abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89835638
Land uitflikkeren hoeft niet. Wel via de kinderen de ouders keihard aanpakken. Dan moet je maar je kinderen in toom houden. Toch zijn er ook bekenden van de daders die klaarblijkelijk liever hun mond houden en de andere kant opkijken. Als je weet dat een bekende dat doet hem erop aanspreken en de volgende stap kan bijv. zijn naar politie gaan en zijn ouders bezoeken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_89835738
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:50 schreef Aloulou het volgende:
Land uitflikkeren hoeft niet. Wel via de kinderen de ouders keihard aanpakken. Dan moet je maar je kinderen in toom houden. Toch zijn er ook bekenden van de daders die klaarblijkelijk liever hun mond houden en de andere kant opkijken. Als je weet dat een bekende dat doet hem erop aanspreken en de volgende stap kan bijv. zijn naar politie gaan en zijn ouders bezoeken.
Dit mag van mij wel voor alle ouders van jeugdcriminelen gelden. Niet alleen de Marokkaanse.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  zondag 12 december 2010 @ 15:53:27 #253
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89835776
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:49 schreef Klaudias het volgende:

[..]

oh ik dacht dat je terug verlangde naar ver voor dat nederland een grondwet kreeg
Doe dat denken vanaf nu maar voor jezelf, want je bakt er weinig van en ik heb verder vrij weinig zin aan die onzin accusaties.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89835816
Ja, alles op ouders verhalen. Hoewel ik weet dat je als ouder er niet altijd wat aan kan doen als je kinderen gewoon compleet ontspoort zijn. Je zoon van 17 kan je niet meer vastbinden en 24uur per dag volgen. Maar ok, ik ben geen politicus dus doe een populistisch buit in het zakje. De problemen die dan weer ontstaan met ouders die het spoor bijster zijn en maar blijven betalen voor hun kinderen lossen we dan wel weer op.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_89835885
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 15:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Doe dat denken vanaf nu maar voor jezelf, want je bakt er weinig van en ik heb verder vrij weinig zin aan die onzin accusaties.
Je kwam er zelf mee, maar: ontopic.
  zondag 12 december 2010 @ 15:57:14 #256
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89835926
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:56 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Je kwam er zelf mee, maar: ontopic.
Ik noemde mezelf nazi?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 12 december 2010 @ 15:58:31 #257
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89835967
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:53 schreef Mylene het volgende:
Nou ja, als we de redenatie van sommige hier volgen dat Joden maar moeten verhuizen als ze het hier niet bevallen, geldt dat ook voor Marokkanen en moslims.
Het probleem zit in het "moeten"

Mensen worden gedwongen/verleid om te globaliseren. Vervolgens roepen mensen "als je in dit gebied woont moeten volgens deze regels leven" en mensen krijgen ruzie.

Geef mensen gewoon de ruimte om volgens hun eigen normen te leven. In Amsterdam mag alles, in Staphorst wordt er op Zondag niet gewerkt, iedereen blij. Maar nee, we vallen elkaar lastig met onze voorkeuren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89836016
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik noemde mezelf nazi?
Nee?
  zondag 12 december 2010 @ 16:01:45 #259
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89836078
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:00 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nee?
Precies.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89836177
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2010 16:01 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Precies.
Dat zei ik ook nergens. Ik stelde puur een vraag. Daar kun je dan "ja" of "nee" op antwoorden.
  zondag 12 december 2010 @ 16:08:58 #261
322645 Voorschrift
See if I care
pi_89836319
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:04 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Dat zei ik ook nergens. Ik stelde puur een vraag. Daar kun je dan "ja" of "nee" op antwoorden.
Suggestieve vraagstelling.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_89836388
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Suggestieve vraagstelling.
Of paranoia bij jou.
pi_89853148
Is dat niet die gast die voor het CIDI werkt?
  zondag 12 december 2010 @ 22:37:29 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89853877
schandpalen in de buurt van het vergrijp. wedden dat het helpt. en als dat niet helpt, het gezin publiekelijk op alles korten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_89956644
Globalisering, vervlechting van culturen die daar duidelijk nog niet aan toe zijn. :N
pi_89959337
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem zit in het "moeten"

Mensen worden gedwongen/verleid om te globaliseren. Vervolgens roepen mensen "als je in dit gebied woont moeten volgens deze regels leven" en mensen krijgen ruzie.

Geef mensen gewoon de ruimte om volgens hun eigen normen te leven. In Amsterdam mag alles, in Staphorst wordt er op Zondag niet gewerkt, iedereen blij. Maar nee, we vallen elkaar lastig met onze voorkeuren.
Wat dat betreft was het op grote schaal verplaatsen van zeer gelovige plattelandsbevolking van heinde en verre naar de randstad dan ook niet zo'n goed idee. Maar ja, anders waren de Nederlandse arbeiders meer loon gaan eisen en dat is slecht voor de aandeelhouders.

En dat leidt tot problemen, een botsing van cultuur en opvattingen. De grootsteedse tolerantie komt daardoor wel in de verdrukking, en daar kunnen joden ook last van krijgen. Dat organisaties die voor joden menen te moeten spreken zelf al jaren uitblinken in intolerantie tov andersdenkenden doet daar niet aan af, het maakt het hooguit wat bitter ironisch.

Maar dat laat onverlet dat de vraag nog steeds is wat er nou eigenlijk aan de hand is. We hebben hier over een persoon die kritiek op het zionisme als antisemitisch beschouwd die beweert dat hij naar Isreal moet vluchten voor de islamieten. Dat maakt het niet zo heel geloofwaardig. Zionisten doen namelijk niets liever dan islamieten zwart maken voor steun voor hun streven naar Lebensraum en etnische zuivering van het beloofde land, en hebben antisemitisme nodig als rechtvaardiging voor hun racistische staat, waar velen toch al heen wilden.

Is dit niet gewoon iemand die nog even een duit in het zionistische zakje wilde doen, en net als Geert Wilders daartoe zoveel mogelijk islamieten zwartmaakt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 december 2010 @ 17:12:17 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_89964645
ben benieuwd hoe deze joden de opmerking van cohen, dat moslims de nieuwe joden zijn, ervaren.
pi_89965498
quote:
Op woensdag 15 december 2010 17:12 schreef zoalshetis het volgende:

ben benieuwd hoe deze joden de opmerking van cohen, dat moslims de nieuwe joden zijn, ervaren.
Dit dus.

Walgelijke man, die Cohen.
  woensdag 15 december 2010 @ 18:19:21 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89967215
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 17:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit dus.

Walgelijke man, die Cohen.
Zal wel aan de naam liggen, of misschien heeft ie last van zijn achtergrond.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89967958
Een duidelijk voorbeeld van joodse zelfhaat lijkt me, de antisemiet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_90011140
quote:
Wij blijven gewoon in Nederland

Dit schrijft een joodse jongen:

‘Pet op als je naar de speeltuin gaat! Als je door het hek bent op school, langs de beveiliging, mag je pas je keppel weer op.” Ik was vijf jaar en iets anders kende ik niet. Mijn keppel mocht ik soms wel laten zien en soms niet. Al snel werd mij duidelijk dat de keppel op mocht waar bewaakt werd, of binnenshuis. Buitenshuis was dat anders.

Doodsangsten heb ik uitgestaan. Bijvoorbeeld toen een groep luidruchtige, grote jongens stilviel terwijl ik instapte in de tram met mijn keppel op, me tijdens de rit aanstaarde en me uitschold toen ik weer uitstapte. En ja, soms wordt er ook naar me gespuugd. Ik kan eigenlijk niet als jood herkenbaar naar publieke gelegenheden, laat staan uitgaan op zaterdagavond met mijn keppel op. Het hoeft er maar één te zijn die agressief wordt als hij dronken is. Ik ben altijd op mijn hoede en geregeld grijp ik in een reflex naar mijn keppel. Een vriend van me zei gister nog: „In Amsterdam een keppel op is vragen om problemen. Je maakt dan blijkbaar iets los bij de ander en in gezelschap van mijn jongere zusje neem ik geen risico.”

Beveiligd op school, beveiligd op de jeugdvereniging en beveiligd met de klas naar het Amsterdamse Bos voor het herfstproject. Ja, blaadjes verzamelen is nou eenmaal gevaarlijk.

Als student geneeskunde kan ik nu onbewaakt mijn opleiding genieten, maar de synagoge wordt nog altijd gecheckt op bommen voordat ik naar binnen mag. Een deur ’s nachts open laten staan betekent een half uur later beginnen met de dienst.

Bewaking is voor mij iets alledaags. Alles wordt bewaakt en we moeten altijd rekening houden met onze veiligheid.

Vorige week was ik aanvankelijk verbaasd dat de opmerking van Bolkestein over bewuste joden ‘nieuws’ was. Wat hij beschrijft is toch realiteit! Waarom is dit nieuws?, dacht ik.

Maar terwijl ik mij in gedachte voorbereidde op de volgende dag – op mijn amateurambassadeursrol waarin ik gewoonlijk verantwoording afleg aan mijn niet-joodse medemensen als joden in het nieuws komen – begon er bij mij iets te dagen.

Meneer Bolkestein drukt mij met de neus op de feiten. Hij opent mijn ogen en toont mij de context van mijn bestaan. Nooit eerder zag ik de spijlen van mijn kooi zo helder en duidelijk als nu.

Ik wil de opmerking van Bolkestein zo graag nuanceren. Zeggen dat het niet zo is. Maar wat Bolkestein benoemt is voor ons realiteit. Als ik een feestje organiseer moet ik zelf de beveiliging regelen. „Ach, dat is normaal; dat heb je.”

Ik ben Nederlander. Ik ben doordrongen van het beeld dat Nederland een plek is waar iedereen alle rechten kan genieten en mensen vrij kunnen bewegen. Gek genoeg gaat dat niet op voor mij.

Maar ik vertik het om een slachtoffer te zijn. Ik ben op een positieve manier bezig met mijn omgeving en optimistisch over de pluriforme toekomst van ons land.

En bovendien: 375 jaar Joodse Gemeente spreekt voor zich. Wij blijven. Niet alleen joden, maar wij allemaal; ongeacht religie, culturele achtergrond of persoonlijke voorkeuren. Nederland, door de eeuwen heen een haven voor hen die elders verstoten werden, is in de kern een door pluriformiteit verrijkte samenleving. Laten we het zo houden.

Ik krijg het benauwd, benauwd van de paradox van beveiligde vrijheid. Als ik morgen weg moet, waar kan ik dan zonder beveiliging leven? Engeland of Frankrijk? Nee, daar speelt dezelfde problematiek. Israël, …. nou ja, humor is voor een ander moment. Misschien Amerika...

Nu vraag ik me af, is dit de manier waarop minderheden in Nederland moeten leven? Op welke partij moet ik stemmen om met een keppel of davidsterkettinkje veilig door het leven te kunnen gaan? Ik hoor het graag van u.
bron
  donderdag 16 december 2010 @ 19:19:00 #272
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90011480
te triest voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: