Joh dat is niet nieuw toch?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, sorry. grenzen aftasten aan de vrijgevigheid van mensen en mods
We moeten inderdaad ergens een grens stellen. En als we mensen gaan helpen die men via via kent dan verlaten we het idee waarmee we startten: Fokkers helpen Fokkers.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:06 schreef joepie91 het volgende:
Ik zag dat het topic [gez] kerst/voedselpakket voor gezin in Erica gesloten was omdat er alleen Fokkers geholpen zouden mogen worden. Een paar puntjes:
* Wat nou als de persoon in kwestie geen geld heeft voor een internetverbinding? Dat lijken me juist de mensen die het het hardst nodig hebben. Vooral dingen als kerstpakketten e.d.
* Als iemand dus zelf lid wordt van Fok!, en zijn verhaal zelf nog een keer plaatst (desnoods via de computer van degene die het daarvoor al had geplaatst), dan mag het dus wel? Is dat niet een beetje scheef?
Ik snap dat dit geen goededoelen-rubriek moet worden, maar volgens mij is het prima te doen om te zeggen dat hulp alleen bedoeld is voor Fokkers en mensen/gezinnen die zij direct kennen (volgens mij heb ik dat ook al in een aantal topics gelezen).
Nu kan er wel als reden gegeven worden dat "de grens ergens gelegd moet worden" (die heb ik regelmatig langs zien komen op Fok!, en ik snap hem ook wel) maar mijns inziens ligt de grens hier op totaal de verkeerde plaats.
Bovenstaande is geen bashen, maar een poging tot een constructieve discussie (niet voor niks heb ik hem een tweede keer getypt toen ik de eerste keer net voor het plaatsen per ongeluk op F5 drukte).
EDIT: Ik weet dat dat specifieke topic alleen ging over een gezin dat iemand viavia kende... maar in de FAQ gaat het over "alleen voor Fokkers".
Vooralsnog houden we het zo, ik begreep dat filters de zaak ook kunnen compliceren. (vraag me niet hoe, ik ben geen techneut).quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:01 schreef Zeroku het volgende:
Is het geen optie om een filter aangeboden en een filter gevraagd te maken? Zelfde idee als in V&A, maar houdt het wel een stuk overzichtelijker.
Daarom had ik het ook specifiek over mensen die iemand direct kent. En later in een edit erop teruggekomen dat ik het dus niet specifiek over dat ene topic had (daar was het wel viavia).quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
We moeten inderdaad ergens een grens stellen. En als we mensen gaan helpen die men via via kent dan verlaten we het idee waarmee we startten: Fokkers helpen Fokkers.
Het is gewoon heel erg lastig om te bepalen waar je de grens legt en het is ook niet alsof we het kennissen van fokkers niet gunnen. Maar het is nu zoals het is en daar moeten jullie het voor nu mee doen. Ik denk trouwens dat er binnen de Fok community genoeg mensen zijn die heel erg blij zijn met dit topic.![]()
Wie weet gaan we in de toekomst de grens wat verruimen, eerst maar eens kijken hoe het loopt met alleen fokkers. We zijn nog geen week online, dus we willen het voor nu niet té groot maken.
Ah, okayquote:Op vrijdag 3 december 2010 23:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Vooralsnog houden we het zo, ik begreep dat filters de zaak ook kunnen compliceren. (vraag me niet hoe, ik ben geen techneut).
Ook als je iemand direct kent, is dat nog niet per definitie een fokker. Dus past niet in de doelgroep die we op dit moment met het forum voor ogen hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:16 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Daarom had ik het ook specifiek over mensen die iemand direct kent. En later in een edit erop teruggekomen dat ik het dus niet specifiek over dat ene topic had (daar was het wel viavia).
Dat snap ik... het ging dan ook niet om alléén fokkers, anders was dit hele punt niet eens aan de orde geweest (dan had het onder de huidige regels gevallen).quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:20 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ook als je iemand direct kent, is dat nog niet per definitie een fokker. Dus past niet in de doelgroep die we op dit moment met het forum voor ogen hebben.
Ik snap je redenatie, maar nogmaals, we zijn net gestart dus houden het vooralsnog klein, wie weet wat de toekomst brengt.
Ik kijk het even aan. Volgens mij is het een gevalletje miscommunicatie.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:34 schreef Ynske het volgende:
beetje rare manier van reageren lijkt me [Aangeboden] Ikea PS-kastje
Dat topique mag sowieso niet, het is voor haar dochter en haar dochter is geen FOK!ker.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
[Gezocht] Kinderskibroeken mt 134 en 86 ik mag aanhaken van Ireth .. mag er dan een TT change plaatsvinden?
Yep.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:41 schreef DJMO het volgende:
[Gezocht] Kinderskibroeken mt 134 en 86 ik mag aanhaken van Ireth .. mag er dan een TT change plaatsvinden?
klopt, moet je maar niet een inconsequent beleid voerenquote:
Je punt is duidelijk. En nu klaar ja?quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
klopt, moet je maar niet een inconsequent beleid voeren. eerst zeggen dat kennissen en vrienden niet mogen en dan familieleden wel toestaan
.
ik pleit voor een FhF banquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat topique mag sowieso niet, het is voor haar dochter en haar dochter is geen FOK!ker.
Hou eens op met dat gezuig.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:48 schreef Maanvis het volgende:
Kun je nog aangeven of het eerstegraads familie moet zijn of ook 2egraads familie mag zijn?
Ben het met MoBlo eens maar uiteraard zullen de mods van FHF ook hun mening hebbenquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Zoals ik het zélf zie (en ik ben dan ook geen mod van dit forum) zeg ik:
'ik ken mensen die': nee
directe familie/goede vrienden: ja
als je op de 'ik ken mensen die', of 'mensen van de voetbalclub van m'n broer..' toer gaat, dan is de grens hélemaal weg, zeker voor een in de kinderschoenen staand initiatief als dit.
Als je het dichter bij huis houdt: 'mijn moeder', of 'mijn broer' of 'mijn beste vriend', blijft het ook dichter bij de FOK!ker die je wilt helpen...
We zijn aan het overleggen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ben het met MoBlo eens maar uiteraard zullen de mods van FHF ook hun mening hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |