Ja bij ons in het ziekenhuis 140 euro basis + sportmedische keuring.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Marurk het volgende:
Binnenkort dus op voor de medische sportkeuring.
¤ 142,10 kost dat blijkbaar.
Kan dat niet ergens goedkoper?
Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef MallootJean het volgende:
E 120,- in Hoorn: http://www.sportkeuring.nl/tarieven Als je aanvullend verzekerd bent dan vergoedt je zorgverzekeraar meestal iets tussen de 50 en 100 euro (1x per jaar). Keuring heb je slechts 1x nodig, daarna kun je elk jaar bij je KNWU licentie-aanvraag volstaan met wat kruisjes op een formulier te zetten.
quote:Vergoeden de kosten van een sportmedisch onderzoek in een Sport Medische Instelling, erkend door de Federatie van Sportmedische Instellingen (FSMI).
Vergoeden niet de kosten van een (verplichte) sportkeuring of sportmedisch onderzoek dat wordt uitgevoerd door een sportarts ter beoordeling van de individuele gezondheid en geschiktheid van de verzekerde om een specifieke sport uit te oefenen of om toegelaten te worden tot een sportopleiding.
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.
Ze vergoeden de sportkeuring, alleen niet als die verplicht is. Er staat nl. bij:
[..]
Hmm, ok. Bedankt voor de tip. Die 142,10 euro waar ik het over had zijn dus de kosten bij de SMI hier in de buurt. Ik kan het wellicht ook in het ziekenhuis laten doen, maar dan wordt met misschien niet vergoed. Ik ga het in ieder geval navragen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
Lijkt me toch echt geen woord Spaans bij zitten, wordt gewoon niet vergoed. Terecht overigens ook.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:25 schreef MallootJean het volgende:![]()
daar zijn de meningen over verdeeld denk ik...
En stoppen met roken dan weer wel? En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Dat soort zaken zit allemaal in de aanvullende verzekeringen, dus kan je zelf een keuze maken wat je belangrijk vindt (en waarvoor je betaalt).quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.quote:
Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden.
Anyway, al met al wordt het wel een dure bedoeling zo...
De keuring + de licentie + de sensor... tel het maar eens op. En dan moet mijn fiets nog een onderhoudsbeurt krijgen en ik wil eigenlijk ook nog nieuwe pedalen en schoenen.
Pfff, dure hobby dat fietsen.
Ik zit bij een wielrenvereniging. Licentie wordt in ieder geval vergoed, chip volgens mij niet (daar zijn ze nog over bezig) en keuring moet ik sowieso zelf betalen. Maar goed, dat is maar eenmalig gelukkig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:14 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.
Nee, maar wel rekeningrijden... (minimaal 5 euro per wedstrijd)quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalen
Maar dat is toch ook gewoon zo? Een aantal jaar geleden heette Amateur-B zelfs Amateur-C en daarvoor gewoon "Recreant"... (lekker rondjes om de kerk recreëren @ 40km/u gedurende een uur langquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:52 schreef Superher0 het volgende:Nu lijkt het wel alsof sportklasse niets voorstelt en er pas echt bij de Amateurs worden gereden.
Voor mij precies hetzelfde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef Superher0 het volgende:
Ik zal happen en eerlijk toegeven dat ik het nog niet aandurf om bij de Amateurs (A) te rijden. Dit seizoen wordt mijn tweede seizoen en pas het eerste echte volle seizoen. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen en dan pas bij de A's meedoen. Bij de A's gaat het inderdaad harder, meer rondes en is ervaring een vereiste.
Om het leuk te houden voor mijzelf eerst maar even recreëren ;-) Volgend seizoen gaan we dan wel "echt" rijden.
Is dat door het frame, of de stuurconfiguratie/ Maw, als ik een race stuur er op laat zetten, wordt het dan beter?quote:Juist omdat jij licht wil reizen is de 'randonneur' minder geschikt. Die is niet gebouwd als fiets om de grotere afstand af te leggen, stuurvorm en stuurpositie is het grootste probleem. Voor woon werkverkeer moet je sowieso de verlichting veranderen. De Bumm Fly is een alibi-lichtje dat amper licht geeft in vergelijking met de betere LED lampen (en amper goedkoper is dan de goedkopere goede LED koplampen).
Als jij zorgen om je polsen hebt moet je juist niet de randonneur kiezen, die stuurvorm is belastender.
Ik heb gisteren weer in de gym zitten spelen, maar moet ook nodig de weg opquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:48 schreef Freddeh het volgende:
t ik wil écht beginnen met trainen weer. Heb inmiddels 3 maanden niet gereden en heb op 2 april de RvV samen met Captain_Fab
Ik hoef alleeen maar de N201 op te gaan bij Hilversum, en die te volgen tot Schiphol, dus daar heb ik minder last van.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:04 schreef FJD het volgende:
Tijdstechnisch gezien wel lastig. 50km routeplanner is al snel 60km fietspad, is gemiddeld 2:20/2:30 zuivere rijtijd, plus omkleden douchen
Nee, ik kan binnendoor. Uitgaande van de autoroutes is het dan 42km, dus met de fiets ga ik voorlopig ff uit van 50km. Ik wil het sowieso een keer gaan proberen, want ik word gek van het stilzitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:04 schreef FJD het volgende:
Tijdstechnisch gezien wel lastig. 50km routeplanner is al snel 60km fietspad, is gemiddeld 2:20/2:30 zuivere rijtijd, plus omkleden douchen
De wandelroute kent de Brienenoordbrug niet omdat daar geen voetpad ligt en stuurt me dwars door Rotterdam heenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:22 schreef Oksel het volgende:
Waarom kijk je niet op Google maps, en dan de wandelroute aan? Dat gaat altijd aardig goed.
Links bij Rottemeren langs inderdaad. Eigenlijk recht omhoog bij Terbregge.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Ga je dan over de Rottemeren en dan zo naar Zoetermeer?
Zondagdiscussie hebben we vorig topic afgerondquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Zondag wordt het redelijk weer, dan kan je toch ook gaan fietsen? Waarom fiets je dan de route niet?
Over de Brienenoord is ook om, maar wel lekker als heuveltraining voor je RVV Erasmusbrug is ook goed, ik zou ze afwisselen. Door de stad is een makkie, alsmaar rechtdoor vanaf Laan op Zuid over de Coolsingel en Schiekade. Enne heen en terug op 1 dag moet je best aankunnen hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:22 schreef Freddeh het volgende:
De wandelroute kent de Brienenoordbrug niet omdat daar geen voetpad ligt en stuurt me dwars door Rotterdam heen
Ok, cool, ga ik zo ff verder naar kijken. Scheelt me weer 10kmquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:47 schreef kaasplankje het volgende:
ipv van de Rotteroute zou ik langs het vliegveld over de GK van Hogedorpweg en dan de Roderijseweg en dan de Noordeindseweg pakken is 40 km vanaf Dordt
Over de Brien is misschien wel om, maar denk ik wel sneller. Heb altijd het idee dat bebouwde kom langzamer gaat ook al is het korter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over de Brienenoord is ook om, maar wel lekker als heuveltraining voor je RVV Erasmusbrug is ook goed, ik zou ze afwisselen. Door de stad is een makkie, alsmaar rechtdoor vanaf Laan op Zuid over de Coolsingel en Schiekade. Enne heen en terug op 1 dag moet je best aankunnen hoor.
Die route doe ik met de auto altijd, is voor de fiets wel wat om.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)eSGijERzHAax6NWt4ABA;
Nou, je rijdt bij die brug een flinke lus en de brug zelf kost ook tijd, ong 10 min extra, maar wel een lekkere training voor een keertjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:58 schreef Freddeh het volgende:
Over de Brien is misschien wel om, maar denk ik wel sneller. Heb altijd het idee dat bebouwde kom langzamer gaat ook al is het korter.
Je moet dan even op lopen klikken sorry mn link werkt niet goedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die route doe ik met de auto altijd, is voor de fiets wel wat om.
Stuur en frame moeten op elkaar afgestemd zijn. Ik heb ooit eens een racestuur op een gewoon hybrideframe gezet. Dat was geen succes. Stuurde niet echt lekker. En wat vooral belangrijk is, bij een racestuur zijn V-brakes redelijk lastig te combineren met je remgrepen, cantilevers dan weer heel erg goed. Maar voor cantilevers moet je dan weer achter een stuitnok voor je kabel hebben. Je kunt improviseren maar dan lever je remkracht in.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat ik deze discussie nogal van belang vindt, even overgenomen:
ulta_ivo zei:
[..]
Is dat door het frame, of de stuurconfiguratie/ Maw, als ik een race stuur er op laat zetten, wordt het dan beter?
Nooit gezien, en als ze bestaan zijn ze vast fucking duurquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK...ik denk dat ik snap wat je bedoelt ivo. Een waarschijnlijk rare vraag, maar zou je op de GT ook HS11's kunnen zetten? Of passen die alleen op een recht stuur? Ik neem aan dat je hiervoor STI-shifters moet hebben die met de HS11 of 33 combineren, dus hydraulisch aan kunnen, die bestaan waarschijnlijk niet?
Ik probeer ook uit te vogelen wat het beste compromis is. De Stevens GT is heel goed. Maar eigenlijk ook duurder dan ik wil gaan. Cube en Trek maken ook wel aardige woon-werk-vakantiefietsen maar die hebben allemaal een recht stuur. Zaterdag weer wat fietsenmakers langs, nog wat meer info vragen. Omdat ik zwaar ben en polsklachten heb, wil ik wel een heel goed passende fiets, dus on-line kopen doe ik liever niet in dit geval.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:34 schreef kaasplankje het volgende:
als ik jou was voor een niet al te duur fietsje gaan met propere afmontage, dat wel.
Er zijn ooit Magura remgrepen gebouwd voor racesturen. Die zijn ontzettend duur. Een enkele handelaar heeft ze noch maar verkoopt ze alleen aan vaste klanten. Op Ebay orden ze tegen goudprijzen verkocht. In combinatie met 8-vits Ergopower hebben ze ook bestaan, maar die heb ik zelfs nog nooit in het echt gezien, laat staan in de hand gehad. Die waren voor Edco/Sachs.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK...ik denk dat ik snap wat je bedoelt ivo. Een waarschijnlijk rare vraag, maar zou je op de GT ook HS11's kunnen zetten? Of passen die alleen op een recht stuur? Ik neem aan dat je hiervoor STI-shifters moet hebben die met de HS11 of 33 combineren, dus hydraulisch aan kunnen, die bestaan waarschijnlijk niet?
In de zomer mag ze weer een wit lintje + wit zadel..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zou een wit stuurlintje haar niet chiquer staan?
15cm, gok ik? En dan staat m'n zadel al wat lager. Ben d'r aan gewend..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef Freddeh het volgende:
Lekker wijffie hoor Oksel
Toch een flinke drop van zadel naar stuur. Hoeveel cm is dat?
Zat bij m'n fiets, en de meerprijs voor carbon is zo achterlijk veel ten opzichte van de winst..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Mooi fietsje verder wel, ook al heb ik vrij weinig met Celeste
Had je trouwens een specifieke reden voor een alu zadelpen in een carbon frame?
Tsjonge, hoe diep zit je wel niet als je in de beugel hangt...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Mijn dame is af..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bianchi 928 T-Tube B4P, full carbon frame
Campagnolo Centaur carbon groep
Campagnolo Zonda wielen
GP4000s bandjes
Deda stuurpen / stuur / zadelpen (alu)
Carbonnen bidonhouders (wat een onzin!)
FSA crank carbon
San Marco celeste zadel (titanium)
Look carbon pedaaltjes
![]()
![]()
Ik heb dus sinds aanschaf andere wielen, banden, pedaaltjes, zadel en stuurlint erop gezet. En nu vind ik dat ze af is..
Hmm, da's niet teveel geld en ik vind met name de wielen echt schitterend. Heb inmiddels het prijskaartje van mijn nieuwe fiets ook: 2700 euro en verkoop mijn oude voor 1000. Overigens is de nieuwprijs qua onderdelen denk ik wel 7000 euro bij mijn fiets...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
In de zomer mag ze weer een wit lintje + wit zadel..![]()
Overigens, die configuratie die daar staat heeft me in totaal.. 1300 euro gekost..Fiets was 1000, wielen 180, zadel 35, pedaaltjes 35. Gewicht gok ik op 8 kilo. Wellicht eronder, dat moet ik nog eens bekijken. Lang leve marktplaats. Frame was overigens nieuw toen ik hem kocht.
Kan ik mooi over 5-6 jaar een Oltre ofzo kopen.. en dees bewaren. Gewoon, omdat het kan..hang ik haar aan de muur van m'n kantoor. Klassieker in spe ofzo
![]()
Ik heb het nog niet gewaagd omdat ik zondag een wedstrijd heb. Veilig op de Tacx gezeten. Kan geen blessure gebruiken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:45 schreef Wielracer het volgende:
@ No-P
Ben je toevallig deze week het bos al in geweest?
Wil graag weten of het te doen is in Groesbeek.
Inderdaad, een groot deel van de fietsenmakers zijn horken die het woord 'klantvriendelijkheid' nog moeten uitvinden...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe moeilijk is het als fietsenwinkel om me het gevoel te geven dat ze blij zijn met mij als klant? Ik ga dan wel niet voor de high end spullen, maar ik verrek het om bij een winkel het gevoel te hebben dat ik moet vragen of ik alsjeblieft een fiets bij ze mag kopen
Overjarig model scheelt zo veel. Hoop dat hij goed fietst.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe moeilijk is het als fietsenwinkel om me het gevoel te geven dat ze blij zijn met mij als klant? Ik ga dan wel niet voor de high end spullen, maar ik verrek het om bij een winkel het gevoel te hebben dat ik moet vragen of ik alsjeblieft een fiets bij ze mag kopen
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed, frustratie weggeschreven, ik ga donderdag een Stevens proberen bij van Hoeijen in A'foort, daar kreeg ik wel een goed gevoel. Maar hij moest uit het magazijn gehaald worden, dus kon het niet in 1 keer afwikkelen (moest een kind ophalen...). Is een 2010 model, dus met korting, en de prijzen zijn in 2011 omhoog gegaan, dus ben ik dubbel voordeliger uit!
Het is toch de Randoneur, want er zijn veel redenen waarom de Grand Tourismo een beter fiets is, maar voor vakanties en naar werk, is dit nu de beste keuze denk ik. En m'n racert houd ik dan gewoon aan, voor als ik weer eens snel wil gaan.
Eens! Mijn complete fiets is overjarig wanneer ik hem krijg. Wat kan mij dat extra streepje rood of blauw schelen... Het liefst gewoon goede spullen van het vorige jaar dan het nieuwe spul voor honderden euro's meer. Daarbij valt er meer op mijn conditie te winnen dan 10 gram lichtere spullen en dat extra streepjequote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Overjarig model scheelt zo veel. Hoop dat hij goed fietst.
Jep! 50km tussen de weilanden door, van Zwolle naar Wierden.. 50km schuin tegen. Toch nog 28km/h gemiddeld op de teller. Voor 't eerst vandaag weer op de racefiets sinds een paar maanden. Met nieuw zadel, nieuwe schoenen. Fiets wel even anders, carbonnen zool.. zadel is minder hard dan ik had verwacht!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:08 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog gefietst vandaag? Veel wind hier, maar vandaag niet gereden, ik heb krachttraining gedaan in de gym, en morgen een duurtraining
Nou, gewoon, diep? Ik zie het probleem niet..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsjonge, hoe diep zit je wel niet als je in de beugel hangt...
Doe's wat foto's dan?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:46 schreef jackson het volgende:
[..]
Hmm, da's niet teveel geld en ik vind met name de wielen echt schitterend. Heb inmiddels het prijskaartje van mijn nieuwe fiets ook: 2700 euro en verkoop mijn oude voor 1000. Overigens is de nieuwprijs qua onderdelen denk ik wel 7000 euro bij mijn fiets...
Mijn zwager kwam met geluk aanzetten met een geweldig frame met wat onderdelen voor weinig geld. Toen de tijd genomen de rest erbij te zoeken, zonder haast en via de juiste kanalen. Ik vermoed dat mijn "dame" eind deze maand klaar is
edit: al mijn onderdelen zijn overigens wel nieuw op de "pedalen" na
Ah heb je weer eens een foto geplaatst.....je moet natuurlijk wel je gemiddelde van toch zeker 2 keer per maand je fiets showen in stand houden hequote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Mijn dame is af..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bianchi 928 T-Tube B4P, full carbon frame
Campagnolo Centaur carbon groep
Campagnolo Zonda wielen
GP4000s bandjes
Deda stuurpen / stuur / zadelpen (alu)
Carbonnen bidonhouders (wat een onzin!)
FSA crank carbon
San Marco celeste zadel (titanium)
Look carbon pedaaltjes
![]()
![]()
Ik heb dus sinds aanschaf andere wielen, banden, pedaaltjes, zadel en stuurlint erop gezet. En nu vind ik dat ze af is..
Ja, zou leuk zijn als er eens wat meer mensen foto's zouden posten. En ik had nu een goede reden, ze is af!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah heb je weer eens een foto geplaatst.....je moet natuurlijk wel je gemiddelde van toch zeker 2 keer per maand je fiets showen in stand houden he![]()
Maar ziet er mooi uit
Het is een quote van Stofje.... En die noemde dus alleen diequote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:49 schreef Freddeh het volgende:
@Jackson: Je signature mist nog 1 benaming: Bombonella's.
Fiets is hopelijk einde van de maand klaar... Heb op dit moment alleen foto's gemaakt met mijn telefoon van het frame en remmen, niet echt geweldige kwaliteit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |