abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88639029
Het kleine babietjes topic 0-6 maanden deel 68

De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 24-11-2010 08:11:32 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88640854
Geen lijstje van de baby's? ;(
pi_88641101
Dat zal nog wel komen ;)

Troeta, je vroeg of Anne al lang zo goed slaapt. Nou, eigenlijk al vanaf haar tweede week. Toen was het eerst van ongeveer 23.30 tot 6.00/6.30 en dat werd steeds langer. Nu moeten we haar dus meestal wakker maken, want uit zichzelf wordt ze vaak pas na negenen wakker en dan krijg ik er geen vijf voedingen meer in. Best lekker, zo'n slapertje :) Overigens vertikt ze het overdag echt om in haar bedje te slapen (dan kan ik echt 10 x terug om een speen te geven en om haar vervolgens krijsend er weer uit te halen), maar 's avonds is het echt nooit een probleem. Kusje, licht uit, deur dicht en we horen haar niet meer :o
pi_88641200
Lijstje doe ik vanavond even op de pc.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:50:39 #5
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88641889
Tico fijn dat het de positieve kant op lijkt te gaan!

Hier 's nachts ook geen problemen met slapen, overdag en 's avonds wel. Maar ja, nachtrust boven avondrust toch ;)
pi_88644234
Hoe doen jullie dat overdag en 's avonds met slapen?

Tot nu toe heb ik Anne telkens overdag in de kinderwagen beneden laten slapen, maar nu ik merk dat ze daar steeds slechter slaapt wil ik haar eigenlijk gewoon in haar eigen bedje laten slapen. Maar dat heb ik nu een paar keer geprobeerd ('s middags) en elke keer is het net zo lang huilen tot ik haar weer uit haar bedje haal.

Nu wil ik het eens 's avonds proberen, maar moet ik dan het licht in haar kamer gewoon uit doen? Ik ben bang dat ze dan denkt dat het nacht is en niet meer komt voor de laatste voeding. Dat ik haar dan wakker zou moeten maken is op zich niet zo'n ramp, maar wel als ze daarna níet meer wil slapen.

Hmm, nu ik het zo opschrijf lijkt me er niet veel anders opzitten dan het gewoon uit te proberen :')
pi_88644564
Oh Leyla vindt het inderdaad heel fijn om apart te liggen. Dat is rustig. Overdag doe ik wel de gordijnen dicht, maar die verduisteren niet. In de nacht gaat het licht uit, vinden we allemaal fijner.
pi_88644581
Tot Leia 2 maanden was sliep ze voornamelijk in de box overdag (en 's nachts bij ons in de kamer in de wieg, of op mij :')) en rond de 8/9 weken heb ik haar gewoon eens geprobeerd in haar eigen bedje te leggen. En dat ging goed :) (ik merkte ook dat ze in de box binnen 15 minuten weer wakker was bijv. van omgevingsgeluid enzo)

Niet altijd meteen, liggen en slapen.. moet nog steeds geregeld 10 keer lopen omdat ze haar speen kwijt is. Gemekker reageer ik ook niet meteen op, gehuil wel. Zo heb ik van de week nog 20 minuten naast haar gezeten terwijl ze huilde. Ze was echt oververmoeid en eruit halen zag ik gewoon niet zitten (chaggerijnig kind ;)) ze zakte al steeds weg, maar werd dan weer wakker en begon weer te huilen.. dus aaien over haar bol, zachtjes kletsen en toen kon ze zich overgeven aan de slaap (en sliep vervolgens 2 uur ;))

Bij over haar toeren is het wel gelijk eruit halen. Dat huilen wat ik hierboven beschrijf is anders...

Nu is het inmiddels zo dat ze 's morgens wakker wordt, ik haar voed en even speel en op bed leg, en ze meteen slaapt. Leg haar neer, ze duikt in haar konijn ;) en slaapt.. 's middags is het lastiger, maar gaat ook steeds beter. Tis wel geduld hebben zeg maar :) 's avonds ook geen problemen, maar denk dat dat ook komt doordat het donker is en ze niet afgeleid wordt door de dingen die ze op haar kamer ziet (haar favo mobiel enzo)

Dat van die laatste voeding is gewoon even proberen :) hier ligt Leia meestal tussen 7 en 8 op bed 's avonds en komt dan tussen 22:00 en 23:00 nog voor een voeding (maar die slaapt niet 'door' en komt tussen 3:00 en 4:00 ook nog een keer :))
pi_88644805
Mja, hier lag ze na 5 minuten alweer enorm te krijsen en heb ik haar er dus al weer uitgehaald. Misschien moet ik toch wat meer geduld hebben... maar ik vind dat krijsen zo zielig.

Overigens vind ik het echt zó typisch dat ze na de laatste fles echt nóóit meer piept... net alsof ze dan weet dat ze de hele nacht moet gaan slapen... het kind heeft nu al een ingebouwde klok :o
pi_88645004
Volg je gevoel ;) als ze zo krijst dan gaat het niet werken, dus dan is eruit halen het beste :)
Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
pi_88650045
das hier ook, je moet precies t goede moment hebben.
hoewel floris soms ook even echt moet huilen voor hij in slaap valt.
wat ook wel helpt is over zn buikje en/of hoofdje wrijven
pi_88650107
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
pi_88650126
Net een papegaai
pi_88650303
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_88650381
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 21:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

:D Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top! ^O^ Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
Gegroeid! Ja enorm! ik zal ff dr curve neerplempen.
pi_88650583
pi_88650835

Zo dus.
pi_88651636
Oh die begint mooi weer te komen ^O^

Hoe oud/hoe zwaar moet ze zijn voor ze haar kunnen opereren?
pi_88654602
Oh, gewoon zo oud mogelijk. Als het gaatje klein genoeg is kan het zijn dat ze een paar jaar wachten. Het is niet niets.
Powervoer is het hè? 200 gram aangekomen.
Op 9 dec moet ze 5400 wegen, gister woog ze 5160, dat moeten we redden!
pi_88654675
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 19:37 schreef Orea het volgende:

Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch? :?

Van de week na zo'n moment had ik een helder moment ;) en legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep :o

Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaat :Y ben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen ;) dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg :)
Goh...dat is zeker helder, ga ik morgen ook maar doen.
Toch wennen zo'n eerste baby he :P
pi_88655021
Tis maar een beetje uitproberen enzo :P proef objecten zijn het, die muppets van ons :D

Oké, helder Tico.. hopelijk pakken ze een zo goed mogelijk moment en is ze er daarna vanaf!
  vrijdag 12 november 2010 @ 23:32:00 #22
259886 pessie
pi_88656466
Tico lijntje gaat weer omhoog *O*

Troeta, een vast ritme wil ook wel helpen. Bijvoorbeeld spelen in de box en daarna naar bed.
pi_88657051
Ja, dat vaste ritme vind ik erg moeilijk, vooral als we ergens heen moeten of visite krijgen.
En vandaag is die met eten erg lastig, wil steeds te vroeg de fles en drinkt hem dan niet leeg, hoop dat hij vannacht niet zo doet.
pi_88657336
Dat heb ik ook Troeta! Als we ergens heen gaan of visite krijgen, vooral als ik zoals nu in een week zit dat ik graag de tijd aan haar spendeer om het een 'gewoonte' te laten worden...
pi_88657698
Ja, dan is het weer helemaal in de war he? Ik had voor mekaar dat hij van half 5 tot half sliep, want mijn vriend werkt vaak rond die tijd. Dan kan ik rustig eten maken, huishouden doen en een beetje computeren, is hij verder op de avond wakker en dan kan hij daarna lekker s'nachts slapen,maar toen gingen we ergens eten en toen was hij heel de tijd wakker, dus misschien niet zo'n handig tijdstip voor een dutje.

Soms valt hij ook nog best moeilijk in slaap als we met z'n allen naar bed gaan en blijf ik bezig met hem, nu ben ik expres gaan computeren zodat m'n vriend het een keer kan doen (beetje frustratie dat ik slecht slaap en hij heerlijk), maar ik ga net kijken en Mex is gewoon zomaar in slaap gevallen :o
pi_88658205
Tipje, althans, iets wat bij mij werkt.. Zo in slaap vallen gaat bijna niet meer.. We hebben (ondanks dat Leia echt op steenworp afstand ligt met een dun muurtje ertussen) nu de babyfoon aan.. Maar ik reageer op elk geluidje.. dus ik doe nu oordoppen (waxen bolletjes, ortopax bijv..) in en mijn meneer maakt me wakker als ze echt geluid maakt en eruit moet.. Tussendoor frot hij nog wel eens speen maar dat krijg ik niet eens mee..

En meestal pakt hij haar er toch wel uit, doet luier en legt haar bij me neer.. Dat scheelt ook al een hoop (eerst wilde ik dat niet, want hij moet werken ik nog niet.. maar hij is 's nachts een stuk beter te pruimen dan ik :@ en moet zeggen dit gaat prima zo! :) )
pi_88663824
sinds we hier een ritme erin hebben, gaat t stukken beter met slapen en kan k makkelijker er vanaf wijken. eerst ging ie dan veel sneller huilen, terwijl hij nu rustiger is als ie moe is.
merk datt ritme nu ook veranderd nu hij minder lang slaapt en meer tijd tussen 2 flessen laat. eerst was t slapen, eten, spelen, slapen enz. nu is t iets minder strikt. t zit m in t goede tijdstip naar bed brengen.
wat floris ook heeft, hij wordt soms huilend/jammerend wakker na een uur ofzo. vaak is ie nog wel moe en is t een minuut of 2 ofzo. en dan valt ie weer in slaap.
pi_88663829
oh en de babyfoon hebben we laatst wat verder weggezet hier. hij stond op mn nachtkastje en nu aan de andere kant vd kamer. heb t idee dat k ietsminder snel wakker van m wordt, ook wel fijn. R slaapt er gewoon doorheen -O-
pi_88663830
Zelfs met vierde kindjes is het wennen merk ik ... :+ want echt, elke baby is weer anders.

Kan iemand mijn baby ook in het lijstje zetten?? *O*

Tessa Ayana, geboren 4 november 2010, dochter van Suzanna
  zaterdag 13 november 2010 @ 09:19:45 #30
259886 pessie
pi_88664198
Troeta fijn dat Mex toch in slaap is gevallen!

Nathan heeft alweer doorgeslapen! *O* Van 22.30-8.06 *O*

En voeden zit hier niet in het ritme. Het ritme was hier een tijd spelen in box, piepen, naar bed. Maar tegenwoordig geeft hij ook vermoeidheid aan door tegen me aan te knuffelen en te piepen, dan breng ik hem ook naar bed.

Hij ligt nu trouwens heerlijk te spelen in de box!

Trouwens, wat moet je een hoop mee als je naar een huisje gaat :o , ik heb het idee dat ik ga kamperen zonder tent :P .

Ik ga verder inpakken! Tot vrijdag!
pi_88665062
Nou suzanna, daar gaat mijn hoop dat ik het bij een volgend kindje al een stuk beter ga doen ;)
Ik heb het vandaag alweer verpest, had Mex net lekker bij me in bed genomen toen pappa ging werken, vind het zo gezellig!

Veel plezier pessie en ook met zwemmen, is heerlijk daar!
pi_88667123
Het verschilt ook echt per kind hoor Troeta. Sommige baby's hebben nu eenmaal meer ritme nodig dan andere.

Hier heb ik nog nooit echt een ritme aangehouden... al is het maar omdat ik zélf ook helemaal geen ritme heb. :D Ik voelde me dan wel eens zo'n aanmodderaar, zeker toen ze nog niet zo makkelijk in slaap viel als nu.

Gelukkig blijkt Elise toch ergens op mij te lijken: nergens vaste tijden voor, overal kunnen slapen, houdt van gezelligheid en kan zichzelf goed vermaken. Ideaal. :+

Wat wel belangrijk is, is dat ik haar op het goede moment in bed leg, dus bij de eerste moeheidssignalen (wazig kijken, gapen). Dan is ze meestal zo vertrokken. Ik hoef haar nu ook al een paar weken niet meer in te bakeren en zelfs het speentje heeft ze minder nodig dan eerst.

Enneuh... vannacht 21:45 tot 9:15 :D O+ _O_ *zo trots*
pi_88669736
Ja, ik vrees dat wij ook nooit een vast ritme krijgen, wij werken al niet op vaste tijden en willen Mex graag overal mee naar toe slepen.
Wil ook eigenlijk niet dat hij alleen maar thuis kan slapen enzo, als die s'nachts maar slaapt.
En dat is vannacht hartstikke goed gegaan.
Hij had om 11 uur zijn laatste fles, toen om 4 uur en toen om half 9 en daana weer om 12 uur, dus voeding gaat ook de goede kant op!

Fijn dat jij ook een goede nacht hebt gehad!
pi_88675508
Ik doe het zéker beter dan bij mijn eerste baby... gelukkig maar. Maar ik merk dat je nog steeds onzeker kunt zijn, zeker als 't kindje anders reageert dan je verwacht. En in het begin is het gewoon wennen aan elkaar - met drinken, slapen, etc.

Het voordeel is dat ik veel sneller merk wat er aan de hand is, zoals krampjes, een aankomende poep-spuitluier, boertje wat dwars zit, wat er helpt tegen de hik, etc.
Heerlijk! Wil niet zeggen dat het altijd meteen helpt, en nog steeds moet je geduld hebben en soms heel veel geduld ;) maar het geeft wel wat meer zelfvertrouwen. Dat had ik bij Noa (mijn oudste) helemaal niet en dat was slopend. 'Wat zou er nu weer zijn' als ze eerder kwam dan ze eigenlijk moest eten, etc.

En nu ligt ze heerlijk in de huiskamer te slapen in de kinderwagenbak. Is dat nou 'slecht' als je je kind liever dichtbij je hebt slapen in plaats van boven in 't bedje? dat komt vast wel weer als ze wat ouder is, maar nu vind ik het gewoon prettig dichtbij te zijn zodat ik makkelijk kan kijken of ze wel goed ligt, en gewoon om haar dichtbij te hebben. Nu hebben wij een heel druk gezin dus is er altijd 'lawaai' om haar heen, maar daar lijkt ze niet zo'n last van te hebben (tot nu toe).

Kreeg ik te horen van kraambezoek dat ze niet begreep waarom veel ouders tegenwoordig hun kind altijd maar in de box te slapen leggen, veel te druk, rust, reinheid en regelmaat etc...
Ik vraag me af of ze gelijk heeft of dat dat per kind gewoon verschilt. Als ze goed slapen en gewoon rustig zijn en het allemaal best lijken te vinden, is er toch geen probleem lijkt me. Als ze beneden niet meer goed slaapt verhuizen we haar overdag weer gewoon naar boven... simpel zat. Aanpassen aan je kind...
pi_88675538
Oh ja, en ik draag haar ook graag in de draagdoek, lekker bij me. Ook ligt ze lekker bij papa op z'n borst 's avonds en loopt hij overdag ook met haar rond als ze krampjes heeft o.i.d...
Lijkt me alleen maar goed, veel contact en veel knuffelen.
Hoe denken jullie daarover?
pi_88676139
Je kan een kindje nooit teveel knuffelen ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:01:03 #37
258612 nytar
boys boys boys
pi_88677595
Ik ben ook voor knuffelen! Maar soms even lekker laten rommelen in hun eentje is ook prima. Dat moeten ze toch ook leren!
pi_88682911
Helemaal mee eens. Leyla ligt ook vaak lekker even in de box, en zolang ze tevreden ligt te kijken neem ik aan dat ze het naar haar zin heeft.

Mijn dame weet niet wat ze wilt. Ik denk dat ze wat buikpijntjes heeft, ze laat scheten als een volwassen kerel. Ze wilt niet drinken, heeft al een schone luier, is wel moe, maar kan niet in slaap komen. Wilt wel een speen maar toch ook niet, wilt opeens aan de borst, maar geen melk. Vermoeiend.
pi_88683188
lastig tico
en dat van die box, zo denk k ook altijd maar. als ie t niet meer leuk vindt merk k t vanzelf wel. tegenwoordig houdt ie t ook langer vol. hij heeft een schaap en dwerg dat ie helemaal geweldig vindt O+ eet ie op en zo, is ie helemaal aan t lachen en kletsen O+
pi_88683346
Gewoon lekker zelf vermaken vind ik erg belangrijk. Ook als ze groter zijn, ik heb geen zin om elk moment van de dag m'n kind te vermaken. Ik wil ook even de was kunnen wegstrijken terwijl jen een toren bouwt.
pi_88683521
Als ze zo pruttelt maak ik me meteen weer zorgen, zou de melk weer minder zijn? Heeft ze honger? Maak ik een flesje 30cc, met moeite 15cc naar binnen, dus honger is het echt niet. Ik moet met de fles echt gokken of ze echt goed trek heeft, dan klokt ze m zo weg. Vanmorgen en net dus verkeerd gegokt, dus ook de bmf heeft ze lang niet de voorgeschreven hoeveelheid op vandaag.
Had ik m'n weegschaal nog maar!
pi_88683739
Hm. Toch moe. Raar kind!
pi_88683943
Spam:
pi_88684019
O+ leyla
wat is ze al gegroeid zeg!

en verveel je je ;)
pi_88684145
Ja!
  zaterdag 13 november 2010 @ 22:35:40 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88684220
Tico, mooie meid! :Y En zooooooooooo 2 druppels water met 'r zus! O+
pi_88684232
gezellig tegen jezelf kletsen

k zit bij mn zus
gingen een avondje vampire diaries kijken
nja nichtje werd wakker (oorpijn bleek t te zijn, dacht sinterklaas gebeuren), dus nu kijken we met zn 3en assepoester
pi_88684238
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:23 schreef Ticootje het volgende:
Hm. Toch moe. Raar kind!
Mooi kind! O+

Maar wel naar dat je je vertrouwen kwijt bent.. Niet gek, maar wel vervelend nu.
pi_88684278
alleen een donkerdere versie van jen (wat voor haarkleur had jen eigenlijk)
pi_88684945
Jen was kaal!
Oh en nu heb ik toch een stijve tiet, en madam slaapt.
pi_88684960
Ik loop 2 afleveringen achter met de vampier diaries.
pi_88685138
ik zit in aflevering 4 seizoen 1 :)
zus heeft dvd, maar schiet dus niet zo op nu ;)
gelukkig is er wijn ;)
pi_88685180
Wijn is altijd goed. Ik had van de week heerlijk rum cola, was helemaal teut.
pi_88685269
ik ben ieder weekend aan t alcoholisten :')
gisteren ook al wijn en safari cola, nu prosecco en lambrusco O+
zit er aan te denken floris hier te laten ;) maar vind k ook een beetje lullig voor mn zus :D
pi_88685350
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 23:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben ieder weekend aan t alcoholisten :')
gisteren ook al wijn en safari cola, nu prosecco en lambrusco O+
zit er aan te denken floris hier te laten ;) maar vind k ook een beetje lullig voor mn zus :D
Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!
pi_88685547
hihi ik moet nu eerst bijkomen van het lachen van die laatste zin van tico!

wat goed trouwen tico dat ze zo gegroeit is! en het is zeker een mooie meid! O+
balen dat ze het vanavond dan toch even moeilijk had :*

wat betreft slapen, da's hier weer wat rustiger maar lang niet zoals het geweest is
en het wisselt ook echt heel erg,
op kdv gaat ze gewoon echt niet slapen, thuis wil ze vaak door mij in slaap gewiegd
ze ligt og bij ons op de kamer en overdag had ze beneden een camping bed, probeer haar nu overdag ook boven te leggen

Ook zijn we begonnen de laatste voeding een deel boven te geven en zet ik het muziekje van de babyfoon aan, vanavond lag ze met het laatste deel voeding binnen 20 min op bed en is nu nog stil! benieuwd wat de nacht doet!
de laatse 3 dgn ofzo komt ze rond 04.30/05.00 ipv 03.00 dus lijkt ook verbetering!
en haast geen speenplop meer dus ik ben tevreden!

vandaag hebben we lekker geshopt, ze heeft heel wat mt 68 nieuw spul gekregen ze is bijna uit de 62! met haar bijna halfjaardag mag dat ook wel he
kleine meid O+
pi_88686084
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 23:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!
je heb me overtuigd!

jeetje draak nu pas uit 62 :o
bij floris heb j dat nu ook
pi_88686348
en ze is er nog niet uit, veel past nog wel
maar zoals jij (geloof ik) eerder schreef mag het van mij ook ruimer zitten

ik las ook nog over knuffelen! hier wordt heel wat afgeknuffeld en ze kan zich ook prima in box of op speelkleed vermaken. Maar ik hou van knuffelen

sonnetje veel plezier he....
pi_88687637
haha

ja dat vind k ook fijner..hier worden de mouwen te kort en bij sommige shirtjes t lijfje
pi_88692187
Ik ga straks met Tessa voor 't eerst naar buiten. Correctie: met mijn hele gezin O+ O+ O+ O+ O+ O+ :D
pi_88692188
Mijn baby kan het ook :o

17.30 gevoed, 19.30 op bed.. En toen kwam ze om 3.45! Gevoed, 4.00 weer op bed tot 7.30!

Ik heb wel 3 keer gekeken of ze het nog wel deed :D maar echt wow!
pi_88692249
Netjes Orea! Die van mij heeft ook best goed doorgeslapen. En nu ligt ze ook nog steeds, ik ga ook ff kijken of ze 't nog doet. ;)
pi_88692385
Ilse vond slapen vannacht maar voor babies.... :'( ze had krampjes, daarnaa honger en wilde niet naar bed. Geloof dat ik dr om 4 uur eindelijk stil had. Daarna kwam ze om 7.45 weer. :O
*poef* nu is het weg
pi_88692692
Ai Kaatje! Lekker relaxed aan doen maar vandaag :)

Suzanna, las nog iets over je vraag haar bij je te houden (in box of kinderwagen) gewoon lekker doen hoor! Je merkt het vanzelf echt wel als ze eraan toe is om wel rustig op bed te liggen... Ze is nog zo klein! Leia lag vanaf een maand of 2 op haar eigen bed en dat ging ook gelijk goed.. eerder werkte het ook nog niet!
pi_88693075
hier weer typisch een geval van wet van fok
het was half 1, half 3 (voeding) kwart over 4, half zes (voeding), 7 uur en wakker vanaf half 9

Orea *G* ze kan het wel!

Kaatje :* rustig aan ook vandaag?!

enne vanmorgen echt een truitje mt 62 te klein! maar goed dat we een zooi 68 hebben gehaald gister, vandaag maar allemaal wassen kan het vanaf morgen ook aan!
en ik hou voor mezelf helemaal niet van jurkjes, maar minidraak heeft 4 nieuwe jurkjes ha ha
pi_88693475
Draak, :{ balen joh weer zo'n nacht..... Wel goed dat ze over is naar maat 68 *O*

Jullie geloven het niet, maar net weer poep :o gewoon 2 poepluiers in 2 dagen *O* dat is echt héél lang geleden :o
pi_88693482
Ticootje wat is ze lekker aangekomen!! *O* Mooi meisje O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_88693925
klinkt goed orea!
hoe blij je kan zijn met poep :D

draak rotnacht zeg!

ik ben erachter (denk ik) waarom floris s avonds niet gelijk wil slapen. ik denk dat ie dan nog een beetje honger heeft. want gisteravond een fles met 210 en 7 scheppen en hij ging gelijk slapen. dus dat houden we er maar in :) k dacht dus niet aan honger, omdat hij altijd net ervoor zn fles krijgt. overdag heeft ie t helemaal niet, lastig ;)
pi_88694165
oh en hier slapen van 8uur tot 1 en van kwart over 1 tot 10uur.

maar goed heb m ook zn bed uitgetrokken en naar huis en toen een fles :)
dus tis niet helemaal eerlijk
pi_88694251
Lekker hoor! :) Kon jij je roes uitslapen? :P
Hier ligt ze alweer op bed! :o tis echt ongelofelijk...
pi_88694827
Gister heeft Mex 4 uur tussen alle flesjes gelaten en vannacht kwam hij na 5 uur, dus het gaat de goede kant op!
En net ging hij in zijn ogen wrijven en nu heb ik hem op bed gelegd, hij jengelt een klein beetje, maar ik laat hem lekker liggen, want hij valt op schoot meteen in slaap steeds.

Dat ogen wrijven word ook steeds duidelijker, ik dacht eerst dat het jeuk was door zijn onrustige huidje, maar nu is het echt steeds meer richting oogjes. Dus ben echt blij met de tip,haha
Vind wel dat hij het heel hard doet, soms doet ie zichzelf wel pijn.
pi_88695062
Lekker Troeta!!

Hier doet ze zichzelf ook pijn.. ze pakt nu, dus dan heeft ze haar rammelaar vast en dan ineens BAM op haar gezicht.. best zielig, maarja.. die hand coördinatie is nog niet zo goed :D
  zondag 14 november 2010 @ 12:31:18 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88695669
Ah. Hier zijn jullie. :)

De combi sleeper is aangekomen, maar ik vind het hoofdgat echt nog eng groot. Dan maar even wachten op dat andere ding.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88695943
Suzanna veel plezier buiten met je gezinnetje :)

Orea fijn dat het zo goed gaat met je meisje. Hier gisterenavond wilde ze absoluut de fles niet omdat er eerst gepoept moest worden :% dus Femke lag deze keer iets later op bed.

Ticootje fijn dat je meisje zo groeit *O* lastig om in te schatten he of ze nou heel erg dorst heeft of een beetje. Hier drinkt ze eigelijk bijna nooit de fles leeg maar wil ook niet dat ze te weinig heeft. Met moedermelk is het helemaal zonde als je dat door de gootsteen moet gooien.

Sonnetje wat drinkt Floris al veel zeg. Hier dus maar 5 keer een fles van 150 en 5 scheppen waarvan ze eigenlijk vaak maar 120 opdrinkt. Zo lang de groeicurve goed is moet ik me maar geen zorgen maken.

Troeta mooi dat je steeds beter ontdekt of Mex moe is..

draculettetje herkenbaar. Je ziet mij ook bijna nooit in jurk of rok maar hier ook veel jurkjes voor Femke. Mooi dat ze lekker aan het groeien is :)

kaatjejannie lekker rustig aan doen meid.. :*

Hier heeft ze mijn haar vast als ik niet oplet en laat ze niet meer los :X
Dametje is vaker in haar wiegje aan het kwekken dan in de kamer.
Oh en gisteren alweer maatje 4 luiers gekocht :o
Mijn vriend heeft weer werk voor 5 weken en gelukkig is mijn moeder flexibel en gaat ze nu 2 dagen op Femke passen. Oja nog 5 weken en dan 2 weken kerstvakantie *O* lekker genieten van ons gezinnetje :)
pi_88696108
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezen :) Heb je zoiets niet online?
  zondag 14 november 2010 @ 13:39:04 #76
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88697377
quote:
Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezen :) Heb je zoiets niet online?
Tja... Ik ben daar zooo slecht in. Probeerde het ook tijdens mijn zwangerschap. Precies twee weken volgehouden. Online kan natuurlijk ook. Ik heb een app op mijn iPhone om poep en drinkgedrag bij te houden (ja, nerd :) ) en daar zit ook een dagboek deel in maar dat gebruik ik niet.
Wat ik wel heb gedaan is een Twitter account openen. :) Klinkt heeel suf, i know en ze heeft ook maar een handvol volgers, maar zo vermoei ik niet allemaal professionele volgers met baby tweets en al die tweets bij elkaar zijn ook een dagboekje! :)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88697541
Ooh zit Femke al in maat 4 :o

Ik heb zoiets eigenlijk niet.. in mijn zwangerschap heb ik een babysite online bijgehouden, die laat ik nu op een backup zetten en dan stop ik ermee.. Merk dat ik nu veel minder de tijd heb en het gewoon niet bijhou..

Wel heb ik het boek 'Mam en Pap vertellen over jou'.. een boek waar je dingen kan bijhouden, vanaf zwangerschap/geboorte tot je kind 16 is! Tis niet een super dik boek en het beschrijft de highlights :) erg leuk!! (en opa en oma hebben 'Opa/Oma vertel eens' van ons gekregen en vullen die in..)

Hoop dat ze dat later leuk vind! Ik heb niet zoveel van mijn babytijd of info van mijn ouders/opa/oma en die zijn er allemaal niet meer. Dus zoiets lijkt me heel waardevol als ze zelf volwassen is :)
pi_88699203
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Ik heb dit boek:

Maar zo vreselijk veel kan er niet in, dus ik ben van plan binnenkort eens een verslag/brief voor haar te schrijven over de afgelopen 3 maanden en dan met 6 maanden weer enzo. :)

Over beneden slapen: Elise slaapt overdag meestal beneden in de kinderwagenbak. Oorspronkelijk omdat ik haar daar lekker strak ik kon stoppen ('s nachts bakerde ik haar tot 4 weken geleden nog in) maar ik vind het ook gewoon makkelijk en gezellig. Ik zie er ook geen kwaad in zolang ze 's avonds wel gewoon boven slaapt*, dus lekker doen.

*En dat doet ze! Vannacht van 21.30 tot 8.30.

O ja, Elise had gisteren een shirtje maat 68 aan en het was niet te groot. :o Sommige shirtjes en een jurkje maat 62 zijn gewoon al (te) klein. 3 maanden! ;(
pi_88699409
Ik heb hetzelfde boek Cantare :) Van de eerste vier weken moest je iedere week wat schrijven en dan opeens maar 1 x per maand. Binnenkort ga ik dus maar eens maand 2 beschrijven, want over 3 dagen is ze alweer 2 maanden oud!

Tijdens mijn zwangerschap had ik ook een boekje, maar daarin heb ik gewoon niets beschreven, had daar toen helemaal geen zin in.

Vanmorgen hebben we haar weer wakker gemaakt om 8.00, vervolgens viel ze tijdens de fles in slaap en hebben we haar weer in haar eigen bed gelegd. Uiteindelijk hebben we haar om 11.30 weer wakker moeten maken. Slaapkopje! :o
pi_88699541
Op zich vind ik het wel best dat je niet elke week hoeft te schrijven want dat vergeet ik dan waarschijnlijk nogal vaak, maar het zou wel leuk zijn als er meer ruimte was om gewoon op te schrijven wat je zelf wilt i.p.v. alleen maar vragen om te beantwoorden.

Lekker hoor, zo'n slaapkopje! Hoe laat lag ze gisteren in bed?
pi_88699652
Ze lag gisteren om 22.15 in bed.

Ik baal er wel van dat ik haar wakker moet maken 's morgens, want ze ligt dan nog zo lekker te slapen. Maar als ik het niet doe slaapt ze gerust nog een paar uur langer en krijg ik er geen vijf flesjes per dag in.
pi_88700620
ik heb een babyboek
vind k leuk, al vergeet k dingen snel. dus binnenkort hier even gaan lezen wanneer hij bepaalde dingen deed (handig zo'n forum ;))
dat boek van orea lijkt me ook leuk! ik ben zelf iemand die alles wil weten haha. zo had mn moeder laatst de verloskundige papieren gevonden van haar zwangerschappen. vind k leuk on te hebbe/zien

Mereltje, hier hebben we meestal 4flessen, soms 4;5. en dan van 200. hij drinkt ook niet alle flessen leeg. maar 150 heeft ie niet genoeg aan :)
pi_88702802
Oh oh oh *stuiter stuiter*

Net mijn werk gemaild of ik in juni vrij kan krijgen, als ik daar morgen antwoord op heb (ik verwacht geen moeilijkheden.. maar toch even zekerheid..) gaan we boeken :o 12 dagen ultra all inclusive naar Turkije met zijn 3-tjes!! O+ O+ O+ O+

Ik wil nu al gaan!! :D
pi_88703842
Heerlijk Orea! Dat wordt genieten!

Wij hebben hetzelfde boek als cantare en fannetje. Uit die serie hebben we ook het kraamboekenbezoek.

Vannacht was het een groot feest. Om 1.00 uur wakker. Toen om 2.30 uur tot 4.00 uur en toen van 5.00 uur tot 7.00 uur.. En nu is madam niet meer wakker te krijgen. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_88708118
Oh heerlijk Orea vakantie met z'n drietjes. Het was de bedoeling om met een vriend en vriendin op vakantie te gaan. Zij hebben een kleintje van bijna 2. Je raadt het nooit, kom net van haar vandaan en ze is zwanger :o eind juni uitgerekend :D Dus wij gaan ook met z'n drietjes naar Frankrijk met de tent, eerst proefdraaien op Schiermonnikoog met de tent ;)

Leuk zo'n boek voor 1 jaar, maar ik denk dat ik daar ook echt geen geduld voor kan opbrengen, ga dus voor het boek tot 16 jaar. Deze week maar eens kijken naar zo'n boek.
pi_88714245
Ik hoop vannacht op wat extra voedingen, ik vind dat ze vandaag er weer een rommel van maakte. Ze is ook wel verkouden.
pi_88715433
Hahah, ik trof Elise zo aan in de box:

Al die spullen had ze zelf gepakt, alleen haar handjes leiden een eigen leven dus dat heeft ze nog niet door. :# Ik zag haar gewoon denken: "Mama, wat doe ik hier tussen al die spullen?" :?

Oja, en spekkie is een feit:

Ben heel benieuwd naar haar lengte en gewicht, morgen mogen we weer naar het CB.
  zondag 14 november 2010 @ 21:33:35 #88
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88715922
Cantate, wat schattig! :D
Bij ons ligt ook de box helemaal vol. Allemaal gekregen cadeaus. Neve ligt nog niet echt in de box. Ze kan er nog niet zoveel mee. Maar zodra ze zelf wat kan pakken zie ik ook wel zo'n foto komen hier! ;)
pi_88717388
Ooooh ze heeft ook kuiltjes O+ O+

Wat een pretletter heb je Cantare!!

Spekkie hier O+

Woezel en Pip kijken op de laptop! Hapwangen :Y)
pi_88720179
Oooh, lekkere wangetjes :9 En net als Elise gek op laptop en tv, zo te zien. :D

Volgens mij heeft Leia ook een heel mooi huidje, he? Elise heeft de laatste paar weken veel pukkeltjes in haar gezicht gehad maar dat is nu weer zo goed als weg. Zo'n lekker zacht huidje is juist zo fijn aan baby's. O+
pi_88728621
:O

Nou, de nacht doorslapen is gecompenseerd :D vannacht elk uur :Z

Ze heeft inderdaad een heel gaaf huidje :) ook geen pukkels of wat gehad! En als ze lacht, heeft ze net als Elise kuiltjes, echt zo koddig vind ik dat O+
pi_88731109
arme jij orea! :*

Hier is de slechte nacht weer gecompenseerd. om 4 uur heeft ze 10 minuten bij me gedronken en om 7 uur 40 minuten. Daarna kwam ze om 10 uur weer en ze ligt er net weer in.
*poef* nu is het weg
  maandag 15 november 2010 @ 11:20:00 #93
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88731677
Vrijdagnacht heeft Jasmin voor het eerst 5 uur geslapen, uiteraard wanneer Knut de nacht heeft. :+ De rest gewoon 3 a 4 uur. Ze zou 120 cc moeten hebben nu maar ze krijgt met moeite 90 op. Wat ze dan wel doet is na een uur nog 30 cc willen. Ook best, in totaal zit er dan wel 4 uur tussen de voedingen.

De maatjes 50 beginnen nu krapjes te worden, maar luiers 1 zitten nog ruim. Alles onder de maat 50 past ze iig niet meer. Ze is alweer 28 daagjes oud! Ze kan lachen, en op haar buik zich heel drifitig opdrukken om rond te kijken. Ze graait naar speelgoedjes in de box en pakt ze soms, wappert zichzelf los uit de hydrofiel luiers en kijkt vreselijk scheel als ze ergens op wil focussen. Zo lief!

Gaat veel te snel weer!

Orea, inderdaad een mooi gaaf huidje zeg! Jasmin had in het begin heel veel witte puntjes op haar neusje, maar die gaan nu weg. Net als de donsjes op haar oren. :D
pi_88734732
lekker samen op vakantie! hier hebben we nog een weekje maar weet de invulling nog niet

cantare en orea wij posten jullie toch weer mooie poppetjes!

Slimarwen klinkt alsof het heel lekker gaat! fijn hoor
pi_88734760
Jeetje een half jaar geleden had ik nu nog geen idee dat ik s' avonds een klein meisje O+ in mn armen zou hebben.
nu een half jaar verder zou ik geen idee meer hebben hoe het zou zijn zonder dat kleine meisje!
enne mijn eigen trots: ik geef ook alweer een half jaar borstvoeding! *G*
Tijd om een topic verder te gaan, tot gauw allemaal :W (en ik blijf natuurlijk hier wel mee lurken hoor)

pas op mega spam:
net geboren

hier is ze 1 mnd jong

nog zo klein en lekker slapen op de bank (deed ze dat nu nog maar eens ha ha)

eigenwijs en afwachtend de wereld in kijken (ong 3 mnd)

op speelkleed en ook de hond kijkt mee

en deze kon ik niet laten!

worteltje eten afgelopen week

vandaag, een half jaar! wel 6 hele maanden! (met haar nog te grote nieuwe jurk mt 68)
pi_88736563
wat gaat dat snel zeg!!!
pi_88737413
Draak!! O+ O+ met je grote meisje! (en wat lijkt ze toch op je :o )

Tot over een maandje of 2 in het grote baby topic!! :W
pi_88738978
Ooooooh, die bankslaapfoto O+ O+ O+ en nu alweer zo'n grote meid! Gefeliciteerd met de halfverjaardag van je grote kleine draakje en tot over een maand of 3!
pi_88739045
Prikken zitten er weer in en:

^O^

We moesten trouwens wel 3 kwartier op onze beurt wachten bij het CB... :o
pi_88739242
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 09:18 schreef Orea het volgende:
:O

Nou, de nacht doorslapen is gecompenseerd :D vannacht elk uur :Z
Bweuh... ik ben niet jaloers! Weet je ook waarom ze nou zo vaak wakker wordt?
quote:
Ze heeft inderdaad een heel gaaf huidje :) ook geen pukkels of wat gehad! En als ze lacht, heeft ze net als Elise kuiltjes, echt zo koddig vind ik dat O+
Elise heeft er alleen maar één :D
pi_88739406
Geen idee, maar ze is niet helemaal in haar hum, is nu ook al een uur aan het huilen, zelfs de borst troost niet.. Net maar een zetpil gegeven :?

Mooie curves ^O^
  maandag 15 november 2010 @ 15:13:48 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88739465
Wij moeten donderdag voor het eerst naar het cb. Ben nu al aan het nadenken hoe dat moet, want het is voor het eerst dat we ergens op tijd moeten zijn... En ik was in eerste instantie zelfs een beetje verontwaardigd toen de cb zuster zei dat we wel op tijd moesten komen. :')
pi_88740391
Draak, gefeliciteerd met de halfjaardag van je meiske! *O*
Tot over 6 dagen, dan volgen wij ook! ;)

Hik, dat vond ik de eerste keer ook zo stressvol: en hoe moest dat dan wel niet, op tijd komen, en dat ze tevreden is en niet slaapt en gegeten heeft en een schone luier en en en.. Komt goed, echt! Plus, ze kijken daar echt niet anders van een huilend babietje :+ En meestal doen de kinders het ergens anders toch anders dan dat jij verwacht..

Oh, en Cantare, je meisje volgt ook mooi het lijntje ^O^ En 3 kwartier wachten, belachelijk eigenlijk met kindjes.. :{
pi_88741707
Wow Cantare, mooie curves hoor! :) En wat een schatje is Elise! Dat lachje! O+

Draak en minidraak, veel plezier in het grote babytjestopic. Over vier maanden komen wij daar ook een kijkje nemen, maar dan ben jij natuurlijk ook al weer bijna weg daar ;) En wat een mooie foto's allemaal!

Hik, succes met op tijd komen ;) Bij ons is het ook gewoon gelukt hoor ;)

Anne heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig, vooral die tweede. Ze krijste echt moord en brand, maar was gelukkig wel snel weer te troosten. Verder was ze weer 300 gram aangekomen in anderhalve week en weegt nu 5080 gram :) Ze was niet gegroeid in de lengte, maar de vorige keer was ze ineens ook wel erg veel gegroeid.

Sinds de prikjes slaapt ze nu eigenlijk al de hele dag, heb haar alleen twee keer wakker gemaakt voor een flesje die er ook niet helemaal ingingen. Maar ze heeft geen koorts, dus heb nog geen zetpil gegeven. Zou ik dat wel moeten doen omdat ze zo slaperig is? :?
pi_88742845
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:13 schreef Fannetje het volgende:
Wow Cantare, mooie curves hoor! :) En wat een schatje is Elise! Dat lachje! O+

Draak en minidraak, veel plezier in het grote babytjestopic. Over vier maanden komen wij daar ook een kijkje nemen, maar dan ben jij natuurlijk ook al weer bijna weg daar ;) En wat een mooie foto's allemaal!

Hik, succes met op tijd komen ;) Bij ons is het ook gewoon gelukt hoor ;)

Anne heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig, vooral die tweede. Ze krijste echt moord en brand, maar was gelukkig wel snel weer te troosten. Verder was ze weer 300 gram aangekomen in anderhalve week en weegt nu 5080 gram :) Ze was niet gegroeid in de lengte, maar de vorige keer was ze ineens ook wel erg veel gegroeid.

Sinds de prikjes slaapt ze nu eigenlijk al de hele dag, heb haar alleen twee keer wakker gemaakt voor een flesje die er ook niet helemaal ingingen. Maar ze heeft geen koorts, dus heb nog geen zetpil gegeven. Zou ik dat wel moeten doen omdat ze zo slaperig is? :?
Na de prikjes zijn ze meestal even een dagje uit hun doen. Morgen is het vast weer normaal, en anders bel je het CB even.
  maandag 15 november 2010 @ 17:04:58 #106
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88743706
Ik weet het niet. Ben normaal echt geen neuroot, maar dat cb voelt toch een beetje als examen. :')
Toen de zuster hier was moest ik even verschonen en veegde ik Neves billetjes... :o van achter naar voren, ipv andersom! :o

:')

Ze zei er niets van hoor, maar het feit dat ik er bij stilstond alleen al.

Grote babies allemaal ineens! :)
  maandag 15 november 2010 @ 17:10:20 #107
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88743894
Ylana heeft vandaag ook haar eerste prikjes gekregen (we lopen een maand achter). Ze schreeuwde moord en brand :') en begon een paar keer doodleuk opnieuw om haar ongenoegen flink te uiten :D
Dramaqueen. Ze heeft trouwens een bijnaam van haar papa gekregen; Miss Flirt, ze lacht tegen veel mannen namelijk en heeft haar duidelijke afkeer voor sommige personen :o dat wordt nog wat met onze dame O+

Tico hoe is het daar?
Hoe is het met de krampjes Orea (toch?)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88746901
Haha Saffier, daar ga je het nog mee te stellen krijgen ;)

Het ging heel erg goed met de krampjes, als in.. weg.. Maar vandaag in alle hevigheid terug (heb ook niks raars gegeten) maar ze was vanmiddag echt ontroostbaar! Weer scheetjes en stinken!! Woensdag weer naar de Osteopaat :)

Maar overall gaat het dus wel stukken beter! :Y
  maandag 15 november 2010 @ 18:43:08 #109
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88747668
Wat fijn om te horen!
Ylana
pi_88748704
Leyla kan ook scheten laten als een volwassen vent.

Maar ik weet nog van Jen dat die erge buikpijn steeds het gevolg was van een kippeneiwitallergie. Ik zeg natuurlijk niet dat elk krampje, vlekje of wat dan ook meteen een allergie is, maar misschien kun je het eens opperen bij het CB, misschien is het dat?
pi_88749021
Dat ga ik zeker doen...

Je merkt gewoon dat het rommelt, dan laat ze een scheet en dan is het krijsen.. Arm ding ;(
  maandag 15 november 2010 @ 19:20:33 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88749388
Ei...... :{ Ik ga daar ook eens op letten voor de zekerheid.
Ylana
  maandag 15 november 2010 @ 19:31:48 #113
293526 weeklyfunnl
I love there so van!
pi_88750003
Had ik mijn zoon al gemeld in dit topic? Benjamin Joannes Cornelis van der Klift, geboren op 8 oktober 2010, 54cm, 3785gram.
Concertrecensies, uitagenda en interviews op www.weeklyfun.nl
pi_88750533
Ei.. nu je het zegt.. hoe snel zou je daar iets van merken? Gisteren wel 2 gekookte eieren op, lang niet meer gehad (maar kippen-eiwit zit toch in veel meer dingen?)

Maar dat was gisterenochtend en ze heeft pas sinds vanmiddag zo'n last...
pi_88751261
Kippen ei zit in echt best veel dingen, dus ingredienten lezen. Het zit m vaak in koek, deeg, taart.. Maar ook bepaalde kruidenmixen, filet american...
  maandag 15 november 2010 @ 21:38:05 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88756893
Heb nog niet veel tijd om te posten, maar mag mijn mannetje ook in de lijst?
2 november 2010, Mikai, zoon van Hobbesje
pi_88758144
Leyla slaapt in de wieg, op haar kamer... Wat zal ik doen? Laten liggen? Eigenlijk wil ik nog even voeden voordat ik zo ga slapen... En ze moet nog een schone luier...
  maandag 15 november 2010 @ 22:02:24 #118
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88758547
Misschien toch maar even wakker maken? Anders zit je over een poosje met een huilend hummeltje.
  maandag 15 november 2010 @ 22:03:15 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88758614
Uh... Waarom krijg ik nou weer een :P smiley? Niet zo bedoeld! :)
pi_88758727
Ja ff bntm..
pi_88758776
En het is melissa!!!!

Zo en nu naar bed!
pi_88760431
Zo gedronken, en nu hopen dat ze een rukje maakt naar een uur of 2, ik hoop 3.
pi_88764091
nah bedankt tico voor de spoiler...(k neem t altijd op :p)

floris en ik gaan morgen zwemmen ben benieuwd :)
hij was vandaag niet helemaal in zn hum. slapen gaat ook stukken beter sinds de grotere flessen s avonds (gisteren 7uur laatste fles, tot half 9 (s avonds) geslapen, even gespeeld, om 10uur sliep ie, tot 10uur vanochtend...)
mijn kind wil kruipen *lol* als ie op zn buik op t speelkleed ligt, duwt ie zn billen omhoog. mafketeltje.

wat een hoop geprikte kindjes vandaag -O-
wij mogen 1december weer. laatste prikjes voorlopig.

en minidraak alweer een half jaar, tot over 2maanden :)
pi_88768967
-O-

Om half 8 viel ze weer in slaap, gebruikelijke tijd 's avonds, en om half 9 alweer eruit (huilen, huilen!) bij me genomen en in slaap gewiegd.. weer erin.. toen kwam ze om half 1.. Dat ging eigenlijk goed, meteen weer erin na de voeding, tot 5:30.. en toen was ze zó onrustig. Heb haar net eindelijk weer in slaap kunnen wiegen, maar je hoort het gewoon borrelen en dan zo'n kreet ;(

Maar eens even goed in de gaten houden.. morgen sowieso Osteopaat.. en nu had mijn man vorige week ook buikkrampen, dus wie weet? Ik vind het zo zielig...
pi_88769447
Arme Leia...

Anne heeft gisteren geslapen tot 18.45, toen hebben we haar wakker gemaakt voor een flesje. Na het flesje was het helemaal mis. Huilen, krijsen, brullen. Rond 20.00 dus toch maar een zetpilletje gegeven. Maar ze heeft vervolgens nog tot 21.45 gehuild, zo zielig!

Toen maar weer een flesje geprobeerd, ze dronk maar 75 cc van de 165, maar viel daarna wel in slaap en heeft weer geslapen tot ik haar vanmorgen wakker maakte. Nu lijkt ze gelukkig nergens last meer van te hebben :)
pi_88769769
Arme Leia.. krampjes zijn ook niet fijn. En Anne ook al huilen. Gelukkig heeft ze nu niet zoveel last meer Fannetje.

Ilse had volgens mij gister een regeldagje. Ze kwam om de 1,5 a 2 uur drinken bij me. Andere dagen laat ze er 3 of 4 uur tussen.
Gisteravond had ze helemaal geen zin om te slapen. Vanaf 18 uur was het mis. Wilde veel drinken en vooral niet in bed liggen. Ze slaapt in de kinderwagenbak op onze slaapkamer. Soms ook in het wiegje op onze slaapkamer. We wonen gelijkvloers. Overdag merk ik dat ze onrustig slaapt als ze in de box slaapt.

Vandaag is mijn man weer werken. Hij was 3.5 week vrij, maar dat zit er nu op. Ik had het er gisteravond wel even moeilijk mee :'( , ik was zo moe, en zag op tegen deze dag. Maar vannacht weer lekker geslapen(ben in slaap gevallen met de nachtvoeding..) en kan de hele wereld weer aan.
*poef* nu is het weg
pi_88770171
mooi zo kaatje :) komt vast goed alleen met je meisje :) niet teveel willen doen in huis enzo ;)

en anne ook al zo zielig. gelukkig gaat t nu weer beter

en een :* voor Leia, stomme krampjes

wij hebben net gezwommen en hij vond t leuk!
nu ligt ie weer lwkkvin bed.
t wakker maken vanochtend was ook niet zo'n probleem gelukkig.
pi_88770218
Ooohw wat leuk zwemmen. Willikook!! Wordt aangeraden toch om mee te wachten tot na de eerste prikjes toch??
*poef* nu is het weg
pi_88770318
geen idee eigenlijk :@
k heb t een keer opgezocht en vond (op sites) dat dat eigenlijk onzin was. maar k zou t anders gewoon op t cb vragen.
voor ons was t de eerste keer
en ik was te laat ook nog :') de ruitvan mn auto was bevroren...en k kon mn krabber niet vinden :D
  dinsdag 16 november 2010 @ 10:33:56 #130
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88770534
Sonnetje: gaan jullie naar een les, of ga je zelf zwemmen?
Ik kan echt niet wachten bijna! :) vanaf volgende week mag ik eindelijk zelf!
pi_88771622
naar een les, ben zelf niet dol op zwemmen haha
dus dit is precies goed :D
pi_88772796
zwemmen is leuk!!

Orea, er heerst buikgriep ook...

Hier denk ik dat Leyla de fles nu echt begint te snappen... Ze klokt gerust haar 30cc naar binnen en wilt dan nog meer... Daar gaan we gebruik van maken, vanavond krijgt ze een grotere fles, kijken hoeveel ik erin krijg... Ze moet toch ook leren dat ze een hele voeding uit de fles moet drinken.
pi_88776039
Wat fijn dat ze het door lijkt te hebben ticootje. Scheelt een hoop zorgen denk ik?
*poef* nu is het weg
pi_88776260
Het is heel fijn ja!
pi_88777915
orea en leia :* wat een bagger toch!

sonnetje wezen zwemmen en het was leuk *G* wij houden ook van zwemmen
bij ons zwembad werd trouwens een grens van ong 10 tot 12 weken en/of 5 kg aangehouden

anne ook al aan het huilen ook voor jou een dikke knuf

Tico wat fijn dat Leyla het begint te snappen! *G* wat een opluchting voor jullie doorzettingsvermogen :*

kaatje succes vandaag, wat sonnetje ook zegt niet teveel in huis willen doen
en lekker genieten van ilse!
pi_88783214
Zo en nu heb ik ongeveer 80 of 90 cc in de koelkast... En ik zit lekker aan een biertje... Jullie hoeven denk ik niet te raden hoe ze straks haar melk krijgt ;)
pi_88783990
Oh lekker Tico :9 Proost! :Y)

Wij hebben onze vakantie geboekt!! *O* het duurt nog 6,5 maand ;( maargoed... nu al zin in!
pi_88784908
Oe vakantie, hopelijk de meivakantie! Maar ik durf niet te boeken. Eerst even afwachten wat de cardioloog te zeggen heeft, dan kunnen we een beetje rekening houden met Leyla. Voor het zelfde geldt gaan ze pas opereren over een jaar ofzo.

ik wil met de meivakantie en in september.
pi_88785277
wij gaan waarschijnlijk een midweekje ofzo weg tussen kerst en o&n *O*
pi_88785985
Wij gaan in de tweede volle week van december een week of midweek weg, maar we weten nog steeds niet waarheen.

Verder wil ik sowieso in de zomervakantie weg, en misschien ook in de meivakantie, maar we moeten nog kijken of we dat allemaal wel gaan redden, financieel gezien. Wel jammer dat ik aan schoolvakanties vastzit, zoveel duurder... :{

Wij hadden vandaag visite, iemand van de zwangerschapsgym met haar dochter die 9 dagen jonger is dan Anne. Ze hebben gezellig samen in de box gelegen. Anne lag de hele tijd naar haar te kijken en geluidjes te maken, maar dat meisje had meer interesse in de mobiel boven de box :D
pi_88787389
Lekker hoor!!

Wij gaan begin juni.. wel is onze opvang 2 weken dicht in de zomer en de week tussen kerst en oud en nieuw.. Maar dat is dan maar zo, nu kunnen we nog 'goedkoop' op vakantie, dus maar even van profiteren ;) We gaan naar Turkije overigens!
pi_88788879
Wij moeten ook rekening houden met schoolvakantie. De meivakantie kan priscil een week bij ons zijn door heen en weer te vliegen, september.... Dan is ze 16,5 jaar, dan blijft ze thuis. Zomervakantie kan ze met haar moeder mee.
Wij hebben echt een andere auto nodig, dus in het hoogseizoen gaat m geldgewijs niet worden.
pi_88789243
Oh en de maaltijd ging er als zoete koek in en na het bad ligt ze nu op bed. Vandaag was een goede dag! We hebben heerlijk buiten gelopen om jen weg te brengen en boodschappen doen. Buitenlucht maakt kindjes altijd heerlijk moe. Ze dronk vandaag ook goed, heeft haar flesjes op en dronk ook eindelijk weer eens nomaal bij mij, goed veel plasluiers.
pi_88792000
Wij gaan in januari nog een weekje weg. Moet begin of half februari weer beginnen. Ligt eraan of ik mijn overuren mag opnemen na mijn verlof. Ben dit jaar voor 't eerst sinds ik werk met kerst en oud en nieuw vrij!!

Vandaag ging heerlijk. Ilse heeft een topdag gehad. Ik dus ook! Heb lekker niks aan het huis gedaan, alleen boodschapjes gedaan. Had ik dr lekker in de draagdoek, begint ze ineens te kreunen en te steunen. Ik snapte dr niks van.. Dacht dat ik niet goed geknoopt had. Haal ik dr los... rook het al, een heerlijke volle luier.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:12:05 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88803619
Tico, proost! (hij zal nu wel op zijn). Over 10 dagen hebben wij de babyborrel voor Neve. Dan ga ik eindelijk ook eens aan de champagne, heb ik mezelf beloofd.

Kaatje, lekker dat het zo goed ging.
Neve ging de hele dag ook ok, maar we zitten wel echt met haar huil"uurtje" nu. Tussen grofweg 5 en 9 (afhankelijk van de dag) is ze echt helemaal door het dolle heen: echt paars aangelopen huilen. Ontroostbaar. Ben er nu een klein beetje aan gewend en weet dat er an sich weinig aan te doen is (tips zijn zeer welkom!), maar soms vind ik het echt zo zielig! :'(

Hoewel: vanavond was het wel heel grappig: had een paar mensen over voor een vergadering en het eerste half uur heeft ze een beetje erbij gezeten. Terwijl wij aan het praten waren zat ze echt zo het gesprek te volgen, steeds heel aandachtig te kijken naar degene die sprak... O+
pi_88803702
Huiluurtje was hier echt te wijten aan te weinig slaap overdag of krampjes.
pi_88803966
wat leuk al die vakantie plannen!

en wat een hoop goede dagen! en hoe fijn tico dat het drinken ook zo goed is gegaan
heeft het biertje je gesmaakt?

huiluurtjes ken ik eigenlijk niet echt dus helaas geen tips
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:46:12 #148
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88805124
Nee, overdag en 's nachts slaapt ze prima en dan ineens vanaf 17-18 uur niets dan huilen. Tegen 20 uur is het over en dan gaat het weer prima.
  woensdag 17 november 2010 @ 07:53:01 #149
54772 Silmarwen
pi_88808266
Ik vind toch dat Jasmin te veel spuugt. Vandaag naar het consultatiebureau dus komt mooit ui. Vanacht leek ze wel een fontein, ik legde haar neer en ze spuugde mistend 30 cm hoog. Alles nat natuurlijk. Maar ze boert ook zo moeilijk en als we haar op haar rug dus neerleggn, komt er regelmatig een goede mondvol of 2 mee. En dat projectielbraken doet ze ook minstens 1 keer per dag. Misschien toch reflux.
pi_88808278
Leyla spuugde ook veel, gewoon wat langer rechtop houden en wat vaker schone kleding aan. Nu spuugt ze bijna niet meer.
  woensdag 17 november 2010 @ 08:28:17 #151
54772 Silmarwen
pi_88808594
Ze zit al ruim een half uur bij ons. Terwijl we rechtop zitten en zij met haar buik tegen onze borst en maar kloppen. -.- Lijkt niet echt te helpen tot dus ver. Schone kleren zit wel goed. :+ Kan vandaag iig 2 wasjes draaien met Yade/Jasmin kleding.

Ze heeft iig geen extreme reflux ofzo, ik ben er als baby aan geopereerd omdat mijn maag helemaal gesloten was en ik dus echt meters ver kon spugen en verhongerde. We zijn er daarom misschien wat meer mee bezig.
  woensdag 17 november 2010 @ 08:59:11 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88809071
Silmar: Neve spuugde ook heel veel. Ik onderbreek haar drinken nu steeds even om haar te laten boeren, want ze drinkt gewoon te snel en krijgt te veel lucht binnen. Dat werkt vrij goed, al valt ze dan soms gelijk erna in slaap, zonder de borst af te maken... :')
Overigens zei het cb dat het spugen geen kwaad kan zolang het wit (melk) spuug is en niet geel of groen. Maar ik vind het ook naar hoor. Neve is er steeds een beetje van van slag en op een gegeven moment ben je ook wel klaar met kleertjes wisselen... ;)
pi_88809197
Draculettetje veel plezier in het grote babietjestopic :W wij komen er over 2 maandjes ook aan :)

Eerst spugde Femke eigenlijk niet maar sinds een paar weken helaas wel. Spuugdoekje ligt hier binnen handbereik. Ook lekker als ik haar richting kdv breng in de maxi cosi op de fiets en kom daar aan. Meestal heeft ze dan ook wel een beetje gespugd of gekwijld.

Gisteren en eergisteren werd ze in de nacht huilend wakker. Vrees dat ze weer in een ontwikkeling zit (19 weken sprong). Gelukkig sliep ze vannacht weer lekker door.
pi_88809266
Waarom?! altijd als k tegen R zeg dat hij.er die nacht uit mag voor floris, slaapt ie door :') hij slaapt nu dus al vanaf 9uur gisteravond..
das mijn verjaardagskado van floris denk ik :)
  woensdag 17 november 2010 @ 09:19:32 #155
258612 nytar
boys boys boys
pi_88809460
Wow sonnetje! Dat is lang! Ik was helemaal trots op mn 22.30 tot 6.30 u... :')

En we hebben hem gisteren weer een beetje fruit gegeven. Kiwi en aardbei gaat er goed in! Hij bleef aan mn moeders vingers happen :)
  woensdag 17 november 2010 @ 09:27:21 #156
54772 Silmarwen
pi_88809619
Ja sonnetje, Jasmin heeft 1 keer 5 uur geslapen, toen het Knut's nacht was.... Ik ben al blij als ze drie en een half uur slaapt.
pi_88809755
Als ik merk dat Leyla moet spugen ben ik tegenwoordig al zo handig haar van me af te draaien...
pi_88809809
quote:
Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef nytar het volgende:
Wow sonnetje! Dat is lang! Ik was helemaal trots op mn 22.30 tot 6.30 u... :')

En we hebben hem gisteren weer een beetje fruit gegeven. Kiwi en aardbei gaat er goed in! Hij bleef aan mn moeders vingers happen :)
haha, hij slaapt nog steeds :P
ik wacht nu op mn ontbijt op bed, croissant met verse jus...nja geloof niet dat t eraan komt :')

jonas al aan t fruit :) leuk!
en fijn dat ie t lekker vindt!

sil, doet ie vaker idd als R eruit moet...misschien is dat de truc ook, gewoon zeggen, vannacht mag hij eruit. en dan slaapt ie door :P
  woensdag 17 november 2010 @ 09:36:53 #159
54772 Silmarwen
pi_88809872
Het punt is ook, dat ze door het vele spugen hele rare eetmomenten krijgt. Dus 80 cc, 10 20 uitkotsen om een uur later weer 40cc te willen. En aangezien wij KV geven, is dat niet helemaal de bedoeling. Nou heb ik wel zoiets van, als ze honger heeft, heeft ze honger, maar een ritme is wel handig. En ze drinkt al 50 cc minder dan ze zou moeten per voeding. Ze groeit iig wel want de maat Franse maat 50 pakjes past ze niet meer. Die zij geloof ik 1 a 2 cm kleiner. Ik geloof ook dat ze wel zwaarder is geworden. Alleen steeds pakjes/bedje verschonen plus mijn eigen shirt, wordt een beetje irritant.

Aan de andere kant, als dit alles is. Moet niet klagen, ze slaapt verder wel ok en ze is zo zoet, huilt amper alleen als ze honger heeft of krampjes heeft.

Sonnetje, ik ga het vanavond eens proberen. :D

Het was vanacht 12:00, 3:00, 4:00 en 6:30. Nou is dit niet zo slecht, maar een voeding duurt in totaal zo'n 45 minuten en ik heb minstens 30 minuten nodig om inslaap te vallen. Knut valt binnen 2 seconden in slaap. :+

Goed, ik ga de zolder maar opruimen om wakker te blijven. Geen tijd voor een dutje, Yade net weggebracht en Jasmin mag zo de fles en dan aar het consultatiebureau. Ik slaap wel in het weekend. ;)
pi_88809929
Tja, ik maakte me er niet zo druk om, ik weet toch niet hoeveel ze drinkt, hoeveel ze spuugt en komt ze na een uur weer om te drinken is dat prima...

Ik baal er wel van als ze haar flesje helemaal niet drinkt omdat ik verkeerd gok of ze wel of niet honger heeft. Of dat die voeding eruit komt zetten...
pi_88809986
Hier drinkt Leyla ook wel 3x in de nacht, voordeel is dat ik mn bed niet uit hoef en dat ze met 10 minuten weer in diepe coma ligt..
Ik vind het ook erg lekker dat ook Jen er niet meer wakker van wordt, en wordt ze dat wel dan krijgt leyla een kusje van haar en gaat ze verder slapen.
pi_88810209
Gefeliciteerd Son met je verjaardag :)

Hier is Femke sinds haar 4 maanden aan de peer. Ze sabbelt er wat op en ze krijgt misschien een klein theelepeltje geprakte peer binnen per dag.
pi_88811272
Son, gefeliciteerd ouwe :P fijne dag!

Mooie dag ook, vandaag 1 jaar geleden zat net de punctie erop.. en is Leia verwekt :'( (ik ben een emo kip geworden!)

Spugers... sneu! Leia spuugt sinds een maandje ofzo niet meer.. Heel af en toe komt er een kwijl sliert met melk uit :') maar dat is het wel..

*O* Leia kan het weer.. Denk echt dat er iets dwars zat ofzo! Gisterenmiddag ging ze ook alweer zonder morren haar middag slaapje doen.. viel om 16:30 om, dus weer in bed gegooid waar ze om 18:30 nog sliep, dus maar even wakker gemaakt voor voeding en toen kwam ze om 2 uur *O* en daarna om 5:30!

Tis ook wel logisch, prikjes, nawerking osteopaat, misschien toch die sprong... Ze is zichzelf weer O+ Straks weer naar de Osteopaat.. ben benieuwd :)
pi_88811336
Komt ze net haar bed uit, dacht even koffie.. dan voed ik Leia nog even en dan gaan we zo (we hebben de auto O+ dus dat scheelt met de bus) ligt mevrouw weer te tukken in de box.... :D
pi_88816207
Leyla wilde niet in haar wiegje in slaap vallen, dus heb ik dr in de buggy gedaan en ben wezen lopen, ik was de hoek nog niet om en madam sliep.. Lekker een klein stukje gelopen en ze slaapt nu nog. Wel met de buitendeur open, ze ligt namelijk in dr winterpak in een voetenzak, anders is het een beetje warm. Buitenlucht doet waarschijnlijk goed slapen ofzo.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:14:47 #166
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88819136
Gefeli, Son! :)

Ik ga zo maar eens een stuk wandelen. Vanmorgen hadden we een fikse poepexplosie hier, dus toen was Neve overstuur en ik bekaf. Maar wil toch wel even naar buiten vandaag.
pi_88819802
Lekker! Tis echt lekker wandel weer.. en dan thuiskomen en warme chocomelk :Y)
Als Leia straks wakker is ook maar een blokje om.. moet toch nog wat bij de apotheek ophalen :)
pi_88823136
Leia is nu pas wakker :o was vermoeiend bij de osteopaat denk ik :D
  woensdag 17 november 2010 @ 18:38:21 #169
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88829935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:00 schreef Orea het volgende:
Leia is nu pas wakker :o was vermoeiend bij de osteopaat denk ik :D
Wij zijn vandaag ook naar de osteopaat geweest met Mikai. Lijkt idd erg vermoeiend te zijn: hij ligt ook maar te slapen en te slapen. Hij is niet wakker te krijgen voor de voeding van 6 uur. Dus proberen we het over een uur nog maar eens (er komt al wel wat meer geluid uit ons kereltje).

Morgen komen ze hem weer wegen: hoop dat hij nu goed groeit en we lekker naar buiten kunnen met hem (even een frisse neus halen, daar ben ik wel aan toe).
pi_88831965
Ilse is totaal niet in dr hum vandaag, slapen wil ze niet in bed, ze heeft even bij me in de doek geslapen en even bij me op de borst. Ze gaapt wel veel, maar zodra ze in haar bed ligt is het brullen.. Lastig hoor.....
*poef* nu is het weg
pi_88832550
goed zo Hobbes! Slapen is sowieso goed. Nog specifieke klachten waarom je met hem naar de Osteopaat bent geweest?

Noa, ben jij inmiddels al geweest met je beeb?

Kaatje, wat sneu ;( dat had Leia van de week, doodmoe maar zodra je haar neerlegde zwaar over haar toeren ;( alleen op mij slapen werkte.. Goddank gaat het sinds gisterenmiddag weer goed, maar wat sneu en ook wat vermoeiend voor jou! Hoop dat ze snel weer goed in haar velletje zit :*
  woensdag 17 november 2010 @ 19:36:23 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88832591
Kut. :(

Meneer Hik heeft net grandioos in z'n vinger gesneden. Nu met de taxi naar het ziekenhuis. Ik heb wel een rijbewijs, maar al heel lang niet gereden en bovendien... Waar laat je Neve? Terwijl wij stonden te kloten met lappen en pleisters lag Neve boven keihard te brullen en hoewel ik normaal vrij koelbloedig ben met bloed ging ik nu in de commotie en dankzij de hormonen lekker mee janken natuurlijk.
Nu zit ik boven te voeden en de hele woonkamer ligt vol gebroken glas en bloedspetters en ik baal dat ik mijn lief niet even kan bijstaan nu.

Bah... :'(
pi_88832721
Oh Hik! :o wat naar!

Je meneer snapt het wel!! Maar ik snap dat het even heel erg klote voelt...
  woensdag 17 november 2010 @ 19:55:02 #174
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88833525
Hik wat balen!! Hoop dat het voor je man meevalt en hij snel weer thuis is. Ik kan me je gevoel goed voorstellen maar je man snapt het echt wel :*

Ylana is echt naar van de prikjes -O- Ik moet haar steeds wakker maken om te eten (op 1 keer na) en ze wilde maar 60cc drinken uit het flesje bij mijn ouders vanmiddag :{
Fijn zo'n eerste werkdag op deze manier. Ik ben ook helemaal niet bijgelezen hoe het verder gaat dames, sorry :@
Ylana
pi_88834674
Aaah arme Ylana -O- waren dit de eerste prikjes? Daar had Leia ook zo'n last van...

Vandaag weer iemand die dacht dat je Leia als Leija uitspreekt :D nooit zo bij stilgestaan eigenlijk dat mensen dat zouden doen :@ (je spreekt het uit als Leah, dus Leeja zeg maar...)
pi_88834989
Ik dacht eerst ook dat je het uitsprak als Leija, haha
Maar ik vond de naam van onze dochter heel makkelijk (Amy) maar daarvan denken mensen ook dat je het uitspreekt als aamie.

@ Hik, wat een schrik zeg! Kun je nu niet naar beneden door al het glas enzo?

Morgen krijgt Amy de 2e set prikjes. Zijn die net zo erg als de eerste?
pi_88835358
Hik, wat naar voor meneer Hik! En helemaal omdat je dan niet mee naar het ziekenhuis kan... hopelijk valt het allemaal mee en is hij snel weer thuis.

Wat sneu dat Ylana nog zo'n last heeft van de prikjes. Anne is er ook nog steeds wat slaperig van, ze slaapt wat meer dan normaal.

Orea, ik wist eerst ook niet hoe ik Leia moest uitspreken. Hebben jullie een speciale reden om die "i" in haar naam te gebruiken? Over namen gesproken, Silmarwen: hoe spreek je Jasmin uit? Gewoon zoals je het schrijft, of Jasmien, of Djezmin?
pi_88835716
Leia is de schrijfwijze van Prinses Leia Organa uit Star Wars :D (beetje nerd achtig :P kweet het!) Ik vond Leah erg mooi en mijn meneer Leia als schrijfwijze (maar het was de enige naam qua klank waar we samen uitkwamen :D).

Dat wilde ik eerst liever niet omdat je dan altijd moet spellen, maar onze achternaam moeten we toch al constant spellen :D dus toen was ik om.. en nu ben ik echt blij! Mijn meisje is ook gewoon een Leia O+ haar 2e naam Jolie (sjoolie uitgesproken) is afgeleid van Jolanda, mijn (overleden) moeders naam. Maar ik vond de naam Jolanda niet mooi :@ en er té dik bovenop liggen.. vind ik het zo, subtiel mooier :) en de combi klopt gewoon Leia Jolie (en dan helemaal met de achternaam erbij :))

Solagratia, Leia had van de 2e set prikjes eigenlijk geen last.. Ze was wel uit haar doen, maar denk niet dat het door de prikjes kwam.. Ze kunnen er wat moeier van zijn en iets meer slapen, van die 2e set :)

Smiley overkill :D
  woensdag 17 november 2010 @ 20:40:13 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88836014
Als ze genoeg haar heeft voor die leuke knotten moet je dat wel meteen doen he O-)
Ylana
pi_88836351
Dat duurt helaas nog even, dat haar >.< (was al wel op zoek voor een pruikje + jurk :D)
(ze hebben zelfs zo'n pakje voor je huisdier :') ik ben ertoe in staat :D sowieso geven we de katten soms tijdelijk andere namen.. Zo is onze zwarte poes Dath Vader :') onze langharige wijze: Yoda :') kansloos, ik weet het...)

Maar vandaar ook, stel dat we uit de cryo's een jongen krijgen, is het wel heel fout om die Luke te noemen :D (ze zijn dan op hetzelfde moment verwekt.. voor de niet kenners: Leia en Luke zijn een tweeling in Star Wars) en das best jammer want ik vind Luke echt wel een leuke jongensnaam :D
  woensdag 17 november 2010 @ 20:52:19 #181
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88836729
Moet kunnen toch? ;) :P
Ik ken de films al ben ik geen échte fan heb ik ze wel gezien, de link naar de tweeling vind ik O+ En je kan een jongetje altijd nog Luke als 2e naam geven ;)
Ylana
pi_88836797
Ik zou die associatie in ieder geval nooit maken :D Maar ik heb dan ook nog nooit iets van Star Wars gezien.

Wij hebben eigenlijk heel bewust gekozen voor een naam die je maar op één manier kunt spellen, omdat we zelf allebei een naam hebben die we ons hele leven moesten spellen, ofja, het was meer van: "HOE heet je???". Dat wilden we bij onze dochter voorkomen ;)
pi_88837332
Komen ze hem bij jou thuis wegen Hobbesje? Wat lekker is dat!
Wat leuk die namen zo Orea, ik ken Star Wars niet,maar vind het verbazend dat je Leia dan niet vaker hoort.

Ik kan morgen bij de VK m'n doos laten checken, ben benieuwd! Ze vertelde me ook dat ik mijn bevallingsverslag kon opvragen, ga ik morgen dus ook maar even doen.
pi_88837536
Ik ga zo naar het terugkomuurtje van mijn zwangerschapsgym, zonder baby's :+
Zal wel leuk bevallingsverhalen uitwisselen worden denk ik ;)

En gelukkig hebben we al een afspraak staan voor over twee weken, maar dan mét baby's. Ik vind het toch raar, een reünie van de gym zonder de mupkes.
pi_88837651
Oh hik, wat een hectiek dan opeens he?
pi_88838297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:52 schreef Saffier het volgende:
Moet kunnen toch? ;) :P
Ik ken de films al ben ik geen échte fan heb ik ze wel gezien, de link naar de tweeling vind ik O+ En je kan een jongetje altijd nog Luke als 2e naam geven ;)
Fan zijn we ook niet hoor ;) maar we vinden de naam zo mooi :)

En dat is inderdaad nog wel een idee voor een 2e ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:21:35 #187
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88838544
Oeh Hik... hoop dat het allemaal meevalt! Klinkt niet erg lekker...

En dat mensen niet weten hoe ze namen uitspreken herken ik. Wij hebben een Kian (kiejan waar ze de meest creatieve dingen van maken) en nu dus een Mikai (waar ze Miak of Maika of zoals mijn schoonvader Makaay van maken). Ach, ze wennen er maar aan...

Moest vandaag voor mezelf naar de osteopaat en vorige week hebben we van de verloskundige het advies gekregen om langs te gaan met Mikai omdat hij zich overstrekte. Het gevolg van dat ze hardhandig op mijn buik hebben moeten duwen om Mikai eruit te krijgen (blijkbaar konden ze hem moelijk te pakken krijgen). Hij had inderdaad wat vast zitten in zijn rugje/nekje.

Morgen komen ze voor de intake van het consultatiebureau (doen ze hier met de 2 weken) en dan brengen ze meteen een weegschaal mee. Ideaal! Vooral omdat ik na de keizersnede nog geen auto mag rijden en dus niet even naar het weeguurtje kan.
pi_88846459
O,dat is handig zeg. Hier kwamen ze ook met 2 weken ja,maar zonder weegschaal. Aardig van ze, want dan ga je idd vaak nog niet naar het CB omdat het allemaal nog onbekend is of omdat je je nog niet goed voelt. Maar het is fijn om te weten of het allemaal wel goed is gegaan in je eerste week alleen!
Merk je naast het vele slapen nog meer aan Mikai na de osteopaat?

Hik is alles weer goed met jullie?
pi_88851265
Ja Hik, hoe is het?

Ik heb een junk :D ze is net wakker en ligt net tussen ons in, alles is nog donker en ik moet even iets opzoeken op mijn mobiel... Echt mega kraalogen staren naar mijn mobiel nu :D jemig! _O-

Overigens sliep ze van 19 tot half 2 en van 1.45 tot 6 :o
  donderdag 18 november 2010 @ 09:42:12 #190
54772 Silmarwen
pi_88853223
Uch ik en Yade en Knut zijn ziek, maar Jasmin in ieder geval niet.
Ondanks dat ze te weinig drinkt en de helft uitkosts groeit ze wel goed. Gisteren naar het consultatie bureau geweest. Ze is van 47 cm en 3470 gram bij geboorte naar de 52cm en 4100 gram na 4 weken gegaan. Verder deed ze het prima, ze vond haar erg sterk, dat zeiden ze bij Yade ook. 15 december voor prikjes en vanmiddag johannesbrood pitmeel halen voor haar flesje.
pi_88857871
Afgelopen 2 nachten werd Elise ineens heel vaak wakker en wil ze overdag ook vaker drinken. Komt weer precies uit, regelen met 3 maanden. :D maar ook :O

Er zijn maar liefst 3 vriendinnen van me zwanger! Eentje uitgerekend in mei en 2 in juni (1 dag na elkaar). Zo leuk. O+ Dan is mijn kleine babietje alweer 9-10 maanden...
pi_88858000
O ja, nog een vraagje: hebben jullie baby's hun handjes al ontdekt? Elise kijkt er nog niet naar. Ze pakt wel alles wat haar handjes tegenkomen, maar het is nog niet bewust. Ik ben wel benieuwd wanneer dat gaat komen.

Verder tilt ze in buikligging haar hoofd ook nog amper op. Ze kan het wel maar het lijkt wel of ze niet meer weet hoe het moet. Daarentegen kan ze wel heel goed communiceren. Wel grappig om te zien dat dat in de genen zit... ik was zelf namelijk precies zo (en haar papa ook, als ik me niet vergis). :D
pi_88858269
Begint hier nu een beetje Cantare! Inmiddels grijpt ze (nog niet alles maar als ik haar luier doet pakt ze mijn arm beet :D en in de box heeft ze soms ineens iets vast wat om haar heen ligt) en soms kijkt ze ineens naar een hand die voorbij komt :) Maar pas sinds een week ofzo, ze is nu 3 maanden en 3 weken!

En Leia kon in buikligging vrij snel haar hoofd goed optillen dus ze kan het wel, maar toen ik haar gisteren op haar buik legde dacht ze: doei :{w ;)
pi_88858310
Fijn Sil dat ze wel lekker is aangekomen! En beterschap voor jullie!
pi_88859097
floris doet dat wel bewust nu, dingen pakken.
denk ongeveer sinds een klein maandje nu
hoofd optillen doet ie ook, maar eigenlijk vanaf t begin
daarentegen was ie met geluidjes maken later.
  donderdag 18 november 2010 @ 13:29:20 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88859867
Ja, alles weer goed. Hij kwam na een uurtje thuis, veel pijn, maar vinger geplakt. Wel balen dat hij bijna niets kan nu, zelfs optillen van Neve gaat niet. En vooral omdat ik ook nog steeds veel dingen niet kan. Maargoed: even stress dus, maar het is goed afgelopen. Je beseft wel gelijk hoe anders het ineens moet met zo'n kleintje in huis.

Voordeel: hij kan niet werken vandaag, dus kon mee naar het cb (bizar trouwens dat daar echt alleen maar moeders zijn.... Net als hier dus :+ ). Neve is goed gegroeid (450 gr erbj!) en ze vonden haar heel alert en sterk. Yeey! *O*
pi_88860029
Kwetsbaar ben je dan ineens hè? Zo ging ik laatst dus op de vlonders plat op mijn snufferd :X knieën gekneusd.. maar dan besef je wel ineens van wat als het erger was geweest... Trap op en af is een probleem, gewoon lopen is al een probleem....

Neve ook al zo goed gegroeid!! *O*

Qua wat ze kunnen, tis natuurlijk ook nog per kind verschillend, maar geloof dat termijn geboren ook nog wel wat uitmaakt, zelfs ook qua sprongen. Bij Leia komen die altijd 2 weken later, omdat ze 2 weken te vroeg is geboren :)
pi_88862846
Leyla grijpt wel naar dingen, maar ik heb wel het idee dat het vaker per ongeluk is dan dat ze het echt stuurt. Ze duimt wel steeds vaker, dus dat lijkt ze wel te kunnen sturen.
pi_88863141
Leia duimt nog steeds niet :') 1 keer is haar duim in haar mond verdwenen. Maar daarna, ho maar!
Wel gaat haar hele vuist praktisch naar binnen :')

Ze ligt alweer een dikke 2 uur op bed :o ik heb echt een slaapkop inmiddels! O+
pi_88863450
Oh ja, dan hoor ik een soort roggelgeluiden naast me en dan zie ik inderdaad dat ze haar hele vuist achterin haar strot aan het duwen is.
  donderdag 18 november 2010 @ 15:04:49 #201
258612 nytar
boys boys boys
pi_88863610
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
Leia duimt nog steeds niet :') 1 keer is haar duim in haar mond verdwenen. Maar daarna, ho maar!
Wel gaat haar hele vuist praktisch naar binnen :')

Ze ligt alweer een dikke 2 uur op bed :o ik heb echt een slaapkop inmiddels! O+
Jonas doet dat ook, begint met 1 vinger, dan kan er best nog een vinger bij. Daarna nog een derde toevoegen en als laatste ook nog de duim erbij vrotten. Pinkje is nog niet favoriet haha.

Wat betreft het pakken, dat gebeurt nu net een paar dagen bewust. Volgens mij heeft ie nog niet zo'n haast met alles. Kletsen wel, soms mag het ook wel iets minder. (kan ik de jury van So You Think You Can Dance amper verstaan :+ )
pi_88864079
Elk kind volgt toch wel zijn/haar eigen ontwikkeling :)

De dame hier heeft héle verhalen en oefent de rrrrrrrrrrrrrrrr heel regelmatig :D gillen is ook in :') en gisteren zat ze op het randje van schaterlachen.. ze maakte de eerste schater geluiden maar het zette zeg maar niet door, maar echt.. veeg me dan maar op hoor O+

Ik vind het wel heel gaaf om te zien, al die ontwikkelingen :Y
pi_88864083
floris duimt niet meer...zn speen is favoriet geworden.
en hij kan m zelf in zn mond doen. ook handig :) komt ook door de speenketting. die vind ie ook leuk, dus daar speelt hij mee en dan valt ie ook in slaap. gelukkig valt ie ook in slaap zonder speen.
zn tutpopjes legt ie op zn hoofd tegenwoordig.

maar heb t idee dat ie meer met de motoriek bezig was, geluid komt nu steeds meer.
net ook schattig, k had m vast en mn vader ging boe tegen m zeggen. hij helemaal schateren en wegduiken tegen mij aan O+
  donderdag 18 november 2010 @ 17:15:40 #204
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88868788
Dat met die handen ken ik ook. Neve was van de week zo bezig met op haar handjes sabbelen dat ik met geen mogelijkheid haar truitje verder aankreeg. Zat ze vast, maar wel keihard lachen! :D

donderdag 18 november 2010 @ 17:16:42 #205
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88868833
Volgens mij staat het huiluurtje trouwens weer op het punt te beginnen en ik krijg zo bezoek... die hebben alleen de lieve slaapfoto's nog maar gezien... :')
pi_88868982
Oh gezellig :')

Mijn baby is een uurtje op geweest en ligt alweer ver in dromenland op bed... Saaie boel :D Straks lekker badderen en misschien duik ik er vlak na haar in en ga ik lekker tv kijken in bed en misschien wel vroeg mijn ogen dicht doen.. ook wel eens lekker :)
  donderdag 18 november 2010 @ 18:21:35 #207
54772 Silmarwen
pi_88871424
Hebben jullie trouwens gezien/gehoort hoe lang ze verwachten dat jullie kindje wordt? Knut zag dat de inschatting van Yade en Jasmin 1.90m was. Duimen voor een vroege mentruatie. :+
pi_88879450
Mijn dame slaapt steeds vaker zonder speentje, ze zoekt haar duimpje en valt dan in slaap met haar spookje.
  donderdag 18 november 2010 @ 21:42:20 #209
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88880358
Pfff... Bij mij zeiden ze toen ik klein was dat ik 1.80m zou worden. Ik ben 1.67m. Don't get your hopes up. :')

We hebben het huiluurtje nog niet gehad vandaag. Heb zelfs om half 8 gevoed en dat ging eigenlijk nit: ze bleef maar in slaap vallen! :D
  donderdag 18 november 2010 @ 21:48:05 #210
54772 Silmarwen
pi_88880619
Bij mij was het 1.90m ben 1.80 geworden.
pi_88880710
quote:
Op donderdag 18 november 2010 21:48 schreef Silmarwen het volgende:
Bij mij was het 1.90m ben 1.80 geworden.
Omvang?
(geintje uiteraard ;) )
  donderdag 18 november 2010 @ 22:30:12 #212
54772 Silmarwen
pi_88882615
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Omvang?
(geintje uiteraard ;) )
O.o

Das best veel qua omvang, dat red ik nog net niet. :+

Volgens mij heeft Jasmin een of ander sprongetje gehad. Ze drinkt ineens beter, slaapt wat rustiger en spuugt wat minder.
pi_88882784
Leylaatje drinkt ook goed weer, misschien had ze toch last van de spruw. Ik merkte eigenlijk niets aan haar, maar nu we toch aan het behandelen zijn merk ik dat ze netter drinkt en langer.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:36:19 #214
54772 Silmarwen
pi_88882890
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:33 schreef Ticootje het volgende:
Leylaatje drinkt ook goed weer, misschien had ze toch last van de spruw. Ik merkte eigenlijk niets aan haar, maar nu we toch aan het behandelen zijn merk ik dat ze netter drinkt en langer.
Jasmin heeft een iets wat witte tong, twijfel of het spruw is. Behandel jehet met daktarin?
pi_88883040
quote:
Op donderdag 18 november 2010 22:36 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Jasmin heeft een iets wat witte tong, twijfel of het spruw is. Behandel jehet met daktarin?
Nee gentiaan violet, dat is lekker makkelijk. 1x per dag tepels insmeren en laten drinken. Spenen en flessen en kolf gaan nu 2x per dag door de sterilisator. Gewoon elke keer na gebruik zeg maar.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:41:17 #216
54772 Silmarwen
pi_88883144
Ik gebruik alleen mijn tepels niet. :+ Kun je het ook alleen op de flessen smeren dan? En waar koop je dat? Ik kook de flessen sowieso elke dag uit en maak ze na elke voeding goed schoon met heel heet water.
pi_88883221

kijk zo.
pi_88883276
Jij moet gewoon je flessen steeds steriliseren en het mondje van jasmin behandelen.
pi_88884319
Ah mooi paars is niet lelijk! O+

Vandaag naar CB geweest. Prikjes gingen prima, maar ze is weer te weinig aangekomen. In dik een maand maar 200 gram. 13 oktober was ze 5015, 19 oktober 5035, 22 oktober 5140 en vandaag 5200. Haar groeicurve ziet er nu zo uit:

:{

Morgen moet ik met nutriton beginnen, want misschien ligt het aan het spugen. Ze spuugt geen bogen of zo maar blijft wel spugen tot de volgende voeding. Over 2 weken weer wegen.

Ze ligt nu lekker te snurken en ik duik er ook maar in. Maar ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen. Dat meten is niet echt mijn favo onderdeel bij het CB ondertussen.
pi_88890561
Heb je het gehad met de borstvoeding? Anders zou je nog om hulp kunnen vragen bij een laktatiekundige. Nutrilon is de duivel niet, wij moeten nu ook 2 weken bijvoeden. Vandaag langs het ziekenhuis, dan hoop ik dat ze het weer mag proberen op alleen borstvoeding.
pi_88893786
Nutrilon is toch niet voor bijvoeden? Het is dat johannesbroodpitmeelspul voor spugende baby's. Dat is toch zonder extra calorieën?

Succes in het ziekenhuis! Hopelijk is ze genoeg aangekomen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 10:43:01 #222
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_88893950
Solagratia, nutriTon is inderdaad niets meer of minder dan johannesbroodpitmeel. Ik weet niet of je borstvoeding of kunstvoeding geeft; als je kunstvoeding geeft dan zou je Nutrilon AR kunnen overwegen, daar zit de nutriton ingebakken. Verkopen ze niet bij de AH maar wel bij de Etos en Kruidvat etc. Is iets duurder (euro ofzo) dan standaard Nutrilon maar je hoeft er dan zelf geen nutriton meer door te gooien. Hou er trouwens even rekening mee dat de ontlasting door beide opties waarschijnlijk waar moeilijker gaat.

Succes in het ziekenhuis Tico!
A grand adventure has begun.
pi_88897433
Ah duidelijk, Nutriton en Nutrilon :D
Nutrilon AR is een goede, want ze krijgt op het kdv 2 flesjes kunstvoeding want ik krijg de voedingen niet bij elkaar gekolfd. Even kijken of het ook hypo-allergeen is. :)
pi_88907411
Kan me voorstellen dat dat wegen en meten je tegen gaat staan Sola! Maar hoe 'doet' Amy het? Is er ook reden tot zorg? Sommige kindjes groeien gewoon heel langzaam (kijk maar naar mini-draak...) Hoop dat de Nutriton zijn werk snel doet!

Hier gaat het gewoon lekker! Gisterenmiddag/avond om 17:00 wilde de dame naar bed, dus erop gegooid.. En om 19:00 heb ik haar maar wakker gemaakt voor voeding en bad, want anders was het vanaf 12 uur feest ;) om 19:30 lag ze er weer in en ze kwam om 3 _O_ (wel speentje gefrot om 1 uur) en daarna kwam ze om 7 uur!

Overdag gaat het ook super, ze ligt er nu alweer voor de 3e keer op :o en gewoon echt zonder morren! Waar ik laatst nog 10 keer terug moest voor de speen, is dat nu nog hooguit 2 keer, maar vaker is het gewoon liggen en snurken :Z
pi_88907850
Ja en kijk maar naar Leyla... Ze komt net aan genoeg aan en heeft dan al fortifier er doorheen...

Leyla weegt nu 5220. Dat is 97 gram gemiddeld per week. Het liefst zie je een kindje minimaal 100 gram per week aankomen, en Leyla krijgt dus nu al extra powervoeding... Nou ja, ze is gewoon vrolijk en plast goed, maar ik denk dat we voorlopig wel de nenatal moeten blijven geven. (Al heeft ze afgelopen weekend alles geweigerd en afgelopen week met moeite 1 fles ipv de 2 die ze moet.. Dus toch iets meer proberen en toch blijven aanbieden.)
pi_88908482
Over plassen gesproken, Leia's luier zit echt élke verschoonbeurt zó mega vol :o en dan verschoon ik zeker elke 2 á 3 uur!! Ze poept amper, maar piesen, dat kan ze wel :D
  vrijdag 19 november 2010 @ 17:35:08 #227
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88909765
Wij zijn over naar luiermaat 2! :o
Jemig, wat gaat dat hard.
pi_88911281
Leyla zit nog steeds in 2... Ik had een pak 3 mee op vakantie, maar die zijn echt nog wel wat ruim. Past wel, maar 2 past ook prima.

ZZOOOOOO, het was net tijd voor een fles, maak ik 60cc met spul erdoor... Mevrouw bleef klokken! Dus fles op, ik tegen M. doe jij ff een boertje met haar dan maak ik nog wel wat, maak nog eens 50cc waar ze er zeker 30 van op drinkt... Ze had zeker honger!
Net ook meteen even gekolfd, ook weer 100cc gekolfd, dus dat is wel goed afgestemd denk ik.
pi_88911756
Go Leyla!!

Hier al even maat 3.. kan ook nog wel even mee. Heb ze eerst een tijd als nacht gebruikt en nog maat 2 voor overdag.. Maar nu sinds een paar weken helemaal over! Prima!
pi_88911818
Zo,dat gaat zeker snel Hik! Mex zit nog wel in 1, maar dat zijn die van de AH,volgens mij vallen die wel groot, die newborn van de Kruidvat is die een paar keer doorheen gelekt, heb al een pak weggegeven,maar ben nu de laatste 10 aan het opmaken. Verschoon hem wat vaker,zodat het niet doorlekt,maar op zich passen ze nog wel.
Past Neve nog wel alles van maat 50/56?
Een paar pakjes zijn hier nu te klein,maar maat 62 is echt nog veels te groot.

Hoe lang gebruiken ze maat 2 luiers eigenlijk? Ik sla maar niet teveel in denk ik.

Mijn doos is gister trouwens goedgekeurd door de VK,was een beetje bang geworden omdat een vriendin van mij opnieuw gehecht moest worden.
pi_88911956
Maat 2 heb ik nu 4 pakken van gebruikt. En eerlijk zou ik nog wel zeker 2 pakken kunnen opmaken voordat ze echt over moet, maar ik heb nu een hele hoop luiers in maat 3 liggen.
pi_88912078
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:09 schreef Solagratia het volgende:

Vandaag naar CB geweest. Prikjes gingen prima, maar ze is weer te weinig aangekomen. In dik een maand maar 200 gram. 13 oktober was ze 5015, 19 oktober 5035, 22 oktober 5140 en vandaag 5200. Haar groeicurve ziet er nu zo uit:

[ afbeelding ]

Morgen moet ik met nutriton beginnen, want misschien ligt het aan het spugen. Ze spuugt geen bogen of zo maar blijft wel spugen tot de volgende voeding. Over 2 weken weer wegen.

Ze ligt nu lekker te snurken en ik duik er ook maar in. Maar ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen. Dat meten is niet echt mijn favo onderdeel bij het CB ondertussen.
Helaas ken ik het gevoel! Men, mijn productie had er gewoon onder te lijden zo druk maakte ik me!
pi_88912360

In bad.
  vrijdag 19 november 2010 @ 19:03:44 #234
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88912639
Nou, maar 50 wordt echt krap, Troeta, maar het hangt ook erg van het merk af. Ik krijg heel veel kleertjes van een vriendin die een dochter van 6 maanden heeft. Zij had veel rompers van Feetje, maat 50. Die zijn echt te klein nu. Maar de HEMA 50/56 is nog prima. En ik heb ook een heel gaaf boxpak maat 56 hangen dat nog veel te groot is.
pi_88913216
Ja,zo is het hier ook,heb zelfs een pakje met van die voetjes eraan vast en die bungelen er nog onderuit,maar het knoopje van het lijfje kon ik al niet meer dicht krijgen.
pi_88915491
Anne is bijna uit maat 56 gegroeid, vandaag viel het me op dat het shirtje wat ze vorige week nog prima paste nu wel echt te kort is geworden. Er kan dus weer wat in de doos... rompertjes in maat 56 zitten ook al wel erg strak, maar 62/68 is nog wel erg groot.

Qua luiers zit ze sinds ze precies 1 maand is in maat 2 en we zijn nu aan het laatste pak bezig. Maat 3 heb ik wel op voorraad, maar dat lijkt me nog wel erg groot. Ik ga dus nog maar een paar pakken 2 erbij halen.
  vrijdag 19 november 2010 @ 20:51:50 #237
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88917729
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:09 schreef Solagratia het volgende:

[ afbeelding ]

Kan mezelf voorstellen hoor dat je jezelf een beetje zorgen gaat maken, maar wat Orea ook zegt. Als ze het verder gewoon goed doet kan het gewoon bij haar horen... Wat zeggen ze er eigenlijk van op het consultatiebureau?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88918305
Op het consultatiebureau houden ze het scherp in de gaten. Moet over 2 weken weer komen wegen. Ze vonden het nog niet zorgelijk, maar wel als het volgende maand nog zo is. Ik ben ook bang dat ik haar nu te kort doe door borstvoeding te blijven geven, want ik twijfel toch een beetje of ze dan wel genoeg binnen krijgt. Maar goed, voor de rest is ze hartstikke vrolijk, kletst veel en superlief, dus wie weet hoort het inderdaad gewoon bij haar :)

Ik ben begonnen met dat Nutriton en je moet dan voor en na de voeding een paar theelepeltjes geven. Ik dacht "dat doen we even" maar het is een soort behanglijm en ze snapt niet dat ze het door kan slikken en ze duwt het zo weer uit haar mond. Heeft iemand nog tips daarvoor?

Die luiers van de ah zijn inderdaad groot! wij hebben de maat 2 en dat vind ik eerder een maat 2,5. Ik had nu die hughies en die zijn dan weer schattig klein. Ze zit nog in maat 2. Hebben jullie altijd dezelfde luiers? Ik haal gewoon wat er in de aanbieding is.
pi_88918824
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef Solagratia het volgende:
Op het consultatiebureau houden ze het scherp in de gaten. Moet over 2 weken weer komen wegen. Ze vonden het nog niet zorgelijk, maar wel als het volgende maand nog zo is. Ik ben ook bang dat ik haar nu te kort doe door borstvoeding te blijven geven, want ik twijfel toch een beetje of ze dan wel genoeg binnen krijgt. Maar goed, voor de rest is ze hartstikke vrolijk, kletst veel en superlief, dus wie weet hoort het inderdaad gewoon bij haar :)

Ik ben begonnen met dat Nutriton en je moet dan voor en na de voeding een paar theelepeltjes geven. Ik dacht "dat doen we even" maar het is een soort behanglijm en ze snapt niet dat ze het door kan slikken en ze duwt het zo weer uit haar mond. Heeft iemand nog tips daarvoor?

Die luiers van de ah zijn inderdaad groot! wij hebben de maat 2 en dat vind ik eerder een maat 2,5. Ik had nu die hughies en die zijn dan weer schattig klein. Ze zit nog in maat 2. Hebben jullie altijd dezelfde luiers? Ik haal gewoon wat er in de aanbieding is.
Wat ik kan bedenken is een beetje afkolven, de meuk in een flesje aanbieden voor de voeding.

En het is dat ik al een kind heb, dat een jaar borstvoeding heeft gekregen en een prima groeide. Het is daarom dat ik zeker weet dat mijn melk gewoon goed is, maar dat de mindere groei gewoon aan Leyla zelf ligt. Maar ook ik twijfel nog steeds om over te stappen. Ze krijgt nu wel die nutrilon nenatal, daar zou ze echt goed op moeten groeien, en met dat spul haalt ze net aan de 100 gram per week, het minimale wat ze moeten groeien. Dus ik twijfel ook dat als ik over zou stappen naar kunstvoeding of ze dan wel opeens gaat groeien, ik denk namelijk niet, dan had ze dat nu ook moeten doen.

Ik denk niet dat je je kindje te kort doet door borstvoeding te geven, ik denk wel dat als ze over 2 weken niet goed is aangekomen dat je moet staan op een doorverwijzing om eens te kijken of er misschien iets met Amy is waarom ze niet goed aankomt. Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat ze straks de onderste lijn gaat volgen....
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:10:56 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88918828
Wellicht een lactatiekundige inschakelen? Misschien dat ze te veel voormelk krijgt ofzo. Als ze vrolijk en alart is zou ik het gewoon nog even de tijd geven inderdaad... Vwb nutriton kan ik je geen advies geven, ik had sowieso te weinig borstmelk, daarom voeden wij al vanaf de eerste week bij met het flesje. Dus eerst even de borst en daarna aftanken met de fles... Sinds 1 november ben ik helemaal gestopt met de borstvoeding, het was met werk erbij niet vol te houden en Willem wilde ook niet meer....

Ik heb in het begin ook alle merken luiers gekocht om van alles door elkaar te proberen, maar pampers werkt bij Willem het beste. Geen uitslag en pasvorm is goed. Bovendien heb ik tot nu toe nog iedere keer een aanbieding kunnen scoren... Heb ook nog katoenen luiers liggen, maar ben daar (nog) niet op overgestapt. In vergelijking met de pampers is het ook zo'n enorme prop tussen z'n beentjes, vraag me af of het wel lekker zit bij hem. Maatje 3 hier trouwens, passen perfect nu Willem de 7 kilo aangetikt heeft.
pi_88918912
Oh en ik gebruik gewoon pampers, er is altijd wel ergens een aanbieding 3 voor 25 euro. En anders huggies. En als ik toevallig bij de etos ben dan neem ik baby care voor Jen, dat merk zat bij Leyla voor geen meter.
pi_88919054

Zoals je ziet boog Leyla ook zo af.. Sinds het bijvoeden gaat het dus beter. Leyla krijgt overigens ongeveer 40cc bijvoeding per dag, dus het is echt niet veel, maar maakt toch een flink verschil.
pi_88919588
Hier ook altijd pampers en koop ook altijd 3 pakken voor 25 euro. Morgen even met beebje kijken bij de sinterklaasoptocht :)
  vrijdag 19 november 2010 @ 21:46:46 #244
259886 pessie
pi_88920768
Hallo!!!

Wij zijn terug van vakantie! Heerlijk genoten, vooral Nathan vond het zwembad geweldig (en dan met name het bubbelbad, lekker warm).

Ik zal proberen bij te lezen.
pi_88921637
@ Tico, goede tip van afkolven en flesje, dat ga ik straks eens proberen. Leyla klimt inderdaad lekker omhoog weer in de curve. Hoe lang moet je eigenlijk blijven bijvoeden? Amy krijgt een aantal flesjes kunstvoeding (drie dagen 2 x) En nu ben ik aan het twijfelen om maar gewoon vast die 2 flesjes te doen. Overgaan op een combi van fles en borst. Maar weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken. 1 flesje per keer toch en dan niet kolven? En als je kolft, kolf je dan precies wat Leyla ook bij je drinkt?

@ Flugel: een maand geleden was ze ook niet goed gegroeid. Toen heb ik en lactatiekundige ingeschakeld en gaf ik inderdaad te veel voormelk. Nu ben ik aan het blokvoeden dus dat zou het moeten tegengaan.

@ Pessie: wat leuk dat Nathan het zwembad zo leuk vind!
pi_88922012
Solagratia, misschien kan je even googlen op combinatie borst en flesvoeding ofzo, ik ben best wat schema's tegengekomen, misschien zit er iets bij wat je kan gebruiken.
Maar maken jullie je niet te druk? Niet alle baby's groeien even hard toch?

Welkom terug pessie,wat leuk dat je gezwommen hebt met Nathan!

Ik koop gewoon aanbiedingen luiers, ik had Kruidvatbonnen voor gratis Newbornluiers en AH had toen een actie,2 pakken voor 5 euro in maat 1, zaten veel luiers in een pak, dus ik had aardig wat om mee te beginnen.
En ze krijgen best een vierkante kont van die AHluiers,maar ze absorberen geweldig. Pampers word het kontje wat ronder van, maar het maakt mij niet uit. Geef m'n geld liever uit aan andere dingen.
pi_88922295
Ik moet mijn bijvoeding mixen met borstvoeding. Dus inderdaad ik kolf af wat ze drinkt. Ik heb nu 3 voedingen in de koelkast, als het tijd is voor een flesje dan maak ik die warm, dan kijk ik hoeveel ze drinkt en dat kolf ik dan af als ze in de box ligt of als ze weer op bed ligt. In elk geval als het mij uitkomt.
Wat ik eerst heb gedaan om het voorraadje aan te leggen is na de voeding steeds wat afkolven. Dat zorgt ervoor dat je productie wel omhoog gaat, maar het is wel de vette melk. Dan gaf ik voor de voeding die 20cc vette melk met de fles en daarna kreeg ze de borst.

Of te wel, ik ben ook behoorlijk aan het zoeken hoe het nu het beste loopt bij ons.
pi_88922834
He Pessie welkom terug, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, waar waren jullie ook alweer geweest? :)

Ticootje mooi paars meisje heb je :D krijg je dat er wel vanaf joh?

Femke ligt lekker te tukken, weekend *O* zwaar werkweekje gehad ben blij dat ik vrij ben.
pi_88922932
Wat je kunt proberen is mss borstcompressie, http://www.borstvoeding.c(...)borstcompressie.html .
www.borstvoedingsforum.nl ken je al denk ik?
pi_88923269
Ja dat paars krijg ik er aardig af met olie, en de rest slijt er heel snel af hoor.
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:34:26 #251
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88926493
Ah, lekker in het zwembad! Fijn dat dat zo goed ging. Wij gaan het volgende maand proberen. Het is nu 26 graden op Lanzarote, hopen dat dat zo blijft.

Ik ben heel verwend begonnen met Pampers en dat bevalt zo goed dat ik gewoon geen risico ga nemen.

Vanavond even wat gekolft voor morgen, maar het liep echt traag. Heb ook geen volledige voeding ineens, terwijl ik anders altijd te veel heb !?
pi_88928689
ik heb ook pampers
k had ook kruidvat luiers en nog een andere gekregen. kruidvat ging nog wel goed, maar van die andere kreeg ie uitslag.
aangezien ik van de kruidvat de grotere maten minder prettig vind aanvoelen blijf k bij pampers.
k heb een tijd terug 4 pakken voor 25 euro gekocht. en een pak van mn schoonzus overgenomen. dus heb nog wel wat in huis. vermoed dat k op 4 over kan stappen als dat op is :')

flugel, wat is willem al groot zeg :o

trouwens laatst kon k iemand wel afschieten (nou ja, in haar winkel koop k niks), ze keek in de wagen naar floris, vraagt hoe oud hij is, en zegt wat een bolle. nou ja t klonk heel onaardig. vond t een stom wijf :D
  zaterdag 20 november 2010 @ 08:14:28 #253
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88933733
Nou ja! Dat zeg je toch niet! :o
Over het algemeen is het wel leuk toch, met de wagen lopen? Ik dacht dat praatjes met wildvreemden en glimlachjes daarvan na mijn zwangerschap wel over zouden zijn, maar niets is minder waar! :)

Ik wilde tijdens mijn zwangerschap een boekje maken met achterlijke dingen die mensen tegen je zeggen dan.... Misschien moeten we het uitbreiden met dit soort dingen? ;)
pi_88933934
Hier ook Pampers :D mijn meneer wil liever niks anders... we hadden Kruidvat om te proberen en eerst vonden we die niks (voelen inderdaad vaag aan) maar na een paar dagen toch wel tevreden erover.. Maaaaar toen had het Kruidvat de aanbieding 3 halen 2 betalen Pampers, dus heb ik voor 60 euro 6 mega pakken luiers van Pampers (die grote verpakkingen) en daar doen we nog steeds mee :P

En als die op zijn maar eens zien.. Kruidvat zijn we dus niet ontevreden over en 120 luiers voor 12 euro is ook wel fijn...

Son, nah jah :{w wat een hork! o|O
Pessie welkom terug!

Mijn baby heeft een ritme (voor hoelang :') ) 19:30 op bed, 3.15 voeding en om 7 uur weer! *O*
  zaterdag 20 november 2010 @ 09:36:50 #255
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88934263
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb ook pampers
k had ook kruidvat luiers en nog een andere gekregen. kruidvat ging nog wel goed, maar van die andere kreeg ie uitslag.
aangezien ik van de kruidvat de grotere maten minder prettig vind aanvoelen blijf k bij pampers.
k heb een tijd terug 4 pakken voor 25 euro gekocht. en een pak van mn schoonzus overgenomen. dus heb nog wel wat in huis. vermoed dat k op 4 over kan stappen als dat op is :')

En bonnetjes knippen loont ook gewoon :Y Kortingsbonnen zitten regelmatig ergens bij.

quote:
flugel, wat is willem al groot zeg :o

Toch begint z'n lijntje wat af te vlakken, hij zit nog tegen te bovenste lijn aan, maar schuift een beetje naar het midden toe. En hij begint wat molliger te worden omdat z'n lengte niet in dezelfde snelheid meegaat. 7 kilo bij 63cm nu...

quote:
trouwens laatst kon k iemand wel afschieten (nou ja, in haar winkel koop k niks), ze keek in de wagen naar floris, vraagt hoe oud hij is, en zegt wat een bolle. nou ja t klonk heel onaardig. vond t een stom wijf :D
stom wijf inderdaad... Zoiets zeg je toch niet tegen een wildvreemde...

alhoewel, nu ik erover nadenk... Ik doe het ook wel eens. 'Wat een lekkere bolle zeg' of iets van die strekking :@

@orea, kruitvat vind ik ook niks. Aldi gaat trouwens wel, maar die voelt aan de buitenkant zo plastic aan. Daarom toch pampers inderdaad.

En fijn dat ze een ritme krijgt, Willem sliep al een hele tijd door tot 6 uur 's ochtends. Dat is sinds afgelopen week voorbij. Geniet er dus maar van ;)

Pessie, welkom terug! *O*
pi_88934418
ja maar dat klinkt anders
als ze dat gezegd had was er niets aan de hand geweest haha
ah wat een lekkere bolle wangetjes, klinkt toch veel leuker
plus ze zag alleen zn hoofd, en zo bol is ie niet eens.
ze zal t misschien niet zo bedoeld hebben maar zelfs R had zoiets van dus...
hik meestal is t leuk hoor met de wagen lopen ;)
en hier in t dorp zijn 2 oude mensen en die vinden m zo leuk. O+

willem is dus net als floris :)
pi_88934750
Leia en Willem gaan redelijk gelijk op :D
pi_88934861
floris is ook evengroot denk ik
ik heb gewoon een klein kind ;)
pi_88935358
Een kleine bolle O+ ;)

Er gaat hier een mitrailleur naast me in de box af en er komt een walm vanaf :') ben benieuwd! Zal wel weer vals alarm zijn...

Trouwens, ik had in mijn zwangerschap toch die 2 baby shirts gewonnen van BNN? :D ze past ze!! O+

zaterdag 20 november 2010 @ 11:04:37 #260
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88935770
Wat leuk, dat shirt!
Je moet eigenlijk even een foto naar BNN sturen, misschien komt ze nog wel in de reclame campagne (jongerenomroep toch? ;) )
pi_88935876
Heb ik gedaan :D ben benieuwd naar de reactie!
pi_88935951
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Een kleine bolle O+ ;)

Trouwens, ik had in mijn zwangerschap toch die 2 baby shirts gewonnen van BNN?
precies ;) net zoals de jouwe :P
(en zn moeder :'))

leuk Leia in dr bnn shirt :)
pi_88936032
Je had haar vanmorgen moeten zien :D ze lag nog even in ons bed.. werd wakker.. ik wilde nog wat was vouwen, dus even de tv aangezet... Bassie en Adriaan..

Ging ze helemaal uit haar plaat, zo leuk vond ze het :? :D
pi_88936086
O+
mijn kind wordt nu pas wakker :P
(na zn fles om 8uur :D)
ga m zo ff bij mn zus dumpen en boodschappen doen voor mn verjaardag
pi_88936138
Oh die van mij ligt er alweer in :P die is echt in slaapmodus de afgelopen week, weet niet wat me overkomt.. ik leg haar ook op bed en tis meteen stil! O+ (maar heb ook het idee dat ze met de dag meer dingen kan, zie haar gewoon ontwikkelen, dus is het wel logisch dat ze veel slaapt :))

Have fun!
pi_88936384
Mijne werd om 10 uur wakker en ligt nu ook alweer een half uur erin.
pi_88937252
Stelletje slaapkoppen hebben we :D
pi_88937882
Mex slaapt ook nog steeds, hij is 2x wakker geweest voor een flesje, zijn pappa ligt nu ook lekker naast hem te slapen O+
Ik vond het eerst heel eng als hij bij ons in bed lag, maar ben een keer in slaap gevallen met Mex tegen me aan en ik zie nu dat Jaap ook heel voorzichtig ligt in z'n slaap.

Sonnetje voortaan zeggen dat ze zelf bol is hoor! Werkt heel goed ;)
pi_88943377
O+ O+ ik ben echt zoooo fliefd op mijn meisje *;

Ze lag op bed, ik denk wat hoor ik toch? Was ze wakker, lag lekker een beetje te kletsen en te doen... en dan dat snoetje met die MEGA glimlach als ze me ziet pffffff O+ O+ O+ veeg me maar op!!
pi_88944974
O+
pi_88948780
Wat een goede slapers hebben jullie! Heerlijk lijkt me dat.

Wat een goede tips over de luiers. Kortingsbonnen enzo.

Wat een leuk shirt Orea! Dat felle rood staat haar ook goed. Zit er een hema romper met lange mouwen onder toevallig? ;) Je hebt nu weer nieuwe soorten 4 voor 12 euro. Die zijn ook erg leuk.

Wat een gekke opmerking Sonnetje. Klinkt niet heel erg aardig. Ik houd er ook niet van als mensen zeggen "oh wat kijk je lelijk" tegen Amy als ze weer zo'n gek bekkie trekt. Kom niet aan mijn baby :{w

Vandaag drama gedoe met de flesjes en nutriton. Er moet toch een makkelijke manier zijn :? Het makkelijkste is om het gewoon door een flesje voeding te gooien, maar dan moet ik alle voedingen kolven. Ik had een beetje gekolfd en dan daar het spul doorheen gedaan en gegeven maar dat lukte ook niet heel erg. Nog te dik, gat in speen hielp niet. Amy overstuur en wilde toen niet meer aan de borst. Na 3 kwartier een overstuur meisje troosten wilde ze wat drinken nog nasnikkend.

Maar, ze heeft niet gespuugd vandaag! Hopelijk zet dit door en is dit het zetje wat ze nodig heeft om lekker te gaan groeien :)

Als ik dat spul door 25 cc kunstvoeding doe en geef voor de bv dan is dat zeker funest voor mijn productie?
pi_88951336
We zijn gisteren naar de kinderarts geweest met Isabelle en ze krijgt nu Losec. We hadden het idee dat de Zantac wel werkte, maar niet voldoende. Dus nu aan de Losec. Het schijnt alleen een ramp te zijn om die bolletjes binnen te krijgen, dus dat wordt vanavond eventjes puzzelen.
Ook kon hij goed horen dat ze ook erg last had van de darmen. Dus het is waarschijnlijk een combi van de verborgen reflux + krampen. Arm meisje.
Op het huilen na door bovenstaande, is ze zo'n lieverd. Als ze lacht smelt ik helemaal weg. Dat wordt gelukkig alleen nog maar meer, als ze minder pijn heeft.
Wat zet zo'n klein wezentje je leven toch op de kop he, zo fijn!
pi_88951642
Ilse drinkt elke voeding zo'n 1.5 uur bij me. Ze valt dan halverwege in slaap en dan drinkt ze daarna de andere borst bij me. Dan is ze weer helemaal wakker, en duurt het weer even voor ze slaapt. Ik zie wel aan haar dat ze moe is (gapen, oogjes wrijven) maar slapen lukt haar niet.
Het begint me aardig op te breken. Ik voed nu zo'n 8/9 keer op 'n dag. Heb het idee dat ik alleen nog maar met voeden bezig ben. Ik zie elke keer op tegen een voeding. Zonet heeft mijn man haar een flesje met bv gegeven. Ze klokte het zo weg, en viel in slaap. En nu een half uur later slaapt ze nog. (bij de borst werd ze na 15 minuten nog wel eens wakker met dr hongerhuil)

Ik heb net toen mijn man de fles gaf gekolfd, had in 2 keer 8 minuten 140 cc.
*poef* nu is het weg
pi_88952035
Kaatjejannie, dat lijkt me heel vermoeiend... misschien moet je eens advies vragen van een borstvoedingsorganisatie of zelfs een lactatiekundige. Lijkt me dat ze niet 'effectief' drinkt aan de borst. Is ze misschien te moe? Dan kan borstvoeding best weleens te vermoeiend voor ze zijn. Misschien tijdelijk even de fles geven zodat ze kan uitrusten en het dan weer proberen?

Hier zit ik er juist een beetje mee dat Tessa overdag zoveel slaapt en 's avonds vaak heel onrustig is en vaak wil drinken (of niet??) en dat het me dan onduidelijk is wat het probleem is. Vandaag moest ik haar zelfs wakker maken omdat ze te lang sliep en te lang tussen de voedingen liet. Hoeveel uur 'mag' er tussen zitten als ze goed groeien? Ik ben het eigenlijk een beetje kwijt of ze er vier uur tussen mag laten als dat één keer per dag is, en één keer 's nachts, of niet. Wie weet dat?
pi_88952099
quote:
1s.gif[b] Op zaterdag 20 november 2010 17:57 schreef Als ik dat spul door 25 cc kunstvoeding doe en geef voor de bv dan is dat zeker funest voor mijn productie?
Misschien kun je het gewoon eens twee dagen proberen? Als het echt niet goed is voor je productie merk je dat wel snel en kun je meer gaan kolven / aanleggen om het weer op gang te brengen lijkt me. Of ben je bang dat dat dan niet lukt?
pi_88952286
suzanna, bij mij werd gezegd dat er max4uur tussen de voedingen mag zitten en 1x 6uur.
geen idee tot welke leeftijd dat is, maar k hield dat met de bv aan.
pi_88952515
Ok... dan valt het gelukkig nog wel mee. Maar ik verbaas me over hoeveel ze slaapt vandaag, begin het lijfje tegen me aan van de afgelopen avonden en dagen nog te missen O+ O+ ... (hoewel je wel meer gedaan krijgt zonder baby-in-draagdoek of in je armen ;) )
pi_88953110
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:57 schreef Solagratia het volgende:
Wat een goede slapers hebben jullie! Heerlijk lijkt me dat.

Wat een goede tips over de luiers. Kortingsbonnen enzo.

Wat een leuk shirt Orea! Dat felle rood staat haar ook goed. Zit er een hema romper met lange mouwen onder toevallig? ;) Je hebt nu weer nieuwe soorten 4 voor 12 euro. Die zijn ook erg leuk.

Wat een gekke opmerking Sonnetje. Klinkt niet heel erg aardig. Ik houd er ook niet van als mensen zeggen "oh wat kijk je lelijk" tegen Amy als ze weer zo'n gek bekkie trekt. Kom niet aan mijn baby :{w

Vandaag drama gedoe met de flesjes en nutriton. Er moet toch een makkelijke manier zijn :? Het makkelijkste is om het gewoon door een flesje voeding te gooien, maar dan moet ik alle voedingen kolven. Ik had een beetje gekolfd en dan daar het spul doorheen gedaan en gegeven maar dat lukte ook niet heel erg. Nog te dik, gat in speen hielp niet. Amy overstuur en wilde toen niet meer aan de borst. Na 3 kwartier een overstuur meisje troosten wilde ze wat drinken nog nasnikkend.

Maar, ze heeft niet gespuugd vandaag! Hopelijk zet dit door en is dit het zetje wat ze nodig heeft om lekker te gaan groeien :)

Als ik dat spul door 25 cc kunstvoeding doe en geef voor de bv dan is dat zeker funest voor mijn productie?
Als je voor elke voeding die 25 cc zal geven, dan zal je productie zich daarop aanpassen. Dat maakt verder niet uit, omdat je de rest wel met de borst geeft. Het punt is dan alleen dat als je weer over gaat naar volledig borstvoeding, dat je dan de kunstvoeding langzaam moet afbouwen, anders heeft je kindje misschien te weinig.

Het is een geklooi, I know! Daarom kolf ik niet meer voor de voeding als Leyla zich al heeft gemeld dat ze honger heeft, dat is de reden dat ik een kleine voorraad in de koelkast heb staan. Leyla laat merken dat ze honger heeft, ik pak een fles uit de koelkast zet die in een pannetje warm water... 5 minuutjes wachten, mixen en huppa klaar. (Dan geef ik nu wel een hele voeding met de fles en niet zoals ik eerst deed eerst 20 met de fles en dan de borst, dat vond ik zo onhandig) Eet ze niet, dan heeft ze blijkbaar geen honger, klokt ze de fles leeg, dan maak ik extra. Wat ze drinkt kolf ik af en gaat de koelkast weer in.

Bij Leyla was het ook een drama met de flesjes, ze wilde echt echt niet. Je moet proberen er geen drama van te maken, je maakt dat flesje en biedt het aan.. Probeer het wel iedere keer en geef niet op. Wil ze niet dan niet, als ze helemaal over de zeik gaat, dan heeft het weinig zin toch die fles in haar mond te duwen, ze zal toch niet drinken, maar wel de fles als negatief gaan herkennen...
Ik heb hier een nuby 123 speen, en Leyla drinkt op standje 3. Dat is misschien voor die dikke voeding wel handig dat je een speen hebt met een flinke flow. Hier is de truuk trouwens door te blijven lopen met de fles, ga ik zitten dan drinkt ze niet. Lopend drinkt ze wel... Dus zij komt aan van de fles en ik val af ;)

Heel veel succes, wie weet ziet ze met een weekje rustig proberen, zonder door te drammen gewoon het licht en drinkt ze heel netjes haar 25cc uit de fles.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ticootje op 20-11-2010 20:19:50 ]
pi_88953208
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse drinkt elke voeding zo'n 1.5 uur bij me. Ze valt dan halverwege in slaap en dan drinkt ze daarna de andere borst bij me. Dan is ze weer helemaal wakker, en duurt het weer even voor ze slaapt. Ik zie wel aan haar dat ze moe is (gapen, oogjes wrijven) maar slapen lukt haar niet.
Het begint me aardig op te breken. Ik voed nu zo'n 8/9 keer op 'n dag. Heb het idee dat ik alleen nog maar met voeden bezig ben. Ik zie elke keer op tegen een voeding. Zonet heeft mijn man haar een flesje met bv gegeven. Ze klokte het zo weg, en viel in slaap. En nu een half uur later slaapt ze nog. (bij de borst werd ze na 15 minuten nog wel eens wakker met dr hongerhuil)

Ik heb net toen mijn man de fles gaf gekolfd, had in 2 keer 8 minuten 140 cc.
8 of 9 voedingen is heel normaal. Kun je als ze in slaap valt haar niet afkoppelen en even een luier verschonen om haar wakker te maken en dan de 2e borst geven? In plaats van laten slapen, want ze heeft duidelijk niet genoeg aan 1 borst, maar is wel moe van het drinken...
pi_88953526
dat doe ik ook, maar dan drinkt ze daarna weer 45 minuten bij me en valt niet in slaap....

en ik weet dat 8/9 voedingen normaal zijn, maar 1,5 uur ook??
*poef* nu is het weg
pi_88953829
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 20:08 schreef kaatjejannie het volgende:
dat doe ik ook, maar dan drinkt ze daarna weer 45 minuten bij me en valt niet in slaap....

en ik weet dat 8/9 voedingen normaal zijn, maar 1,5 uur ook??
1,5 uur is wel kort ja... Ze drinkt overigens wel erg lang... Drinkt ze wel echt effectief? Ik bedoel, ze kan nooit 45 minuten echt drinken...
Als je haar aanlegt dan zal ze snelle zuigbewegingen maken, om een toeschietreflex bij jouw te krijgen, dan gaat de melk stromen en dan moet je haar echt horen/zien/voelen slikken. Zuig-slik-zuig-slik... Na een tijdje zal dat veranderen in sabbelen met af en toe slikken, dan is het tijd om af te koppelen en de andere borst te geven. Als ze na die 2e borst nog niet genoeg heeft kun je weer wisselen naar de 1e borst, is ook goed voor de productie ;)
  zondag 21 november 2010 @ 09:30:09 #282
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88966969
Kaatjejannie, het klinkt heel bekend. Wij hadden iets vergelijkbaars toen Neve een week of 4 was. Na de regeldagen bleef ze hangen in een patroon van veel en vooral heel lang drinken. Slapen tussendoor en als ik na een luier de tweede borst aanbood ging ze soms heel gefrustreerd doen en kon ze helemaal niet meer slapen.

Op advies van de cb verpleegkundige zijn we toen meer gaan plannen: om de drie/2.5 uur voeden, zelf in slaap laten vallen en ophouden met voeden als er niet meer effectief wordt gedronken, meestal na zo'n 20 minuten op de eerste borst. In het begin was dat even huilen, maar dat heeft 2 dagen geduurt en toen ging het al veel beter. Wat scheelt is dat het cb mij heeft bevestigd in het feit dat Neve zelfs op een borst zat te eten krijgt, dus dat wat ze doet gewoon sabbelen is. Dat kan ook op een speen, haar handje of mijn vinger.

Inmiddels zijn we er allemaal aan gewend: als Neve wakker wordt doen we eerst haar luier, dan drinkt ze een minuut of 20 aan een borst en als ze dan nog wakker is bied ik de tweede aan. Zodra ze ongedurig wordt (dat is vrijwel altijd slaap hier) le
  zondag 21 november 2010 @ 09:34:12 #283
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88966990
... (iPhone issue) leg ik haar in bed. Maar steeds vaker kunnen we gewoon even spelen. Als ze een beetje troost nodig heeft laat ik haar soms best even loos sabbelen, maar ik weet nu gewoon dat het niet nodig is en dat geeft mij heel veel rust.
pi_88972617
waarom worden mijn berichten hier verwijderd? waar slaat dat op?
pi_88981163
?? Waar heb je het over Nielsch? :?

Kaatje, ik denk dat je heel veel hebt aan de tips van Hik! :Y Dus ik kan wel een heel epistel gaan afsteken ;) maar dat heeft niet zo heel veel zin.. Hoop dat er snel verbetering in komt, want dit klinkt inderdaad slopend... :*

Vanmorgen sliep Leia voor het eerst in tijden weer eens lekker bij me in bed O+ (de laatste dagen/weken wordt ze 's morgens tussen 6 en 7 wakker voor voeding, dan mag ze lekker bij ons in bed blijven liggen en ik krijg haar dan met geen mogelijkheid meer in slaap :D terwijl we daarvoor altijd een gat in de dag sliepen samen O-) ) en het was zo fijn O+

Tis dan maar een uurtje ofzo, maar gewoon! Langer moet ook niet, want dan word ik stijf van dezelfde houding steeds..

En heeft iemand een gasmasker in de aanbieding? :') ik heb een beerput gebaard.. écht! WAT een lucht komt er uit dat lijfje :') Maar ze heeft er géén last van!! Er is echt mega veel verbetering! :Y
  zondag 21 november 2010 @ 18:33:52 #286
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88982312
Hahaha... Neve kan lekker scheten laten, maar ze stinken niet echt. Van de week een linzenschotel gemaakt en dat merkte je ook bij haar. :')

Sowieso moet ik vaak lachen om de enorme boeren, scheten en niesen die uit dat kleine lijfje komen. :)
pi_88982560
Ik heb gisteren witte bonen gegeten, dus ik denk dat dat de oorzaak is :D

Heb net zelfs even haar raam maar op een kiertje gezet :') we hebben vandaag bij elkaar ruim 3 uur in de auto gezeten, en mijn hemel :') ik was blij dat we weer thuis waren!

En inderdaad, zit je een uur na haar voeding lekker samen te prutten gaat het ineens BAAAAAAAAAAP :') mega boer! En dan zo'n onschuldig bekkie trekkend! :D
pi_88984401

Dik ingepakt, koud vandaag!
  zondag 21 november 2010 @ 19:44:21 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_88984633
Ik vind die niesjes van Tessa nog zo schattig O+ ze is nog zó klein!
pi_88984703
quote:
Op zondag 21 november 2010 13:39 schreef Nielsch het volgende:
waarom worden mijn berichten hier verwijderd? waar slaat dat op?
ik vermoed omdat je opmerking nergens op sloeg :)

zo vandaag lekker geshowed met floris :)
er was ook een achternichtje van 6 weken O+ echt zo klein. en een foto gemaakt van alle achterkleinkinderen. vorig jaar was er nog maar 1 kind (en 3 zwangeren) dit jaar waren er 4kinderen bij :)

oh en stinken kan mijn kind ook erg goed :') kleine stinkbom O+
pi_88984735
quote:
Op zondag 21 november 2010 19:37 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Dik ingepakt, koud vandaag!
O+
kleine leyla
pi_88985095
Kleine Leyla heeft heel veel geslapen, maar toch veel indrukken opgedaan. Die een beetje van slag.
pi_88985168
Kaatjejannie sterkte, hopelijk gaat het drinken snel wat beter :* kost veel energie he..

Hier vandaag Femke ook wezen showen bij een verjaardag, maar dat is toch niet zo'n succes. Allemaal vreemde gezichten en iedereen die boven haar hangt, dat was brullen geblazen!
  zondag 21 november 2010 @ 20:22:19 #294
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88986302
Wij hebben volgende week de babyborrel voor Neve. In plaats van bergen losse visite hebben wij hiervoor gekozen. Ik vind het wel heel gezellig, maar ook wel spannend of ze het een beetje gaat trekken, al die mensen.
pi_88988131
Vanmorgen, 10.04 uur, was het een half jaar geleden dat Isabel de wereld voor het eerst zag. O+ Vanmorgen lagen we nog te slapen, na een onbekend slechte nacht door een verstopt neusje :P 'k Zei vannacht nog tegen Ravage: 't is echt bijna hetzelfde als een half jaar geleden :D

Vanavond heeft ze voor het eerst wat anders in d'r mond gehad dan melk en speelgoed: broccoli. Maar ze vond het niet lekker :D Morgen nog maar een keer. 'k Heb wel foto's en filmpjes gemaakt, maar te lui om ze nu van de camera te halen.

Ik vond het fijn hier, heb er veel aangehad. Weet zeker dat ik een hoop dingen nu niet zou doen, als ik op Fok niet had gelezen over draagdoeken, borstvoeding op verzoek, rapley, lang slapen op onze slaapkamer :+

Wij gaan verhuizen! :* :W
  zondag 21 november 2010 @ 20:56:05 #296
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88988337
Veel plezier bij de grote babies! :w
pi_88988415
Ik kijk echt uit naar die 6 maanden grens!
pi_88990565
ik niet, gaat veel te snel :')
pi_88991396
Ik vind het fijn als ik niet de enige voedselbron ben. Het maakt me heel onzeker.
pi_88991721
oh dat snap ik wel
moet zeggen dat k de bv ook niet heel erg mis. fles is ook leuk. hij pakt altijd mn vinger vast O+
pi_88991911
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')