Oooh! Wat goed gelukt met die fluffy wol! Ik moet er ook maar eens aan beginnen!quote:Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef StefanieV het volgende:
Mooi Lyssa!!
Schaap 2 is ook af!
[ afbeelding ]
Hoop dat diegene voor wie het is er blij mee zal zijn. Morgen ofzo even denken wat ik nu ga haken, heb nog geen idee :-)
Ja, die wil ik maken, heel erg bedankt voor je beschrijvingquote:Op zondag 28 november 2010 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
welke squares maak je? de summer garden squares van attic24?
het lastige stukje daarbij is als je begint met t eerste vierkantje, je eerst een ketting van 3 of 4 lossen maakt, dan in dezelfde opening de drie stokjes van de "tweede cluster"van die hoek.
dan in de volgende opening een cluster van drie stokjes (midden van de zijkant wordt dat), en in de daaropvolgende (dat is weer een hoek) maak je twee clusters van drie met één of twee lossen ertussen. dan weer een cluster van drie voor het midden van de volgende zijkant, etc. als je dan de laatste zijkant hebt, maak je in de allerlaatste hoek maar een cluster van 2, want daar had je al je eerste ketting van 2 of 3 lossen. daar maak je hem aan vast en dan heb je dus een nette hoek.
dus:
opening 1: ketting van 3 of 4 lossen, 3 stokjes
opening 2: 3 stokjes
opening 3: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 4: 3 stokjes
opening 5: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 6: 3 stokjes
opening 7: 3 stokjes, 2 lossen ertussen, 3 stokjes
opening 8: 3 stokjes
opening 9 (=1): 2 stokjes, vastmaken aan de ketting van 3 of 4 lossen, afhechten.
hoop dat t iets duidelijker is?
Leuk ideequote:Op zondag 28 november 2010 23:07 schreef kirsten. het volgende:
Hebben jullie het nieuwe fokkers-voor-fokkers forum al gezien?
Ik vind het wel een leuk initiatief.
En nu dacht ik, ik als beginnende haakster heb al talloze troepjes liggen waar ik zelfs niets mee doe en die eigelijk maar een beetje liggen te liggen, ik denk dat ik niet wil weten hoeveel de meeste ervaren haaksters dat hebben!
Is het misschien een leuk idee om een paar van onze tussendoor-beestjes in dat forum te zetten (als het een beetje van de grond komt) als bv. cadeautjes ofzo?
haha dat geeft toch niets! Het is volgens mij ook niet een tijdelijk forum als in die is na kerst weer weg, maar het zal hopelijk een tijdje blijven hangen. Misschien later, en anders dan maakt het toch nog steeds niet uitquote:Op maandag 29 november 2010 01:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Leuk idee. Helaas kan ik zelf (nog) niet bijdragen want ik heb hier niets liggen wat al klaar en waar ik niets mee doe. Tot op heden ben ik nog steeds bezig met dingen die ik ook daarwerkelijk gebruik, sterker nog die ik maak omdat ik het nodig heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kiwiquote:Op maandag 29 november 2010 18:22 schreef kirsten. het volgende:
Wát een gave deken! Hoeveel wol reken je nou ongeveer voor een hele deken (bollen per kleur zegmaar)? Ik wil er zelf ook nog wel eens eentje maken, maar omdat ze hier niet een wibra/zeeman hebben, wacht ik maar totdat ik thuis weer kan kopen omdat ik hier niet genoeg bollen van 1 kleur heb!
en Ynske, is die eerste een kiwi?
ik bedoel een kiwi als in de kiwi-vogelquote:Op maandag 29 november 2010 18:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Kiwials in kiwi van bumba? hmm kleur klopt niet
[ afbeelding ]
enfin, euh kweet niet, is t patroontje van die mobile
[ afbeelding ] maar ik had die kleuren niet
moet ik eventueel voor je kijken of ze ze hier nog hebben? en dan opsturen? als de kleurcode klopt?quote:Op zondag 28 november 2010 17:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik hoop dat de grijze wol hier weer gaat verschijnen, zo te lezen bij posts van andere haaksters hier vullen ze wel aan....hopelijk hier ook.![]()
hmm vind je m daarop lijken?quote:Op maandag 29 november 2010 18:26 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ik bedoel een kiwi als in de kiwi-vogel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |