quote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
Niet snel genoeg geedit dusquote:Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Mereltje het volgende:
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
Vanochtend was ze wat vroeg wakker dus dacht laat ik het eens proberen, ze is alweer 4,5 maand. Maar laat het toch voorlopig nog maar even zitten en ga proberen haar wat meer melk te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Niet snel genoeg geedit dusKrijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
Maar wel een geruststelling dat ze gewoon groeit! Toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.
Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden
Dat is gewoon prima, hoor! Elise was tussen 4-8 weken ruim een kilo aangekomen en tussen 8-12 weken 800 gram. Dat is dus steeds minstens 200 gram per week maar daarmee is ze behoorlijk bovengemiddeld. Volgens mij doet jouw meisje het nu dus harstikke goed.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand.
Wat lief zegquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Orea het volgende:
Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDVze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
Doen wat er goed voelt voor jou! Babies kun je niet verwennen... Heeft ze behoefte aan veel tegen mama, kun je daar best aan toegeven. Maar je kleintje heeft ook de pech dat ze niet de eerste is en dus zal ze ook moeten leren dat ze af en toe even moet wachten. Dat klinkt heel hard, maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...
(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)
Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases(ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Lekker bij je houdenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...
(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)
Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases(ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:40 schreef pessie het volgende:
Tico succes met de regeldagen.
Suz dat klinkt inderdaad gezellig!
Orea welterusten!
Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
Ah, kijk aan! Ik hoop morgen ook stuwing te hebben, alhoewelquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
ja vond ik dus ookquote:
Nouja!!!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Troeta het volgende:
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo
Nee, en ze lulde maar wat,dat vind ik nog erger.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef pessie het volgende:
Troetadat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
diarree bij baby's is eigenlijk gekleurd water met mss wat stukjes poep er tussen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
Met borstvoeding weet je inderdaad niet wat erin gaat. Hier gaf de huisarts aan dat als er minder dan 2 keer per dag een goede plasluier was je weer aan de bel moet trekken. Beterschap!quote:Op donderdag 25 november 2010 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
Laten we het daar maar niet overhebben...quote:Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef Ticootje het volgende:
Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
Ach meis! Je hebt wel voldoende steun thuis? Ff lekker uithuilen enzo... Het voelt inderdaad zo kut als het gewoon niet lekker gaat.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Laten we het daar maar niet overhebben...
Maar, ik, noch mijn man, ga het trekken gedurende maanden 's nachts te kolven... Een week is ok, maar dan moet er wel verbetering zijn...quote:Op donderdag 25 november 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.quote:
Goed idee! Ga het dan proberen alhoewel...quote:Op donderdag 25 november 2010 21:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
Daarom draag ik geen oorbellen meerquote:Op vrijdag 26 november 2010 22:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat grijpen is leuk tot ze je haar/oorbellen/ketting vastgrijpen, vooral oorbellen is pijnlijk. haar vooral onhandig![]()
floris ligt tegenwoordig op zn zij op t kleed, ben benieuwd hoelang t duurt tot ie op zn buik draait...
en vooral ook niet loslaten dan hequote:Op vrijdag 26 november 2010 22:28 schreef Orea het volgende:
Oh Son, trouwens, wat knap! Floris al op zijn zijLeia begint wat te verschuiven op haar kleed.. Leg je haar recht neer, tref je haar even daarna schuin aan
en grijpen aan haar
AUW!
Haren vastpakken doet Elise ook, wat zijn ze dan sterk he?quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
dat grijpen is leuk tot ze je haar/oorbellen/ketting vastgrijpen, vooral oorbellen is pijnlijk. haar vooral onhandig![]()
floris ligt tegenwoordig op zn zij op t kleed, ben benieuwd hoelang t duurt tot ie op zn buik draait...
Hier ookquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:54 schreef Saffier het volgende:
Ze heeft wat nieuws; handjessoppenziet er heel lief uit natuurlijk maar ik vind het wel verwarrend... heb je nou nog honger of zit je te spelen met je handjes? Zuigbehoefte? Maar als ik dan borst/fles/speen aanbied spuugt ze die allemaal weer uit. Heel charmant een kokhalzende beeb aan je borst
Ik ga er dus gewoon vanuit dat ze lekker bezig is met haar handjes
Dat is echt goed! Als ik jou was zou ik dat vaker proberen!quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
![]()
![]()
Ik was in de stad, en in paniek omdat ik de tepelhoed vergeten was. Manlief zei, gewoon proberen aan te leggen, rustig blijven, en hij dronk
![]()
![]()
EEN VOLLEDIGE VOEDING
![]()
![]()
't Wordt ook in Nederland rond de -5 volgende week las ik, dus ook buiten zou ik wollen ondergoed aandoen. En lekker op een schapenvachtje jaquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:33 schreef Orea het volgende:
Roomsnoesinderdaad.. ik heb zitten twijfelen of ik een wollen romper + broekje voor Leia zou aanschaffen, maar ik ga het toch doen
ook gaat ze vanaf dit weekend lekker in haar bedje slapen óp haar schapenvacht
want anders is ze echt snel te koud. Alleen dat wollen spul is duur! Wat dat betreft zou even kunnen shoppen in de noordelijke landen wel fijn zijn (denemarken enzo
)
Goed zeg!quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:08 schreef pessie het volgende:
![]()
![]()
Ik was in de stad, en in paniek omdat ik de tepelhoed vergeten was. Manlief zei, gewoon proberen aan te leggen, rustig blijven, en hij dronk
![]()
![]()
EEN VOLLEDIGE VOEDING
![]()
![]()
Ik spreek voor mn beurt: Nathan was heel erg klein bij geboorte, ik meen 2500 gram. Hele kleine kindje hebben heel vaak flink moeite met het goed aanhappen, bij premature of dysmature kindjes is het vaak een goed hulpmiddel om ze toch aan de borst te krijgen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 19:12 schreef Cantare het volgende:
[..]
Goed zeg!
Waarom gebruik jij trouwens ook alweer tepelhoedjes?
Dankquote:Op zaterdag 27 november 2010 19:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik spreek voor mn beurt: Nathan was heel erg klein bij geboorte, ik meen 2500 gram. Hele kleine kindje hebben heel vaak flink moeite met het goed aanhappen, bij premature of dysmature kindjes is het vaak een goed hulpmiddel om ze toch aan de borst te krijgen.
daarom zijn t ook schoonmoedersquote:Op zondag 28 november 2010 22:24 schreef pessie het volgende:
Mijn schoonmoeder is echt lief, maar zelfs ik erger me soms.
Of onmogelijkquote:Op maandag 29 november 2010 09:17 schreef Hik het volgende:
Sowieso vind ik het lastig met de familie. Wij hebben allebei gescheiden ouders, dus iedereen tevreden houden qua bezoekjes is nogal tijdrovend.
Wat was z'n vorige gewicht?quote:Op maandag 29 november 2010 21:16 schreef pessie het volgende:
Orea fijn dat het meeviel!
We zijn heerlijk de stad in geweest met zn tweetjes. Lekker warme wantjes, een sjaal en een muts gekocht.
Nathan was 5670 gram op het cb!
Maandag: 5510quote:
En in wandelwagens wordt er vrijwel altijd een schapenvachtje gelegd, waar de kinderen dan op zitten/liggen. Dan worden ze dus met een dekentje van boven warm gehouden, en met het vachtje van onderen. Verkrijgbaar bij o.a. ikea (gewone decoratie zeg maarquote:Op maandag 29 november 2010 13:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe kleed ik mijn kind met (extreme) kou?!
Ongeacht of het nat of droog is buiten, is er 1 regel voor direct op je lichaam: wol. Dit geldt eigenlijk voor zowel kinderen als volwassenen. Wol isoleert even goed nat als droog. Daarom is wol perfect voor onder een skipak of gewone winterjas. Het beste is om een nauwzittende onderlaag te kiezen, ind e vorm van wollen ondergoed (shirt met lange mouwen en een legging/maillot). Al seen kind niet tegen wol kan, of als wol te duur is, dan zijn e rook synthetische alternatieven. (Hema heeft betaalbaar thermo-ondergoed voor volwassenen, vast ook voor kinderen)
Op niet hele koude dagen is het voldoende om slechts twee lagen te hebben, dus odnergoed en een trui/broek, en natuurlijk een jas. Als het echt koud is, dan is het verstandig onder de trui een extra wollen lag te doen, of een dunne fleecepully. Kijk bij fleece goed dat je wolfleece koopt of fleece met polyester. Dit weegt weinig, is erg beweeglijk, droogt snel en houdt de wamte goed vast. Gebruik het liefst geen katoen!
De buitenste laag (jas og skipak) moet wind- en waterdicht zijn om kou en vocht buiten te sluien. Maar het is ook belangrijk dat hete en ademende stof is, zodat er ook vocht naar buiten kan. Pak kinderen niet zo strak in dat ze zich niet meer kunnen bewegen, want dan is het lasting om het lichaam zelf warm te houden.
De meeste lichaamstemperatuur verlaat het lichaam via het hoofd. Daarom is ene geode muts erg belangrijk. Op koude winterdagen is het verstandig om twee lagen op het hoofd te hebben. Direkt op het hoofd is een dunne bivakmuts van wol of fleece het beste. Een wind- en waterdichte buitenste laag is extra belangrijk op natte en winderige dagen. Een muts met van die oorflappen (bij gebrek aan beter woord) is erg handig.
Kinderen krijgen snel koude handen en voeten. Wanten zijn daarom het liefst van twee lagen met wol of fleece aan de binnenkant, en een wind- en waterdichte buitenlaag. De schoenenkeus hangt af van sneeuw en temperatuur. Ligt er van die natte sneeuw op straat, dan zijn regenlaast achtige schoenen het handigst. Met koud en droog weer zijn gevoerde schoenen met een gore-tex achtig membraan aan te bevelen. Het is aan te raden wollen sollen aan te doen, en geen katoenen. Eventueel kan je ook een wollen zooltje in de schoenen doen.
Als het kouder is dan -10 is het niet aan te raden langer buiten te zijn dan absoluut noodzakelijk. Kinderen verdragen nou eenmaal minder koude dan volwassenen. De longen zijn er niet helemaal klaar voor. (weet hier zelf geen details van, maar het klinkt logisch haha). Voel regelmatig in het kind zijn nek en handen of het nog welt e doen is. Het voordeel van meerdere dunne lagen is dat je makkelijk een lag toe kan voegen of weg kan hale nom het behaaglijker te maken.
Tenslotte is het belangrijk om niet puur naar de temperatuur te kijken maar naar de gevoelstemperatuur. Als het bijvoorbeeld -10 is, en het waait 7 m/s, dan is de luchttemperatuur -25 En als het klimaat da nook nog vchtig is, voelt het nog kouder aan. In onderstaand schema staat dat verklaard. Het is dan wel in het Noors, maar het spreekt aardig voor zich denk ik.
[ afbeelding ]
Mocht een kind een droge huid krijgen, smeer dan een vette creme die geen water bevat.
Het is ook aan te raden een schapenvachtje (ikea) op de zitting van de kinderwagen te leggen.
Dus: wol, geen katoen, en meerdere lagen!
leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met truiquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:08 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft een romper met korte mouwen, een overhemd, een trui, een maillot en een broek aan. Ik heb een klein balletje![]()
Even een foto:quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met trui
Ik moet ook nog slofjes hebben voor Floris, want hij heeft nu alleen sokken, maar das toch best koud nu
meestal doen we ochtend een half uur tot 3 kwartier en smiddags zeker een uurquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef Ticootje het volgende:
Er is niets mis met koude wangetjes. Lekker gezond juist. Ik pak Leyla goed in, als we de hond uitlaten of jen gaan halen, maar die koude neus en wangen ontkom je niet aan. Je gaat geen uren wandelen toch? Binnen zijn de wangen en neus zo weer opgewarmd.
is toch ook wat ie gewend is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:26 schreef Ticootje het volgende:
Wat heeft mijn hond het slecht dan, ik wandel hooguit een 15 minuten.
Ik had altijd skipak, extra mutsje eronder en een dasje. En dan onder een dubbelgeslagen katoenen deken. Je kan de wollen deken er wel lekker onder doen. En een kruikje op die deken bij de voetjes.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:30 schreef pessie het volgende:
Tico succes met werken vandaag! Ik begreep alleen dat vandaag je man thuis bleef bij Leyla en Jen, 't is toch papadag?
Vandaag is het überkoud, toch wil ik heel graag naar het winkelcentrum. Als ik Nathan in een skipak hijs heeft hij dan nog de dubbelgeslagen wollen deken en de quilt en het dekje van de kinderwagen nodig? Tot nu toe heeft ie in de kinderwagen altijd een vestje aan en een muts op.
Papamiddag!quote:Op woensdag 1 december 2010 09:30 schreef pessie het volgende:
Tico succes met werken vandaag! Ik begreep alleen dat vandaag je man thuis bleef bij Leyla en Jen, 't is toch papadag?
Vandaag is het überkoud, toch wil ik heel graag naar het winkelcentrum. Als ik Nathan in een skipak hijs heeft hij dan nog de dubbelgeslagen wollen deken en de quilt en het dekje van de kinderwagen nodig? Tot nu toe heeft ie in de kinderwagen altijd een vestje aan en een muts op.
Oh wat heerlijk!quote:Op woensdag 1 december 2010 10:07 schreef Hik het volgende:
Wij hebben vrijdag date-night. Vriendin komt oppassen en wij gaan uit eten.
Vriendinnen hebben zelf kids, daar laat ik liever niet nog een extra bij met etenstijd. Schoonmoeder zal niet oppassen en moeder woont te ver. Verder heb ik al geen idee wat de gebruiksaanwijzing is van Nathan aangezien die elke 2 a 3 dagen volledig veranderd, hoe kan ik het dan vertellen aan een ander?quote:Op woensdag 1 december 2010 12:59 schreef Hik het volgende:
Kan je dat niet regelen dan Pessie? Ik heb veel geluk hoor met een ervaren vriendin die het reuze leuk vind weer eens met zo'n heel kleintje.
Hee, goed idee, een skipak... wij hebben er hier een voor de wintersport maar die kan ik Elise nu natuurlijk ook gewoon aantrekken. Dan gaan we zo even lekker naar buiten.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:07 schreef Hik het volgende:
Heb hier twee skipakken hangen, allebei veel te groot (kan ze waarschijnlijk in juli aan). Ik wil er ook wel even uit vandaag, maar in deze kleren?!
Iemand uit je kerk misschien?quote:Op woensdag 1 december 2010 13:35 schreef pessie het volgende:
[..]
Vriendinnen hebben zelf kids, daar laat ik liever niet nog een extra bij met etenstijd.
Gewoon zeggen dat ze goed op hem moeten letten: eten geven als 'ie honger heeft en in bed leggen als 'ie moe wordt. Dat moet toch wel lukken?quote:Verder heb ik al geen idee wat de gebruiksaanwijzing is van Nathan aangezien die elke 2 a 3 dagen volledig veranderd, hoe kan ik het dan vertellen aan een ander?
Als je nou steeds wat extra kolft dan kun je toch langzaam meer voorraad opbouwen? Of desnoods een keertje aanvullen met kv.quote:En ik kolf nooit een volledige voeding. Heb wel iets in de vriezer zitten maar dat is 1 voeding en dat is dus voor een echt noodgeval. Ik weet echt niet hoe het moet![]()
x2, da's wel een andere situatie, Shirley. Als je gaat bijvoeden dan leert je lichaam niet de juiste hoeveelheid melk aan te maken en houd je het tekort in stand.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:15 schreef Orea het volgende:
Het kan geen kwaad, maar als je nog even borstvoeding wilt blijven geven kun je hem beter aanleggen, anders heb je kans dat je productie gaat kelderen straksje productie is nog helemaal niet op hem afgestemd namelijk, dat duurt wel even (meer dan een paar weken in elk geval..)! Dus dat is iets om rekening mee te houden!
Dit was voor Shirley overigens
ze vond t ook vreemd. Ze had ook zoiets van: je belt omdat je je zorgen maakt, dus dan moet je ook goed te woord gestaan worden.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:04 schreef Troeta het volgende:
Wat zei ze over dat telefoontje Sonnetje? En je man!![]()
Heb je gezegd dat je voortaan telefonische updates wil?
Mex heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad, gaf geen kick,maar nu wel een beetje koorts.
Wat goed dat Leyla normale flessen drinkt.
Dat wol heel veel berichten terug is echt leuk! Ik heb voor in de wagen en de maxicosi een walloboo, is ook heerlijk warm en geen gekloot met dekentjes meer!
En nu word ik weer van de computer afgegooid door m'n vriend;)
goed zoquote:Op woensdag 1 december 2010 23:18 schreef Ticootje het volgende:
Son, ik vind het heel knap van je ventje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |