abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 november 2010 @ 18:19:04 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89144729
Noh, ik had dacht ik al gezegd dat ik de haaksels van Fiepje echt superlief vind, maar blijkbaar had ik niet op invoeren geklikt ofzo :? Bij deze dus! Echt cute O+

En Kwak, ik ga dat patroon ook eens bekijken! Dank _O_
  donderdag 25 november 2010 @ 18:19:35 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89144751
Hehe, ja heeft er iemand een goed patroon voor die twee streepjes? :+ Die wil ik ook zo graag!
  donderdag 25 november 2010 @ 19:21:08 #128
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_89147626
Wat n leuke dingen zijn er weer gehaakt!! *O*
En dat uiltje, Fiep! Heb je daar n patroontje van? :D
pi_89151982
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:17 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nee zo'n pikmin... Nu alleen nog een steeltje met een blaadje bovenop :+
Ik moest googlen :P
Maar hij heeft ondertussen al oren.
En heb ook floortje afgehaakt, nu alleen nog in elkaar....
  donderdag 25 november 2010 @ 21:30:08 #130
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89153764
sorry misschien ben ik heel blond hoor, maar cryptische omschrijvingen is niets voor mij:
wat zijn 2 streepjes??? :@ :@

Ik ben begonnen aan het Up kussen! :D en ben al op 1/10 van de groene GSjes ;) hahaha
en ze zijn echt heel schattig klein :)
pi_89154261
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:30 schreef EsseEi het volgende:
sorry misschien ben ik heel blond hoor, maar cryptische omschrijvingen is niets voor mij:
wat zijn 2 streepjes??? :@ :@

Wachten op het tweede streepje deel 182
  donderdag 25 november 2010 @ 21:52:06 #132
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89155033
ah oke :) ben niet zo thuis daarin :) (gelukkig, nog even paar jaartjes wachten)
Maar veel geluk, dames :)
pi_89155569
Zo, het ergste van de verkoudheid is weer voorbij *O* , nog wel een beetje slapjes maar ik kan het haken weer oppakken. :D Ik denk wel dat ik er een klein projectje bij ga pakken naast het kussen breien en de bankhoes haken want die twee gaan nog wel even duren. Ik denk dat ik maar ga voor nanny squares om er uiteindelijk een onderkruipdeken voor de bank van te maken *;
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89155631
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:19 schreef LadyBlack het volgende:
Hehe, ja heeft er iemand een goed patroon voor die twee streepjes? :+ Die wil ik ook zo graag!
wil je echt een baby :o
Kwak
  donderdag 25 november 2010 @ 22:30:00 #135
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_89157287
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 17:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat kost zo'n speeldoosjes vullingding? K. Wil er voor mijn santa ook eentje maken denk ik, maar weet niet hoe du7r t is, of dat ik er beter een bij de wibra kan kopen en slopen O-)
Gewoon lekker slopen :Y
Losse speeldoosjes zijn behoorlijk duur, dus ik heb al een paar keer een goedkoop, lelijk beestje gemolesteerd :D
Ook op rommelmarkten liggen ze vaak voor niet al teveel geld :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 25 november 2010 @ 22:35:31 #136
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89157623
Ow en bij de IKEA, goedkope speeldoosjes :) weet niet precies de prijs, maar volgens mij een leuk IKEA prijsje :)
(en weer een goede reden om naar die geweldige winkel te gaan! :D)
pi_89159008
Mijn surprise word een grote faal op deze manier. :'( Ik probeer een amigurumi Sinterklaasje te haken, maar het lukt me niet om vasten te haken in een ring. :( Wie kan/wil mij helpen? :@
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 25 november 2010 @ 23:21:37 #138
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89160393
Swietje, wat lukt er niet? het begin niet? of verderop ook niet?

Voor het begin, je zou een magic ring kunnen gebruiken (moet je even googlen :@).
Voor verderop (en ook in die magic ring): je ziet zeg maar "bovenop" 2 lusjes liggen, in een soort <
Je moet door allebei deze lusjes steken. Als het te strak is: losser haken/grotere haaknaald nemen, gaat het makkelijker.

Lukt het zo?:)
  donderdag 25 november 2010 @ 23:38:10 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89161257
swietje, als 't niet lukt met die ring maakt het voor het resultaat niet zoveel uit als je 'gewoon' met een paar lossen begint, die je aan elkaar haakt met een halve vaste /slip stitch, zodat je ook een rondje hebt. dan kun je daarin het aantal vasten haken dat je nodig hebt volgens het patroon.

maar als je 't toch graag met de magic ring wil doen: hier staat wel een aardig duidelijk filmpje tussen, vind ik (onderaan).

waar woon je? je mag ook gerust even hier (i/d buurt van utrecht) langs komen een dezer dagen, dan help ik je live. :+

ynske, ik heb al een paar keer een setje muziekdoosjes besteld bij dat handwerkatelier sari inderdaad. mooie muziekjes (La Le Lu is hier favoriet) en niet zo heel duur. ± 5 euro voor een niet wasbare, en 10 euro voor een wasbare. ik koop nu alleen nog maar wasbare, want dat is wel zoveel praktischer. dan kunnen ze tenminste echt lang plezier hebben van alle werk dat je erin stopt. :)

fiepje, welkom! en wat een prachtige dingen heb je al gemaakt! O+

[ Bericht 24% gewijzigd door trui op 25-11-2010 23:43:16 ]
in de haak.
  vrijdag 26 november 2010 @ 05:56:08 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_89165820
Ik vind de kerststerren een leuk idee! Zat er zelf ook over te denken om alvast voor kerst dingen voor in de boom of aan de deur(klink) ofzo te haken. Kwam gister ook gehaakte dingen tegen in de winkels en dan is het wel heel leuk om te bedenken dat ik dat nu zelf zou moeten kunnen.

En floortje is schattig. :D

Fiepje, wat een ontzettend mooie, lieve haaksels. O+ Heb je een (gratis) patroon van die uiltjes ergens? M'n budget voor haakspullen is nu echt op. :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 26 november 2010 @ 06:04:55 #141
30252 Soempie
Procreating
pi_89165832
Swietje, ik heb de magic ring geleerd aan de hand van deze afbeelding:

Krijg hem helaas niet scherper. Na stap drie (merk in die stap de zwarte pijl ook op, die is niet zo duidelijk). Daarna ga je met je haaknaald door de ring en sla je de draad om de naald. De draad haal je door de eerste lus. Vervolgens sla je de draad nogmaals om de naald en die haal je door beide lussen op de naald. (lastig uitgelegd, maar zie voor de laatste stap de onderste afbeelding).

Hoop dat je iets aan onze uitleg hebt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_89169321
Bwuh thuis.
Zo fijn, kwart over 6 opstaan en alles doen en dat erachter te komen dat je eigenlijk kotsmisselijk bent.
Had niet zo veel zin om van half 8 tot half 4 weg te zijn voor 1 college, en kotsmisselijk in de trein zitten.

Dus heb flappie afgemaakt:

Alleen wil geen kruisje als mond dus moet nog even bekijken hoe of wat.

Floortjes hoofd en lijf zitten ook aan elkaar...maar die poten....Nee.

Weet iemand (beetje offtopic) of ze ergens al kerstpapier verkopen? Mn boekjes komen dnek ik volgende week binnen en kan ze echt niet laten liggen dan hoor. Dus als ze ingepakt zijn wel.
Verder ben ik kerstcadeau-ideeloos dit jaar. Dus vraag maar bollen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 10:30:25 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89169542
ik kan me niet voorstellen dat er nog geen kerstpapier te koop is.

leuk konijn! maar ziek is ziek, hup naar bed jij! ~O>

kwakz0r ik had je post helemaal over 't hoofd gezien. klinkt leuk wat je allemaal gemaakt hebt/ aan 't maken bent. foootooo's!!! :)
in de haak.
pi_89170242
Nee ik heb me net op de bank al zitten vervelen, dat ik niet terug naar bed ging was uberhaupt een wonder. Maar ik wil moe zijn zodat ik vanavond vroeg slaap zodat ik morgen weer fris en fruitig op mn werk verschijn. Nu zit ik een film te kijken en te haken. Straks zal ik braaf de college van vandaag doornemen. Al was een hoop herhaling(en dat bij een nieuw vak....)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is er al ergens sneeuw? Hier is alleen alles bevroren en de schutting rookt :P

Ben fladder aan het maken van christel krukkert. Ga alleen geen oogjes gebruiken, ze gaan een beetje hard, en voor zon inimini dingetje.
Ow ik wil mn nieuwe boekjes! Hoelang nog tot kerst? O-)
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:01:43 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89170656
klinkt toch wel erg als haakspijpelen hoor! oO/

ik heb de muts-met-ballen eindelijk gevoerd en ga 'm morgen aan schoonzus geven.
in de haak.
pi_89171584
Denk niet dat ze blij zouden zijn als ik in de trein zou kotsen...

muts met ballen gevoerd.....

Ik ben trouwens fan van soft van de zeeman, gewoon een heel koosje voor 25 gram, oftewel 40 cent! Haken gaat wel wat langzamer maar toch!
pi_89171669
Ik zag gisteren hier in een winkeltje echt heel dure haakwerkjes liggen. 6 euro voor een eendje? 15 euro voor een bijtring!? En ik haak zelfs nog netter.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:30:19 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89171892
ik vind 6 euro voor een eendje niet zo belachelijk duur hoor.

en haha ja een muts-met-ballen klinkt wel wat apart he! :) is ie ook! want nu nog gebloemd van binnen ook! :+

[ Bericht 78% gewijzigd door trui op 26-11-2010 11:38:13 ]
in de haak.
pi_89172198
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:30 schreef trui het volgende:
ik vind 6 euro voor een eendje niet zo belachelijk duur hoor.

en haha ja een muts-met-ballen klinkt wel wat apart he! :) is ie ook! want nu nog gebloemd van binnen ook! :+

[ afbeelding ]
6 euro voor een lelijk piepklein eendje wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')