Over de Brien is misschien wel om, maar denk ik wel sneller. Heb altijd het idee dat bebouwde kom langzamer gaat ook al is het korter.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Over de Brienenoord is ook om, maar wel lekker als heuveltraining voor je RVV Erasmusbrug is ook goed, ik zou ze afwisselen. Door de stad is een makkie, alsmaar rechtdoor vanaf Laan op Zuid over de Coolsingel en Schiekade. Enne heen en terug op 1 dag moet je best aankunnen hoor.
Die route doe ik met de auto altijd, is voor de fiets wel wat om.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)eSGijERzHAax6NWt4ABA;
Nou, je rijdt bij die brug een flinke lus en de brug zelf kost ook tijd, ong 10 min extra, maar wel een lekkere training voor een keertjequote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:58 schreef Freddeh het volgende:
Over de Brien is misschien wel om, maar denk ik wel sneller. Heb altijd het idee dat bebouwde kom langzamer gaat ook al is het korter.
Je moet dan even op lopen klikken sorry mn link werkt niet goedquote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die route doe ik met de auto altijd, is voor de fiets wel wat om.
Stuur en frame moeten op elkaar afgestemd zijn. Ik heb ooit eens een racestuur op een gewoon hybrideframe gezet. Dat was geen succes. Stuurde niet echt lekker. En wat vooral belangrijk is, bij een racestuur zijn V-brakes redelijk lastig te combineren met je remgrepen, cantilevers dan weer heel erg goed. Maar voor cantilevers moet je dan weer achter een stuitnok voor je kabel hebben. Je kunt improviseren maar dan lever je remkracht in.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Omdat ik deze discussie nogal van belang vindt, even overgenomen:
ulta_ivo zei:
[..]
Is dat door het frame, of de stuurconfiguratie/ Maw, als ik een race stuur er op laat zetten, wordt het dan beter?
Nooit gezien, en als ze bestaan zijn ze vast fucking duurquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK...ik denk dat ik snap wat je bedoelt ivo. Een waarschijnlijk rare vraag, maar zou je op de GT ook HS11's kunnen zetten? Of passen die alleen op een recht stuur? Ik neem aan dat je hiervoor STI-shifters moet hebben die met de HS11 of 33 combineren, dus hydraulisch aan kunnen, die bestaan waarschijnlijk niet?
Ik probeer ook uit te vogelen wat het beste compromis is. De Stevens GT is heel goed. Maar eigenlijk ook duurder dan ik wil gaan. Cube en Trek maken ook wel aardige woon-werk-vakantiefietsen maar die hebben allemaal een recht stuur. Zaterdag weer wat fietsenmakers langs, nog wat meer info vragen. Omdat ik zwaar ben en polsklachten heb, wil ik wel een heel goed passende fiets, dus on-line kopen doe ik liever niet in dit geval.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:34 schreef kaasplankje het volgende:
als ik jou was voor een niet al te duur fietsje gaan met propere afmontage, dat wel.
Er zijn ooit Magura remgrepen gebouwd voor racesturen. Die zijn ontzettend duur. Een enkele handelaar heeft ze noch maar verkoopt ze alleen aan vaste klanten. Op Ebay orden ze tegen goudprijzen verkocht. In combinatie met 8-vits Ergopower hebben ze ook bestaan, maar die heb ik zelfs nog nooit in het echt gezien, laat staan in de hand gehad. Die waren voor Edco/Sachs.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
OK...ik denk dat ik snap wat je bedoelt ivo. Een waarschijnlijk rare vraag, maar zou je op de GT ook HS11's kunnen zetten? Of passen die alleen op een recht stuur? Ik neem aan dat je hiervoor STI-shifters moet hebben die met de HS11 of 33 combineren, dus hydraulisch aan kunnen, die bestaan waarschijnlijk niet?
In de zomer mag ze weer een wit lintje + wit zadel..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:43 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Zou een wit stuurlintje haar niet chiquer staan?
15cm, gok ik? En dan staat m'n zadel al wat lager. Ben d'r aan gewend..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef Freddeh het volgende:
Lekker wijffie hoor Oksel
Toch een flinke drop van zadel naar stuur. Hoeveel cm is dat?
Zat bij m'n fiets, en de meerprijs voor carbon is zo achterlijk veel ten opzichte van de winst..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:17 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Mooi fietsje verder wel, ook al heb ik vrij weinig met Celeste
Had je trouwens een specifieke reden voor een alu zadelpen in een carbon frame?
Tsjonge, hoe diep zit je wel niet als je in de beugel hangt...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Mijn dame is af..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bianchi 928 T-Tube B4P, full carbon frame
Campagnolo Centaur carbon groep
Campagnolo Zonda wielen
GP4000s bandjes
Deda stuurpen / stuur / zadelpen (alu)
Carbonnen bidonhouders (wat een onzin!)
FSA crank carbon
San Marco celeste zadel (titanium)
Look carbon pedaaltjes
![]()
![]()
Ik heb dus sinds aanschaf andere wielen, banden, pedaaltjes, zadel en stuurlint erop gezet. En nu vind ik dat ze af is..
Hmm, da's niet teveel geld en ik vind met name de wielen echt schitterend. Heb inmiddels het prijskaartje van mijn nieuwe fiets ook: 2700 euro en verkoop mijn oude voor 1000. Overigens is de nieuwprijs qua onderdelen denk ik wel 7000 euro bij mijn fiets...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
In de zomer mag ze weer een wit lintje + wit zadel..![]()
Overigens, die configuratie die daar staat heeft me in totaal.. 1300 euro gekost..Fiets was 1000, wielen 180, zadel 35, pedaaltjes 35. Gewicht gok ik op 8 kilo. Wellicht eronder, dat moet ik nog eens bekijken. Lang leve marktplaats. Frame was overigens nieuw toen ik hem kocht.
Kan ik mooi over 5-6 jaar een Oltre ofzo kopen.. en dees bewaren. Gewoon, omdat het kan..hang ik haar aan de muur van m'n kantoor. Klassieker in spe ofzo
![]()
Ik heb het nog niet gewaagd omdat ik zondag een wedstrijd heb. Veilig op de Tacx gezeten. Kan geen blessure gebruiken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:45 schreef Wielracer het volgende:
@ No-P
Ben je toevallig deze week het bos al in geweest?
Wil graag weten of het te doen is in Groesbeek.
Inderdaad, een groot deel van de fietsenmakers zijn horken die het woord 'klantvriendelijkheid' nog moeten uitvinden...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe moeilijk is het als fietsenwinkel om me het gevoel te geven dat ze blij zijn met mij als klant? Ik ga dan wel niet voor de high end spullen, maar ik verrek het om bij een winkel het gevoel te hebben dat ik moet vragen of ik alsjeblieft een fiets bij ze mag kopen
Overjarig model scheelt zo veel. Hoop dat hij goed fietst.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hoe moeilijk is het als fietsenwinkel om me het gevoel te geven dat ze blij zijn met mij als klant? Ik ga dan wel niet voor de high end spullen, maar ik verrek het om bij een winkel het gevoel te hebben dat ik moet vragen of ik alsjeblieft een fiets bij ze mag kopen
![]()
![]()
![]()
![]()
Goed, frustratie weggeschreven, ik ga donderdag een Stevens proberen bij van Hoeijen in A'foort, daar kreeg ik wel een goed gevoel. Maar hij moest uit het magazijn gehaald worden, dus kon het niet in 1 keer afwikkelen (moest een kind ophalen...). Is een 2010 model, dus met korting, en de prijzen zijn in 2011 omhoog gegaan, dus ben ik dubbel voordeliger uit!
Het is toch de Randoneur, want er zijn veel redenen waarom de Grand Tourismo een beter fiets is, maar voor vakanties en naar werk, is dit nu de beste keuze denk ik. En m'n racert houd ik dan gewoon aan, voor als ik weer eens snel wil gaan.
Eens! Mijn complete fiets is overjarig wanneer ik hem krijg. Wat kan mij dat extra streepje rood of blauw schelen... Het liefst gewoon goede spullen van het vorige jaar dan het nieuwe spul voor honderden euro's meer. Daarbij valt er meer op mijn conditie te winnen dan 10 gram lichtere spullen en dat extra streepjequote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Overjarig model scheelt zo veel. Hoop dat hij goed fietst.
Jep! 50km tussen de weilanden door, van Zwolle naar Wierden.. 50km schuin tegen. Toch nog 28km/h gemiddeld op de teller. Voor 't eerst vandaag weer op de racefiets sinds een paar maanden. Met nieuw zadel, nieuwe schoenen. Fiets wel even anders, carbonnen zool.. zadel is minder hard dan ik had verwacht!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:08 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand nog gefietst vandaag? Veel wind hier, maar vandaag niet gereden, ik heb krachttraining gedaan in de gym, en morgen een duurtraining
Nou, gewoon, diep? Ik zie het probleem niet..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsjonge, hoe diep zit je wel niet als je in de beugel hangt...
Doe's wat foto's dan?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:46 schreef jackson het volgende:
[..]
Hmm, da's niet teveel geld en ik vind met name de wielen echt schitterend. Heb inmiddels het prijskaartje van mijn nieuwe fiets ook: 2700 euro en verkoop mijn oude voor 1000. Overigens is de nieuwprijs qua onderdelen denk ik wel 7000 euro bij mijn fiets...
Mijn zwager kwam met geluk aanzetten met een geweldig frame met wat onderdelen voor weinig geld. Toen de tijd genomen de rest erbij te zoeken, zonder haast en via de juiste kanalen. Ik vermoed dat mijn "dame" eind deze maand klaar is
edit: al mijn onderdelen zijn overigens wel nieuw op de "pedalen" na
Ah heb je weer eens een foto geplaatst.....je moet natuurlijk wel je gemiddelde van toch zeker 2 keer per maand je fiets showen in stand houden hequote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:08 schreef Oksel het volgende:
Mijn dame is af..![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bianchi 928 T-Tube B4P, full carbon frame
Campagnolo Centaur carbon groep
Campagnolo Zonda wielen
GP4000s bandjes
Deda stuurpen / stuur / zadelpen (alu)
Carbonnen bidonhouders (wat een onzin!)
FSA crank carbon
San Marco celeste zadel (titanium)
Look carbon pedaaltjes
![]()
![]()
Ik heb dus sinds aanschaf andere wielen, banden, pedaaltjes, zadel en stuurlint erop gezet. En nu vind ik dat ze af is..
Ja, zou leuk zijn als er eens wat meer mensen foto's zouden posten. En ik had nu een goede reden, ze is af!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah heb je weer eens een foto geplaatst.....je moet natuurlijk wel je gemiddelde van toch zeker 2 keer per maand je fiets showen in stand houden he![]()
Maar ziet er mooi uit
Het is een quote van Stofje.... En die noemde dus alleen diequote:Op zaterdag 8 januari 2011 17:49 schreef Freddeh het volgende:
@Jackson: Je signature mist nog 1 benaming: Bombonella's.
Fiets is hopelijk einde van de maand klaar... Heb op dit moment alleen foto's gemaakt met mijn telefoon van het frame en remmen, niet echt geweldige kwaliteit.quote:
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Morgen droog en zonnig.. 6 graden! Wat een feest. Morgen nog maar een stuk op de racefiets?
Van boven droog zeker. Natte voeten zal ik hier zeker krijgen, in welke richting ik ook ga fietsen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Morgen droog en zonnig.. 6 graden! Wat een feest. Morgen nog maar een stuk op de racefiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |