quote:In de NOS-documentaire Fokking hell is het echte, rauwe verhaal van de missie in Uruzgan te zien. Gefilmd door militairen zelf, aangevuld met interviews.
Afgelopen zomer kwam er een einde aan de missie in Afghanistan. Peter ter Velde volgde de verrichtingen van de Nederlandse militairen van begin tot eind, zowel embedded als unembedded. Hij heeft de missie samengevat in een vijftig minuten durende documentaire.
Fokking hell
De titel Fokking Hell slaat op de uitroep van de militairen na een aanslag. Luitenant Dennis vat de impact van zo'n explosie treffend samen: 'En dichtbij is echt dichtbij dus van tien, vijftien meter werd er een aantal schoten op ons gericht of gelost moet ik zeggen en dat was wel een chaotische situatie. Dan ben je even de regie kwijt.'
Rauw en echt
De documentaire bestaat uit unieke beelden die door de militairen zelf zijn gemaakt met eenvoudige camera's en telefoons. Bij deze beelden geven ze zelf commentaar. Hierdoor krijg je het rauwe, echte verhaal van de gebeurtenissen tijdens de missie te zien. Dit alles in chronologische volgorde. Na het eerste vertrek uit Eindhoven, volgen Kandahar en Tarin Kowt. De eerste patrouilles, het leven op de buitenposten, de gesprekken met locals en het geweld. Tot slot de terugreis en de hereniging met familie.
Fokking hell, Zondag 23:30 uur, Nederland 2.
NB: Wegens rechten is deze documentaire helaas niet online beschikbaar.
Da's een lekkere binnenkomer zo static.quote:Op maandag 13 december 2010 03:17 schreef static het volgende:
Heb respect voor wat jullie daar allemaal doen - knip -
Ik zie een stukje van een documantaire die e.e.a. over de Nederlandse militairen moet zeggen en over hoe men in Afghanistan te werk gaat en ik zie een hondje dat rondloopt vanuit een helicopter eerst in zijn achterss wordt geraakt en helemaal uit zijn dak gaat vanwege de pijjn, en daarna nog even compleet onder vuur wordt genomen zodat letterlijk de stukken vlees alle kanten op schieten.quote:Op maandag 13 december 2010 03:25 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's een lekkere binnenkomer zo static.
Maar hoe en wat precies? Als kamikazehonden of iets dergelijks?
Oorlogstijd, en omstandigheden, doen vreemde dingen met mensen. Da's geen goedpraten maar zo gaat het helaas.quote:Op maandag 13 december 2010 03:41 schreef static het volgende:
[..]
Ik zie een stukje van een documantaire die e.e.a. over de Nederlandse militairen moet zeggen en over hoe men in Afghanistan te werk gaat en ik zie een hondje dat rondloopt vanuit een helicopter eerst in zijn achterss wordt geraakt en helemaal uit zijn dak gaat vanwege de pijjn, en daarna nog even compleet onder vuur wordt genomen zodat letterlijk de stukken vlees alle kanten op schieten.
Come on.
Hey een pluggeneuker! bij welke cie zat je?quote:Op maandag 13 december 2010 03:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Oorlogstijd, en omstandigheden, doen vreemde dingen met mensen. Da's geen goedpraten maar zo gaat het helaas.
Heb 't zelf ook gezien in Joegoslavie toen ik daar zat. Zat zelf gelukkig bij het verbindigngsbataljon waardoor je automatisch toch minder erge dingen meemaakt dan wanneer je bijv. bij de infanterie zit.
Rot 8. Heb gezeten in Zagreb en Busovača.quote:Op maandag 13 december 2010 04:22 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Hey een pluggeneuker! bij welke cie zat je?
Busovaca, welke rotatie? ik was daar getacheerd bij de GNK. Cie of Bat?quote:Op maandag 13 december 2010 04:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Rot 8. Heb gezeten in Zagreb en Busovača.
De compound werd toch redelijk vaak beschoten, wat in Busovaca plaatsvond is gelijk aan wat men ziet van 'Kmap Holland'!quote:Op maandag 13 december 2010 03:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Oorlogstijd, en omstandigheden, doen vreemde dingen met mensen. Da's geen goedpraten maar zo gaat het helaas.
Heb 't zelf ook gezien in Joegoslavie toen ik daar zat. Zat zelf gelukkig bij het verbindigngsbataljon waardoor je automatisch toch minder erge dingen meemaakt dan wanneer je bijv. bij de infanterie zit.
Nee verbindelaar (wat een klotewoord nog steeds) .quote:Op maandag 13 december 2010 04:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Busovaca, welke rotatie? ik was daar getacheerd bij de GNK. Cie of Bat?
Jij was Chauffeur?
Precies. Dan is snel 'met alle stukken vlees eraf' gewoon de menselijkste manier.quote:Op maandag 13 december 2010 09:32 schreef hcwp het volgende:
Kan hij lekker twee uur lang pijnlijk doodrochelen, in plaats van dat het in twee seconden gebeurd is
Als er een waakhond niet vast aan een touw zit maar vrij rondloopt is dat altijd een risico.quote:Op maandag 13 december 2010 03:17 schreef static het volgende:
Heb respect voor wat jullie daar allemaal doen - tot op zekere hoogte, en die gaat niet ver - maar viel over beelden tijdens het zappen dat een hond aan gort werd geschoten. De stukken vlees van het arme beestje vlogen alle kanten op.
Waarom? Heeft dat beestje een RPG op zijn rug? Of een sniper geweer? Bah. [ afbeelding ]
Ziektesquote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar dat antwoord.
Zie post #24.quote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat moet dan met grof geweld?quote:
Inmiddels al vaak gedaan door collega's in dit topic.quote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 december 2010 19:33 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Inmiddels al vaak gedaan door collega's in dit topic.
Ploeggenoot heeft dit ook moeten doen in Afghanistan..
Gevaarlijke ziektes, hygiëne, daarnaast is het erger om het dier aan zijn lijden over te laten dan het af te maken... Kijk naar rattaplan.
Nogmaals, Zith.. je bent gewaarschuwd.
quote:Op maandag 13 december 2010 19:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat moet dan met grof geweld?
quote:Op maandag 13 december 2010 19:36 schreef Vronsky het volgende:
Wat versta jij onder "grof geweld"?
Wat had jij liever, een paar kogels op dat beest of er vrolijk op af lopen, riskeren gebeten te worden en z'n nek om te draaien?
Grof geweld.quote:Op maandag 13 december 2010 03:17 schreef static het volgende:
De stukken vlees van het arme beestje vlogen alle kanten op.
quote:Op maandag 13 december 2010 19:40 schreef jankaas020 het volgende:
En vervolgens blijkt dat de Taliban dat beessie een bom hebben laten inslikken...
Wat als er een passant langs een konvooi komt lopen met een bom in z'n maag en zich opblaast?quote:Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef Vortix het volgende:
En wat als er dan een IED in dat beest zijn maag zit? Dat gebeurt ook gewoon. Leuk dat je dichtbij kan komen, maar dan zit er ergens een baardmans die doodleuk een knopje indrukt en daar ga je dan. Omdat je zo nodig 'humaan' wou zijn.
Als een mens agressief op een groep af komt rennen zal er ook gehandeld moeten worden, maar die zal eerst door een bevel getracht te worden gestopt.quote:Op maandag 13 december 2010 19:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Wat als er een passant langs een konvooi komt lopen met een bom in z'n maag en zich opblaast?
Ik heb zo mijn vermoedens dat jij niet helemaal snapt wat een kogel met een lichaam doet.quote:Op maandag 13 december 2010 19:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Grof geweld.
Je neemt een zelfde soort paal idee wat ze gebruiken om honden enzo te vangen.
De kan dan dichtbij komen om dat arme beest humaan "af te maken".
Waar staat dat het 7.62 is?quote:Op maandag 13 december 2010 19:48 schreef densmee het volgende:
met een 7x64 leg je een wild zwijn van 200 kilo neer, als je maar goed richt.
maar nee meneer de militair moet een heel salvo kogels gebruiken voor een hondje van 20 kilo
Altijd?quote:Op maandag 13 december 2010 19:47 schreef jankaas020 het volgende:
Die gedraagt zich anders dan een normale passant.
zoals aangegeven kan er ook 1x geschoten worden, maar met het normale kaliber zal dit in de meeste gevallen slechts verwondt worden waarna de hond zal wegvluchten, dagenlang pijn zal hebben tot het aan zijn verwondingen sterft of de rest van zijn leven verminkt blijven.quote:Op maandag 13 december 2010 19:48 schreef densmee het volgende:
maar nee meneer de militair moet een heel salvo kogels gebruiken voor een hondje van 20 kilo
Die gasten zullen ook wel leren hoe zich zo onopvallend mogelijk moeten gedragen of juist zo normaal mogelijk, dus een beetje moeilijk kijken enzo zodat het niet opvalt.quote:Op maandag 13 december 2010 19:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Als een mens agressief op een groep af komt rennen zal er ook gehandeld moeten worden, maar die zal eerst door een bevel getracht te worden gestopt.
Maar een wilde hond zal niet afgeschrikt worden door geweren.
Omdat een hond niet zal begrijpen en niet duidelijk gemaakt kan worden dat hij niet binnen een bepaalde afstand van mij mag komen, als hij vanuit zijn instinct zijn territorium wil verdedigen.quote:Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Altijd?
Dus 100 van de 100 keer?
Wil niet bashen/trollen/... maar probeer de "dubbele" standaard te begrijpen.
Waarom een verdacht persoon niet meteen wordt afgeschoten maar een verdachte hond ofzo wel.
Bom is bom, dus de bedreiging is hetzelfde, er kunnen doden binnen het corps vallen.
En ja, ik trek dieren/mensen in dit geval even gelijk omdat dat er even niet toe doet vind ik.
Je hebt ook mensen die dat niet helemaal begrijpen daar in Afghanistan heb ik vernomenquote:Op maandag 13 december 2010 19:55 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Omdat een hond niet zal begrijpen en niet duidelijk gemaakt kan worden dat hij niet binnen een bepaalde afstand van mij mag komen, als hij vanuit zijn instinct zijn territorium wil verdedigen.
als jullie dwars door het hart schieten dan is het met een kogel voldoende.quote:Op maandag 13 december 2010 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
zoals aangegeven kan er ook 1x geschoten worden, maar met het normale kaliber zal dit in de meeste gevallen slechts verwondt worden waarna de hond zal wegvluchten, dagenlang pijn zal hebben tot het aan zijn verwondingen sterft of de rest van zijn leven verminkt blijven.
Maar goed, ik neem aan dat meneer de burger slechts een spuitje humaan genoeg vindt?
hoe denk je dat er op een druk jacht op reeen geschoten wordt.quote:Op maandag 13 december 2010 20:00 schreef Vronsky het volgende:
Ja want dat is oh zo makkelijk te raken..
Heb jij ervaring?
Ja, met mijn ogen dicht en horizontale regen in mijn naad.quote:Op maandag 13 december 2010 19:59 schreef densmee het volgende:
[..]
als jullie dwars door het hart schieten dan is het met een kogel voldoende.
en ik mag toch hopen dat jullie dat kunnen
Ik vaar op een schip, als de veiligheid van mij en mijn collega's in gevaar komt, door bv een lek, pomp ik ook het lenswater inc vuile olie de zee in. En dan ga ik niet stilstaan bij wat voor schade dat wel niet zou kunnen betekenen voor het zeeleven.quote:Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En ja, ik trek dieren/mensen in dit geval even gelijk omdat dat er even niet toe doet vind ik.
nee met kogels rond strooien kan iedereenquote:Op maandag 13 december 2010 20:01 schreef hcwp het volgende:
Meneer heeft met unreal tournament zeker altijd headshots
quote:Op maandag 13 december 2010 20:03 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ja, met mijn ogen dicht en horizontale regen in mijn naad.
Maar stiekem hecht ik er meer persoonlijk genot in om zo'n hond met een botte bajonet te scalperen om me vervolgens te masturberen met een nog steeds warm bontje.
Snap dat dan.
quote:Op maandag 13 december 2010 20:01 schreef densmee het volgende:
[..]
hoe denk je dat er op een druk jacht op reeen geschoten wordt.
een jager mag maximaal een half automaat hebben en die moet begrensd zijn op 2 kogels
en een ree wat opgejaagd wordt is toch veel sneller dan een hond
Doe je ook even als zo'n hond met 30 km/h op je af komt rennen.quote:Op maandag 13 december 2010 19:59 schreef densmee het volgende:
[..]
sympathie bij bevolking en achterban is ook wel handig toch?quote:Op maandag 13 december 2010 20:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Juist een plezierjacht op herten vergelijken met operationele omstandigheden.
Misschien vanwege het feit dat er geen militante wasberen en geimproviseerde explosieven ingegraven door zwarte beren met jihadsympathieën in het vrolijke dierenbos zijn dat de jager de tijd kan nemen om een dier voor zijn eigen plezier met één enkel schot uit wilt schakelen om zo het vlees in betere staat te krijgen ipv uit morele overwegingen..
Maar in de echte wereld is die hond een gevaar, en die wordt uitgeschakeld. Punt.
En juist uit medeleven door een flinke riedel waardoor het beest niet zal lijden.
Begrenst worden?quote:Op maandag 13 december 2010 20:01 schreef densmee het volgende:
[..]
hoe denk je dat er op een druk jacht op reeen geschoten wordt.
een jager mag maximaal een half automaat hebben en die moet begrensd zijn op 2 kogels
en een ree wat opgejaagd wordt is toch veel sneller dan een hond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
En dat is een probleem? Verwacht je klachten van de familie omdat ze nu een gesloten kist op de begrafenis hebben?quote:Op maandag 13 december 2010 19:48 schreef densmee het volgende:
magazijn moet geblokkeerd zijnquote:Op maandag 13 december 2010 20:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Begrenst worden?![]()
Hoe de fuck wil je een wapen begrenzen?
Een jager weet dat hij het dier wilt doden, hij neemt er ook de tijd voor en is er voor voorbereid.
Een hond komt onverwachts en je moet dan onder stress snel een beslissing maken.
Waarom denk je dat dat is? Niet vanwege de eventuele schade aan het hert kan ik je vertellen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:13 schreef densmee het volgende:
[..]
magazijn moet geblokkeerd zijn
en met een half automaat mag je op 99% van de jachten niet komen.
ze zien het liefst gewoon een grendel geweer
nee ik wou alleen aangeven dat normaal 1 kogel en soms 2 genoeg zijn om een beest te dodenquote:Op maandag 13 december 2010 20:14 schreef Nobu het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat is? Niet vanwege de eventuele schade aan het hert kan ik je vertellen.
Magazijn geblokkeerd?quote:Op maandag 13 december 2010 20:13 schreef densmee het volgende:
[..]
magazijn moet geblokkeerd zijn
en met een half automaat mag je op 99% van de jachten niet komen.
ze zien het liefst gewoon een grendel geweer
maar zoals ik al eerder zei ik kan mij er niet druk om maken. ook al maken jullie er gehakt van, ik vind het allemaal best
Ik heb de beelden ook gezien en afgaande op de beelden zelf zo ik zeggen dat het 5,56 was met eenschots, met 2 riedels erachteraan met misschien nog een los schot er tussen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:11 schreef densmee het volgende:
[..]
sympathie bij bevolking en achterban is ook wel handig toch?
en al schiet je met een .50 op een hond ik kan mij er niet echt druk om maken, maar 1, 2 of 3 kogels is wel iets anders als 20 kogels en filet americain als resultaat
2 misschien wel, ze hebben speciale jachtkogels die bedoelt zijn om wild af te maken dat al geraakt isquote:Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef densmee het volgende:
[..]
nee ik wou alleen aangeven dat normaal 1 kogel en soms 2 genoeg zijn om een beest te doden
Wat is er dan mis mee als iemand er nog 10 achteraan jast voor de zekerheid?quote:Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef densmee het volgende:
[..]
nee ik wou alleen aangeven dat normaal 1 kogel en soms 2 genoeg zijn om een beest te doden
ik vind het allemaal best waarmee of waarop jullie schieten. maar ik kan mij zo voorstellen dat mensen hier aanstoot aan nemen, en aangezien die mensen jullie uiteindelijk toch betalen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Ik heb de beelden ook gezien en afgaande op de beelden zelf zo ik zeggen dat het 5,56 was met eenschots, met 2 riedels erachteraan met misschien nog een los schot er tussen.
Dus een geweerschutter die de hond neerschiet, maar slechts verwondt, waarna een automatische geweerschutter de hond neerschiet, met nog een tweede riedel erachteraan om het dier defiinitief uit zijn lijden te verlossen.
Let wel, ik heb het over een kaliber die gemaakt is om te verwonden.
Jij vind het blijkbaar een stuk humaner om een kaliber te gebruiken die complete lichaamsdelen er af rukt. Dat siert je wel.
Ik vroeg me al af wanneer we bij de belastingbetaler aan zouden komen, maar het is dan toch weer geluktquote:Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef densmee het volgende:
[..]
ik vind het allemaal best waarmee of waarop jullie schieten. maar ik kan mij zo voorstellen dat mensen hier aanstoot aan nemen, en aangezien die mensen jullie uiteindelijk toch betalen.
quote:Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef densmee het volgende:
[..]
ik vind het allemaal best waarmee of waarop jullie schieten. maar ik kan mij zo voorstellen dat mensen hier aanstoot aan nemen, en aangezien die mensen jullie uiteindelijk toch betalen.
Och, met een beetje geluk voelt het beestje er niets van want z'n hoofd is ontploft inclusief een deel van z'n torso..quote:Op maandag 13 december 2010 20:15 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Jij vind het blijkbaar een stuk humaner om een kaliber te gebruiken die complete lichaamsdelen er af rukt. Dat siert je wel.
Neenee, vragen of ze met de Phz2000 wat kunnen verschietenquote:Op maandag 13 december 2010 20:21 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Och, met een beetje geluk voelt het beestje er niets van want z'n hoofd is ontploft inclusief een deel van z'n torso..
Kan je net zo goed een apache inroepen omdat ding aan gort te schieten met een 30mm kogel.
(Meen mij overigens te herinneren dat er in Task Force Uruzgan een moment word beschreven waarbij een kudde schapen per ongelijk geraakt werden door een regen van 30mm, en ze maar NIET dood wilden, zelfs enkele met een schot in het hoofd daarna om die beestjes uit hun lijden te verlossen
Erg bizar, en laat maar goed zien wat stress en adrenaline kan doen met je richt vaardigheden.)
Echt, als je dit serieus meent ben je een enorme idioot. Het verschil niet begrijpen tussen een aanstormende hond en een aanstormend mens... kom op.quote:Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Netsplitter het volgende:
Altijd?
Dus 100 van de 100 keer?
Wil niet bashen/trollen/... maar probeer de "dubbele" standaard te begrijpen.
Waarom een verdacht persoon niet meteen wordt afgeschoten maar een verdachte hond ofzo wel.
Bom is bom, dus de bedreiging is hetzelfde, er kunnen doden binnen het corps vallen.
ik wist het!quote:Op maandag 13 december 2010 20:17 schreef densmee het volgende:
[..]
En nou als de sodemieter dit stukje offtopic gelul van jezelf verwijderen.quote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik wist het!
was voor mij ook wachten op het stukje : belastingbetaler![]()
dank je TS voor dit topic!
Ik ben altijd keitrots dat ik jullie salaris betaal.quote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ik wist het!
was voor mij ook wachten op het stukje : belastingbetaler![]()
dank je TS voor dit topic!
en na de beeldenquote:kijk als er een verdenking is dat die hond explosieven bij zich heeft of kan triggeren dan kan dat een logische reden zijn
wat is hier nu eigenlijk onduidelijk aan voor je?quote:maar in zon situatie waarin er honderden dingen tegelijk gebeuren is het natuurlijk wel fractie van seconde werk waarin je daarover moet nadenken
natuurlijk doet dat er wel toe, een mensenleven is altijd belangrijker dan dat van een dier, ook dat van de locals en ook dat van de vijandquote:Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In het voorbeeld wat ik schets zou dat dus geen onderscheid moeten geven.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:18 schreef sp3c het volgende:
schoon, open, flamebait uit de OP en een topic voor de hele docu van gemaakt
want het is nog best een topic waard en ik hoop dat het deze keer wel goed gaat
en nogff een vraagje aan TS
voor de beelden word er gezegd
[..]
en na de beelden
[..]
wat is hier nu eigenlijk onduidelijk aan voor je?
verder zie ik alleen een gewond hondje, geen idee hoe het beest gewond is geraakt maar er zit een flin gat in, die word vervolgen met een korte vuurstoot afgemaakt, ik zie er geen hele stukken vlees van afvliegen ik zie geen honderden kogels en ik zie al helemaal geen helikopter die het ding eerst aanschiet.
we hebben het hier over gevechten tijdens een offensieve actie, dan heb je geen tijd voor een drukjacht op een hondje, het moet snel en goed gebeuren want iedere seconde dat je ermee bezig bent ben je niet met de vijand bezig
[..]
natuurlijk doet dat er wel toe, een mensenleven is altijd belangrijker dan dat van een dier, ook dat van de locals en ook dat van de vijand
Wtf... de enig voor rede vatbare moderator is niet meer?quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:19 schreef sp3c het volgende:
ow jeetje ik was vergeten datik hier geen mod meer ben
my bad
volgende keer zal ik eraan denken
Heb je een admin al een pm'tje gestuurd om je aan te melden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Wtf... de enig voor rede vatbare moderator is niet meer?
Wie moet dit zooitje ongeregeld dan in godsnaam in goede banen leiden...
In China worden geen honden gegeten, dat is Korea waar honden worden gegeten!quote:Op maandag 13 december 2010 03:23 schreef Geerd het volgende:
Die eten ze in china gewoon op net als katten, of wist je dat ook nog niet
Och, in een land waar het de normaalste zaak van de wereld is dat men schapen, koeien en geiten de strot doorsnijdt is dat "groffe" geweld behoorlijk humaan te noemen.quote:Op maandag 13 december 2010 19:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat moet dan met grof geweld?
het is best goed maar niets wat je nog nooit gehoord hebt .. alleen nieuwe beeldenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:50 schreef Clan het volgende:
[..]
In China worden geen honden gegeten, dat is Korea waar honden worden gegeten!
Ik heb de documentaire 'Fokking hell' nog niet gezien, wel opgenomen, dus ik kan die rustig op mijn gemak bekijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Een schot in het hart is geen garantie voor een onmiddelijke dood. Daarnaast weet ik niet waar zo'n ding precies zit bij een hond (buiten beschouwing gelaten dat het nog een stuk kleiner is dan dat van een mens.) Ik weet maar een manier om een dreiging met één schot uit te schakelen en ik weet niet of ik die plek bij een dier zou weten te vinden. Ik denk dat deze situatie gezien de omstandigheden op de best mogelijke manier is opgelost.quote:Op maandag 13 december 2010 19:59 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik simpel en cynisch??quote:Op woensdag 15 december 2010 15:53 schreef Oksel het volgende:
Netsplitter, doe's niet zo simpel aub.Ik weet dat je (gedeeltelijk) cynisch bent, maar het gaat wat (te) ver.
Omdat je met een verdachte kerel nog kan praten en met een hond niet. Zo'n hond dribbelt gewoon rechtstreeks op je af, terwijl je bij een soepjurk kan roepen dat ie moet gaan liggen enzo.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:43 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben alleen benieuwd naar de drijfveer er achter.
Waarom een hond meteen wordt neergeschoten een een persoon niet.
Ook al gedraagt die zich verdacht of poogt juist niet op te vallen.
Adrenaline gemixt met de gitzwarte militaire humor.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:15 schreef dapluiz het volgende:
De hond krijgt tig reply's, maar niemand heeft het over de niet zo handige uitspraak "Dood en verderf zaaien, heerlijk!" ?
Niet dat ik die schokkend vond hoor, wat die psycholoog ook zei, tijdens dat soort moment zeg je wel meer dankzij de adrenaline
Verder niks dan respect ook, werkt zelf ook bij defensie, alleen als nukubu
Sorry, maar hier kan ik maar een reactie op geven:quote:Op donderdag 16 december 2010 19:56 schreef Pumatje het volgende:
zou heel goed kunnen, dat beestje werd erg goed verzorgd.
ook had 11tk een eigen hondje...
en een collega van mij vertelde dat hij een schorpioen als huisdier had..
en altijd op oefening, merk ik dat er vanuit Militairen een fascinatie voor de Natuur uitgaat..
dat hoor je natuurlijk nooitwij zijn die-hard killers volgens de Media en Groenlinks/SP/PvdD
Ik had je hoger aangeslagen ja.quote:
echt?quote:Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik had je hoger aangeslagen ja.
Ik weet ook van militairen die honden op de basis moesten ruimen en dat deden door grappend pate op de loop van het wapen te smeren. Niet allemaal dierenvrienden dus.quote:Op donderdag 16 december 2010 19:56 schreef Pumatje het volgende:
zou heel goed kunnen, dat beestje werd erg goed verzorgd.
ook had 11tk een eigen hondje...
en een collega van mij vertelde dat hij een schorpioen als huisdier had..
en altijd op oefening, merk ik dat er vanuit Militairen een fascinatie voor de Natuur uitgaat..
dat hoor je natuurlijk nooitwij zijn die-hard killers volgens de Media en Groenlinks/SP/PvdD
En waar heb je die wijsheid vandaan? Via via via via via via via?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik weet ook van militairen die honden op de basis moesten ruimen en dat deden door grappend pate op de loop van het wapen te smeren. Niet allemaal dierenvrienden dus.
Jij gelooft het niet?quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:34 schreef CpV het volgende:
En waar heb je die wijsheid vandaan? Via via via via via via via?
Van de luitenant die die mannen heeft aangesproken op hun gedrag.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:46 schreef CpV het volgende:
Volgens mij zei ik dat niet. Ik vraag alleen hoe je aan die wijsheid komt?
Ok, dankjequote:Op vrijdag 17 december 2010 15:49 schreef Northside het volgende:
[..]
Van de luitenant die die mannen heeft aangesproken op hun gedrag.
En dat zijn de dingen die je niet aan de mensen thuis wil laten zien...quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:56 schreef sp3c het volgende:
na 150 beginnen ze er schijnbaar bij te zingen
In principe wel, maar in de buurt van het vliegtuig moet het weer af.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:25 schreef LogRi het volgende:
Bij het vertrek en aankomst in Uruzgan hadden sommige wel en sommige niet een baret op. Ik dacht dat het verplicht was om een hoofddeksel op te hebben als je buiten ben en af als je binnen ben?
Wereldervaring lijkt het me man. Jaren geleden korps mariniers geprobeerd, niet door de psychologische test gekomen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:16 schreef demspec het volgende:
[..]
In principe wel, maar in de buurt van het vliegtuig moet het weer af.
Laatste oefening hadden we overigens ook een paar honden die de hele tijd naar ons toe kwamen. Die bleven netjes buiten ons bivak. Toen we op een gegeven moment gingen verplaatsen volgde een van die honden ons. Op de momenten dat we halt hielden en plat gingen ging die hond ook liggen. Aan het einde van de verplaatsing werden we met de boot opgepikt en bleef die hond daar achter, maar hij heeft ons uiteindelijk toch weer teruggevonden.
Die beesten sloegen ook aan als de locals te dicht bij ons bivak kwamen.
Beste HLV_Siempre ik neem mijzelf niet zo serieus, maar heb er een mannetje dood aan als hier leden zijn die uit gemeende grappigheid, denkeloosheid, of erger nog sympathy de naam van een terrorst gebruiken die voor de dood van veel onschuldige mensen verantwoordelijk is. Is Fok niet een forum waar een ieder zijn menig kan zeggen, en was deze tango niet juist een van die mensen die tegen ondermeer vrije meningsuiting was? De man zo ver ik kan zien heeft zich hier vandaag enkel maar aangemeld om te kunnen zieken. Ik neem voor zulke eikels niet een blad voor me mond en noem ze voor wat ze zijn, domme klote hufters.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:56 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Kijk, dit bedoel ik... Maak je niet zo druk man. Hoe serieuzer je jezelf neemt, hoe harder mensen gaan lachen.
Keep it cool bro.
Oh, dat mag ook. Maar doodzwijgen is beter voor je look man. Da's alles.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:05 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Beste HLV_Siempre ik neem mijzelf niet zo serieus, maar heb er een mannetje dood aan als hier leden zijn die uit gemeende grappigheid, denkeloosheid, of erger nog sympathy de naam van een terrorst gebruiken die voor de dood van veel onschuldige mensen verantwoordelijk is. Is Fok niet een forum waar een ieder zijn menig kan zeggen, en was deze tango niet juist een van die mensen die tegen ondermeer vrije meningsuiting was? De man zo ver ik kan zien heeft zich hier vandaag enkel maar aangemeld om te kunnen zieken. Ik neem voor zulke eikels niet een blad voor me mond en noem ze voor wat ze zijn, domme klote hufters.
Ehhh... niet helemaal, maar je moet niks he?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:14 schreef Sine_Pari het volgende:
Sorry maar dat is iets wat ik hier niet uitgebreid op forum ga zetten. Ik hoop dat je dat zult begrijpen.
Dan moet je dat ook niet zo vertellen he? Dan ben je dus een staatsburger?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:14 schreef Sine_Pari het volgende:
Sorry maar dat is iets wat ik hier niet uitgebreid op forum ga zetten. Ik hoop dat je dat zult begrijpen.
Is dat zo'n rare gedachte sp3cstra? Niet zo gek doen he?quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:17 schreef sp3c het volgende:
pa zei: jonge ... jij gaat je school afmaken tot ik tevreden ben en daarna rot je mijn huis uit en daarna mag je domme keuzes maken
zo gezegd zo gedaan
edit: al rotte hij het huis uit omdat hij met zijn vriendin in zonnig zuid frankrijk ging rentenieren
mietje kan niet tegen de kou
That's the spirit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:25 schreef sp3c het volgende:
kou is goed, dan kun je op de sloot schaatsen
en als je kunt schaatsen kun je hockeyen en als iedereen kan hockeyen dan gaan we weer naar de spelen
Ja, is dat een probleem?quote:
Leg mij dat verschil dan maar even uit.quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:15 schreef popolon het volgende:'t Is nogal een verschil namelijk, het NL leger en die van de VS.
Hangt van het kamp waar je zit af, wij hebben geen hoofddeksel en geen elastieken. Op KAF moet je buiten de dutch compound wel weer correct tenue hebben, op de compound ook geen hoofddeksel en elastieken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:16 schreef demspec het volgende:
[..]
In principe wel, maar in de buurt van het vliegtuig moet het weer af.
Laatste oefening hadden we overigens ook een paar honden die de hele tijd naar ons toe kwamen. Die bleven netjes buiten ons bivak. Toen we op een gegeven moment gingen verplaatsen volgde een van die honden ons. Op de momenten dat we halt hielden en plat gingen ging die hond ook liggen. Aan het einde van de verplaatsing werden we met de boot opgepikt en bleef die hond daar achter, maar hij heeft ons uiteindelijk toch weer teruggevonden.
Die beesten sloegen ook aan als de locals te dicht bij ons bivak kwamen.
Grootste verschil dat ik gemerkt heb? amerikanen zijn nogal van, ik wil het dus het gebeurd en alles met een lagere rang is kut en dom. Als ze hersenen zouden hebben zouden ze wel een hogere rang gehad hebben.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:07 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ja, is dat een probleem?
[..]
Leg mij dat verschil dan maar even uit.
sp3c ten eerste zit ik niet op 1 miljoen forums, en ten tweede denk ik dat als je het bericht had aangepast ook die leden die een probleem met het Def deel van Fok hebben, hadden deze kunnen zien dat er a.) meerdere berichten waren, en b.) dat het niet enkel gescheld was. Door het verwijderen van berichten (zo wel van mij als van en ander lid) en enkel een bericht met de vermelding "- knip -" te laten staan, kunnen leden enkel nog maar gissen hoe wie of wat. En als jou zoveel gelegen is aan Def kan je beter eens in de spiegel kijken. Als ik zie hoe jij en onze andere vriendelijke mod Pumatje met "gasten" omgaan in de trand van "ik ben mil/def'er, jij bent burger, dus jij moet je kop houden" is in mijn ogen nu ook niet echt bevoordelijk voor een goed samenspel tussen def'ers en andere fok leden.quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:14 schreef sp3c het volgende:
het enige jammere aan het schelden is dat figuren die toch al niet zo'n fan zijn van dit stukje fok! meer buskruit krijgen om het op te blazen!
in jouw geval is het schijnbaar vrij simpel, foute nicknames genoeg te bedenken ... maakt voor jou niet uit want je zit op 1 miljoen forums maar sommige mensen willen hier graag blijven
Al hoe wel ik een andere mening heb over dat hogere rangen andere maar minder of dom vinden, geef ik je wel gelijk dat er een cultuur verschil is. Maar mijn vraag aan popolon gaat meer om wat hij dan zo slecht vind aan de U.S. defensie dat hij zijn zoon een baan bij deze zou afraden, maar zover ik begrijp, dit probleem niet heeft als de zoon zou willen dienen voor de Nederlandse defensie.quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:18 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Grootste verschil dat ik gemerkt heb? amerikanen zijn nogal van, ik wil het dus het gebeurd en alles met een lagere rang is kut en dom. Als ze hersenen zouden hebben zouden ze wel een hogere rang gehad hebben.
Tot ze je nodig hebben dan.... bovenstaande is vooral van toepassing op (hogere)officieren.
En daarom krijgen ze bijvoorbeeld bij KBR(Eten, slaapgebouwen/infra) veel minder gedaan dan wij. Voorbeeldje, als je een bbq wil organiseren moet je weken van te voren naar kbr en dingen bestellen. Yanks komen binnen en demanden zus en zo, en dan MOET het gergeld worden. werkt niet altijdwij doen dan netjes, vriendelijk en krijgen wel wat we willen.
pffrt, jij stapt dus ook maar in " 't bootje "quote:Op zaterdag 18 december 2010 07:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
sp3c ten eerste zit ik niet op 1 miljoen forums, en ten tweede denk ik dat als je het bericht had aangepast ook die leden die een probleem met het Def deel van Fok hebben, hadden deze kunnen zien dat er a.) meerdere berichten waren, en b.) dat het niet enkel gescheld was. Door het verwijderen van berichten (zo wel van mij als van en ander lid) en enkel een bericht met de vermelding "- knip -" te laten staan, kunnen leden enkel nog maar gissen hoe wie of wat. En als jou zoveel gelegen is aan Def kan je beter eens in de spiegel kijken. Als ik zie hoe jij en onze andere vriendelijke mod Pumatje met "gasten" omgaan in de trand van "ik ben mil/def'er, jij bent burger, dus jij moet je kop houden" is in mijn ogen nu ook niet echt bevoordelijk voor een goed samenspel tussen def'ers en andere fok leden.
barking up the wrong tree there dude ... volgens mij ben ik best vriendelijk tegen gastenquote:Op zaterdag 18 december 2010 07:28 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
sp3c ten eerste zit ik niet op 1 miljoen forums, en ten tweede denk ik dat als je het bericht had aangepast ook die leden die een probleem met het Def deel van Fok hebben, hadden deze kunnen zien dat er a.) meerdere berichten waren, en b.) dat het niet enkel gescheld was. Door het verwijderen van berichten (zo wel van mij als van en ander lid) en enkel een bericht met de vermelding "- knip -" te laten staan, kunnen leden enkel nog maar gissen hoe wie of wat. En als jou zoveel gelegen is aan Def kan je beter eens in de spiegel kijken. Als ik zie hoe jij en onze andere vriendelijke mod Pumatje met "gasten" omgaan in de trand van "ik ben mil/def'er, jij bent burger, dus jij moet je kop houden" is in mijn ogen nu ook niet echt bevoordelijk voor een goed samenspel tussen def'ers en andere fok leden.
Beweer ik dat?quote:
Ten eerste gaan ze daar met hele volksstammen heen, Nederland heeft vaak wat meer gespecialiseerde onderdelen in actie. Ten tweede ik ben niet dol op de houding van de US Army in de VS, het is allemaal wat geromantiseerd, zeker op de televisie (commercials, interviews, als er weer eens een uitvaart is op de lokale tv etc.)quote:[..]
Leg mij dat verschil dan maar even uit.
Helaas werkt t in onze cie alleen omhoog. Ik mag dus de hogere rangen wel met hn rang aanspreken maar omgekeerd is het (voor)naam ipv rang.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:09 schreef Sine_Pari het volgende:
Als iemand denkt dat omdat hij een hoger rang heeft altijd gelijk heeft, heeft dit niks met respect te maken. Het aanspreken met rang is niet enkel een teken voor respect voor de hogere rangen maar netzo een teken voor de lagere rangen.
Bij ons kan ik tot sergeant wel aanspreken met de voornaam. We hebben zowiezo een klein clubje met veel kaderleden in verhouding tot eerste klassers. Als er echter hogere rangen/andere eenheden aanwezig zijn doen we het volgens het plaatje.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:57 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Helaas werkt t in onze cie alleen omhoog. Ik mag dus de hogere rangen wel met hn rang aanspreken maar omgekeerd is het (voor)naam ipv rang.
waar is hij te halen want uitzending gemist heeft hem nietquote:Op zaterdag 18 december 2010 19:16 schreef Druid het volgende:
Gisteren eindelijk kunnen zien, mooie docu!
Hier even kijken http://movies.netflix.com/ ?quote:Op zondag 19 december 2010 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waar is hij te halen want uitzending gemist heeft hem niet
op de usual sites die ik hier niet mag postenquote:Op zondag 19 december 2010 20:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
waar is hij te halen want uitzending gemist heeft hem niet
Je ken ook bij de kop beginnen met schieten, ipv z'n reet.quote:Op maandag 13 december 2010 19:52 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
zoals aangegeven kan er ook 1x geschoten worden, maar met het normale kaliber zal dit in de meeste gevallen slechts verwondt worden waarna de hond zal wegvluchten, dagenlang pijn zal hebben tot het aan zijn verwondingen sterft of de rest van zijn leven verminkt blijven.
Maar goed, ik neem aan dat meneer de burger slechts een spuitje humaan genoeg vindt?
Dat zeer zeker. Ook goed dat dit uitgezonden (en stiekem gefilmd is). Denk dat het wel bijdraagt aan een stukje respect voor die gastenquote:Op maandag 20 december 2010 23:15 schreef Maaslander het volgende:
Ik heb de docu net gezien.. Kort maar krachtig: zeer indrukwekkend.
Robocop zou dat kunnen jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 11:03 schreef Keltie het volgende:
[..]
Je ken ook bij de kop beginnen met schieten, ipv z'n reet.
omdat robocop voorgeprogrammeerde richt programma's in zijn helm heeft zodat hij alleen maar headshots maaktquote:
Dat dus.quote:
we kunnen het best betalen, als we nou al het geld dat zogenaamd aan ontwikkelingshulp uitgegeven word en op de verkeerde plaatsen terecht komt kunnen we EN in afghanistan blijven, de JSF kopen en nog n feestje geven ookquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:44 schreef Clan het volgende:
Dat kostte ook bakken met geld, als klein land kunnen we dit soort missies echt niet bekostigen, kortlopende missies okay, maar dit vergt teveel van onze defensie.
Uruzgan kostte zo'n 2miljoen per dag (alleen voor Nederland). Vrij heftig bedrag als je bedenkt dat wat we daar doen nutteloos is. Korte termijn misschien zinvol, maar wanneer de olie en andere grondstoffen veiliggesteld zijn, zijn we daar ook weer weg. Charlie Wilson 1on1 zogezegd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 04:26 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
we kunnen het best betalen, als we nou al het geld dat zogenaamd aan ontwikkelingshulp uitgegeven word en op de verkeerde plaatsen terecht komt kunnen we EN in afghanistan blijven, de JSF kopen en nog n feestje geven ook
Misschien een rol voor de media, wat 'hardere' beelden uitzenden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een oorlog aan de gang en TS valt over een zielug hondje. Tekenend voor deze tijd.
Je weet dat de maatschappij verneukt is als mensen niet meer weten wat belangrijk is..quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Is een oorlog aan de gang en TS valt over een zielug hondje. Tekenend voor deze tijd.
Ik zie dat soort reclames ook wel eens langskomen, en denk dan, dat is een manier om geld te verdienen. Paar spotjes met ziehieluge dieren, vraag een paar euro per maand, geef het minste bedrag wat je verplicht bent daadwerkelijk aan het doel te besteden aan het doel en van de rest geef je jezelf een leuk salaris in die stichting.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:20 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Je weet dat de maatschappij verneukt is als mensen niet meer weten wat belangrijk is..
IFAW-reclame:
"Dit is de hond Blacky, een hond die de aardbeving maar tenauwernood overleeft. En alsof ze niet genoeg geleden heeft moet ze ook nog eens zorgen voor 7 pups die ze net daarna gekregen heeft. Maak geld over zodat wij Blacky en alle andere zwerfhonden kunnen verzorgen..."
Terwijl net buiten beeld tienduizenden Haïtianen doodziek zijn door een nieuwe choleraepidemie terwijl de lijkengeur nog lang niet weggetrokken is..
In Afghanistan? Volgens mij ligt daar nog erg veel, het is daar nog nooit op een industriële schaal ontgonnen, en heb begrepen dat de Russen daar een hoop resources hadden gevondenquote:Op donderdag 20 januari 2011 05:40 schreef Bouke-p het volgende:
Welke olie en grondstoffen? er zit hier echt niet zoveel in de grond dat het geld op gaat leveren hoor
Slecht voor 10Biljard, neuh, dat gaat geen geld opleverenquote:Op donderdag 20 januari 2011 05:40 schreef Bouke-p het volgende:
Welke olie en grondstoffen? er zit hier echt niet zoveel in de grond dat het geld op gaat leveren hoor
Sterk argument, was dat ook niet zo in Iraq. Daar zit bv. ook nogal wat olie, en gas in de grond. Zijn we ook lekker rijk aan geworden. Jammer is echter dat de koste voor de oorlog in Iraq enkele Billionen heeft gekost , de hulp en wederopbouw kosten die ook enkele Billionen heeft gekost niet meegerekend. Maar te zwijgen van de slachtoffers en verwonden die daar gevallen zijn. Grof geschat heeft tot op dato dit grapje ons rond de 800 Billion gekost. Maar gelukkig heeft de Iraqi regering de meeste contracten aan derde gegeven, dus we mogen ons in onze handen knijpen als we dat ooit eens terug verdienen. Ja we staan bekend om ergens ter strijden te trekken om er beter van te worden. Zo was het al in WWII waar we Duitsland en Japan enkel bevochten hebben om er rijker van te worden, maar goed dat we zo een zak vol geld gemaakt hebben met het Marshall plan. Of ons bemoeinis in de Korean peninsula kort daarna, daar zijn we ook met een goed gevulde portemonnee van terug gekomen. En zo kan ik nog legio voorbeelden noemen waar wij Amerikaanse schurken ons in gemengt hebben om er ons voordeel uit te slaan. Gelukkig zijn er echter nog lieden zo als jij die met oogkleppen cq een aluminum hoedje rondlopen die ons op onze geldzucht wijzen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:30 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Slecht voor 10Biljard, neuh, dat gaat geen geld opleveren
Je weet zelf ook best dat dat vooral was om het communisme in te perken. Ik wil niet zeggen dat het alleen maar eigenbelang was, maar het angstbeeld dat Amerika als kapitalistisch eilandje in een communistische wereld zou overblijven en uiteindelijk zou worden platgelopen speelde zeker wel een rol.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef Sine_Pari het volgende:
Sterk argument, was dat ook niet zo in Iraq. Daar zit bv. ook nogal wat olie, en gas in de grond. Zijn we ook lekker rijk aan geworden. Jammer is echter dat de koste voor de oorlog in Iraq enkele Billionen heeft gekost , de hulp en wederopbouw kosten die ook enkele Billionen heeft gekost niet meegerekend. Maar te zwijgen van de slachtoffers en verwonden die daar gevallen zijn. Grof geschat heeft tot op dato dit grapje ons rond de 800 Billion gekost. Maar gelukkig heeft de Iraqi regering de meeste contracten aan derde gegeven, dus we mogen ons in onze handen knijpen als we dat ooit eens terug verdienen. Ja we staan bekend om ergens ter strijden te trekken om er beter van te worden. Zo was het al in WWII waar we Duitsland en Japan enkel bevochten hebben om er rijker van te worden, maar goed dat we zo een zak vol geld gemaakt hebben met het Marshall plan. Of ons bemoeinis in de Korean peninsula kort daarna, daar zijn we ook met een goed gevulde portemonnee van terug gekomen. En zo kan ik nog legio voorbeelden noemen waar wij Amerikaanse schurken ons in gemengt hebben om er ons voordeel uit te slaan. Gelukkig zijn er echter nog lieden zo als jij die met oogkleppen cq een aluminum hoedje rondlopen die ons op onze geldzucht wijzen.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)land-g20-uruzgan.xmlquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef snep87 het volgende:
niemand zal ooit echt weten waarom dat we daar zitten.
dat zijn ze wel degenlijk!!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef snep87 het volgende:
ze zijn geen verantwoording verschuldigd aan de burgers ivm me een hondje
Het communisme was en is nog steeds het grootste kwaad van de geschiedenis, dat meer slachtoffers heeft gemaakt dan 2 wereldoorlogen bij elkaar.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:28 schreef Northside het volgende:
[..]
Je weet zelf ook best dat dat vooral was om het communisme in te perken. Ik wil niet zeggen dat het alleen maar eigenbelang was, maar het angstbeeld dat Amerika als kapitalistisch eilandje in een communistische wereld zou overblijven en uiteindelijk zou worden platgelopen speelde zeker wel een rol.
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Het communisme was en is nog steeds het grootste kwaad van de geschiedenis, dat meer slachtoffers heeft gemaakt dan 2 wereldoorlogen bij elkaar.
De hele Saddam geschiedenis was enkel mogelijk door de VS. Die hebben hem daar in het zadel geholpen. Die hebben hem aan de macht geholpen. Die hebben hem aan wapens geholpen. Pas toen hij niet meer als slaaf gebruikt wilde worden is de VS daar wat tegen gaan doen.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef Sine_Pari het volgende: Sterk argument, was dat ook niet zo in Iraq.
Amerika heeft zware winst gemaakt door de oorlog op Irak. Vergeet niet, de enige motor van de Amerikaanse economie is oorlog. Financiële depressie? Snel ergens een oorlog beginnen. De patriotten oproepen om de wapens op te nemen tegen ''de anderen''. Ze hebben immers WOMDquote:Daar zit bv. ook nogal wat olie, en gas in de grond. Zijn we ook lekker rijk aan geworden. Jammer is echter dat de koste voor de oorlog in Iraq enkele Billionen heeft gekost , de hulp en wederopbouw kosten die ook enkele Billionen heeft gekost niet meegerekend.
Geld wat al lang weer terugverdiend is door de overheid. Zoals hierboven al vermeldt werd. Slachtoffers en gewonden geven de Amerikanen al helemaal niet om. 100 burgers op het vage vermoeden van 1 Insurgent is in hun optiek een mooie score. Je weet ook dat er in de geschiedenis van Irak nooit meer burgers om het leven zijn gekomen dan in de tijd van de VS invasie en nasleep? (op die Koerdische genocide na).quote:Maar te zwijgen van de slachtoffers en verwonden die daar gevallen zijn. Grof geschat heeft tot op dato dit grapje ons rond de 800 Billion gekost. Maar gelukkig heeft de Iraqi regering de meeste contracten aan derde gegeven, dus we mogen ons in onze handen knijpen als we dat ooit eens terug verdienen.
Denk niet dat Amerika een keus had wat betreft Japan. Die werden daar zo genaaid door de Jappen dat ze wel moesten. Amerika heeft ook nooit Duitsland de oorlog verklaard. Het was andersom (Anti-Kominternpact, alhoewel dat eigenlijk meer een verlenging en uitzondering was op het op het communistische gerichte verdrag).quote:Ja we staan bekend om ergens ter strijden te trekken om er beter van te worden. Zo was het al in WWII waar we Duitsland en Japan enkel bevochten hebben om er rijker van te worden
Ondanks dat het Marshall plan op korte termijn een hoop geld gekost heeft is dat al 1000 voudig terug betaald. Elk land dat gebruik maakte van het plan was verplicht gratis bases beschikbaar te stellen en mee te werken met elk plan van de Amerikanen om wat dan ook te doen (toen Nederland niet wilde meewerken aan de genocide op Korea werd het Marshallplan ingetrokken, Frankrijk en Italie kregen een regering opgedrongen van de Amerikanen onder dreiging van intrekking).quote:maar goed dat we zo een zak vol geld gemaakt hebben met het Marshall plan.
Wederom: bases. Amerika liet Korea doodbloeden. Pas toen het overgrote deel van Korea onder Noord Koreaans gezag viel en het er op leek dat Amerika de macht kwijt zou raken over de Grote Oceaan, en daardoor niet meer alleenheerser zouden zijn, besloot het hier wat aan te doen.quote:Of ons bemoeinis in de Korean peninsula kort daarna, daar zijn we ook met een goed gevulde portemonnee van terug gekomen.
Je hebt inderdaad alleen maar voorbeelden genoemd van oorlogen waarbij de enige intentie was om geld te verdienen. Maakt mij niet, oorlog = geld = macht en dat is waar Amerika redelijk goed in is.quote:En zo kan ik nog legio voorbeelden noemen waar wij Amerikaanse schurken ons in gemengt hebben om er ons voordeel uit te slaan.
Denk dat jij eerder oogkleppen en alu hoedje hebt.quote:Gelukkig zijn er echter nog lieden zo als jij die met oogkleppen cq een aluminum hoedje rondlopen die ons op onze geldzucht wijzen.
Meeste militairen gaan gewoon waar hun land ze stuurt. Slachtoffers (ook onder burgers) zijn dan eenmaal niet te vermijden. Het is alleen jammer dat in de recente geschiedenis geen enkele oorlog is gevochten om de mensen te bevrijden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 14:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat zijn ze wel degenlijk!!
en als je het vriendelijk vraagt zullen de meesten ook weinig problemen mee hebben om die verantwoording af te legge ... jammer dat het op dat eerste punt vaak al mis gaat, zie ook dit topic
Vrijheid, gelijkheid en broederschap was, geloof ik, de leus van de revolutionaire socialisten.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 16:52 schreef TheThirdMark het volgende:
Diegenen die daadwerkelijk ergens ingezet zijn hebben gedaan wat ze moesten doen, niet wat gedaan had kunnen worden. Kleine nuance.
Oorlogen die gevochten worden voor vrijheid blijheid en gelijkheid bestaan alleen in romans.
Die vervolgens hun medeburgers met duizenden naar de guillotine stuurden omdat ze zo bang waren hun nieuw gevonden macht te verliezen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Vrijheid, gelijkheid en broederschap was, geloof ik, de leus van de revolutionaire socialisten.
Waarna ze een 'dictator' kregen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 15:02 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Die vervolgens hun medeburgers met duizenden naar de guillotine stuurden omdat ze zo bang waren hun nieuw gevonden macht te verliezen.
ligt eraan in wat voor oorlog en welke partij..quote:
Ik mag aannemen dat dit als grap is bedoeld.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ligt eraan in wat voor oorlog en welke partij..
Het is zeker goed voor Amerika's economie..
moet je kijken hoe goed het is geweest voor Amerika in de jaren 50...
en het gehele Marshall plan is puur voor haar economie ondernomen
en de Spaanse Nederlandse oorlogen waren dat ook heel erg voor de Nederlandse..
je moet soms niet zo zwart wit kijken
Puma!!!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:45 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ligt eraan in wat voor oorlog en welke partij..
Het is zeker goed voor Amerika's economie..
moet je kijken hoe goed het is geweest voor Amerika in de jaren 50...
en het gehele Marshall plan is puur voor haar economie ondernomen
en de Spaanse Nederlandse oorlogen waren dat ook heel erg voor de Nederlandse..
je moet soms niet zo zwart wit kijken
Al.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 23:22 schreef TakerX het volgende:
Voor de liefhebbers: The Tillman story is nu te verkrijgen via de nieuwsgroepen.
wtfquote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:45 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Puma!!!
Wat is dit bagger pur sang..
Ik heb nu zelf niet veel tijd om een hele uiteenzetting te geven maar als ik mag antwoorden.quote:Op zondag 30 januari 2011 06:23 schreef Clan het volgende:
Wat is je kennis qua industrie met de VS, ik heb een zoon die ermee te maken heeft, en ik kan je zo het tegendeel bewijzen.
Geef maar eens een voorbeeld aan dat de economie van de VS sterker is geworden.
thnx heb 1tje gevondenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:20 schreef wiver het volgende:
Ik kon hem nergens meer vinden.
Uiteindelijk via torrent gedownload.
Ff googlen maar ;-)
Ik weet het niet, het zal wel zoiets zijn. In dit filmpje is een YPR te zien.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:13 schreef von_Preussen het volgende:
Wat voor voertuigen heeft men dan in de jaren 90 aan Bahrein verkocht? Overtollige YPR's? M113's?
Hand in eigen boezem steken, heet dat. Je hebt een hoop van die dingen verkocht en er een klap geld voor gevangen, lijkt me wel zo netjes om verantwoordelijkheid te nemen om even te checken of die niet gebruikt worden tegen de intenties van de verkoper.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:19 schreef Pumatje het volgende:
Mijn fokkin god!
what the fuck.. serieus
what the fuck...
wat willen ze nou?
met hun GL partij de hele wereld beter gaan maken?
Ik zeg.. heel de GL naar china.. protestbord mee
en hopen dat ze nooit meer terug gaan komen.
Wat de koper doet met die voertuigen, moeten ze heuuuulemaal zelf weten
Wat een onzin. Er wordt niet direct verkocht aan 'slechte' landen, meer verantwoordelijkheid kan je niet nemen. Hoe kan je nou weten wat een volgende eigenaar er over 15 jaar mee van plan is?quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:09 schreef Buitendam het volgende:
Hand in eigen boezem steken, heet dat. Je hebt een hoop van die dingen verkocht en er een klap geld voor gevangen, lijkt me wel zo netjes om verantwoordelijkheid te nemen om even te checken of die niet gebruikt worden tegen de intenties van de verkoper.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 14:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hand in eigen boezem steken, heet dat. Je hebt een hoop van die dingen verkocht en er een klap geld voor gevangen, lijkt me wel zo netjes om verantwoordelijkheid te nemen om even te checken of die niet gebruikt worden tegen de intenties van de verkoper.
Bij de Hema en bij je autodealer koop je dan ook geen oorlogstuig in grote getallen, snuggere.quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
natuurlijk.. de Hema houd toch ook geen veiligheids onderzoek als je er een mes wilt kopen, of de autodealer die je eerst laat nachecken of je er geen klaar-overs mee wilt gaan aanrijden.
hoe de fuk kun je verantwoordelijk worden gehouden voor zoiets achteraf? Blokkeer de koop , begin een zaak.. maar begin niet achteraf.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenlandquote:Op vrijdag 21 januari 2011 11:11 schreef snep87 het volgende:
niemand zal ooit echt weten waarom dat we daar zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |