voor de doorsnee Nederlandse burger is het niet eenvoudig om een wapen in handen te krijgen. Een goede zaak aangezien de labielen der aarde dan minder snel kunnen beginnen te schieten.
quote:Een vuurwapen kopen, dat is een kwestie van rondvragen in de juiste cafés, zegt Yurdabay Elik uit Rotterdam. Hij organiseert feesten voor onder meer Turken en Antillianen. ,,In het uitgaansleven zie je er niet veel van, maar men is in de Turkse gemeenschap wel liefhebber van vuurwapens.''
Omdat hij iets doet waar jij het niet mee eens bent?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:43 schreef ethiraseth het volgende:
Zijlstra is trouwens een verschrikkelijk arrogante man die niet helemaal snapt dat een staatssecretaris geen dictator is die kan doen en laten wat hij wilt.
Het stomme is juist dat je in het bezit van een wapen niet veiliger bent. Je moet je de volgende situatie voorstellen. Stel je komt voor iemand te staan die gewapend is, je kunt nu een aantal dingen doen. Eén daarvan is een wapen trekken, wanneer je dat doet creëer je een gevaarlijke situratie, want je belager zal ook sneller schieten om jou voor te zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
- L. Neil Smith
Gelukkig heeft niet iedere randdebiel 700 euro op zak. Ik weet dat je niet helemaal uit kunt bannen, dat is een illusie. Maar ik moet er niet aan denken dat elke Jan Lul zonder moeite een wapen op de kop kan tikken en ook nog bij zich mag dragen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vanaf 700 euro heb je een pistool
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet bijzonder onder de indruk van Zijlstra. Dat minachtende toontje van hem bevalt mij niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat hij iets doet waar jij het niet mee eens bent?
Ik begrijp dat er tal van mogelijkheden zijn waarin wapenbezit voor vervelende situaties kunnen leiden, ook als je hem laat slingeren, je zoontje ermee loopt te showen op school of hem trekt maar vergeet de veiligheidspal eraf te halen. De enige veiligheid die er vanuit gaat, is dat zodra men bewapend kan zijn, dit misdaad ontmoedigd. En nu alsjeblieft niet allemaal over me heen vallen met misdaadcijfers uit de USA en andere flauwekul, maar de prijs van bedreiging met een wapen wordt hoger naar mate de kans toeneemt dat de ander een geoefend schutter is.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:44 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Het stomme is juist dat je in het bezit van een wapen niet veiliger bent. Je moet je de volgende situatie voorstellen. Stel je komt voor iemand te staan die gewapend is, je kunt nu een aantal dingen doen. Eén daarvan is een wapen trekken, wanneer je dat doet creëer je een gevaarlijke situratie, want je belager zal ook sneller schieten om jou voor te zijn.
En daar is nummer twee alquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd niet bijzonder onder de indruk van Zijlstra. Dat minachtende toontje van hem bevalt mij niet.
Maar maar maar.. Dat is inkomenspolitiekquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig heeft niet iedere randdebiel 700 euro op zak. Ik weet dat je niet helemaal uit kunt bannen, dat is een illusie. Maar ik moet er niet aan denken dat elke Jan Lul zonder moeite een wapen op de kop kan tikken en ook nog bij zich mag dragen.
Natuurlijk ben jij altijd vol lof over linkse politici. Voor een Rutte en een Opstelten kan ik wel respect opbrengen, maar ik vind Zijlstra gewoon een flapdrol.quote:
Dan moet je vragen aan de crimineel of hij zijn prijzen wil verlagen. Mijn punt blijft overigens overeind. Het is voor de doorsnee burger niet eenvoudig om een pistool op de kop te tikken. Tenzij hij of zij louche figuren op gaat zoeken, maar dat doen er maar weinig.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar maar maar.. Dat is inkomenspolitiek.
Je weet wel, daar waar Edje zo tegen is. Het is toch oneerlijk dat armeren zich niet zelf kunnen verdedigen, maar rijkeren wel met een gun mogen lopen?
Daar heb je gelijk in, tegen een gevoel kan je niet discusseren. Maar de combinatie vrijheid en wapen klopt niet volgens mij. Een wapen heeft als doel iets of iemand om te leggen of uit te schakelen en ontneemt daarmee de ander om in vrijheid te leven.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:39 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk amper een argument. Hoe iets voelt is natuurlijk heel persoonlijk. Een ander voelt zich daar wel veilig door en wellicht vrijer. Vrijheden en overheden zijn er in de regel ook helemaal niet op gericht om mensen zich zo prettig mogelijk te voelen. In ieder geval niet in de visie van mensen die niet geloven in de overheid als geluksmachine. Bij een ruime vrijheid van meningsuiting voelen sommige mensen zich ook ongemakkelijk. Of wanneer er een aanzienlijke vrijheid van religie is.
Probeer je eens te verdiepen in de antiquair, die zich opeens gedwongen voeld om een inbreken neer te knallen. Dat levert enorme trauma's op, dan kunnen we beter een aantal extra overvallen accepteren. Ik denk dat het aantal gewapende overvallen alleen maar zal toenemen, omdat het voor jongeren (en voor jongeren is het nog steeds niet eenvoudig om aan een wapen te komen) gemakkelijker wordt om aan een wapen te komen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik begrijp dat er tal van mogelijkheden zijn waarin wapenbezit voor vervelende situaties kunnen leiden, ook als je hem laat slingeren, je zoontje ermee loopt te showen op school of hem trekt maar vergeet de veiligheidspal eraf te halen. De enige veiligheid die er vanuit gaat, is dat zodra men bewapend kan zijn, dit misdaad ontmoedigd. En nu alsjeblieft niet allemaal over me heen vallen met misdaadcijfers uit de USA en andere flauwekul, maar de prijs van bedreiging met een wapen wordt hoger naar mate de kans toeneemt dat de ander een geoefend schutter is.
En dat wordt alleen maar erger wanneer de economie in het slop raakt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:53 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Probeer je eens te verdiepen in de antiquair, die zich opeens gedwongen voeld om een inbreken neer te knallen. Dat levert enorme trauma's op, dan kunnen we beter een aantal extra overvallen accepteren. Ik denk dat het aantal gewapende overvallen alleen maar zal toenemen, omdat het voor jongeren (en voor jongeren is het nog steeds niet eenvoudig om aan een wapen te komen) gemakkelijker wordt om aan een wapen te komen.
Dat wordt voorkomen door een bloei in de wapenhandelquote:Op woensdag 12 januari 2011 17:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat wordt alleen maar erger wanneer de economie in het slop raakt.
In beginsel heeft iedereen het recht om zijn vrijheid, zichzelf en zijn eigendommen te verdedigen. Als jij je vrijheden niet kunt opeisen of tegenover anderen kunt handhaven dan heb je er niets aan. Dat is het verband. Mensen hebben hier gedeeltelijk afstand van genomen en de bevoegdheid tot het beschermen van ieders vrijheid en eigendommen aan de overheid overgedragen. Maar als de overheid haar taken niet goed kan uitoefenen, bijvoorbeeld uit onmacht omdat agenten niet overal tegelijk kunnen zijn, dan verliest de overheid op dit gebied zijn geloofwaardigheid en legitimiteit en moeten burgers hun vrijheden terug nemen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:52 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, tegen een gevoel kan je niet discusseren. Maar de combinatie vrijheid en wapen klopt niet volgens mij. Een wapen heeft als doel iets of iemand om te leggen of uit te schakelen en ontneemt daarmee de ander om in vrijheid te leven.
Niemand heeft het recht om een ander ernstig te verwonden of te doden lijkt me. Wanneer het legaal is om wapens te bezitten heb je een grotere kans op incidenten dan dat het nu is. Nu kan je inderdaad nog steeds redelijk makkelijk aan wapens komen maar het blijft illegaal en dat is ter bescherming van de burger lijkt me.
Dan zou er ook een voor de oude kamer en de eerste kamer moeten komen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:19 schreef Zolcon het volgende:
Is er een achievement voOr op de SC zitten vanaf de publieke tribune in de tweede kamer
Omdat mijn functie bestaat uit aanwezig zijn en reageren als er wat fout gaat. Zolang ik dat doe maakt het hem geen ene fuck uit wat ik de rest van de tijd doe.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik wil wel antwoorden, maar je bent waarschijnlijk toch al weg.
Je fokt ook tijdens werktijd, waarom zou je baas je voor die minuten betalen?
nee, omdat hij een hele foute houding aanneemt. Zijn antwoord op allerlei bezwaren tegen zijn plannen is "zeur niet, het kan ook erger". Dat is geen bestuurder die zijn werk serieus neemt, dat is pure machtsgeilheid.quote:Op woensdag 12 januari 2011 17:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Omdat hij iets doet waar jij het niet mee eens bent?
Nee hoor, ze heeft geen ban. Misschien wel een levenquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:26 schreef betyar het volgende:
Heeft Whiskers weer een ban ofzo? Ze heeft gisteren niet gepost?? in SC anders was hij al wel vol geweest.
Hele maand?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:30 schreef Zolcon het volgende:
Ik post vrijwel niet meer op Fok... soort van pauze genomen
druk druk drukquote:
Gewoon negeren.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het hier gewoon niet meer zo gezellig.. Te veel rottige opmerkingen mijn kant op gehad de laatste tijd...
Dank!quote:
Bespeur ik hier een sarcastisch ondertoontje of meen je dat??quote:
Dat laat ik geheel aan jouquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bespeur ik hier een sarcastisch ondertoontje of meen je dat??
Ik weet hoe je je voelt, gelukkig zal het later erger wordenquote:
Leg uitquote:
Daar hoop ik ook opquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:42 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt, gelukkig zal het later erger worden
Dunno, vond ik leuk om te zeggenquote:
Mooi, dan weet ik datquote:
Als je je maar bij de PvdA aansluit, daar word immers meer naar beleidsverkopers/bedenkers dan specialisten op vakgebieden geluisterd.quote:
Welke?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:44 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik dat
Nu lekker op mijn bed liggen en series kijken.
Met een verzorgingsstaat bedoel je?quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:57 schreef Picchia het volgende:
En de PvdA legt de infrastructuur voor extremisten.
De extremisten van het midden idd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:57 schreef Picchia het volgende:
En de PvdA legt de infrastructuur voor extremisten.
Nee, met hun appeasement politics.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Met een verzorgingsstaat bedoel je?
Ik maakte echter geen grapje. Ga maar na; waarmee onderscheiden PVV-stemmers en moslimextremisten zich? Juist; hun aversie tegen andersdenkenden.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, met hun appeasement politics.
Ik denk juist dat de PVV met het over één kam scheren van alle moslims het aantal extremisten onder hen behoorlijk doet toenemen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:59 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee, met hun appeasement politics.
Lekker bang zijn zoals in de VS idd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk juist dat de PVV met het over één kam scheren van alle moslims het aantal extremisten onder hen behoorlijk doet toenemen.
Maar dat is ook hun doel natuurlijk, want alleen op die manier kunnen ze de grootste partij worden. Het volk moet ontevreden en vooral erg bang zijn.
Stel je aan, er zijn users die veel meer shit over zich heen krijgen. Fok is nooit een echt vriendelijk forum geweest.quote:Op woensdag 12 januari 2011 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind het hier gewoon niet meer zo gezellig.. Te veel rottige opmerkingen mijn kant op gehad de laatste tijd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |