abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89262747
mn studievriendinnetjes willen trouwens een workshop haken van me! echt tof!
Kwak
pi_89267169
Wat tof!

Gister niet gehaakt, vandaag alweer een schaap af, en dat terwijl ik heb gewerkt van 12 tot 4 :P Was een snel schaapke.
pi_89269456
Whoop, dan haak je sneller dan mij hoor :P Ik ben bijna klaar met het schaap, bezig met het lijf en dan nog alles aan elkaar zetten. Nog 4 rondes te gaan :P
pi_89271629
Ik heb eindelijk de luchtballon af! Ik heb het poppetje zelf bedacht, er is niets vast genaaid (behalve het haar, maar dat is met veel draad vast gemaakt), maar dat het kindje het niet los kan trekken.

*O*
Blijft lastig het met kunstmatig licht mooi op de foto te krijgen ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door Lyssa op 28-11-2010 21:05:41 ]
pi_89271928
Mooi Lyssa!!

Schaap 2 is ook af!

Hoop dat diegene voor wie het is er blij mee zal zijn. Morgen ofzo even denken wat ik nu ga haken, heb nog geen idee :-)
pi_89272012
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef StefanieV het volgende:
Mooi Lyssa!!

Schaap 2 is ook af!

[ afbeelding ]

Hoop dat diegene voor wie het is er blij mee zal zijn. Morgen ofzo even denken wat ik nu ga haken, heb nog geen idee :-)
Oooh! Wat goed gelukt met die fluffy wol! Ik moet er ook maar eens aan beginnen! _O- Hij is superleuk Stefanie O+

Verder heb ik veel leuks gezien! Mooie maaksel allemaal weer, maar teveel om te noemen!
pi_89272553
Uiteindelijk valt het goed mee die fluffy wol :-) In het begin moet ik even wennen, maar je mag gewoon niet te strak haken, als je te strak haakt, dan vind/zie je je steken zo rap niet. Als het wat losser is, gaat het sneller :-)

kwakz0r, jij gaat snel zeg! Je blijft maar vooruit gaan haha
pi_89276633

Haha! OMG :o Ik ben een bubble leg aan het maken met Multi van Zeeman, met haaknaald 8. Hij wordt echt groot, dit is een arm namelijk! Naast een bubble leg van catania :') Ik vrees alleen dat ik mogelijk niet genoeg heb aan 1 bol _O-
  zondag 28 november 2010 @ 22:35:24 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89277818
daar kun je wel zo'n beetje gif op innemen lyssa! :+ :D maar leuk, een bubble-leg-reus! :D de luchtballon (+ -vaarder) is ook mooi gelukt! (maar mijsje, kom es kijken, hij is wel behoorlijk nakend! :P )

stefanie, knap hoor, dat haken met die gekke wol! lief schaap weer!

kwakz0r, dat is inderdaad superleuk zeg, dat je het je vriendinnen gaat leren. :) veel succes!

[ Bericht 26% gewijzigd door trui op 28-11-2010 22:50:16 ]
in de haak.
pi_89279711
Het zou eerst een beertje worden, maar ik maakte er een mannetje van _O- durf niet zo goed losse dingetjes te maken. En in z'n mandje zie je het ook niet zo goed, denk ik dan maar :@
pi_89279879
Hebben jullie het nieuwe fokkers-voor-fokkers forum al gezien?
Ik vind het wel een leuk initiatief.
En nu dacht ik, ik als beginnende haakster heb al talloze troepjes liggen waar ik zelfs niets mee doe en die eigelijk maar een beetje liggen te liggen, ik denk dat ik niet wil weten hoeveel de meeste ervaren haaksters dat hebben!
Is het misschien een leuk idee om een paar van onze tussendoor-beestjes in dat forum te zetten (als het een beetje van de grond komt) als bv. cadeautjes ofzo?
pi_89284616
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

welke squares maak je? de summer garden squares van attic24?

het lastige stukje daarbij is als je begint met t eerste vierkantje, je eerst een ketting van 3 of 4 lossen maakt, dan in dezelfde opening de drie stokjes van de "tweede cluster"van die hoek.

dan in de volgende opening een cluster van drie stokjes (midden van de zijkant wordt dat), en in de daaropvolgende (dat is weer een hoek) maak je twee clusters van drie met één of twee lossen ertussen. dan weer een cluster van drie voor het midden van de volgende zijkant, etc. als je dan de laatste zijkant hebt, maak je in de allerlaatste hoek maar een cluster van 2, want daar had je al je eerste ketting van 2 of 3 lossen. daar maak je hem aan vast en dan heb je dus een nette hoek.

dus:
opening 1: ketting van 3 of 4 lossen, 3 stokjes
opening 2: 3 stokjes
opening 3: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 4: 3 stokjes
opening 5: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 6: 3 stokjes
opening 7: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 8: 3 stokjes
opening 9 (=1): 2 stokjes, vastmaken aan de ketting van 3 of 4 lossen, afhechten.

hoop dat t iets duidelijker is?
Ja, die wil ik maken, heel erg bedankt voor je beschrijving :* *O* *O* wellicht kom ik er nu wel uit. Ik heb even een printscreen gemaakt zodat ik je beschrijving bij de hand heb. Ik ben er trouwens net achtergekomen dat die ouderwetse schoolfrik mij verkeerd heeft leren haken op de lagere school. }:| Dacht ik toch echt dat ik halve stokjes zat te haken voor mijn bankhoes....blijkt het iets te zijn wat net geen half stokje is. 8)7 Ik had bij het handwerkwinkeltje hier een gratis folder meegekregen met de eenvoudige haaksteken....blijk ik dus bij controle van het halve stokje het al jaren fout te doen }:| ...nou ik ga dus echt niet meer uithalen na een complete bol al gehaakt te hebben....dan maar in mijn eigen fantasiesteek een bankhoes. 8-), was toch eigen ontwerp (wat dus wil zeggen in mijn geval dat ik maar wat doe :') )

Wat betreft alle dingen die ik weer langs zie komen.... *O* *O* *O* mijn complimenten allemaal.

Edit: ik realiseer me ineens dat die verkeerde "halve stokje" toepassen ook wel eens kan verklaren waarom ik die Granny Squares beschrijving niet begreep. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door trovey op 29-11-2010 03:53:49 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89284685
quote:
6s.gif Op zondag 28 november 2010 23:07 schreef kirsten. het volgende:
Hebben jullie het nieuwe fokkers-voor-fokkers forum al gezien?
Ik vind het wel een leuk initiatief.
En nu dacht ik, ik als beginnende haakster heb al talloze troepjes liggen waar ik zelfs niets mee doe en die eigelijk maar een beetje liggen te liggen, ik denk dat ik niet wil weten hoeveel de meeste ervaren haaksters dat hebben!
Is het misschien een leuk idee om een paar van onze tussendoor-beestjes in dat forum te zetten (als het een beetje van de grond komt) als bv. cadeautjes ofzo?
Leuk idee :D . Helaas kan ik zelf (nog) niet bijdragen want ik heb hier niets liggen wat al klaar en waar ik niets mee doe. Tot op heden ben ik nog steeds bezig met dingen die ik ook daarwerkelijk gebruik, sterker nog die ik maak omdat ik het nodig heb. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89285974
Stefanie, leuke schaap! Maar ik had het over een ander schaapje :P Maar Floortje heb ik ook wel in een dagje af :o
Gister nog een pinguin lijf gemaakt, en van een andere pinguin zn hoofd en een half lijf.
pi_89286030
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 01:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Leuk idee :D . Helaas kan ik zelf (nog) niet bijdragen want ik heb hier niets liggen wat al klaar en waar ik niets mee doe. Tot op heden ben ik nog steeds bezig met dingen die ik ook daarwerkelijk gebruik, sterker nog die ik maak omdat ik het nodig heb. :')
haha dat geeft toch niets! Het is volgens mij ook niet een tijdelijk forum als in die is na kerst weer weg, maar het zal hopelijk een tijdje blijven hangen. Misschien later, en anders dan maakt het toch nog steeds niet uit :)
  maandag 29 november 2010 @ 09:14:51 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89287279
ik vind 't ook een mooi initiatief O+ maar heb ook niet zoveel liggen eigenlijk. ik geef al veel weg en heb verder nog een laaange lijst van te haken dingen die ook meestal al een duidelijke bestemming hebben...
in de haak.
  maandag 29 november 2010 @ 09:25:36 #267
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89287438
cool kwakz dat je vriendin een les bij je wilt :D

Floortje is weer erg lief! :D:D en de luchtballon is ook vet! :D:D
grappig ook zo'n reuze bubble leg ;)

Vind het idee opzich wel leuk van dat fokkers-voor-fokkers maar zie tot nu toe alleen maar: leuk idee enzo erin staan (heb me nog niet heel hard verdiept verder). Maar zal het in ieder geval in onthouden :)
  maandag 29 november 2010 @ 09:50:13 #268
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89287928
bij ons staat de kerstboom al...

maar 't is niet zo'n hele grote. :)

in de haak.
  maandag 29 november 2010 @ 10:02:13 #269
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89288232
ohhh ik wist niet dat je kerstboom zo werd Trui! :D wat leuk! :D en schattig! :D
  maandag 29 november 2010 @ 10:26:51 #270
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89288878
da's een andere hoor! :)

de adventsboom is momenteel ongeveer zo ver:

in de haak.
pi_89288899
Oh Trui, wat een leuke boom zo! Ga je er nog lampies in hangen? O+

UP-date! Heb net alle GSjes tot nu toe maar es uitgelegd (op het werk, toch geen hol te doen en collega's vonden het ook wel erg grappig! :+ )

Ik moet duidelijk meer zwart gaan doen... Oh en de beige was op, met nog 1 te gaan... afgelopen zaterdag maar effe meteen nieuwe gehaald, moest toch ook rood, wit en zwart bijhalen :D

Dus nu:
Wit: 40 af, nog 38 maken
Rood: 34 af, nog 16 maken
Beige: 17 af, nog 1 maken
Zwart: 12 af, nog 50 maken...
Totaal: 103 af, nog 105 maken... bijna op de helft *O*
  maandag 29 november 2010 @ 10:39:00 #272
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89289191
oh ja ik vond het al zo apart gevouwen ;) maar die eerste kerstboom is toch ook gehaakt?
advent kerstboom nog steeds cool! :D

En Lijnloos je up is nu net een mannetje met een hoge hoed ^^
(en ik vind Up-date wel mooi gevonden ;))

hmpf vriend heeft werkinstructie gehad en ik nog niet :S maar hij heeft de bijbehorende PDFs ook nog niet gehad (al zou volgens mail wel zo zijn). Best balen, had gehoopt vandaag te kunnen werken. Nu maar streven naar rij 3 en 4 van Up :)
  maandag 29 november 2010 @ 10:46:38 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89289440
die is ook gehaakt inderdaad, maar wel een ietsiepietsie kleiner. ;)

lijnloos, moet er zoveel wit in de hoed? ik dacht slechts een paar stippen. maar dat zijn misschien wel hele dikke stippen he. (te lui om plaatje op te zoeken. :+ ).
in de haak.
pi_89289529
Trui, klopt... ik begon toch nog effe te twijfelen toen ik je post zag, maar er komen inderdaad nog 4 stippen bij, 2x 12 en 2x 7 vlakjes wit...
Kijk maar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 november 2010 @ 10:53:40 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89289678
ah, nu zie ik 't grotere plaatje inderdaad :+ , tnx!
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')