abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89339202
Goed zo Nathan! Lekker groeien jongen! :)
Cantare, hier nog een hoofd-optil-weigeraar. Ze kreunt een beetje, maar doet verder niet al te veel als ik haar op haar buikje leg. Maar volgens mijn babyboek kon ik dat ook pas met 3,5 maand, dus ik maak me nog geen zorgen ;)
Tico, ik duim mee dat Leyla volgende week genoeg gegroeid is!
Hik, balen van je jurkje... :{
Shirley, de eerste weken word je inderdaad helemaal opgeslokt door het moederschap. Hier reageren komt vanzelf wel weer ;) Fijn dat je kleine man het zo goed doet!
Barbabientje, zo klein en dik is ze toch helemaal niet? Anne was met 4 weken 54 cm en 4360 gram en dat was gewoon helemaal prima rond de middellijn van de curves. Vervelend dat ze al een afmatting zag. Kan denk ik inderdaad geen kwaad om het even met de osteopaat te bespreken!

Ik heb hier de laatste weken bewust niet zoveel gepost, omdat ik gewoon niet zo lekker in mijn vel zat. Sinds een ruime week gaat het echter heel erg goed met me. Ik kan mijn overbezorgdheid loslaten en gewoon heerlijk genieten van mijn mooie meisje dat al zó groot is!
Alle kleertjes in maat 56 zijn inmiddels echt te klein en ook haar eerste slaapzakje past niet meer. Ze is echt de lengte in aan het schieten! En ze gaat steeds meer lachen en reageren!
Ik heb haar de afgelopen dagen ook al een aantal keer gefascineerd naar haar handje zien kijken, zo schattig! Ik ben helemaal verliefd op haar! O+
pi_89342009
Hoe dik pakken jullie je kleintje in met dit weer? Isa is nu bijna 11 weken en ik ga het liefste geen eens naar buiten met dr in deze kou, maar goed dan moeten we de hele winter binnen blijven haha. Met de kinderwagen dan he? Het is ongeveer 10 minuten heen en 10 minuten terug. Ik dacht aan haar normale kleertjes, dik jasje aan, mutsje op en 2 dekentjes?
Maar dan nog...die kou in dr gezichtje :{
pi_89342175
Noa, dit schreef ik laatst in het dreumestopic. Ik woon in Noorwegen en dit is wat er hier aangeraden wordt voor kinderen:

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:14 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe kleed ik mijn kind met (extreme) kou?!

Ongeacht of het nat of droog is buiten, is er 1 regel voor direct op je lichaam: wol. Dit geldt eigenlijk voor zowel kinderen als volwassenen. Wol isoleert even goed nat als droog. Daarom is wol perfect voor onder een skipak of gewone winterjas. Het beste is om een nauwzittende onderlaag te kiezen, ind e vorm van wollen ondergoed (shirt met lange mouwen en een legging/maillot). Al seen kind niet tegen wol kan, of als wol te duur is, dan zijn e rook synthetische alternatieven. (Hema heeft betaalbaar thermo-ondergoed voor volwassenen, vast ook voor kinderen)

Op niet hele koude dagen is het voldoende om slechts twee lagen te hebben, dus odnergoed en een trui/broek, en natuurlijk een jas. Als het echt koud is, dan is het verstandig onder de trui een extra wollen lag te doen, of een dunne fleecepully. Kijk bij fleece goed dat je wolfleece koopt of fleece met polyester. Dit weegt weinig, is erg beweeglijk, droogt snel en houdt de wamte goed vast. Gebruik het liefst geen katoen!

De buitenste laag (jas og skipak) moet wind- en waterdicht zijn om kou en vocht buiten te sluien. Maar het is ook belangrijk dat hete en ademende stof is, zodat er ook vocht naar buiten kan. Pak kinderen niet zo strak in dat ze zich niet meer kunnen bewegen, want dan is het lasting om het lichaam zelf warm te houden.

De meeste lichaamstemperatuur verlaat het lichaam via het hoofd. Daarom is ene geode muts erg belangrijk. Op koude winterdagen is het verstandig om twee lagen op het hoofd te hebben. Direkt op het hoofd is een dunne bivakmuts van wol of fleece het beste. Een wind- en waterdichte buitenste laag is extra belangrijk op natte en winderige dagen. Een muts met van die oorflappen (bij gebrek aan beter woord :D) is erg handig.

Kinderen krijgen snel koude handen en voeten. Wanten zijn daarom het liefst van twee lagen met wol of fleece aan de binnenkant, en een wind- en waterdichte buitenlaag. De schoenenkeus hangt af van sneeuw en temperatuur. Ligt er van die natte sneeuw op straat, dan zijn regenlaast achtige schoenen het handigst. Met koud en droog weer zijn gevoerde schoenen met een gore-tex achtig membraan aan te bevelen. Het is aan te raden wollen sollen aan te doen, en geen katoenen. Eventueel kan je ook een wollen zooltje in de schoenen doen.

Als het kouder is dan -10 is het niet aan te raden langer buiten te zijn dan absoluut noodzakelijk. Kinderen verdragen nou eenmaal minder koude dan volwassenen. De longen zijn er niet helemaal klaar voor. (weet hier zelf geen details van, maar het klinkt logisch haha). Voel regelmatig in het kind zijn nek en handen of het nog welt e doen is. Het voordeel van meerdere dunne lagen is dat je makkelijk een lag toe kan voegen of weg kan hale nom het behaaglijker te maken.

Tenslotte is het belangrijk om niet puur naar de temperatuur te kijken maar naar de gevoelstemperatuur. Als het bijvoorbeeld -10 is, en het waait 7 m/s, dan is de luchttemperatuur -25 En als het klimaat da nook nog vchtig is, voelt het nog kouder aan. In onderstaand schema staat dat verklaard. Het is dan wel in het Noors, maar het spreekt aardig voor zich denk ik.

[ afbeelding ]

Mocht een kind een droge huid krijgen, smeer dan een vette creme die geen water bevat.
Het is ook aan te raden een schapenvachtje (ikea) op de zitting van de kinderwagen te leggen.

Dus: wol, geen katoen, en meerdere lagen!

En in wandelwagens wordt er vrijwel altijd een schapenvachtje gelegd, waar de kinderen dan op zitten/liggen. Dan worden ze dus met een dekentje van boven warm gehouden, en met het vachtje van onderen. Verkrijgbaar bij o.a. ikea (gewone decoratie zeg maar :D)
pi_89345416
barba, wat stom dat ze zeggen dat ze te klein en te dik is, alsof dat nu wat zegt.
floris was met 1maand 4820 en 54cm.

en kwa kleding, floris heeft vandaag een romper met lange mouwen, t-shirt, maillot, broek en sokken aan. en buiten dus jas en muts en deken in de wagen
die kleintjes kunnen wel wat hebben hoor :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:08:38 #230
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89346702
Nathan heeft een romper met korte mouwen, een overhemd, een trui, een maillot en een broek aan. Ik heb een klein balletje O+
pi_89346989
Wij zijn net met Leia gaan wandelen O+

Leia had romper lange mouwen, t-shirt lange mouwen, maillot, pakje van de Hema O+ en a@pies aan, mutsje nog onder de capuchon van het pakje. In de wollen draagdoek tegen me aan, draagjas erover heen... Kind kookte bijna toen we terugkwamen :D

Ze had helemaal lekker rode wangen O+ en heeft nog even heerlijk liggen tukken onderweg.. Frisse lucht doet goed :Y

En thuis heeft ze gewoon het normale aan, romper, shirt en vestje en bijv. jogging of spijkerbroek (en sokken natuurlijk)...

Ik ben kapot! :D vannacht ging ze het missen van mama even inhalen geloof ik ;) wij gingen om 11 uur naar bed en om 1.30 kwam ze.. en daarna om 4 uur en toen wilde ze écht niet meer slapen.. gelukkig heb ik vanmorgen nog een paar uurtjes kunnen pakken (M. was nog vrij omdat ik eigenlijk nog training zou hebben vandaag) maar jemig.. ik zie eruit als een spook! Wat dat betreft kijk ik best wel een beetje tegen januari op..wordt best even pittig weer aan het werk straks...
pi_89348053
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:08 schreef pessie het volgende:
Nathan heeft een romper met korte mouwen, een overhemd, een trui, een maillot en een broek aan. Ik heb een klein balletje O+
leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met trui :D

Ik moet ook nog slofjes hebben voor Floris, want hij heeft nu alleen sokken, maar das toch best koud nu :)
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:25:12 #233
259886 pessie
pi_89349679
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:43 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

leuk is dat he! Ik heb ook een paar overhemdjes met trui :D

Ik moet ook nog slofjes hebben voor Floris, want hij heeft nu alleen sokken, maar das toch best koud nu :)
Even een foto:

Mn Beppe is 89 geworden vandaag, we waren op visite!

Nathan heeft ook Oxxy's, die heeft ie al wel eens aan, al zijn ze nog te groot.
pi_89350893
Toen ik gisteren met Anne naar buiten ging had ze gewoon kleertjes aan, winterjas en dan onder een deken en laken in de kinderwagen. Morgen is de gevoelstemp. -15 en dan trek ik haar een skipak aan :)

Mooie foto Pessie, ik vind Nathan ook al zo groot, en dat voor zo'n kleintje! ;)
Als ik zulke foto's zie ben ik heel blij dat ik tenminste nog 3 foto's heb waar Anne met mijn oma opstaat. En als ik bij mijn andere oma ben (die nu in het ziekenhuis ligt) maak ik ook altijd foto's.
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:51:14 #235
259886 pessie
pi_89352670
Ik heb helaas nog geen foto's met mn Grootvader. Hij is afgelopen donderdag raar gevallen waardoor hij zn neus er bijna helemaal af had liggen. Hij was nogal bont en blauw in zn gezicht vandaag. Hij heeft het overleefd, dat wel voor een man van bijna 87!
  dinsdag 30 november 2010 @ 18:51:55 #236
259886 pessie
pi_89352694
Oh ja Orea, je weet toch, met dragen: Boven de 0 graden kids geen jas aan, en daaronder wel. Misschien had je iets te veel lagen ;)
pi_89352727
Hoi

Ik kom me melden *O*
pi_89352988
Welkom! Hoe gaat het met jullie?
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:06:12 #239
259886 pessie
pi_89353353
Pvoes welkom!
pi_89354227
Ik ga juist elke dag naar buiten met Leyla, zolang het niet regent. Ik trek haar gewoon een dik winterpak aan, en in de trapzak van fleece.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_89355376
Zo boterhammen gesmeerd, kolftas klaar, laptoptas klaar; morgen moet ik weer aan het werk. 18 weken thuis geweest, maar het voelt veel korter. Aan de ene kant vind ik het heel spannend om Leyla bij m achter te laten, aan de andere kant ben ik echt toe aan slap ouwehoeren met m'n collega's.
pi_89355601
Oh spannend ticootje! Maar kan me ook wel voorstellen dat je er weer aan toe bent om gezellig te kletsen met je collega's.
Ik ben nu ook 18 weken thuis, maar heb nog 6 weken te gaan. Ben heel benieuwd hoe ik het dan ga vinden om weer te gaan werken.
pi_89355731
Ik heb nog zat verlofdagen. Die wil ik het liefste meenemen naar volgend jaar. Ik hoef deze week maar 2 dagen, volgende week 3 dagen en dan 2 weken 4 dagen en dan ben ik weer een weekje vrij.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:13:06 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_89356579
Tessa lachte net zó lief bewust naar me, heel lang achter elkaar ook... echt oogcontact. Zo bijzonder is zo'n eerste keer écht bewust! Ze heeft al veel vaker gelachen (in de kraamweek zelfs al, als ze wakker was, maar toch leek dat meer op stuipjes dan op een bewuste lach) maar nu was het wel anders vond ik! O+ zo ontzettend lief...
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:52:05 #245
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358471
Veel succes en plezier morgen Tico! Zo'n eerste dag is toch raar vond ik :Y
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:52:57 #246
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89358517
Pvoesss welkom! Hoe heet de kleine spruit?

Suzanna een eerste lachje O+ zo bijzonder O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89361269
Lief zo'n eerste lachje O+

Pvoes, welkom!

Pessie leuk die kleertjes idd! En wat Fannetje al zei: wat lijkt ie groot! Terwijl hij dat niet eens is :D

Tico, succes morgen!

Morgen moeten we weer naar t cb..laatste keer prikjes, nou ja voorlopig laatste keer :) Ben benieuwd wat ie weegt en hoe lang hij is!
pi_89362087
tico succes morgen

pvoes welkom hier!

pessie gefeliciteerd met jullie beppe en wat een lieve foto!

suzanna heerlijk he zo'n lachje

orea op naar een betere nacht

sonnetje succes bij het cb, ben benieuwd hoe floris gegroeit is

wat betreft de kou, hoe doen jullie dat verder met het gezichtje
de rest zit goed ingepakt bij mij, over kleren een jasje, in draagzak muts op en onder bij mij in mn jas, maar haar wangen zijn zoooo koud...
en de hond zal morgen ook uit moeten (kan er nu al tegenop zien)
pi_89362102
Pvoes welkom hier, hoe gaat het??

Pessie grote jongen al die Nathan :)

Succes morgen met werken Tico, zal wel lekker veel bijkletsen zijn ;)

Gelukkig Sonnetje ben je voorlopig na de prikjes van morgen weer even klaar. Wij moeten volgende week weer.

Fannetje fijn dat je weer beter in je vel zit. Het is niet niks natuurlijk moeder zijn :)

Hier komen de eerste tandjes langzaam door volgens de kdv, maar heb ze nog niet gezien :') Morgen lekker vrij *O*
pi_89362271
Draculettetje ik gebruik Kruidvat Baby Crème voor Schrale Wangetjes, Femke heeft lekkere appelwangetjes :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')