quote:
Op zondag 28 november 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:[..]
welke squares maak je? de summer garden squares van attic24?
het lastige stukje daarbij is als je begint met t eerste vierkantje, je eerst een ketting van 3 of 4 lossen maakt, dan in dezelfde opening de drie stokjes van de "tweede cluster"van die hoek.
dan in de volgende opening een cluster van drie stokjes (midden van de zijkant wordt dat), en in de daaropvolgende (dat is weer een hoek) maak je twee clusters van drie met één of twee lossen ertussen. dan weer een cluster van drie voor het midden van de volgende zijkant, etc. als je dan de laatste zijkant hebt, maak je in de allerlaatste hoek maar een cluster van 2, want daar had je al je eerste ketting van 2 of 3 lossen. daar maak je hem aan vast en dan heb je dus een nette hoek.
dus:
opening 1: ketting van 3 of 4 lossen, 3 stokjes
opening 2: 3 stokjes
opening 3: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 4: 3 stokjes
opening 5: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 6: 3 stokjes
opening 7: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 8: 3 stokjes
opening 9 (=1): 2 stokjes, vastmaken aan de ketting van 3 of 4 lossen, afhechten.
hoop dat t iets duidelijker is?
Ja, die wil ik maken, heel erg bedankt voor je beschrijving

wellicht kom ik er nu wel uit. Ik heb even een printscreen gemaakt zodat ik je beschrijving bij de hand heb. Ik ben er trouwens net achtergekomen dat die ouderwetse schoolfrik mij verkeerd heeft leren haken op de lagere school.

Dacht ik toch echt dat ik halve stokjes zat te haken voor mijn bankhoes....blijkt het iets te zijn wat net geen half stokje is.

Ik had bij het handwerkwinkeltje hier een gratis folder meegekregen met de eenvoudige haaksteken....blijk ik dus bij controle van het halve stokje het al jaren fout te doen

...nou ik ga dus echt niet meer uithalen na een complete bol al gehaakt te hebben....dan maar in mijn eigen fantasiesteek een bankhoes.

, was toch eigen ontwerp (wat dus wil zeggen in mijn geval dat ik maar wat doe

)
Wat betreft alle dingen die ik weer langs zie komen....

mijn complimenten allemaal.
Edit: ik realiseer me ineens dat die verkeerde "halve stokje" toepassen ook wel eens kan verklaren waarom ik die Granny Squares beschrijving niet begreep.
[ Bericht 4% gewijzigd door trovey op 29-11-2010 03:53:49 ]