abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88639029
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 68

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 24-11-2010 08:11:32 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88640854
Geen lijstje van de baby's? ;(
pi_88641101
Dat zal nog wel komen ;)

Troeta, je vroeg of Anne al lang zo goed slaapt. Nou, eigenlijk al vanaf haar tweede week. Toen was het eerst van ongeveer 23.30 tot 6.00/6.30 en dat werd steeds langer. Nu moeten we haar dus meestal wakker maken, want uit zichzelf wordt ze vaak pas na negenen wakker en dan krijg ik er geen vijf voedingen meer in. Best lekker, zo'n slapertje :) Overigens vertikt ze het overdag echt om in haar bedje te slapen (dan kan ik echt 10 x terug om een speen te geven en om haar vervolgens krijsend er weer uit te halen), maar 's avonds is het echt nooit een probleem. Kusje, licht uit, deur dicht en we horen haar niet meer :o
pi_88641200
Lijstje doe ik vanavond even op de pc.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:50:39 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88641889
Tico fijn dat het de positieve kant op lijkt te gaan!

Hier 's nachts ook geen problemen met slapen, overdag en 's avonds wel. Maar ja, nachtrust boven avondrust toch ;)
pi_88644234
Hoe doen jullie dat overdag en 's avonds met slapen?

Tot nu toe heb ik Anne telkens overdag in de kinderwagen beneden laten slapen, maar nu ik merk dat ze daar steeds slechter slaapt wil ik haar eigenlijk gewoon in haar eigen bedje laten slapen. Maar dat heb ik nu een paar keer geprobeerd ('s middags) en elke keer is het net zo lang huilen tot ik haar weer uit haar bedje haal.

Nu wil ik het eens 's avonds proberen, maar moet ik dan het licht in haar kamer gewoon uit doen? Ik ben bang dat ze dan denkt dat het nacht is en niet meer komt voor de laatste voeding. Dat ik haar dan wakker zou moeten maken is op zich niet zo'n ramp, maar wel als ze daarna níet meer wil slapen.

Hmm, nu ik het zo opschrijf lijkt me er niet veel anders opzitten dan het gewoon uit te proberen :')
pi_88644564
Oh Leyla vindt het inderdaad heel fijn om apart te liggen. Dat is rustig. Overdag doe ik wel de gordijnen dicht, maar die verduisteren niet. In de nacht gaat het licht uit, vinden we allemaal fijner.
pi_88644581
Tot Leia 2 maanden was sliep ze voornamelijk in de box overdag (en 's nachts bij ons in de kamer in de wieg, of op mij :')) en rond de 8/9 weken heb ik haar gewoon eens geprobeerd in haar eigen bedje te leggen. En dat ging goed :) (ik merkte ook dat ze in de box binnen 15 minuten weer wakker was bijv. van omgevingsgeluid enzo)

Niet altijd meteen, liggen en slapen.. moet nog steeds geregeld 10 keer lopen omdat ze haar speen kwijt is. Gemekker reageer ik ook niet meteen op, gehuil wel. Zo heb ik van de week nog 20 minuten naast haar gezeten terwijl ze huilde. Ze was echt oververmoeid en eruit halen zag ik gewoon niet zitten (chaggerijnig kind ;)) ze zakte al steeds weg, maar werd dan weer wakker en begon weer te huilen.. dus aaien over haar bol, zachtjes kletsen en toen kon ze zich overgeven aan de slaap (en sliep vervolgens 2 uur ;))

Bij over haar toeren is het wel gelijk eruit halen. Dat huilen wat ik hierboven beschrijf is anders...

Nu is het inmiddels zo dat ze 's morgens wakker wordt, ik haar voed en even speel en op bed leg, en ze meteen slaapt. Leg haar neer, ze duikt in haar konijn ;) en slaapt.. 's middags is het lastiger, maar gaat ook steeds beter. Tis wel geduld hebben zeg maar :) 's avonds ook geen problemen, maar denk dat dat ook komt doordat het donker is en ze niet afgeleid wordt door de dingen die ze op haar kamer ziet (haar favo mobiel enzo)

Dat van die laatste voeding is gewoon even proberen :) hier ligt Leia meestal tussen 7 en 8 op bed 's avonds en komt dan tussen 22:00 en 23:00 nog voor een voeding (maar die slaapt niet 'door' en komt tussen 3:00 en 4:00 ook nog een keer :))
pi_88644805
Mja, hier lag ze na 5 minuten alweer enorm te krijsen en heb ik haar er dus al weer uitgehaald. Misschien moet ik toch wat meer geduld hebben... maar ik vind dat krijsen zo zielig.

Overigens vind ik het echt zó typisch dat ze na de laatste fles echt nóóit meer piept... net alsof ze dan weet dat ze de hele nacht moet gaan slapen... het kind heeft nu al een ingebouwde klok :o
pi_88645004
Volg je gevoel ;) als ze zo krijst dan gaat het niet werken, dus dan is eruit halen het beste :)
Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
pi_88650045
das hier ook, je moet precies t goede moment hebben.
hoewel floris soms ook even echt moet huilen voor hij in slaap valt.
wat ook wel helpt is over zn buikje en/of hoofdje wrijven
pi_88650107
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
pi_88650126
Net een papegaai
pi_88650303
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88650381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
Gegroeid! Ja enorm! ik zal ff dr curve neerplempen.
pi_88650583
pi_88650835

Zo dus.
pi_88651636
Oh die begint mooi weer te komen ^O^

Hoe oud/hoe zwaar moet ze zijn voor ze haar kunnen opereren?
pi_88654602
Oh, gewoon zo oud mogelijk. Als het gaatje klein genoeg is kan het zijn dat ze een paar jaar wachten. Het is niet niets.
Powervoer is het hè? 200 gram aangekomen.
Op 9 dec moet ze 5400 wegen, gister woog ze 5160, dat moeten we redden!
pi_88654675
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:37 schreef Orea het volgende:

Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
Goh...dat is zeker helder, ga ik morgen ook maar doen.
Toch wennen zo'n eerste baby he :P
pi_88655021
Tis maar een beetje uitproberen enzo :P proef objecten zijn het, die muppets van ons :D

Oké, helder Tico.. hopelijk pakken ze een zo goed mogelijk moment en is ze er daarna vanaf!
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:32:00 #22
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88656466
Tico lijntje gaat weer omhoog *O*

Troeta, een vast ritme wil ook wel helpen. Bijvoorbeeld spelen in de box en daarna naar bed.
pi_88657051
Ja, dat vaste ritme vind ik erg moeilijk, vooral als we ergens heen moeten of visite krijgen.
En vandaag is die met eten erg lastig, wil steeds te vroeg de fles en drinkt hem dan niet leeg, hoop dat hij vannacht niet zo doet.
pi_88657336
Dat heb ik ook Troeta! Als we ergens heen gaan of visite krijgen, vooral als ik zoals nu in een week zit dat ik graag de tijd aan haar spendeer om het een 'gewoonte' te laten worden...
pi_88657698
Ja, dan is het weer helemaal in de war he? Ik had voor mekaar dat hij van half 5 tot half sliep, want mijn vriend werkt vaak rond die tijd. Dan kan ik rustig eten maken, huishouden doen en een beetje computeren, is hij verder op de avond wakker en dan kan hij daarna lekker s'nachts slapen,maar toen gingen we ergens eten en toen was hij heel de tijd wakker, dus misschien niet zo'n handig tijdstip voor een dutje.

Soms valt hij ook nog best moeilijk in slaap als we met z'n allen naar bed gaan en blijf ik bezig met hem, nu ben ik expres gaan computeren zodat m'n vriend het een keer kan doen (beetje frustratie dat ik slecht slaap en hij heerlijk), maar ik ga net kijken en Mex is gewoon zomaar in slaap gevallen :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')