abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88992043
Vorige deel: Het kleine babietjes topic ( 0 tot 6 maanden)
De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

quote:
Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88992324
Zo en dat op m'n mobiel!
pi_88993102
nice :)

ik kan me dat in jouw geval ook voorstellen.
als hier de laatste dagen bv niet zo'n geklooi was geweest dat k dan ook niet over gestapt was op de fles. want als t makkelijk gaat is t fijn. en nu mis k t niet. tis niet zo dat t minder intiem is ofzo, althans zo ervaar ik t niet.
en het is ook fijn dat je weg kan zonder te plannen :)
pi_88993855
Oh dat weggaan heb ik geen last mee, ik voed gewoon overal. Ik vind het flesje wel makkelijker omdat ik er nog een paar extra slokken in kan dwingen ;). Het is denk ik gewoon Leyla zelf die geen hongerlap is. Ik kan aanbieden wat ik wil, maar ze bepaalt echt zelf hoeveel ze eet. Dus al bied ik elk uur de borst aan, dan begint ze te krijsen dat ze niet hoeft.
pi_88993960
En dan heb ik het idee dat ze weinig eet en maak ik een fles en dan gaat ze kokhalzen om haar punt te maken dat ze niet hoeft. Dus wat ik ook doe, meer voeding krijg ik er niet in.
pi_88994499
:) ik bedoelde weggaan zonder kind

slokken erin dwingen werkt hier niet. nou drinkt hij goed, maar als k te vroeg een fles geef drinkt ie m niet helemaal op (en kan dan gewoon 4uur erop doen)
pi_88994587
Ah net op tijd, het gaat over fles en borstvoeding. Tico, ik gebruik de Calma van Medela en dat gaat als een trein, maar met dat spul erdoor werd het te dik en ging het niet meer door de speen. Maar ik doe er nu minder doorheen (want met 1 schepje helpt het ook) en anders maak ik een papje van te voren wat ik met een lepeltje geef en dan bv met dat spul en dan slurpt ze het zo van het lepeltje af. Ik snap helemaal wat je zegt over onzeker zijn. Ik heb ook vandaag besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt en ik denk dat ze gewoon niet genoeg krijgt. Want ze komt ineens 2 keer per nacht, waar ze een 4 weken geleden nog gewoon heel de nacht doorsliep. Ik maakte haar nog wakker om 23:00 uur voor een voeding en dan kwam ze rond 2 uur en 5 uur weer. Als ze goed groeide had het mij niet uitgemaakt, maar het gaat zo niet. Het begint langzaam als een opluchting te voelen.

Morretje gefeliciteerd met Isabel! Dat is toch een hele mijlpaal :)
pi_88994865
Ik denk dat je Morretje bedoelt. Isabel alweer 6 maanden.,..!
pi_88995095
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
  zondag 21 november 2010 @ 22:30:46 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88995174
Ik ben blij dat bv zo goed gaat. Ik was er vooraf niet zo p gebrand, maar vind het leuker dan ik had verwacht. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er waarschijnlijk niet voor over had gehad wat sommige meiden hier allemaal doen om het goed te laten lopen... Respect hoor! (en ook respect voor alle hardwerkende flessevoeders natuurlijk :) )

Het zwaarste aan bv vind ik inderdaad dat weggaan zonder kind zo'n puzzel is. Gisteren moest ik naar een optreden van mijn vader bij hem in het dorp. Dat was op tijd daarheen, met vriend en kind, bij mijn vader kort vooraf nog voeden, afgekolfde melk mee, ik naar optreden, lief oppassen en flesje geven, ik naar optreden, bijtijds terug, bij vader weer kolven, terug naar huis rijden en daar nogmaals voeden. Pfff... :{
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88995371
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Mereltje het volgende:
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 22:45:17 #12
17893 Forno
pi_88996149
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
Vanochtend was ze wat vroeg wakker dus dacht laat ik het eens proberen, ze is alweer 4,5 maand. Maar laat het toch voorlopig nog maar even zitten en ga proberen haar wat meer melk te geven.

Hik dat klinkt wel als een hoop gedoe inderdaad. Ik vond het wel erg bijzonder borstvoeding geven, heb daar wel enorm van genoten, zo intiem O+
pi_88996223
Oeps :D dat krijg je als je vriend ook op Fok zit :D dan is editten wat lastig ;)
  maandag 22 november 2010 @ 11:30:20 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89006669
Draak en Morretje, veel plezier bij de grote baby's! Wat gaat het snel zeg!

Ik ben eindelijk bijgelezen, ik las o.a. dat het Tico lukt om Leyla de fles te geven *O* .
Verder ben ik het meeste alweer vergeten, heb gisteravond vooral bijgelezen toen Nathan bij mij op schoot lag te pitten.

Zoals gezegd zijn we vorige week heerlijk op vakantie geweest. Ik vond het zwemmen met Nathan enorm meevallen, hij genoot er ontzettend van en manlief en ik wisselden elkaar af in het kruiden bad/bubbelbad. Dan deed de 1 een rondje glijbanen en de ander ging lekker met Nathan dobberen. Hij houdt niet van kouder water, dan begon hij te miepen, dus het golfslagbad hebben we overgeslagen met Nathan. AL met al konden we per keer al gauw 3 kwartier tot een uur met Nathan zwemmen, na afloop was hij dan zo moe dat hij in de doek in slaap viel. O+

Manlief is woensdag met mijn broer naar het Avenue A2 informatiecentrum in Maastricht geweest. Daarna lekker voor manlief geshopt.

We hebben heerlijk genoten en kunnen niet wachten om volgend jaar te gaan kamperen met Nathan!

Vrijdag zijn we via Winterswijk teruggereden, manlief's oma woont daar sinds kort bij haar vriend. Het was erg leuk, vooral om te zien hoe leuk ze hun eerste achterkleinkind vinden!

Ik zal proberen alles hier weer in de gaten te houden!
pi_89007210
Oh dat klinkt echt heel erg leuk Pessie. Lekker dobberen met Nathan. 3 kwartier tot een uur vind ik nog best wel lang! Ik ga het ook eens proberen met Amy. Alleen hebben ze bij ons zwembad babyzwemmen pas vanaf 5 maanden. Babyzwemmen is met verwarmd water.

Ik moest net zo lachen. Amy ligt op het speelkleed met zo'n speelboog. Daar hangt een zonnetje met een gezicht aan, boven haar hoofd. Dus ze is hele verhalen aan het afsteken tegen het zonnetje O+ altijd fijn als iemand zo geduldig naar je wil luisteren :D
pi_89008447
Mijn dochter moet mág nog in de OP! Tessa Ayana, geboren 4 november 2010 :)

(alvast bedankt!)
pi_89008688
klinkt goed Pessie.

tnx voor de tips ieder, ik wordt een dezer dagen terug gebeld door de laktatiekundige. We denken er nu over om een combinatie van kolven en live bv te gaan doen. Maar we wachten nog even op de laktatiekundige. Ilse groeit wel goed. Vanmorgen bij het cb geweest, en ze is nu 4380 gram. Anderhalve week geleden was ze nog 3940.
*poef* nu is het weg
  maandag 22 november 2010 @ 14:49:35 #18
259886 pessie
pi_89012982
Ik ben wezen wegen met Nathan. Ik had al een vermoeden dat het niet heel hard ging, hij is in 3 weken 80 gram aangekomen. Hij had al niet zoveel over maar nu zit ie nogal op de onderlijn. Heb de rest in het bv topic gezet.
pi_89013696
Woei, ik kom hier te weinig want ik heb weer een heleboel gemist.

Borstvoedingsperikelen van o.a. Pessie... -O- erg vervelend!

Maar ook een halfjaardag van Isabel *O* gefeliciteerd!

Hier gaat het na een paar onrustige dagen weer heel goed. Toch gek hoe dat weer uitkomt, zo precies met 12 weken (sprongetjestijd)... :D

Nou en verder... niet zoveel bijzonders te melden. Het is zo'n lekker ding en ze wordt al zo groot. Ze slaapt 10 á 11 uur achter elkaar. Ze kletst en lacht de hele dag. En vanmorgen heeft ze eindelijk op haar buik haar hoofd en schoudertjes weer eens opgetild. Wekenlang was het worstelen zonder resultaat en nu ineens *hoppakee* schoot dat hoofd omhoog. Misschien een bij-effect van het sprongetje. Ook haar geluidjesrepertoire is weer uitgebreid. Het populairste geluid is nog wel steeds: gchchchchch. O+

Met mij gaat het ook goed. Ik ben wel weer toe aan werken (in mijn geval stage). Heerlijk om bij Elise te zijn, maar ik mis de uitdaging toch wel en het lijkt me ook fijn om weer wat meer onder de mensen te zijn. Het valt me mee hoe makkelijk ik Elise aan een oppas kan geven. Het zijn tot nu toe maar halve dagen geweest bij familie en vrienden, maar toch. En dan is het extra leuk om haar weer te zien.

O ja, ik had nog wel een vraagje: Elise kwijlt sinds een week of 2 enorm! Doen jullie babies dat ook zo erg? Ze sabbelt ook erg op haar handjes terwijl ze geen honger heeft. Als ze niet nog zo klein was dan zou ik aan tandjes denken! :o
  maandag 22 november 2010 @ 16:01:18 #20
259886 pessie
pi_89015780
Kwijlen: CHECK! (ja, expres grote letters). Denk zelf geen tandjes, volgens mij kwijlt Nathan gewoon. En inderdaad sabbelen op alles!
  maandag 22 november 2010 @ 17:35:35 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89019555
Kwijlen valt wel mee. Wel veel spuugbubbels blazen en op de handjes sabbelen. En Neve is pas 5.5 week, dus ik vermoed nog geen tanden. ;)

Sow. Ik was net aan het voeden, koppel Neve even af voor een boertje (anders gaat ze spugen), spuit mijn borst gewoon door! Het leek wel een fonteintje! :o
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89019603
Ja!! Doen mijn borsten ook. Leyla kan ik niet aankijken tijdens het voeden, dan moet ze lachen... Leuk net na een toeschietreflex.
pi_89020262
Heb ik heel af en toe ook, spuit het zo in haar gezicht :D
pi_89020439
Oh dat heb ik nog nooit gehad, zelfs niet met de overproductie :D maar tsr voel ik ook al niet..

Kwijl ook check! En bubbels blazen! En als ze op de commode ligt als ik haar luier verschoon dan gaat de hele hand naar binnen onder een hoop gesmak! :Y) en hier is rrrrrrrrriiieeeeroeeeee (incl. toonhoogteverschil :+) helemaal in inclusief 'kijk mij eens iets vreselijk moeilijks doen'-blik O+

Tessa van Suzanna moet erbij in de OP en Marten, mini-draak en Isabel mogen er wel uit!
pi_89032544
kwijlen en alles in mond stoppen doet floris ook
en hij is echt druk aan t kletsen O+ hele verhalen komen eruit, met een grote lach erbij O+
morgen gaan we weer zwemmen
vanavond voor t eerst sinds 8maanden weer getennist, heb spierpijn :')
oh en dat spuiten heb k nooit gehad :D

pessie vervelend dat nathan zo weinig aangekomen is -O-
pi_89035075
Leyla kan bijna schaterlachen. Ze begint wel maar stopt meteen als ze zichzelf hoort.
pi_89035324
O+
schattig is dat he
floris schaterlacht t allerhardst naar mn zus (hij lacht haar gewoon uit :P)
pi_89035715
Schaterende kindje zijn zo leuk!
pi_89037215
ik heb sowieso een leuk kind O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:49:40 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89040759
Ik vrees met grote vreze voor de (peuter) pubertijd. Neve wordt echt woedend als we even wachten met de borst aanbieden... Wat nou kusje of praatje?! Eten! NU!
:')

Ook kan ik nu voorspellen wanneer ik haar boven op haar dekens aantref. In plaats van een huiltje roept ze dan echt "Eh!" (vertaling: "los het eens even snel voor me op!"). Overigens krijg je daar wel een geluidloze schaterlach bij.
pi_89041621
Om 16:30 ging ze naar bed.. Om 19:00 toch maar even wakker gemaakt, pyjama en gevoed en vervolgens kwam ze om 6:00 vanmorgen :o :o _O_

Dat zal overdag dus wel wat vaker voeden worden, maar dat is niet erg!
pi_89041958
Jaaaa, Leia heeft het ook door! Super dame.

Hier een raar kort nachtje voor ons doen! Mevrouw lag er om 23:15 pas op en had toen héél veel gedronken (fles van 150 omdat ik op maandagavond altijd weg ben en daarna nog aan de borst) maar was er weer vroeg bij vanochtend. Mja, kan paps haar tenminste ook nog even zien voor hij naar zijn werk gaat. O+
pi_89042049
Hier was het half 4. Van 11 tot half 4, das echt lang voor Leyla.
pi_89042407
Ja bizar hè Cantare?

Ze pakt nu al bijna 2 weken van 19:00 tot 3:00 (wat haar betreft het liefst al vanaf 17:00.. maar ik maak haar dan dus echt nog wel wakker rond 19:00 anders is ze waarschijnlijk rond middernacht uitgeslapen en dan gaan wij er net in :D)

Hier is het trouwens ook zo dat als ze afgekolfde melk krijgt ze eerder komt :? Terwijl ze dan toch echt helemaal volgestouwd is..

Ben heel erg benieuwd hoe het maandag en dinsdag gaat. Dan heb ik training en is papa overdag bij haar.. Daar heb ik wel vertrouwen in, net zoals het KDV straks, maar ik ben dan gewoon niet bij mijn muppie :@ het idee! Denk dat het wel snel zal wennen ofzo, maar ik kan er nu gewoon echt een knoop van in mijn maag krijgen... Had ik echt nooit van mezelf verwacht! :o :|W
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:48:49 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89043553
Neve slaapt 's avonds beter door dan 's nachts lijkt het wel. Voor de voeding van 11 uur moeten we haar echt wakker maken en voor die van 8 uur soms ook, maar 's nachts komt ze echt zelf om de drie uur. Zou wel lekker zijnals dat iets langer werd. Wanneer was dat bij jullie?

Vandaag eindcontrole van mijn keizersnee bij de gyn. Hopelijk kan ik dan eindelijk weer eens in bad... zin in!
Ook wel leuk om weer even terug te gaan naar het ziekenhuis. Ze hebben zo goed voor ons gezorgd daar. Ik hoop echt dat we nog wat verplegend personeel terug zien!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 november 2010 @ 14:16:11 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89051584
Kan iemand hier me vertellen wat ongeveer de lengte van babyvoetjes zijn als t kindje pas geboren is, en hoelang bij ongeveer 3 maanden?

Alvast bedankt!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89051681
Ik kan het je wel vertellen, maar Leia heeft extreem kleine voeten :+

Ongeveer 6 cm bij geboorte en nu, bij bijna 4 maanden een cm of 8!
pi_89051861
Hier 3 maanden en ongeveer 9 cm., maar volgens mij is dat aan de grote kant.

@Orea: het is vooral opvallend dat ze inééns zo lang is gaan slapen. Je zou verwachten dat een baby er gewoon steeds een kwartiertje bij smokkelt, maar bij Elise ging het ook met van die sprongen. Zal dus wel normaal zijn, maar ik schrok dan echt als ik een paar uur later wakker werd dan normaal. :o
pi_89052185
Maf he? Ik denk dat ze ineens doorkrijgt hoe ze zichzelf 's nachts weer in slaap krijgt (ze slapen natuurlijk geen 11 uur achter elkaar, maar in fases) viel me laatst al op dat we dachten: dies wakker! Pratend haar kamer inliepen, lamp vol aan :') en dat ze dan met haar ogen dicht aan het 'zoeken' was naar haar speen :D die erin en snurk verder :z

De interactie wordt ook steeds leuker O+ als ze wakker is en je loopt naar boven en doet alleen al haar deur open dan krijg je echt de GROOTSTE en MOOISTE glimlach ever O+ Mijn meneer zei laatst al: nooit gedacht dat jij nog eens vrolijk kon zijn midden in de nacht :') _O- maar je kan niet anders, met zo'n begroeting O+
pi_89052361
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.

Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.

We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden :P
pi_89052427
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.

Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.

We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden :P
Maar wel een geruststelling dat ze gewoon groeit! Toch?
pi_89052473
Zeker weten! Dat is mij veel waard :)
pi_89052922
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand.
Dat is gewoon prima, hoor! Elise was tussen 4-8 weken ruim een kilo aangekomen en tussen 8-12 weken 800 gram. Dat is dus steeds minstens 200 gram per week maar daarmee is ze behoorlijk bovengemiddeld. Volgens mij doet jouw meisje het nu dus harstikke goed.
pi_89054039
Oh fijn Sola!! Gaat goedkomen :Y

Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDV O+ ze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
pi_89057105
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama O+ ... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...

(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)

Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases ;) (ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
pi_89057133
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Orea het volgende:
Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDV O+ ze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
Wat lief zeg O+ ... dat klinkt echt als een goede opvang. Fijn! :Y
pi_89057392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama O+ ... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...

(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)

Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases ;) (ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Doen wat er goed voelt voor jou! Babies kun je niet verwennen... Heeft ze behoefte aan veel tegen mama, kun je daar best aan toegeven. Maar je kleintje heeft ook de pech dat ze niet de eerste is en dus zal ze ook moeten leren dat ze af en toe even moet wachten. Dat klinkt heel hard, maar het is niet anders.

Leyla moet ook af en toe even wachten als ik net met Jen bezig ben voor bijvoorbeeld een luier ofzo. Daar kun je niet omheen. Maar verder als Leyla bij me wilt zijn dat geef ik daar aan toe, maar Leyla is niet zo'n klever als Jennifer. Leyla ligt heel graag gewoon in haar bedje, daar ben ik vanaf dag 1 best strikt in geweest, omdat ik de keerzijde zie van dat niet doen...
pi_89057533
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:

Lekker bij je houden :Y

Leia heeft tot een maand of 2 op of om me gehangen ;) en toen begon ik te merken dat ze niet lekker meer sliep, maar echt binnen 10 minuten wakker was elke keer en toen ben ik haar op bed gaan leggen en dat ging ook meteen goed! Nou verschilt dat per kindje, maar gewoon nog lekker tegen je aangeplakt houden.. Ze is nog zó klein.. en het kan heel goed een 'fase' zijn!

Al snap ik dat het soms lastig is met je andere meiden.. Aan de andere kant is het juist wel handig als je haar in de doek bij je hebt dan.. kan zij haar mama-honger stillen en jij je dingen doen ;)
pi_89057944
[/quote]

Wat een opluchting lijkt me dat Sola ... Fijn zeg! Inderdaad jammer van de borstvoeding, maar het is belangrijk dat jij je er goed bij voelt en dat gaat echt niet als ze niet groeien en niet genoeg binnenkrijgen. Dat is soms gewoon lastig bij borstvoeding...
pi_89058021
Ben het met jullie beiden eens trouwens... wel fijn om te weten dat baby's het ook zelf kunnen aangeven als ze minder behoefte hebben aan plakken aan mama. En ik denk dat ik er lekker aan blijf toegeven, dat voelt voor mij het beste. En wat is er makkelijker dan de deur uit met een draagdoek met baby, die toch al lekker slaapt, veel makkelijker dan kind uit bed plukken en in koude wagen gooien toch... ;)
pi_89060070
Om 4 uur Leia maar op bed gegooid want ze leek moe.. Dacht: dan komt ze rond 6 wel (ipv om 5 uur in slaap te donderen en dat ik haar echt met moeite rond 7 wakker krijg) maar die is zo comatized :') lamp aan, praten niks helpt :D diep diep diep in slaap! Ongelofelijk wat dat kind kan slapen :D

Vanmiddag pakte ze ineens haar rammelaar aan die ik voor haar hield O+ om zichzelf er vervolgens mee op haar koppie te timmeren :D
pi_89062722
Wel lastig typen met een kind op de arm merk ik :) maar ik móet gewoon even vertellen wat voor schattig tafereeltje we hier hadden vanavond...
Ik wilde Tessa vanavond in bad doen, want officieel schijnen ze er dan slaperig en moe van te worden :') ... nou goed, de meiden wilden erg graag kijken, en stonden er met hun neus bovenop O+ ...
Ze hebben geholpen Tummy-tub (volgens Noa Tubby-tub) vol te gooien en we hebben alles klaargezet. Toen Tessa in de tummy-tub, wat ze héérlijk vindt... O+ (helemaal ontspannen koppie) en de meiden vonden het prachtig. Daarna hebben we haar met z'n drieën (Julia lag al op bed) ingesmeerd met baby-olie, heel grappig, en Tessa vond het heerlijk zo te zien, want die lag heel ontspannen...

Het was gewoon echt leuk en gezellig, en ze zijn helemaal dol op hun zusje, zo mooi om te zien O+ ...

(en nu ligt madam op mijn arm rond te kijken...hoezo slaperig o|O )
pi_89063426
Hier ook net Leyla maar in bad gedaan.. Hier werkte het wel even... Maar ze is wat onrustig... Ik gok dat ze gaat regelen...
pi_89064269
Oh Suzanna, dat klinkt heerlijk! O+

Anne is al een paar dagen erg onrustig, wil overdag telkens maar een half uurtje slapen en is dan weer wakker. Maar niet gezellig wakker helaas, erg jengelig, ze wil de hele tijd op de arm. 's Nachts slaapt ze gelukkig nog wel goed, maar ik hoop toch dat dit van korte duur is, want erg gezellig is het niet...
pi_89066962
Oh Suzanna, dat klinkt echt mega gezellig! :Y

Ik ben gewoon meer moe door vannacht, dan wanneer ze komt voor voeding :D :o Dus ik denk dat ik lekker mijn bed in duik! :z
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:40:48 #56
259886 pessie
pi_89067310
Tico succes met de regeldagen.

Suz dat klinkt inderdaad gezellig!

Orea welterusten!

Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
pi_89067775
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:40 schreef pessie het volgende:
Tico succes met de regeldagen.

Suz dat klinkt inderdaad gezellig!

Orea welterusten!

Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:18:19 #58
259886 pessie
pi_89069301
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
Ah, kijk aan! Ik hoop morgen ook stuwing te hebben, alhoewel :X , geeft ws nog meer striae...
Ik geef beide borsten per voeding.
Oh ja, en handkramp :')

Nou ja, Nathan heeft vandaag al 200cc kolfvoeding gehad, dus ik vermoed dat het met dat aankomen wel goed gaat komen ^O^
pi_89069389
Wel super dat hij lekker drinkt wat jij kolft... Ik had zo graag gewild dat Leyla dat ook gewoon deed. Nou ja volgende week gaat ze naar het kdv, dan moet ze wel gewoon drinken. En ze kan het wel, ze moet alleen echt honger hebben... Niet alleen een beetje trek.
pi_89078390
ik heb vandaag 2pakken voeding gratis gekregen.
k was bij de jumbo en de voeding was daar goedkoper dan bij de ah, aangezien ik nog een half bak had nam k t mee.
de kassa scande 20cent meer (soms zeur k wel s om 40cent :@) en toen bleek dus dat je t artikel gratis kreeg. nou ja 2pakken voeding gratis dus. best fijn ;)
en heb ook nog kleren van noppies met 50%korting gekocht, dat was ook leuk :) (voor de regiogenoten bij studio mo (naast de jumbo) in nootdorp hebben ze die korting)

morgen even t cb bellen. k vind dat floris zoveel spuugt na een voeding de laatste tijd. althans soms komt er na 2uur nog golven uit. best vervelend, nou heeft ie er zelf geen last van. hij groeit nog goed en is tevreden, maar voor de zekerheid.
moet er volgende week naartoe, maar R vond t een fijner idee morgen toch even te bellen.
vanochtend ook lekker gezwommen weer O+

pessie hopelijk helpt t kolven enzo goed en gaat ie weer lekker groeien!

suzanna wat klinkt dat gezellig zeg, die 2 grote zussen! O+
  woensdag 24 november 2010 @ 08:09:48 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082255
:o Tico! Je hebt het topicnummer kwijt gemaakt!
*zoeken gaat...
Vorige topic heeft ook al geen nummer!
pi_89082268
Oh, ja sorry. Vorige had ik ook al geopend.
  woensdag 24 november 2010 @ 08:12:05 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082288
Nou ja, geen man overboord hoor. :*
pi_89082300
Ja ik open ze mobiel, dat is gewoon k*t.
pi_89082871
Pruttel pruttel. Meisje wat is er nou toch? Explosie, tevreden meisje.
pi_89084630
Hier alweer bijna een week geen poep, maar ook geen krampen meer O+ ik heb een ander kind gewoon!! Ze scheet nog wel veel en soms heeft ze daar een klein beetje last van.. maar verder helemaal niet meer!

Die sinds vandaag echt haar praatknopje heeft gevonden :D hele verhalen, de rrrrrr komt veel voorbij en als je dan reageert echt zo'n mega enthousiaste gil zo van: het werkt!!! Ze reageert!!! O+

En ik heb weer iets nieuws, hoezee! Ik kom weer aan :? terwijl ik niks anders eet... Natuurlijk ( :') ) hoor ik ook bij dat ene % wat aankomt tijdens de borstvoeding ipv afvalt :') het zal ook niet!
  woensdag 24 november 2010 @ 11:10:15 #67
259886 pessie
pi_89086887
Tico, fijn explosie! Badje? ;) .

Orea fijn dat Leia happy is. Gezellig he dat kletsen, ik word er ook altijd zo blij van. Ook de rrrrrr is hier een veelgehoorde klank. Maar ook MAAAAAM, of wawa, of prrrr, of schaterlachen O+ ...

Vannacht ging wel goed, heb nu al 2 keer 80 cc gekolfd vandaag en Nathan dronk het zonder morren op. Bij de laatste ging hij schreeuwen om meer, maar tsja, dat heb ik nog niet.
pi_89088929
Explosie 2.0 was ook al een feit... Ik kwam de kamer in en een meur kwam er uit het bedje zetten... Maar goed kind kan het maar kwijt zijn.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:07:38 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89089001
Wat raar dat je weer aankomt Orea?!
Toevallig ben ik me net weer gaan verdiepen in sporten. Ik word een beetje depri van mijn kledingkast... pas alleen nog leggings (nou ligt dat ook voor een deel aan die megatieten, maar toch). Ik twijfel toch weer aan mijn personal trainer-idee, gewoon omdat het zo duur is. Hier vlakbij is een beautybodybalance. Iemand daar wel eens van gehoord?

Ik heb weer wat nieuws ondekt: samen dansen door de kamer... Neve wordt helemaal relaxed van de muziek en het gewieg en ik word er heeeel blij van! :) :)
pi_89092352
Ik meld mij hier samen met Julian! 22-11-10... Volgende keer als ik meer tijd en zin heb ga ik enthousiast meeposten :P

:W
Back in business.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:53:30 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89093272
Gefeliciteerd en welkom Shirley!
pi_89093316
Oh dat klinkt goed Pessie, het komt allemaal goed :Y

Shirley!! O+ welkom!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:06:45 #73
259886 pessie
pi_89093731
Shirley gefeliciteerd met Julian! Welkom!
pi_89094584
Wat gaan jullie toch snel! Amper bij te houden.

Orea, wat raar dat je aankomt.. al zag ik laatst een foto van leia en jou samen en dat zag er toch goed uit!

Pessie, fijne vakantie gehad las ik! Lijkt me heerlijk om te zwemmen! Succes met kolven en hopelijk groeit Nathan snel!

Fannetje, klinkt bekend dat onrustige.. Hopelijk zijn onze dames snel weer tevreden!

Leyla het poepmachine :P

Suzanna, wat klinkt dat gezellig om samen met je dames de kleine dame in bad te doen!

Shirley, gefeliciteerd met Jullian. Leuke naam!

Hier gaat het eigenlijk perfect. Een klein, tevreden meisje. Overdag wat onrustig en weinig slapen. En vannacht was het een groot drama. Heel de nacht ontroostbaar krijsen en keiharde scheten laten. Als ze eindelijk sliep dan werd ze weer krijsend wakker en zag je der helemaal overstrekken. Echt zo sneu. Ze heeft nu om 7.00 uur gedronken en heel klein beetje om 11.00 uur en 14.00 uur. Krijg er gewoon niet wakker.. Bah hopelijk zijn die stomme krampjes snel weg en tot die tijd ga ik mijn eten maar eens in de gaten houden.
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 24 november 2010 @ 14:36:25 #75
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89094796
Gefeliciteerd met Julian!

Mikai is ondertussen al weer 3 weken. En het gaat hier eigenlijk heel erg lekker. Ben heel blij dat ik geen borstvoeding geef dit keer - helemaal als ik jullie verhalen lees. Ik werd er de vorige keer helemaal gestrest van en dit keer geef ik vanaf dag 1 de fles (ook vanwege de dramatische start die we hadden) en ik vin dhet heerlijk. Mikai is heel tevreden en je hoort hem alleen maar als hij honger heeft of krampjes. Slaapt zelfs al 2 nachten achter elkaar van 22 tot 5 u! Dus onze wallen beginnen ook al te verdwijnen.
Ben zelf nu ook zover opgeknapt dat ik 's middags niet meer plat ga en dus kan ik hier weer wat meer meelezen en posten.

Mag ik ook in de lijst?? Mikai is van 2 november.
pi_89094864
Barba wat fijn om weer wat van je te horen! En je meisje krampjes -O-
Leia heeft amper nog krampjes! Nou zal het zijn omdat ze rond de 4 maanden zit maar ik verdenk ook de osteopaat.. Ik heb een tijdje op mijn eten gelet maar dat bracht eigenlijk niet zo veel verschil...

Jasmijn is nu bijna een maand toch? Het hoort er helaas wel een beetje bij. Mijn osteopaat vertelde dat een osteo wel vaak véél verlichting kan geven... dus misschien iets om mee te nemen (nee hoor ik heb geen aandelen in osteopathie :P maar ik ben wel heel blij dat ik met Leia geweest ben)... ;)

Hobbes welkom met Mikai! Wat fijn dat het goed met jullie gaat na die heftige start!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:45:34 #77
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89095142
Wij zijn met Mikai ook al bij de osteopaat geweest. Vanwege het overstrekken wat hij deed als wij hem wilden oppakken. Waarschijnlijk is hij met nogal grof geweld uit mijn buik gehaald en de verloskundige adviseerde dat (en we hadden toevallig nog een afspraak voor mij staan). Die heeft hem behandeld en het is hier nu rustiger. Nog maar 1/2 poepbroeken op een dag in plaats van continue. En Mikai kan nu ook windjes laten zonder problemen (daarvoor waren het alleen windjes met gepiep en gehuil). Niet dat de krampjes helemaal over zijn, maar het is echt verbeterd!
Enne... je kan het altijd 1 keer proberen!
pi_89095200
Dat absoluut!! Ik merk het gewoon in alles aan Leia :) (stiekem had ik gewoon al eerder moeten gaan.. maarja, als je alles van te voren weet...) wat fijn dat het voor Mikai ook zo goed geholpen heeft :Y
pi_89095324
Ik heb vannacht ook aan je gedacht, orea. Ik dacht dit is nou precies wat orea bedoelt! Jasmijn is vrijdag precies 1 maand oud. Ik wil vandaag en vannacht nog ff afwachten en anders bel ik deze week nog de osteo, ook omdat ze een "flinke" voorkeurshouding heeft voor links.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89095517
Dan zou ik sowieso bellen als ik jou was! Ik weet dat Huup ook met Amélie is geweest o.a. voor voorkeurshouding en dat heeft echt super geholpen! En hoe eerder je er bij bent...
pi_89101347
In gesprek met Leia en de poes :P

><

[ Bericht 50% gewijzigd door Orea op 24-11-2010 18:41:01 ]
pi_89102723
haha dat gesprekje herkenbaar :)
ik zeg vaak dezelfde dingen tegen hem :D

oh en ik snap nu waarom mensen zeuren over t cb :') ik belde over t spugen en dat mens luisterde niet eens. Die begon over dat ie niet verzadigd is omdat ie in 10 a 15 minuten een fles wegdrinkt. Ik zo: ja maar hij laat 4 a 5 uur tussen twee flessen (nadat ik iets vroeg en toen zei ze: ja als je snel eet ben je zelf ook niet verzadigd, uh ja zal best maar daar bel ik niet voor).
En toen vroeg ik: kan t ook daar dan aan liggen dat ie na 2 uur nog spuugt. Oh dan kan je johannesbroodpitmeel gebruiken..
Lekker nuttig gesprek dus en wat voel je je dan serieus genomen :')
Eerste les sociale vaardigheden op de hbo-v was bij mij begrijpend luisteren en die les had zij gemist geloof ik...
pi_89103551
:? ben je klaar mee!
pi_89103725
Lekker dan.. Kun je niet nutrilon AR gebruiken? Das toch met nutriton erin.
pi_89103942
heb ro maar even nutriton laten halen. kijken of dat helpt.
gelukkigwas t geen verpleegkundige van mn eigen cb :) maar was iemand van t centrum jeugd en gezin. dat toontje ook van dr :')
pi_89104013
Ja stom antwoord..
pi_89104760
Dat had ik ook toen ik eens tussendoor vroeg over het spugen van Amy :? Was ook niet mijn eigen arts. Nutriton helpt hier wel. Het is alleen even geklooi met de juiste speen en met H-A voeding moet je het eerst mengen door poeder, anders kun je steeds de klonten uit de speen knijpen.

Tico jij had toch een afspraak met ziekenhuis over Leyla? Of zit ik er helemaal naast?

Orea: herkenbaar dat filmpje! Amy kletst ook zo. O+ fijn de goede berichten over de osteopaat!
pi_89105861
quote:
Op woensdag 24 november 2010 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja stom antwoord..
ja vond ik dus ook :')

sola, goed dat je dat zegt over t mengen enzo. wat voor fles gebruik jij?
ze hadden ook geen nutriton bij de ah, morgen toch even naar t dorp of zoetermeer

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 24-11-2010 20:10:24 (stomme telefoon :)) ]
pi_89106539
We gebruiken nu een Aventfles met een bibi speen (1-2-3 speen). Ik doe er 2 schepjes in maar ze krijgt het niet uit de gewone speen van Avent. Uit de speen van bibi lukt het wel.
pi_89108029
Ja belafspraak met de kinderarts. Maar dat was minstens net zo stom als het telefoontje van sonnetje. Gaat het goed? Ik denk het wel. Ok ga goed door zo.
pi_89108175
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
pi_89108677
Zo waterig en dun dat het de luier uitloopt is mij altijd verteld. Gevaar is uitdroging, maar hoe snel dat gaat weet ik niet.

Zo'n belafspraak lijkt me lastig. Heb je wel het gevoel dat het goed gaat?
  woensdag 24 november 2010 @ 20:13:33 #93
259886 pessie
pi_89108794
Diarree herkennen, geen flauw idee. Het is wel gevaarlijk en als je diarree vermoed zou ik toch de HAP bellen. Baby's kunnen in 8 uur uitgedroogd zijn.

Ow ja, ik wilde de naam van het consultatie bureau al veranderen in empathie bureau. Meeleven doen ze toch wel, advies geven zelden... (maar das op dit moment mijn ervaring een beetje).
pi_89108908
denk dat t best snel kan gaan bij baby's, maar das een gevoel
maar dan zou je best veel dunne luiers moeten hebben denk ik

dank je wel voor je antwoord sola, heb alleen een andere fles :)
pi_89109798
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo :X
pi_89109983
haha das wel heel erg troeta :D
op t cb zijn ze hier wel ok gelukkig :)
alleendat mens aan de telefoon dus...
pi_89110046
Echt Troeta :o :D eigenlijk te erg voor woorden..!
  woensdag 24 november 2010 @ 20:43:31 #98
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89110458
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Troeta het volgende:
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo :X
Nouja!!! :o 8)7

En dat bellen naar het consultatiebureau.... pfff! Je moet inderdaad maar net de juiste persoon aan de lijn hebben. Bij ons belt altijd je eigen verpleegkundige terug en wij hebben gelukkig een hele aardige en goed meedenkende vrouw.
pi_89111335
ach ja tis dezelfde organisatie als mijn kraamzorg, ik ben fan :')
pi_89113848
Haha, ja,zeg dan niks toch! Maar goed, hoop dat de nutriton gaat helpen!
  woensdag 24 november 2010 @ 21:54:51 #101
259886 pessie
pi_89115293
Troeta :o dat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
pi_89116035
Leia is trouwens wel erg tijd vast qua slaapjes.. Althans, steeds meer!

Iedere dag stort ze om 17:00 in en moet ik haar om 19:00 wakker maken voor voeding en pyjama.. Vandaag werd ze pas om 16:30 wakker van slaapje dus dacht: mooi! Dan kan ze tot 19:00 wakker blijven.. Maar nee hoor! :D 17:30 lag ze alweer in coma... Maf hoe zichzelf dat echt vanzelf regelt :)
pi_89119246
Haha das hier ook idd
Eerste fles is hier rond half 8, daarna om 12 uur, dan dus om 4 uur en laatste fles rond half 8/8uur.
En dan slaapt ie rond 8/9 uur.
Das echt de laatste 2 weken denk ik het schema hier. En ik heb er niets voor gedaan :) Hij doet t gewoon zelf :P
pi_89119796
Hier ook vanzelf :D

Overdag ligt het eraan hoe laat we uit bed zijn maar ze doet zo 3 slaapjes van een uur of 1.5 uur (soms zelfs 2 uur).. Maar rond 5 uur gaan ze knocked out :D (dan wordt het donker zou dat meespelen?)
pi_89121621
Hier ligt madam ook echt om 8 uur op bed. Bij me houden heeft geen zin, ze wilt gewoon slapen.
pi_89121770
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef pessie het volgende:
Troeta :o dat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
Nee, en ze lulde maar wat,dat vind ik nog erger.
En de dokter heeft dezelfde achternaam als mijn vriend en als Mex dus en die naam komt echt bijna nooit voor, dus ik enthousiast,"Oooo wat grappig zeg"Zegt ze echt heel op zo'n hele ongeïnteresseerde toon "Ja,ik ben maar aangetrouwd hoor, zal vast wel familie zijn.......... -O-
Dus ik zeg daar ook maar niks meer,haha

Maar wat een goede ritmes hebben jullie kindjes!! En als jullie weg moeten of het is een drukke dag,hebben ze daar ook geen last van?
pi_89121939
Ja soms wel. Door het ritme te verstoren wordt ze wat pieperig.
pi_89125201
floris eigenlijk niet
tenzij t meerdere dagen achter elkaar is
pi_89126945
Ligt eraan! Als ik gewoon op stap ben en haar geregeld in de doek heb niet, zijn we ergens waar het echt druk is (een drukke verjaardag ofzo) dan merk ik het wel!

Na de voeding van 4 uur maar naast me laten liggen (ze kwam om half 2 ook al) en zo lekker verder geslapen.. en toen werd ik om 6 uur wakker van een kletsend meisje naast me O+ O+ dat is echt zó gezellig!!

En zo lagen we wat te pruttelen samen tot ze haar luier even helemaal vol scheet :') dus maar in bad gedaan en nu ligt ze weer lekker in bed!
  donderdag 25 november 2010 @ 10:05:13 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89127106
1.00 uur, 4.00 uur, 7.00 uur wakker voor voeding en ik gok zomaar dat het nu ook niet lang meer gaat duren :O Gister 6 voedingen gehad overdag en die rond 21/22uur overgeslagen :O
O,ja, gister bij mijn ouders ineens een fles met 130 cc gedronken terwijl ze al 2 weken moeilijk doet met de fles en er max 60 uit drinkt. Zou ze aan het regelen zijn? :O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 25 november 2010 @ 10:15:20 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89127354
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
diarree bij baby's is eigenlijk gekleurd water met mss wat stukjes poep er tussen.
kan niet missen.

gesprek bij de KA was dus erg nuttig... hoe gaat het nu verder? zolang ze haar lijntje volgt wordt ze niet geopereerd? dus zo laat mogelijk?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:21:20 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89127504
He bah Tico, verdenk je je jongste van diarree?? Ik hoop dat het niet zo is!!
Ylana
pi_89128102
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
  donderdag 25 november 2010 @ 11:05:55 #114
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89128756
Hè, naar Tico. Dat ze dan niet snappen dat je daar onrustig van wordt. :{

Ben uitzending gemist aan het kijken van dus live operatie van gisteren. Gefilmd in het St. Antonius waar ik ben bevallen. Bekende ok! :D

Had Neve vanmorgen even bij ons in bed gelegd. En ja hoor... Spontaan een spuitluier. Tot op d'r rug en in ons bed natuurlijk. Heel fijn.
pi_89130405
Hey Hallo,

Ja ik leef ook nog ;)

Tico, vervelend dat je je dan zorgen maakt en zo'n antwoord krijgt! Mijn oudste is als baby ook erg ziek geweest en bij haar viel toen ook de zuigbehoefte weg dus misschien is dat een tip voor je?! Ik weet het ook niet natuurlijk..

Orea, heeeeeeerlijk zo wakker worden naast je meisje!!

Hik, heb een ook stukje gezien van die operatie maar keek toch liever iets anders ;)

Troeta, merk met Nanique heel erg dat ze overstuur raakt als haar ritme weg is.. Wij zitten hier thuis middenin verbouwing. Afgelopen twee weken kon ze niet naar bed op haar kamertje omdat ze in de badkamer bezig waren.. Ze heeft de afgelopen 2 weken weinig geslapen en heel veel gehuilt..

Pessie, vervelend dat je mannetje weinig aangekomen is.. Kun je je zo onzeker voelen! Is hij een lijntje aan het volgen vanaf zijn geboorte?! Mijn oudste kwam 3 weken te vroeg en was klein en licht en is ze nu nog steeds. Shenaya kwam na 3/4 maanden ook niet zo veel meer aan maar volgde wel het lijntje, het onderlijntje.. Bij ons zei het CB elke keer dat het zo keurig en netjes was ondanks het lichte gewicht.. (ook erfelijk bepaald hoor!)

Ben deels bijgelezen, ben ook zo druk dus loop enorm achter :S sorry hoor! De afgelopen twee weken flinke verbouwing gehad hier en we zijn er nog niet. De wc en douche zijn betegeld! Vanaf maandag is de keuken aan de beurt.. maar na volgende week moet het wel klaar zijn.
Vanmiddag examen! Als ik m haal ben ik ook van mijn studie af :D

Laatste werkdagen zijn in gegaan op Landal! Vanaf Woensdag ben ik in dienst bij mijn nieuwe werkgever!! zin in!

Met de kleine meid gaat alles prima! Ze drinkt enorm veel en slaapt goed in de nachten. Ze is echt een bully aan het worden! Maat 68 is soms al te klein omdat ze zo'n dikkertje is! Mijn vader noemt haar een michelin poppetje! :D

Goed, ik ga gauw weer studeren.. Vanmiddag om 1600 uur is het echt zo ver...
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 25 november 2010 @ 14:25:09 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89135096
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
Met borstvoeding weet je inderdaad niet wat erin gaat. Hier gaf de huisarts aan dat als er minder dan 2 keer per dag een goede plasluier was je weer aan de bel moet trekken. Beterschap!
pi_89136416
Oh de luier van de nacht telt al voor 2 :D

Nog steeds dunne poep, maar volgens mij minder als gister. Ook kolf ik nu weer meer na en met een beetje dwang en aanhouden gaat ook dat beetje extra erin. Morgen kan ik de speciale voeding weer ophalen, helaas moet ik nog achter een verklaring van de kinderarts aan, anders wordt het niet vergoed. En dan hebben we het over een bedrag van 50 euro per week.
pi_89139156
Is een dure hobby dan ja

Ik zou dr ook lekker aan de borst houden en idd eventueel flesje erna. Lijkt me dat ze echt wel genoeg drinkt als ze goede plasluiers heeft en gewoon alert is enzo. Vervelend dat je dan weer zo onzeker wordt he. Met een gezond kind zou je dat veel minder snel hebben.

Vandaag nutriton gekocht, ben benieuwd of t gaat helpen. Hij heeft pas 1 fles ermee gehad. Tot nu toe heeft ie weinig gespuugd, maar hij ligt ook te slapen nu. Straks maar in de gaten houden :)

Van Floris mocht ik lekker uitslapen :) Hij heeft van 8 tot 10 geslapen. R ging om 8 uur maar even kijken of ie t nog deed :D
pi_89139675
Lekker zeg! Leia kwam weer als vanouds om de 2 uur vannacht :D dus ik ben wel een beetje gaar nu...
pi_89140624
dat snap ik!
pi_89141017
Ik ben op dit moment alleen maar blij als ze heel vaak drinkt... Ik kom vandaag makkelijk op 12 voedingen uit... Maar dan hoeft ze ook maar 53 cc per voeding te drinken en aangezien ze ook al 100cc uit de fles heeft gedronken zal ze dat wel redden gok ik.
  donderdag 25 november 2010 @ 17:10:48 #122
259886 pessie
pi_89142060
Ik heb een electrische medela symphony van een vriendin geleend *O*
Mn eigen kolfsetje kan eraan :D
pi_89142471
De bv wil mij bij helaas niet echt lukken. Tenminste, het werkt allemaal wel, maar m'n tepels trekken het niet. Doet gewoon echt teveel pijn. Dus net ook maar een electrische Medela Swing kolf gekocht, krijgt hij in ieder geval bv binnen, want wil niet gelijk volop kv gaan geven, al drinkt ie dat ook prima.
Alleen slaapt ie vandaag echt heel lang al, vanaf half 12, en nu nog. Weet ook niet of ik em wakker moet maken, voor zover dat lukt. Ben zo bang dat ik anders vannacht weer met een wakker ventje zit...net zoals de laatste 2 nachten...
Back in business.
pi_89142728
Shirley, pijn is niet goed.. Heb je een lactatiekundige die mee zou kunnen kijken?

En ik zou hem zeker wakker maken en er overdag niet meer dan 4 uur tussen laten.. Als hij goed aankomt zou je er 's nachts max. 6 uur tussen kunnen laten, maar hij is nog wel erg klein/jong...
pi_89142768
Ik zou hem wakker maken Shirley, Ilse mocht tot ze op geboortegewicht was overdag 3 uur ertussen laten en in de nacht 4 tot 5. Nu mag ze er overdag 4 uur tussenlaten en in de nacht 6. Niet dat ze dat in de nacht vaak doet.
Vannacht had ze krampjes, heel zielig. Heb tot 5.45 met dr op gezeten.

De bv gaat weer redelijk, ik probeer korter te voeden en heb gister zelfs de hele dag live gevoed. Morgen komt de laktatiekundige langs. Ik wil nu wel de laatste voeding met de fles gaan doen en dan in bad en dan bij mij nog wat drinken voor t slapen gaan. Dat ging de laatste dagen goed. Gister niet gedaan en gelijk was het een ramp vannacht..
*poef* nu is het weg
pi_89145736
Pessie hoe gaat het nu bij jou?

Shirley, Je kan beter even een laktatiekundige raadplegen, pijn is bijna altijd te wijten aan verkeerd aanhappen van je kleine. Door een goede begeleiding kan je borstvoeding toch gewoon goed gaan, succes ermee.

Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
pi_89145891
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef Ticootje het volgende:

Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
Laten we het daar maar niet overhebben... :'(
*poef* nu is het weg
pi_89145954
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Laten we het daar maar niet overhebben... :'(
Ach meis! Je hebt wel voldoende steun thuis? Ff lekker uithuilen enzo... Het voelt inderdaad zo kut als het gewoon niet lekker gaat.
pi_89146475
Ach kaatjejannie :*
  donderdag 25 november 2010 @ 19:06:57 #130
259886 pessie
pi_89146898
Kaatje :* . Sterkte meid!

Ik heb net met de electrische kolf nagekolfd. Kwam niet zoveel uit dus bewaar het even voor de nakolfsessie van vanavond en geef het dan wel even bij. Voelt wel veel fijner, medela itt Avent handkolf. De laatste is prima voor een keer afkolven, maar 5 a 6 keer per dag is wel veel.
Kwam manlief thuis, zegt ie dat ie ook wel de symphony voor me had willen huren o|O . Ik ben te zuinig en te hard voor mezelf volgens mij...
Vannacht maar weer even kijken hoe het gaat. Nathan slaapt echt merkbaar langer overdag, net alweer bijna anderhalf uur!!!

Heej, we hebben <O) oO/ en 8} emoticons *O*
Heel fout, ik weet :@
pi_89147319
Ik krijg er nu na het drinken zo'n 30cc uit, maar aan het apparaat geen tsr.. Ik had de neusspray nog, dat werkt wel. Maar net nog een flesje aangeboden, maar ze hoefde echt niet. Ze ligt nu te slapen en voor vandaag heb ik wel weer genoeg gekolfd vind ik.
pi_89147571
Kaatje vervelend dat t met jou niet zo lekker gaat ;(

Shirley, rot van de bv. Ik zou m idd overdag niet meer dan 4 uur laten slapen. Wat Orea dus al zei eigenlijk :)

Pessie, merk je wel dat je productie omhoog gaat??

Al die bv perikelen :) Tis prettig en makkelijk als t allemaal goed gaat, maar maakt je zo onzeker als t even niet zo lekker loopt. Althans dat vond ik.

Ben vanavond helemaal alleen (nou ja met Floris dan). R is bij mn ouders in t nieuwe huis aan t helpen :)
Ongezellig hoor. Floris ligt op bed, is alleen een beetje aan t mopperen, maar wel heel moe. hij had helemaal rode wangen O+
(en dan heeft ie gewoon bijna 3 uur geslapen vanmiddag)
pi_89148104
Nog 3 werkdagen en dan gaat ook Leyla naar het kdv.
Daar krijgt ze eerst de afgekolfde melk, maar als mevrouw opeens het licht ziet en meer wilt mag ze gewoon kunstvoeding erbij, kind hoeft geen honger te lijden.
pi_89148797
dat gaat snel tico
is ze er al s geweest eigenlijk??

oh en floris op bed was van korte duur, het mopperen ging over in huilen :)
dus we zitten samen te laptoppen :P (nja nu ligt ie op de grond met de babygym te spelen)

oh en nutriton lijkt te werken, zelfs meteen boer kwam er niets uit. ik heb gewoon een snelle drinker geloof k, fles met nutriton deed ie 15/20 minuten over, met kleine speen

oh en trouwens hoeveel organisaties zijn er wel niet die voor kinderen met leukemie of kanker kaarten verkopen...
echt sinds floris er is zijn er 3 van die jongeren geweest. Ik heb 1 keer kaarten gekocht (toen was ik net bevallen :') en moest k t wel kopen van mezelf aangezien er versierd was en hormonen enzo).
Mijn reactie net was dus ook: alweer.
(en floris huilde dus had niet veel zin in dat gezeur)
pi_89149011
Nee woensdagochtend is de eerste keer. Ik was er voor de intake en toen mocht ze wel in de box liggen, maar de kindjes waren net allemaal aan het spelen en Leyla was moe, dus dat was geen goede optie. Ik geef haar bedje wel gewoon mee.
pi_89151576
spannend hoor :)
nja met dr eigen bed moet t goed komen toch?!
  donderdag 25 november 2010 @ 21:00:22 #137
259886 pessie
pi_89152245
Ik meen van de LK te hebben begrepen dat het niet zozeer aan mn productie ligt maar meer aan de luiheid van Nathan. Het idee is dat hij nu leert geen honger meer te hebben zodat hij harder zn best gaat doen om dat te voorkomen. 's Nachts doet hij dus niet zn best (valt continue in slaap e.d.), en kolf ik zo 80cc. 's Ochtends gaat het ook moeizaam, en krijg ik er dus ook zo 60 tot 80cc uit. De rest van de dag is hij goed helder dus drinkt hij goed. Maar goed, dat is wat ik begrepen heb. Ik vertrouw mn lactatiekundige, als zij zegt dat dit werkt, werkt dit, ze heeft al heel vaak aan mij bewezen dat ze echt weet waar ze het over heeft. Maar ik ga haar maandag denk ik weer bellen, het idee is namelijk dat Nathan op een gegeven moment de na-kolf voedingen gaat weigeren omdat zn buikje al vol zit, maar daar lijkt het nu nog niet op.
Oh ja, ik ga vannacht Nathan's luier verschonen voor de voeding, kijken of ik hem daar helderder mee krijg. Brr, wordt fris, zal mn badjas maar vast klaarleggen!
pi_89152443
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
pi_89153447
Morgen ga ik wel weer even bellen naar de huisarts, kind heeft nu 2 dagen diarree. Eigenlijk wil is gewoon dat ze even gezien wordt, gewoon voor de zekerheid.
  donderdag 25 november 2010 @ 21:28:12 #140
259886 pessie
pi_89153643
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
Maar, ik, noch mijn man, ga het trekken gedurende maanden 's nachts te kolven... Een week is ok, maar dan moet er wel verbetering zijn...
Overdag doet Nathan wel echt heel hard zn best, dan kolf ik ook echt heel weinig (ben nu begonnen die voedingen te stoppen met kolven, voor 2 druppels heb ik geen zin 10 minuten aan een apparaat te hangen). Maar 's Nachts valt Nathan in slaap tijdens de voeding, en dat is 's ochtends ook zo...
pi_89153693
Irritant!
  donderdag 25 november 2010 @ 21:29:20 #142
259886 pessie
pi_89153847
En voordat ie naar bed gaat een flinke fles erin en dan laten slapen? Niet meteen nu, maar als ie weer goed aankomt?
  donderdag 25 november 2010 @ 21:32:41 #144
259886 pessie
pi_89153917
op welk moment moet ik dat kolven?
pi_89154057
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:32 schreef pessie het volgende:
op welk moment moet ik dat kolven?
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
pi_89169976
Nog even over dat ritme,dat gaat sinds gister weer beter. Vond het wat lastig als we gingen wandelen,dan kan die echt de hele dag slapen om dan half twee snachts lekker wakker te zijn.
Mex wrijft zo ontzettend in zijn gezicht,kan niet echt goed bepalen of het nou jeuk is of een trekje van hem.
Eerst sabbelde hij bij stressmomentjes op zijn handen,maar nu dus dat wrijven,ook als hij honger heeft kan die zo een kwartier doorgaan. Heel zn gezicht is rood en schraal.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:39:13 #147
259886 pessie
pi_89172213
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
Goed idee! Ga het dan proberen alhoewel...

Vanochtend werd Nathan pas om 5.45 wakker :o . Ik heb eerst zn luier verschoont, en toen ben ik met hem in de woonkamer gaan zitten. Hij heeft toen heel goed gedronken en ik kolfde maar 20cc na afloop. Kortom, misschien moet ik hem wakkerder maken wanneer hij wakker wordt, en niet meer liggend voeden want daarvan valt hij in slaap. Ik denk dat hij laat wakker werd omdat het wat warmer was in de slaapkamer, we hadden de verwarming een beetje aangelaten omdat ik met manlief had afgesproken vannacht in de woonkamer te gaan zitten, maar het is hier steenkoud zonder verwarming. Onder hoeveel dekens liggen jullie kids nu? Nathan onder 2. Kun je een kind een slaapzak aan doen en daarna zn armpjes inbinden? Of is dat zielig/af te raden.

En ik kan niet naar de markt -O- . Er is een lading sneeuw gevallen -O- . Ticket naar Gran Canaria?
pi_89175911
floris ligt onder 1deken, en dan dubbel geslagen. daaronder heeft ie een slaapzak en pyjama en romper met lange mouwen aan. althans dat was vannacht, soms ook romper met korte of zonder mouwen. net wat ie aanheeft gehad.
slaapzak is soms winter soms zomer.
pi_89176147
Fijn dat het zo lijkt te werken pessie! Die armpjes,geen idee, doe je dat normaal zonder slaapzak wel?
Mex heeft een slaapzak en een lakentje en dekentje, dan heeft hij een romper aan met een truitje erboven en blote beentjes of soms een boxpakje.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:41:44 #150
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89177070
Mikai ligt ook onder 2 dekens. Sinds gisteren onder een dubbele wollen, hij was gisterenmorgen gewoon heel koud (z'n linkerarmpje was koud tot aan de elleboog). Vannacht heeft hij het lekker warm gehad.
Hier nog geen slaapzakje, maar dat duurt niet lang meer. Maar met slaapzakje zou ik geen armpjes inbinden. Dan kan je beter zo'n zak speciaal daarvoor kopen denk ik.
pi_89177312
Leyla heeft een lange romer aan een pyjama en dan 2 dekens. Ze heeft het snel warm, maar ik heb haar nog steeds niets oververhit uit dr bedje gehaald.
pi_89200773
Hier een romper, pyjamajasje, slaapzak, lakentje en dekentje. Vanaf vanavond leg ik er nog een dekentje op, denk ik. Ik heb niet het idee dat ze het tot nu toe koud heeft gehad. Alleen haar handjes zijn 's ochtends echt ijsklompjes...

Oh, hier echt dúidelijk een sprongetje! :o E was een tijdje wat onrustiger en sliep slechter, maar nu heeft ze ineens haar handjes ontdekt, grijpt ze bewust en probeert ze te rollen (lukt niet). Echt van de ene op de andere dag! :o O+ *trots*
pi_89200957
Kaatje, sterkte! Hopelijk gaat het snel wat beter met je!

Pessie, de optie die ticootje opperde doen wij hier ook! Niet dat het altijd werkt maar toch.

Super cantare! Ik kan niet wachten tot de dame dat hier ook gaat doen!

De madam hier slaapt onder 1 deken dubbelgevouwen en dan een shirtje met broekje en sokken en de romper verschilt.
Madam heeft alleen een raar hoestje. Klinkt een beetje als een blaffende hond (kinkhoest) verder heeft ze geen koorts en drinkt, slaapt, poept prima. Is als ze wakker is ook erg tevreden dus ik wacht ff tot dinsdag, dan moeten we naar het cb.
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:54:39 #154
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89202352
Ik heb een regelrechte koukleum :X Ze is gebakerd in een hele dunne doek, daaronder piama en vandaag romper lange mouw, ik heb haar net maar in een dikke slaapzak gelegd (gister lag ze nog in een dunne), daaroverheen gaan dan 2 dekens. Gister had ze er nog een kruik in liggen ook. Doe ik het niet is het echt brullen tot we haar warmer hebben ingepakt :X

Ze heeft wat nieuws; handjessoppen O+ ziet er heel lief uit natuurlijk maar ik vind het wel verwarrend... heb je nou nog honger of zit je te spelen met je handjes? Zuigbehoefte? Maar als ik dan borst/fles/speen aanbied spuugt ze die allemaal weer uit. Heel charmant een kokhalzende beeb aan je borst :P Ik ga er dus gewoon vanuit dat ze lekker bezig is met haar handjes O+

Barbabientje even goed opletten maar, hoestjes zijn zo naar!
Ylana
  vrijdag 26 november 2010 @ 21:57:42 #155
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89202580
Rompers met lange mouwen.... daar heb ik echt compleet niet aan gedacht :@ (de kast induikt)

Mikai heeft ook - nu al - een vreselijke hoest. Klinkt ook als een hondje. Wij moeten dinsdag op controle naar de kinderarts. En zolang hij er geen last van heeft (geen koorts oid) laat ik het maar zo.

Saffier: kan jou meisje ook zo akelig kokhalzen? Mikai is er een ware kunstenaar in :Y : als je hem de fles aanbied blijft hij er af en toe zo'n beetje in.
pi_89203982
dat grijpen is leuk tot ze je haar/oorbellen/ketting vastgrijpen, vooral oorbellen is pijnlijk. haar vooral onhandig ;)
floris ligt tegenwoordig op zn zij op t kleed, ben benieuwd hoelang t duurt tot ie op zn buik draait...
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:22:37 #157
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89204397
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat grijpen is leuk tot ze je haar/oorbellen/ketting vastgrijpen, vooral oorbellen is pijnlijk. haar vooral onhandig ;)
floris ligt tegenwoordig op zn zij op t kleed, ben benieuwd hoelang t duurt tot ie op zn buik draait...
Daarom draag ik geen oorbellen meer :D Veel te link met die grijpgrage vingertjes O+ Toen Tobias bijna 3 was ging ik ze weer dragen en dan ook nog alleen naar mijn werk.

Dat kokhalzen is echt zwaar overdreven van dat dametje hier. Of echt ineens heel hard gillend huilen aan de borst dat je :? zit... heeft ze gewoon genoeg ja ehhhhh dat kan je ook wel anders duidelijk maken toch? :') Tuttebel.
M. noemt haar Miss Flirt, het is ongelooflijk hoe ze naar mijn vader lacht, helemaal met schoudertjes opgetrokken en d'r hoofdje wegdraaien en weer kirren en doen, het is bijna schandalig :D
Ylana
pi_89204735
Hahaha dat doet Leia ook sinds kort :D dat ineens hard huilen aan de borst! Wegdraaien en huilen! Meestal is ze dan moe en wil ze gewoon naar bed :Y) maar de eerste paar keren dacht ik ook :? what's up?

Leia slaapt in romper met lange mouwen, pyjama óf zo'n lekker pakje van de hema, slaapzak.. katoenen deken, fleece dekentje en lakentje.. Maar geregeld nog koud.. dus ga maar wollen deken erbij leggen (of wollen draagdoek tussen de dekens frotten..)
pi_89204780
Oh Son, trouwens, wat knap! Floris al op zijn zij :) Leia begint wat te verschuiven op haar kleed.. Leg je haar recht neer, tref je haar even daarna schuin aan :D en grijpen aan haar :X AUW!
  vrijdag 26 november 2010 @ 22:29:27 #160
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89204857
Bij ons is het best warm boven en op haar kamertje, maar ik ben er ook echt wel mee bezog hoor, vooral omdat ze nog steeds een paar keer op een dag ineens boven de dekens ligt. Ze slaapt onder twee dekentjes, maar draagt alleen een romper met lange mouwen en soms nog een shirtje er overheen. Ik hoop nog steeds dat die slaapzak nou eindelijk eens komt. 2.5 week geleden besteld bij Daffodil en nog steeds niet aangekomen... :{
pi_89205293
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 22:28 schreef Orea het volgende:
Oh Son, trouwens, wat knap! Floris al op zijn zij :) Leia begint wat te verschuiven op haar kleed.. Leg je haar recht neer, tref je haar even daarna schuin aan :D en grijpen aan haar :X AUW!
en vooral ook niet loslaten dan he :)
en t liefst een pluk waar k niet goed bij kan om los te laten of op de trap :') kinderen....

verschuiven doet ie ook idd. op zn buik wil ie ook soort vsn kruipen :X

nja weet niet of ie snel is eigenlijk, maar mn neefje doet dat soort dingen amper.mja hij vindt alles wel best O+
pi_89207143
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haren vastpakken doet Elise ook, wat zijn ze dan sterk he? :o :D

En dat huilend wegdraaien kennen we hier ook. Wat het precies is, weet ik niet, volgens mij toch moe/overprikkeld.
pi_89207207
Ik wilde eigenlijk een fles geven als laatste voeding, maar ik was zo moe en Leyla had echt honger. Dus wordt weer een heftige nacht denk ik.
pi_89207355
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:54 schreef Saffier het volgende:
Ze heeft wat nieuws; handjessoppen O+ ziet er heel lief uit natuurlijk maar ik vind het wel verwarrend... heb je nou nog honger of zit je te spelen met je handjes? Zuigbehoefte? Maar als ik dan borst/fles/speen aanbied spuugt ze die allemaal weer uit. Heel charmant een kokhalzende beeb aan je borst :P Ik ga er dus gewoon vanuit dat ze lekker bezig is met haar handjes O+
Hier ook :Y volgens mij hoort dat bij het ontdekken van de handjes.
  vrijdag 26 november 2010 @ 23:17:06 #165
259886 pessie
pi_89207620
Nathan houdt gewoon van sabbelen. Als het niet op zn speen kan neemt ie zn hand gewoon. Wordt ook wel orale fase genoemd... Hij stopt ook zn speelgoed in zn mond, althans dat wat erin past (als in rammelaars, knuffels).

Net 20cc nagekolfd, hoop dat het vannacht gaat als afgelopen nacht!
  zaterdag 27 november 2010 @ 08:54:00 #166
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89216525
Dat was ik ook van plan Tico, om zo wat van mijn oudere voorraad op te gaan gebruiken. Maar gisteravond heb ik haar uit automatisme gewoon gepakt een aangelegd. Halverwege had ik zoiets van ehhh o, ja, flesje :')

Hoe is de nacht gegaan dames?
Ylana
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:07:50 #167
259886 pessie
pi_89218448
Goede nacht, Nathan heeft om 5.15 voeding gehad, had even echt geen zin in nakolven en Nathan kwam om 9.45 pas weer! Toen 20cc nagekolfd.
Ik ga de stad in!
pi_89222043
4x vannacht, maar dan tel ik die van 7 uur/half 8 ook als nachtvoeding...

We zijn net naar sinterklaas geweest. Ze moest haar fles hebben, maar die wilde ze niet thuis. Die had ik dus gewoon meegenomen, daar aangekomen gewoon weer aangeboden en dronk ze wel.. Eigenlijk supermakkelijk, geen gepruts met kind aanleggen dat eigenlijk niet wilt.

Ik kolfde vanmorgen gewoon 100cc af en die geef ik dan een uur later met de fles. En eindelijk weer een fatsoenlijke plasluier net, ik hoop dat de poep nu een beetje over is, ik moet nu echt luiers halen, dat ging erg hard met 10 luiers per dag.
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:01:53 #169
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89223452
We hebben vanmorgen allemaal roze balonnen opgehangen voor Neve's babyborrel. Begint over een uurtje. Ga haar zo maar voeden en dan voor het eerst in een jurk hijsen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die onder het spuug zit. :')
  zaterdag 27 november 2010 @ 15:08:10 #170
259886 pessie
pi_89225444
*O* *O* *O* Ik was in de stad, en in paniek omdat ik de tepelhoed vergeten was. Manlief zei, gewoon proberen aan te leggen, rustig blijven, en hij dronk *O* *O* *O* EEN VOLLEDIGE VOEDING *O* *O* *O*
pi_89230858
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
*O* *O* *O* Ik was in de stad, en in paniek omdat ik de tepelhoed vergeten was. Manlief zei, gewoon proberen aan te leggen, rustig blijven, en hij dronk *O* *O* *O* EEN VOLLEDIGE VOEDING *O* *O* *O*
Dat is echt goed! Als ik jou was zou ik dat vaker proberen!
pi_89231087
Voor de babytjes die het koud hebben: wol! Wol direct op het lichaam isoleert het beste. Katoen is niet aan te raden, dat isoleert slecht, en als het nat wordt dan wordt het ijskoud. En met wol bedoel ik dan geen prikkende gebreide trui maar een dun shirtje of iets. Van dat wintersport-ondergoed zeg maar.
pi_89231480
Hik veel plezier :D genoeg voedingen in de vriezer zodat je een lekker borrel op je dochter kunt drinken? ;)

Pessie wat goed!! *O* ik zou het inderdaad zeker vaker proberen..

Roomsnoes :Y inderdaad.. ik heb zitten twijfelen of ik een wollen romper + broekje voor Leia zou aanschaffen, maar ik ga het toch doen :Y ook gaat ze vanaf dit weekend lekker in haar bedje slapen óp haar schapenvacht :) want anders is ze echt snel te koud. Alleen dat wollen spul is duur! Wat dat betreft zou even kunnen shoppen in de noordelijke landen wel fijn zijn (denemarken enzo ;))

Hoest nu met de poep Tico?

Het is gewoon bijna maandag ;( en dan 'moet' ik op training.. en dinsdag ook.. :{ ik zie er gewoon écht tegenop :@ (en waarschijnlijk als ik er een uurtje ben denk ik, mens waar heb je je druk om gemaakt :? maar toch..) daarna goddank pas begin januari wennen en 10 januari zelf werken..

Vandaag 1 jaar geleden had ik een positieve test! In de dagen daarna volgden er nog bijna 20... :X En allemaal lieten ze dat 2e streepje zien.. en dat 2e streepje ligt nu in haar bedje te slapen... Mooi man *; :'(
pi_89231725
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:33 schreef Orea het volgende:

Roomsnoes :Y inderdaad.. ik heb zitten twijfelen of ik een wollen romper + broekje voor Leia zou aanschaffen, maar ik ga het toch doen :Y ook gaat ze vanaf dit weekend lekker in haar bedje slapen óp haar schapenvacht :) want anders is ze echt snel te koud. Alleen dat wollen spul is duur! Wat dat betreft zou even kunnen shoppen in de noordelijke landen wel fijn zijn (denemarken enzo ;))

't Wordt ook in Nederland rond de -5 volgende week las ik, dus ook buiten zou ik wollen ondergoed aandoen. En lekker op een schapenvachtje ja O+ Weet niet of je een wandelwagen gebruikt, maar daar kun je dat vachtje ook in doen natuurlijk.
En in het noorden is het ook duur hoor, waarschijnlijk nog een stuk duurder. Maar er is ook vele malen meer te koop denk ik.
pi_89231828
Wandelwagen wordt amper gebruikt :@ ik heb sinds een week een wollen draagdoek dus ze zit constant heerlijk tegen me aan, omhult door wol :P (wel met katoen gemixt, 40% wol, 60% katoen, dus of het zo goed werkt als puur wol ;))

Maar ik ga maar eens wat aan wol spul bestellen, twijfelde erover maar ze is best een koukleumpje :)
pi_89232652
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
Goed zeg!

Waarom gebruik jij trouwens ook alweer tepelhoedjes?
pi_89233244
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:12 schreef Cantare het volgende:

[..]

Goed zeg!

Waarom gebruik jij trouwens ook alweer tepelhoedjes?
Ik spreek voor mn beurt: Nathan was heel erg klein bij geboorte, ik meen 2500 gram. Hele kleine kindje hebben heel vaak flink moeite met het goed aanhappen, bij premature of dysmature kindjes is het vaak een goed hulpmiddel om ze toch aan de borst te krijgen.
pi_89233267
Poep: Nog steeds niet goed, nog steeds 6 poepbroeken... Maar wel verder een vrolijk meisje.
pi_89234472
Hoi :W
Jasmijn een half jaar.... en daarom wil ik wel uit het lijstje.
Ga ook niet naar 't volgende topic, ik heb gewoon geen tijd om alles goed bij te houden van iedereen :{ .. Af en toe lees ik nog wel wat hoor.. maar goed..
Ik geniet, ik leef mijn droom en Jasmijn groeit als kool.

:W
Want ze lacht alleen nog naar mij!
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:47:55 #180
259886 pessie
pi_89238011
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik spreek voor mn beurt: Nathan was heel erg klein bij geboorte, ik meen 2500 gram. Hele kleine kindje hebben heel vaak flink moeite met het goed aanhappen, bij premature of dysmature kindjes is het vaak een goed hulpmiddel om ze toch aan de borst te krijgen.
Dank :D 2520 gram :Y

Baldria gefeliciteerd en veel plezier bij de grote baby's!
pi_89238231
Zo uit m'n hoofd hè?! Goed van mij!
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:57:15 #182
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89238375
Nou, ik had me voor nits druk gemaakt. Neve heeft in haar jurk 2 uur gefascineerd om zich heen zitten kijken naar al die mensen en is daarna in mijn decolete in slaap gevallen. :')
Ik had inderdaad een paar voedingen klaar staan en heb dus net voor het eerst in een jaar 3 wijntjes op. Wooooh! :P
Neve heeft net weer een flesje gehad en is nog nooit zo snel in slaap gevallen.

Pessie: yeey hele voeding! Go Nathan go!

Orea: ik begin ook 10 januari weer. Heb de afgelopen twee weken wel weer wat vrijetijdswerk opgepakt (ben politiek actief, vandaar). Had er ook niet veel zin in eerst, maar nu vind ik het best fijn om af en toe weer even over iets anders te praten. Tegelijk vind ik het dan weer heerlijk om thuis te komen bij mijn dreumes. :) :)
pi_89257329
Klinkt goed Hik! Stiekem toch heerlijk he dat je weer mag drinken:P
Heb je het nu vaker geprobeerd zonder tepelhoedje pessie?

Wij hadden gister 2 drukke verjaardagen, wat een ramp is dat zeg. We konden het bij allebei niet maken om niet te gaan, dus we moesten wel.
Op zich ging het wel goed hoor, Mex houd wel van feestjes geloof ik, maar op het tweede feestje was een 4-jarig neefje wat altijd zo hard in z'n oor zit te tetteren en erom heen zit te draaien en naast hem aan het springen is op de bank en wil elke keer aaien en hoest dan lekker over hem heen. Die moeder zegt er elke keer niks van, dus word er echt helemaal gek van.
Toen Mex net geboren was durfde ik er niet zo goed wat van te zeggen, maar merk nu dat alle andere moeders en kinderen veel voorzichtiger zijn, dus heb zelf m'n bek maar opengetrokken en toen was hij heel de middag boos en beledigd.

Toen we thuiskwamen ben ik rustig met hem op het grote bed gaan liggen zonder TV enzo en hij heeft 3 uur lang heel hard op zijn speen zitten zuigen en in mijn vinger zitten knijpen.
  zondag 28 november 2010 @ 17:32:23 #184
259886 pessie
pi_89262200
Vanmiddag om 13.30 weer gevoed zonder tepelhoed! Eerst maar es 1 voeding per dag denk ik, lijkt best vermoeiend voor hem te zijn om te eten zonder tepelhoed.

Nathan is vrolijk O+

Troeta lastig dat je dan naar verjaardagen toe moet. Ik had ook mn mond opengetrokken.
pi_89264240
Hier ook weer terug van een familieweekendje in Drenthe. We hebben Sinterklaas gevierd. Af en toe moet ik dan ook streng naar mijn schoonmoeder zijn als ze wat te druk is richting Femke. We hebben een mooi armbandje gekregen met de naam en geboortedatum gegrafeerd, erg mooi :)

Hier ook veel wol. Heb ook een mutsje van wol, hempje en luierbroekje. In de kinderwagen ligt een wollen deken. Dit weekend ook lekker de hittepit gebruikt.

zondag 28 november 2010 @ 18:52:38 #186
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89265180
Mereltje, dat zijn mooie dingetjes zeg, vooral die mutsjes! Waar zijn die van? Ik heb al een beetje gezocht naar wollen dingetjes, maar alles is zo groot. Kreeg van een kinderloze vriendin een paar wantjes, maar die zijn echt voor als ze een jaar of 6 is... :') (heel lief, dat dan weer wel).

Ik laat al die drukte nog even zitten hoor (afgezien van ons eigen feest dan, maar dan kan je je toch makkelijker terugtrekken was dat nodg geweest). Ik ben sowieso niet zo'n familiemens eigenlijk (best lastig nu :P ), maar ik zeg verjaardagen enzo nog gewoon af, behalve als ik er bijvoorbeeld alleen heen kan. Overigens heb ik ook niets met zogenaamde "kinderfeestjes" (je weet wel: alle vrienden bijeen die hun kinderen meenemen). Toen ik nog geen kinderen had vond ik er al geen zak aan en nu eigenlijk nog steeds niet :@
Ik vind mijn eigen kind heel leuk en ik heb één vriendin met hele lieve kinderen die ongeveer zo zijn opgevoed als ik het zou doen, maar op zo'n bijeenkomst draait het er vooral op uit dat ik me aan andere ouders erger. :@
pi_89266322
Hier trouwens met mutsje op, beetje scheef, van afgelopen weekend. Ze sluiten heel mooi om het hoofdje. Is van het merk Living Crafts (Je kunt ook op het merk Engel zoeken). De kapuchon van haar jas heeft ze er ook overheen als ze naar buiten gaat.

pi_89275752
Pessie, goed bezig! Ik voed ook met tepelhoedje en regelmatig probeer ik het zonder te doen, maar dat snapt ze op de een of andere manier niet.

Mereltje, wat een popje!

Orea, spannend je eerste 2 dagen zonder je meisje! Hopelijk valt het mee!

Hik, wat leuk een babyborrel! Krijgen we ook nog een foto te zien van het dametje in jurk?

Troeta, groot gelijk dat je er iets van zegt!

Mag ik even klagen over mijn schoonmoeder.. Pff, gisteren waren we even op bezoek. Madam moest in de box en ze bleef der net zolang "pesten" tot dat ze wakker werd. Na een uurtje wilden ik graag naar huis en zat ze steeds tegen der te zeggen wat een vervelende moeder ik was dat ik der al meenam. Vandaag kwam ze ook "even" langs omdat er visite was die zij ook goed kende. Zat ze steeds te verkondigen dat zij opmerkte dat Jasmijn zo verkouden is en dat ze zo pruttelt en wel echt een voorkeur heeft voor links en weet ik wat nog meer. Al die dingen heb ik tegen der vertelt en nou vertelt zij tegen iedereen dat ze dat tegen mij moest zeggen |:(

ik zie er ook echt tegen op dat ze 1dag in de week op gaat passen.

Zo, dat lucht op! :)
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89276794
hahaha schoonloeders!
  zondag 28 november 2010 @ 22:24:03 #190
259886 pessie
pi_89277115
Mijn schoonmoeder is echt lief, maar zelfs ik erger me soms.

Barba, Nathan is 4 maanden en lijkt het nu pas door te hebben. :')
pi_89277133
haha al die kouwe kindjes hier. Floris is echt een product van ons ;) Heeft t echt niet snel koud. Ik ook niet en R al helemaal niet (die heeft nu nog t-shirts met korte mouwen aan).
Tis voor Floris echt wel genoeg romper met lange mouwen en shirt erover. Of romper met korte mouwen of zonder mouwen met 2 lagen erover.
Ook in de wagen heeft ie t altijd super warm.
Denk niet echt dat ik wol nodig heb ;)

Gisteren mijn ouders verhuisd, Floris was natuurlijk ook mee. Was toch een beetje veel voor m, hij was voor zijn doen best onrustig vannacht. Hij lag er om half 10 in, werd om half 12 wakker en toen even later nog een keer (toen heb k zn speen erin gedaan, maar geen idee hoe laat dat was) en toen om half 7 werd hij wakker. Op zich geen slechte nacht, maar we waren allebei ook verrot haha. Ro was om 8 uur bij mn ouders, ik was om half 10 in t nieuwe huis (5 minuten met de auto hoor ;)).
Ik hebtrouwens ook bedacht dat ik hier blijf wonen tot ik doodga :') Echt een eengezinswoning met 4 slaapkamers (inclusief zolder) proppen in een flat met 3 kamers (geen slaapkamers dus) is best vervelend :')

Barba vervelend zo'n schoonmoeder, en lastig als je t ook niet fijn vind dat ze gaat oppassen, hopelijk gaat dat toch goedkomen :)

Pessie, fijn dat t voeden zonder tepelhoed goed ging! Scheelt toch weer gedoe lijkt me :)

Troeta, vervelend dat mensen niets zeggen als hun kinderen druk doen bij Mex. Goed dat je zelf iig wat zei!

En hik wat je zegt over kinderen enzo, das wel herkenbaar haha. Ik hoop dat ik groei in dat soort dingen, want verjaardagen bij een vriend (die heeft een dochtertje van 4, plus zijn nichtjes, mijn nichtje) echt das hel voor mij :') Ze zijn allemaal zo ontzettend druk...
Fijn dat de borrel goed ging met Neve!

Jeetje wat een verhaal zeg :')
pi_89277170
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:24 schreef pessie het volgende:
Mijn schoonmoeder is echt lief, maar zelfs ik erger me soms.
daarom zijn t ook schoonmoeders :P
  maandag 29 november 2010 @ 07:54:02 #193
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89286172
Orea succes vandaag!

Ik ga zo met Ylana voor de laatste controle-echo voor haar ene eierstok, volgende week krijg ik via een bel-afspraak de uitslag. Maar mooi dat ik mijn ogen goed openhoud straks he ;)
Ylana
  maandag 29 november 2010 @ 09:17:44 #194
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89287328
Barbabientje: ik herken het wel hoor, van de schoonmoeder. Vind haar ook lief, maar ook soms nogal... Uhm... lomp in hoe ze dingen aankaart. En te pushy. Weet je, soms merk je in het contact met schoonmoeders gewoon heel erg dat je zelf heel anders bent opgevoed. Mijn moeder en ik hebben ook heel erg gebotst vroeger, maar we hebben na al die jaren een goede modus gevonden. Met haar is dat nog niet gelukt. Toen we in het begin dachten er niet helemaal uit te komen met het kdv stelde ze gelijk voor een paar dagen in de week te blijven logeren... :o :{

Sowieso vind ik het lastig met de familie. Wij hebben allebei gescheiden ouders, dus iedereen tevreden houden qua bezoekjes is nogal tijdrovend.
  maandag 29 november 2010 @ 10:08:03 #195
259886 pessie
pi_89288387
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:17 schreef Hik het volgende:
Sowieso vind ik het lastig met de familie. Wij hebben allebei gescheiden ouders, dus iedereen tevreden houden qua bezoekjes is nogal tijdrovend.
Of onmogelijk :o , probeer je dat nog dan? Wij gaan elke 2 weken naar mn schoonouders en nog vinden ze dat ze Nathan weinig zien. Mijn ouders wonen ver weg, daar gaan we maar een keer of 3 per jaar heen, soms wel handig dat ze zo ver weg wonen, vaak niet leuk.
Mijn schoonmoeder heeft altijd gezegd dat ze niet op kleinkids zou gaan passen, volgens mij houdt ze zich eraan.

Saffier succes in het ziekenhuis, ik hoop dat alles goed is!
pi_89288740
Hier riepen de oma's dat ook altijd. Tot er kleinkinderen kwamen :D

Ik ga vaker naar mijn ouders dan naar mijn schoonouders eigenlijk. Maar goed, mijn moeder past op de kinderen van mijn zus (die hier dus 10 minuten lopen vandaan woont). En sinds dit weekend wonen mijn ouders 20 minuten lopen van ons vandaan, dus dan ga je toch sneller even die kant op. Plus dat mijn ouders ook af en toe hier langs komen. Doen mijn schoonouders ook minder snel .En ik heb dus ook zoiets van: ik heb ook geen zin om altijd die kant op te gaan. Ze mogen ook wel s hierheen komen.
En Hik wat je zegt over opvoeding enzo, dat is hier ook vaak wat me stoort zeg maar. Althans mijn irritaties komen vaak voort uit dingen die ze anders doen dan dat ik gewend ben. Ben iig allang blij dat ze zich niet echt bemoeien met Floris kwa opvoeding enzo.

Saffier, hopelijk ziet alles er goed uit bij Ylana en kunnen jullie dit hoofdstuk afsluiten.

Orea, ben benieuwd hoe je eerste dag werken je bevalt!

(echt op mijn telefoon ben ik korter van stof :'))
pi_89288974
Pff, ik loop enorm achter, wel alles gelezen, maar al heel lang niet meer gereageerd. Eens kijken wat ik nog weet...

Pessie, wat goed dat Nathan aan de borst heeft gedronken zonder tepelhoedje! Hopelijk doet hij dat nu vaker.
Hik, de babyborrel klinkt gezellig. Hoeveel mensen waren er? Het lijkt mij altijd zo massaal, ik vond de losse visite ook wel gezellig, hoewel ik er nu ook wel een beetje klaar mee ben ;)
Ticootje, vervelend dat Leyla diarree had. Is het inmiddels helemaal over?
Orea, ik ben benieuwd hoe het je bevalt om weer te werken. Gelukkig is het maar voor 2 dagen. Over 6 weken moet ik ook weer, volgens mij zien hier veel mensen die 10 januari weer moeten beginnen!
Troeta, kinderverjaardagen zijn inderdaad erg druk... ik ben gelukkig wel want gewend met mijn baan in het onderwijs, maar mijn hobby zal het ook niet worden denk ik.
Saffier, ik hoop dat alles goed is met Ylana en dat de zorgen nu lekker voorbij zijn!
Sonnetje, dat klinkt als een helse verhuizing, van een grote woning naar een flat... ze hebben zeker veel weg moeten gooien?
Baldria, jammer dat je geen tijd meer hebt om te posten, maar gefeliciteerd met Jasmijns halfjaardag!

Oh, mupke is wakker dus ik hou het even hierbij. Zal snel weer eens posten ;)
  maandag 29 november 2010 @ 11:57:59 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89291812
Ik had dus echt geen zin in allemaal losse visite. Op een paar mensen na dan. Ik vond het gewoon heerlijk dat het vrij rustig was. Ik ben normaal een heel sociaal persoon hoor :') maar we hadden die tijd echt nodig om met Neve een beetje bij te komen en een ritme te ontdekken.

Er waren alles bijeen een man of 30, maar we hadden het vrij handig gedaan volgens mij: had alle boodschappen laten bezorgen, mijn moeder en een goede vriend hielpen met jassen en drankjes zodat wij ons alleen met Neve hoefden bezig te houden. We hebben haar ook alleen zelf vastgehouden (geen doorgeven dus) en het flesje in alle rust boven. Babyborrel had ook echt een eindtijd en daar hield iedereen zich ook aan, op twee mensen na die nog even wat bleven drinken en die hielpen met opruimen. We hebben geen cadeaus gevraagd, maar bijdragen voor Simavi en dat vond iedereen eigenlijk een leuk idee.
Ik vond het best relaxed alles bij elkaar. En Neve heeft 7 uur geslapen erna, dus ik zeg: volgende week weer! ;)
pi_89292122
Oh, wat irritant Barbabientje, weet je zeker dat je haar laat oppassen dan? Straks zit je je elke week te ergeren.
Hier ook gescheiden ouders,ex-stiefouders, eigen opa's en oma's en zelfs daarboven nog. En idd iedereen verwacht dat je maar langs komt en gezellig blijft eten of ze staan leuk onverwachts bij mij voor de deur.
En dan probeer je 1x per week naar iemand te gaan en dan word er na 4 uur beledigd gekeken dat je al naar huis gaat.
En iedereen wil maar een flesje geven en het zijn er maar weinig die dat op de juiste manier doen.
De ene laat hem helemaal overstromen zodat de melk zijn nek inloopt(goh,hoe komt die toch aan die zweertjes in z'n nek)
En de ander zet niet door met drinken zodat ie maar 60 cc opheeft en dan zit ik weer de hele dag met een baby die snel komt,maar die maar 60 cc op drinkt.
)f we waren bij een oma en Mex was moe en zij vond dat Mex maar op bed moest liggen met kussens om hem heen.
Dat kan natuurlijk best bij andere baby's, maar met de deur open konden de katten en de hond erbij en met de deur dicht hoor ik hem niet en ik had geen zin om om de 5 minuten te gaan kijken of hij al wakker was.
Toen deed hij nog veel van die hazeslaapjes en ik vind het gewoon niet nodig om hem in een vreemd bed wakker te worden zonder dat wij hem horen. Hij heeft nog nooit lang gehuild en ik wil dat zo lang mogelijk zo houden,mag ik?
Als ze het lastig vinden dat hij tijdens het eten een beetje jengelt,dan blijven we toch lekker thuis.

Klinkt erg goed Hik! Wat knap dat je Neve ook bij je hebt gehouden. Vroegen mensen nog of ze haar vast mochten houden?
  maandag 29 november 2010 @ 13:11:44 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89294324
De gulden middenweg en schoonm/loeders :X

We zijn weer terug uit het zh. Ik heb anderhalf uur gedaan over een stukje van 20 minuten :X en daarna mocht ik nog 10 min rondjes rijden in de parkeergarage voor een plekje. Al met al was ik 15 minuten te laat. Ik had M gevraagd om even te bellen dat we eraan kwamen.
Om 11 uur werden we geroepen (en om 9.55 was de afspraak) En een half uur en 2 artsen later hadden we 2 x met de echo gekeken. Eierstok kwijt :')
Die dingen zijn nu nog zo flexibel dat ze zich kunnen verstoppen, vaak tussen de darmen. De baarmoeder kwam wel mooi in beeld en in de rest van de buik was geen cyste te zien, lag ook niet in de verwachtingen. Volgende week belt de chirurg met de uitslag, zal erop neer komen dat we nog een keertje langs mogen komen om haar eierstok te zoeken :)
Ylana
  maandag 29 november 2010 @ 14:25:38 #201
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89297097
Wat n gedoe saffier... Het lijkt wel Pasen! ;)

Troeta, ja mensen vragen dan inderdaad of ze haar vast mogen houden. Dus gewoon uitgelegd dat iedereen dan zou willen dus dat dat niet ging. Geloof dat de meesten dat wel begrepen.

Over de schoonmoeders: vind het altijd lastig als ik heel erg mijn best doe respect te hebben voor hoe zij dingen doet, maar datzelfde respect komt soms niet terug, vind ik. Het is duidelijk dat ze mijn behoefte aan privacy bizar vindt in elk geval. En toen ik (hoogzwanger) aangaf te willen stoppen met bv als ik weer ging werken wilde ze weten "of ik daar wel goed over had nagedacht, want het is zoveel beter voor je kindje". :{
Nee, duh. Natuurlijk denk ik daar niet over na.
Grom :(

Anyway: ik krijg het wel eens benauwd van al die te bezoeken ouders inderdaad. Mijn moeder was tijdens mijn zwangerschap heel relaxed en nuchter, maar nu kan ze geen week zonder.
pi_89299841
Fijn dat ze het begrepen! En zou idd ook oneerlijk zijn als twee mensen wel zouden mogen en de rest niet.
Op die eerste verjaardag waar vijftig mensen waren vroeg gelukkig niemand hem hoor,alleen mijn schoonouders,maar ik heb gelukkig geen problemen met hun,zijn leuke mensen.
Maar op die tweede verjaardag waren maar vijf mensen en dat drukke kind en iedereen wilde hem en toen ging het mis.
Met mijn eigen moeder ook geen problemen,ook al komt ze vaak en zegt ze wel heel vaak, vroeger deden we het zo en zo en zo en zo,hihi
En mijn eigen oma heb ik de afgelopen 8 weken vaker gezien dan de afgelopen 8 jaar en ze schud ietwat te hard met zijn armpje,maar ach,ze bedoelt het goed.
Ze breit en borduurt zich suf voor hem,dat is wel schattig.

Denk ook dat we gewoon moeten wennen aan dit nieuwe sociale leven als gezinnetje en het zal vast wel wat minder worden.
pi_89300007
Mijn kind heeft een slaapdag! We hebben net samen even gelegen, werd ze wakker, piepen.. Maar geen honger... Dus ik ff buiten gelopen met de hond en kind... Weer thuis, weer piepen.. Nou dan ga je maar terug naar bed, huilen, pop op dr hoofd, stil...
En opeens laat ze zomaar weer normale tijden tussen de voedingen!
pi_89300457
Saffier, gezellig dagje ziekenhuis dus.. Ben benieuwd naar de uitslag volgende week!

Ticoo, hier ook een slaapdag! Speentje erin en tukken maar :Z

Hik, fijn dat iedereen het leek te begrijpen! Ik doe bij een eventuele volgende voor familie ook een borrel. Zitten we tenminste niet weken met mensen opgescheept die we 3x per jaar zien.

Troeta, je hebt groot gelijk. Jij bent zijn moeder! En inderdaad is het ook een kwestie van wennen. Voor ons maar ook voor de opa's en oma's.

Fannetje, hoe gaat het met Anne?

En inderdaad gewoon een stukje respect. Ik wil gewoon dat je vraagt of je mijn kind uit de box mag halen. Of ze zomaar uit mijn hand te trekken. Maar het zijn super lieve mensen hoor. Ze bedoelen het ook wel goed maar soms wordt het irritant ;)
Ik werk als verpleegkundige dus kdv is eigenlijk niet te doen ivm onregelmatige diensten. Jasmijn gaat ip naar een gastouder en 1dag in de week naar mijn schoonmoeder. Maar goed bevalt het me niet dan doen we gewoon iets anders. Zal wel goed komen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89301232
Floris slaapt ook veel vandaag...hij zal zo wel wakker worden, altijd namelijk als ik hier typ dat ie slaapt :') Heb iig in de tijd dat hij sliep erwtensoep kunnen maken :D
Heb ook t idee dat ie een groeispurt heeft, hij eet de afgelopen dagen ook meer.
pi_89302205
Ik ben gesloopt :D

Maar het ging goed, het viel me alles mee, Leia deed het perfect bij papa en morgen hoef ik niet!!
Alleen kolfde ik minder dan normaal, spanning? Misschien toch maar een neusspray fixen voor werkdagen...

Nu even bijlezen met prikkende ogen :D
pi_89309512
Fijn dat het meeviel Orea. Fijn dat papa bij der was. Ik denk inderdaad aan spanning dat het kolven niet lukte.
29/10/'10 - 25/03/'13
  maandag 29 november 2010 @ 21:16:13 #208
259886 pessie
pi_89317135
Orea fijn dat het meeviel!

We zijn heerlijk de stad in geweest met zn tweetjes. Lekker warme wantjes, een sjaal en een muts gekocht O+ .

Nathan was 5670 gram op het cb! *O*
pi_89319168
ik moet ook nog andere wanten voor floris. die hij nu heeft past ie volgend jaar vast wel :')
pi_89319197
quote:
Op maandag 29 november 2010 21:16 schreef pessie het volgende:
Orea fijn dat het meeviel!

We zijn heerlijk de stad in geweest met zn tweetjes. Lekker warme wantjes, een sjaal en een muts gekocht O+ .

Nathan was 5670 gram op het cb! *O*
Wat was z'n vorige gewicht?
pi_89319290
Zo Nathan gaat hard :D Leia is nu net iets over de 7 kilo, maar die komt van bijna 4 kilo natuurlijk ;) nog even en hij haalt haar in :D

Zo ik ben echt uitgeblust, ik ben gewoon blij dak morgen niet hoef :@ ben benieuwd hoe dat straks gaat, 3 dagen achter elkaar per week, maar zal vast snel weer wennen!
pi_89319471
Jeetje!! Over de 7 kilo. En leia is maar een maand ouder dan Leyla. Ik hoop dat ze volgende week dinsdag 5,4 doet bij de cardioloog, dat is het gewicht wat ze toch minimaal zou moeten hebben dan. Afgelopen week lekker diarree... Dat werkt niet mee.
Duimen jullie mee?
Ik heb gewoon een slanke dame, geen spekkies hier.
pi_89319827
Maar hoe lang is Leyla nu? Leia is zeker 65 cm en het zal me niks verbazen als ze er al boven zit.. Ze lijkt niet zo spekkig als dat het klinkt moet ik zeggen! Volgende week prikjes, dan weet ik het zeker..

Uiteraard duim ik mee, krijgt ze nog krachtvoer?
pi_89320213
Jazeker, krachtvoer gaat er nog steeds in. Ik moet volgende week vrijdag, dan weet ik ook de lengte. Vorige meting was 57cm, ik gok dat ze nu net rond de 60 hangt.
pi_89320717
Spannend! Tussendoor wegen wordt natuurlijk lastig met weer aan de slag vanaf woensdag?
pi_89320924
Ik zou morgen kunnen gaan, maar ik ga Sint inkopen doen. Prioriteiten.. Bovendien is ze ziekjes geweest, dus kans is groot dat het niet denderend is, en dan ga ik me toch alleen maar zorgen maken. M'n meis is gewoon vrolijk, heeft vandaag een slaapdag, drinkt 9x per dag en plast ook goed. Prima dus, ik zie het volgende week wel.
pi_89321189
Dat is ook het belangrijkste :Y
  maandag 29 november 2010 @ 22:56:20 #218
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89323803
Goed zo Tico. Dat is waar het om gaat inderdaad.

Ik net even een kleine fit gehad over iets dat eigenlijk niet belangrijk is, maar toch.
Afgelopen weken de balen gehad van shoppen. Snapte natuurlijk wel dat ik niet in mijn oude maatje kon, maar na al die afgedragen zwangerschapsspullen had ik op z'n minst gehoop op een leuk tuniekje ofzo... Niks!
Ga ik net mijn spullen opbergen blijkt dat echt het ENIGE nette jurkje dat ik nog paste (en dat natuurlijk alleen gestoomd mocht worden) per ongeluk met de reguliere was is meegegaan. Dr is echt niks van over! :'(
  maandag 29 november 2010 @ 23:00:36 #219
259886 pessie
pi_89324065
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat was z'n vorige gewicht?
Maandag: 5510
Donderdag:5615
Vandaag:5670

Maar hij kan donderdag ook gewoon minder hebben geplast ofzo. Ik ben tevreden in ieder geval, 160 gram in een week *O*

Hik dat is echt balen!!!
pi_89324943
Hier wordt geduimd ticoo! Maar inderdaad volgende week is een betere graadmeter..

Nathan ook al zo goed gegroeid!

Hik, balen van je kleding! Hopelijk kun je snel iets vinden!

Wij moeten morgen ook naar het cb. Ben benieuwd hoe ze gegroeid is.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89328827
Goedzo Nathan, lekker groeien! Wel een raar idee dat 'ie 4 weken ouder is dan E, zij is al ongeveer 6,5 kilo (maar bij de geboorte 3,7 dus geen eerlijke vergelijking). Maar ik zou ze dan wel eens naast elkaar willen zien, zijn vast 2 totaal verschillende figuurtjes. :D

Oooh, Hik, dat is echt kuhlote. :X

Fijn dat Leia het goed heeft gedaan, Orea!

Super dat Leyla ook goed gaat, Tico. :)

Hier alles gewoon goed met mijn O+ dochter O+ heerlijk kind. Na haar klets-obsessie is ze nu erg met haar handjes in de weer. Constant aan het frummelen, vastpakken en kijken. Alleen buikliggen + hoofd optillen is nog steeds not done. Als ze 5 seconden ligt dan gaat ze al heel zielig huilen. :') Nou ja, je kunt ook niet alles tegelijk leren.
pi_89331431
floris is denk ik zoiets als Leia :)
morgen weer cb dus dan weet k t precies

pessie fijn dat nathan weer goed groeit!
pi_89337161
ow hik toch :*

ben blij te lezen dat het met jullie kindjes allemaal goed gaat!
pi_89338174
Even een klein berichtje van mij..

Het moederschap slokt m'n tijd op :D Ook amper zin om hier te reageren, zit veel liever met m'n ventje.
Die het overigens uitstekend doet! Voeden doe ik nu met een tepelhoedje omdat het echt te pijnlijk voor mij is anders, en af en toe doe ik kolven of bijvoeden met kunstvoeding.
Vandaag m'n 1e dag zonder kraamzorg, alleen m'n moeder is er, en we konden heerlijk uitslapen tot half 11 nadat hij om 7 uur vanmorgen voor het laatst gegeten had.
Heerlijk om nu m'n eigen ritme te bepalen, en zaterdag mogen we voor het eerst met z'n drietjes naar buiten!
Julian is een heel tevreden en makkelijk kereltje en we zijn helemaal verliefd. Hij is ook erg sterk, doet vanaf de 2e dag gewoon al z'n hoofdje af en toe optillen! Navelstompje was er op dag 5 al af!
Ik heb ook een andere grote vent ervoor teruggekregen, wat een supertrotse papa is ie! Heb dus vlinders in m'n buik van beiden mannen O+ Ik zal nog even een fotootje posten in het fototopic.

Fijn dat het bij de rest ook goed gaat. Ik ga weer even verder keuvelen :D
Back in business.
pi_89338589
Shirley, fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk genieten van je mannetje!

Wij zijn terug van het cb! Heerlijk geglibberd op de weg! Madam doet het prima! Ze is wel te dik en te klein ;(
Ook vond ze de voorkeurshouding duidelijk aanwezig en zag ze al een afmatting. Ze vond het niet nodig om ons nu al door te verwijzen naar de fysio omdat haar nekje niet vast zit. Ik ga toch even overleggen met osteo. Baat het niet dan schaad het niet.

Gewicht: 29-10-2010 3975 gram
Lengte: 50 cm

Gewicht: 30-11-2010 4595 gram
Lengte: 53 cm
nou nog ff uitvogelen hoe ik zo'n mooie grafiek krijg
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89339202
Goed zo Nathan! Lekker groeien jongen! :)
Cantare, hier nog een hoofd-optil-weigeraar. Ze kreunt een beetje, maar doet verder niet al te veel als ik haar op haar buikje leg. Maar volgens mijn babyboek kon ik dat ook pas met 3,5 maand, dus ik maak me nog geen zorgen ;)
Tico, ik duim mee dat Leyla volgende week genoeg gegroeid is!
Hik, balen van je jurkje... :{
Shirley, de eerste weken word je inderdaad helemaal opgeslokt door het moederschap. Hier reageren komt vanzelf wel weer ;) Fijn dat je kleine man het zo goed doet!
Barbabientje, zo klein en dik is ze toch helemaal niet? Anne was met 4 weken 54 cm en 4360 gram en dat was gewoon helemaal prima rond de middellijn van de curves. Vervelend dat ze al een afmatting zag. Kan denk ik inderdaad geen kwaad om het even met de osteopaat te bespreken!

Ik heb hier de laatste weken bewust niet zoveel gepost, omdat ik gewoon niet zo lekker in mijn vel zat. Sinds een ruime week gaat het echter heel erg goed met me. Ik kan mijn overbezorgdheid loslaten en gewoon heerlijk genieten van mijn mooie meisje dat al zó groot is!
Alle kleertjes in maat 56 zijn inmiddels echt te klein en ook haar eerste slaapzakje past niet meer. Ze is echt de lengte in aan het schieten! En ze gaat steeds meer lachen en reageren!
Ik heb haar de afgelopen dagen ook al een aantal keer gefascineerd naar haar handje zien kijken, zo schattig! Ik ben helemaal verliefd op haar! O+
pi_89342009
Hoe dik pakken jullie je kleintje in met dit weer? Isa is nu bijna 11 weken en ik ga het liefste geen eens naar buiten met dr in deze kou, maar goed dan moeten we de hele winter binnen blijven haha. Met de kinderwagen dan he? Het is ongeveer 10 minuten heen en 10 minuten terug. Ik dacht aan haar normale kleertjes, dik jasje aan, mutsje op en 2 dekentjes?
Maar dan nog...die kou in dr gezichtje :{
pi_89342175
Noa, dit schreef ik laatst in het dreumestopic. Ik woon in Noorwegen en dit is wat er hier aangeraden wordt voor kinderen:

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe kleed ik mijn kind met (extreme) kou?!

Ongeacht of het nat of droog is buiten, is er 1 regel voor direct op je lichaam: wol. Dit geldt eigenlijk voor zowel kinderen als volwassenen. Wol isoleert even goed nat als droog. Daarom is wol perfect voor onder een skipak of gewone winterjas. Het beste is om een nauwzittende onderlaag te kiezen, ind e vorm van wollen ondergoed (shirt met lange mouwen en een legging/maillot). Al seen kind niet tegen wol kan, of als wol te duur is, dan zijn e rook synthetische alternatieven. (Hema heeft betaalbaar thermo-ondergoed voor volwassenen, vast ook voor kinderen)

Op niet hele koude dagen is het voldoende om slechts twee lagen te hebben, dus odnergoed en een trui/broek, en natuurlijk een jas. Als het echt koud is, dan is het verstandig onder de trui een extra wollen lag te doen, of een dunne fleecepully. Kijk bij fleece goed dat je wolfleece koopt of fleece met polyester. Dit weegt weinig, is erg beweeglijk, droogt snel en houdt de wamte goed vast. Gebruik het liefst geen katoen!

De buitenste laag (jas og skipak) moet wind- en waterdicht zijn om kou en vocht buiten te sluien. Maar het is ook belangrijk dat hete en ademende stof is, zodat er ook vocht naar buiten kan. Pak kinderen niet zo strak in dat ze zich niet meer kunnen bewegen, want dan is het lasting om het lichaam zelf warm te houden.

De meeste lichaamstemperatuur verlaat het lichaam via het hoofd. Daarom is ene geode muts erg belangrijk. Op koude winterdagen is het verstandig om twee lagen op het hoofd te hebben. Direkt op het hoofd is een dunne bivakmuts van wol of fleece het beste. Een wind- en waterdichte buitenste laag is extra belangrijk op natte en winderige dagen. Een muts met van die oorflappen (bij gebrek aan beter woord :D) is erg handig.

Kinderen krijgen snel koude handen en voeten. Wanten zijn daarom het liefst van twee lagen met wol of fleece aan de binnenkant, en een wind- en waterdichte buitenlaag. De schoenenkeus hangt af van sneeuw en temperatuur. Ligt er van die natte sneeuw op straat, dan zijn regenlaast achtige schoenen het handigst. Met koud en droog weer zijn gevoerde schoenen met een gore-tex achtig membraan aan te bevelen. Het is aan te raden wollen sollen aan te doen, en geen katoenen. Eventueel kan je ook een wollen zooltje in de schoenen doen.

Als het kouder is dan -10 is het niet aan te raden langer buiten te zijn dan absoluut noodzakelijk. Kinderen verdragen nou eenmaal minder koude dan volwassenen. De longen zijn er niet helemaal klaar voor. (weet hier zelf geen details van, maar het klinkt logisch haha). Voel regelmatig in het kind zijn nek en handen of het nog welt e doen is. Het voordeel van meerdere dunne lagen is dat je makkelijk een lag toe kan voegen of weg kan hale nom het behaaglijker te maken.

Tenslotte is het belangrijk om niet puur naar de temperatuur te kijken maar naar de gevoelstemperatuur. Als het bijvoorbeeld -10 is, en het waait 7 m/s, dan is de luchttemperatuur -25 En als het klimaat da nook nog vchtig is, voelt het nog kouder aan. In onderstaand schema staat dat verklaard. Het is dan wel in het Noors, maar het spreekt aardig voor zich denk ik.

[ afbeelding ]

Mocht een kind een droge huid krijgen, smeer dan een vette creme die geen water bevat.
Het is ook aan te raden een schapenvachtje (ikea) op de zitting van de kinderwagen te leggen.

Dus: wol, geen katoen, en meerdere lagen!

En in wandelwagens wordt er vrijwel altijd een schapenvachtje gelegd, waar de kinderen dan op zitten/liggen. Dan worden ze dus met een dekentje van boven warm gehouden, en met het vachtje van onderen. Verkrijgbaar bij o.a. ikea (gewone decoratie zeg maar :D)
pi_89345416
barba, wat stom dat ze zeggen dat ze te klein en te dik is, alsof dat nu wat zegt.
floris was met 1maand 4820 en 54cm.

en kwa kleding, floris heeft vandaag een romper met lange mouwen, t-shirt, maillot, broek en sokken aan. en buiten dus jas en muts en deken in de wagen
die kleintjes kunnen wel wat hebben hoor :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:08:38 #230
259886 pessie
pi_89346702
Nathan heeft een romper met korte mouwen, een overhemd, een trui, een maillot en een broek aan. Ik heb een klein balletje O+
pi_89346989
Wij zijn net met Leia gaan wandelen O+

Leia had romper lange mouwen, t-shirt lange mouwen, maillot, pakje van de Hema O+ en a@pies aan, mutsje nog onder de capuchon van het pakje. In de wollen draagdoek tegen me aan, draagjas erover heen... Kind kookte bijna toen we terugkwamen :D

Ze had helemaal lekker rode wangen O+ en heeft nog even heerlijk liggen tukken onderweg.. Frisse lucht doet goed :Y

En thuis heeft ze gewoon het normale aan, romper, shirt en vestje en bijv. jogging of spijkerbroek (en sokken natuurlijk)...

Ik ben kapot! :D vannacht ging ze het missen van mama even inhalen geloof ik ;) wij gingen om 11 uur naar bed en om 1.30 kwam ze.. en daarna om 4 uur en toen wilde ze écht niet meer slapen.. gelukkig heb ik vanmorgen nog een paar uurtjes kunnen pakken (M. was nog vrij omdat ik eigenlijk nog training zou hebben vandaag) maar jemig.. ik zie eruit als een spook! Wat dat betreft kijk ik best wel een beetje tegen januari op..wordt best even pittig weer aan het werk straks...
pi_89348053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:08 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft een romper met korte mouwen, een overhemd, een trui, een maillot en een broek aan. Ik heb een klein balletje O+
leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met trui :D

Ik moet ook nog slofjes hebben voor Floris, want hij heeft nu alleen sokken, maar das toch best koud nu :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:25:12 #233
259886 pessie
pi_89349679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met trui :D

Ik moet ook nog slofjes hebben voor Floris, want hij heeft nu alleen sokken, maar das toch best koud nu :)
Even een foto:

Mn Beppe is 89 geworden vandaag, we waren op visite!

Nathan heeft ook Oxxy's, die heeft ie al wel eens aan, al zijn ze nog te groot.
pi_89350893
Toen ik gisteren met Anne naar buiten ging had ze gewoon kleertjes aan, winterjas en dan onder een deken en laken in de kinderwagen. Morgen is de gevoelstemp. -15 en dan trek ik haar een skipak aan :)

Mooie foto Pessie, ik vind Nathan ook al zo groot, en dat voor zo'n kleintje! ;)
Als ik zulke foto's zie ben ik heel blij dat ik tenminste nog 3 foto's heb waar Anne met mijn oma opstaat. En als ik bij mijn andere oma ben (die nu in het ziekenhuis ligt) maak ik ook altijd foto's.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:51:14 #235
259886 pessie
pi_89352670
Ik heb helaas nog geen foto's met mn Grootvader. Hij is afgelopen donderdag raar gevallen waardoor hij zn neus er bijna helemaal af had liggen. Hij was nogal bont en blauw in zn gezicht vandaag. Hij heeft het overleefd, dat wel voor een man van bijna 87!
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:51:55 #236
259886 pessie
pi_89352694
Oh ja Orea, je weet toch, met dragen: Boven de 0 graden kids geen jas aan, en daaronder wel. Misschien had je iets te veel lagen ;)
pi_89352727
Hoi

Ik kom me melden *O*
pi_89352988
Welkom! Hoe gaat het met jullie?
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:06:12 #239
259886 pessie
pi_89353353
Pvoes welkom!
pi_89354227
Ik ga juist elke dag naar buiten met Leyla, zolang het niet regent. Ik trek haar gewoon een dik winterpak aan, en in de trapzak van fleece.
pi_89355376
Zo boterhammen gesmeerd, kolftas klaar, laptoptas klaar; morgen moet ik weer aan het werk. 18 weken thuis geweest, maar het voelt veel korter. Aan de ene kant vind ik het heel spannend om Leyla bij m achter te laten, aan de andere kant ben ik echt toe aan slap ouwehoeren met m'n collega's.
pi_89355601
Oh spannend ticootje! Maar kan me ook wel voorstellen dat je er weer aan toe bent om gezellig te kletsen met je collega's.
Ik ben nu ook 18 weken thuis, maar heb nog 6 weken te gaan. Ben heel benieuwd hoe ik het dan ga vinden om weer te gaan werken.
pi_89355731
Ik heb nog zat verlofdagen. Die wil ik het liefste meenemen naar volgend jaar. Ik hoef deze week maar 2 dagen, volgende week 3 dagen en dan 2 weken 4 dagen en dan ben ik weer een weekje vrij.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:13:06 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89356579
Tessa lachte net zó lief bewust naar me, heel lang achter elkaar ook... echt oogcontact. Zo bijzonder is zo'n eerste keer écht bewust! Ze heeft al veel vaker gelachen (in de kraamweek zelfs al, als ze wakker was, maar toch leek dat meer op stuipjes dan op een bewuste lach) maar nu was het wel anders vond ik! O+ zo ontzettend lief...
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:52:05 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358471
Veel succes en plezier morgen Tico! Zo'n eerste dag is toch raar vond ik :Y
Ylana
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:52:57 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358517
Pvoesss welkom! Hoe heet de kleine spruit?

Suzanna een eerste lachje O+ zo bijzonder O+
Ylana
pi_89361269
Lief zo'n eerste lachje O+

Pvoes, welkom!

Pessie leuk die kleertjes idd! En wat Fannetje al zei: wat lijkt ie groot! Terwijl hij dat niet eens is :D

Tico, succes morgen!

Morgen moeten we weer naar t cb..laatste keer prikjes, nou ja voorlopig laatste keer :) Ben benieuwd wat ie weegt en hoe lang hij is!
pi_89362087
tico succes morgen

pvoes welkom hier!

pessie gefeliciteerd met jullie beppe en wat een lieve foto!

suzanna heerlijk he zo'n lachje

orea op naar een betere nacht

sonnetje succes bij het cb, ben benieuwd hoe floris gegroeit is

wat betreft de kou, hoe doen jullie dat verder met het gezichtje
de rest zit goed ingepakt bij mij, over kleren een jasje, in draagzak muts op en onder bij mij in mn jas, maar haar wangen zijn zoooo koud...
en de hond zal morgen ook uit moeten (kan er nu al tegenop zien)
pi_89362102
Pvoes welkom hier, hoe gaat het??

Pessie grote jongen al die Nathan :)

Succes morgen met werken Tico, zal wel lekker veel bijkletsen zijn ;)

Gelukkig Sonnetje ben je voorlopig na de prikjes van morgen weer even klaar. Wij moeten volgende week weer.

Fannetje fijn dat je weer beter in je vel zit. Het is niet niks natuurlijk moeder zijn :)

Hier komen de eerste tandjes langzaam door volgens de kdv, maar heb ze nog niet gezien :') Morgen lekker vrij *O*
pi_89362271
Draculettetje ik gebruik Kruidvat Baby Crème voor Schrale Wangetjes, Femke heeft lekkere appelwangetjes :@
pi_89362638
Er is niets mis met koude wangetjes. Lekker gezond juist. Ik pak Leyla goed in, als we de hond uitlaten of jen gaan halen, maar die koude neus en wangen ontkom je niet aan. Je gaat geen uren wandelen toch? Binnen zijn de wangen en neus zo weer opgewarmd.
pi_89362756
Lekker die koude wangetjes O+
Ik voel me altijd zo gezond als ik nu buiten loop haha
pi_89363066
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Er is niets mis met koude wangetjes. Lekker gezond juist. Ik pak Leyla goed in, als we de hond uitlaten of jen gaan halen, maar die koude neus en wangen ontkom je niet aan. Je gaat geen uren wandelen toch? Binnen zijn de wangen en neus zo weer opgewarmd.
meestal doen we ochtend een half uur tot 3 kwartier en smiddags zeker een uur
nou was ik dat met deze kou toch niet van plan
vroeg me idd wel af of het kwaad kon die koude wangen, maar niet dus, dus daar geen zorgen meer over! :*
pi_89363775
Wat heeft mijn hond het slecht dan, ik wandel hooguit een 15 minuten.
pi_89363946
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:26 schreef Ticootje het volgende:
Wat heeft mijn hond het slecht dan, ik wandel hooguit een 15 minuten.
is toch ook wat ie gewend is?
en wat voor ras en leeftijd? :*
en hup slapen jij je moet morgen weer werken (en anders ga je kruidnoten eten) :P
pi_89364184
Tico is een jaar of 7, en is een golden retriever. Het beest heeft luiheid uitgevonden en heeft conditie 0. Ga je een keer extra uit dan zit ie je echt aan te kijken " mot dat?!". En regent het dan weet ie niet hoesnel hij moet doorlopen.
pi_89364374
ha ha ha
ronja is 2 labrador, net nog een pup, gaat wel zwemmen maar wil niet door de regenplassen lopen
conditie wel goed, ze kan als ze niet naast hoeft te lopen, vaak harden dan ik haar met de scootmobiel kan bijhouden, als ze naast moet staat het ding op 3 kwart snelheid en loopt ze keurig mee
  woensdag 1 december 2010 @ 08:41:54 #258
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89373440
Goeiemorgen dames! Heb weer even tijd om bij te lezen en wat te posten.
Hier was het vanmorgen een rustige start. Kian en Mikai waren allebei rond 7 uur wakker.
Zit nu even lekker achter de computer, Kian is boven bij mijn moeder - die me nog komt helpen de schat - en Mikai ligt lekker in de box.

Gisteren zijn we met Mikai naar de kinderarts geweest en die is helemaal tevreden. Als hij wat aan de bevalling en zijn hele slechte start over zou houden, zouden daar nu de eerste dingetjes van te zien kunnen zijn. En dat is gelukkig nog niet zo. Nu over 2 maanden weer op controle.
Ze hebben hem ook even gewogen en meneertje weegt gewoon al 4900 gram!
pi_89373559
Fijn hobbesje.

Zo ik ben gewoon optijd op mn werk! Al moest ik wel de leidster geruststellen over Leyla, die vond het helemaal eng, en had er niet van geslapen..

Is het al 5 uur??
pi_89373685
Laat je haar dan wel met een goed gevoel achter Tico? Succes op je eerste werkdag!

Hobbesje: fijn dat hij helemaal is goedgekeurd!

Net Amy bij het kdv achtergelaten om een dagje te studeren thuis. Ik heb haar dan ingepakt in een berenpakje, fleecewikkeldeken eromheen en dan de voetenzak. Ze ligt in de Mcosi. Oh en nog een extra mutsje omdat het mutsgedeelte van de berenpak wat wijd is. Dan heeft ze ook nog een speentje in dus meestal zie je alleen wat wangetjes en een neusje omdat de muts altijd over haar ogen zakt :D O+
pi_89373708
Tuurlijk laat ik haar met een rust gevoel achter, het feit dat zelfs de leidster zich er zorgen om maakt wil voor mij zeggen dat ze echt om de kindjes geeft. Ik denk dat ze wel een rondje extra maken voor haar ;)
  woensdag 1 december 2010 @ 09:02:02 #262
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89373805
Ticootje wat fijn dat ze zo betrokken zijn!
  woensdag 1 december 2010 @ 09:30:11 #263
259886 pessie
pi_89374368
Tico succes met werken vandaag! Ik begreep alleen dat vandaag je man thuis bleef bij Leyla en Jen, 't is toch papadag?

Vandaag is het überkoud, toch wil ik heel graag naar het winkelcentrum. Als ik Nathan in een skipak hijs heeft hij dan nog de dubbelgeslagen wollen deken en de quilt en het dekje van de kinderwagen nodig? Tot nu toe heeft ie in de kinderwagen altijd een vestje aan en een muts op.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:31:18 #264
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89374393
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:30 schreef pessie het volgende:
Tico succes met werken vandaag! Ik begreep alleen dat vandaag je man thuis bleef bij Leyla en Jen, 't is toch papadag?

Vandaag is het überkoud, toch wil ik heel graag naar het winkelcentrum. Als ik Nathan in een skipak hijs heeft hij dan nog de dubbelgeslagen wollen deken en de quilt en het dekje van de kinderwagen nodig? Tot nu toe heeft ie in de kinderwagen altijd een vestje aan en een muts op.
Ik had altijd skipak, extra mutsje eronder en een dasje. En dan onder een dubbelgeslagen katoenen deken. Je kan de wollen deken er wel lekker onder doen. En een kruikje op die deken bij de voetjes.
pi_89374472
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 09:30 schreef pessie het volgende:

Papamiddag!
pi_89374576
pessie, door jou ging k kijken hoe koud t is...tis gewoon -6 (volgens mn telefoon) en k hoor wind...brrr
gelukkig is t cb dichtbij...
pi_89374745
Voelt veel kouder vandaag sonnetje! Het is echt echt koud!
pi_89374976
Zo'n beren of ski pak klinkt wel goed! Mijn vriend is vrijdag vrij, dan zal ik eens snel de stad in gaan. Wordt een beetje stapel van dat thuis zitten. Vandaag is het idd heel erg koud, brr. Heb de verwarmingen overal al aanstaan.
Vrijdag voor het eerst weer een keer de kroeg in! *O*
  woensdag 1 december 2010 @ 10:07:30 #269
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89375345
Ik heb tot nu toe verzaakt echt warme kleren te kopen, stom hè? Heb hier twee skipakken hangen, allebei veel te groot (kan ze waarschijnlijk in juli aan :') ). Ik wil er ook wel even uit vandaag, maar in deze kleren?! :{
Goed excuus om online te shoppen vandaag! Tips zijn welkom!

Volgens mij zien al die ingepakte mini mensjes er heel lief uit! :)

Lekker Noa, veel plezier! Geef je bv? In dat geval: succes met rekenen! Ik had zondag slecht opgelet, dus uiteindelijk twee voedingen weggegooid. Zonde hoor.
Wij hebben vrijdag date-night. Vriendin komt oppassen en wij gaan uit eten. *O*
  woensdag 1 december 2010 @ 11:22:30 #270
259886 pessie
pi_89377529
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:07 schreef Hik het volgende:
Wij hebben vrijdag date-night. Vriendin komt oppassen en wij gaan uit eten. *O*
Oh wat heerlijk!

Ik ben er eigenlijk ook wel aan toe weer eens met manlief uit eten te gaan :@ zonder baby bedoel ik dan...
pi_89381316
Wij zijn afgelopen zaterdag uit eten en naar de film geweest, was heerlijk! Niet met z'n tweetjes, maar met mijn zus en zwager, die vier kids hebben. Mijn ouders hadden dus 5 kinderen in huis :D
  woensdag 1 december 2010 @ 12:59:25 #272
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89381488
Kan je dat niet regelen dan Pessie? Ik heb veel geluk hoor met een ervaren vriendin die het reuze leuk vind weer eens met zo'n heel kleintje.
pi_89382033
Alles gaat goed bij papa, ze sliep net.

Kolven ging ook super, ik had zelfs wat teveel...
  woensdag 1 december 2010 @ 13:35:05 #274
259886 pessie
pi_89382958
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 12:59 schreef Hik het volgende:
Kan je dat niet regelen dan Pessie? Ik heb veel geluk hoor met een ervaren vriendin die het reuze leuk vind weer eens met zo'n heel kleintje.
Vriendinnen hebben zelf kids, daar laat ik liever niet nog een extra bij met etenstijd. Schoonmoeder zal niet oppassen en moeder woont te ver. Verder heb ik al geen idee wat de gebruiksaanwijzing is van Nathan aangezien die elke 2 a 3 dagen volledig veranderd, hoe kan ik het dan vertellen aan een ander?
En ik kolf nooit een volledige voeding. Heb wel iets in de vriezer zitten maar dat is 1 voeding en dat is dus voor een echt noodgeval. Ik weet echt niet hoe het moet -O-
Ik vermoed dat Nathan 18 is voor we weer es met zn tweeën weg kunnen -O-
pi_89383061
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:07 schreef Hik het volgende:
Heb hier twee skipakken hangen, allebei veel te groot (kan ze waarschijnlijk in juli aan :') ). Ik wil er ook wel even uit vandaag, maar in deze kleren?! :{
Hee, goed idee, een skipak... wij hebben er hier een voor de wintersport maar die kan ik Elise nu natuurlijk ook gewoon aantrekken. Dan gaan we zo even lekker naar buiten. :)
pi_89383077
Nah Pessie, Nathan zal vast niet tot zijn 18e borstvoeding krijgen toch? Of wil je een record vestigen? ;)

Maar wel vervelend... wij zijn echt al meerdere keren met z'n tweetjes weggeweest, ik kan Anne altijd wel bij mijn ouders of schoonouders kwijt. Maar dan is flesvoeding natuurlijk ook wel een voordeel.

Waar woon je? Ik wil best even oppassen hoor! ;)
pi_89383217
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 13:35 schreef pessie het volgende:

[..]

Vriendinnen hebben zelf kids, daar laat ik liever niet nog een extra bij met etenstijd.
Iemand uit je kerk misschien? :) Zat mensen die dat harstikke leuk vinden, hoor.
quote:
Verder heb ik al geen idee wat de gebruiksaanwijzing is van Nathan aangezien die elke 2 a 3 dagen volledig veranderd, hoe kan ik het dan vertellen aan een ander?
Gewoon zeggen dat ze goed op hem moeten letten: eten geven als 'ie honger heeft en in bed leggen als 'ie moe wordt. Dat moet toch wel lukken?
quote:
En ik kolf nooit een volledige voeding. Heb wel iets in de vriezer zitten maar dat is 1 voeding en dat is dus voor een echt noodgeval. Ik weet echt niet hoe het moet -O-
Als je nou steeds wat extra kolft dan kun je toch langzaam meer voorraad opbouwen? Of desnoods een keertje aanvullen met kv.
pi_89383973
Ik zou inderdaad gewoon aanvullen met kv als ik geen hele voeding zou kunnen opsparen.
pi_89385414
Ik doe ook al aanvullen met kv als Julian hongerig is. Aan de borst lijkt ie uren te willen, maar valt dan steeds in slaap, als ik gekolvde melk uit flesje geef is meestal genoeg. Heeft ie daarna nog honger, doe ik gewoon een beetje kv en dan is ie weer verzadigd. Hij reageert er goed op, dus waarom niet?
Back in business.
pi_89387236
Het kan geen kwaad, maar als je nog even borstvoeding wilt blijven geven kun je hem beter aanleggen, anders heb je kans dat je productie gaat kelderen straks :) je productie is nog helemaal niet op hem afgestemd namelijk, dat duurt wel even (meer dan een paar weken in elk geval..)! Dus dat is iets om rekening mee te houden!

Dit was voor Shirley overigens ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Orea op 01-12-2010 17:57:34 ]
  woensdag 1 december 2010 @ 16:34:38 #281
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89390534
Lastig inderdaad Pessie, want je kunt er echt aan toe zijn hè?
Ik kolf wel volledige voedingen, dus dat maakt het wat makkelijker, maar vooral het feit dat ik niet helemaal meer op verzoek voedt. Dat laatste zorgt ervoor dat er eigenlijk altijd 2,5 à 3 uur tussen zit. Ik kan de volgende voeding dus redelijk voorspellen. Zou Neve ook niet aan een ongeoefend buurmeisje overlaten nu, maar een vriendin die zelf kinderen heeft wel.
pi_89392160
Wat een kou zeg, heerlijk. Hoewel k net wel een bevroren gezicht had.
Floris lag lekker in zn pak in de wagen, dus die had nergens last van.

We zijn weer naar t cb geweest, de voorlopig laatste prikken zitten erin.
Hij woog alweer 7200 gram (en een beetje) en was 63,5 cm lang. Hij volgt mooi zn lijntje.
Gewicht boog iets af (naar beneden), maar dat was prima.
Ze vond dat ie snel was met wat ie allemaal deed. Hij ging even uitsloven daar :P Onwijs kletsen tegen die vrouw haha. Was helemaal druk aan t spelen met zn rammelgeitje :D
Dus weer helemaal goedgekeurd :D
Oh en heb t ook nog even gezegd over dat telefoontje van vorige week.

En as we speak draait ie gewoon van zn rug naar buik :o

Pessie ik zou gewoon doen wat iedereen zegt! Ik heb in mijn bv tijd ook wel s aangevuld met kv toen we uit eten gingen. Tis soms best wel even fijn om er met zn 2tjes uit te gaan. Hoewel we dat nog niet vaak gedaan hebben :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Sonnetje85 op 01-12-2010 17:18:28 ]
pi_89394790
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Orea het volgende:
Het kan geen kwaad, maar als je nog even borstvoeding wilt blijven geven kun je hem beter aanleggen, anders heb je kans dat je productie gaat kelderen straks :) je productie is nog helemaal niet op hem afgestemd namelijk, dat duurt wel even (meer dan een paar weken in elk geval..)! Dus dat is iets om rekening mee te houden!

Dit was voor Shirley overigens ;)
x2, da's wel een andere situatie, Shirley. Als je gaat bijvoeden dan leert je lichaam niet de juiste hoeveelheid melk aan te maken en houd je het tekort in stand.
pi_89395294
oh en ik dus net tegen R zeggen: hij draait *O* hij: ja deed ie gisteren ook al...en niets zeggen he :') *zucht* mannen
pi_89396753
Haha!! Leyla drinkt opeens flinke flessen. Zou je net zien, ik kan op m'n kop gaan staan, maar op het kdv en bij papa drinkt ze als een tierelier!
Ze is wel helemaal moe, maar het is super gegaan vandaag.
pi_89397172
Als ik al kv gebruik, is het max. 1x per dag, verder leg ik het overdag aan en kolf ik 2, 3 keer per dag. Dus er komt genoeg melk uii m'n borst :)
Back in business.
pi_89398304
Hobbesje, fijn dat alles goed was bij de kinderarts!

Leyla, goedzo meisje! Fijn dat het zo goed ging! Ticootje, hoe ging je eerste werkdag?

Pessie, ik snap dat je er even aan toe bent om met z'n 2tjes weg te gaan, hopelijk kun je snel een oppas vinden!

Floris, wat groei je goed! En al aan het rollen! Knap hoor!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89398907
Ging best aardig, het lukte me om maar elk 1,5 uur te informeren naar Leyla :')
pi_89399963
Gelukkig maar dat t zo goed ging Tico!
En fijn dat ze goed drinkt op t kdv en bij papa. Scheelt toch weer een stukje zorgen
pi_89400294
Wat zei ze over dat telefoontje Sonnetje? En je man! :o
Heb je gezegd dat je voortaan telefonische updates wil?
Mex heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, gaf geen kick,maar nu wel een beetje koorts.
Wat goed dat Leyla normale flessen drinkt.

Dat wol heel veel berichten terug is echt leuk! Ik heb voor in de wagen en de maxicosi een walloboo, is ook heerlijk warm en geen gekloot met dekentjes meer!
En nu word ik weer van de computer afgegooid door m'n vriend;)
pi_89400299
Ja, lekker ff opvoeren die flessen. Morgen gaat er mooi 130cc per fles in.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:14:35 #292
259886 pessie
pi_89400893
Fijn dat het goed ging tico!
pi_89401446
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:04 schreef Troeta het volgende:
Wat zei ze over dat telefoontje Sonnetje? En je man! :o
Heb je gezegd dat je voortaan telefonische updates wil?
Mex heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, gaf geen kick,maar nu wel een beetje koorts.
Wat goed dat Leyla normale flessen drinkt.

Dat wol heel veel berichten terug is echt leuk! Ik heb voor in de wagen en de maxicosi een walloboo, is ook heerlijk warm en geen gekloot met dekentjes meer!
En nu word ik weer van de computer afgegooid door m'n vriend;)
ze vond t ook vreemd. Ze had ook zoiets van: je belt omdat je je zorgen maakt, dus dan moet je ook goed te woord gestaan worden.
Ik zei zelf ook al, tis niet of ik iedere week aan de telefoon hang.
Ze zei ook dat ik een volgende keer gewoon moet vragen of ze hun (de 2 wijkverpleegkundigen) kunnen mailen, dat die me terug kunnen bellen.

En mijn vriend was ook lekker bezig ja :D Ik had m aan de telefoon en toen vertelde ik t gelijk (en vaak bel ik m ook gewoon om dat soort dingen te vertellen haha).
1 ding is nu wel zeker, we kunnen Floris echt nergens veilig meer neerzetten, alleen in de box of op de grond...
Tijdens t koken ook, was ie opeens aan t huilen, lag ie op zn buik in de box. Maar hij snapt nog niet dat ie zn armpjes dan ook nog kan bewegen..
pi_89410412
Zo, voedingen staan weer klaar, als ze morgen nu 2x 130cc gaat drinken dan moet ik toch langer kolven dan vandaag. Ik had "maar" 260cc gekolfd met het idee dat dat meer dan genoeg zou zijn. Gaat ze opeens toch uit die fles drinken. Nou heel mooi natuurlijk!! Ik denk dat als ik iets langer kolf en wat meer mee masseer dat ik met 2x kolven ongeveer 300cc moet halen. Als ze dan nog meer gaat drinken dan valt m'n bek echt open hoor!!
pi_89410712
Inderdaad mooi :D scheelt ook 's nachts weer inhalen :P

Jij hebt een dubbele kolf, of niet? Ik heb vandaag maar een recept aangevraagd voor de oxytocine neusspray, want ik kon op mijn werk maandag dik 10 minuten wachten op een tsr :X en haalde er zo 60 cc minder uit dan normaal :? Heb wel een enkele kolf (achteraf stom dat ik geen dubbele heb gekocht, maargoed.. dit werkt ook prima en als ik eenmaal op dreef ben moet het op het werk ook goed gaan!)

Ben nu wel weer extra voorraad thuis aan het aanleggen, zodat de druk wat minder is.. als ik dan een keer minder kolf straks, heb ik hier thuis genoeg om aan te vullen :)
pi_89410949
Ja ik heb een pump in Style advanced. Dat ding doet eerst heel snel zuigen, dan komt er een tsr, en dan zuigt ie langzaam maar iets harder. Ik had vandaag de neusspray niet nodig.
Ik heb voldoende in de vriezer, maar dat is nu bijna tegen de houdbaarheid aan, en ingevroren melk smaakt toch anders, en ik wil het risico niet hebben dat ze een voeding weigerd. Dus eigenlijk wil ik gewoon elke dag kolven wat er bij haar in gaat.
pi_89411344
Ja dat is het punt.. Leia drinkt alles :') als ze maar krijgt.. Ik heb de Swing, dus ook 2 standen ;) alleen doordat ik maandag overal in mijn hoofd mee bezig was, behalve het kolven ging het dus niet..

Heb nu bijna een liter in de vriezer en wil wel het dubbele.. En dan geregeld voedingen geven, zelf kolven en dan weer invriezen, zodat het bij blijft qua datum.. oudste nu erin is van half november :)

Maar dit is meer voor het bv/kolf topic geloof ik! :D
pi_89411737
precies :P
hier moeten jullie juichen om mijn draaiende zoon :P

en ik beloof dat dit de laatste keer is dat ik dit doe :P
pi_89411738
Ja die liter heb ik dus ook. Ik ga dus niet rouleren via de vriezer. Als ik straks te kort kom dan krijgt ze gewoon kunstvoeding bij en trek ik mijn productie weer omhoog. Maar als ik dat nu ga doen heb ik straks echt overproductie, en dat is minstens net zo vervelend als te weinig productie.
pi_89411767
Son, ik vind het heel knap van je ventje!
pi_89411886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:18 schreef Ticootje het volgende:
Son, ik vind het heel knap van je ventje!
goed zo ;)
ik ook :P
haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')