abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90920569

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.

jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)

Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.

marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten

Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+

Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.

ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200

Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.

090601%20DK%20Maassluis%2014%20klein.jpg

FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer

Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!

Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.

Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.

Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel

dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: lekker fietsen

Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent
Leeftijd: 17
BMI: 18 (173 cm, 53 kg)
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2

rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.

Freddeh
Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: 2002 Giant OCR
Doel voor dit seizoen: In vorm raken voor toekomstige bergen

Mascleta
Leeftijd: 21
BMI: 19 (176cm, 59kg )
Regio: Zeeland
Fiets: Mardini instapfietsje.
Doel voor dit seizoen: Net begonnen en wil voor de winter inslaat toch wel over de 1000km zitten.

Blik
Leeftijd: 26
BMI: 27 (184cm, 91kg )
Fiets: Moser instapfietsje
Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken

SuperWeber
Leeftijd: 29
BMI: 24 (190 cm, 88 kg)
Regio: Groningen
Fiets: Cube Agree Pro SL
Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald)

Marurk
Leeftijd: 21
BMI: 20 (183 cm, 66 kg)
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Licentie: -
Doelen voor dit seizoen: Conditie opbouwen (veel kilometers maken, aantal Limburgse heuvels beklimmen) en aansluiten bij wielervereniging.

Aardengel
Leeftijd: 24
BMI: 23 (186 cm, 81kg)
Regio: Noord-Holland ('t Gooi)
Fiets: Garnelli Luciano Alu Lite Ultegra
Doelen voor dit seizoen: 150km proberen aan te tikken.

actuele_vertrektijd
Leeftijd: 31
BMI: 20.1 (184 cm, 68kg)
Regio: Zuid-Holland
Fiets: Ilson Dura-Ace
Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje)

Nuttige links:

Algemene infoWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

De OP is hier te vinden
Haters gonna hate.
pi_90921634
Kijk aan, nog een bewoner van Dordt die het overleefd heeft. Maarre... Dit is het 3e topic al met nummertje #68 :+

Jij nog veel overlast gehad van de stank e.d.? Ik reed vanochtend richting de A16 omdat de A15 vol stond, maar ik rook toch wel iets van verbrand plastic ofzo.

Oeh, en fipo en ibtl :+
pi_90923892
Binnenkort dus op voor de medische sportkeuring.
¤ 142,10 kost dat blijkbaar.
Kan dat niet ergens goedkoper?
pi_90923899
Ow ik dacht dat die nummers vanzelf zouden wijzigen? Ik heb niks geroken, mijn neus zit dicht.
Haters gonna hate.
pi_90923923
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:36 schreef Marurk het volgende:
Binnenkort dus op voor de medische sportkeuring.
¤ 142,10 kost dat blijkbaar.
Kan dat niet ergens goedkoper?
Ja bij ons in het ziekenhuis 140 euro basis + sportmedische keuring.
Haters gonna hate.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:44:37 #6
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90924176
E 120,- in Hoorn: http://www.sportkeuring.nl/tarieven Loont dus de moeite om even te "shoppen" in je omgeving. En als je aanvullend verzekerd bent dan vergoedt je zorgverzekeraar meestal iets tussen de 50 en 100 euro (1x per jaar). Keuring heb je slechts 1x nodig, daarna kun je elk jaar bij je KNWU licentie-aanvraag volstaan met wat kruisjes op een formulier te zetten :+

[ Bericht 21% gewijzigd door MallootJean op 06-01-2011 11:52:16 ]
pi_90924464
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:44 schreef MallootJean het volgende:
E 120,- in Hoorn: http://www.sportkeuring.nl/tarieven Als je aanvullend verzekerd bent dan vergoedt je zorgverzekeraar meestal iets tussen de 50 en 100 euro (1x per jaar). Keuring heb je slechts 1x nodig, daarna kun je elk jaar bij je KNWU licentie-aanvraag volstaan met wat kruisjes op een formulier te zetten.
Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.
Ze vergoeden de sportkeuring, alleen niet als die verplicht is. Er staat nl. bij:
quote:
Vergoeden de kosten van een sportmedisch onderzoek in een Sport Medische Instelling, erkend door de Federatie van Sportmedische Instellingen (FSMI).
Vergoeden niet de kosten van een (verplichte) sportkeuring of sportmedisch onderzoek dat wordt uitgevoerd door een sportarts ter beoordeling van de individuele gezondheid en geschiktheid van de verzekerde om een specifieke sport uit te oefenen of om toegelaten te worden tot een sportopleiding.
:'(
pi_90924706
Voor 100 euro regel ik wel een leuk papiertje voor je ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:02:49 #9
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90924808
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:53 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik heb dus de Beter Af Plus Polis van Zilveren Kruis Achmea.
Ze vergoeden de sportkeuring, alleen niet als die verplicht is. Er staat nl. bij:

[..]

:'(
Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:04:15 #10
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_90924855
Ik mag voor ¤150 zie ik net.
Ook maar eens een keertje gebruik van maken dan. :+
pi_90924864
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:

[..]

Die kan ik op verschillende manieren interpreteren. Zoals ik het lees dan mag het niet door een sportarts worden uitgevoerd, maar alleen door een erkend SMI. Ik zou 't maar even navragen bij je verzekering.
Hmm, ok. Bedankt voor de tip. Die 142,10 euro waar ik het over had zijn dus de kosten bij de SMI hier in de buurt. Ik kan het wellicht ook in het ziekenhuis laten doen, maar dan wordt met misschien niet vergoed. Ik ga het in ieder geval navragen.
pi_90925641
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef MallootJean het volgende:
Lijkt me toch echt geen woord Spaans bij zitten, wordt gewoon niet vergoed. Terecht overigens ook.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:25:54 #13
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90925737
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Terecht overigens ook.
;(
daar zijn de meningen over verdeeld denk ik...
pi_90925861
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:23 schreef FJD het volgende:

[..] Terecht overigens ook.
Nou zeg. }:|
pi_90925914
quote:
Op donderdag 6 januari 2011 12:25 schreef MallootJean het volgende:
;(
daar zijn de meningen over verdeeld denk ik...
Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:30:52 #16
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90925966
Agis vergoedt bijvoorbeeld bij de compleetpolis (=de laagste aanvullende verzekering) 50 euro per jaar voor een Sport Medisch Advies en/of Health Check. Die verzekering die de KNWU aanbood nog iets meer, maar die was met de jaarpremie weer veel duurder dus dat loonde niet.
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:32:25 #17
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90926041
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Een ziektekostenverzekering is bedoeld om je te dekken tegen kosten die worden gemaakt om je van een medisch ongemak te verhelpen. Een papiertje verkrijgen om iets te mogen doen valt daar niet onder.
En stoppen met roken dan weer wel? En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Dat soort zaken zit allemaal in de aanvullende verzekeringen, dus kan je zelf een keuze maken wat je belangrijk vindt (en waarvoor je betaalt).
  donderdag 6 januari 2011 @ 12:33:42 #18
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_90926097
tvp ivm AGR :)
I'm Back Again!
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:08:18 #19
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_90927646
Mijn fiets is 8,1 kilo. Heb een zwaar frame :( (Mijn wielen zijn 1300 gram, Dura Ace, fantastisch spul). Morgen mijn mountainbike prepareren voor windkracht 6 zuid-wester wind om eerst 17km tegen de wind in te fietsen op het strand en dan 17km mee... heb er nu al zin in!
Superhero to the rescue!
pi_90927698
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef FJD het volgende:

[..]

Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden. :P

Anyway, al met al wordt het wel een dure bedoeling zo...
De keuring + de licentie + de sensor... tel het maar eens op. En dan moet mijn fiets nog een onderhoudsbeurt krijgen en ik wil eigenlijk ook nog nieuwe pedalen en schoenen. :P
Pfff, dure hobby dat fietsen. :'(
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:14:55 #21
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90927943
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:09 schreef Marurk het volgende:
Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.
pi_90927978
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:09 schreef Marurk het volgende:

[..]

Preventie is in mijn ogen net zo belangrijk. Als je door een keuring latere ongevallen kan voorkomen, dan vind ik dat best een gedeelte vergoed mag worden. :P

Anyway, al met al wordt het wel een dure bedoeling zo...
De keuring + de licentie + de sensor... tel het maar eens op. En dan moet mijn fiets nog een onderhoudsbeurt krijgen en ik wil eigenlijk ook nog nieuwe pedalen en schoenen. :P
Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_90928267
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:14 schreef MallootJean het volgende:

[..]

Keuring + licentie + chip kan je al weglaten als je alleen maar op de wielrenvereniging gaat rijden. Dan ben je alleen je clubcontributie kwijt (is tevens incl. basislicentie van de KNWU, ofwel = verzekerd) en kan je (gratis) aan de (inter-)clubcompetitie deelnemen.
Ik zit bij een wielrenvereniging. Licentie wordt in ieder geval vergoed, chip volgens mij niet (daar zijn ze nog over bezig) en keuring moet ik sowieso zelf betalen. Maar goed, dat is maar eenmalig gelukkig.
  donderdag 6 januari 2011 @ 13:28:30 #24
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_90928509
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:15 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ach, bekijk het van de positieve kant: je hoeft er dan weer geen wegenbelasting voor te betalen :)
Nee, maar wel rekeningrijden... (minimaal 5 euro per wedstrijd)
OK, genoeg geklaagd nu ;)
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:52:20 #25
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_90932485
Ja, ik snap ook niet hoe het nu goedkoper wordt. Een chip aanschaffen die ongeveer 5 jaar meegaat, 1 miljoen passages. Daarna kun je deze weggooien want de batterij kan niet vervangen worden. Dan moet je per wedstrijd 5 euro aan de KNWU afdragen, en ook nog eens 4 euro per wedstrijd aan de organisatie. Betaal je dus 50 euro basislidmaatschap + 35 euro voor de huurchip + 9 euro startgeld. Zit ik al op 94 euro en dan heb ik nog maar 1 wedstrijd gereden. Komt nog de clublidmaatschap bij (75 euro voor mij) en alle clubkleding.

Ook de invoering van de sportklasse, laat het gewoon Amateur B blijven. Voegt helemaal niets toe om deze naam te wijzigen. Nu lijkt het wel alsof sportklasse niets voorstelt en er pas echt bij de Amateurs worden gereden.

Maar goed, genoeg geklaagd. Ik wil fietsen! Vanavond maar even weer een uurtje op de Taxc.
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')