Segregatie en tolerantie zijn niet hetzelfde, dat is 1.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:09 schreef Viajero het volgende:
Dat is inderdaad een hele interessante vraag, die ik mezelf ook vaak gesteld heb. Ik heb geen duidelijk antwoord. In London is het hele Moslim/Joden vraagstuk sowieso nauwelijks iets waar mensen het over hebben, ik denk dat mensen hier inderdaad toleranter zijn (of meer bezig met zichzelf ipv zich druk te maken over een of twee van de honderden ethnische en religieuze gemeenschappen in London), en ook de media en politieke partijen veel minder olie op het vuur gooien.
Niks projectie. Latijnse begrip ceteris paribus. Bij gelijke omstandigheden. Jij bent degene die tegen de stroom in jezelf verteld dat het in je huidige woonplaats niet gebeurt, en hebt totaal geen antwoord als ik je vraag waarom.quote:Ok, sorry, ik bedoelde niet persoonlijk te worden, maar je projecteert wel zaken die over continentaal Europa gaan op het VK, zonder ook maar enige bron aan te voeren over hoe joden hier daarover denken.
Dat stond er al. Kwestie van begrijpend lezen.quote:
Ook dat zeg ik niet.quote:En het keppeltje is natuurlijk wél een symbool van zionisme.
Hij kennelijk:quote:Waar zijn orthodoxe joden dan agressief?Was dat relevant?m Of ging het over niet-joden die agressief zijn richting joden?
Wederom een kwestie van leesvaardigheid.quote:De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Het een sluit het ander niet uit. Feit is dat zionistische clubjes graag mogen doen alsof. Het Jules Croisetsyndroom misschien?.quote:Ah, dat is het. Joden hebben helemaal geen last van overlast, ze doen maar alsof om hun 'zionistische agenda' te bevorderen.
Wat gebeurt er dan? Dat vroeg ik al eerder.quote:Ach, maar tegelijkertijd moeten ze natuurlijk niet zeiken als tuig hun leven zuur maakt, oh, wacht ik vergat dat dat helemaal niet gebeurde, dat was die zionistische agenda!
Ik pleit voor tolerantie, dus dan moet je mensen in hun dagelijkse doen en laten met rust laten. Maar anderzijds kun je niet nadrukkelijk je mening uiten, en dan het recht claimen dat die onweersproken blijft. Maar ook al deugt de aanleiding niet, als meneer toch in discussie raakt op straat over het zionisme, dan is het schandalig om een antizionist als antisemiet af te schilderen.quote:Dus hoofddoeken beschimpende opmerkingen naar hun hoofd slingeren is ook niks mis mee?
Die rechtvaardiging is er niet blijkbaar, het is de domheid van jouw hoofd die tot die conclusie leidt.quote:Ik blijf er vervelend op wijzen, als er in jouw domme hoofd blijkbaar rechtvaardiging bestaat om joden het leven zuur te maken met verwijzing naar Israël zie ik niet in waarom dat met hoofddoeken ook niet mag, met verwijzing naar die beerput die we de islam noemen.
Maar ik had toch al gezegd dat die linkse racist gewoon graag doet alsof een scheldkannonade van tuig maar gewoon als een vruchtbare discussie beschouwd moet worden?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is. Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.
Nee, hij zegt dat antizionisme agressie oproept, toch niet bij de antizionist zelf lijkt me.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
Hij zegt dat hij agressief wordt aangesproken over Israel, omdat hij herkenbaar jood is.
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.quote:Hij zegt niets over zelf discussies over israel beginnen met marokkaanse straatjongeren.
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan nog verbaasd zijn ook dat niet alle Marokkaanse pubers die verstrengelingen van zionisme met het joodse geloof, de joodse cultuur en het joodse ras eventjes haarfijn ontrafelen?
Niks projectie. Latijnse begrip ceteris paribus. Bij gelijke omstandigheden. Jij bent degene die tegen de stroom in jezelf verteld dat het in je huidige woonplaats niet gebeurt, en hebt totaal geen antwoord als ik je vraag waarom.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Segregatie en tolerantie zijn niet hetzelfde, dat is 1.
Ten tweede: onwaarschijnlijk.
Ik pleur voor je voeten dat het overal waarneembaar is, vraag je waarom dat 'zogenaamd' in jou fijne woonplaats niet gebeurt en je hebt concreet geen antwoord.
Dan is het waarschijnlijk dat jij niet erg goed geïnformeerd bent. Dat gecombineerd met dat (logischerwijs) die intolerantie niet aan de grote klok gehangen wordt. Spoel 20 jaar terug in NL en als je de media moest geloven waren er ook geen barsten in het mooie multiculti project. Ondertussen weten we beter.
En heb je m'n toegift nog gelezen?
[..][quote]
Hallo zeg, er wonen zo'n 300.000 joden in het VK, de meeste in London (2001 census), en nog kan je geen enkel resultaat vinden over joden die uit London vluchten. En dan ben ik ongeinformeerd? Er zijn hier zeker antisemitische incidenten, maar jij verbindt daar de conclusie aan dat joden hier zich ook niet veilig voelen en willen vluchten, zonder enige onderbouwing.
En je had het volgens mij eerder over je vriendin die voor orthodoxe joden werkt? Tip: laat je vriendin de materie zelf aansnijden. Laat haar vragen wat die mensen ervaren, in plaats van het feit dat hun er zelf nooit over beginnen gemakshalve maar te interpreteren als "Hier gebeurt dat niet!quote:Ik heb ook geen duidelijk antwoord op de vraag waarom we in een financiele crisis verkeren, en toch zitten we in een financiele crisis.
Dat zegt hij nergens, dat maak jij ervan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, hij zegt dat antizionisme agressie oproept, toch niet bij de antizionist zelf lijkt me.
[..]
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.
Dus er is overeenstemming dat diegene die begint geweldadig te doen tegen iemand met een keppeltje, louter omdat zo iemand er 1 draagt, fout is, en niet degene die dat zat is en daarom maar besluit te verhuizen?quote:
Dus hij laat commentaar over Israël/zijn geloof niet over zijn kant gaan, hij reageert, dus is hij agressief, en niet degene die ongewenst begint met bekritiseren?quote:Hij kennelijk:
Net zoals het niet uit te sluiten valt dat moslims ooit met achterstelling te maken hebben, want die doen immers graag alsof?quote:Het een sluit het ander niet uit. Feit is dat zionistische clubjes graag mogen doen alsof. Het Jules Croisetsyndroom misschien?.
Daar gaat de OP over joh. Ik ga niet mee met als de volwaardige jodenhater die je blijkt te zijn door maar net doen alsof ze het 'bedenken'.quote:Wat gebeurt er dan? Dat vroeg ik al eerder.
Tenzij je jood bent, volgens je eigen redeneringen. Want als je dan dat recht niet claimt, en derhalve de discussie aangaat, ben je volgens de mooie fascist die je bent ineens "agressief"quote:Ik pleit voor tolerantie, dus dan moet je mensen in hun dagelijkse doen en laten met rust laten. Maar anderzijds kun je niet nadrukkelijk je mening uiten, en dan het recht claimen dat die onweersproken blijft.
Iets met oorzaak, gevolg. Als die moslim z'n smoel houd en die jood met rust laat, hadden we deze discussie niet.quote:Maar ook al deugt de aanleiding niet, als meneer toch in discussie raakt op straat over het zionisme, dan is het schandalig om een antizionist als antisemiet af te schilderen.
Nee, maar die mocro's zijn reguliere intellectuelenquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.
En nog een keertje:quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Kennelijk gaat hij er wel op in. Dan is het belachelijk om de antizionist voor antisemiet uit te maken.
Nee, als jij iets gequotes wil onderbreken moet je zelf de tags zettenquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:35 schreef Viajero het volgende:
Wat is er trouwens aan de hand met de quote functie? Ik zet ze echt goed neer....
Uiteraard niet, maar dat is nog geen reden om antizionisme gelijk te stellen met antisemitisme, sterker nog, dat werkt dit soort dingen alleen maar in hand. Ook al weet ik nog steeds niet waar het nou eigenlijk over gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:30 schreef waht het volgende:
[..]
Ehh, misschien moeten die mocro's gewoon niemand intimideren, beledigen en/of mishandelen? Dan hoeven ze niet eens goed na te denken over wie of wat iemand wel of niet is.
Is dat echt te veel gevraagd?
Ah, ok. Maar van antisemitische incidenten naar een onveilig gevoel wat zo erg wordt dat je besluit weg te wezen.quote:Er zijn hier zeker antisemitische incidenten, maar jij verbindt daar de conclusie aan dat joden hier zich ook niet veilig voelen en willen vluchten, zonder enige onderbouwing.
Pleur op met je anti-zionisme. Daar is dat tuig helemaal niet mee bezig.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet, maar dat is nog geen reden om antizionisme gelijk te stellen met antisemitisme, sterker nog, dat werkt dit soort dingen alleen maar in hand. Ook al weet ik nog steeds niet waar het nou eigenlijk over gaat.
Kom maar terug als je het lezen onder de knie hebt gekregen, dit heeft geen zin zo.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:39 schreef SeculasStatius het volgende:
Dus er is overeenstemming dat diegene die begint geweldadig te doen tegen iemand met een keppeltje, louter omdat zo iemand er 1 draagt, fout is, en niet degene die dat zat is en daarom maar besluit te verhuizen?
Dat denk jij, maar je hebt geen enkele onderbouwing. Joden in London hebben echt Wilders niet nodig om een blog te schrijven, of in de media te krijgen dat ze bang zijn. Ook al zouden de Britse media gecensureerd worden zoals jij schijnt te denken, dan nog zouden Amerikaanse en Israelische media er als een tijger op duiken om daarover te rapporteren als dat zo zou zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ah, ok. Maar van antisemitische incidenten naar een onveilig gevoel wat zo erg wordt dat je besluit weg te wezen.
Is dat echt een brug te ver om te veronderstellen dan? Ik denk het niet. Jij? En als ik dan concludeer dat joden die hun heil ergens anders gaan zoeken in heel europa voorkomen, blijf jij dan volhouden dat dat bij jou niet gebeurt?
En nogmaals: dat ga jij nooit aan de grote klok gehangen zien worden. Tenzij er ook op dat eiland een wilders revolutie plaats vind.
En je voorbeeld van de financiële crisis is slecht. De anatomie daarvan is bekend
Omdat individuele joden buiten Israel er ook weinig aan kunnen doen, en er ook flink veel joden zijn, zowel in israel als daarbuiten, die ook flinke kritiek hebben op de bezetting.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je kan natuurlijk ook Israël verwijten dat ze het Jodendom misbruiken om mensen in andere landen bij hun nationalistische ideologie te betrekken. Waarom de schuld aan de Marokkanen geven?
Dan is het helemaal dom van Israëlquote:Op zaterdag 11 december 2010 15:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Omdat individuele joden buiten Israel er ook weinig aan kunnen doen, en er ook flink veel joden zijn, zowel in israel als daarbuiten, die ook flinke kritiek hebben op de bezetting.
Het gaat niet eens om Israël an sich, want de helft kan het nog niet eens aanwijzen op de kaart.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En nog een keertje:
Houd eens op met net doen alsof het tuig wat zich hier schuldig aan maakt echt de intentie heeft om zinnig te discussiëren / überhaupt precies het fijne lijntje tussen jodenhaat/anti zionisme kan onderscheiden.
We hebben het niet over een discussie in het equivalent van de engelse De Balie vriend. We hebben het over *tuig* wat begint te schelden op keppeltjes, puur omdat zo iemand er een draagt.
Exact. Mensen moeten normaal doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.
Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
Hoe weet je dat ze katholiek is?quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:53 schreef Mylene het volgende:
[..]
Gretta is zo'n foute katholieke antisemiet in hart en nieren.
Ik stel juist een vraag ter verduidelijking?quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het lezen onder de knie hebt gekregen, dit heeft geen zin zo.
Amsterdam is niet echt een Arabisch gebied. Ok, misschien een klein beetje.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:22 schreef Monidique het volgende:
Tijd dat Benzion naar Israël gaat, ja. Daar kun je als openlijk orthodoxe jood tenminste wel veilig beschermd door een bezettingsleger door Arabische gebieden rijden.
Daarom vraag ik toch ook: is dat een brug te ver om te veronderstellen?quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat denk jij, maar je hebt geen enkele onderbouwing.
En ik twijfel ook niet dat er zat Israëlische media over rapporteren. Maar ik begrijp hebreeuws niet, ik lees niet bewust veel uit die hoek.quote:Ook al zouden de Britse media gecensureerd worden zoals jij schijnt te denken, dan nog zouden Amerikaanse en Israelische media er als een tijger op duiken om daarover te rapporteren als dat zo zou zijn.
Vertel het aan die ranzige crypto fascist. Die buigt zich in alle bochten om het zo te presenteren dat het tuig gewoon een nuttige "disccussie" wil voeren, ik ben het met je eens.quote:Op zaterdag 11 december 2010 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om Israël an sich, want de helft kan het nog niet eens aanwijzen op de kaart.
Ok, je hebt gelijk. Alle joden hier trillen van angst en willen zo snel mogelijk weg. Want jij zegt het, en er is geen enkele mogelijkheid dat jij ongelijk hebt. Alle media zijn tegen jou, en daarom wist ik het nog niet. bedankt dat je me verlicht hebt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Daarom vraag ik toch ook: is dat een brug te ver om te veronderstellen?
Is het denkbaar dat individuen de "anti-semitische incidenten" dermate zat zijn dat ze hun heil anders gaan zoeken?
Want: de moslims die in london rondhobbelen zijn niet wezenlijk anders dan moslims elders. Als moslims elders in europa joden lastigvallen, kun je er vergif op innemen dat dat in london ook gebeurt. En het argument dat ze 'zoveel toleranter zijn' in london gaat niet op. Niet voor import, tenzij je alsnog hard kan maken dat het in de grond zit, wat ik betwijfel. En ook je 'we zijn druk' argument gaat niet op. Want net als elders in europa staan een hoop moslims onderaan de maatschappelijke ladder, dus alle tijd om intolerant te doen.
[..]
En ik twijfel ook niet dat er zat Israëlische media over rapporteren. Maar ik begrijp hebreeuws niet, ik lees niet bewust veel uit die hoek.
En gaan we weer: een vorm van censuur hebben we in nederland ook gezien. En nu ga jij weer uitleggen "Dat dat hier nooit kan gebeuren!"
En dat zit zeker ook in de grond? Dat straalt uit naar alle journalisten in dat land?
Nee, dat media soms meebuigen met de politieke wind nemen we overal waar, ook in dit mooie land waarvan jij jezelf ten onrechte vertelt dat het zeker niet kan gebeuren.
Nee, dat zei ik niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:41 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Alle joden hier trillen van angst en willen zo snel mogelijk weg. Want jij zegt het, en er is geen enkele mogelijkheid dat jij ongelijk hebt. Alle media zijn tegen jou, en daarom wist ik het nog niet. bedankt dat je me verlicht hebt.
bronquote:Het Meldpunt Discriminatie Internet (MDI) heeft de stichting Stop de bezetting van Gretta Duisenberg een tik op de vingers gegeven. Een artikel op haar website voldoet volgens het MDI aan 'belediging van een bevolkingsgroep (in casu Joden), zoals omschreven in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht'. Het MDI dook in de zaak na een klacht van HP/De Tijd verslaggever Bas Paternotte. Stop de bezetting heeft het gewraakte artikel inmiddels verwijderd. Het is de eerste keer dat Duisenberg cum suis succesvol wordt aangepakt voor antisemitisme.
Op zaterdag 11 december 2010 16:53 schreef Mylene het volgende:
Oh jee.quote:Unlikely exodus: the Jews leaving Britain to start a new life in Israel
· Biggest single migration of westerners since 1948
· Anti-semitism and desire for community blamed
[....]
The numbers of Jews migrating to Israel from western countries including Britain, France and the US is rising year-on-year, even as fewer Jews arrive from regions such as the former Soviet Union.
[....]
Britain's rising trend of anti-semitic incidents hit a new high in 2004, with 532. Last year, 455 incidents were recorded by the Community Security Trust, which safeguards Jews in Britain. But although some departing Jews say media coverage is anti-semitic, the consensus is that Jews are safe and largely prosperous. This exodus is not the product of fear.
"We've walked to the synagogue and had things thrown at us from cars, but I wouldn't say anti-semitism is a factor," said Mr Benjamin. "Everything we've planned has been positive because we're that kind of family."
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 16:59 schreef Oksel het volgende:
Waarom zijn er nog geen knokploegen.. ik zit echt te wachten op een A-Team achtig busje met wat jonge gasten er in, met honkbalknuppels die door die schotelbuurten rijden.
Dag.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb trouwens echt een hekel aan het grootste gedeelte van de Marokkaanse bevolking tussen de 10 en 30 jaar oud, van het mannelijke geslacht. Die mogen van mij stuk voor stuk een nekschot krijgen.
Allemachtig, zeg. Ben je een beetje autistisch, ofzo?quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:00 schreef SeculasStatius het volgende:
Afijn: na wat zoeken:
[..]
Oh jee.
Maar het kwam niet voor, zei jij al die tijd?
Je was maar wat aan het roepen dus?
Lullig joh, je sprookje, dat dat land waar jij woont zo ontzettend fantastisch is, dat dat soort dingen helemaal niet gebeuren lijkt niet waar!
Alle normaal denkende mensen verhuizen straks naar de V.S. of Israel, de rest van de wereld buigt toch voor dat gespuis.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.
Dus je moet het maar laten gebeuren? Een nachtje cel helpt echt niet, dat is status-vergrotend.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:01 schreef Mylene het volgende:
[..]
Geweld lost niets op. Je moet je niet verlagen tot het niveau van die bewuste Marokkanen.
Maar daar is van alles 'minder'.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:06 schreef Oksel het volgende:
Je kan ook in Twente gaan wonen, daar heb je dat wat minder..
Die vraag wilde ik jou al een hele tijd stellenquote:Op zaterdag 11 december 2010 17:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allemachtig, zeg. Ben je een beetje autistisch, ofzo?
Die jongeren zijn van god los en moeten vaker naar de moskee gaan. Verder moeten ze een goede vrijetijdsbesteding hebben, dingen zoals voetbal.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus je moet het maar laten gebeuren? Een nachtje cel helpt echt niet, dat is status-vergrotend.
Klinkt als wederom een buurtvader.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Die jongeren zijn van god los en moeten vaker naar de moskee gaan. Verder moeten ze een goede vrijetijdsbesteding hebben, dingen zoals voetbal.
Verder zoals ik al eerder zei: Saïd Bensellam is iemand met een succesvolle aanpak. Hij is ook te gast geweest bij Pauw & Witteman. Hij begeleidt Marokkaanse reljongeren in zijn vrije tijd. Het is vooral aanspreken op hun gedrag en tegelijkertijd perspectief bieden. Geen geouwehoer en zonder poespas. Marokkaanse jongeren die elkaar aanspreken op hun gedrag.
Hoor zijn verhaal: http://player.omroep.nl/?aflID=10599258
Nou, nee, niet echt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 17:08 schreef Monidique het volgende:
De vraag is hierbij voldoende beantwoord, me dunkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |