Ja bij ons in het ziekenhuis 140 euro basis + sportmedische keuring.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Marurk het volgende:
Binnenkort dus op voor de medische sportkeuring.
¤ 142,10 kost dat blijkbaar.
Kan dat niet ergens goedkoper?
Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef MallootJean het volgende:
E 120,- in Hoorn: http://www.sportkeuring.nl/tarieven Als je aanvullend verzekerd bent dan vergoedt je zorgverzekeraar meestal iets tussen de 50 en 100 euro (1x per jaar). Keuring heb je slechts 1x nodig, daarna kun je elk jaar bij je KNWU licentie-aanvraag volstaan met wat kruisjes op een formulier te zetten.
quote:Vergoeden de kosten van een sportmedisch onderzoek in een Sport Medische Instelling, erkend door de Federatie van Sportmedische Instellingen (FSMI).
Vergoeden niet de kosten van een (verplichte) sportkeuring of sportmedisch onderzoek dat wordt uitgevoerd door een sportarts ter beoordeling van de individuele gezondheid en geschiktheid van de verzekerde om een specifieke sport uit te oefenen of om toegelaten te worden tot een sportopleiding.
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:53 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.
Ze vergoeden de sportkeuring, alleen niet als die verplicht is. Er staat nl. bij:
[..]
Hmm, ok. Bedankt voor de tip. Die 142,10 euro waar ik het over had zijn dus de kosten bij de SMI hier in de buurt. Ik kan het wellicht ook in het ziekenhuis laten doen, maar dan wordt met misschien niet vergoed. Ik ga het in ieder geval navragen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
Lijkt me toch echt geen woord Spaans bij zitten, wordt gewoon niet vergoed. Terecht overigens ook.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:25 schreef MallootJean het volgende:![]()
daar zijn de meningen over verdeeld denk ik...
En stoppen met roken dan weer wel? En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Dat soort zaken zit allemaal in de aanvullende verzekeringen, dus kan je zelf een keuze maken wat je belangrijk vindt (en waarvoor je betaalt).quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.quote:
Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalenquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden.
Anyway, al met al wordt het wel een dure bedoeling zo...
De keuring + de licentie + de sensor... tel het maar eens op. En dan moet mijn fiets nog een onderhoudsbeurt krijgen en ik wil eigenlijk ook nog nieuwe pedalen en schoenen.
Pfff, dure hobby dat fietsen.
Ik zit bij een wielrenvereniging. Licentie wordt in ieder geval vergoed, chip volgens mij niet (daar zijn ze nog over bezig) en keuring moet ik sowieso zelf betalen. Maar goed, dat is maar eenmalig gelukkig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:14 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.
Nee, maar wel rekeningrijden... (minimaal 5 euro per wedstrijd)quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalen
Maar dat is toch ook gewoon zo? Een aantal jaar geleden heette Amateur-B zelfs Amateur-C en daarvoor gewoon "Recreant"... (lekker rondjes om de kerk recreëren @ 40km/u gedurende een uur langquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:52 schreef Superher0 het volgende:Nu lijkt het wel alsof sportklasse niets voorstelt en er pas echt bij de Amateurs worden gereden.
Voor mij precies hetzelfde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:49 schreef Superher0 het volgende:
Ik zal happen en eerlijk toegeven dat ik het nog niet aandurf om bij de Amateurs (A) te rijden. Dit seizoen wordt mijn tweede seizoen en pas het eerste echte volle seizoen. Ik wil eerst wat meer ervaring opdoen en dan pas bij de A's meedoen. Bij de A's gaat het inderdaad harder, meer rondes en is ervaring een vereiste.
Om het leuk te houden voor mijzelf eerst maar even recreëren ;-) Volgend seizoen gaan we dan wel "echt" rijden.
Is dat door het frame, of de stuurconfiguratie/ Maw, als ik een race stuur er op laat zetten, wordt het dan beter?quote:Juist omdat jij licht wil reizen is de 'randonneur' minder geschikt. Die is niet gebouwd als fiets om de grotere afstand af te leggen, stuurvorm en stuurpositie is het grootste probleem. Voor woon werkverkeer moet je sowieso de verlichting veranderen. De Bumm Fly is een alibi-lichtje dat amper licht geeft in vergelijking met de betere LED lampen (en amper goedkoper is dan de goedkopere goede LED koplampen).
Als jij zorgen om je polsen hebt moet je juist niet de randonneur kiezen, die stuurvorm is belastender.
Ik heb gisteren weer in de gym zitten spelen, maar moet ook nodig de weg opquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:48 schreef Freddeh het volgende:
t ik wil écht beginnen met trainen weer. Heb inmiddels 3 maanden niet gereden en heb op 2 april de RvV samen met Captain_Fab
Ik hoef alleeen maar de N201 op te gaan bij Hilversum, en die te volgen tot Schiphol, dus daar heb ik minder last van.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:04 schreef FJD het volgende:
Tijdstechnisch gezien wel lastig. 50km routeplanner is al snel 60km fietspad, is gemiddeld 2:20/2:30 zuivere rijtijd, plus omkleden douchen
Nee, ik kan binnendoor. Uitgaande van de autoroutes is het dan 42km, dus met de fiets ga ik voorlopig ff uit van 50km. Ik wil het sowieso een keer gaan proberen, want ik word gek van het stilzitten.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:04 schreef FJD het volgende:
Tijdstechnisch gezien wel lastig. 50km routeplanner is al snel 60km fietspad, is gemiddeld 2:20/2:30 zuivere rijtijd, plus omkleden douchen
De wandelroute kent de Brienenoordbrug niet omdat daar geen voetpad ligt en stuurt me dwars door Rotterdam heenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:22 schreef Oksel het volgende:
Waarom kijk je niet op Google maps, en dan de wandelroute aan? Dat gaat altijd aardig goed.
Links bij Rottemeren langs inderdaad. Eigenlijk recht omhoog bij Terbregge.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Ga je dan over de Rottemeren en dan zo naar Zoetermeer?
Zondagdiscussie hebben we vorig topic afgerondquote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Zondag wordt het redelijk weer, dan kan je toch ook gaan fietsen? Waarom fiets je dan de route niet?
Over de Brienenoord is ook om, maar wel lekker als heuveltraining voor je RVV Erasmusbrug is ook goed, ik zou ze afwisselen. Door de stad is een makkie, alsmaar rechtdoor vanaf Laan op Zuid over de Coolsingel en Schiekade. Enne heen en terug op 1 dag moet je best aankunnen hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:22 schreef Freddeh het volgende:
De wandelroute kent de Brienenoordbrug niet omdat daar geen voetpad ligt en stuurt me dwars door Rotterdam heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |