mooie knoopjes vind je veelal op de markt of bij de Singerquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:26 schreef Soempie het volgende:
En ik gebruik nu zwarte knoopjes als ogen, omdat ze verder in de stad niks anders hadden (bij pipoos ook niet). Waar halen jullie die mooie ogen vandaan?
Denk ik ook wel.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, Ynske, 7 cm is wel vrij klein, maar moet voor de eerste weekjes toch kunnen denk ik?
k hoop t, Tis maar een kleinigheidje voor de kerstquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, Ynske, 7 cm is wel vrij klein, maar moet voor de eerste weekjes toch kunnen denk ik?
maar ze vroeg toch om oogjes? die kun je bijv. hier kopen. of op e-bay.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:31 schreef Ynske het volgende:
mooie knoopjes vind je veelal op de markt of bij de Singer
Wat ik meestal doe is een magic ring maken zodra ik begin (http://www.crochetme.com/forums/t/28917.aspx ). Als ik dan de 6 steken heb gemaakt, tel ik de 2e rij nog zelf (dat is vaak totaal 12 dus 2x in elke steek). Als ik dan de 12e steek heb gemaakt steek ik daar een draadje door. Mijn draadje zit dus meestal in de laatste steek van de ronde die ik net heb gemaakt. En ik verplaats hem elke ronde, behalve als ze zeggen rij 7-14 sc around, want dan kan ik de rij vanaf de stitch marker tellen en weet ik hoeveel ik er al gehad heb!quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:
@EsseEI, Ik bedoel inderdaad met joinen de slipstitch. Mijn patronen zeggen inderdaad om na elke toer te slip stitchen in de vorige ketting en dan verder te gaan. Als ik je goed begrijp haak je dus gewoon aan één stuk door, zonder te slipstitchen?
Wat betreft de stitch marker, wat is de eerste steek waar je hem plaatst?Is dit je slip stitch die je doet doet na het maken van de lossen en dus de cirkel sluit? Of is dit de eerste ketting na het joinen/maken van de cirkel? Of is het het eerste stokje (bijvoorbeeld) die je in de cirkel maakt om te beginnen? (Hopelijk snap je me nog
) En verplaats je het draadje/de stitchmarker elke ronde?
Ik heb nu trouwens een patroon dat mij zegt elke ronde het werk te draaien (dus net als met recht stuk haken). Wat is hier precies het nu van eigenlijk?
Sinds gister maak ik ook eerst zo'n ring. Eerder deed ik dat niet en dan zag je een klein gaatje en met een beetje pech ook vulling. Die magic ring werkt erg goed, kun je mooi aantrekken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Wat ik meestal doe is een magic ring maken zodra ik begin (http://www.crochetme.com/forums/t/28917.aspx ). Als ik dan de 6 steken heb gemaakt, tel ik de 2e rij nog zelf (dat is vaak totaal 12 dus 2x in elke steek). Als ik dan de 12e steek heb gemaakt steek ik daar een draadje door. Mijn draadje zit dus meestal in de laatste steek van de ronde die ik net heb gemaakt. En ik verplaats hem elke ronde, behalve als ze zeggen rij 7-14 sc around, want dan kan ik de rij vanaf de stitch marker tellen en weet ik hoeveel ik er al gehad heb!
Mooi he?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:55 schreef Soempie het volgende:
[..]
Sinds gister maak ik ook eerst zo'n ring. Eerder deed ik dat niet en dan zag je een klein gaatje en met een beetje pech ook vulling. Die magic ring werkt erg goed, kun je mooi aantrekken.
Haha, dank je!quote:Muck, ik had die patronen al gevonden, maar ik dacht dat dat nooit hetzelfde kon zijn.Ik vind jouw Maria veel mooier en leuker.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |