abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89089199
Essei, mijn UP is alsvolgt:

50 GS groen of rood
62 GS zwart
78 GS wit
18 GS beige (maar die kan je ook wit doen)

Ik heb het met catania gedaan, haaknaald 3.5 en dan konden er ongeveer 40 GSjes uit 1 bol (50 gram, 125m). Dus iets meer dan 3,1 meter draad per GS. Kun je daar wat mee?

Succes hoor en ben benieuwd!
  woensdag 24 november 2010 @ 12:17:26 #52
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89089426
jaa daar kan ik zekerste weten wat mee :D ga ik vanmiddag nog maar even terug naar het winkelcentrum denk ik ;)

3.1m per GSje klinkt trouwens echt heel veel! haha moet je soms maar niet over nadenken denk ik.

Ga nu eerst maar een Up-sleutelhanger voor m'n aanstaande schoonzus maken :)
pi_89089782
Haha, ja veel erover na denken is geen goed idee... je heb dus ongeveer 208 * 3 = 624 meter + nog afwerken en aan elkaar maken... zeg 700 meter draad nodig voor een UP... Ben nu dus met de andere kant bezig, en daarna nog de rand erom (nog een 64 GS) dus in tot 480 * 3 = 1.2 kilometer draad :@
  woensdag 24 november 2010 @ 12:36:52 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89090236
Pfoeoeoe, RSI on its way! Dat riddertje is nog een heel gepriegel zeg! :o

Maar ik heb nu zn koppie, helm en handschoentjes af, en met name het helmpje is al zo cute O+
Het handschoentje bestond uit 5 vasten in de rondte haken met een naald nr 2 :X ga maar na....

Nu nog pijperagers halen, dat worden de armpjes en beentjes, en nog piepkleine oogjes, en dan kan ik verder :) Volgens mij wordt ie echt heel leuk!
pi_89090376
Dat rekenen moet je niet mee beginnen hoor! Want dat blijf je doen dan :@ zo gaat er in mijn regenboogdeken ruim 5,6 km draad en zit er nu 2,3 km in, die puffmuts zit voor een muts heel veel draad in ongeveer 550 meter. Dus niet doen want anders heb je spontaan een nieuwe hobby erbij :P
  woensdag 24 november 2010 @ 12:50:05 #56
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89090744
Juist wel! 4 * 16 * 85 = ruim 5 km draad zit er in mijn nieuwe deken ;)
(was : zo duf als een konijn
nu: an inspired bunny rabbit :P )

Mooie dingen allemaal ^O^
  woensdag 24 november 2010 @ 12:53:29 #57
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89090876
haha rekenen! O+
grappig om te weten vind ik juist haha ;) maar kan je ook beetje kriegel van worden:P
ik heb het eigenlijk nog nooit berekend, heb namelijk nog nooit het aantal meters op een bol kunnen vinden. En voor de meeste dingen die ik heb gemaakt gebruik ik geen hele bol :)

En LB: FOTOS!!! :D

ik wordt nu een soort van gedwongen om te haken. Ik heb werk voor de vakantie, maar nog steeds geen werkinstructie gekregen :S en daar zit ik eigenlijk op te wachten (geld is fijn ;)). Maar ja, nu kan ik dus niet werken wat ik eigenlijk wou doen vandaag, dus moet ik maar haken.
VERVELEND ;)
  woensdag 24 november 2010 @ 14:08:22 #58
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89093796
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:40 schreef AnitraX het volgende:
Dat rekenen moet je niet mee beginnen hoor! Want dat blijf je doen dan :@ zo gaat er in mijn regenboogdeken ruim 5,6 km draad en zit er nu 2,3 km in, die puffmuts zit voor een muts heel veel draad in ongeveer 550 meter. Dus niet doen want anders heb je spontaan een nieuwe hobby erbij :P
Lukt die muts met 2 bollen van Zeeman? Ik heb een mooi kleurtje liggen, nog maar 2 bollen van. En ik haat het echt dat ik zo vaak heb dat ik aan het einde te kort kom en het dan nergens meer kan vinden!
Met welke maat haaknaald heb je um gemaakt?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:37:41 #59
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89094842
jeeej wol gescored voor het Up kussen! :D hopelijk haak ik net zo als Lijnloos! :D
Want de bollen van de wibra hebben 260 meter, en daar heb ik het op berekend. Ik vond dat ik maar eens niet te veel wol moest kopen (net alle stufi gekregen en ging berekenen hoeveel ik over zou houden na aftrek van huurt etc maar dat was niet zo veel als ik gewend ben :() dus heb het precies gedaan :)
en anders heb ik van de meeste kleuren thuis nog wel wat liggen :) (zoveel te kort kan ik niet hebben)
Maar jeej: dat was dus maar 7 euro! :D
pi_89106157
Mascha als je de royal bollen van 100gr hebt dan lukt het zeker met 2 bollen.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:17:14 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89112563
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:21 schreef muts88 het volgende:
Ik heb nu trouwens een patroon dat mij zegt elke ronde het werk te draaien (dus net als met recht stuk haken). Wat is hier precies het nu van eigenlijk? :)
muts, ik zag nu je vragen pas en kon zo gauw niet zien of deze al beantwoord was. maar zo niet dan toch hier: het eindresultaat ziet er wel wat anders uit als je vasten 'heen&weert' of als je rondhaakt. dus dat zou de reden kunnen zijn om toch telkens te keren. zie bijvoorbeeld deze paddenstoel van anne claire petit: de hoed van de paddenstoel is rondgehaakt, dus gewoon almaar door. de steel is juist heen&terug gehaakt, een heel ander gezicht die steek he. (ik vergiste me de eerste keer toen ik iets van haar wilde namaken, en dacht dat dat stokjes of halve stokjes waren. maar vasten heen en terug zien er dus zo uit.)
in de haak.
  woensdag 24 november 2010 @ 21:42:16 #62
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89114369
nog even foto'tje van het Upje wat ik vanmiddag heb gemaakt, voor schoonzus.

Ga kijken of ik het kan verkopen op www.metdehand.nl (weet alleen niet of dat nou DE site daarvoor is maar goed). Gewoon nieuwschierig. Misschien dat ik Nijn er ook op zet (is ook zo gehaakt)

[ Bericht 19% gewijzigd door EsseEi op 24-11-2010 21:59:06 ]
  woensdag 24 november 2010 @ 21:57:08 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89115475
Lief EsseEi!

Ik ben echt rampzalig :') wilde sokken gaan breien nu ik even niet verder kan met mn riddertje, maar nu blijk ik toch maar 4 sokkennaalden te hebben ipv 5.... en het patroon is voor 5 :X wanneer leer ik nou eens mn spullen op orde te hebben?

Heb geen WIP-foto's van t riddertje, batterijen van de camera zijn nog leeg.
pi_89124818
LadyBlack, don't be so hard on yourself! Sokkennaalden worden verkocht in sets van 4 dus jouw SF patroon zou verboden moeten worden ;)
  donderdag 25 november 2010 @ 09:31:49 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89126328
de adventboom in wording:

in de haak.
pi_89127338
Wordt leuk Trui! Toch nog de juiste kleur groen gevonden?

Vraagje: wat is een UP, waar jullie het telkens over hebben?
pi_89127361
Up: extra leven bij mario, tenminste de groene, de rode wordt je alleen groter van.

Ons huidskleurprobleem is opgelost! De miep van de markt had nog wat gevonden, dus verlopig hebben we genoeg!
  donderdag 25 november 2010 @ 10:18:41 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127425
smaren, dat is een paddestoel-poppetje, uit zo'n Mario-spel. zie de sleutelhanger van Essei hierboven.

en ja, ik heb nog 2 bollen van hetzelfde garen bijbesteld, maar tot mijn grote frustratie was zelfs dat net niet genoeg voor 12 vierkanten....! nu ben ik 't laatste vierkant toch maar af aan 't maken met een iets ander garen... :{
ik ben zelfs ook bezorgd dat ik ook te weinig van dat sneeuwwitte fluffy-garen heb. ik dacht dat 1 bol toch wel genoeg moest zijn, maar er gaat meer in zitten dan ik dacht. bovendien is dat wat dikker dus sneller op...
in de haak.
pi_89127626
Oh wat frustrerend Trui.

Ah. Ik snap nog steeds niet waarom je dan zo ontzettend veel kleurtjes etc nodig hebt voor die Up, maar het is me nu in elk geval íets duidelijker, haha.
pi_89127700
Welk witfluffygaren heb je? Want zover ik het kan zien lijkt het op iets wat ik heb, maar dat is helaas maar 1 bolletje, was gister ermee begonnen voor floortje, maar was bang dat ik niet genoeg had dus heb m weer uitgehaald en een naakte floortje gemaakt :P

Ik zal zo even foto's maken van mn koosjes.

We hadden laatst een opdracht gehad via het winkeltje voor een mr bean beertje. Gister waren we weer even langs en toen zij ze dat diegene er nog 2 en misschien ook een grotere wilde hebben, wij daarlangs want het was toevallig een vrouw die in een winkel werkte, dus nu gaan we ook een grote maken. Nou ja waarschijnlijk mn moeder :P En ze vond de sleutelhanger ook helemaal geweldig.

En die twee katten, waren voor sinterklaas, en mn moeder kwam die man tegen op het werk, zei hij dat de kinderen er al mee sliepen O+
  donderdag 25 november 2010 @ 10:29:22 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127703
oh, dat is voor een deken/doek (bestaand uit allemaal kleine GS-jes) waarin een tekening van een UP ge'mozaiekt' zit. daar zit dan ook zwart bij, voor de randen. lijnloos heeft er een keer een prijs mee gewonnen, zie hier haar UP-dekentje. :)

[ Bericht 32% gewijzigd door trui op 25-11-2010 10:36:43 ]
in de haak.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:29:58 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127726
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:29 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welk witfluffygaren heb je? Want zover ik het kan zien lijkt het op iets wat ik heb, maar dat is helaas maar 1 bolletje, was gister ermee begonnen voor floortje, maar was bang dat ik niet genoeg had dus heb m weer uitgehaald en een naakte floortje gemaakt :P
het is darling, van peter pan/wendy.
in de haak.
pi_89127896
Ah! Kijk nu snap ik het allemaal.

Bij wat voor winkeltje verkoop jij je spulletjes dan Whoopdidoo?
pi_89127911
Oh dat lijkt echt op de mijne! Alleen was die stukken goedkoper :P

Koosjes!! Ze vloeken wel bij elkaar, en zijn helaas niet moeders mooiste, maar ach.

@ Smarens, een hobbywinkeltje! Waar ze ook bolletjes wol verkopen, alleen nu ligt t even stil qua verkoop, maar ach.
pi_89127932
Hmm de rode is op de foto mooier dan in het echt :P
En de roze heeft heel klein beetje gaten op zn buik, maar zie je ook niet echt op de foto. Ik haat gaten in mn werk. waarschijnlijk te veel gestuffd maar toch.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:40:33 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89127973
ze zijn leuk, whoop! ^O^
waar heb jij dat witte garen gekocht?
in de haak.
pi_89128086
Ik heb vanochtend in de trein overigens wat granny-kerststerren gehaakt.
Crappy foto.

donderdag 25 november 2010 @ 10:46:57 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89128143
leuk!
in de haak.
pi_89128531
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:40 schreef trui het volgende:
ze zijn leuk, whoop! ^O^
waar heb jij dat witte garen gekocht?
In een dorp in Tsjechie _O-
Trutnov om precies te zijn.
pi_89128788
Hmm na andere plaatjes gezien te hebben weet ik niet of ie wel zo lijkt.
Die van mij is ook heel zacht :P
pi_89129139
Trui, wat wordt die boom gaaf! Tof wol ook dat witte... beetje fluffy, maar niet te. Geweldig! _O_
Smaren, leuke kerststerren zo! Ga denk ik dit jaar ook maar es wat maken voor in de boom ;)
Lieve bunny's oook weer... O+
pi_89129249
Kerststerren helemaal gemist!

Ik zou ook wel willen haken in de trein, maar durf niet, en eigenlijk moet ik ook gewoon leren in de trein. Zo te zien zit je niet in mijn trein :P
pi_89129586
Ik haak altijd in de trein. En nee, volgens mij neem jij die naar Leiden en ik die naar Amsterdam. ;-)
pi_89130160
Joh die is veel stommer! :P Daardoor heb ik 2x stil gestaan in een weiland en vervolgens weer terug met een slakkengang.
Al is ie wel handig als mijn trein niet gaat :P

Ben bezig met een groene koosje.
Koosje is de nieuwe kat, dit wordt mn derde :P

Ik heb een dilemma, wij hebben wol genoeg.
Ik heb geld teveel :P En op de markt hebben ze iets dikkere wol, maarja aangezien we al zo veel hebben. Maar als daar nou leuke kleurtjes bij zitten, wil ik er een paar onder de kerstboom leggen ofzo. Maar ja we hebben al zoveel. Zouden jullie eerst wat op maken, of toch gewoon kopen?
Als we 5 jaar ingesneeuwd raken hebben we nog genoeg wol, dusja, op zich hebben we wel veel. Maar iets dikker zou ook wel fijn zijn.
pi_89130393
Oh ik hoor altijd iedereen klagen over de NS, maar ik heb zelden last van gedoe. Misschien ook omdat ik me er niet druk om kan maken. Als ik te laat ben en het is niet mijn eigen schuld, dan boeit het me totaal niet.

Haha, je weet toch al dat je dat dikkere garen gaat kopen. Je wil gewoon van iemand horen dat je gelijk hebt terwijl je heus wel weet dat je dat niet hebt. ;)

Ik blijf ook maar kopen en maak oude dingen te weinig op. Zo stom.
  donderdag 25 november 2010 @ 13:40:04 #86
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89133517
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 19:17 schreef AnitraX het volgende:
Mascha als je de royal bollen van 100gr hebt dan lukt het zeker met 2 bollen.
Ja, die heb ik! Dankjewel!

Trui, hij wordt leuk die kerstboom. Erg leuk met dat witte randje.

En wat een leuke GS-kerststerren!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_89133893
De krans is nu ook opgehangen en de diertjes zitten erin, Hij hangt boven m'n bed want ik had geen plek meer, maar was toch even bang vannacht dat hij op m'n hoofd zou vallen omdat hij natuurlijk best zwaar is.

Ik vind de koosjes niet zo erg vloeken hoor, wel leuk juist! En die sterren en de adventsboom zijn ook heel leuk! 't sneeuwt hier nu met gigantisch dikke vlokken... Ook al zo'n kerstsfeertje :P
pi_89134742
Koosjes horen niet bij elkaar, was gewoon te lui om 2 fotos te maken. Ik ben geen fan van roze en rood bij elkaar, echt bah.
Ik vind de krans echt mooi geworden!!
Maar toch te veel werk :P
pi_89134750
kirsten ik word echt helemaal happy de peppy van die krans. Wat een onwijs mooie kleuren ook!
  donderdag 25 november 2010 @ 14:29:01 #90
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89135234
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 13:50 schreef kirsten. het volgende:
De krans is nu ook opgehangen en de diertjes zitten erin, Hij hangt boven m'n bed want ik had geen plek meer, maar was toch even bang vannacht dat hij op m'n hoofd zou vallen omdat hij natuurlijk best zwaar is.
[ link | afbeelding ]

Ik vind de koosjes niet zo erg vloeken hoor, wel leuk juist! En die sterren en de adventsboom zijn ook heel leuk! 't sneeuwt hier nu met gigantisch dikke vlokken... Ook al zo'n kerstsfeertje :P
Wat een werk! Maar hij is zo leuk geworden!
en ik wil ook sneeuw }:|
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_89135789
Ok, net aangemeld, omdat ik na een tijdje meelezen nu ook eens wil meeschrijven. Jullie haken zulke leuke dingen! Ik haak nu denk ik een jaar of twee, maar maakte nooit iets af. Tot de laatste maanden, eindelijk heb ik wat projectjes die af zijn. Op het moment vooral met diertjes haken bezig. Mag ik aanhaken?
pi_89135886
Fiepje :W

Tuurlijk mag je aanhaken *O* maar dan willen we wel foto's zien van een projectje :+
Welkom!
pi_89135943
Welkom!!
Foto's zouden leuk zijn!

Weet iemand trouwens of duitse haakboekjes makkelijk te ontcijferen zijn?
pi_89136096
Dat hangt er helemaal vanaf hoe goed je Duits is :P

Woorden die je niet weet kun je natuurlijk altijd googlen he.
pi_89136506
Bah er is een boek niet, moet ik los bij bol bestellen dan, grr.

Maar bij die andere doe ik gewoon haakboekjes erbij, voor de kerst enzo. Alleen mn moeder even hinten dat zij die niet moet kopen :P
pi_89136574
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Welkom!!
Foto's zouden leuk zijn!

Weet iemand trouwens of duitse haakboekjes makkelijk te ontcijferen zijn?
Op picasa staan wel wat Duitse tijdschriften, dan kun je kijken of je eruit komt.
pi_89136617
Joah ik ga m denk ik niet kopen.

hm...is 3 haakboekjes te veel?
  donderdag 25 november 2010 @ 15:11:15 #98
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89136831
Welkom Fiepje! :D
haha en foto's inderdaad ;)

De kerstboom wordt tof Trui! :D
En Kirsten:
1: ik ben stik jaloers op je sneeuw
2: JE KRANS IS ZO VET! :D en vrolijk enzo!!! :D:D

Whoop: leuke koosjes!! :D lekker felle kleurtjes ^^
En Smaren: mooie kerststerren! :D Leuk in het rood :D

Heb zojuist geklust bij m'n broer, was gelukkig niet zo veel werk :@ dus kan nu nog even haken, vanavond weer skien :D (doe een spoedcursus, 3 avonden na elkaar, vanavond laatste avond)
pi_89136929
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Joah ik ga m denk ik niet kopen.

hm...is 3 haakboekjes te veel?
Hangt van budget en beschikbare ruimte af lijkt me.
pi_89136941
Welkom Fiepje :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')