bronquote:AMSTERDAM - Steeds meer Amsterdamse orthodoxe joden trekken weg uit de hoofdstad vanwege het almaar toenemende antisemitisme. Zo ook de zoon van rabbijn Raphael Evers. "Ik voel me hier verstikt en beperkt."
De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat. "Het is niet dat je de deur niet uit kan, maar je moet je stelselmatig verbergen. Altijd op mijn hoede. Zo ben ik opgegroeid," aldus de orthodoxe jood tegen de Amsterdamse krant.
Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Leegloop orthodoxe joden
Vijf broers en zussen gingen hem al voor en zij zijn niet de enigen. Volgens Benzion verlaat maar liefst zestig procent van de orthodoxe joden Amsterdam. "Voor de gemeenschap is dat een klap. We kunnen geen opvolgers voor de voorgangers krijgen."
Ook zijn vader staat achter het besluit, vertelt hij. "Als mijn vader gepensioneerd is, komt hij ook."
Het gaat vaak gepaard met dat ze met hun tengels aan je lijf zitten. Ik heb het zelf ook meegemaakt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Durven die vriendinnen daarom niet meer te stappen? Niet dat ik dat gescheld goedpraat hoor, maar ik zou het echt heel raar vinden om daarom niet meer de straat op te gaan. Als ze fysiek lastig gevallen worden ligt dat natuurlijk anders.
quote:Weer vrouw mishandeld na stapavond
AMSTERDAM - Opnieuw is een vrouw in het uitgaansleven van Amsterdam het ziekenhuis ingeslagen. De 22-jarige Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op toen zij op haar fiets wilde stappen en werd afgetuigd.
Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op Foto: Cris
"Het gebeurde na het uitgaan in de Jimmy Woo. Ik had met twee vriendinnen daarna nog een snack gehaald bij de snackbar tegenover de Paradiso toen we naar huis wilden gaan. Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig. Ik probeerde hem op afstand te houden en zei tegen mijn vriendinnen dat we maar snel op de fiets weg moesten gaan om ruzie te vermijden", vertelt de nog altijd aangeslagen Noëlle.
"De jongen hield ons vervolgens tegen. Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg. Het was duidelijk dat hij ruzie aan het zoeken was. Dat bleek ook wel toen ik weer een klap in mijn gezicht kreeg."
Glas
Om zich niet weerloos in elkaar te laten slaan, pakte Noëlle haar tas. "Ik haalde daar iets van glas uit en liet dat in een reflex op de grond kapot vallen in de hoop dat het hem zou afschrikken en hij zou afdruipen. Maar het tegendeel gebeurde. Hij pakte me vast en duwde me op de grond en schopte op me in. Het was vreselijk en het meest verbaasd was ik nog dat niemand ingreep. Niemand die een hand uitstak en me hielp. Ook niet de taxichauffeurs op de standplaats Leidseplein die het allemaal hebben gezien", zegt Noëlle geschokt.
De dader is dan ook ontkomen en was al gevlogen toen de politie arriveerde. "Ik raakte helemaal in shock toen een Marokkaanse taxichauffeur tegen een agent zei dat ik het had uitgelokt. Dat is toch niet te geloven? Dus het feit dat ik daar ben met een jurkje aan en blond haar geeft die jongen vrijspel om ruzie te zoeken? Vreselijk..."
"Daarna hebben zich een paar jongens zich over me ontfermd en me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ik een gebroken voet had en diverse blauwe plekken en schaafwonden. Gelukkig ben ik er nog redelijk vanaf gekomen, want hij had me ook op heel andere plekken hard kunnen schoppen met fatale gevolgen", meent de Amsterdamse.
Eerder deze week werd ook al een mishandeling bekend. Afgelopen zaterdagnacht werd een groepje vrouwen door twee Marokkaanse mannen aangepakt.
De politie bevestigt het verhaal van Noëlle en zegt alles in het werk te stellen "om de dader op te sporen en aan justitie over te dragen. Want dit gedrag tolereren wij absoluut niet in de stad", aldus een woordvoerder.
is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
Op die manier kun je het ook goedpraten ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wordt tijd dat ze integrerenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
maar dan zijn zij israel en daar moeten ze weer weg van jullie ....quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze integreren
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:49 schreef C_N het volgende:
[..]
is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopen
.
wat een opmerking weer zeg
dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.
Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
Definieer "jullie".quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:07 schreef C_N het volgende:
[..]
dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?
Nee, da's een andere manier van "uitdagen". Tenminste in de visie van sommige moslims. Korte rokjes zijn vrij normaal op hete dagen.quote:en korten rokjes mag dan ook al niet meer als ik jou goed begrijp
ik ook .en voor de andersn vraagen moet je bij de regering wezen ,die laat het zo uit de hand lopen .van mij mogen se ook een korten broek aan hoor .maar om ze weg te pesten is weer wat anders dacht ik.wat dat aan gaat heb wilders weer gelijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Definieer "jullie".
Ik ben voorstander van geloofsbeleving in de vertrouwde omgeving van je huis. Eventueel een gebedshuis, prima. Maar intussen gaan de katholieken/gereformeerden niet met een groot kruis om hun nek naar de kerk, laat staan dat ze op niet-kerkdagen met een kruis om hun nek door een joden- of moslimbuurt wandelen.
Wie dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Deepbluesea. het volgende:
Sommig mensen in de media ontkennen stelselmatig dat er een probleem is.
Wat dacht je van Israel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:20 schreef Adelante het volgende:
Waar gaan ze heen dan? Amerika? Australie?
Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijkquote:
Ze zullen rap terugverlangen naar de relatief onschuldige scheldwoorden van de moslims hier. Die zijn minder pijnlijk dan stenen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijk
Nee, daar is de kwaliteit van leven hoogquote:
Daar zijn ze over het algemeen veel negatiever over het geloof hoor. Christendom en Jodendom wordt daar echt als een soort sekte beschouwd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, daar is de kwaliteit van leven hoog
Misschien dat Scandinavie nog een optie is...
Zijn dat nou die drugscriminelen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nu zien in Nederland de orthodoxe joden er nog 'light' out in tegenstelling tot in Antwerpen, waar je ze nog echt met van die witte kousen met pijpekrullen en die megabontmutsen enzo.
Hier lopen ze Matisyahu-style bij;
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Nee. Die onderste twee zijn haaientrainers.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn dat nou die drugscriminelen?
*CIDI-logica alert*quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Ook al zo'n prachtige quote; een vrijwillige geloofsuiting verhullen door er een minder 'beladen' hoofddeksel overheen te dragen. Wie lacht niet die de mens beziet.quote:Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat.
Ach, een politieke doctrine is ook niet alles.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:47 schreef WallOfStars het volgende:
geloof is altijd kut, welke versie je ook aanhangt.
So True...quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, een politieke doctrine is ook niet alles.
Moeten ze de Palestijnen met rust laten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
Dit artikel wilde ik ook plaatsen, maar dan onder de TT: "Ethnische zuiveringen Amsterdam lopen op schema" of iets van die strekking.
Nederland moet zich KAPOT schamen dat het toestaat dat 65 jaar na de oorlog er nog steeds volksvreemde elementen zijn die Joden ongestraft kunnen terroriseren, net zolang tot ze weggepest zijn.
Nederland moet zich kapot schamen dat het zich 65 jaar na dato nog steeds laat regeren langs de demografische scheidslijnen van (o.a.) etniciteit en geloofquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
Dit artikel wilde ik ook plaatsen, maar dan onder de TT: "Ethnische zuiveringen Amsterdam lopen op schema" of iets van die strekking.
Nederland moet zich KAPOT schamen dat het toestaat dat 65 jaar na de oorlog er nog steeds volksvreemde elementen zijn die Joden ongestraft kunnen terroriseren, net zolang tot ze weggepest zijn.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moeten ze de Palestijnen met rust laten.
Free Internet Free Assange!
Ja, de Joden moeten zich schuilhouden om geen agressie op te wekken bij onze productieve en cultuurverrijkende importislamieten. Eigenlijk zou het het allerbeste zijn wanneer ze gewoon weer onderdoken, dan zijn ze niemand tot last.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, de Joden moeten zich schuilhouden om geen agressie op te wekken bij onze productieve en cultuurverrijkende importislamieten. Eigenlijk zou het het allerbeste zijn wanneer ze gewoon weer onderdoken, dan zijn ze niemand tot last.
Wat heeft een Jood in Amsterdam nu te maken met Palestijnen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Wie denken die (*#&(*&@#$&))$-kutMarokkanen dat ze zijn dat zij hier kunnen bewerkstelligen dat Joden zich niet meer kunnen kleden zoals zij willen?quote:
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft een Jood in Amsterdam nu te maken met Palestijnen?
Ja, dat kunnen ze ook gemakkelijk. Kwestie van even een mailtje richting Tel Aviv.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.
im out of here....quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Wie denken die (*#&(*&@#$&))$-kutMarokkanen dat ze zijn dat zij hier kunnen bewerkstelligen dat Joden zich niet meer kunnen kleden zoals zij willen?
Dat zou hetzelfde zijn als PVV-knokploegen die meisjes met hoofdoekjes terroriseren opeens gaan goedkeuren.
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.
Geloof wat je wil, maar gedraag je normaal. Dus geen soepjurk, geen keppeltje, geen kruisjes als je gaat wandelen en zinnens bent om door een straat met "andersgelovigen" te lopen. Tenzij je het bewust doet om de bewoners van die straat uit te dagen. Maar dan moet je ook niet komen janken als je wordt uitgescholden.
Daarbij komt nog dat schelden geen pijn doet. Eén oor in, het andere oor uit. En al helemaal als men het in beledigende termen over een land ver weg van hier heeft.
Dan doe je een huillach. Dat lucht misschien op.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:09 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.
Daar is deze smiley perfect voor:quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:09 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.
Op de eerste plaats zal het niet enkel bij schelden blijven. Bedreigingen zijn stap 2 die al genomen is. Wil je het hier geen halt toeroepen? Stap drie is fysiek geweld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.
Geloof wat je wil, maar gedraag je normaal. Dus geen soepjurk, geen keppeltje, geen kruisjes als je gaat wandelen en zinnens bent om door een straat met "andersgelovigen" te lopen. Tenzij je het bewust doet om de bewoners van die straat uit te dagen. Maar dan moet je ook niet komen janken als je wordt uitgescholden.
Daarbij komt nog dat schelden geen pijn doet. Eén oor in, het andere oor uit. En al helemaal als men het in beledigende termen over een land ver weg van hier heeft.
Boh, zelf geloof ik niet, maar er zijn van die hallejujah-christenen die er vreselijk veel schik in schijnen te hebben en die uitermate vriendelijk met andersdenkenden omgaan. Zelf ben ik ooit katholiek gedoopt en dat wordt trouwens tegenwoordig ook heul vrijblijvend beleden door jonge mensen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:47 schreef WallOfStars het volgende:
geloof is altijd kut, welke versie je ook aanhangt.
Veel orthodoxe joden zijn juist faliekant tegen Israel, waar de macht is aan de afvalligen (in hun ogen). Bovendien mogen ze pas terug naar Israel wanneer de messias gekomen is.quote:
Een Joods jongetje met een keppeltje die wordt uitgescholden door Marokkaanse jongeren vanwege Israël vraagt er kennelijk om die reden om.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nee, als je als Jood met een keppeltje, moslim met een hoofddoek of katholiek met een kruisje loopt, dan 'vraag je er niet om' om lastiggevallen te worden. Ik denk dat een moslim best door een jodenbuurt kan lopen.
De Westelijke Sahara en het conflict is niet met Israel te vergelijken, de geschiedenis is zeer anders. Dat weet je wel toch?quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:40 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een Joods jongetje met een keppeltje die wordt uitgescholden door Marokkaanse jongeren vanwege Israël vraagt er kennelijk om die reden om.
Stel je eens voor als je i.p.v. een Joods jongetje een moslim jongetje invult. En hoe zit met homoseksueel of een transseksueel? Vragen die er ook om?
Ik heb ook weleens met een Marokkaanse taxichauffeur gebabbeld. Ik zei hem waarom met twee maten meten wat betreft bezetting door Israël en de Palestijnse gebieden en Marokko met Westelijke Sahara. Hij zei mij dat het anders is omdat de Joden daar de baas zijn. Hij zei ook niets met Joden maar ze moeten wel onder ons staan.
Nee, hij zegt:quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:44 schreef Aloulou het volgende:
Trieste zaak. Een opmerking: Ben Zion stelt dat er ook een tweede vorm van antisemitisme is die slimmer is, dat is antizionisme. Bij deze zijn er dus honderduizenden antisemieten in Nederland omdat ze antizionistisch zijn. Dit staat los van de bedreigingen maar ik zou Evers aan willen raden wat antisemitisme betreft ff de hand in eigen boezem te steken en antizionisme los ervan te zien.
Men kijkt hem dus aan op het handelen van Israel.quote:De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Niet om mijn gelijk te willen halen maar hij begint toch echt met: "Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant".quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, hij zegt:
[..]
Men kijkt hem dus aan op het handelen van Israel.
Precies. De domme variant is: ''Smerige Jood''. De slimme variant is: ''Zeg eens, wat vind jij van het beleid van Israel?'' Althans, zo vat ik dat op vanwege de laatste zin. Als hij antizionisme wilde gelijkstellen aan antisemitisme, dan had hij die laatste zin niet moeten zeggen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Niet om mijn gelijk te willen halen maar hij begint toch echt met: "Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant".
Waarbij de slimme variant van antisemitisme antizionisme is, zoals het citaat aangeeft wat jij citeeert. Antizionisme ziet hij dus als de tweede, en slimmere, vorm van antisemitisme als je zijn hele citaat in context leest.
Omdat ze 2 dingen missen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:46 schreef Desunoto het volgende:
En je was niet bang de taxi uit geschopt te worden?
Maar volgens mij zou je wel kunnen stellen dat joden een stuk toleranter en vredelievender zijn. Hier in Nederland vallen ze in ieder geval niemand lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Maakt niet uit. Beide illegaal volgens de VN. Marokko heeft het recht niet om het gebied bezet te houden. De bevolking van Westelijke Sahara heeft recht op zelfbeschikking. De situatie in Israël doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Westelijke Sahara en het conflict is niet met Israel te vergelijken, de geschiedenis is zeer anders.
Nee, het is een hele lieve jongen, ook nog een homo, rijdt me weleens vaker naar huis. Hij noemt me altijd zijn favoriete pinda meisje.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:46 schreef Desunoto het volgende:
En je was niet bang de taxi uit geschopt te worden?
Doe eens niet zo achterlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Keer op keer blijven we lezen over de enorme blunder van NL (en de rest van Europa) om Marokkanen te importeren.
Maar goed, hadden we als land destijds maar niet voorover moeten bukken in de jaren 70 om de olie import veilig te stellen: Oil for Immigration
Of aan de PVDA die hen van zulke hoge uitkeringen voorzag dat ze het ook niet hoefden te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.
Ik neem aan dat we jou niet horen als iemand roept dat hij of zij een andere bevolkingsgroep niet zal missen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:50 schreef Psy-freak het volgende:
Het kan me niets schelen als de joden hier weg zijn.
En door mensen zoals jij is er een staat voor joden nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:50 schreef Psy-freak het volgende:
Het kan me niets schelen als de joden hier weg zijn.
[Olie-op-vuur-modus] Die is er toch? Kunnen ze mooi allemaal gaan wonen. [/Olie-op-vuur-modus]quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:47 schreef waht het volgende:
[..]
En door mensen zoals jij is er een staat voor joden nodig.
Zeker, ik wilde enkel een doordachte opmerking maken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[Olie-op-vuur-modus] Die is er toch? Kunnen ze mooi allemaal gaan wonen. [/Olie-op-vuur-modus]
Wat hebben Amsterdamse Joden met Palestijnen te maken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huisantisemieten vinden dit soort topics altijd snel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
im out of here....
wtf slaat dit nou op.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze 2 dingen missen.Want alle Joden zijn evil. Staat er hier geen ban op dit soort antisemitisme?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze 2 dingen missen.grappig....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens, dat was een van de belangrijkste redenen om massaal goedkope gastarbeiders te importeren. Alleen jammer dat er dus totaal niet op gelet was of ze qua mentaliteit in de westerse samenleving pasten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:24 schreef Mylene het volgende:
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.
Zo lang Marokkanen worden beschermd door Pechtold en zijn linkse criminele vriendjes, zal dit land afglijden naar een achterlijk, onbeschaafd land.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Tsja, wat doe je eraan? Het zijn niet alleen Joden, maar ook mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Vriendinnen van mij die voor Nederlandse hoer en nog meer fraais zijn uitgescholden, durven ook niet meer een avondje te stappen. Het zijn de rotte appels die het blijven verpesten.
Meningen?
Ik wou dat het waar was. Maar de opkomst van de PVV is al bewijs genoeg dat de beroemde Nederlandse tolerantie een sprookje is. En een ieder met een beetje kennis weet dat fouten gemaakt in het verleden zich steeds weer herhalen in het heden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:36 schreef RacerDKB het volgende:
Telegraaf = onzin.
Telegraaf = sensatie.
Oh, het kon dus nog dommer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat je even vergeet is dat de rechtse partijen ook regelmatig aan de macht zijn geweest. In de essentie is in het spel van de macht geen enkele politicus of partij te vertrouwen. Eigenbelang en het winnen van kiezers al dan niet met het verkopen van leugens en onwaarheden is het doel van het spel. Rechts, links het maakt allemaal geen moer uit. In de extremen daarvan zijn de gevolgen altijd hetzelfde. En wat achterlijk en beschaafd zijn is in 2.500.000 miljoen jaar menselijke geschiedenis niks veranderd. Vroeger met knuppels wellicht nu met atoomwapens.quote:Op zaterdag 11 december 2010 06:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zo lang Marokkanen worden beschermd door Pechtold en zijn linkse criminele vriendjes, zal dit land afglijden naar een achterlijk, onbeschaafd land.
Doch dat gebeurt aan de lopende band. Gister was er ook een mooie reportage over bij de KRO op NL2. Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg, want een Jood is meer waard dan een moslim.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:04 schreef Mylene het volgende:
Moslims uitschelden is goed omdat ze zich niet aanpassen.
Als dit al een ban moet opleveren, dan had de de helft hier niet meer kunnen posten vanwege de opmerking richting andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want alle Joden zijn evil. Staat er hier geen ban op dit soort antisemitisme?
Dus dan mag je niet afgeven op de Israelische bezetting. De logica ontgaat me.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:19 schreef Mylene het volgende:
Bovendien zijn een groep Marokkanen die afgeven op de Israëlische bezetting hypocriet omdat hun land de Westelijke Sahara bezet houdt. Marokko onderdrukt zelf een volk.
Mijn hemel, dat stuk. Hilarisch!quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Keer op keer blijven we lezen over de enorme blunder van NL (en de rest van Europa) om Marokkanen te importeren.
Maar goed, hadden we als land destijds maar niet voorover moeten bukken in de jaren 70 om de olie import veilig te stellen: Oil for Immigration
Saïd Bensellam is iemand met een succesvolle aanpak. Hij is ook te gast geweest bij Pauw & Witteman. Hij begeleidt Marokkaanse reljongeren in zijn vrije tijd. Het is vooral aanspreken op hun gedrag en tegelijkertijd perspectief bieden. Geen geouwehoer en zonder poespas. Marokkaanse jongeren die elkaar aanspreken op hun gedrag.quote:Op zaterdag 11 december 2010 07:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen weet dat er een probleem is, alleen de oplossing van dit probleem verschilt.
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.quote:De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? Wat een gelul.quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.quote:Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? En dan wordt hij agressief? Wat een gelul.quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Het komt ook door betutteling van linkse partijen. Voor moslims denken, wat voor hun goed zou kunnen zijn. Deze groep wordt er vervolgens op aangesproken terwijl ze nergens om gevraagd hebben. Flapdrol Wilders spint er garen bij.quote:Op zaterdag 11 december 2010 07:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik wou dat het waar was. Maar de opkomst van de PVV is al bewijs genoeg dat de beroemde Nederlandse tolerantie een sprookje is. En een ieder met een beetje kennis weet dat fouten gemaakt in het verleden zich steeds weer herhalen in het heden.
Het heeft niks te maken met linkse partijen. Lekker de schuld afschuiven, als je dan toch zo bezig bent, dan is het gedrag van deze jongeren de schuld van Israel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Het komt ook door betutteling van linkse partijen. Voor moslims denken, wat voor hun goed zou kunnen zijn. Deze groep wordt er vervolgens op aangesproken terwijl ze nergens om gevraagd hebben. Flapdrol Wilders spint er garen bij.
Dom antisemitisme zit diep in linkse kringenquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
hou jij maar voortaan bij je hbo rechtenquote:Op zaterdag 11 december 2010 10:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.
[..]
Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? En dan wordt hij agressief? Wat een gelul.
Als je vindt dat je recht hebt dat het zionisme niet wordt aangevallen dan zou ik bijna zeggen donder maar op naar je eigen land. Alleen is Israel zijn eigen land niet.
Totdat deze redenering op moslims losgelaten wordt, dan gaat die smoel weer op vol volume open "DIZKRIMINAZI".quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je vindt dat je recht hebt dat het zionisme niet wordt aangevallen dan zou ik bijna zeggen donder maar op naar je eigen land. Alleen is Israel zijn eigen land niet.
Wordt het weer te ingewikkeld voor je als je niet alle orthodoxen over één kam kan scheren?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:13 schreef Athlon64x het volgende:
Orthodoxe joden erkennen ISRAËL NIET .
Het zou je sieren omdat inderdaad niet te doen nee.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt het weer te ingewikkeld voor je als je niet alle orthodoxen over één kam kan scheren?
wordt het weer te ingewikkeld voor jou om eigen mening te vormen. die in bezette gebieden zijn geen orthodoxenquote:Op zaterdag 11 december 2010 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wordt het weer te ingewikkeld voor je als je niet alle orthodoxen over één kam kan scheren?
En gaat er van jou nog een antwoord komen waarom wij niet en masse hoofddoekjes af moeten gaan tuigen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hoor in ieder geval niet bij jouw "wij" en ik heb geen reden nodig om iemand met rust te laten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En gaat er van jou nog een antwoord komen waarom wij niet en masse hoofddoekjes af moeten gaan tuigen?
Nee, hoe kom je daarbij?quote:Want dat ze op straat uiten dat ze islamo-fascisisten zijn, en als iemand hen daar dan op aanspreekt is dat discriminatie?
Er wordt hier door de PVV-partijkrant en de geinterviewde gedaan alsof antizionisme hetzelfde is als antisemitisme. Terwijl iedereen die tegen racisme is ook tegen het zionisme is. Nu is tegen racisme zijn een beetje uit, steeds meer mensen voelen zich zo'n loser dat hun ras de enige mogelijkheid is om zich nog goed over zichzelf te voelen, ik doe daar niet aan mee.quote:Als je vindt dat je recht hebt dat het islam niet wordt aangevallen dan zou ik bijna zeggen donder maar op naar je eigen land.
Van links mogen eenvoudige oplossingen niet, want die kunnen niet correct zijn. Dat hebben ze geleerd op hun sociologie opleiding. Ergens wel begrijpelijk, want sociologie is niet te volgen. De linksen denken dat dat komt doordat sociologie enorm ingewikkeld is. De rechtsen weten dat sociologie de moderne astrologie is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
Verschrikkelijk! De vrijheid van 20 jaar geleden heeft plaats gemaakt voor intolerantie richting Joden en homo's. We boffen maar dat de PvdA-man die in Amsterdam 'de boel bij elkaar hield' geen premier is geworden. Het was in Nederland waarschijnlijk dezelfde puinhoop geworden als nu in Amsterdam. De enige oplosing voor het huidige probleem in Amsterdam is het New York beleid van Juliano: op iedere hoek van de straat (waar dat nodig is) een agent. Ik heb het zelf zien functioneren. Zo eenvoudig is het, echt!
Ah, of ik van jou aan wil nemen dat een keppeltje echt wel een symbool van zionisme is, en een hoofddoekje zeker géén symbool is van de fundamentalistische islam?quote:
Ja, want het marokkaanse tuig dat joden het leven zuur maakt, die zijn politiek zéér bewust wil jij ons uit gaan leggen, en die maken slechts die joden hun leven zuur omdat ze anti-zionistisch zijn, en niet gemotiveerd uit de van joden haat doortrokken onderbuik bedoel je te zeggen?quote:Er wordt hier door de PVV-partijkrant en de geinterviewde gedaan alsof antizionisme hetzelfde is als antisemitisme.
Welnee. Puur electoraal belang. De PvdA is over, als moslims er niet meer op stemmen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Van links mogen eenvoudige oplossingen niet, want die kunnen niet correct zijn.
Dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah, of ik van jou aan wil nemen dat een keppeltje echt wel een symbool van zionisme is,
Dat is het niet.quote:en een hoofddoekje zeker géén symbool is van de fundamentalistische islam?
Ik zeg alleen dat je best antizionistisch mag zijn, en zelfs moet als je genoeg fatsoen en zelfrespect in je donder hebt om antiracistisch te zijn. Dat mag geen aanleiding zijn voor een orthodoxe jood om agressief te gaan doen. Dat de PVV-partijkrant antizionisme als antisemitisme presenteert is waar ik mij tegen keer. Dat is zionistische propaganda waar menig simpele ziel intrapt.quote:Dat neem ik niet aan van je. Het besef dat jij smerige discriminatie aan het goed praten bent vanuit je eigen nogal subjectieve beleving, is dat aanwezig bij jou, nee hé?
Wat gebeurt er dan eigenlijk precies? Waar hebben we het over? Wie wordt het leven zuur gemaakt en op welke schaal gebeurt dat? De zionisten hebben er nogal een handje van om antisemitisme daar te zien waar het niet is, aangezien hun zionistische agenda daarbij gebaat is.quote:Ja, want het marokkaanse tuig dat joden het leven zuur maakt,
Het probleem lijkt mij vooral dat zij joden en Israel vereenzelvigen, dus antisemitische dingen gaan roepen terwijl het ze alleen maar om Israel en dus het zionisme gaat. Je moet joden en zionisten natuurlijk niet over een kam scheren, niet alle joden zijn racistisch en vinden dat anderen hun huis uit moeten worden gezet om plaats te maken voor het uitverkoren ras. Maar daaraan hebben de zionisten ook schuld, aangezien zij dat onderscheid zelf bewust ook niet maken en doen alsof je tegen joden bent als je tegen Israel bent. Wat die Marokkaanse pubers doen is precies dezelfde redenering volgen maar dan andersom.quote:die zijn politiek zéér bewust wil jij ons uit gaan leggen, en die maken slechts die joden hun leven zuur omdat ze anti-zionistisch zijn, en niet gemotiveerd uit de van joden haat doortrokken onderbuik bedoel je te zeggen?
Als je met je Che-shirtje over straat gaat en daarmee dus een mening uit, vind ik niet dat je moet zeuren als je daar dan opmerkingen over naar je hoofd geslingerd krijgt. Als je openlijk zionist bent, moet je ook niet zeuren dat je verbaal wordt aangevallen op dat racisme. Maar dan hebben we het uiteraard over onvriendelijke toevoegingen ten aanzien van die uiting, niet over bedreiging e.d. of opmerkingen over ras en dergelijke.quote:En zelfs al zou dat zo zijn, vind jij dat dan te billijken? Individuen aanpakken omdat een staats-entiteit aan de andere kant van de wereld zich misdraagt?
Gelul. Het is gewoon een jong stel dat het huis uit wil en op avontuur gaat.quote:Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Dat gaat pas gebeuren als het de zelfbenoemde linkse elite echt gaat raken. Maar die verhuizen eerder weg uit Amsterdam om lekker verder te kunnen dromen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:53 schreef voice-over het volgende:
Verschrikkelijk! De vrijheid van 20 jaar geleden heeft plaats gemaakt voor intolerantie richting Joden en homo's. We boffen maar dat de PvdA-man die in Amsterdam 'de boel bij elkaar hield' geen premier is geworden. Het was in Nederland waarschijnlijk dezelfde puinhoop geworden als nu in Amsterdam. De enige oplosing voor het huidige probleem in Amsterdam is het New York beleid van Juliano: op iedere hoek van de straat (waar dat nodig is) een agent. Ik heb het zelf zien functioneren. Zo eenvoudig is het, echt!
Doe dat recept voor dat beton van die plaat voor je kop patenteren, dat moet kapitalen waard zijnquote:Op zaterdag 11 december 2010 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelul. Het is gewoon een jong stel dat het huis uit wil en op avontuur gaat.
Wat zeg je dan wel?quote:
En het keppeltje is natuurlijk wél een symbool van zionisme.quote:Dat is het niet.
Waar zijn orthodoxe joden dan agressief?quote:Ik zeg alleen dat je best antizionistisch mag zijn, en zelfs moet als je genoeg fatsoen en zelfrespect in je donder hebt om antiracistisch te zijn. Dat mag geen aanleiding zijn voor een orthodoxe jood om agressief te gaan doen. Dat de PVV-partijkrant antizionisme als antisemitisme presenteert is waar ik mij tegen keer. Dat is zionistische propaganda waar menig simpele ziel intrapt.
Ah, dat is het. Joden hebben helemaal geen last van overlast, ze doen maar alsof om hun 'zionistische agenda' te bevorderen.quote:Wat gebeurt er dan eigenlijk precies? Waar hebben we het over? Wie wordt het leven zuur gemaakt en op welke schaal gebeurt dat? De zionisten hebben er nogal een handje van om antisemitisme daar te zien waar het niet is, aangezien hun zionistische agenda daarbij gebaat is.
Ach, maar tegelijkertijd moeten ze natuurlijk niet zeiken als tuig hun leven zuur maakt, oh, wacht ik vergat dat dat helemaal niet gebeurde, dat was die zionistische agenda!quote:Het probleem lijkt mij vooral dat zij joden en Israel vereenzelvigen, dus antisemitische dingen gaan roepen terwijl het ze alleen maar om Israel en dus het zionisme gaat. Je moet joden en zionisten natuurlijk niet over een kam scheren, niet alle joden zijn racistisch en vinden dat anderen hun huis uit moeten worden gezet om plaats te maken voor het uitverkoren ras.
Dus hoofddoeken beschimpende opmerkingen naar hun hoofd slingeren is ook niks mis mee?quote:Als je met je Che-shirtje over straat gaat en daarmee dus een mening uit, vind ik niet dat je moet zeuren als je daar dan opmerkingen over naar je hoofd geslingerd krijgt.
Inderdaad, de PvdA heeft Nederland uitgeleverd aan de Islam in ruil voor stemmen. De PvdA is imho een hele foute partij met aan het roer een nep-jood die geen enkele wroeging heeft t.a.v. de 6.000.000 Holocaust-slachtoffers.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Welnee. Puur electoraal belang. De PvdA is over, als moslims er niet meer op stemmen.
Dit slaat nergens op... dus alleen omdat de PVDA altijd is opgekomen voor allochtonen en heeft laten zien dat ook allochtonen zich bij hun thuis kunnen voelen, hebben ze zich "uitgelevert aan de Islam"?quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Inderdaad, de PvdA heeft Nederland uitgeleverd aan de Islam in ruil voor stemmen. De PvdA is imho een hele foute partij met aan het roer een nep-jood die geen enkele wroeging heeft t.a.v. de 6.000.000 Holocaust-slachtoffers.
De PvdA had trouw moeten blijven aan haar afkomst.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:02 schreef PastorOfMuppets het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op... dus alleen omdat de PVDA altijd is opgekomen voor allochtonen en heeft laten zien dat ook allochtonen zich bij hun thuis kunnen voelen, hebben ze zich "uitgelevert aan de Islam"?
Wat zie jij dan liever, partijen die Moslims beschimpen en zich niet thuis laten voelen?
Als je de geschiedenis Cohen bestudeert wordt je dat van die nep-jood ook veel duidelijker.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Inderdaad, de PvdA heeft Nederland uitgeleverd aan de Islam in ruil voor stemmen. De PvdA is imho een hele foute partij met aan het roer een nep-jood die geen enkele wroeging heeft t.a.v. de 6.000.000 Holocaust-slachtoffers.
Toch hoop ik vurig dat hij nog lang lijsttrekker blijftquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je de geschiedenis Cohen bestudeert wordt je dat van die nep-jood ook veel duidelijker.
Hij kan ook naar London. Ik zie hier religieuze joden en moslims zonder problemen in dezelfde wijk leven.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.
[..]
Hoe zie je aan iemand of hij zionist is? Joden zijn niet allemaal zionisten.quote:Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? Wat een gelul.
Op de manier zoals jij doet, ze allemaal klakkeloos neerzetten als zionisten?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij kan ook naar London. Ik zie hier religieuze joden en moslims zonder problemen in dezelfde wijk leven.
Ja, maar hij vind het leuk om de terreur die uitgeoefend wordt door tuig danwel glad te ontkennen (De zionistische agenda), danwel net te doen alsof dat soort gedrag gezien moet worden als "discussiëren".quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:19 schreef Viajero het volgende:
[..]
Op de manier zoals jij doet, ze allemaal klakkeloos neerzetten als zionisten?
Heb je daar een bron van? Ik neem dat op straat niet waar inderdaad, en ook van mijn vriendin die al jaren voor een orthodoxe jood werkt en af en toe ook bij hem thuis komt en zijn (grote) familie kent hoor ik daar helemaal niets over.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:20 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ook daar ze allang bezig met hun spullen pakken en wegwezen.
Maar ik snap dat jij dat op straat niet waarneemt, nee.
Allerhande publicaties, variërend van Mein Kampf in een gemiddelde winkel te koop, tot regelrecht geweld richting joden wat niet zo mag heten, en vergeet de jodenhatende ex-burgemeester niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Ik neem dat op straat niet waar inderdaad, en ook van mijn vriendin die al jaren voor een orthodoxe jood werkt en af en toe ook bij hem thuis komt en zijn (grote) familie kent hoor ik daar helemaal niets over.
Dat jij in paniek raakt van de media zegt helemaal niets over de orthodoxe joden die hier al generaties wonen en de situatie hier een stuk beter kennen dan jij. Ik heb al die dingen waar je het over hebt meegekregen, maar daar gaat het niet over. Ik vroeg naar een bron dat joden London verlaten omdat ze bang zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Allerhande publicaties, variërend van Mein Kampf in een gemiddelde winkel te koop, tot regelrecht geweld richting joden wat niet zo mag heten, en vergeet de jodenhatende ex-burgemeester niet.
En dat je niet te koop loopt richting de buitenwacht met minder fraaie dingen die gebeuren, tja.
Die zeer spraakmakende documentaires over de haat spuwende moskeeën in het VK, niks van meegekregen ook?
Klik.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat jij in paniek raakt van de media zegt helemaal niets over de orthodoxe joden die hier al generaties wonen en de situatie hier een stuk beter kennen dan jij. Ik heb al die dingen waar je het over hebt meegekregen, maar daar gaat het niet over. Ik vroeg naar een bron dat joden London verlaten omdat ze bang zijn.
Ja. Ik snap daar niks vanquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:38 schreef geenhoor het volgende:
oh oh, ach liever homo's, bejaarden, vrouwen, joden de stad/het land uit jagen dan dat je die kutmarokkanen aanpakt
Ja, leuk. Ik kan ook in google typen. Heb je de resultaten uberhaupt bekeken?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Klik.
Maar ik voel hem al aankomen denk ik. Wil jij dogmatisch je hakken in het zand zetten (Hier gebeurt dat niet!Waar ik nu woon is alles zoveel beter!
), dan laat ik jou lekker in je illusie.
Terwijl er redelijk bekend is dat dit europa-wijd gebeurt. Maar wil jij vertellen dat in dat land waar je op TV kunt zien dat moskeeën haatzaaien, en de politiek nog erger met z'n z'n mond vol tanden staat betreffende de materie, want ze doen er niet eens wat tegen, in die stad waar jij echt geen uur rond kunt lopen zonder meer burka's tegen te komen dan je kunt tellen op 2 handen, leef je uit. Zal wel een fijn gevoel geven
Dat is dus een jood die naar London toegaat.quote:a young Jew who is leaving for London told De Standaard. ...
Weer een jood die naar London toe gaat.quote:but is thought to favor a move to London because of high taxes in Israel. ...
Dat zei ik toch?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik kan ook in google typen. Heb je de resultaten uberhaupt bekeken?
Nummer 1:
[..]
Dat is dus een jood die naar London toegaat.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelul. Het is gewoon een jong stel dat het huis uit wil en op avontuur gaat.
Met het verschil dat ik het over London heb, niet over Nederland waar er kennelijk wel joden zijn die angst hebben, terecht of niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zei ik toch?
[..]
Maar laat ik het proberen om te draaien:quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik kan ook in google typen. Heb je de resultaten uberhaupt bekeken?
M'n eigen angst? A) ben ik geen jood B) dit komt voor, ik bedenk het niet. Ik wil wel graag van jou horen waarom "jullie moslims" dat zogenaamd niet doen?quote:Je kan wel heel bijdehand doen, maar je hebt alleen je eigen angst op Londonse joden geprojecteerd, terwijl dat echt nergens uit blijkt.
Precies, want meneer de kosmopoliet weet hetquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Met het verschil dat ik het over London heb, niet over Nederland waar er kennelijk wel joden zijn die angst hebben, terecht of niet.
Ik hier ook, en ik heb het in Amsterdam ook gezien. Mijn vraag was dan ook wat er nou eigenlijk aan de hand is. Wat is er gebeurd, en hoe structureel is dat?quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij kan ook naar London. Ik zie hier religieuze joden en moslims zonder problemen in dezelfde wijk leven.
Dat zei ik al. Maar kennelijk raakt meneer op straat in verhitte discussies waarbij hij agressief wordt. En dan doet hij en de PVV-partijkrant het voorkomen alsof een verbale aanval op het zionisme antisemitisch is. Dáár keer ik mij tegen. Het zionisme is een racistische en daarmee verwerpelijke ideologie die verbaal aangevallen mag worden (het moet eigenlijk zelfs).quote:Hoe zie je aan iemand of hij zionist is? Joden zijn niet allemaal zionisten.
In geval ja: hoe komt dat dan? A'la de PvdA "onze moslims doen dat niet!quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:01 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar laat ik het proberen om te draaien:
Alhoewel dit zichtbaar is in heel europa stel jij dat dat in het VK niet voorkomt?
Een ja/nee antwoord is afdoende.
[quote]
Ja. Als je helemaal geen bronnen kan vinden, en ik ook uit mijn (gelimiteerde, maar toch) contacten met de joodse gemeenschap hier daar helemaal niets over hoor, lijkt me dat dat niet voor London geldt.
Ok, sorry, ik bedoelde niet persoonlijk te worden, maar je projecteert wel zaken die over continentaal Europa gaan op het VK, zonder ook maar enige bron aan te voeren over hoe joden hier daarover denken.quote:M'n eigen angst? A) ben ik geen jood B) dit komt voor, ik bedenk het niet. Ik wil wel graag van jou horen waarom "jullie moslims" dat zogenaamd niet doen?
Ja, precies, want dat tuig, dat is helemaal geen tuig! Ze zijn gewoon zeer politiek bewust. Ze hebben bonafide issues met joden, heeft helemaal niks met de jodenhatende onderbuik te maken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan nog verbaasd zijn ook dat niet alle Marokkaanse pubers die verstrengelingen van zionisme met het joodse geloof, de joodse cultuur en het joodse ras eventjes haarfijn ontrafelen? Waar ben je dan op uit?
Ik zie alleen hoe de situatie hier is, ik kan het je helaas ook niet uitleggen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:05 schreef SeculasStatius het volgende:
En nog even een toegift dan:
.
Maar ik hoor nog steeds graag van je hoe dat toch werkt, dat dat he-le-maal niet voorkomt in London, want....eh, ja, dat ga jij mij haarfijn uitleggen
Tja...als je iets over marokkanen zegt ben je aan het discrimineren maar ondertussen zijn het zelf de grootste racisten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Tsja, wat doe je eraan? Het zijn niet alleen Joden, maar ook mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Vriendinnen van mij die voor Nederlandse hoer en nog meer fraais zijn uitgescholden, durven ook niet meer een avondje te stappen. Het zijn de rotte appels die het blijven verpesten.
Meningen?
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is. Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hier ook, en ik heb het in Amsterdam ook gezien. Mijn vraag was dan ook wat er nou eigenlijk aan de hand is. Wat is er gebeurd, en hoe structureel is dat?
[..]
Dat zei ik al. Maar kennelijk raakt meneer op straat in verhitte discussies waarbij hij agressief wordt. En dan doet hij en de PVV-partijkrant het voorkomen alsof een verbale aanval op het zionisme antisemitisch is. Dáár keer ik mij tegen. Het zionisme is een racistische en daarmee verwerpelijke ideologie die verbaal aangevallen mag worden (het moet eigenlijk zelfs).
Als hij dan voor zionist wordt aangezien op basis van uiterlijke kenmerken die dat niet betekenen, dan deugt dat ook niet maar dat is een formaliteit aangezien hij antizionisme als antisemitisme ziet. En zionisme en antisemitisme zijn nog op veel meer manieren verstrengeld, zionisten vergroten systematisch aanwezig antisemitisme uit, ze verzinnen het daar waar het niet is, en ze bevorderen het zelfs met hun vereenzelviging van kritiek op Israel en het zionisme met antisemitisme.
En dan nog verbaasd zijn ook dat niet alle Marokkaanse pubers die verstrengelingen van zionisme met het joodse geloof, de joodse cultuur en het joodse ras eventjes haarfijn ontrafelen? Waar ben je dan op uit?
Ach laat Greta nou.....quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is. Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.
Segregatie en tolerantie zijn niet hetzelfde, dat is 1.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:09 schreef Viajero het volgende:
Dat is inderdaad een hele interessante vraag, die ik mezelf ook vaak gesteld heb. Ik heb geen duidelijk antwoord. In London is het hele Moslim/Joden vraagstuk sowieso nauwelijks iets waar mensen het over hebben, ik denk dat mensen hier inderdaad toleranter zijn (of meer bezig met zichzelf ipv zich druk te maken over een of twee van de honderden ethnische en religieuze gemeenschappen in London), en ook de media en politieke partijen veel minder olie op het vuur gooien.
Niks projectie. Latijnse begrip ceteris paribus. Bij gelijke omstandigheden. Jij bent degene die tegen de stroom in jezelf verteld dat het in je huidige woonplaats niet gebeurt, en hebt totaal geen antwoord als ik je vraag waarom.quote:Ok, sorry, ik bedoelde niet persoonlijk te worden, maar je projecteert wel zaken die over continentaal Europa gaan op het VK, zonder ook maar enige bron aan te voeren over hoe joden hier daarover denken.
Dat stond er al. Kwestie van begrijpend lezen.quote:
Ook dat zeg ik niet.quote:En het keppeltje is natuurlijk wél een symbool van zionisme.
Hij kennelijk:quote:Waar zijn orthodoxe joden dan agressief?Was dat relevant?m Of ging het over niet-joden die agressief zijn richting joden?
Wederom een kwestie van leesvaardigheid.quote:De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Het een sluit het ander niet uit. Feit is dat zionistische clubjes graag mogen doen alsof. Het Jules Croisetsyndroom misschien?.quote:Ah, dat is het. Joden hebben helemaal geen last van overlast, ze doen maar alsof om hun 'zionistische agenda' te bevorderen.
Wat gebeurt er dan? Dat vroeg ik al eerder.quote:Ach, maar tegelijkertijd moeten ze natuurlijk niet zeiken als tuig hun leven zuur maakt, oh, wacht ik vergat dat dat helemaal niet gebeurde, dat was die zionistische agenda!
Ik pleit voor tolerantie, dus dan moet je mensen in hun dagelijkse doen en laten met rust laten. Maar anderzijds kun je niet nadrukkelijk je mening uiten, en dan het recht claimen dat die onweersproken blijft. Maar ook al deugt de aanleiding niet, als meneer toch in discussie raakt op straat over het zionisme, dan is het schandalig om een antizionist als antisemiet af te schilderen.quote:Dus hoofddoeken beschimpende opmerkingen naar hun hoofd slingeren is ook niks mis mee?
Die rechtvaardiging is er niet blijkbaar, het is de domheid van jouw hoofd die tot die conclusie leidt.quote:Ik blijf er vervelend op wijzen, als er in jouw domme hoofd blijkbaar rechtvaardiging bestaat om joden het leven zuur te maken met verwijzing naar Israël zie ik niet in waarom dat met hoofddoeken ook niet mag, met verwijzing naar die beerput die we de islam noemen.
Maar ik had toch al gezegd dat die linkse racist gewoon graag doet alsof een scheldkannonade van tuig maar gewoon als een vruchtbare discussie beschouwd moet worden?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is. Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.
Nee, hij zegt dat antizionisme agressie oproept, toch niet bij de antizionist zelf lijkt me.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is.
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.quote:Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan nog verbaasd zijn ook dat niet alle Marokkaanse pubers die verstrengelingen van zionisme met het joodse geloof, de joodse cultuur en het joodse ras eventjes haarfijn ontrafelen?
Niks projectie. Latijnse begrip ceteris paribus. Bij gelijke omstandigheden. Jij bent degene die tegen de stroom in jezelf verteld dat het in je huidige woonplaats niet gebeurt, en hebt totaal geen antwoord als ik je vraag waarom.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Segregatie en tolerantie zijn niet hetzelfde, dat is 1.
Ten tweede: onwaarschijnlijk.
Ik pleur voor je voeten dat het overal waarneembaar is, vraag je waarom dat 'zogenaamd' in jou fijne woonplaats niet gebeurt en je hebt concreet geen antwoord.
Dan is het waarschijnlijk dat jij niet erg goed geïnformeerd bent. Dat gecombineerd met dat (logischerwijs) die intolerantie niet aan de grote klok gehangen wordt. Spoel 20 jaar terug in NL en als je de media moest geloven waren er ook geen barsten in het mooie multiculti project. Ondertussen weten we beter.
En heb je m'n toegift nog gelezen?
[..][quote]
Hallo zeg, er wonen zo'n 300.000 joden in het VK, de meeste in London (2001 census), en nog kan je geen enkel resultaat vinden over joden die uit London vluchten. En dan ben ik ongeinformeerd? Er zijn hier zeker antisemitische incidenten, maar jij verbindt daar de conclusie aan dat joden hier zich ook niet veilig voelen en willen vluchten, zonder enige onderbouwing.
En je had het volgens mij eerder over je vriendin die voor orthodoxe joden werkt? Tip: laat je vriendin de materie zelf aansnijden. Laat haar vragen wat die mensen ervaren, in plaats van het feit dat hun er zelf nooit over beginnen gemakshalve maar te interpreteren als "Hier gebeurt dat niet!quote:Ik heb ook geen duidelijk antwoord op de vraag waarom we in een financiele crisis verkeren, en toch zitten we in een financiele crisis.
Dat zegt hij nergens, dat maak jij ervan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat antizionisme agressie oproept, toch niet bij de antizionist zelf lijkt me.
[..]
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.
Dus er is overeenstemming dat diegene die begint geweldadig te doen tegen iemand met een keppeltje, louter omdat zo iemand er 1 draagt, fout is, en niet degene die dat zat is en daarom maar besluit te verhuizen?quote:
Dus hij laat commentaar over Israël/zijn geloof niet over zijn kant gaan, hij reageert, dus is hij agressief, en niet degene die ongewenst begint met bekritiseren?quote:Hij kennelijk:
Net zoals het niet uit te sluiten valt dat moslims ooit met achterstelling te maken hebben, want die doen immers graag alsof?quote:Het een sluit het ander niet uit. Feit is dat zionistische clubjes graag mogen doen alsof. Het Jules Croisetsyndroom misschien?.
Daar gaat de OP over joh. Ik ga niet mee met als de volwaardige jodenhater die je blijkt te zijn door maar net doen alsof ze het 'bedenken'.quote:Wat gebeurt er dan? Dat vroeg ik al eerder.
Tenzij je jood bent, volgens je eigen redeneringen. Want als je dan dat recht niet claimt, en derhalve de discussie aangaat, ben je volgens de mooie fascist die je bent ineens "agressief"quote:Ik pleit voor tolerantie, dus dan moet je mensen in hun dagelijkse doen en laten met rust laten. Maar anderzijds kun je niet nadrukkelijk je mening uiten, en dan het recht claimen dat die onweersproken blijft.
Iets met oorzaak, gevolg. Als die moslim z'n smoel houd en die jood met rust laat, hadden we deze discussie niet.quote:Maar ook al deugt de aanleiding niet, als meneer toch in discussie raakt op straat over het zionisme, dan is het schandalig om een antizionist als antisemiet af te schilderen.
Nee, maar die mocro's zijn reguliere intellectuelenquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.
En nog een keertje:quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.
Nee, als jij iets gequotes wil onderbreken moet je zelf de tags zettenquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:35 schreef Viajero het volgende:
Wat is er trouwens aan de hand met de quote functie? Ik zet ze echt goed neer....
Uiteraard niet, maar dat is nog geen reden om antizionisme gelijk te stellen met antisemitisme, sterker nog, dat werkt dit soort dingen alleen maar in hand. Ook al weet ik nog steeds niet waar het nou eigenlijk over gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.
Is dat echt te veel gevraagd?
Ah, ok. Maar van antisemitische incidenten naar een onveilig gevoel wat zo erg wordt dat je besluit weg te wezen.quote:Er zijn hier zeker antisemitische incidenten, maar jij verbindt daar de conclusie aan dat joden hier zich ook niet veilig voelen en willen vluchten, zonder enige onderbouwing.
Pleur op met je anti-zionisme. Daar is dat tuig helemaal niet mee bezig.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dat is nog geen reden om antizionisme gelijk te stellen met antisemitisme, sterker nog, dat werkt dit soort dingen alleen maar in hand. Ook al weet ik nog steeds niet waar het nou eigenlijk over gaat.
Kom maar terug als je het lezen onder de knie hebt gekregen, dit heeft geen zin zo.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:39 schreef SeculasStatius het volgende:
Dus er is overeenstemming dat diegene die begint geweldadig te doen tegen iemand met een keppeltje, louter omdat zo iemand er 1 draagt, fout is, en niet degene die dat zat is en daarom maar besluit te verhuizen?
Dat denk jij, maar je hebt geen enkele onderbouwing. Joden in London hebben echt Wilders niet nodig om een blog te schrijven, of in de media te krijgen dat ze bang zijn. Ook al zouden de Britse media gecensureerd worden zoals jij schijnt te denken, dan nog zouden Amerikaanse en Israelische media er als een tijger op duiken om daarover te rapporteren als dat zo zou zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah, ok. Maar van antisemitische incidenten naar een onveilig gevoel wat zo erg wordt dat je besluit weg te wezen.
Is dat echt een brug te ver om te veronderstellen dan? Ik denk het niet. Jij? En als ik dan concludeer dat joden die hun heil ergens anders gaan zoeken in heel europa voorkomen, blijf jij dan volhouden dat dat bij jou niet gebeurt?
En nogmaals: dat ga jij nooit aan de grote klok gehangen zien worden. Tenzij er ook op dat eiland een wilders revolutie plaats vind.
En je voorbeeld van de financiële crisis is slecht. De anatomie daarvan is bekend
Omdat individuele joden buiten Israel er ook weinig aan kunnen doen, en er ook flink veel joden zijn, zowel in israel als daarbuiten, die ook flinke kritiek hebben op de bezetting.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan natuurlijk ook Israël verwijten dat ze het Jodendom misbruiken om mensen in andere landen bij hun nationalistische ideologie te betrekken. Waarom de schuld aan de Marokkanen geven?
Dan is het helemaal dom van Israëlquote:Op zaterdag 11 december 2010 15:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat individuele joden buiten Israel er ook weinig aan kunnen doen, en er ook flink veel joden zijn, zowel in israel als daarbuiten, die ook flinke kritiek hebben op de bezetting.
Het gaat niet eens om Israël an sich, want de helft kan het nog niet eens aanwijzen op de kaart.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En nog een keertje:
Houd eens op met net doen alsof het tuig wat zich hier schuldig aan maakt echt de intentie heeft om zinnig te discussiëren / überhaupt precies het fijne lijntje tussen jodenhaat/anti zionisme kan onderscheiden.
We hebben het niet over een discussie in het equivalent van de engelse De Balie vriend. We hebben het over *tuig* wat begint te schelden op keppeltjes, puur omdat zo iemand er een draagt.
Exact. Mensen moeten normaal doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.
Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
Hoe weet je dat ze katholiek is?quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Gretta is zo'n foute katholieke antisemiet in hart en nieren.
Ik stel juist een vraag ter verduidelijking?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het lezen onder de knie hebt gekregen, dit heeft geen zin zo.
Amsterdam is niet echt een Arabisch gebied. Ok, misschien een klein beetje.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:22 schreef Monidique het volgende:
Tijd dat Benzion naar Israël gaat, ja. Daar kun je als openlijk orthodoxe jood tenminste wel veilig beschermd door een bezettingsleger door Arabische gebieden rijden.
Daarom vraag ik toch ook: is dat een brug te ver om te veronderstellen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar je hebt geen enkele onderbouwing.
En ik twijfel ook niet dat er zat Israëlische media over rapporteren. Maar ik begrijp hebreeuws niet, ik lees niet bewust veel uit die hoek.quote:Ook al zouden de Britse media gecensureerd worden zoals jij schijnt te denken, dan nog zouden Amerikaanse en Israelische media er als een tijger op duiken om daarover te rapporteren als dat zo zou zijn.
Vertel het aan die ranzige crypto fascist. Die buigt zich in alle bochten om het zo te presenteren dat het tuig gewoon een nuttige "disccussie" wil voeren, ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om Israël an sich, want de helft kan het nog niet eens aanwijzen op de kaart.
Ok, je hebt gelijk. Alle joden hier trillen van angst en willen zo snel mogelijk weg. Want jij zegt het, en er is geen enkele mogelijkheid dat jij ongelijk hebt. Alle media zijn tegen jou, en daarom wist ik het nog niet. bedankt dat je me verlicht hebt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daarom vraag ik toch ook: is dat een brug te ver om te veronderstellen?
Is het denkbaar dat individuen de "anti-semitische incidenten" dermate zat zijn dat ze hun heil anders gaan zoeken?
Want: de moslims die in london rondhobbelen zijn niet wezenlijk anders dan moslims elders. Als moslims elders in europa joden lastigvallen, kun je er vergif op innemen dat dat in london ook gebeurt. En het argument dat ze 'zoveel toleranter zijn' in london gaat niet op. Niet voor import, tenzij je alsnog hard kan maken dat het in de grond zit, wat ik betwijfel. En ook je 'we zijn druk' argument gaat niet op. Want net als elders in europa staan een hoop moslims onderaan de maatschappelijke ladder, dus alle tijd om intolerant te doen.
[..]
En ik twijfel ook niet dat er zat Israëlische media over rapporteren. Maar ik begrijp hebreeuws niet, ik lees niet bewust veel uit die hoek.
En gaan we weer: een vorm van censuur hebben we in nederland ook gezien. En nu ga jij weer uitleggen "Dat dat hier nooit kan gebeuren!"
En dat zit zeker ook in de grond? Dat straalt uit naar alle journalisten in dat land?
Nee, dat media soms meebuigen met de politieke wind nemen we overal waar, ook in dit mooie land waarvan jij jezelf ten onrechte vertelt dat het zeker niet kan gebeuren.
Nee, dat zei ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Alle joden hier trillen van angst en willen zo snel mogelijk weg. Want jij zegt het, en er is geen enkele mogelijkheid dat jij ongelijk hebt. Alle media zijn tegen jou, en daarom wist ik het nog niet. bedankt dat je me verlicht hebt.
bronquote:Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft de stichting Stop de bezetting van Gretta Duisenberg een tik op de vingers gegeven. Een artikel op haar website voldoet volgens het MDI aan 'belediging van een bevolkingsgroep (in casu Joden), zoals omschreven in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht'. Het MDI dook in de zaak na een klacht van HP/De Tijd verslaggever Bas Paternotte. Stop de bezetting heeft het gewraakte artikel inmiddels verwijderd. Het is de eerste keer dat Duisenberg cum suis succesvol wordt aangepakt voor antisemitisme.
Oh jee.quote:Unlikely exodus: the Jews leaving Britain to start a new life in Israel
· Biggest single migration of westerners since 1948
· Anti-semitism and desire for community blamed
[....]
The numbers of Jews migrating to Israel from western countries including Britain, France and the US is rising year-on-year, even as fewer Jews arrive from regions such as the former Soviet Union.
[....]
Britain's rising trend of anti-semitic incidents hit a new high in 2004, with 532. Last year, 455 incidents were recorded by the Community Security Trust, which safeguards Jews in Britain. But although some departing Jews say media coverage is anti-semitic, the consensus is that Jews are safe and largely prosperous. This exodus is not the product of fear.
"We've walked to the synagogue and had things thrown at us from cars, but I wouldn't say anti-semitism is a factor," said Mr Benjamin. "Everything we've planned has been positive because we're that kind of family."
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:59 schreef Oksel het volgende:
Waarom zijn er nog geen knokploegen.. ik zit echt te wachten op een A-Team achtig busje met wat jonge gasten er in, met honkbalknuppels die door die schotelbuurten rijden.
Dag.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens echt een hekel aan het grootste gedeelte van de Marokkaanse bevolking tussen de 10 en 30 jaar oud, van het mannelijke geslacht. Die mogen van mij stuk voor stuk een nekschot krijgen.
Allemachtig, zeg. Ben je een beetje autistisch, ofzo?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef SeculasStatius het volgende:
Afijn: na wat zoeken:
[..]
Oh jee.
Maar het kwam niet voor, zei jij al die tijd?
Je was maar wat aan het roepen dus?
Lullig joh, je sprookje, dat dat land waar jij woont zo ontzettend fantastisch is, dat dat soort dingen helemaal niet gebeuren lijkt niet waar!
Alle normaal denkende mensen verhuizen straks naar de V.S. of Israel, de rest van de wereld buigt toch voor dat gespuis.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.
Dus je moet het maar laten gebeuren? Een nachtje cel helpt echt niet, dat is status-vergrotend.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.
Maar daar is van alles 'minder'.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:06 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook in Twente gaan wonen, daar heb je dat wat minder..
Die vraag wilde ik jou al een hele tijd stellenquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allemachtig, zeg. Ben je een beetje autistisch, ofzo?
Die jongeren zijn van god los en moeten vaker naar de moskee gaan. Verder moeten ze een goede vrijetijdsbesteding hebben, dingen zoals voetbal.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus je moet het maar laten gebeuren? Een nachtje cel helpt echt niet, dat is status-vergrotend.
Klinkt als wederom een buurtvader.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die jongeren zijn van god los en moeten vaker naar de moskee gaan. Verder moeten ze een goede vrijetijdsbesteding hebben, dingen zoals voetbal.
Verder zoals ik al eerder zei: Saïd Bensellam is iemand met een succesvolle aanpak. Hij is ook te gast geweest bij Pauw & Witteman. Hij begeleidt Marokkaanse reljongeren in zijn vrije tijd. Het is vooral aanspreken op hun gedrag en tegelijkertijd perspectief bieden. Geen geouwehoer en zonder poespas. Marokkaanse jongeren die elkaar aanspreken op hun gedrag.
Hoor zijn verhaal: http://player.omroep.nl/?aflID=10599258
Nou, nee, niet echt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:08 schreef Monidique het volgende:
De vraag is hierbij voldoende beantwoord, me dunkt.
Wat is er mis mee? Zijn aanpak is succesvol. Wat stel jij dan concreet voor? Het moet wel realistisch zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt als wederom een buurtvader.
Nou laat ik het zo stellen; waarom kan dat volk zich niet gewoon gedragen? Waarom moet de Nederlandse bevolking miljoenen spenderen om dat stel idioten in het gareel te krijgen, waarom moeten wij zorgen voor buurtvaders, waarom moeten wij zorgen voor buurthuizen, waarom moeten wij zorgen voor gesubsidieerde moskeeën, waarom moeten Joodse mensen emigreren, waarom kunnen blondjes/homo's niet over straten, waarom moeten wij verantwoording afleggen op zowel financieel als moreel gebied?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Zijn aanpak is succesvol. Wat stel jij dan concreet voor? Het moet wel realistisch zijn.
Het component dat als een NL politieagent iets zegt dat dat blijkbaar niet genoeg is. Je bent oncontroleerbare autoriteiten aan het optuigen die dat geenszins verdienen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:17 schreef Mylene het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Zijn aanpak is succesvol. Wat stel jij dan concreet voor? Het moet wel realistisch zijn.
Doe eens rustig man, jezus. Jij wilt zo graag dat het hier bijne een burgeroorlog zou zijn dat je geen enkel argument daartegen wilt aannemen. Ik zeg niet dat er hier niets gebeurt, maar dat joden hier over het algemeen niet zo bang van worden dat ze hier wegwillen. En ik zeg nergens dat het niet kan gebeuren, ik zeg dat het hier niet gebeurt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:51 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.
Je hebt nog net niet het lef om te ontkennen dat er "anti-semitische incidenten" zijn (hoop ik voor joden in het VK dat het geen incidenten zijn zoals wij in NL bepaalde structurele problemen maar "incidenten"blijven noemen).
Daarop vraag ik: is het denkbaar dat bepaalde individuen die bv. nu eenmaal in een verkeerde wijk zitten, of anderzijds noodgedwongen er veel aan bloot gesteld worden hun heil ergens anders gaan zoeken?
Wijs ik je er ook nog op jij degene bent in deze discussie die comfortabel met zwart-wit beelden werkt. Want je woont in een land met ik weet niet hoeveel miljoen mensen, toch presteer je het om te verkondigen dat "het niet voorkomt!".
En ik heb het niet over 'allemaal' gehad, dat maak jij er nu ineens van.
En ontken jij dat wij in NL wel degelijk een vorm van censuur hebben gezien (zelf censuur) omtrent de wantoestanden van de "multi-culti" samenleving?
Nog een keer: leg jij mij eens uit waarom dat in dat mooie land waar jij woont niet kan gebeuren?
Omdat we extreem soft zijn in dit land. Men weet dat als je maar genoeg kabaal maakt, genoeg herrie schopt en mensen intimideert, je dan op je wenken bediend wordt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:21 schreef Voorschrift het volgende:
Met andere woorden, waarom zouden wij als Nederlanders verantwoordelijkheid moeten dragen voor hun wangedrag in ons eigen land?
Wat wil je nou? Ik zeg toch dat er incidenten zijn? Maar dat jij daarvan wilt maken dat joden bang zijn en wegwillen is gewoon overdreven onzin. De meeste joden hier zijn een stuk slimmer en een stuk minder bang dan jij schijnt te denken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef SeculasStatius het volgende:
Afijn: na wat zoeken:
[..]
Oh jee.
Maar het kwam niet voor, zei jij al die tijd?
Je was maar wat aan het roepen dus?
Lullig joh, je sprookje, dat dat land waar jij woont zo ontzettend fantastisch is, dat dat soort dingen helemaal niet gebeuren lijkt niet waar!
Nogal ja.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allemachtig, zeg. Ben je een beetje autistisch, ofzo?
Ach welnee, dat noem je tegenwoordig progressief en tolerant.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Omdat we extreem soft zijn in dit land. Men weet dat als je maar genoeg kabaal maakt, genoeg herrie schopt en mensen intimideert, je dan op je wenken bediend wordt.
Daar twijfelt niemand aan, oh grote wijze. Wederom dank voor het delen van uw oneindige wijsheid met ons domme schapen die het eigenlijk niet eens waard zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:08 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Die vraag wilde ik jou al een hele tijd stellen
Ja, als ik gewoon op een normale manier vraag: is dit een brug te ver om te veronderstellen, en er wordt alleen geantwoord: "je hebt geen bewijs" en voor de rest ook niet het modicum aan intelligentie hebt dat het niet verstandig is om absoluutheden te spreken als je het over een miljoenen bevolking hebt, ja, dan kan hij het helemaal krijgen als ik dat bewijs eenmaal gegoogled heb.
Bewijs geleverd. Ja er zijn joden opgerot uit het VK met als opgaaf reden: jodenhaat (anti-semitisme is niet echt correct).
Hij lulde uit z'n nek, ik had gelijk
Ja, en oh wee als je daar kritiek op uit. Dan ben je een tokkie, racist, pvv'er blablabla etc.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach welnee, dat noem je tegenwoordig progressief en tolerant.
Ach laat ze lekker, vooral de Nederlander blijven stangen, komt alleen maar goeds van.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:41 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ja, en oh wee als je daar kritiek op uit. Dan ben je een tokkie, racist, pvv'er blablabla etc.
quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Doe eens rustig man, jezus. Jij wilt zo graag dat het hier bijne een burgeroorlog zou zijn dat je geen enkel argument daartegen wilt aannemen.
Mijn quotes uit The Guardian gemist merk ik?quote:En ik zeg nergens dat het niet kan gebeuren, ik zeg dat het hier niet gebeurt.
Ik denk dat jij jonger bent dan ik.quote:Maar goed, als je ouder wordt dan kom je er misschien ooit achter dat mensen niet om een paar incidenten hun hele leven achterlaten.
Toch wel?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Ik zeg toch dat er incidenten zijn?
Is gebeurt?quote:Maar dat jij daarvan wilt maken dat joden bang zijn en wegwillen is gewoon overdreven onzin. De meeste joden hier zijn een stuk slimmer en een stuk minder bang dan jij schijnt te denken.
Homo's, joden en autochtonen kunnen in de regel nog prima over straat, hoor. Waarop baseer jij je beeld? De Telegraaf? Opsporing Verzocht?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou laat ik het zo stellen; waarom kan dat volk zich niet gewoon gedragen? Waarom moet de Nederlandse bevolking miljoenen spenderen om dat stel idioten in het gareel te krijgen, waarom moeten wij zorgen voor buurtvaders, waarom moeten wij zorgen voor buurthuizen, waarom moeten wij zorgen voor gesubsidieerde moskeeën, waarom moeten Joodse mensen emigreren, waarom kunnen blondjes/homo's niet over straten, waarom moeten wij verantwoording afleggen op zowel financieel als moreel gebied?
Waarom pikken Nederlanders deze onzin, in godsnaam, waarom?!
quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:11 schreef Leevancleef het volgende:
Overigens zul jij wel jan en alleman van politieke correctheid betichten, maar zelf kun je er ook wat van met je joodse mensen.
Toepasselijk, want dit is exact je eigen redenering waar je op kotst. Getuige je eerdere reactie in dit topic.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:53 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, als we de redenatie van sommige hier volgen dat Joden maar moeten verhuizen als ze het hier niet bevallen, geldt dat ook voor Marokkanen en moslims. Dat Joden voor alles en nog wat worden uitgemaakt omdat Israël fout doet is volgens dezelfde redenatie ook van toepassing op Marokkanen en moslims
Even de lijn verder door trekken. Een moskee die wordt beklad kun je dan ook de Marokkaanse gemeenschap aanrekenen. Ik meen in andere discussie te hebben gelezen dat het ook geval is met een CIDI als het om de Joden gaat die worden lastig gevallen.
Er past maar een smiley op, namelijk.
Nee, 30 jaar geleden ontbrak een generatie die nu tolerant is opgevoed. Tenzij er een of andere zieke religie heeft lopen hersenspoelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:15 schreef sigme het volgende:
Net als die homo's. De grote homoliefde bij Henk en Ingrid kwam pas toen en omdat de moslims erop afgeven. 30 jaar geleden was potenrammen nog een normale gezonde Hollandsche sport.
Oh is dat het. Nou, dan kunnen we ons als Nederlanders natuurlijk wél laten voorstaan op onze diepgewortelde autochtone homoliefde.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:22 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, 30 jaar geleden ontbrak een generatie die nu tolerant is opgevoed. Tenzij er een of andere zieke religie heeft lopen hersenspoelen natuurlijk.
Ook niet helemaal hoor. Antisemitisme leeft nog steeds onder fout katholiek Nederland. Alleen die weten het goed te verbloemen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:22 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nee, 30 jaar geleden ontbrak een generatie die nu tolerant is opgevoed. Tenzij er een of andere zieke religie heeft lopen hersenspoelen natuurlijk.
Sowieso, iedereen die meent dat gasten zich moeten aanpassen, zeker wanneer die gasten een cultuur hebben met geestelijk raadsmannen die vrouwen niet de hand schudden, ongelijke rechten voor man en vrouw,en een stelselmatige weigering te integreren, die heeft wat tegen orthodoxe joden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ook niet helemaal hoor. Antisemitisme leeft nog steeds onder fout katholiek Nederland. Alleen die weten te verbloemen.
Waarom zou het homoliefde zijn? Ik tolereer schilders, betekent dat een schildersliefde?quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh is dat het. Nou, dan kunnen we ons als Nederlanders natuurlijk wél laten voorstaan op onze diepgewortelde autochtone homoliefde.
Net zoals we van oudsher dol zijn op onze joden, sinds de oorlog.
De term 'fout' katholiek vind ik verkeerd. Volgens de katholieke kerk waren de joden nou eenmaal de slechteriken. Pas vrij recent hebben ze 'toegegeven' dat joden eigenlijk ook maar mensen zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ook niet helemaal hoor. Antisemitisme leeft nog steeds onder fout katholiek Nederland. Alleen die weten het goed te verbloemen.
Praktijk wijst iets anders uit. Op de voordeur van een transseksueel in Utrecht Zuilen werd er door Marokkaanse jongens 'weg uit deze buurt vieze kanker homo' gekrast. Elders in Utrecht zijn ook homostellen weggepest door allochtone jongeren. In A'dam ben je als homo ook niet veilig. Iquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:11 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Homo's, joden en autochtonen kunnen in de regel nog prima over straat, hoor.
Vergeet niet die lesbische vrouw uit a'dam vrij recentelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Praktijk wijst iets anders uit. Op de voordeur van een transseksueel in Utrecht Zuilen werd er door Marokkaanse jongens 'weg uit deze buurt vieze kanker homo' gekrast. Elders in Utrecht zijn ook homostellen weggepest door allochtone jongeren. In A'dam ben je als homo ook niet veilig. I
Utrecht - Transseksueel weggepest uit wijk Zuilen
Homostel weggepest uit Utrecht
Ondertussen in Utrecht: weer een homo weggepest
Terwijde troost weggepest homostel
en dan vinden ze het vreemd dat er massaal op de pvv gestemd wordt.....quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
Praktijk wijst iets anders uit. Op de voordeur van een transseksueel in Utrecht Zuilen werd er door Marokkaanse jongens 'weg uit deze buurt vieze kanker homo' gekrast. Elders in Utrecht zijn ook homostellen weggepest door allochtone jongeren. In A'dam ben je als homo ook niet veilig. I
Toe maar, ook maar mensen zijn. Zoals ik al eerder zei, het is er bij de kinderen met de paplepel in gegoten. Dat gaat van generatie op generatie. Het leeft dus nog steeds. Nog veel groter dan bij moslims.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:31 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De term 'fout' katholiek vind ik verkeerd. Volgens de katholieke kerk waren de joden nou eenmaal de slechteriken. Pas vrij recent hebben ze 'toegegeven' dat joden eigenlijk ook maar mensen zijn.
Ehm...nee niet echt. De katholieke kerk heeft nogal wat zieltjes verloren, wat weer heeft bijgedragen aan tolerantie. Nu maar hopen dat moslims hun religie laten varen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:38 schreef Mylene het volgende:
[..]
Toe maar, ook maar mensen zijn. Zoals ik al eerder zei, het is er bij de kinderen met de paplepel in gegoten. Dat gaat van generatie op generatie. Het leeft dus nog steeds. Nog veel groter dan bij moslims.
Lekkere rechtstaat is dat Nederland he? Echt iets om trots op te zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:33 schreef Mylene het volgende:
[..]
We worden allemaal gegijzeld door deze koters. Ik mis ook het geluid vanuit de moslimgemeenschap. Dit is niet normaal meer. Ik ben trouwens voorstander van het uithuiszetten van het hele gezin.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Lekkere rechtstaat is dat Nederland he? Echt iets om trots op te zijn.
Die kutkoters deugen niet - maar de overoverovergrote meerderheid van Nederland láát het gebeuren. We láten onze rechtshandhavers wegkomen met hun wanhandving. En dan zal het aan die paar kutkoters liggen. Het ligt aan ons. We wassen onze handen in onschuld en jeremieren op internet over hoe vreselijk het wel niet is.
Oh, en dat ze zich moeten aanpassen. Aan ons. Assimileren is de norm, behalve voor ongeassimileerde joden.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Terwijl iedereen die tegen racisme is ook tegen het zionisme is.
Geweldig.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Lekkere rechtstaat is dat Nederland he? Echt iets om trots op te zijn.
Die kutkoters deugen niet - maar de overoverovergrote meerderheid van Nederland láát het gebeuren. We láten onze rechtshandhavers wegkomen met hun wanhandving. En dan zal het aan die paar kutkoters liggen. Het ligt aan ons. We wassen onze handen in onschuld en jeremieren op internet over hoe vreselijk het wel niet is.
Ik blijf het niet met je eens zijn. Ik maak ook onderscheid tussen goed en fout wat betreft de katholieke kerk. Ik geloof niet dat die traditie van Jodenhaat weg is. Absoluut niet. Bij moslims zou je nog kunnen denken dat het conflict Israël met zich meespeelt. Ik ben er niet helemaal van overtuigt dat ze Joden echt haten. Wel van hypocrisie.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ehm...nee niet echt. De katholieke kerk heeft nogal wat zieltjes verloren, wat weer heeft bijgedragen aan tolerantie. Nu maar hopen dat moslims hun religie laten varen.
Ja, dat lijkt me geweldig. Een partij die stelselmatig alle Moslims schoffeert en vijfhonderd dierenbeschermers wil opleiden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Geweldig.
Wat stel je voor nog massaler PVV stemmen?
Ben blij dat er nog normale Nederlandse Marokkanen zijnquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
We worden allemaal gegijzeld door deze koters. Ik mis ook het geluid vanuit de moslimgemeenschap. Dit is niet normaal meer. Ik ben trouwens voorstander van het uithuiszetten van het hele gezin.
De ouders van deze koters leven in een fantasiewereld/ontkenningsfase en als ze maar vertrouwen op God dan komt het goed.
We zien dus hoe 'goed' het komt.
Je moet de ouders van deze kinderen prikkelen en duidelijk maken dat ze een kans hebben gekregen in Nederland die ze in Marokko nooit zouden krijgen. Laat dat dan ook zien ipv je hoofd in het zand te steken en de schuld te leggen bij de politie of andere koters.
'Mijn zoontje zou dat nooooooooooooit doen' En dat dan tien jaar volhouden. Ondertussen worden onschuldige burgers mishandeld, bedreigd en uit hun huizen gejaagd.
De enige optie iets te doen is het eenmaal per vier jaar een hokje aankruisen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:10 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Geweldig.
Wat stel je voor nog massaler PVV stemmen?
Er zijn vanuit de moslimgemeenschap meerdere oplossingen bedacht en naar voren gebracht en dat zou jij "als lid" net zo goed moeten weten. Echter omdat het een oplossing is vanuit de moslimgemeenschap, wordt het meteen gediskwalificeerd. Er is bijvoorbeeld meermaals geopperd dat de ouders gesanctioneerd moeten worden in de zin dat ze gekort worden op hun bijstand of dat (indien ze niet in de bijstand zitten) ze de materiele en immateriele schade moeten vergoeden. Vanuit de gemeenschap is ook geopperd dat de buurtvaders bijv weer ingezet kunnen worden (wat ook al door de gemeenschap zelf in eerste instantie is ingezet, en met succes). Er wordt geen drol mee gedaan en ondertussen zijn er ook geen andere oplossingen verzonnen. Behalve dan het leger inzetten of stadscommando's.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:04 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
We worden allemaal gegijzeld door deze koters. Ik mis ook het geluid vanuit de moslimgemeenschap. Dit is niet normaal meer. Ik ben trouwens voorstander van het uithuiszetten van het hele gezin.
De ouders van deze koters leven in een fantasiewereld/ontkenningsfase en als ze maar vertrouwen op God dan komt het goed.
We zien dus hoe 'goed' het komt.
Je moet de ouders van deze kinderen prikkelen en duidelijk maken dat ze een kans hebben gekregen in Nederland die ze in Marokko nooit zouden krijgen. Laat dat dan ook zien ipv je hoofd in het zand te steken en de schuld te leggen bij de politie of andere koters.
'Mijn zoontje zou dat nooooooooooooit doen' En dat dan tien jaar volhouden. Ondertussen worden onschuldige burgers mishandeld, bedreigd en uit hun huizen gejaagd.
Ja, als individueel burger ben jij niet bij machte om ons justitieel systeem vlot te trekken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:48 schreef sigme het volgende:
[..]
De enige optie iets te doen is het eenmaal per vier jaar een hokje aankruisen?
Wat is daar authentiek aan. Ik vind stadscommando's en het leger inzetten nou niet echt authentiek.quote:Op zondag 12 december 2010 15:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, als individueel burger ben jij niet bij machte om ons justitieel systeem vlot te trekken.
En ik noem puur PVV omdat die nog enigszins een authentieke law en order agenda hebben. De rest lijkt zich daar helemaal niet mee bezig te houden.
Mensen het land uitflikkeren valt er ook onder, en alles tezamen is toch wel redelijk "authentiek" voor Nederlands doen.quote:Op zondag 12 december 2010 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar authentiek aan. Ik vind stadscommando's en het leger inzetten nou niet echt authentiek.
Ja, misschien dat dat nog authentiek is van ver voor Thorbecke of zo. Ten tijde van de middeleeuwen.quote:Op zondag 12 december 2010 15:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen het land uitflikkeren valt er ook onder, en alles tezamen is toch wel redelijk "authentiek" voor Nederlands doen.
Het zijn maatregelen ter bevordering van van criminele justitie. Authentiek heeft niks te maken met of jij het goeie ideeën vind. Heeft te maken met: als die regels uitgevoerd worden, hebben ze dan een positieve uitwerking op de criminaliteit? Ja, dat hebben die regels.quote:Op zondag 12 december 2010 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is daar authentiek aan. Ik vind stadscommando's en het leger inzetten nou niet echt authentiek.
Never change a winning strategy.quote:Op zondag 12 december 2010 15:44 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, misschien dat dat nog authentiek is van ver voor Thorbecke of zo. Ten tijde van de middeleeuwen.
Je bent een nazi of zo?quote:Op zondag 12 december 2010 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Never change a winning strategy.
Sinds wanneer is het uitzetten van criminelen fascistisch?quote:
oh ik dacht dat je terug verlangde naar ver voor dat nederland een grondwet kreegquote:Op zondag 12 december 2010 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het uitzetten van criminelen fascistisch?
Dit mag van mij wel voor alle ouders van jeugdcriminelen gelden. Niet alleen de Marokkaanse.quote:Op zondag 12 december 2010 15:50 schreef Aloulou het volgende:
Land uitflikkeren hoeft niet. Wel via de kinderen de ouders keihard aanpakken. Dan moet je maar je kinderen in toom houden. Toch zijn er ook bekenden van de daders die klaarblijkelijk liever hun mond houden en de andere kant opkijken. Als je weet dat een bekende dat doet hem erop aanspreken en de volgende stap kan bijv. zijn naar politie gaan en zijn ouders bezoeken.
Doe dat denken vanaf nu maar voor jezelf, want je bakt er weinig van en ik heb verder vrij weinig zin aan die onzin accusaties.quote:Op zondag 12 december 2010 15:49 schreef Klaudias het volgende:
[..]
oh ik dacht dat je terug verlangde naar ver voor dat nederland een grondwet kreeg
Je kwam er zelf mee, maar: ontopic.quote:Op zondag 12 december 2010 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doe dat denken vanaf nu maar voor jezelf, want je bakt er weinig van en ik heb verder vrij weinig zin aan die onzin accusaties.
Ik noemde mezelf nazi?quote:Op zondag 12 december 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Je kwam er zelf mee, maar: ontopic.
Het probleem zit in het "moeten"quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:53 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, als we de redenatie van sommige hier volgen dat Joden maar moeten verhuizen als ze het hier niet bevallen, geldt dat ook voor Marokkanen en moslims.
Precies.quote:
Dat zei ik ook nergens. Ik stelde puur een vraag. Daar kun je dan "ja" of "nee" op antwoorden.quote:
Suggestieve vraagstelling.quote:Op zondag 12 december 2010 16:04 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat zei ik ook nergens. Ik stelde puur een vraag. Daar kun je dan "ja" of "nee" op antwoorden.
Wat dat betreft was het op grote schaal verplaatsen van zeer gelovige plattelandsbevolking van heinde en verre naar de randstad dan ook niet zo'n goed idee. Maar ja, anders waren de Nederlandse arbeiders meer loon gaan eisen en dat is slecht voor de aandeelhouders.quote:Op zondag 12 december 2010 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het probleem zit in het "moeten"
Mensen worden gedwongen/verleid om te globaliseren. Vervolgens roepen mensen "als je in dit gebied woont moeten volgens deze regels leven" en mensen krijgen ruzie.
Geef mensen gewoon de ruimte om volgens hun eigen normen te leven. In Amsterdam mag alles, in Staphorst wordt er op Zondag niet gewerkt, iedereen blij. Maar nee, we vallen elkaar lastig met onze voorkeuren.
Dit dus.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:12 schreef zoalshetis het volgende:
ben benieuwd hoe deze joden de opmerking van cohen, dat moslims de nieuwe joden zijn, ervaren.
Zal wel aan de naam liggen, of misschien heeft ie last van zijn achtergrond.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit dus.
Walgelijke man, die Cohen.
bronquote:Wij blijven gewoon in Nederland
Dit schrijft een joodse jongen:
‘Pet op als je naar de speeltuin gaat! Als je door het hek bent op school, langs de beveiliging, mag je pas je keppel weer op.” Ik was vijf jaar en iets anders kende ik niet. Mijn keppel mocht ik soms wel laten zien en soms niet. Al snel werd mij duidelijk dat de keppel op mocht waar bewaakt werd, of binnenshuis. Buitenshuis was dat anders.
Doodsangsten heb ik uitgestaan. Bijvoorbeeld toen een groep luidruchtige, grote jongens stilviel terwijl ik instapte in de tram met mijn keppel op, me tijdens de rit aanstaarde en me uitschold toen ik weer uitstapte. En ja, soms wordt er ook naar me gespuugd. Ik kan eigenlijk niet als jood herkenbaar naar publieke gelegenheden, laat staan uitgaan op zaterdagavond met mijn keppel op. Het hoeft er maar één te zijn die agressief wordt als hij dronken is. Ik ben altijd op mijn hoede en geregeld grijp ik in een reflex naar mijn keppel. Een vriend van me zei gister nog: „In Amsterdam een keppel op is vragen om problemen. Je maakt dan blijkbaar iets los bij de ander en in gezelschap van mijn jongere zusje neem ik geen risico.”
Beveiligd op school, beveiligd op de jeugdvereniging en beveiligd met de klas naar het Amsterdamse Bos voor het herfstproject. Ja, blaadjes verzamelen is nou eenmaal gevaarlijk.
Als student geneeskunde kan ik nu onbewaakt mijn opleiding genieten, maar de synagoge wordt nog altijd gecheckt op bommen voordat ik naar binnen mag. Een deur ’s nachts open laten staan betekent een half uur later beginnen met de dienst.
Bewaking is voor mij iets alledaags. Alles wordt bewaakt en we moeten altijd rekening houden met onze veiligheid.
Vorige week was ik aanvankelijk verbaasd dat de opmerking van Bolkestein over bewuste joden ‘nieuws’ was. Wat hij beschrijft is toch realiteit! Waarom is dit nieuws?, dacht ik.
Maar terwijl ik mij in gedachte voorbereidde op de volgende dag – op mijn amateurambassadeursrol waarin ik gewoonlijk verantwoording afleg aan mijn niet-joodse medemensen als joden in het nieuws komen – begon er bij mij iets te dagen.
Meneer Bolkestein drukt mij met de neus op de feiten. Hij opent mijn ogen en toont mij de context van mijn bestaan. Nooit eerder zag ik de spijlen van mijn kooi zo helder en duidelijk als nu.
Ik wil de opmerking van Bolkestein zo graag nuanceren. Zeggen dat het niet zo is. Maar wat Bolkestein benoemt is voor ons realiteit. Als ik een feestje organiseer moet ik zelf de beveiliging regelen. „Ach, dat is normaal; dat heb je.”
Ik ben Nederlander. Ik ben doordrongen van het beeld dat Nederland een plek is waar iedereen alle rechten kan genieten en mensen vrij kunnen bewegen. Gek genoeg gaat dat niet op voor mij.
Maar ik vertik het om een slachtoffer te zijn. Ik ben op een positieve manier bezig met mijn omgeving en optimistisch over de pluriforme toekomst van ons land.
En bovendien: 375 jaar Joodse Gemeente spreekt voor zich. Wij blijven. Niet alleen joden, maar wij allemaal; ongeacht religie, culturele achtergrond of persoonlijke voorkeuren. Nederland, door de eeuwen heen een haven voor hen die elders verstoten werden, is in de kern een door pluriformiteit verrijkte samenleving. Laten we het zo houden.
Ik krijg het benauwd, benauwd van de paradox van beveiligde vrijheid. Als ik morgen weg moet, waar kan ik dan zonder beveiliging leven? Engeland of Frankrijk? Nee, daar speelt dezelfde problematiek. Israël, …. nou ja, humor is voor een ander moment. Misschien Amerika...
Nu vraag ik me af, is dit de manier waarop minderheden in Nederland moeten leven? Op welke partij moet ik stemmen om met een keppel of davidsterkettinkje veilig door het leven te kunnen gaan? Ik hoor het graag van u.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |