abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 11:27:26 #176
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89290787
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 12:13 schreef miss_sly het volgende:

Echt zonder huilen zal het slapen hier voorlopig niet zijn, want dat hoort er bij Senna ook wel een beetje bij. Net zoals ze nog steeds altijd huilend wakker wordt, uit welk slaapje dan ook.
Ik herken dit heel goed, Roy moet ook altijd huilen voordat hij gaat slapen, de ene keer 10 min de andere keer met gemak een half uur.

En zodra hij wakker word is het ook gelijk huilen.

We reageren er wel altijd op, maar gaan niet gelijk kijken bij Roy, als Roy na max een half uur nog steeds heel overstuur huilt dan gaan we kijken.
een aai over de bol een kus en weer weg.
de ene keer is het daarna vrij snel stil de andere keer gaat Roy nog een tijdje door, lukt het na een uurtje nog niet dan halen we hem eruit.

Wij eten tussen half 6 en 6 uur in de avond, dan is het daarna nog heel even spelen tot 7 uur en dan pyama aan, tandjes poetsen, dan naar boven, daar even langs de eendjes aan zijn plafond, langs zijn luchtballon boven zijn bed, en dan kus knuffel muziekje aan en dan rustig weglopen en ganglicht aan.
Dit is elke avond het zelfde ritueel.

Miss een flesje voor het slapen gaan kan toch geen kwaad?
Ik zag dat bij m'n schoonzus ook, haar zoontje krijgt tot op heden nog steeds een klein flesje melk voordat hij naar bed gaat.
Heeft hij ook nodig anders gaat hij niet slapen.
s6 ermee in elk geval.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 29 november 2010 @ 11:31:53 #177
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89290885
over het aankleden nu in de vrieskou,
Roy draagt een romper met lange mouwen, daarover zijn broek (nu vooral gevoerde broeken) en een truitje, en sokken.
Gaan we naar buiten dan hebben we een fijne niet stugge en een met fleecewol gevoerde jas, een muts op zijn bol, handschoentjes aan, en heb van die fijne laarsjes met wol binnenin voor op de fiets of de wandelwagen.
de voetenzak ligt ergens op zolder, en moet ik echt zoeken als het idd steeds kouder word.
pi_89291088
Nijna! :D Wat grappig dat ze dat zelf zo leuk vindt. Ik vind het zo wonderlijk dat ze zich op een bepaald moment bewust worden van dat soort dingen. Ivan houdt zich totaal niet bezig met hetgeen hij aan heeft (tenzij het sokken zijn, want die zijn leuk om mee te spelen). Dat is echt een groot verschil tussen de kleine en grote dreumesen!

Ivan huilde altijd voor het slapen, ineens was hij ermee gestopt, ineens begon hij weer en nu is het weer helemaal weg. Hij lacht tegenwoordig zelfs net voor het slapen gaan. :? Vooral de luchtzoentjes die ik geef vindt hij hilarisch (het bukken om hem een kusje te geven gaat me niet meer zo goed af, dus de luchtkusjes zijn uit nood geboren maar blijken een groot succes). We hebben niets veranderd aan het bedritueel, dus ik weet ook niet waarom hij zich nu wel op z'n gemak voelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89291215
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 09:18 schreef Nijna het volgende:
Oeke, hoe heeft hij verder geslapen? Wel wat later wakker vanmorgen?
Kan het niet gewoon een periode zijn... misschien tandjes aan het rommelen of wat dan ook?
Vervelend van je oor :*
Hij werd om 5.45 wakker maar viel gelukkig weer in slaap met de speen.
Tot 8 uur.
Tegen die tijd waren P. en ik allang wakker ontregeld als we zijn.
P. ging maar eens kijken of het kind het nog deed.
Wat dat is met brinta? Ik denk meer voedsel->meer energie->wakker!
Ofzo.
Maar ik wil liever geen kind dat pas om 22.30 naar bed gaat. Dan liever vroeg op. :D

Wat betreft aankleden, ik heb begrepen, 1 laag meer dan jezelf aan hebt.
Voor de winter wil ik weer een wol-zijden romper kopen net als vorig jaar, daar hebben we zoveel plezier van gehad. Wel duur, maar gewoon heel lekker.
Ik wil ook een lange onderbroek van wol/zijde erbij kopen.
De combinatie is heel fijn:
Wol houdt warm en is water- en vuilafstotend en de natuurlijke lanoline heeft een antibacteriële werking. Zijde balsemt en beschermt, net als de cocon dat doet voor de vlinder.

Iris, wat een mooie prinses ben jij! O+

Dat pak heeft Orea, Twinkly. Het zag er erg lekker uit. Ik houd zelf helemaal niet van fleece en zal ook niet zo snel zoiets kopen. Maar dit zag er goed uit!

Tess, wat goed van jou! Gewoon een zin! :D
Ko zei vanochtend ook een zin: Mama, papa, beebie. Papa vond het zijn eerste zin. :')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89291255
Niels vindt zijn sokken en wasbare luiers erg leuk om mee te spelen :D Aan de luiers zit klittenband: erg leuk om los te trekken }:|

Bar, Miss_Sly geeft pyjamapap voor het slapengaan :) Ze probeert de borstvoeding 's avonds en 's nachts af te bouwen.

Pff, ik was hier net wel erg blij dat ik wel altijd ga kijken als Niels begint te huilen. Hij lag achterstevoren en met zijn hoofd onder de deken :X
Die deken is nog steeds geen succes dus helaas en hij wordt ' nachts zowel wakker van de kou als van de deken -O- Gisteravond werd hij wakker omdat hij het juist te warm had, dus wat laagjes afgepeld, maar toen had hij het 's nachts weer zo koud dat ik hem tegen mij aan op moest warmen.
Echt zo lastig -O-
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 29 november 2010 @ 11:43:19 #181
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89291272
Amber je gaat echt hard meid ;) maar wat wil je met een grote zus die jou ook vast veel helpt daarmee ;)

Iris de Prinses O+

Ivan Roy geeft je groot gelijk wat die sokken betrefd ;)
Die gaan het eerst weer uit en dat is lachen hoor :D
pi_89291340
Oeke, ik houd eigenlijk ook helemaal niet van polyesterfleece, ik vind het een vies stofje. Maar ik weet niet zo goed wat voor alternatief er is, wolfleece is erg duur helaas
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89291382
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:41 schreef oeke het volgende:

Wat dat is met brinta? Ik denk meer voedsel->meer energie->wakker!
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?

quote:
Wat betreft aankleden, ik heb begrepen, 1 laag meer dan jezelf aan hebt.
Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.

Wol klinkt trouwens wel ontzettend fijn!
pi_89291403
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:13 schreef Vicky het volgende:
:o mijn dochter zei een zinnetje van 3 woorden! :o
mama, tinku op! O+ :D
Vergeet ik hier nog op te reageren, terwijl het zo ontzettend knap is!
  maandag 29 november 2010 @ 11:48:18 #185
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_89291440
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:42 schreef Twinkly het volgende:
|

Pff, ik was hier net wel erg blij dat ik wel altijd ga kijken als Niels begint te huilen. Hij lag achterstevoren en met zijn hoofd onder de deken :X

Hehe Niels toch je mama niet zo laten schrikken hoor ;)

Twinkle, ik snap het hoor als je wel gelijk gaat kijken, zou ik normaal gezien ook doen, ware het niet dat Roy er echt een spelletje van kan maken, dus wij zijn er mee op gehouden.
En het is zo dat Roy het huilen nodig heeft om de dag te verwerken, het is echt zijn mannier om er mee bezig te zijn.
Niet echt de fijnste reden, maar we doen er weinig aan.
Toen hij nog een kleine baby was, was hij een huilbaby en hebben wij hier training in gehad om er goed mee om te leren gaan, waar we best wel blij om zijn.
pi_89291610
Wat eng, Twinkly! En wat lastig dat het zo precies ligt bij Niels.
Eerste te warm en dan weer te koud. Moeilijk om op te anticiperen lijkt me.
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
Is het mogelijk dat het misschien wat zwaar verteerbaar is voor hem?
Ach, misschien ligt het niet aan die ene lepel brinta, en is het makkelijk het daarop te schuiven. Alleen het is zo typisch dat hij normaal tussen 7 en 9 altijd lekker gaat slapen en nu ineens tot laat wakker blijft. Klaarwakker.
quote:
Ik vind dat een beetje een flauwe richtlijn, want ik ben een koukleum en Ivans vader is dat niet. Wij hebben dus nooit dezelfde hoeveelheid lagen aan. Ivan lijkt meer op zijn vader en heeft vaak zelfs iets minder aan dan ik. Maar nu ik zwanger ben, lijk ik wel immuun voor kou.

Wol klinkt trouwens wel ontzettend fijn!
Het is ook een flauwe richtlijn. Ik zelf kijk naar wat ik aantrek, en dan gok ik wat Ko lekker vind. Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.
Dus het blijft een moeilijke kwestie.
Die wol/zijden dingen reguleren het zelf. Je wordt nooit te warm, tenzij je absurd veel aan doet en de warmte niet afgevoerd kan worden.
pi_89292166
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:52 schreef oeke het volgende:
Te warm is namelijk ook echt niet fijn, en soms is een beetje kou ook wel lekker.
Dus het blijft een moeilijke kwestie.
Ja, dat is ook heel waar! En ik probeer er bijvoorbeeld op te letten dat ik niet alles bedek zodat hij zijn warmte wel kwijt kan. Als je betere materialen gebruikt dan lijkt me dat ook minder een issue, maar daar heb ik helaas geen verstand van. (Ik ben dus ook erg geïnteresseerd in je verhaal, Roomsnoes!)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 12:40:45 #188
5428 crew  miss_sly
pi_89293253
De eerste volzin van Tess *O*

oeke, waar had jij dar wol/zijden spul gekocht? Ik wil toch ook maar zoiets voor Senna kopen. Dan maar wat duurder, maar net als de puckabag geloof ik wel dat het zijn nut heeft en het geld waard is.

twinkly misschien voor jullie ook een optie, een puckabag? minder problemen met (te) warm en koud.

Bar, Senna huilt bij het naar bed gaan wel eens, maar we gaan wel snel weer terug, hooguit 5 minuten. Het meest vreemde vind ik gewoon dat Senna altijd huilend wakker wordt. We gaan altijd meteen, er is niets aan de hand, maar die leuke berichtjes van mensen dat hun kind kletsend ofzo wakker wordt, dat herken ik niet en dat vind ik erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 12:47:12 #189
5428 crew  miss_sly
pi_89293458
We kregen net een compliment in de Vomar. Senna zat heel rustig in het winkelwagentje, te kijken anar de kassiere en de mevrouw achter ons zei: wat een lief rustig kind. En ze zit zo lief te observeren. O kijk dan, ze zwaait ook nog zo schattig O+

Senna is niet altijd zo lief en rustig, hoor, maar toch leuk :D
pi_89293676
Miss, Finn werd ook altijd huilend wakker, maar sinds hij over is op 1 slaapje overdag en dan ook meteen een slaapje van 2-3 uur wordt hij niet meer huilend wakker maar is hij lekker aan het kletsen!

Leuk zo'n compliment :)

Tess wat goed!!

Finn heeft gisteren zo bizar veel geslapen eerst 's nachts van 19.30 tot 10.00 uur :o Overdag ook nog eens 2 uur en gewoon weer om 20.00uur naar bed! Hij zal het wel nodig hebben! Vanochtend was hij om 08.00uur wakker, ook netjes!
pi_89293943
Finn wat kun jij lekker slapen zeg!

Niels is nog lang niet aan 1 slaapje toe, komt vast ook omdat hij 's nachts nog veel en lang wakker kan worden. Gisteren heeft hij zelfs 3 keer geslapen :o

Miss_Sly wat leuk dat je een complimentje kreeg! Ik vind het nog steeds zo leuk om met Niels ergens te zijn, dan voel ik me zo trots, helemaal als ik een opmerking over hem krijg :D
Die Puckabag zou echt ideaal zijn denk ik, maar we hebben daar het geld gewoon niet voor nu. Ik hoop nog een goedkope op Marktplaats te vinden ooit :)
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:10:55 #192
5428 crew  miss_sly
pi_89294286
FTA Senna doet ook wel eens een slaapje op een dag, maar dat verandert niets. Ik hoop eigenlijk dat het leren slapen ervoor zorgt dat ze werkelijk uitgerust is en misschien dat dat dan verschil maakt.

twinkly, ja, dat heb ik dus ook :D het is en blijft toch zo bijzonder en zo geweldig, je eigen kind O+
En de puckabag is ook duur, dus het is echt wel iets waar je geld voor moet hebben. Maar idd via MP, daar had Vlindur er toch ook een gekocht?

Senna loopt trouwens heel veel te zingen tegenwoordig: pikkepokkepikke, of joppejoppejoppe, ikpikpok, nou ja, allerlei variaties op dat thema, regelmatig ook nog even op haar eigen borst/bik tikkend met twee vingertjes O+ echt zo cute O+
  maandag 29 november 2010 @ 13:11:10 #193
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89294299
Wat goed van Tess, Vick!

Ik had zelf altijd begrepen dat je de kinderen net als jezelf moet kleden.
Ik doe dat dan ook, tenzij Morris stil in de wagen zit ofzo, dan gaat er een voetenzak omheen.
Musten en wanten wil hij niet aan, dus dan doe ik zijn handen in zijn jas. Gaat ook goed. En zijn haardos houdt 'm ook wel warm. Ik wil alleen voor als het echt echt koud wordt even kijken naar zo'n bivakmuts die je over je hoofd kan doen.

En ik heb zaterdag sneeuwlaarzen gekocht voor de kinderen. Dat gebeurt me niet nog een keer, dat ze uitverkocht zijn.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89294412
Hoe kleed ik mijn kind met (extreme) kou?!

Ongeacht of het nat of droog is buiten, is er 1 regel voor direct op je lichaam: wol. Dit geldt eigenlijk voor zowel kinderen als volwassenen. Wol isoleert even goed nat als droog. Daarom is wol perfect voor onder een skipak of gewone winterjas. Het beste is om een nauwzittende onderlaag te kiezen, ind e vorm van wollen ondergoed (shirt met lange mouwen en een legging/maillot). Al seen kind niet tegen wol kan, of als wol te duur is, dan zijn e rook synthetische alternatieven. (Hema heeft betaalbaar thermo-ondergoed voor volwassenen, vast ook voor kinderen)

Op niet hele koude dagen is het voldoende om slechts twee lagen te hebben, dus odnergoed en een trui/broek, en natuurlijk een jas. Als het echt koud is, dan is het verstandig onder de trui een extra wollen lag te doen, of een dunne fleecepully. Kijk bij fleece goed dat je wolfleece koopt of fleece met polyester. Dit weegt weinig, is erg beweeglijk, droogt snel en houdt de wamte goed vast. Gebruik het liefst geen katoen!

De buitenste laag (jas og skipak) moet wind- en waterdicht zijn om kou en vocht buiten te sluien. Maar het is ook belangrijk dat hete en ademende stof is, zodat er ook vocht naar buiten kan. Pak kinderen niet zo strak in dat ze zich niet meer kunnen bewegen, want dan is het lasting om het lichaam zelf warm te houden.

De meeste lichaamstemperatuur verlaat het lichaam via het hoofd. Daarom is ene geode muts erg belangrijk. Op koude winterdagen is het verstandig om twee lagen op het hoofd te hebben. Direkt op het hoofd is een dunne bivakmuts van wol of fleece het beste. Een wind- en waterdichte buitenste laag is extra belangrijk op natte en winderige dagen. Een muts met van die oorflappen (bij gebrek aan beter woord :D) is erg handig.

Kinderen krijgen snel koude handen en voeten. Wanten zijn daarom het liefst van twee lagen met wol of fleece aan de binnenkant, en een wind- en waterdichte buitenlaag. De schoenenkeus hangt af van sneeuw en temperatuur. Ligt er van die natte sneeuw op straat, dan zijn regenlaast achtige schoenen het handigst. Met koud en droog weer zijn gevoerde schoenen met een gore-tex achtig membraan aan te bevelen. Het is aan te raden wollen sollen aan te doen, en geen katoenen. Eventueel kan je ook een wollen zooltje in de schoenen doen.

Als het kouder is dan -10 is het niet aan te raden langer buiten te zijn dan absoluut noodzakelijk. Kinderen verdragen nou eenmaal minder koude dan volwassenen. De longen zijn er niet helemaal klaar voor. (weet hier zelf geen details van, maar het klinkt logisch haha). Voel regelmatig in het kind zijn nek en handen of het nog welt e doen is. Het voordeel van meerdere dunne lagen is dat je makkelijk een lag toe kan voegen of weg kan hale nom het behaaglijker te maken.

Tenslotte is het belangrijk om niet puur naar de temperatuur te kijken maar naar de gevoelstemperatuur. Als het bijvoorbeeld -10 is, en het waait 7 m/s, dan is de luchttemperatuur -25 En als het klimaat da nook nog vchtig is, voelt het nog kouder aan. In onderstaand schema staat dat verklaard. Het is dan wel in het Noors, maar het spreekt aardig voor zich denk ik.

Mocht een kind een droge huid krijgen, smeer dane en crème die geen vet en water bevat.
Het is ook aan te raden een schapenvachtje (ikea) op de zitting van de kinderwagen te leggen.

Dus: wol, geen katoen, en meerdere lagen!
(dit zijn tips die algemeen gelden hier, en worden ondersteund door allerlei gezondheidsorganisaties. Ik hoop dat de zinnen een beetje lopen, als ik vertaal wordt het vaak wat krakkemikkig :D)

Oh en wat betreft het aanhouden van wantjes: dat is een ramp. Het helpt vaal om eerst de wantjes aan te doen, en dan de jas. Dan zitten ze zeg maar 'vast' onder de jas. Maar ja, écht helpen doet het niet :D
pi_89294572
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef miss_sly het volgende:
oeke, waar had jij dar wol/zijden spul gekocht? Ik wil toch ook maar zoiets voor Senna kopen. Dan maar wat duurder, maar net als de puckabag geloof ik wel dat het zijn nut heeft en het geld waard is.
Ik heb het de eerste keer in de Zaailing gekocht, een antroposofische kinderwinkel in zuid. Maar ik heb ook wat websites. Ik zal het even in het kleertjestopic posten.
Fijn is dat he, zo'n compliment. Dan kun je gloeien van trots!

Finn, slaapkopje! O+

Maar Twinkly, is je probleem niet dat het aan het begin van de avond te warm is en in de nacht te koud?
Daar kun je dan niet veel in varieren met een slaapzak toch? Althans ik zou denk ik, eerder een (extra) dekentje over hem heen leggen als ik zelf naar bed ga ipv een extra laag in de slaapzak te ritsen.

Morris met al zijn mooie krullen heeft geen extra muts nodig nu inderdaad. :D
pi_89294818
Tess, knapperd!!!

Claudia, ik denk dat het "leuk vinden" ook komt omdat grote zus erg bezig is met verkleden hoor.
Mirte was er op deze leeftijd volgens mij niet zo mee bezig.

Ko, ook al meerdere woordjes aan elkaar aan het plakken :)

Twinkly, wat lastig he om dan de juiste balans te vinden tussen te warm en te koud... Hier ook geen dekentje, want die kleine draait alle kanten op in bed!

Miss Sly, hier was het eerder ook vaak huilend wakker, nu nog steeds wel maar soms ligt ze ook wat te kletsen en soms mopperen.
Senna O+ wat heb jij je voorbeeldig gedragen, :)
Fake it till you make it...
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:35:22 #197
5428 crew  miss_sly
pi_89295166
En Senna zegt 'beer' maar dan meer 'biar' zoals in 'biatch' :')
pi_89295182
Senna wat schattig! O+

Finn doet dat met neus, dat is bij hem nois.

Ik had dus inderdaad ook het idee dat het huilend wakker worden door het niet uitgeslapen zijn.
pi_89295209
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!! _O_ Ik ga het in een documentje opslaan :)
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
pi_89295252
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:36 schreef Twinkly het volgende:
Oh wow Roomsnoes, bedankt voor het vertalen!! _O_ Ik ga het in een documentje opslaan :)
Maar, bij een droge huid een creme die geen water en vet bevat? Wat voor creme dan wel?
Ja, dat vroeg ik me ook al af!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')