abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88639029
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 68

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 24-11-2010 08:11:32 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88640854
Geen lijstje van de baby's? ;(
pi_88641101
Dat zal nog wel komen ;)

Troeta, je vroeg of Anne al lang zo goed slaapt. Nou, eigenlijk al vanaf haar tweede week. Toen was het eerst van ongeveer 23.30 tot 6.00/6.30 en dat werd steeds langer. Nu moeten we haar dus meestal wakker maken, want uit zichzelf wordt ze vaak pas na negenen wakker en dan krijg ik er geen vijf voedingen meer in. Best lekker, zo'n slapertje :) Overigens vertikt ze het overdag echt om in haar bedje te slapen (dan kan ik echt 10 x terug om een speen te geven en om haar vervolgens krijsend er weer uit te halen), maar 's avonds is het echt nooit een probleem. Kusje, licht uit, deur dicht en we horen haar niet meer :o
pi_88641200
Lijstje doe ik vanavond even op de pc.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:50:39 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88641889
Tico fijn dat het de positieve kant op lijkt te gaan!

Hier 's nachts ook geen problemen met slapen, overdag en 's avonds wel. Maar ja, nachtrust boven avondrust toch ;)
pi_88644234
Hoe doen jullie dat overdag en 's avonds met slapen?

Tot nu toe heb ik Anne telkens overdag in de kinderwagen beneden laten slapen, maar nu ik merk dat ze daar steeds slechter slaapt wil ik haar eigenlijk gewoon in haar eigen bedje laten slapen. Maar dat heb ik nu een paar keer geprobeerd ('s middags) en elke keer is het net zo lang huilen tot ik haar weer uit haar bedje haal.

Nu wil ik het eens 's avonds proberen, maar moet ik dan het licht in haar kamer gewoon uit doen? Ik ben bang dat ze dan denkt dat het nacht is en niet meer komt voor de laatste voeding. Dat ik haar dan wakker zou moeten maken is op zich niet zo'n ramp, maar wel als ze daarna níet meer wil slapen.

Hmm, nu ik het zo opschrijf lijkt me er niet veel anders opzitten dan het gewoon uit te proberen :')
pi_88644564
Oh Leyla vindt het inderdaad heel fijn om apart te liggen. Dat is rustig. Overdag doe ik wel de gordijnen dicht, maar die verduisteren niet. In de nacht gaat het licht uit, vinden we allemaal fijner.
pi_88644581
Tot Leia 2 maanden was sliep ze voornamelijk in de box overdag (en 's nachts bij ons in de kamer in de wieg, of op mij :')) en rond de 8/9 weken heb ik haar gewoon eens geprobeerd in haar eigen bedje te leggen. En dat ging goed :) (ik merkte ook dat ze in de box binnen 15 minuten weer wakker was bijv. van omgevingsgeluid enzo)

Niet altijd meteen, liggen en slapen.. moet nog steeds geregeld 10 keer lopen omdat ze haar speen kwijt is. Gemekker reageer ik ook niet meteen op, gehuil wel. Zo heb ik van de week nog 20 minuten naast haar gezeten terwijl ze huilde. Ze was echt oververmoeid en eruit halen zag ik gewoon niet zitten (chaggerijnig kind ;)) ze zakte al steeds weg, maar werd dan weer wakker en begon weer te huilen.. dus aaien over haar bol, zachtjes kletsen en toen kon ze zich overgeven aan de slaap (en sliep vervolgens 2 uur ;))

Bij over haar toeren is het wel gelijk eruit halen. Dat huilen wat ik hierboven beschrijf is anders...

Nu is het inmiddels zo dat ze 's morgens wakker wordt, ik haar voed en even speel en op bed leg, en ze meteen slaapt. Leg haar neer, ze duikt in haar konijn ;) en slaapt.. 's middags is het lastiger, maar gaat ook steeds beter. Tis wel geduld hebben zeg maar :) 's avonds ook geen problemen, maar denk dat dat ook komt doordat het donker is en ze niet afgeleid wordt door de dingen die ze op haar kamer ziet (haar favo mobiel enzo)

Dat van die laatste voeding is gewoon even proberen :) hier ligt Leia meestal tussen 7 en 8 op bed 's avonds en komt dan tussen 22:00 en 23:00 nog voor een voeding (maar die slaapt niet 'door' en komt tussen 3:00 en 4:00 ook nog een keer :))
pi_88644805
Mja, hier lag ze na 5 minuten alweer enorm te krijsen en heb ik haar er dus al weer uitgehaald. Misschien moet ik toch wat meer geduld hebben... maar ik vind dat krijsen zo zielig.

Overigens vind ik het echt zó typisch dat ze na de laatste fles echt nóóit meer piept... net alsof ze dan weet dat ze de hele nacht moet gaan slapen... het kind heeft nu al een ingebouwde klok :o
pi_88645004
Volg je gevoel ;) als ze zo krijst dan gaat het niet werken, dus dan is eruit halen het beste :)
Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
pi_88650045
das hier ook, je moet precies t goede moment hebben.
hoewel floris soms ook even echt moet huilen voor hij in slaap valt.
wat ook wel helpt is over zn buikje en/of hoofdje wrijven
pi_88650107
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
pi_88650126
Net een papegaai
pi_88650303
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88650381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
Gegroeid! Ja enorm! ik zal ff dr curve neerplempen.
pi_88650583
pi_88650835

Zo dus.
pi_88651636
Oh die begint mooi weer te komen ^O^

Hoe oud/hoe zwaar moet ze zijn voor ze haar kunnen opereren?
pi_88654602
Oh, gewoon zo oud mogelijk. Als het gaatje klein genoeg is kan het zijn dat ze een paar jaar wachten. Het is niet niets.
Powervoer is het hè? 200 gram aangekomen.
Op 9 dec moet ze 5400 wegen, gister woog ze 5160, dat moeten we redden!
pi_88654675
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:37 schreef Orea het volgende:

Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
Goh...dat is zeker helder, ga ik morgen ook maar doen.
Toch wennen zo'n eerste baby he :P
pi_88655021
Tis maar een beetje uitproberen enzo :P proef objecten zijn het, die muppets van ons :D

Oké, helder Tico.. hopelijk pakken ze een zo goed mogelijk moment en is ze er daarna vanaf!
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:32:00 #22
259886 pessie
pi_88656466
Tico lijntje gaat weer omhoog *O*

Troeta, een vast ritme wil ook wel helpen. Bijvoorbeeld spelen in de box en daarna naar bed.
pi_88657051
Ja, dat vaste ritme vind ik erg moeilijk, vooral als we ergens heen moeten of visite krijgen.
En vandaag is die met eten erg lastig, wil steeds te vroeg de fles en drinkt hem dan niet leeg, hoop dat hij vannacht niet zo doet.
pi_88657336
Dat heb ik ook Troeta! Als we ergens heen gaan of visite krijgen, vooral als ik zoals nu in een week zit dat ik graag de tijd aan haar spendeer om het een 'gewoonte' te laten worden...
pi_88657698
Ja, dan is het weer helemaal in de war he? Ik had voor mekaar dat hij van half 5 tot half sliep, want mijn vriend werkt vaak rond die tijd. Dan kan ik rustig eten maken, huishouden doen en een beetje computeren, is hij verder op de avond wakker en dan kan hij daarna lekker s'nachts slapen,maar toen gingen we ergens eten en toen was hij heel de tijd wakker, dus misschien niet zo'n handig tijdstip voor een dutje.

Soms valt hij ook nog best moeilijk in slaap als we met z'n allen naar bed gaan en blijf ik bezig met hem, nu ben ik expres gaan computeren zodat m'n vriend het een keer kan doen (beetje frustratie dat ik slecht slaap en hij heerlijk), maar ik ga net kijken en Mex is gewoon zomaar in slaap gevallen :o
pi_88658205
Tipje, althans, iets wat bij mij werkt.. Zo in slaap vallen gaat bijna niet meer.. We hebben (ondanks dat Leia echt op steenworp afstand ligt met een dun muurtje ertussen) nu de babyfoon aan.. Maar ik reageer op elk geluidje.. dus ik doe nu oordoppen (waxen bolletjes, ortopax bijv..) in en mijn meneer maakt me wakker als ze echt geluid maakt en eruit moet.. Tussendoor frot hij nog wel eens speen maar dat krijg ik niet eens mee..

En meestal pakt hij haar er toch wel uit, doet luier en legt haar bij me neer.. Dat scheelt ook al een hoop (eerst wilde ik dat niet, want hij moet werken ik nog niet.. maar hij is 's nachts een stuk beter te pruimen dan ik :@ en moet zeggen dit gaat prima zo! :) )
pi_88663824
sinds we hier een ritme erin hebben, gaat t stukken beter met slapen en kan k makkelijker er vanaf wijken. eerst ging ie dan veel sneller huilen, terwijl hij nu rustiger is als ie moe is.
merk datt ritme nu ook veranderd nu hij minder lang slaapt en meer tijd tussen 2 flessen laat. eerst was t slapen, eten, spelen, slapen enz. nu is t iets minder strikt. t zit m in t goede tijdstip naar bed brengen.
wat floris ook heeft, hij wordt soms huilend/jammerend wakker na een uur ofzo. vaak is ie nog wel moe en is t een minuut of 2 ofzo. en dan valt ie weer in slaap.
pi_88663829
oh en de babyfoon hebben we laatst wat verder weggezet hier. hij stond op mn nachtkastje en nu aan de andere kant vd kamer. heb t idee dat k ietsminder snel wakker van m wordt, ook wel fijn. R slaapt er gewoon doorheen -O-
pi_88663830
Zelfs met vierde kindjes is het wennen merk ik ... :+ want echt, elke baby is weer anders.

Kan iemand mijn baby ook in het lijstje zetten?? *O*

Tessa Ayana, geboren 4 november 2010, dochter van Suzanna
  zaterdag 13 november 2010 @ 09:19:45 #30
259886 pessie
pi_88664198
Troeta fijn dat Mex toch in slaap is gevallen!

Nathan heeft alweer doorgeslapen! *O* Van 22.30-8.06 *O*

En voeden zit hier niet in het ritme. Het ritme was hier een tijd spelen in box, piepen, naar bed. Maar tegenwoordig geeft hij ook vermoeidheid aan door tegen me aan te knuffelen en te piepen, dan breng ik hem ook naar bed.

Hij ligt nu trouwens heerlijk te spelen in de box!

Trouwens, wat moet je een hoop mee als je naar een huisje gaat :o , ik heb het idee dat ik ga kamperen zonder tent :P .

Ik ga verder inpakken! Tot vrijdag!
pi_88665062
Nou suzanna, daar gaat mijn hoop dat ik het bij een volgend kindje al een stuk beter ga doen ;)
Ik heb het vandaag alweer verpest, had Mex net lekker bij me in bed genomen toen pappa ging werken, vind het zo gezellig!

Veel plezier pessie en ook met zwemmen, is heerlijk daar!
pi_88667123
Het verschilt ook echt per kind hoor Troeta. Sommige baby's hebben nu eenmaal meer ritme nodig dan andere.

Hier heb ik nog nooit echt een ritme aangehouden... al is het maar omdat ik zélf ook helemaal geen ritme heb. :D Ik voelde me dan wel eens zo'n aanmodderaar, zeker toen ze nog niet zo makkelijk in slaap viel als nu.

Gelukkig blijkt Elise toch ergens op mij te lijken: nergens vaste tijden voor, overal kunnen slapen, houdt van gezelligheid en kan zichzelf goed vermaken. Ideaal. :+

Wat wel belangrijk is, is dat ik haar op het goede moment in bed leg, dus bij de eerste moeheidssignalen (wazig kijken, gapen). Dan is ze meestal zo vertrokken. Ik hoef haar nu ook al een paar weken niet meer in te bakeren en zelfs het speentje heeft ze minder nodig dan eerst.

Enneuh... vannacht 21:45 tot 9:15 :D O+ _O_ *zo trots*
pi_88669736
Ja, ik vrees dat wij ook nooit een vast ritme krijgen, wij werken al niet op vaste tijden en willen Mex graag overal mee naar toe slepen.
Wil ook eigenlijk niet dat hij alleen maar thuis kan slapen enzo, als die s'nachts maar slaapt.
En dat is vannacht hartstikke goed gegaan.
Hij had om 11 uur zijn laatste fles, toen om 4 uur en toen om half 9 en daana weer om 12 uur, dus voeding gaat ook de goede kant op!

Fijn dat jij ook een goede nacht hebt gehad!
pi_88675508
Ik doe het zéker beter dan bij mijn eerste baby... gelukkig maar. Maar ik merk dat je nog steeds onzeker kunt zijn, zeker als 't kindje anders reageert dan je verwacht. En in het begin is het gewoon wennen aan elkaar - met drinken, slapen, etc.

Het voordeel is dat ik veel sneller merk wat er aan de hand is, zoals krampjes, een aankomende poep-spuitluier, boertje wat dwars zit, wat er helpt tegen de hik, etc.
Heerlijk! Wil niet zeggen dat het altijd meteen helpt, en nog steeds moet je geduld hebben en soms heel veel geduld ;) maar het geeft wel wat meer zelfvertrouwen. Dat had ik bij Noa (mijn oudste) helemaal niet en dat was slopend. 'Wat zou er nu weer zijn' als ze eerder kwam dan ze eigenlijk moest eten, etc.

En nu ligt ze heerlijk in de huiskamer te slapen in de kinderwagenbak. Is dat nou 'slecht' als je je kind liever dichtbij je hebt slapen in plaats van boven in 't bedje? dat komt vast wel weer als ze wat ouder is, maar nu vind ik het gewoon prettig dichtbij te zijn zodat ik makkelijk kan kijken of ze wel goed ligt, en gewoon om haar dichtbij te hebben. Nu hebben wij een heel druk gezin dus is er altijd 'lawaai' om haar heen, maar daar lijkt ze niet zo'n last van te hebben (tot nu toe).

Kreeg ik te horen van kraambezoek dat ze niet begreep waarom veel ouders tegenwoordig hun kind altijd maar in de box te slapen leggen, veel te druk, rust, reinheid en regelmaat etc...
Ik vraag me af of ze gelijk heeft of dat dat per kind gewoon verschilt. Als ze goed slapen en gewoon rustig zijn en het allemaal best lijken te vinden, is er toch geen probleem lijkt me. Als ze beneden niet meer goed slaapt verhuizen we haar overdag weer gewoon naar boven... simpel zat. Aanpassen aan je kind...
pi_88675538
Oh ja, en ik draag haar ook graag in de draagdoek, lekker bij me. Ook ligt ze lekker bij papa op z'n borst 's avonds en loopt hij overdag ook met haar rond als ze krampjes heeft o.i.d...
Lijkt me alleen maar goed, veel contact en veel knuffelen.
Hoe denken jullie daarover?
pi_88676139
Je kan een kindje nooit teveel knuffelen ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:01:03 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_88677595
Ik ben ook voor knuffelen! Maar soms even lekker laten rommelen in hun eentje is ook prima. Dat moeten ze toch ook leren!
pi_88682911
Helemaal mee eens. Leyla ligt ook vaak lekker even in de box, en zolang ze tevreden ligt te kijken neem ik aan dat ze het naar haar zin heeft.

Mijn dame weet niet wat ze wilt. Ik denk dat ze wat buikpijntjes heeft, ze laat scheten als een volwassen kerel. Ze wilt niet drinken, heeft al een schone luier, is wel moe, maar kan niet in slaap komen. Wilt wel een speen maar toch ook niet, wilt opeens aan de borst, maar geen melk. Vermoeiend.
pi_88683188
lastig tico
en dat van die box, zo denk k ook altijd maar. als ie t niet meer leuk vindt merk k t vanzelf wel. tegenwoordig houdt ie t ook langer vol. hij heeft een schaap en dwerg dat ie helemaal geweldig vindt O+ eet ie op en zo, is ie helemaal aan t lachen en kletsen O+
pi_88683346
Gewoon lekker zelf vermaken vind ik erg belangrijk. Ook als ze groter zijn, ik heb geen zin om elk moment van de dag m'n kind te vermaken. Ik wil ook even de was kunnen wegstrijken terwijl jen een toren bouwt.
pi_88683521
Als ze zo pruttelt maak ik me meteen weer zorgen, zou de melk weer minder zijn? Heeft ze honger? Maak ik een flesje 30cc, met moeite 15cc naar binnen, dus honger is het echt niet. Ik moet met de fles echt gokken of ze echt goed trek heeft, dan klokt ze m zo weg. Vanmorgen en net dus verkeerd gegokt, dus ook de bmf heeft ze lang niet de voorgeschreven hoeveelheid op vandaag.
Had ik m'n weegschaal nog maar!
pi_88683739
Hm. Toch moe. Raar kind!
pi_88683943
Spam:
pi_88684019
O+ leyla
wat is ze al gegroeid zeg!

en verveel je je ;)
pi_88684145
Ja!
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:35:40 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88684220
Tico, mooie meid! :Y En zooooooooooo 2 druppels water met 'r zus! O+
pi_88684232
gezellig tegen jezelf kletsen

k zit bij mn zus
gingen een avondje vampire diaries kijken
nja nichtje werd wakker (oorpijn bleek t te zijn, dacht sinterklaas gebeuren), dus nu kijken we met zn 3en assepoester
pi_88684238
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:23 schreef Ticootje het volgende:
Hm. Toch moe. Raar kind!
Mooi kind! O+

Maar wel naar dat je je vertrouwen kwijt bent.. Niet gek, maar wel vervelend nu.
pi_88684278
alleen een donkerdere versie van jen (wat voor haarkleur had jen eigenlijk)
pi_88684945
Jen was kaal!
Oh en nu heb ik toch een stijve tiet, en madam slaapt.
pi_88684960
Ik loop 2 afleveringen achter met de vampier diaries.
pi_88685138
ik zit in aflevering 4 seizoen 1 :)
zus heeft dvd, maar schiet dus niet zo op nu ;)
gelukkig is er wijn ;)
pi_88685180
Wijn is altijd goed. Ik had van de week heerlijk rum cola, was helemaal teut.
pi_88685269
ik ben ieder weekend aan t alcoholisten :')
gisteren ook al wijn en safari cola, nu prosecco en lambrusco O+
zit er aan te denken floris hier te laten ;) maar vind k ook een beetje lullig voor mn zus :D
pi_88685350
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 23:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben ieder weekend aan t alcoholisten :')
gisteren ook al wijn en safari cola, nu prosecco en lambrusco O+
zit er aan te denken floris hier te laten ;) maar vind k ook een beetje lullig voor mn zus :D
Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!
pi_88685547
hihi ik moet nu eerst bijkomen van het lachen van die laatste zin van tico!

wat goed trouwen tico dat ze zo gegroeit is! en het is zeker een mooie meid! O+
balen dat ze het vanavond dan toch even moeilijk had :*

wat betreft slapen, da's hier weer wat rustiger maar lang niet zoals het geweest is
en het wisselt ook echt heel erg,
op kdv gaat ze gewoon echt niet slapen, thuis wil ze vaak door mij in slaap gewiegd
ze ligt og bij ons op de kamer en overdag had ze beneden een camping bed, probeer haar nu overdag ook boven te leggen

Ook zijn we begonnen de laatste voeding een deel boven te geven en zet ik het muziekje van de babyfoon aan, vanavond lag ze met het laatste deel voeding binnen 20 min op bed en is nu nog stil! benieuwd wat de nacht doet!
de laatse 3 dgn ofzo komt ze rond 04.30/05.00 ipv 03.00 dus lijkt ook verbetering!
en haast geen speenplop meer dus ik ben tevreden!

vandaag hebben we lekker geshopt, ze heeft heel wat mt 68 nieuw spul gekregen ze is bijna uit de 62! met haar bijna halfjaardag mag dat ook wel he
kleine meid O+
pi_88686084
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 23:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!
je heb me overtuigd!

jeetje draak nu pas uit 62 :o
bij floris heb j dat nu ook
pi_88686348
en ze is er nog niet uit, veel past nog wel
maar zoals jij (geloof ik) eerder schreef mag het van mij ook ruimer zitten

ik las ook nog over knuffelen! hier wordt heel wat afgeknuffeld en ze kan zich ook prima in box of op speelkleed vermaken. Maar ik hou van knuffelen

sonnetje veel plezier he....
pi_88687637
haha

ja dat vind k ook fijner..hier worden de mouwen te kort en bij sommige shirtjes t lijfje
pi_88692187
Ik ga straks met Tessa voor 't eerst naar buiten. Correctie: met mijn hele gezin O+ O+ O+ O+ O+ O+ :D
pi_88692188
Mijn baby kan het ook :o

17.30 gevoed, 19.30 op bed.. En toen kwam ze om 3.45! Gevoed, 4.00 weer op bed tot 7.30!

Ik heb wel 3 keer gekeken of ze het nog wel deed :D maar echt wow!
pi_88692249
Netjes Orea! Die van mij heeft ook best goed doorgeslapen. En nu ligt ze ook nog steeds, ik ga ook ff kijken of ze 't nog doet. ;)
pi_88692385
Ilse vond slapen vannacht maar voor babies.... :'( ze had krampjes, daarnaa honger en wilde niet naar bed. Geloof dat ik dr om 4 uur eindelijk stil had. Daarna kwam ze om 7.45 weer. :O
*poef* nu is het weg
pi_88692692
Ai Kaatje! Lekker relaxed aan doen maar vandaag :)

Suzanna, las nog iets over je vraag haar bij je te houden (in box of kinderwagen) gewoon lekker doen hoor! Je merkt het vanzelf echt wel als ze eraan toe is om wel rustig op bed te liggen... Ze is nog zo klein! Leia lag vanaf een maand of 2 op haar eigen bed en dat ging ook gelijk goed.. eerder werkte het ook nog niet!
pi_88693075
hier weer typisch een geval van wet van fok
het was half 1, half 3 (voeding) kwart over 4, half zes (voeding), 7 uur en wakker vanaf half 9

Orea *G* ze kan het wel!

Kaatje :* rustig aan ook vandaag?!

enne vanmorgen echt een truitje mt 62 te klein! maar goed dat we een zooi 68 hebben gehaald gister, vandaag maar allemaal wassen kan het vanaf morgen ook aan!
en ik hou voor mezelf helemaal niet van jurkjes, maar minidraak heeft 4 nieuwe jurkjes ha ha
pi_88693475
Draak, :{ balen joh weer zo'n nacht..... Wel goed dat ze over is naar maat 68 *O*

Jullie geloven het niet, maar net weer poep :o gewoon 2 poepluiers in 2 dagen *O* dat is echt héél lang geleden :o
pi_88693482
Ticootje wat is ze lekker aangekomen!! *O* Mooi meisje O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88693925
klinkt goed orea!
hoe blij je kan zijn met poep :D

draak rotnacht zeg!

ik ben erachter (denk ik) waarom floris s avonds niet gelijk wil slapen. ik denk dat ie dan nog een beetje honger heeft. want gisteravond een fles met 210 en 7 scheppen en hij ging gelijk slapen. dus dat houden we er maar in :) k dacht dus niet aan honger, omdat hij altijd net ervoor zn fles krijgt. overdag heeft ie t helemaal niet, lastig ;)
pi_88694165
oh en hier slapen van 8uur tot 1 en van kwart over 1 tot 10uur.

maar goed heb m ook zn bed uitgetrokken en naar huis en toen een fles :)
dus tis niet helemaal eerlijk
pi_88694251
Lekker hoor! :) Kon jij je roes uitslapen? :P
Hier ligt ze alweer op bed! :o tis echt ongelofelijk...
pi_88694827
Gister heeft Mex 4 uur tussen alle flesjes gelaten en vannacht kwam hij na 5 uur, dus het gaat de goede kant op!
En net ging hij in zijn ogen wrijven en nu heb ik hem op bed gelegd, hij jengelt een klein beetje, maar ik laat hem lekker liggen, want hij valt op schoot meteen in slaap steeds.

Dat ogen wrijven word ook steeds duidelijker, ik dacht eerst dat het jeuk was door zijn onrustige huidje, maar nu is het echt steeds meer richting oogjes. Dus ben echt blij met de tip,haha
Vind wel dat hij het heel hard doet, soms doet ie zichzelf wel pijn.
pi_88695062
Lekker Troeta!!

Hier doet ze zichzelf ook pijn.. ze pakt nu, dus dan heeft ze haar rammelaar vast en dan ineens BAM op haar gezicht.. best zielig, maarja.. die hand coördinatie is nog niet zo goed :D
  zondag 14 november 2010 @ 12:31:18 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88695669
Ah. Hier zijn jullie. :)

De combi sleeper is aangekomen, maar ik vind het hoofdgat echt nog eng groot. Dan maar even wachten op dat andere ding.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88695943
Suzanna veel plezier buiten met je gezinnetje :)

Orea fijn dat het zo goed gaat met je meisje. Hier gisterenavond wilde ze absoluut de fles niet omdat er eerst gepoept moest worden :% dus Femke lag deze keer iets later op bed.

Ticootje fijn dat je meisje zo groeit *O* lastig om in te schatten he of ze nou heel erg dorst heeft of een beetje. Hier drinkt ze eigelijk bijna nooit de fles leeg maar wil ook niet dat ze te weinig heeft. Met moedermelk is het helemaal zonde als je dat door de gootsteen moet gooien.

Sonnetje wat drinkt Floris al veel zeg. Hier dus maar 5 keer een fles van 150 en 5 scheppen waarvan ze eigenlijk vaak maar 120 opdrinkt. Zo lang de groeicurve goed is moet ik me maar geen zorgen maken.

Troeta mooi dat je steeds beter ontdekt of Mex moe is..

draculettetje herkenbaar. Je ziet mij ook bijna nooit in jurk of rok maar hier ook veel jurkjes voor Femke. Mooi dat ze lekker aan het groeien is :)

kaatjejannie lekker rustig aan doen meid.. :*

Hier heeft ze mijn haar vast als ik niet oplet en laat ze niet meer los :X
Dametje is vaker in haar wiegje aan het kwekken dan in de kamer.
Oh en gisteren alweer maatje 4 luiers gekocht :o
Mijn vriend heeft weer werk voor 5 weken en gelukkig is mijn moeder flexibel en gaat ze nu 2 dagen op Femke passen. Oja nog 5 weken en dan 2 weken kerstvakantie *O* lekker genieten van ons gezinnetje :)
pi_88696108
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezen :) Heb je zoiets niet online?
  zondag 14 november 2010 @ 13:39:04 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88697377
quote:
Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezen :) Heb je zoiets niet online?
Tja... Ik ben daar zooo slecht in. Probeerde het ook tijdens mijn zwangerschap. Precies twee weken volgehouden. Online kan natuurlijk ook. Ik heb een app op mijn iPhone om poep en drinkgedrag bij te houden (ja, nerd :) ) en daar zit ook een dagboek deel in maar dat gebruik ik niet.
Wat ik wel heb gedaan is een Twitter account openen. :) Klinkt heeel suf, i know en ze heeft ook maar een handvol volgers, maar zo vermoei ik niet allemaal professionele volgers met baby tweets en al die tweets bij elkaar zijn ook een dagboekje! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88697541
Ooh zit Femke al in maat 4 :o

Ik heb zoiets eigenlijk niet.. in mijn zwangerschap heb ik een babysite online bijgehouden, die laat ik nu op een backup zetten en dan stop ik ermee.. Merk dat ik nu veel minder de tijd heb en het gewoon niet bijhou..

Wel heb ik het boek 'Mam en Pap vertellen over jou'.. een boek waar je dingen kan bijhouden, vanaf zwangerschap/geboorte tot je kind 16 is! Tis niet een super dik boek en het beschrijft de highlights :) erg leuk!! (en opa en oma hebben 'Opa/Oma vertel eens' van ons gekregen en vullen die in..)

Hoop dat ze dat later leuk vind! Ik heb niet zoveel van mijn babytijd of info van mijn ouders/opa/oma en die zijn er allemaal niet meer. Dus zoiets lijkt me heel waardevol als ze zelf volwassen is :)
pi_88699203
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Ik heb dit boek:

Maar zo vreselijk veel kan er niet in, dus ik ben van plan binnenkort eens een verslag/brief voor haar te schrijven over de afgelopen 3 maanden en dan met 6 maanden weer enzo. :)

Over beneden slapen: Elise slaapt overdag meestal beneden in de kinderwagenbak. Oorspronkelijk omdat ik haar daar lekker strak ik kon stoppen ('s nachts bakerde ik haar tot 4 weken geleden nog in) maar ik vind het ook gewoon makkelijk en gezellig. Ik zie er ook geen kwaad in zolang ze 's avonds wel gewoon boven slaapt*, dus lekker doen.

*En dat doet ze! Vannacht van 21.30 tot 8.30.

O ja, Elise had gisteren een shirtje maat 68 aan en het was niet te groot. :o Sommige shirtjes en een jurkje maat 62 zijn gewoon al (te) klein. 3 maanden! ;(
pi_88699409
Ik heb hetzelfde boek Cantare :) Van de eerste vier weken moest je iedere week wat schrijven en dan opeens maar 1 x per maand. Binnenkort ga ik dus maar eens maand 2 beschrijven, want over 3 dagen is ze alweer 2 maanden oud!

Tijdens mijn zwangerschap had ik ook een boekje, maar daarin heb ik gewoon niets beschreven, had daar toen helemaal geen zin in.

Vanmorgen hebben we haar weer wakker gemaakt om 8.00, vervolgens viel ze tijdens de fles in slaap en hebben we haar weer in haar eigen bed gelegd. Uiteindelijk hebben we haar om 11.30 weer wakker moeten maken. Slaapkopje! :o
pi_88699541
Op zich vind ik het wel best dat je niet elke week hoeft te schrijven want dat vergeet ik dan waarschijnlijk nogal vaak, maar het zou wel leuk zijn als er meer ruimte was om gewoon op te schrijven wat je zelf wilt i.p.v. alleen maar vragen om te beantwoorden.

Lekker hoor, zo'n slaapkopje! Hoe laat lag ze gisteren in bed?
pi_88699652
Ze lag gisteren om 22.15 in bed.

Ik baal er wel van dat ik haar wakker moet maken 's morgens, want ze ligt dan nog zo lekker te slapen. Maar als ik het niet doe slaapt ze gerust nog een paar uur langer en krijg ik er geen vijf flesjes per dag in.
pi_88700620
ik heb een babyboek
vind k leuk, al vergeet k dingen snel. dus binnenkort hier even gaan lezen wanneer hij bepaalde dingen deed (handig zo'n forum ;))
dat boek van orea lijkt me ook leuk! ik ben zelf iemand die alles wil weten haha. zo had mn moeder laatst de verloskundige papieren gevonden van haar zwangerschappen. vind k leuk on te hebbe/zien

Mereltje, hier hebben we meestal 4flessen, soms 4;5. en dan van 200. hij drinkt ook niet alle flessen leeg. maar 150 heeft ie niet genoeg aan :)
pi_88702802
Oh oh oh *stuiter stuiter*

Net mijn werk gemaild of ik in juni vrij kan krijgen, als ik daar morgen antwoord op heb (ik verwacht geen moeilijkheden.. maar toch even zekerheid..) gaan we boeken :o 12 dagen ultra all inclusive naar Turkije met zijn 3-tjes!! O+ O+ O+ O+

Ik wil nu al gaan!! :D
pi_88703842
Heerlijk Orea! Dat wordt genieten!

Wij hebben hetzelfde boek als cantare en fannetje. Uit die serie hebben we ook het kraamboekenbezoek.

Vannacht was het een groot feest. Om 1.00 uur wakker. Toen om 2.30 uur tot 4.00 uur en toen van 5.00 uur tot 7.00 uur.. En nu is madam niet meer wakker te krijgen. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88708118
Oh heerlijk Orea vakantie met z'n drietjes. Het was de bedoeling om met een vriend en vriendin op vakantie te gaan. Zij hebben een kleintje van bijna 2. Je raadt het nooit, kom net van haar vandaan en ze is zwanger :o eind juni uitgerekend :D Dus wij gaan ook met z'n drietjes naar Frankrijk met de tent, eerst proefdraaien op Schiermonnikoog met de tent ;)

Leuk zo'n boek voor 1 jaar, maar ik denk dat ik daar ook echt geen geduld voor kan opbrengen, ga dus voor het boek tot 16 jaar. Deze week maar eens kijken naar zo'n boek.
pi_88714245
Ik hoop vannacht op wat extra voedingen, ik vind dat ze vandaag er weer een rommel van maakte. Ze is ook wel verkouden.
pi_88715433
Hahah, ik trof Elise zo aan in de box:

Al die spullen had ze zelf gepakt, alleen haar handjes leiden een eigen leven dus dat heeft ze nog niet door. :# Ik zag haar gewoon denken: "Mama, wat doe ik hier tussen al die spullen?" :?

Oja, en spekkie is een feit:

Ben heel benieuwd naar haar lengte en gewicht, morgen mogen we weer naar het CB.
  zondag 14 november 2010 @ 21:33:35 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88715922
Cantate, wat schattig! :D
Bij ons ligt ook de box helemaal vol. Allemaal gekregen cadeaus. Neve ligt nog niet echt in de box. Ze kan er nog niet zoveel mee. Maar zodra ze zelf wat kan pakken zie ik ook wel zo'n foto komen hier! ;)
pi_88717388
Ooooh ze heeft ook kuiltjes O+ O+

Wat een pretletter heb je Cantare!!

Spekkie hier O+

Woezel en Pip kijken op de laptop! Hapwangen :Y)
pi_88720179
Oooh, lekkere wangetjes :9 En net als Elise gek op laptop en tv, zo te zien. :D

Volgens mij heeft Leia ook een heel mooi huidje, he? Elise heeft de laatste paar weken veel pukkeltjes in haar gezicht gehad maar dat is nu weer zo goed als weg. Zo'n lekker zacht huidje is juist zo fijn aan baby's. O+
pi_88728621
:O

Nou, de nacht doorslapen is gecompenseerd :D vannacht elk uur :Z

Ze heeft inderdaad een heel gaaf huidje :) ook geen pukkels of wat gehad! En als ze lacht, heeft ze net als Elise kuiltjes, echt zo koddig vind ik dat O+
pi_88731109
arme jij orea! :*

Hier is de slechte nacht weer gecompenseerd. om 4 uur heeft ze 10 minuten bij me gedronken en om 7 uur 40 minuten. Daarna kwam ze om 10 uur weer en ze ligt er net weer in.
*poef* nu is het weg
  maandag 15 november 2010 @ 11:20:00 #93
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88731677
Vrijdagnacht heeft Jasmin voor het eerst 5 uur geslapen, uiteraard wanneer Knut de nacht heeft. :+ De rest gewoon 3 a 4 uur. Ze zou 120 cc moeten hebben nu maar ze krijgt met moeite 90 op. Wat ze dan wel doet is na een uur nog 30 cc willen. Ook best, in totaal zit er dan wel 4 uur tussen de voedingen.

De maatjes 50 beginnen nu krapjes te worden, maar luiers 1 zitten nog ruim. Alles onder de maat 50 past ze iig niet meer. Ze is alweer 28 daagjes oud! Ze kan lachen, en op haar buik zich heel drifitig opdrukken om rond te kijken. Ze graait naar speelgoedjes in de box en pakt ze soms, wappert zichzelf los uit de hydrofiel luiers en kijkt vreselijk scheel als ze ergens op wil focussen. Zo lief!

Gaat veel te snel weer!

Orea, inderdaad een mooi gaaf huidje zeg! Jasmin had in het begin heel veel witte puntjes op haar neusje, maar die gaan nu weg. Net als de donsjes op haar oren. :D
pi_88734732
lekker samen op vakantie! hier hebben we nog een weekje maar weet de invulling nog niet

cantare en orea wij posten jullie toch weer mooie poppetjes!

Slimarwen klinkt alsof het heel lekker gaat! fijn hoor
pi_88734760
Jeetje een half jaar geleden had ik nu nog geen idee dat ik s' avonds een klein meisje O+ in mn armen zou hebben.
nu een half jaar verder zou ik geen idee meer hebben hoe het zou zijn zonder dat kleine meisje!
enne mijn eigen trots: ik geef ook alweer een half jaar borstvoeding! *G*
Tijd om een topic verder te gaan, tot gauw allemaal :W (en ik blijf natuurlijk hier wel mee lurken hoor)

pas op mega spam:
net geboren

hier is ze 1 mnd jong

nog zo klein en lekker slapen op de bank (deed ze dat nu nog maar eens ha ha)

eigenwijs en afwachtend de wereld in kijken (ong 3 mnd)

op speelkleed en ook de hond kijkt mee

en deze kon ik niet laten!

worteltje eten afgelopen week

vandaag, een half jaar! wel 6 hele maanden! (met haar nog te grote nieuwe jurk mt 68)
pi_88736563
wat gaat dat snel zeg!!!
pi_88737413
Draak!! O+ O+ met je grote meisje! (en wat lijkt ze toch op je :o )

Tot over een maandje of 2 in het grote baby topic!! :W
pi_88738978
Ooooooh, die bankslaapfoto O+ O+ O+ en nu alweer zo'n grote meid! Gefeliciteerd met de halfverjaardag van je grote kleine draakje en tot over een maand of 3!
pi_88739045
Prikken zitten er weer in en:

^O^

We moesten trouwens wel 3 kwartier op onze beurt wachten bij het CB... :o
pi_88739242
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:18 schreef Orea het volgende:
:O

Nou, de nacht doorslapen is gecompenseerd :D vannacht elk uur :Z
Bweuh... ik ben niet jaloers! Weet je ook waarom ze nou zo vaak wakker wordt?
quote:
Ze heeft inderdaad een heel gaaf huidje :) ook geen pukkels of wat gehad! En als ze lacht, heeft ze net als Elise kuiltjes, echt zo koddig vind ik dat O+
Elise heeft er alleen maar één :D
pi_88739406
Geen idee, maar ze is niet helemaal in haar hum, is nu ook al een uur aan het huilen, zelfs de borst troost niet.. Net maar een zetpil gegeven :?

Mooie curves ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 15:13:48 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88739465
Wij moeten donderdag voor het eerst naar het cb. Ben nu al aan het nadenken hoe dat moet, want het is voor het eerst dat we ergens op tijd moeten zijn... En ik was in eerste instantie zelfs een beetje verontwaardigd toen de cb zuster zei dat we wel op tijd moesten komen. :')
pi_88740391
Draak, gefeliciteerd met de halfjaardag van je meiske! *O*
Tot over 6 dagen, dan volgen wij ook! ;)

Hik, dat vond ik de eerste keer ook zo stressvol: en hoe moest dat dan wel niet, op tijd komen, en dat ze tevreden is en niet slaapt en gegeten heeft en een schone luier en en en.. Komt goed, echt! Plus, ze kijken daar echt niet anders van een huilend babietje :+ En meestal doen de kinders het ergens anders toch anders dan dat jij verwacht..

Oh, en Cantare, je meisje volgt ook mooi het lijntje ^O^ En 3 kwartier wachten, belachelijk eigenlijk met kindjes.. :{
pi_88741707
Wow Cantare, mooie curves hoor! :) En wat een schatje is Elise! Dat lachje! O+

Draak en minidraak, veel plezier in het grote babytjestopic. Over vier maanden komen wij daar ook een kijkje nemen, maar dan ben jij natuurlijk ook al weer bijna weg daar ;) En wat een mooie foto's allemaal!

Hik, succes met op tijd komen ;) Bij ons is het ook gewoon gelukt hoor ;)

Anne heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig, vooral die tweede. Ze krijste echt moord en brand, maar was gelukkig wel snel weer te troosten. Verder was ze weer 300 gram aangekomen in anderhalve week en weegt nu 5080 gram :) Ze was niet gegroeid in de lengte, maar de vorige keer was ze ineens ook wel erg veel gegroeid.

Sinds de prikjes slaapt ze nu eigenlijk al de hele dag, heb haar alleen twee keer wakker gemaakt voor een flesje die er ook niet helemaal ingingen. Maar ze heeft geen koorts, dus heb nog geen zetpil gegeven. Zou ik dat wel moeten doen omdat ze zo slaperig is? :?
pi_88742845
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:13 schreef Fannetje het volgende:
Wow Cantare, mooie curves hoor! :) En wat een schatje is Elise! Dat lachje! O+

Draak en minidraak, veel plezier in het grote babytjestopic. Over vier maanden komen wij daar ook een kijkje nemen, maar dan ben jij natuurlijk ook al weer bijna weg daar ;) En wat een mooie foto's allemaal!

Hik, succes met op tijd komen ;) Bij ons is het ook gewoon gelukt hoor ;)

Anne heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig, vooral die tweede. Ze krijste echt moord en brand, maar was gelukkig wel snel weer te troosten. Verder was ze weer 300 gram aangekomen in anderhalve week en weegt nu 5080 gram :) Ze was niet gegroeid in de lengte, maar de vorige keer was ze ineens ook wel erg veel gegroeid.

Sinds de prikjes slaapt ze nu eigenlijk al de hele dag, heb haar alleen twee keer wakker gemaakt voor een flesje die er ook niet helemaal ingingen. Maar ze heeft geen koorts, dus heb nog geen zetpil gegeven. Zou ik dat wel moeten doen omdat ze zo slaperig is? :?
Na de prikjes zijn ze meestal even een dagje uit hun doen. Morgen is het vast weer normaal, en anders bel je het CB even.
  maandag 15 november 2010 @ 17:04:58 #106
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88743706
Ik weet het niet. Ben normaal echt geen neuroot, maar dat cb voelt toch een beetje als examen. :')
Toen de zuster hier was moest ik even verschonen en veegde ik Neves billetjes... :o van achter naar voren, ipv andersom! :o

:')

Ze zei er niets van hoor, maar het feit dat ik er bij stilstond alleen al.

Grote babies allemaal ineens! :)
  maandag 15 november 2010 @ 17:10:20 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88743894
Ylana heeft vandaag ook haar eerste prikjes gekregen (we lopen een maand achter). Ze schreeuwde moord en brand :') en begon een paar keer doodleuk opnieuw om haar ongenoegen flink te uiten :D
Dramaqueen. Ze heeft trouwens een bijnaam van haar papa gekregen; Miss Flirt, ze lacht tegen veel mannen namelijk en heeft haar duidelijke afkeer voor sommige personen :o dat wordt nog wat met onze dame O+

Tico hoe is het daar?
Hoe is het met de krampjes Orea (toch?)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88746901
Haha Saffier, daar ga je het nog mee te stellen krijgen ;)

Het ging heel erg goed met de krampjes, als in.. weg.. Maar vandaag in alle hevigheid terug (heb ook niks raars gegeten) maar ze was vanmiddag echt ontroostbaar! Weer scheetjes en stinken!! Woensdag weer naar de Osteopaat :)

Maar overall gaat het dus wel stukken beter! :Y
  maandag 15 november 2010 @ 18:43:08 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88747668
Wat fijn om te horen!
Ylana
pi_88748704
Leyla kan ook scheten laten als een volwassen vent.

Maar ik weet nog van Jen dat die erge buikpijn steeds het gevolg was van een kippeneiwitallergie. Ik zeg natuurlijk niet dat elk krampje, vlekje of wat dan ook meteen een allergie is, maar misschien kun je het eens opperen bij het CB, misschien is het dat?
pi_88749021
Dat ga ik zeker doen...

Je merkt gewoon dat het rommelt, dan laat ze een scheet en dan is het krijsen.. Arm ding ;(
  maandag 15 november 2010 @ 19:20:33 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88749388
Ei...... :{ Ik ga daar ook eens op letten voor de zekerheid.
Ylana
  maandag 15 november 2010 @ 19:31:48 #113
293526 weeklyfunnl
I love there so van!
pi_88750003
Had ik mijn zoon al gemeld in dit topic? Benjamin Joannes Cornelis van der Klift, geboren op 8 oktober 2010, 54cm, 3785gram.
Concertrecensies, uitagenda en interviews op www.weeklyfun.nl
pi_88750533
Ei.. nu je het zegt.. hoe snel zou je daar iets van merken? Gisteren wel 2 gekookte eieren op, lang niet meer gehad (maar kippen-eiwit zit toch in veel meer dingen?)

Maar dat was gisterenochtend en ze heeft pas sinds vanmiddag zo'n last...
pi_88751261
Kippen ei zit in echt best veel dingen, dus ingredienten lezen. Het zit m vaak in koek, deeg, taart.. Maar ook bepaalde kruidenmixen, filet american...
  maandag 15 november 2010 @ 21:38:05 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88756893
Heb nog niet veel tijd om te posten, maar mag mijn mannetje ook in de lijst?
2 november 2010, Mikai, zoon van Hobbesje
pi_88758144
Leyla slaapt in de wieg, op haar kamer... Wat zal ik doen? Laten liggen? Eigenlijk wil ik nog even voeden voordat ik zo ga slapen... En ze moet nog een schone luier...
  maandag 15 november 2010 @ 22:02:24 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88758547
Misschien toch maar even wakker maken? Anders zit je over een poosje met een huilend hummeltje.
  maandag 15 november 2010 @ 22:03:15 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88758614
Uh... Waarom krijg ik nou weer een :P smiley? Niet zo bedoeld! :)
pi_88758727
Ja ff bntm..
pi_88758776
En het is melissa!!!!

Zo en nu naar bed!
pi_88760431
Zo gedronken, en nu hopen dat ze een rukje maakt naar een uur of 2, ik hoop 3.
pi_88764091
nah bedankt tico voor de spoiler...(k neem t altijd op :p)

floris en ik gaan morgen zwemmen ben benieuwd :)
hij was vandaag niet helemaal in zn hum. slapen gaat ook stukken beter sinds de grotere flessen s avonds (gisteren 7uur laatste fles, tot half 9 (s avonds) geslapen, even gespeeld, om 10uur sliep ie, tot 10uur vanochtend...)
mijn kind wil kruipen *lol* als ie op zn buik op t speelkleed ligt, duwt ie zn billen omhoog. mafketeltje.

wat een hoop geprikte kindjes vandaag -O-
wij mogen 1december weer. laatste prikjes voorlopig.

en minidraak alweer een half jaar, tot over 2maanden :)
pi_88768967
-O-

Om half 8 viel ze weer in slaap, gebruikelijke tijd 's avonds, en om half 9 alweer eruit (huilen, huilen!) bij me genomen en in slaap gewiegd.. weer erin.. toen kwam ze om half 1.. Dat ging eigenlijk goed, meteen weer erin na de voeding, tot 5:30.. en toen was ze zó onrustig. Heb haar net eindelijk weer in slaap kunnen wiegen, maar je hoort het gewoon borrelen en dan zo'n kreet ;(

Maar eens even goed in de gaten houden.. morgen sowieso Osteopaat.. en nu had mijn man vorige week ook buikkrampen, dus wie weet? Ik vind het zo zielig...
pi_88769447
Arme Leia...

Anne heeft gisteren geslapen tot 18.45, toen hebben we haar wakker gemaakt voor een flesje. Na het flesje was het helemaal mis. Huilen, krijsen, brullen. Rond 20.00 dus toch maar een zetpilletje gegeven. Maar ze heeft vervolgens nog tot 21.45 gehuild, zo zielig!

Toen maar weer een flesje geprobeerd, ze dronk maar 75 cc van de 165, maar viel daarna wel in slaap en heeft weer geslapen tot ik haar vanmorgen wakker maakte. Nu lijkt ze gelukkig nergens last meer van te hebben :)
pi_88769769
Arme Leia.. krampjes zijn ook niet fijn. En Anne ook al huilen. Gelukkig heeft ze nu niet zoveel last meer Fannetje.

Ilse had volgens mij gister een regeldagje. Ze kwam om de 1,5 a 2 uur drinken bij me. Andere dagen laat ze er 3 of 4 uur tussen.
Gisteravond had ze helemaal geen zin om te slapen. Vanaf 18 uur was het mis. Wilde veel drinken en vooral niet in bed liggen. Ze slaapt in de kinderwagenbak op onze slaapkamer. Soms ook in het wiegje op onze slaapkamer. We wonen gelijkvloers. Overdag merk ik dat ze onrustig slaapt als ze in de box slaapt.

Vandaag is mijn man weer werken. Hij was 3.5 week vrij, maar dat zit er nu op. Ik had het er gisteravond wel even moeilijk mee :'( , ik was zo moe, en zag op tegen deze dag. Maar vannacht weer lekker geslapen(ben in slaap gevallen met de nachtvoeding..) en kan de hele wereld weer aan.
*poef* nu is het weg
pi_88770171
mooi zo kaatje :) komt vast goed alleen met je meisje :) niet teveel willen doen in huis enzo ;)

en anne ook al zo zielig. gelukkig gaat t nu weer beter

en een :* voor Leia, stomme krampjes

wij hebben net gezwommen en hij vond t leuk!
nu ligt ie weer lwkkvin bed.
t wakker maken vanochtend was ook niet zo'n probleem gelukkig.
pi_88770218
Ooohw wat leuk zwemmen. Willikook!! Wordt aangeraden toch om mee te wachten tot na de eerste prikjes toch??
*poef* nu is het weg
pi_88770318
geen idee eigenlijk :@
k heb t een keer opgezocht en vond (op sites) dat dat eigenlijk onzin was. maar k zou t anders gewoon op t cb vragen.
voor ons was t de eerste keer
en ik was te laat ook nog :') de ruitvan mn auto was bevroren...en k kon mn krabber niet vinden :D
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:33:56 #130
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88770534
Sonnetje: gaan jullie naar een les, of ga je zelf zwemmen?
Ik kan echt niet wachten bijna! :) vanaf volgende week mag ik eindelijk zelf!
pi_88771622
naar een les, ben zelf niet dol op zwemmen haha
dus dit is precies goed :D
pi_88772796
zwemmen is leuk!!

Orea, er heerst buikgriep ook...

Hier denk ik dat Leyla de fles nu echt begint te snappen... Ze klokt gerust haar 30cc naar binnen en wilt dan nog meer... Daar gaan we gebruik van maken, vanavond krijgt ze een grotere fles, kijken hoeveel ik erin krijg... Ze moet toch ook leren dat ze een hele voeding uit de fles moet drinken.
pi_88776039
Wat fijn dat ze het door lijkt te hebben ticootje. Scheelt een hoop zorgen denk ik?
*poef* nu is het weg
pi_88776260
Het is heel fijn ja!
pi_88777915
orea en leia :* wat een bagger toch!

sonnetje wezen zwemmen en het was leuk *G* wij houden ook van zwemmen
bij ons zwembad werd trouwens een grens van ong 10 tot 12 weken en/of 5 kg aangehouden

anne ook al aan het huilen ook voor jou een dikke knuf

Tico wat fijn dat Leyla het begint te snappen! *G* wat een opluchting voor jullie doorzettingsvermogen :*

kaatje succes vandaag, wat sonnetje ook zegt niet teveel in huis willen doen
en lekker genieten van ilse!
pi_88783214
Zo en nu heb ik ongeveer 80 of 90 cc in de koelkast... En ik zit lekker aan een biertje... Jullie hoeven denk ik niet te raden hoe ze straks haar melk krijgt ;)
pi_88783990
Oh lekker Tico :9 Proost! :Y)

Wij hebben onze vakantie geboekt!! *O* het duurt nog 6,5 maand ;( maargoed... nu al zin in!
pi_88784908
Oe vakantie, hopelijk de meivakantie! Maar ik durf niet te boeken. Eerst even afwachten wat de cardioloog te zeggen heeft, dan kunnen we een beetje rekening houden met Leyla. Voor het zelfde geldt gaan ze pas opereren over een jaar ofzo.

ik wil met de meivakantie en in september.
pi_88785277
wij gaan waarschijnlijk een midweekje ofzo weg tussen kerst en o&n *O*
pi_88785985
Wij gaan in de tweede volle week van december een week of midweek weg, maar we weten nog steeds niet waarheen.

Verder wil ik sowieso in de zomervakantie weg, en misschien ook in de meivakantie, maar we moeten nog kijken of we dat allemaal wel gaan redden, financieel gezien. Wel jammer dat ik aan schoolvakanties vastzit, zoveel duurder... :{

Wij hadden vandaag visite, iemand van de zwangerschapsgym met haar dochter die 9 dagen jonger is dan Anne. Ze hebben gezellig samen in de box gelegen. Anne lag de hele tijd naar haar te kijken en geluidjes te maken, maar dat meisje had meer interesse in de mobiel boven de box :D
pi_88787389
Lekker hoor!!

Wij gaan begin juni.. wel is onze opvang 2 weken dicht in de zomer en de week tussen kerst en oud en nieuw.. Maar dat is dan maar zo, nu kunnen we nog 'goedkoop' op vakantie, dus maar even van profiteren ;) We gaan naar Turkije overigens!
pi_88788879
Wij moeten ook rekening houden met schoolvakantie. De meivakantie kan priscil een week bij ons zijn door heen en weer te vliegen, september.... Dan is ze 16,5 jaar, dan blijft ze thuis. Zomervakantie kan ze met haar moeder mee.
Wij hebben echt een andere auto nodig, dus in het hoogseizoen gaat m geldgewijs niet worden.
pi_88789243
Oh en de maaltijd ging er als zoete koek in en na het bad ligt ze nu op bed. Vandaag was een goede dag! We hebben heerlijk buiten gelopen om jen weg te brengen en boodschappen doen. Buitenlucht maakt kindjes altijd heerlijk moe. Ze dronk vandaag ook goed, heeft haar flesjes op en dronk ook eindelijk weer eens nomaal bij mij, goed veel plasluiers.
pi_88792000
Wij gaan in januari nog een weekje weg. Moet begin of half februari weer beginnen. Ligt eraan of ik mijn overuren mag opnemen na mijn verlof. Ben dit jaar voor 't eerst sinds ik werk met kerst en oud en nieuw vrij!!

Vandaag ging heerlijk. Ilse heeft een topdag gehad. Ik dus ook! Heb lekker niks aan het huis gedaan, alleen boodschapjes gedaan. Had ik dr lekker in de draagdoek, begint ze ineens te kreunen en te steunen. Ik snapte dr niks van.. Dacht dat ik niet goed geknoopt had. Haal ik dr los... rook het al, een heerlijke volle luier.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:12:05 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88803619
Tico, proost! (hij zal nu wel op zijn). Over 10 dagen hebben wij de babyborrel voor Neve. Dan ga ik eindelijk ook eens aan de champagne, heb ik mezelf beloofd.

Kaatje, lekker dat het zo goed ging.
Neve ging de hele dag ook ok, maar we zitten wel echt met haar huil"uurtje" nu. Tussen grofweg 5 en 9 (afhankelijk van de dag) is ze echt helemaal door het dolle heen: echt paars aangelopen huilen. Ontroostbaar. Ben er nu een klein beetje aan gewend en weet dat er an sich weinig aan te doen is (tips zijn zeer welkom!), maar soms vind ik het echt zo zielig! :'(

Hoewel: vanavond was het wel heel grappig: had een paar mensen over voor een vergadering en het eerste half uur heeft ze een beetje erbij gezeten. Terwijl wij aan het praten waren zat ze echt zo het gesprek te volgen, steeds heel aandachtig te kijken naar degene die sprak... O+
pi_88803702
Huiluurtje was hier echt te wijten aan te weinig slaap overdag of krampjes.
pi_88803966
wat leuk al die vakantie plannen!

en wat een hoop goede dagen! en hoe fijn tico dat het drinken ook zo goed is gegaan
heeft het biertje je gesmaakt?

huiluurtjes ken ik eigenlijk niet echt dus helaas geen tips
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:46:12 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88805124
Nee, overdag en 's nachts slaapt ze prima en dan ineens vanaf 17-18 uur niets dan huilen. Tegen 20 uur is het over en dan gaat het weer prima.
  woensdag 17 november 2010 @ 07:53:01 #149
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88808266
Ik vind toch dat Jasmin te veel spuugt. Vandaag naar het consultatiebureau dus komt mooit ui. Vanacht leek ze wel een fontein, ik legde haar neer en ze spuugde mistend 30 cm hoog. Alles nat natuurlijk. Maar ze boert ook zo moeilijk en als we haar op haar rug dus neerleggn, komt er regelmatig een goede mondvol of 2 mee. En dat projectielbraken doet ze ook minstens 1 keer per dag. Misschien toch reflux.
pi_88808278
Leyla spuugde ook veel, gewoon wat langer rechtop houden en wat vaker schone kleding aan. Nu spuugt ze bijna niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')