bronquote:AMSTERDAM - Steeds meer Amsterdamse orthodoxe joden trekken weg uit de hoofdstad vanwege het almaar toenemende antisemitisme. Zo ook de zoon van rabbijn Raphael Evers. "Ik voel me hier verstikt en beperkt."
De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat. "Het is niet dat je de deur niet uit kan, maar je moet je stelselmatig verbergen. Altijd op mijn hoede. Zo ben ik opgegroeid," aldus de orthodoxe jood tegen de Amsterdamse krant.
Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Leegloop orthodoxe joden
Vijf broers en zussen gingen hem al voor en zij zijn niet de enigen. Volgens Benzion verlaat maar liefst zestig procent van de orthodoxe joden Amsterdam. "Voor de gemeenschap is dat een klap. We kunnen geen opvolgers voor de voorgangers krijgen."
Ook zijn vader staat achter het besluit, vertelt hij. "Als mijn vader gepensioneerd is, komt hij ook."
Het gaat vaak gepaard met dat ze met hun tengels aan je lijf zitten. Ik heb het zelf ook meegemaakt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Durven die vriendinnen daarom niet meer te stappen? Niet dat ik dat gescheld goedpraat hoor, maar ik zou het echt heel raar vinden om daarom niet meer de straat op te gaan. Als ze fysiek lastig gevallen worden ligt dat natuurlijk anders.
quote:Weer vrouw mishandeld na stapavond
AMSTERDAM - Opnieuw is een vrouw in het uitgaansleven van Amsterdam het ziekenhuis ingeslagen. De 22-jarige Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op toen zij op haar fiets wilde stappen en werd afgetuigd.
Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op Foto: Cris
"Het gebeurde na het uitgaan in de Jimmy Woo. Ik had met twee vriendinnen daarna nog een snack gehaald bij de snackbar tegenover de Paradiso toen we naar huis wilden gaan. Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig. Ik probeerde hem op afstand te houden en zei tegen mijn vriendinnen dat we maar snel op de fiets weg moesten gaan om ruzie te vermijden", vertelt de nog altijd aangeslagen Noëlle.
"De jongen hield ons vervolgens tegen. Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg. Het was duidelijk dat hij ruzie aan het zoeken was. Dat bleek ook wel toen ik weer een klap in mijn gezicht kreeg."
Glas
Om zich niet weerloos in elkaar te laten slaan, pakte Noëlle haar tas. "Ik haalde daar iets van glas uit en liet dat in een reflex op de grond kapot vallen in de hoop dat het hem zou afschrikken en hij zou afdruipen. Maar het tegendeel gebeurde. Hij pakte me vast en duwde me op de grond en schopte op me in. Het was vreselijk en het meest verbaasd was ik nog dat niemand ingreep. Niemand die een hand uitstak en me hielp. Ook niet de taxichauffeurs op de standplaats Leidseplein die het allemaal hebben gezien", zegt Noëlle geschokt.
De dader is dan ook ontkomen en was al gevlogen toen de politie arriveerde. "Ik raakte helemaal in shock toen een Marokkaanse taxichauffeur tegen een agent zei dat ik het had uitgelokt. Dat is toch niet te geloven? Dus het feit dat ik daar ben met een jurkje aan en blond haar geeft die jongen vrijspel om ruzie te zoeken? Vreselijk..."
"Daarna hebben zich een paar jongens zich over me ontfermd en me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ik een gebroken voet had en diverse blauwe plekken en schaafwonden. Gelukkig ben ik er nog redelijk vanaf gekomen, want hij had me ook op heel andere plekken hard kunnen schoppen met fatale gevolgen", meent de Amsterdamse.
Eerder deze week werd ook al een mishandeling bekend. Afgelopen zaterdagnacht werd een groepje vrouwen door twee Marokkaanse mannen aangepakt.
De politie bevestigt het verhaal van Noëlle en zegt alles in het werk te stellen "om de dader op te sporen en aan justitie over te dragen. Want dit gedrag tolereren wij absoluut niet in de stad", aldus een woordvoerder.
is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
Op die manier kun je het ook goedpraten ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Is het dan voor die joden zo enorm moeilijk om op straat te gaan wandelen zonder baard, zwarte kleren en een mutsje?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wordt tijd dat ze integrerenquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
maar dan zijn zij israel en daar moeten ze weer weg van jullie ....quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wordt tijd dat ze integreren
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:49 schreef C_N het volgende:
[..]
is het voor de islamieten dan ook zo moeilijk om zonder te lopen
.
wat een opmerking weer zeg
dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:05 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik denk dat islamieten met een soepjurk ook door velen worden beschimpt.
Waarom is het noodzakelijk om uitdagend over straat te lopen?
Definieer "jullie".quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:07 schreef C_N het volgende:
[..]
dat is de vrijheid van geloof toch waar jullie zo voor zijn?
Nee, da's een andere manier van "uitdagen". Tenminste in de visie van sommige moslims. Korte rokjes zijn vrij normaal op hete dagen.quote:en korten rokjes mag dan ook al niet meer als ik jou goed begrijp
ik ook .en voor de andersn vraagen moet je bij de regering wezen ,die laat het zo uit de hand lopen .van mij mogen se ook een korten broek aan hoor .maar om ze weg te pesten is weer wat anders dacht ik.wat dat aan gaat heb wilders weer gelijkquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Definieer "jullie".
Ik ben voorstander van geloofsbeleving in de vertrouwde omgeving van je huis. Eventueel een gebedshuis, prima. Maar intussen gaan de katholieken/gereformeerden niet met een groot kruis om hun nek naar de kerk, laat staan dat ze op niet-kerkdagen met een kruis om hun nek door een joden- of moslimbuurt wandelen.
Wie dan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Deepbluesea. het volgende:
Sommig mensen in de media ontkennen stelselmatig dat er een probleem is.
Wat dacht je van Israel?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:20 schreef Adelante het volgende:
Waar gaan ze heen dan? Amerika? Australie?
Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijkquote:
Ze zullen rap terugverlangen naar de relatief onschuldige scheldwoorden van de moslims hier. Die zijn minder pijnlijk dan stenen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Daar is het inderdaad veiliger voor de jood. Als je de aanslagen van palestijnen even niet meerekent natuurlijk
Nee, daar is de kwaliteit van leven hoogquote:
Daar zijn ze over het algemeen veel negatiever over het geloof hoor. Christendom en Jodendom wordt daar echt als een soort sekte beschouwd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nee, daar is de kwaliteit van leven hoog
Misschien dat Scandinavie nog een optie is...
Zijn dat nou die drugscriminelen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:35 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nu zien in Nederland de orthodoxe joden er nog 'light' out in tegenstelling tot in Antwerpen, waar je ze nog echt met van die witte kousen met pijpekrullen en die megabontmutsen enzo.
Hier lopen ze Matisyahu-style bij;
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Nee. Die onderste twee zijn haaientrainers.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zijn dat nou die drugscriminelen?
*CIDI-logica alert*quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Ook al zo'n prachtige quote; een vrijwillige geloofsuiting verhullen door er een minder 'beladen' hoofddeksel overheen te dragen. Wie lacht niet die de mens beziet.quote:Evers kan in bepaalde wijken, zoals Zuidoost, niet zonder basebalcap over zijn keppel over straat.
Ach, een politieke doctrine is ook niet alles.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:47 schreef WallOfStars het volgende:
geloof is altijd kut, welke versie je ook aanhangt.
So True...quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:48 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Ach, een politieke doctrine is ook niet alles.
Moeten ze de Palestijnen met rust laten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
Dit artikel wilde ik ook plaatsen, maar dan onder de TT: "Ethnische zuiveringen Amsterdam lopen op schema" of iets van die strekking.
Nederland moet zich KAPOT schamen dat het toestaat dat 65 jaar na de oorlog er nog steeds volksvreemde elementen zijn die Joden ongestraft kunnen terroriseren, net zolang tot ze weggepest zijn.
Nederland moet zich kapot schamen dat het zich 65 jaar na dato nog steeds laat regeren langs de demografische scheidslijnen van (o.a.) etniciteit en geloofquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:52 schreef LXIV het volgende:
Dit artikel wilde ik ook plaatsen, maar dan onder de TT: "Ethnische zuiveringen Amsterdam lopen op schema" of iets van die strekking.
Nederland moet zich KAPOT schamen dat het toestaat dat 65 jaar na de oorlog er nog steeds volksvreemde elementen zijn die Joden ongestraft kunnen terroriseren, net zolang tot ze weggepest zijn.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moeten ze de Palestijnen met rust laten.
Free Internet Free Assange!
Ja, de Joden moeten zich schuilhouden om geen agressie op te wekken bij onze productieve en cultuurverrijkende importislamieten. Eigenlijk zou het het allerbeste zijn wanneer ze gewoon weer onderdoken, dan zijn ze niemand tot last.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat zeg ik toch niet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, de Joden moeten zich schuilhouden om geen agressie op te wekken bij onze productieve en cultuurverrijkende importislamieten. Eigenlijk zou het het allerbeste zijn wanneer ze gewoon weer onderdoken, dan zijn ze niemand tot last.
Wat heeft een Jood in Amsterdam nu te maken met Palestijnen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Wie denken die (*#&(*&@#$&))$-kutMarokkanen dat ze zijn dat zij hier kunnen bewerkstelligen dat Joden zich niet meer kunnen kleden zoals zij willen?quote:
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft een Jood in Amsterdam nu te maken met Palestijnen?
Ja, dat kunnen ze ook gemakkelijk. Kwestie van even een mailtje richting Tel Aviv.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.
im out of here....quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze moeten de Israëlische regering dwingen om Israël op te heffen.
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar komt het wel op neer. Wie denken die (*#&(*&@#$&))$-kutMarokkanen dat ze zijn dat zij hier kunnen bewerkstelligen dat Joden zich niet meer kunnen kleden zoals zij willen?
Dat zou hetzelfde zijn als PVV-knokploegen die meisjes met hoofdoekjes terroriseren opeens gaan goedkeuren.
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.
Geloof wat je wil, maar gedraag je normaal. Dus geen soepjurk, geen keppeltje, geen kruisjes als je gaat wandelen en zinnens bent om door een straat met "andersgelovigen" te lopen. Tenzij je het bewust doet om de bewoners van die straat uit te dagen. Maar dan moet je ook niet komen janken als je wordt uitgescholden.
Daarbij komt nog dat schelden geen pijn doet. Eén oor in, het andere oor uit. En al helemaal als men het in beledigende termen over een land ver weg van hier heeft.
Dan doe je een huillach. Dat lucht misschien op.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:09 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.
Daar is deze smiley perfect voor:quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:09 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hierom moet lachen of moet huilen.
Op de eerste plaats zal het niet enkel bij schelden blijven. Bedreigingen zijn stap 2 die al genomen is. Wil je het hier geen halt toeroepen? Stap drie is fysiek geweld.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Lees eens een paar postings lager. Moslims met soepjurken een een baard waar Osama bin Laden jaloers op zou worden moeten ook niet provocerend door een jodenbuurt gaan wandelen.
Geloof wat je wil, maar gedraag je normaal. Dus geen soepjurk, geen keppeltje, geen kruisjes als je gaat wandelen en zinnens bent om door een straat met "andersgelovigen" te lopen. Tenzij je het bewust doet om de bewoners van die straat uit te dagen. Maar dan moet je ook niet komen janken als je wordt uitgescholden.
Daarbij komt nog dat schelden geen pijn doet. Eén oor in, het andere oor uit. En al helemaal als men het in beledigende termen over een land ver weg van hier heeft.
Boh, zelf geloof ik niet, maar er zijn van die hallejujah-christenen die er vreselijk veel schik in schijnen te hebben en die uitermate vriendelijk met andersdenkenden omgaan. Zelf ben ik ooit katholiek gedoopt en dat wordt trouwens tegenwoordig ook heul vrijblijvend beleden door jonge mensen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:47 schreef WallOfStars het volgende:
geloof is altijd kut, welke versie je ook aanhangt.
Veel orthodoxe joden zijn juist faliekant tegen Israel, waar de macht is aan de afvalligen (in hun ogen). Bovendien mogen ze pas terug naar Israel wanneer de messias gekomen is.quote:
Een Joods jongetje met een keppeltje die wordt uitgescholden door Marokkaanse jongeren vanwege Israël vraagt er kennelijk om die reden om.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
En nee, als je als Jood met een keppeltje, moslim met een hoofddoek of katholiek met een kruisje loopt, dan 'vraag je er niet om' om lastiggevallen te worden. Ik denk dat een moslim best door een jodenbuurt kan lopen.
De Westelijke Sahara en het conflict is niet met Israel te vergelijken, de geschiedenis is zeer anders. Dat weet je wel toch?quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:40 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een Joods jongetje met een keppeltje die wordt uitgescholden door Marokkaanse jongeren vanwege Israël vraagt er kennelijk om die reden om.
Stel je eens voor als je i.p.v. een Joods jongetje een moslim jongetje invult. En hoe zit met homoseksueel of een transseksueel? Vragen die er ook om?
Ik heb ook weleens met een Marokkaanse taxichauffeur gebabbeld. Ik zei hem waarom met twee maten meten wat betreft bezetting door Israël en de Palestijnse gebieden en Marokko met Westelijke Sahara. Hij zei mij dat het anders is omdat de Joden daar de baas zijn. Hij zei ook niets met Joden maar ze moeten wel onder ons staan.
Nee, hij zegt:quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:44 schreef Aloulou het volgende:
Trieste zaak. Een opmerking: Ben Zion stelt dat er ook een tweede vorm van antisemitisme is die slimmer is, dat is antizionisme. Bij deze zijn er dus honderduizenden antisemieten in Nederland omdat ze antizionistisch zijn. Dit staat los van de bedreigingen maar ik zou Evers aan willen raden wat antisemitisme betreft ff de hand in eigen boezem te steken en antizionisme los ervan te zien.
Men kijkt hem dus aan op het handelen van Israel.quote:De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Niet om mijn gelijk te willen halen maar hij begint toch echt met: "Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant".quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee, hij zegt:
[..]
Men kijkt hem dus aan op het handelen van Israel.
Precies. De domme variant is: ''Smerige Jood''. De slimme variant is: ''Zeg eens, wat vind jij van het beleid van Israel?'' Althans, zo vat ik dat op vanwege de laatste zin. Als hij antizionisme wilde gelijkstellen aan antisemitisme, dan had hij die laatste zin niet moeten zeggen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:57 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Niet om mijn gelijk te willen halen maar hij begint toch echt met: "Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant".
Waarbij de slimme variant van antisemitisme antizionisme is, zoals het citaat aangeeft wat jij citeeert. Antizionisme ziet hij dus als de tweede, en slimmere, vorm van antisemitisme als je zijn hele citaat in context leest.
Omdat ze 2 dingen missen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:46 schreef Desunoto het volgende:
En je was niet bang de taxi uit geschopt te worden?
Maar volgens mij zou je wel kunnen stellen dat joden een stuk toleranter en vredelievender zijn. Hier in Nederland vallen ze in ieder geval niemand lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Maakt niet uit. Beide illegaal volgens de VN. Marokko heeft het recht niet om het gebied bezet te houden. De bevolking van Westelijke Sahara heeft recht op zelfbeschikking. De situatie in Israël doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De Westelijke Sahara en het conflict is niet met Israel te vergelijken, de geschiedenis is zeer anders.
Nee, het is een hele lieve jongen, ook nog een homo, rijdt me weleens vaker naar huis. Hij noemt me altijd zijn favoriete pinda meisje.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:46 schreef Desunoto het volgende:
En je was niet bang de taxi uit geschopt te worden?
Doe eens niet zo achterlijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Keer op keer blijven we lezen over de enorme blunder van NL (en de rest van Europa) om Marokkanen te importeren.
Maar goed, hadden we als land destijds maar niet voorover moeten bukken in de jaren 70 om de olie import veilig te stellen: Oil for Immigration
Of aan de PVDA die hen van zulke hoge uitkeringen voorzag dat ze het ook niet hoefden te doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:24 schreef Mylene het volgende:
[..]
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.
Ik neem aan dat we jou niet horen als iemand roept dat hij of zij een andere bevolkingsgroep niet zal missen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:50 schreef Psy-freak het volgende:
Het kan me niets schelen als de joden hier weg zijn.
En door mensen zoals jij is er een staat voor joden nodig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:50 schreef Psy-freak het volgende:
Het kan me niets schelen als de joden hier weg zijn.
[Olie-op-vuur-modus] Die is er toch? Kunnen ze mooi allemaal gaan wonen. [/Olie-op-vuur-modus]quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:47 schreef waht het volgende:
[..]
En door mensen zoals jij is er een staat voor joden nodig.
Zeker, ik wilde enkel een doordachte opmerking maken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:51 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
[Olie-op-vuur-modus] Die is er toch? Kunnen ze mooi allemaal gaan wonen. [/Olie-op-vuur-modus]
Wat hebben Amsterdamse Joden met Palestijnen te maken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De huisantisemieten vinden dit soort topics altijd snel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
im out of here....
wtf slaat dit nou op.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze 2 dingen missen.Want alle Joden zijn evil. Staat er hier geen ban op dit soort antisemitisme?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze 2 dingen missen.grappig....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eens, dat was een van de belangrijkste redenen om massaal goedkope gastarbeiders te importeren. Alleen jammer dat er dus totaal niet op gelet was of ze qua mentaliteit in de westerse samenleving pasten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:24 schreef Mylene het volgende:
Je kan ook de schuld aan Henk en Ingrid geven omdat ze toen te beroerd waren om vies werk te doen.
Zo lang Marokkanen worden beschermd door Pechtold en zijn linkse criminele vriendjes, zal dit land afglijden naar een achterlijk, onbeschaafd land.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:35 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Tsja, wat doe je eraan? Het zijn niet alleen Joden, maar ook mensen die op hetzelfde geslacht vallen. Vriendinnen van mij die voor Nederlandse hoer en nog meer fraais zijn uitgescholden, durven ook niet meer een avondje te stappen. Het zijn de rotte appels die het blijven verpesten.
Meningen?
Ik wou dat het waar was. Maar de opkomst van de PVV is al bewijs genoeg dat de beroemde Nederlandse tolerantie een sprookje is. En een ieder met een beetje kennis weet dat fouten gemaakt in het verleden zich steeds weer herhalen in het heden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:36 schreef RacerDKB het volgende:
Telegraaf = onzin.
Telegraaf = sensatie.
Oh, het kon dus nog dommer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:07 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat je even vergeet is dat de rechtse partijen ook regelmatig aan de macht zijn geweest. In de essentie is in het spel van de macht geen enkele politicus of partij te vertrouwen. Eigenbelang en het winnen van kiezers al dan niet met het verkopen van leugens en onwaarheden is het doel van het spel. Rechts, links het maakt allemaal geen moer uit. In de extremen daarvan zijn de gevolgen altijd hetzelfde. En wat achterlijk en beschaafd zijn is in 2.500.000 miljoen jaar menselijke geschiedenis niks veranderd. Vroeger met knuppels wellicht nu met atoomwapens.quote:Op zaterdag 11 december 2010 06:54 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zo lang Marokkanen worden beschermd door Pechtold en zijn linkse criminele vriendjes, zal dit land afglijden naar een achterlijk, onbeschaafd land.
Doch dat gebeurt aan de lopende band. Gister was er ook een mooie reportage over bij de KRO op NL2. Maar dat is natuurlijk helemaal niet erg, want een Jood is meer waard dan een moslim.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:04 schreef Mylene het volgende:
Moslims uitschelden is goed omdat ze zich niet aanpassen.
Als dit al een ban moet opleveren, dan had de de helft hier niet meer kunnen posten vanwege de opmerking richting andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 00:35 schreef Viajero het volgende:
[..]
Want alle Joden zijn evil. Staat er hier geen ban op dit soort antisemitisme?
Dus dan mag je niet afgeven op de Israelische bezetting. De logica ontgaat me.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:19 schreef Mylene het volgende:
Bovendien zijn een groep Marokkanen die afgeven op de Israëlische bezetting hypocriet omdat hun land de Westelijke Sahara bezet houdt. Marokko onderdrukt zelf een volk.
Mijn hemel, dat stuk. Hilarisch!quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Keer op keer blijven we lezen over de enorme blunder van NL (en de rest van Europa) om Marokkanen te importeren.
Maar goed, hadden we als land destijds maar niet voorover moeten bukken in de jaren 70 om de olie import veilig te stellen: Oil for Immigration
Saïd Bensellam is iemand met een succesvolle aanpak. Hij is ook te gast geweest bij Pauw & Witteman. Hij begeleidt Marokkaanse reljongeren in zijn vrije tijd. Het is vooral aanspreken op hun gedrag en tegelijkertijd perspectief bieden. Geen geouwehoer en zonder poespas. Marokkaanse jongeren die elkaar aanspreken op hun gedrag.quote:Op zaterdag 11 december 2010 07:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen weet dat er een probleem is, alleen de oplossing van dit probleem verschilt.
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.quote:De 22-jarige Benzion (zijn tweede voornaam) heeft het helemaal gehad met de scheld- en vechtpartijen, vertelt hij in Het Parool. "Frits Bolkestein heeft helemaal gelijk." Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? Wat een gelul.quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
Wat? Dat hij nu naar een racistische staat gaat om daar racistisch te gaan doen? Voor de Palestijnen die hun huis uit moeten om plaats te maken voor deze exemplaren van het uitverkoren volk zal het geen verlossing zijn.quote:Samen met zijn zwangere vrouw (22) emigreert hij eind volgend jaar. "Emigreren is voor ons een verlossing."
Dus hij uit op straat dat hij zionist is en dus racist, en als iemand hem daar dan op aanspreekt is dat antisemitisch? En dan wordt hij agressief? Wat een gelul.quote:Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'slimme' en de 'domme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |