mooie knoopjes vind je veelal op de markt of bij de Singerquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:26 schreef Soempie het volgende:
En ik gebruik nu zwarte knoopjes als ogen, omdat ze verder in de stad niks anders hadden (bij pipoos ook niet). Waar halen jullie die mooie ogen vandaan?
Denk ik ook wel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, Ynske, 7 cm is wel vrij klein, maar moet voor de eerste weekjes toch kunnen denk ik?
k hoop t, Tis maar een kleinigheidje voor de kerstquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, Ynske, 7 cm is wel vrij klein, maar moet voor de eerste weekjes toch kunnen denk ik?
maar ze vroeg toch om oogjes? die kun je bijv. hier kopen. of op e-bay.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
mooie knoopjes vind je veelal op de markt of bij de Singer
Wat ik meestal doe is een magic ring maken zodra ik begin (http://www.crochetme.com/forums/t/28917.aspx ). Als ik dan de 6 steken heb gemaakt, tel ik de 2e rij nog zelf (dat is vaak totaal 12 dus 2x in elke steek). Als ik dan de 12e steek heb gemaakt steek ik daar een draadje door. Mijn draadje zit dus meestal in de laatste steek van de ronde die ik net heb gemaakt. En ik verplaats hem elke ronde, behalve als ze zeggen rij 7-14 sc around, want dan kan ik de rij vanaf de stitch marker tellen en weet ik hoeveel ik er al gehad heb!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:
@EsseEI, Ik bedoel inderdaad met joinen de slipstitch. Mijn patronen zeggen inderdaad om na elke toer te slip stitchen in de vorige ketting en dan verder te gaan. Als ik je goed begrijp haak je dus gewoon aan één stuk door, zonder te slipstitchen?
Wat betreft de stitch marker, wat is de eerste steek waar je hem plaatst?Is dit je slip stitch die je doet doet na het maken van de lossen en dus de cirkel sluit? Of is dit de eerste ketting na het joinen/maken van de cirkel? Of is het het eerste stokje (bijvoorbeeld) die je in de cirkel maakt om te beginnen? (Hopelijk snap je me nog
) En verplaats je het draadje/de stitchmarker elke ronde?
Ik heb nu trouwens een patroon dat mij zegt elke ronde het werk te draaien (dus net als met recht stuk haken). Wat is hier precies het nu van eigenlijk?
Sinds gister maak ik ook eerst zo'n ring. Eerder deed ik dat niet en dan zag je een klein gaatje en met een beetje pech ook vulling. Die magic ring werkt erg goed, kun je mooi aantrekken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Wat ik meestal doe is een magic ring maken zodra ik begin (http://www.crochetme.com/forums/t/28917.aspx ). Als ik dan de 6 steken heb gemaakt, tel ik de 2e rij nog zelf (dat is vaak totaal 12 dus 2x in elke steek). Als ik dan de 12e steek heb gemaakt steek ik daar een draadje door. Mijn draadje zit dus meestal in de laatste steek van de ronde die ik net heb gemaakt. En ik verplaats hem elke ronde, behalve als ze zeggen rij 7-14 sc around, want dan kan ik de rij vanaf de stitch marker tellen en weet ik hoeveel ik er al gehad heb!
Mooi he?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sinds gister maak ik ook eerst zo'n ring. Eerder deed ik dat niet en dan zag je een klein gaatje en met een beetje pech ook vulling. Die magic ring werkt erg goed, kun je mooi aantrekken.
Haha, dank je!quote:Muck, ik had die patronen al gevonden, maar ik dacht dat dat nooit hetzelfde kon zijn.Ik vind jouw Maria veel mooier en leuker.
![]()
Lukt die muts met 2 bollen van Zeeman? Ik heb een mooi kleurtje liggen, nog maar 2 bollen van. En ik haat het echt dat ik zo vaak heb dat ik aan het einde te kort kom en het dan nergens meer kan vinden!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:40 schreef AnitraX het volgende:
Dat rekenen moet je niet mee beginnen hoor! Want dat blijf je doen danzo gaat er in mijn regenboogdeken ruim 5,6 km draad en zit er nu 2,3 km in, die puffmuts zit voor een muts heel veel draad in ongeveer 550 meter. Dus niet doen want anders heb je spontaan een nieuwe hobby erbij
muts, ik zag nu je vragen pas en kon zo gauw niet zien of deze al beantwoord was. maar zo niet dan toch hier: het eindresultaat ziet er wel wat anders uit als je vasten 'heen&weert' of als je rondhaakt. dus dat zou de reden kunnen zijn om toch telkens te keren. zie bijvoorbeeld deze paddenstoel van anne claire petit: de hoed van de paddenstoel is rondgehaakt, dus gewoon almaar door. de steel is juist heen&terug gehaakt, een heel ander gezicht die steek he. (ik vergiste me de eerste keer toen ik iets van haar wilde namaken, en dacht dat dat stokjes of halve stokjes waren. maar vasten heen en terug zien er dus zo uit.)quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:
Ik heb nu trouwens een patroon dat mij zegt elke ronde het werk te draaien (dus net als met recht stuk haken). Wat is hier precies het nu van eigenlijk?
het is darling, van peter pan/wendy.quote:Op donderdag 25 november 2010 10:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welk witfluffygaren heb je? Want zover ik het kan zien lijkt het op iets wat ik heb, maar dat is helaas maar 1 bolletje, was gister ermee begonnen voor floortje, maar was bang dat ik niet genoeg had dus heb m weer uitgehaald en een naakte floortje gemaakt![]()
In een dorp in Tsjechiequote:Op donderdag 25 november 2010 10:40 schreef trui het volgende:
ze zijn leuk, whoop!![]()
waar heb jij dat witte garen gekocht?
Ja, die heb ik! Dankjewel!quote:Op woensdag 24 november 2010 19:17 schreef AnitraX het volgende:
Mascha als je de royal bollen van 100gr hebt dan lukt het zeker met 2 bollen.
Wat een werk! Maar hij is zo leuk geworden!quote:Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef kirsten. het volgende:
De krans is nu ook opgehangen en de diertjes zitten erin, Hij hangt boven m'n bed want ik had geen plek meer, maar was toch even bang vannacht dat hij op m'n hoofd zou vallen omdat hij natuurlijk best zwaar is.
[ link | afbeelding ]
Ik vind de koosjes niet zo erg vloeken hoor, wel leuk juist! En die sterren en de adventsboom zijn ook heel leuk! 't sneeuwt hier nu met gigantisch dikke vlokken... Ook al zo'n kerstsfeertje
Op picasa staan wel wat Duitse tijdschriften, dan kun je kijken of je eruit komt.quote:Op donderdag 25 november 2010 14:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welkom!!
Foto's zouden leuk zijn!
Weet iemand trouwens of duitse haakboekjes makkelijk te ontcijferen zijn?
Hangt van budget en beschikbare ruimte af lijkt me.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Joah ik ga m denk ik niet kopen.
hm...is 3 haakboekjes te veel?
heel gemakkelijk, die werken vooral met tekeningenquote:Op donderdag 25 november 2010 14:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welkom!!
Foto's zouden leuk zijn!
Weet iemand trouwens of duitse haakboekjes makkelijk te ontcijferen zijn?
Nou, als je dan ook nog ruimte in de kast hebt is het niet te veel.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mwah er is geen budget, heb geld over enzo
2 boekjes besteld! samen met een studieboek, tsja zonde om 2x verzendkosten te betalen toch? Nu nog even bol.com afspeuren...
SPOILER: BodycraftOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb m ingekeken bij Junghans, maar vond m uiteindelijk erg tegenvallen voor t geld wat ie kostquote:Op donderdag 25 november 2010 15:28 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ow das handig! Voor de volgende keer dan...Aangezien ik er nu al 2 heb (studieboek moest toch besteld worden)
Maar das zeker met creditcard betalen?
http://www.amazon.de/gp/p(...)75173&pf_rd_i=301128
heeft iemand die? Hij lijkt me wel leuk, maar of ie dat ook is.
En ze hebben veel!!
ik kan eventueel wel als ik in duitsland ben wat meenemen mocht je dat willen, en dan versturen vanuit nederlandquote:Op donderdag 25 november 2010 15:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Bwah shit, die hebben we niet. Nou ja heb er nu al 2 besteld, en dan moet ik maar mn tante een keertje lief aankijken. Ze hebben echt te toffe dingen.
Wilde dieren haken
wat zijn topflappen?
Wat een superleuke dingen allemaal! En dat uiltjequote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef Fiepje het volgende:
[ afbeelding ] Deze heb ik vandaag afgemaakt.
[ afbeelding ] Het paarse uiltje is een muziekdoosje.
[ afbeelding ] Voor ukje-in-wording.
Nee zo'n pikmin... Nu alleen nog een steeltje met een blaadje bovenopquote:Op donderdag 25 november 2010 16:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja dat had ik eerst ook.
Maar ach hee.
Goed voor de economie enzo?
Hmm.. mn koosje in wording lijkt op een alien....
Ooh, *rammel*, maar eerst twee streepjes haken, dan mag ik ookquote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef Fiepje het volgende:
zit hier 10 min van de grens afquote:Op donderdag 25 november 2010 15:59 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat lief!
Maar heb een moeder die me denk ik lichtelijk zou vermoorden. Heb nu 2 boekjes besteld en dat is denk ik wel eventjes genoeg. Maar bedankt voor het aanbod!
Kom je vaak in duitsland dan?
Koosje in wording:
[ afbeelding ]
Levert ie zo laadproblemen op? Foto-emmer heeft nu iets dat je ze kan verkleinen.
wat kost zo'n speeldoosjes vullingding? K. Wil er voor mijn santa ook eentje maken denk ik, maar weet niet hoe du7r t is, of dat ik er beter een bij de wibra kan kopen en slopenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:11 schreef Fiepje het volgende:
mijn sokkennaalden zijn allemaal per vijf! ik heb ze via Ebay, uit China. Superservice daar, ook nog voor 2 dollar een mooie hoes erbij.quote:Op donderdag 25 november 2010 06:57 schreef caroline88 het volgende:
LadyBlack, don't be so hard on yourself! Sokkennaalden worden verkocht in sets van 4 dus jouw SF patroon zou verboden moeten worden
Volgens mij had Trui een tijd geleden een linkje geplaatst, daar stonden ook muziekdingetjes tussen die in de wasmachine konden.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat kost zo'n speeldoosjes vullingding? K. Wil er voor mijn santa ook eentje maken denk ik, maar weet niet hoe du7r t is, of dat ik er beter een bij de wibra kan kopen en slopen
Ik moest googlenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:17 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Nee zo'n pikmin... Nu alleen nog een steeltje met een blaadje bovenop
Wachten op het tweede streepje deel 182quote:Op donderdag 25 november 2010 21:30 schreef EsseEi het volgende:
sorry misschien ben ik heel blond hoor, maar cryptische omschrijvingen is niets voor mij:
wat zijn 2 streepjes???![]()
wil je echt een babyquote:Op donderdag 25 november 2010 18:19 schreef LadyBlack het volgende:
Hehe, ja heeft er iemand een goed patroon voor die twee streepjes?Die wil ik ook zo graag!
Gewoon lekker slopenquote:Op donderdag 25 november 2010 17:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat kost zo'n speeldoosjes vullingding? K. Wil er voor mijn santa ook eentje maken denk ik, maar weet niet hoe du7r t is, of dat ik er beter een bij de wibra kan kopen en slopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is er al ergens sneeuw? Hier is alleen alles bevroren en de schutting rookt
Ben fladder aan het maken van christel krukkert. Ga alleen geen oogjes gebruiken, ze gaan een beetje hard, en voor zon inimini dingetje.
Ow ik wil mn nieuwe boekjes! Hoelang nog tot kerst?![]()
6 euro voor een lelijk piepklein eendje wel!quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:30 schreef trui het volgende:
ik vind 6 euro voor een eendje niet zo belachelijk duur hoor.
en haha ja een muts-met-ballen klinkt wel wat apart he!is ie ook! want nu nog gebloemd van binnen ook!
[ afbeelding ]
die haak je er gewoon 'omheen'. dus je steekt je naald er dwars doorheen (door 't gat in het midden), slaat de draad om, doorhalen (weer onderlangs, door 't midden), nog eens omslaan en door beide lussen halen. = 1 vaste gemaakt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef Swietje het volgende:
Bedankt allemaal voor de hulp damesDie ring lukt geloof ik nu wel, maar ik weet niet hoe je die vasten in de ring moet haken.
Thnxquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:49 schreef trui het volgende:
[..]
die haak je er gewoon 'omheen'. dus je steekt je naald er dwars doorheen (door 't gat in het midden), slaat de draad om, doorhalen (weer onderlangs, door 't midden), nog eens omslaan en door beide lussen halen. = 1 vaste gemaakt.
Onder welke steen heb jij geleefd?quote:
Die muts is echt zo lief geworden!!quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:30 schreef trui het volgende:
ik vind 6 euro voor een eendje niet zo belachelijk duur hoor.
en haha ja een muts-met-ballen klinkt wel wat apart he!is ie ook! want nu nog gebloemd van binnen ook!
[ afbeelding ]
Heel herkenbaar!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:00 schreef Fiepje het volgende:
Jullie verkopen zelfs haaksels, wat goed! Ik heb wel eens wat als cadeautje weggegeven, maar zelfs daar vind ik mijn haaksels vaak niet goed genoeg voor. Of ik denk dat de ander er niet op zit te wachten, terwijl ik eigenlijk altijd leuke reacties krijg. Vermoeiend, al die denkprocessen.
Kijk, zo helder kreeg ik het niet uitgelegd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:49 schreef trui het volgende:
[..]
die haak je er gewoon 'omheen'. dus je steekt je naald er dwars doorheen (door 't gat in het midden), slaat de draad om, doorhalen (weer onderlangs, door 't midden), nog eens omslaan en door beide lussen halen. = 1 vaste gemaakt.
Wat je ook kan doen is op Ravelry een account aan maken, daar even zoeken of 'afghan' of 'blanket'. Je hebt er hele simpele tussen zitten, zo heb ik een pdfje van eentje die inderdaad iets van 160 lossen en dan een hele hoop keer heen en weer is. Simpel maar bedenk wel dat het een gigantisch lang project vaak is! Zoek iets wat je tussendoor ook kan doen, anders ga je je denk ik snel vervelen met de deken. Je kan bv. beginnen met een paar simpele beestje. Kan je rond haken? Zodra je dat kan (niet moeilijk hoor, na een paar keer heb je het truukje wel door) kan je hele schattige beestjes maken zonder al te veel moeite!quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:16 schreef Chilled het volgende:
Hallo allemaal!
Ik zou graag willen beginnen met hakenEn ik zou graag willen beginnen met een kleed voor op de bank, recht toe recht aan. Hebben jullie beginnerstips voor me? Ik ben al voor naalden aan het kijken enzo, maar er zijn er zoveel dat ik niet echt weet waar ik moet beginnen en welke het beste zijn!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
waar ergens in limburg woon je?quote:Op vrijdag 26 november 2010 16:05 schreef Chilled het volgende:
Super bedankt voor de tips! Ik ga maar es eerst wat dingen aanschaffen. Ik ben benieuwd of ze hier in de buurt zulke winkels hebben. (woon sinds kort in Limbabwe, dus moet alles nog een beetje ontdekken)
In Brunssumquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
waar ergens in limburg woon je?
In zuid limburg heb ik wel een paar adresjes
LOL, ik ook! Keertje meeten?quote:
Dat is een heel leuk boekje! Door die witte sjaal met groen/roze wilde ik leren breien na het haken. Maar haken ligt mij beter. Toen ik begon met haken deed ik dat veel te strak, dat doe ik nu ook met breien. Maar ik haak liever dan dat ik leer breien. Kom misschien nog wel een keer.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:38 schreef trovey het volgende:
Even wol ingeslagen bij de Wibra en Zeeman, ook nog even wat dikkere breinaalden (5,7, 8 en 10) en een boekje met patronen voor sjaals(Zeeman). Ook nog even bij het handwerkwinkeltje geweest i.v.m. dikkere haaknaalden en 2 kokers voor het bewaren van brei- en haaknaalden. Mooie wol daar maar die prijzen
. Moet alleen nog een keer bij Zeeman langs voor de grijze wol want daar hadden ze te weinig bollen van en bij de andere Zeeman bleek, na een turbotochtje op de fiets om voor 18.00 uur aanwezig te zijn, die kleur helemaal niet aanwezig.
Gekke mmascha, ik dacht gewoon wat attent dat ze zoveel moeite doet om een speciaal cadeautje te organiserenquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:26 schreef mmascha het volgende:
Grijze wol is lastig he?! Mijn moeder was ook op zoek. Ik heb hier nog 2 bollen voor haar liggen maar dat weet ze nog niet. Het is nog geen 5 december(En ze krijgt er een Knifty Knitter bij, voordat iemand denk dat ik mijn moeder alleen 2 bollen wol van een euro per stuk kado doe
)
Ynske, wat knap dat je wist waar Limbabwe isquote:Op vrijdag 26 november 2010 17:20 schreef Ynske het volgende:
waar ergens in limburg woon je?
In zuid limburg heb ik wel een paar adresjes
schat, k ben er geboren en getogenquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:52 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ynske, wat knap dat je wist waar Limbabwe is
Ja zou niet best zijn als je het dan vergeten wasquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:55 schreef Ynske het volgende:
schat, k ben er geboren en getogen![]()
Ok ff weg geweest maar ben blij terug thuis te zijn
Op Ravelry staan een paar hele schattige als je op doggy zoektquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:44 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ja zou niet best zijn als je het dan vergeten was
Maar zo zie je maar weer hoeveel parate kennis iedereen "gewoon" op zak heeft over dingen waar anderen nog nooit van gehoord hebben.
Knuffels zijn inderdaad erg duur. Misschien moet ik eens op zoek naar een patroon van een knuffelhondje.
(Waag het eens te zeggen dat ik daar te groot voor ben)
Kikker is volgens mij gewoon Frog... Als je teminste op Frog max Velthuijs googled vind je allemaal boeken ervan op Amazon!quote:Op zaterdag 27 november 2010 09:25 schreef EsseEi het volgende:
Kirsten ik dacht dat je me blij had gemaakt met de engelse naam van kikker van Max velthuijs, maar het ging over de hond van carolineals je gewoon op Dog zoekt vind je er meer he
ouders zijn al weg, vriend komt ergens vandaag (geen idee wanneer) dus tot die tijd mag ik nu lekker GSjes haken!:D
dat is niet kleiner, alleen de weergave, hier looptt iig vast op mobielquote:Op zaterdag 27 november 2010 11:49 schreef EsseEi het volgende:
je kan misschien het muziekdoosje plat neerleggen? en dan het mandje breder maken ofzo? (weet niet of het lukt om dan aan het touwtje te trekken...)
ow en hoe je plaatje kleiner kan maken:
als je dit doet bij het plaatje: [img=300 ] askdnakjdnd [/img ] (dat [img ] staat er sowieso) wordt ie kleinerkan ook iets anders dan 300 (200, 400 etc)
quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:06 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Onder welke steen heb jij geleefd?Ohja, ik weet t al, hij heet J.H.
Ja ik wil echt een baby![]()
[..]
Die muts is echt zo lief geworden!!
Ik lees niet in het bericht dat je er geen beertje in wil maken. Dat lost namelijk je probleem op! Je haakt dat niet het hele lijfje van de beer maar haakt alleen zijn schouders en alles daarboven in het mandje. Onder het beertje kan je dan je muziekdoosje doen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:25 schreef pep88 het volgende:
even een vraagje..
Ik ben ook met deze luchtballon bezig:
[ afbeelding ]
Nu heb ik de ballon al af (zal nog even een fotootje maken),
en ik had het mandje ook al af, maar die is nu weer uit elkaar,
want ik kreeg opeens het idee om er een muziekdoosje in te doen.
Nu past ie ook precies in het mandje (alleen de ring kon er niet door, daarom weer uit elkaar)
Maar ik vind het niet mooi om het mandje dicht te haken, dus wil het laten lijken alsof het echt een open bakje is, maar er moet natuurlijk wel iets over het muziekdoosje..
hebben jullie ideeen hoe ik het bakje open kan laten, maar dta het muziekdoosje toch weggewerkt is?
(hoop dat jullie mijn idee snappen, is beetje lastig uit te leggen)
Pep, je kunt het gratis programma GIMP downloaden om foto's te editen. Met de opdracht schalen kun je de foto verkleinen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:26 schreef pep88 het volgende:
sorry voor het grote plaatje, ik weet niet hoe je dat kleiner kunt maken??
Haha grappig! Ja leuk hoorquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
LOL, ik ook! Keertje meeten?
Enfin, wibra en zeeman in t centrum
De greef in Amstenrade
Winkeltje op de benzenraderweg in Heerlen
Singer op de saroleastraat in Heerlen
En dan moet er nog een zaakje in Sittard zijn
heel raar de een kan twitpic foto's wel zien, de ander niet, was mij ook al opgevallenquote:Op zondag 28 november 2010 11:18 schreef YPPY het volgende:
Uhm.. nu weet ik niet hoe ik de foto aan moet passen. Ik had hem gekopieerd van twitter. Ik ga erover nadenken.
dat qouten en spoilerprobleem komt door t gebruik van een adblockerquote:Op zondag 28 november 2010 12:30 schreef knitwit het volgende:
Misschien hangt het af van de webbrowser? Ik kan in firefox ook de spoilers niet (meer) bekijken en het quoten etc lukt ook niet... Op mijn oude laptop bekeek ik het daarom in internet explorer, nu in safari. Dat scheelt.
Ik ben de motivatie voor mijn oldrosewrap een beetje kwijt omdat ik weet dat ik niet genoeg wol heb. Misschien moet ik voor sint/kerst maar goede wol daarvoor vragen.
Ik ben begonnen aan een granny bunting (vlaggetjes).
Ik wilde tussendoor ook wel zo'n uiltje maken als hier voorbij kwam (sorry, vergeten van wie), maar ik vind 3,50 voor het patroon nog wel een hoop geld. Daarom nu zelf wat aan het fröbelen in de hoop dat het ergens op gaat lijken!
Ik zal snel weer wat foto's posten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sok in wording!
Vera-sjaal, bijna op driekwart.
Kwak
jup! gratis ravelry download! t is aan de ene kant makkelijk en aan de andere kant bewerkelijk. t is net niet moeilijk genoeg om geconcentreerd te blijven dus ik vertel me voortdurendquote:
Ik ga vandaag even Heerlen in, het is koopzondag! Dus ik hoop dat de door jouw genoemde winkeltjes ook open zijn!quote:Op zondag 28 november 2010 11:09 schreef Chilled het volgende:
[..]
Haha grappig! Ja leuk hoorIk woon hier pas een jaartje dus ik ken hier verder ook nog practisch niemand
![]()
Ik ben dus ook geen Brunssummer (schrijf je dat zo?
) maar kom uit omgeving Arnhem
Maar thanks voor de tips! Van de week dus sowieso even op avontuur uit
Dat helpt inderdaad. Dank!quote:Op zondag 28 november 2010 12:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat qouten en spoilerprobleem komt door t gebruik van een adblocker
de muts is de purely puffs muts van reathealyia ofzo. alleen ik heb m met meer steken, dikkere draad, enkele ipv dubbele draad en een dikkere haaknaald gemaakt. beetje aangepast dus. elke bobbel is 1 steek. de wol is ragazze leiquote:Op zondag 28 november 2010 16:32 schreef knitwit het volgende:
[..]
Dat helpt inderdaad. Dank!
Kwak, goed bezig zeg. Mooie werkjes!
Hoe heb je de paarse muts gemaakt?
die op de benzenraderweg is niet in de stad, maar de wijk achter de brandweer. Hoop voor je dat de singer wel open was.quote:Op zondag 28 november 2010 15:18 schreef Chilled het volgende:
[..]
Ik ga vandaag even Heerlen in, het is koopzondag! Dus ik hoop dat de door jouw genoemde winkeltjes ook open zijn!
Ik wissel af met breien en haken, de ene keer lukt breien beter, de andere keer haken (artrose in rechterhandquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:26 schreef mmascha het volgende:
[..]
Dat is een heel leuk boekje! Door die witte sjaal met groen/roze wilde ik leren breien na het haken. Maar haken ligt mij beter. Toen ik begon met haken deed ik dat veel te strak, dat doe ik nu ook met breien. Maar ik haak liever dan dat ik leer breien. Kom misschien nog wel een keer.
Grijze wol is lastig he?! Mijn moeder was ook op zoek. Ik heb hier nog 2 bollen voor haar liggen maar dat weet ze nog niet. Het is nog geen 5 december(En ze krijgt er een Knifty Knitter bij, voordat iemand denk dat ik mijn moeder alleen 2 bollen wol van een euro per stuk kado doe
)
welke squares maak je? de summer garden squares van attic24?quote:Op zondag 28 november 2010 17:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wissel af met breien en haken, de ene keer lukt breien beter, de andere keer haken (artrose in rechterhand). Ik heb al een exemplaar in dat boekje gezien wat ik na wil maken maar dan met een ander model in dat boekje, dus de wol een steken van het ene model en het type sjaal van de andere.....ja ik doe graag moeilijk.
![]()
Ik hoop dat de grijze wol hier weer gaat verschijnen, zo te lezen bij posts van andere haaksters hier vullen ze wel aan....hopelijk hier ook.![]()
Ik ben nu begonnen met Granny Squares, echter een probleem....ik kan het ronde deel maken maar zodra ik het vierkant moet maken snap ik niets meer van de Engelse tekst.Ik heb toch echt Engels op een dusdanig niveau gehad dat ik het zondermeer zou moeten snappen en de woorden zijn dan ook geen probleem maar toch snap ik het geheel niet.
![]()
Maar eens googelen op een Nederlandse tekst.
Oooh! Wat goed gelukt met die fluffy wol! Ik moet er ook maar eens aan beginnen!quote:Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef StefanieV het volgende:
Mooi Lyssa!!
Schaap 2 is ook af!
[ afbeelding ]
Hoop dat diegene voor wie het is er blij mee zal zijn. Morgen ofzo even denken wat ik nu ga haken, heb nog geen idee :-)
Ja, die wil ik maken, heel erg bedankt voor je beschrijvingquote:Op zondag 28 november 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welke squares maak je? de summer garden squares van attic24?
het lastige stukje daarbij is als je begint met t eerste vierkantje, je eerst een ketting van 3 of 4 lossen maakt, dan in dezelfde opening de drie stokjes van de "tweede cluster"van die hoek.
dan in de volgende opening een cluster van drie stokjes (midden van de zijkant wordt dat), en in de daaropvolgende (dat is weer een hoek) maak je twee clusters van drie met één of twee lossen ertussen. dan weer een cluster van drie voor het midden van de volgende zijkant, etc. als je dan de laatste zijkant hebt, maak je in de allerlaatste hoek maar een cluster van 2, want daar had je al je eerste ketting van 2 of 3 lossen. daar maak je hem aan vast en dan heb je dus een nette hoek.
dus:
opening 1: ketting van 3 of 4 lossen, 3 stokjes
opening 2: 3 stokjes
opening 3: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 4: 3 stokjes
opening 5: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 6: 3 stokjes
opening 7: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 8: 3 stokjes
opening 9 (=1): 2 stokjes, vastmaken aan de ketting van 3 of 4 lossen, afhechten.
hoop dat t iets duidelijker is?
Leuk ideequote:Op zondag 28 november 2010 23:07 schreef kirsten. het volgende:
Hebben jullie het nieuwe fokkers-voor-fokkers forum al gezien?
Ik vind het wel een leuk initiatief.
En nu dacht ik, ik als beginnende haakster heb al talloze troepjes liggen waar ik zelfs niets mee doe en die eigelijk maar een beetje liggen te liggen, ik denk dat ik niet wil weten hoeveel de meeste ervaren haaksters dat hebben!
Is het misschien een leuk idee om een paar van onze tussendoor-beestjes in dat forum te zetten (als het een beetje van de grond komt) als bv. cadeautjes ofzo?
haha dat geeft toch niets! Het is volgens mij ook niet een tijdelijk forum als in die is na kerst weer weg, maar het zal hopelijk een tijdje blijven hangen. Misschien later, en anders dan maakt het toch nog steeds niet uitquote:Op maandag 29 november 2010 01:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuk idee. Helaas kan ik zelf (nog) niet bijdragen want ik heb hier niets liggen wat al klaar en waar ik niets mee doe. Tot op heden ben ik nog steeds bezig met dingen die ik ook daarwerkelijk gebruik, sterker nog die ik maak omdat ik het nodig heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiwiquote:Op maandag 29 november 2010 18:22 schreef kirsten. het volgende:
Wát een gave deken! Hoeveel wol reken je nou ongeveer voor een hele deken (bollen per kleur zegmaar)? Ik wil er zelf ook nog wel eens eentje maken, maar omdat ze hier niet een wibra/zeeman hebben, wacht ik maar totdat ik thuis weer kan kopen omdat ik hier niet genoeg bollen van 1 kleur heb!
en Ynske, is die eerste een kiwi?
ik bedoel een kiwi als in de kiwi-vogelquote:Op maandag 29 november 2010 18:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kiwials in kiwi van bumba? hmm kleur klopt niet
[ afbeelding ]
enfin, euh kweet niet, is t patroontje van die mobile
[ afbeelding ] maar ik had die kleuren niet
moet ik eventueel voor je kijken of ze ze hier nog hebben? en dan opsturen? als de kleurcode klopt?quote:Op zondag 28 november 2010 17:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoop dat de grijze wol hier weer gaat verschijnen, zo te lezen bij posts van andere haaksters hier vullen ze wel aan....hopelijk hier ook.![]()
hmm vind je m daarop lijken?quote:Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik bedoel een kiwi als in de kiwi-vogel
dat lijkt me erg vies eigenlijk. en nu is 't toch al verkleurd... ik hoop maar gewoon dat 't na 't drogen toch stevig genoeg zal blijken te zijn. dan is tenminste 1 doel bereikt.quote:Op maandag 29 november 2010 16:04 schreef Ynske het volgende:@trui, dan toch maar opstijven met haarlak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |