Ok.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:21 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Helpen en afschuiven zijn twee héél verschillende dingen.
Ik respecteer je principes en dus je beslissing om niet meer te willen deelnemen. Ik ben het niet eens met je zienswijzen en twijfel aan de intenties, maar het zij zo. Je pogingen om initiatieven hier en daar in het onsmakelijke te trekken (yups, mijn interpretatie) zijn onnodig. Maar om nou te zeggen dat je geholpen hebt is wel erg overrated. In tegendeel zou ik zeggen.
Ergo: doe iets of doe het niet, maar blijf er niet tegenaan schoppen.
quote:Op donderdag 2 december 2010 13:10 schreef tombolafan het volgende:
Okee, wacht even:
FHF FTW![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/topicchange]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
iemand?quote:Op donderdag 2 december 2010 09:16 schreef Ynske het volgende:
Vraagje. Hoe zit het met bv aanschaf materiaal. Ik zou graag meedoen, door bv dingen te haken voor een ander. Sokken, een muts, een knuffel oid. Maar Tis hier nu geen vetpost, dus aanschaf van de materialen kan dan uit de hand gaan kopen. Bv ontvanger die wol opstuurd, of vergoed en dat ik t dan maak? Mag dat dan wel?
lastig. In feite kan je voor het geld van (fatsoenlijke) wol bij de zeeman al een goede trui kopen tochquote:
oke, snap het vanuit fok en zo.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef BrandX het volgende:
Een potje gaan we niet doen. Dat gaat op den duur altijd problemen geven (want: geld).
Dit forum, nogmaals, is puur bedoeld voor producten, diensten, dat soort. Niets financieels. FOK! zal dat in ieder geval niet ondersteunen.
Wat users onderling regelen moeten users zelf weten, daar kunnen wij dan ook niets mee, maar dat staat dan los van FOK!.
Ik besef me dat we hier nogal strikt in overkomen, en helaas is dat ook zo.
Nog even een kleine toevoeging voor de mensen die zeggen "ja, maar ik vertrouw anderen wel!"quote:Op donderdag 2 december 2010 12:57 schreef Lastpost het volgende:
Dat is het, als je gaat eisen dat ze hun maandelijkse bijstandsstrookje gaan inscannen en hun bankgegevens doorsturen doet er natuurlijk niemand meer mee.
En ach, ik steek sowieso anders in elkaar, help een ander graag en ga dan echt niet doorvragen of alles wel klopt en dan zal het een keer bij de verkeerde terecht komen, so be it en diegene komt zichzelf dan nog wel een keer tegen.
Zo ben ik ook bezig met enkele kerstpakketten voor buurtbewoners, ben zelf postbode en dan krijg je (soms onbedoeld) genoeg mee over de situaties van gezinnen en die steek ik dan graag een hart onder de riem en wie weet hebben ze wel massale schulden doordat ze gewoon niet met hun geld om kunnen gaan en kijken ze naar SBS6 op hun nieuwe 3d TV, pech in dat geval.![]()
Niet altijd overal iets achter zoeken en uitgaan van eerlijkheid, dat is ook weleens prettig in een maatschappij waarbij iedereen constant enkel wantrouwt, naait en vermoedens heeft van oplichting, misleiding en dat soort zaken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
Iemand?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik zie in dit topic iets geroepen worden over een vervoer-topic, maar dat topic kan ik niet vinden. Is dat er wel of niet?
Volgens mij niet, ik kan nergens iets vinden in ieder gevalquote:
Ik zou zeggen: maak je eigen topic.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:
Net even de garage opgeruimd, pot verf tegengekomen die ik niet ga gebruiken en als ik morgen de kerstspullen ga pakken zal ik ook vast genoeg tegen gaan komen..
Kan ik bij een topic aansluiten? Of zal ik een centraal topic openen voor kleine dingen?
Het loopt nu tenslotte zo goed
Ik ben zo vrij geweest.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:49 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Volgens mij niet, ik kan nergens iets vinden in ieder geval
Je mag wel een topic aanmaken
Er is al een kinderspeelgoed topic, wacht ik zoek het op.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:27 schreef Ireth het volgende:
Wie denkt er even mee, ik heb hier 2 tassen vol met (mooie goeie, nog bijna nieuw uitziende) knuffels. Mogen allemaal helemaal stukgeknuffeld worden door kindjes die dat graag willen. Maar hoe en wat? Gewoon in een topic plempen en wie wil mag halen, of valt er iets anders leuks mee te bedenken? Wat kan ik er mee (laten) doen? Ze mogen allemaal weg!
Will doquote:Op donderdag 2 december 2010 20:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: maak je eigen topic.
Ach ja, daar heb ik zelf al in zitten posten gisterenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Er is al een kinderspeelgoed topic, wacht ik zoek het op.
Kinderspeelgoed om weg te geven..
Gezien het modden in andere subforums zou ik ja zeggen.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:03 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nou wel of niet onder Spam? Nee toch?
Sinterklaascadeautjestip!! (voor volgend jaar, maar nu al beginnen!)
Het is een van de weinige dingen (samen met die van het Nipo) waar je écht iets fatsoenlijke mee kunt verdienen. Dus ik vind het een steengoeie tip en eigenlijk geen spam.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:03 schreef Ireth het volgende:
Valt dit nou wel of niet onder Spam? Nee toch?
Sinterklaascadeautjestip!! (voor volgend jaar, maar nu al beginnen!)
Nipo wou ik nog niet posten, die hebben momenteel een inschrijvingsstop.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het is een van de weinige dingen (samen met die van het Nipo) waar je écht iets fatsoenlijke mee kunt verdienen. Dus ik vind het een steengoeie tip en eigenlijk geen spam.
Maar ik ben geen mod hier, dus dat scheelt
Dit forum-onderdeel is puur bedoeld om mede-Fokkers die met een probleem zitten te helpen, over het algemeen betreft dit Fokkers die weinig te besteden hebben of uit een rotsituatie komen, hoognodig een bepaald product/artikel nodig hebben of gewoon eens in het zonnetje gezet mogen worden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:00 schreef laylaatje het volgende:
Ok, even een vraagje, wat is "spam" ???
Er zijn nu al 3 topics van mij gesloten, heb het gevoel dat ik echt iets heel slechts of verkeerds doe ofzo... Het is gewoon voor een wedstrijdje van werk, slaat verder nergens op!
Maar goed het zal wel..........
Groetjes
Wat hierboven gezegd wordt klopt. Lees anders de volgende link even goed doorquote:Op vrijdag 3 december 2010 00:00 schreef laylaatje het volgende:
Er zijn nu al 3 topics van mij gesloten, heb het gevoel dat ik echt iets heel slechts of verkeerds doe ofzo... Het is gewoon voor een wedstrijdje van werk, slaat verder nergens op!
Groetjes
Spam is reclame maken voor iets, iets waar je zelf beter van wordt. In dit geval jouw wedstrijd. Je kan hier toestemming voor vragen bij PR@Fok.nl. Verder wat lastpost zegt. Sorry.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:00 schreef laylaatje het volgende:
Groetjes
Gezocht: restpotjes muurverfquote:Op donderdag 2 december 2010 19:48 schreef Ml-etje het volgende:
Net even de garage opgeruimd, pot verf tegengekomen die ik niet ga gebruiken en als ik morgen de kerstspullen ga pakken zal ik ook vast genoeg tegen gaan komen..
Kan ik bij een topic aansluiten? Of zal ik een centraal topic openen voor kleine dingen?
Het loopt nu tenslotte zo goed
Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:24 schreef Maanvis het volgende:
Wie heeft er toevallig een baarmoeder over? -> Mag deze weer open totdat bewezen is dat BB Kelly niet op FOK! post.
nou, in het kader van de kerstgedachte zou ik toch wel een instelling nastreven van : onschuldig tot het tegendeel bewezen is!quote:
Prima, als kelly op Fok! post kan ze zelf een topic openen en als ze dat niet durft kan ze contact opnemen met de vertrouwenspersonen, hoef jij niet voor haar te regelen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou, in het kader van de kerstgedachte zou ik toch wel een instelling nastreven van : onschuldig tot het tegendeel bewezen is!
Hoezo moet het dan op slot? Volgens mij is er veelvuldig gevraagd om organen, ook tijdens die donoractie met bekende nederlanders laatst. Volgens mij gingen die topiques ook niet dicht.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:46 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Prima, als kelly op Fok! post kan ze zelf een topic openen en als ze dat niet durft kan ze contact opnemen met de vertrouwenspersonen, hoef jij niet voor haar te regelen.En dan krijgt zij ook een slotje want het lijkt mij niet bedoeling dat we hier gaan vragen om organen.
Een orgaan geven lijkt me niet iets in die richting... Dat heeft ook niets met vrijgevigheid te maken, lijkt me. Kortom, wellicht dat je ergens anders terecht kan, maar niet hier.quote:Kijken wat en waar we kunnen helpen,
het kan zijn aan spullen, het kan zijn aan je zomerhuisje een weekendje uitlenen aan die moeder of vader met kind die anders nooit eens wegkunnen, of eens iemand uitnodigen om eens goed te komen eten. En ja, voor mijn part kan dat ook aan een hongerende student die al maanden slecht eet.
Gewoon iets leuks.
je bent vervelendquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:17 schreef Maanvis het volgende:
wtf, hoezo is een orgaan geven niet vrijgevig of leuk?
klopt, sorry. grenzen aftasten aan de vrijgevigheid van mensen en modsquote:
Joh dat is niet nieuw toch?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, sorry. grenzen aftasten aan de vrijgevigheid van mensen en mods
We moeten inderdaad ergens een grens stellen. En als we mensen gaan helpen die men via via kent dan verlaten we het idee waarmee we startten: Fokkers helpen Fokkers.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:06 schreef joepie91 het volgende:
Ik zag dat het topic [gez] kerst/voedselpakket voor gezin in Erica gesloten was omdat er alleen Fokkers geholpen zouden mogen worden. Een paar puntjes:
* Wat nou als de persoon in kwestie geen geld heeft voor een internetverbinding? Dat lijken me juist de mensen die het het hardst nodig hebben. Vooral dingen als kerstpakketten e.d.
* Als iemand dus zelf lid wordt van Fok!, en zijn verhaal zelf nog een keer plaatst (desnoods via de computer van degene die het daarvoor al had geplaatst), dan mag het dus wel? Is dat niet een beetje scheef?
Ik snap dat dit geen goededoelen-rubriek moet worden, maar volgens mij is het prima te doen om te zeggen dat hulp alleen bedoeld is voor Fokkers en mensen/gezinnen die zij direct kennen (volgens mij heb ik dat ook al in een aantal topics gelezen).
Nu kan er wel als reden gegeven worden dat "de grens ergens gelegd moet worden" (die heb ik regelmatig langs zien komen op Fok!, en ik snap hem ook wel) maar mijns inziens ligt de grens hier op totaal de verkeerde plaats.
Bovenstaande is geen bashen, maar een poging tot een constructieve discussie (niet voor niks heb ik hem een tweede keer getypt toen ik de eerste keer net voor het plaatsen per ongeluk op F5 drukte).
EDIT: Ik weet dat dat specifieke topic alleen ging over een gezin dat iemand viavia kende... maar in de FAQ gaat het over "alleen voor Fokkers".
Vooralsnog houden we het zo, ik begreep dat filters de zaak ook kunnen compliceren. (vraag me niet hoe, ik ben geen techneut).quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:01 schreef Zeroku het volgende:
Is het geen optie om een filter aangeboden en een filter gevraagd te maken? Zelfde idee als in V&A, maar houdt het wel een stuk overzichtelijker.
Daarom had ik het ook specifiek over mensen die iemand direct kent. En later in een edit erop teruggekomen dat ik het dus niet specifiek over dat ene topic had (daar was het wel viavia).quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We moeten inderdaad ergens een grens stellen. En als we mensen gaan helpen die men via via kent dan verlaten we het idee waarmee we startten: Fokkers helpen Fokkers.
Het is gewoon heel erg lastig om te bepalen waar je de grens legt en het is ook niet alsof we het kennissen van fokkers niet gunnen. Maar het is nu zoals het is en daar moeten jullie het voor nu mee doen. Ik denk trouwens dat er binnen de Fok community genoeg mensen zijn die heel erg blij zijn met dit topic.![]()
Wie weet gaan we in de toekomst de grens wat verruimen, eerst maar eens kijken hoe het loopt met alleen fokkers. We zijn nog geen week online, dus we willen het voor nu niet té groot maken.
Ah, okayquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vooralsnog houden we het zo, ik begreep dat filters de zaak ook kunnen compliceren. (vraag me niet hoe, ik ben geen techneut).
Ook als je iemand direct kent, is dat nog niet per definitie een fokker. Dus past niet in de doelgroep die we op dit moment met het forum voor ogen hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:16 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Daarom had ik het ook specifiek over mensen die iemand direct kent. En later in een edit erop teruggekomen dat ik het dus niet specifiek over dat ene topic had (daar was het wel viavia).
Dat snap ik... het ging dan ook niet om alléén fokkers, anders was dit hele punt niet eens aan de orde geweest (dan had het onder de huidige regels gevallen).quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ook als je iemand direct kent, is dat nog niet per definitie een fokker. Dus past niet in de doelgroep die we op dit moment met het forum voor ogen hebben.
Ik snap je redenatie, maar nogmaals, we zijn net gestart dus houden het vooralsnog klein, wie weet wat de toekomst brengt.
Ik kijk het even aan. Volgens mij is het een gevalletje miscommunicatie.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:34 schreef Ynske het volgende:
beetje rare manier van reageren lijkt me [Aangeboden] Ikea PS-kastje
Dat topique mag sowieso niet, het is voor haar dochter en haar dochter is geen FOK!ker.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
[Gezocht] Kinderskibroeken mt 134 en 86 ik mag aanhaken van Ireth .. mag er dan een TT change plaatsvinden?
Yep.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
[Gezocht] Kinderskibroeken mt 134 en 86 ik mag aanhaken van Ireth .. mag er dan een TT change plaatsvinden?
klopt, moet je maar niet een inconsequent beleid voerenquote:
Je punt is duidelijk. En nu klaar ja?quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, moet je maar niet een inconsequent beleid voeren. eerst zeggen dat kennissen en vrienden niet mogen en dan familieleden wel toestaan
.
ik pleit voor een FhF banquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat topique mag sowieso niet, het is voor haar dochter en haar dochter is geen FOK!ker.
Hou eens op met dat gezuig.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:48 schreef Maanvis het volgende:
Kun je nog aangeven of het eerstegraads familie moet zijn of ook 2egraads familie mag zijn?
Ben het met MoBlo eens maar uiteraard zullen de mods van FHF ook hun mening hebbenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Zoals ik het zélf zie (en ik ben dan ook geen mod van dit forum) zeg ik:
'ik ken mensen die': nee
directe familie/goede vrienden: ja
als je op de 'ik ken mensen die', of 'mensen van de voetbalclub van m'n broer..' toer gaat, dan is de grens hélemaal weg, zeker voor een in de kinderschoenen staand initiatief als dit.
Als je het dichter bij huis houdt: 'mijn moeder', of 'mijn broer' of 'mijn beste vriend', blijft het ook dichter bij de FOK!ker die je wilt helpen...
We zijn aan het overleggen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ben het met MoBlo eens maar uiteraard zullen de mods van FHF ook hun mening hebben
Het topic lezen is misschien ook wel een idee. Die vraag is al een paar keer gesteld en ook al beantwoord.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:29 schreef ManAtWork het volgende:
Kan er niet, net als in V&A, een subgroep worden gemaakt voor 'aangeboden', 'gevraagd' en 'diversen'? Maakt het misschien iets overzichtelijker,...
Sorry, was even lui en had geen zin om ruim 270 posts door te lezen. Maar uit je reactie begrijp ik dat het antwoord 'nee' is.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het topic lezen is misschien ook wel een idee. Die vraag is al een paar keer gesteld en ook al beantwoord.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het topic lezen is misschien ook wel een idee. Die vraag is al een paar keer gesteld en ook al beantwoord.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:35 schreef naatje_1 het volgende:
Is het niet handig die vraag in de OP/FAQ te plaatsen, dit is nu al de zoveelste keer...
Ik ga het eens overleggenquote:Op zondag 5 december 2010 14:36 schreef ManAtWork het volgende:
Binnen vijf posts twee keer dezelfde vraag: dan moet er toch wel iets mee gedaan worden.
Maar misschien kun je dan beter de vraag hierover voor zijn door deze in de FAQ / OP te zetten?quote:Op zondag 5 december 2010 14:40 schreef liesje1979 het volgende:
Vooralsnog gaan we niet werken met filters, misschien dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren. Maar als ik zo de AT van FHF bekijk kan ik uit bijna elke TT wel halen of er iets aangeboden of gezocht wordt?
Gooi dit dan als topicpointer of sticky ofzo neer, en ik ben het niet met je eens eerlijk gezegd, het leest gewoon niet fijn nu, ik scan zo'n index even, maar soms ontbreekt dus een 'tag', en er worden diverse anderen door elkaar gebruikt, en ze zijn simpelweg te lang om lekker te lezen imho. Maak er dan GEZ en AAN/AGB van en ruim de index op. Oogt netter, leest fijner, en ik denk dat meer mensen dan snel even hier kijken of ze ergens nog wat kunnen betekenen.quote:Op zondag 5 december 2010 14:40 schreef liesje1979 het volgende:
Vooralsnog gaan we niet werken met filters, misschien dat dat in de toekomst wel gaat gebeuren. Maar als ik zo de AT van FHF bekijk kan ik uit bijna elke TT wel halen of er iets aangeboden of gezocht wordt?
lees de FAQ eens een keer:quote:Op zondag 5 december 2010 14:54 schreef Loveless85 het volgende:
En daar issie weer;
Dit soort semi-spamachtige intiatieven?
Gezocht: Alle hulp welkom voor Stichting Lopen Tegen Kanker
In andere subfora (LIF of F&F) wordt dit ook gesloten, ook al is het non-profit en voor een goed doel. Wordt dit hier wel getolereerd, al dan niet als een FOK!ker bv. deel uit maakt van de stichting/het goede doel?
ofwel, het antwoord is dat het hier niet getollereerd wordt.quote:Wat houdt FOK!kers Helpen FOK!kers niet in?
De volgende topics is FHF niet voor bedoelt:
- Goede doelen acties bijv. voor weeskinderfonds oid
- Geldinzamelacties
- alles wat ook maar enigzins iets commercieels in zich heeft
---bijv. dat je korting wil bieden bij je bedrijf, of reclame er voor terug wil, dat soort dingen
- hulpvragen voor mensen die je via via kent, of goede bedoelingen voor een weeskind ergens anders. Hoe goed en lief bedoeld ook, dit forum is puur bedoeld voor FOK!kers onderling.
Das toch gewoon te vaag, wat is 'via via', vallen 'een vriend/kennis van me...' daaronder? En duidelijk over die goede doelenquote:
In mijn optiek hoort dat topic ook niet in FHF maar kan stukken beter in R&P, nofiquote:Op zondag 5 december 2010 14:51 schreef Loveless85 het volgende:
En hoe steekt de policy verder in elkaar eigenlijk? Het is toch alleen van FOK!kers zelf voor FOK!kers zelf (of heel dichtbij; gezin of directe familie oid)
Want dit is dus al een 'vriend van me...' topic;
[GEZOCHT] Hulp voor een autist
Hier boven loopt die discussie nog en wordt het wel aangehaald door 2 non-FHF mods, maar is er een echt standpunt of niet?
Ik denk dat je je niet op de ook 'goeie vrienden/kennissen' tour moet begeven. Valt nooit te 'controleren' en voor je het weet gaat een goeie vriend van FOK!ker A wat doen voor een goeie vriend van FOK!ker B, loopt het uit op een fiasco en niemand wil dan de verantwoording nemen en is FOK! (weer) de boosdoener
Ook dat nog ja, het is een heel specifiek iets.quote:Op zondag 5 december 2010 15:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
In mijn optiek hoort dat topic ook niet in FHF maar kan stukken beter in R&P, nofi
Hoe bedoel je? Dat de FOK!kers zelf niet meer 'durven' omdat er zoveel mensen zijn die hulp vragen voor anderen?quote:Op zondag 5 december 2010 16:45 schreef Ingetje79 het volgende:
En daarbij; voor anderen hulp vragen is erg makkelijk....is dat niet een extra drempel voor de mensen die hier posten en ook hulp kunnen gebruiken?
M.i. is het de bedoeling dat we juist die mensen gaan helpen hier
topic is allang verhuisd johquote:Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ook dat nog ja, het is een heel specifiek iets.
klopt helemaal.quote:Op zondag 5 december 2010 16:45 schreef Ingetje79 het volgende:
En daarbij; voor anderen hulp vragen is erg makkelijk....is dat niet een extra drempel voor de mensen die hier posten en ook hulp kunnen gebruiken?
M.i. is het de bedoeling dat we juist die mensen gaan helpen hier
Oh ik bedoelde het gewoon als reactie op Yvon, niet als 'ga er eens wat aan doen'. Ik heb net gewoon wat voorbeelden aangehaald van dingen die ik me afvroeg, ik zit verder niet te F5'en of jullie wat doen heurquote:
Ik zou me daar wel wat bij voor kunnen stellen. Heb zelf paar jaar terug zwaar in de shit gezeten, voelde me ook bezwaard om hulp te accepteren. Want ik zag anderen om me heen die het minstens zo zwaar hadden, en ik had zoiets van ach, ik red me wel. help de ander maar.quote:Op zondag 5 december 2010 16:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat de FOK!kers zelf niet meer 'durven' omdat er zoveel mensen zijn die hulp vragen voor anderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |