quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:30 schreef Ticootje het volgende:
Ik leg gewoon het spook op dr hoofd en dan gaat ze slapen.
Gegroeid! Ja enorm! ik zal ff dr curve neerplempen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:34 schreef Morretje het volgende:
[..]
Briljant!
Las ik nu ook dat ze gegroeid was afgelopen week? Top!Alle moeite dus in elk geval niet voor niets geweest.
Goh...dat is zeker helder, ga ik morgen ook maar doen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 19:37 schreef Orea het volgende:
Probeer anders overdag eens heel goed op haar signalen te letten... Soms als ik bijv druk ben met van alles, dan ligt ze een beetje te miepen en denk ik soms: wat heb je toch?![]()
Van de week na zo'n moment had ik een helder momenten legde haar op bed! Ze draaide zich om en sliep
![]()
Merk nu dat als ik haar echt bij het eerste signaal (staren, gapen, wrijven in oogjes, beetje miepen) op bed gooi het goed gaatben ik te vroeg of te laat, dan kan ik het net zo goed niet doen
dan leg ik haar neer en gaat er een luchtalarm af.. No way dat ik haar dan in slaap krijg
Mooi kind!quote:
Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik ben ieder weekend aan t alcoholisten
gisteren ook al wijn en safari cola, nu prosecco en lambrusco![]()
zit er aan te denken floris hier te latenmaar vind k ook een beetje lullig voor mn zus
je heb me overtuigd!quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Doen, kun jij ff rustig batsen vanavond!
Tja... Ik ben daar zooo slecht in. Probeerde het ook tijdens mijn zwangerschap. Precies twee weken volgehouden. Online kan natuurlijk ook. Ik heb een app op mijn iPhone om poep en drinkgedrag bij te houden (ja, nerdquote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezenHeb je zoiets niet online?
Ik heb dit boek:quote:Op zondag 14 november 2010 12:51 schreef Mereltje het volgende:
Houden jullie trouwens een dagboek bij van je kleintje? heb namelijk deze week van mijn schoonmoeder een dagboek gekregen van mijn vriend met echt alles er in. Wel erg leuk om te lezenHeb je zoiets niet online?
Bweuh... ik ben niet jaloers! Weet je ook waarom ze nou zo vaak wakker wordt?quote:Op maandag 15 november 2010 09:18 schreef Orea het volgende:
![]()
Nou, de nacht doorslapen is gecompenseerdvannacht elk uur
![]()
Elise heeft er alleen maar éénquote:Ze heeft inderdaad een heel gaaf huidjeook geen pukkels of wat gehad! En als ze lacht, heeft ze net als Elise kuiltjes, echt zo koddig vind ik dat
Na de prikjes zijn ze meestal even een dagje uit hun doen. Morgen is het vast weer normaal, en anders bel je het CB even.quote:Op maandag 15 november 2010 16:13 schreef Fannetje het volgende:
Wow Cantare, mooie curves hoor!En wat een schatje is Elise! Dat lachje!
Draak en minidraak, veel plezier in het grote babytjestopic. Over vier maanden komen wij daar ook een kijkje nemen, maar dan ben jij natuurlijk ook al weer bijna weg daarEn wat een mooie foto's allemaal!
Hik, succes met op tijd komenBij ons is het ook gewoon gelukt hoor
Anne heeft vandaag haar eerste prikjes gehad. Zo zielig, vooral die tweede. Ze krijste echt moord en brand, maar was gelukkig wel snel weer te troosten. Verder was ze weer 300 gram aangekomen in anderhalve week en weegt nu 5080 gramZe was niet gegroeid in de lengte, maar de vorige keer was ze ineens ook wel erg veel gegroeid.
Sinds de prikjes slaapt ze nu eigenlijk al de hele dag, heb haar alleen twee keer wakker gemaakt voor een flesje die er ook niet helemaal ingingen. Maar ze heeft geen koorts, dus heb nog geen zetpil gegeven. Zou ik dat wel moeten doen omdat ze zo slaperig is?
haha, hij slaapt nog steedsquote:Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef nytar het volgende:
Wow sonnetje! Dat is lang! Ik was helemaal trots op mn 22.30 tot 6.30 u...![]()
En we hebben hem gisteren weer een beetje fruit gegeven. Kiwi en aardbei gaat er goed in! Hij bleef aan mn moeders vingers happen
Wij zijn vandaag ook naar de osteopaat geweest met Mikai. Lijkt idd erg vermoeiend te zijn: hij ligt ook maar te slapen en te slapen. Hij is niet wakker te krijgen voor de voeding van 6 uur. Dus proberen we het over een uur nog maar eens (er komt al wel wat meer geluid uit ons kereltje).quote:Op woensdag 17 november 2010 16:00 schreef Orea het volgende:
Leia is nu pas wakkerwas vermoeiend bij de osteopaat denk ik
Fan zijn we ook niet hoorquote:Op woensdag 17 november 2010 20:52 schreef Saffier het volgende:
Moet kunnen toch?![]()
Ik ken de films al ben ik geen échte fan heb ik ze wel gezien, de link naar de tweeling vind ikEn je kan een jongetje altijd nog Luke als 2e naam geven
Jonas doet dat ook, begint met 1 vinger, dan kan er best nog een vinger bij. Daarna nog een derde toevoegen en als laatste ook nog de duim erbij vrotten. Pinkje is nog niet favoriet haha.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:52 schreef Orea het volgende:
Leia duimt nog steeds niet1 keer is haar duim in haar mond verdwenen. Maar daarna, ho maar!
Wel gaat haar hele vuist praktisch naar binnen
Ze ligt alweer een dikke 2 uur op bedik heb echt een slaapkop inmiddels!
Omvang?quote:Op donderdag 18 november 2010 21:48 schreef Silmarwen het volgende:
Bij mij was het 1.90m ben 1.80 geworden.
O.oquote:
Jasmin heeft een iets wat witte tong, twijfel of het spruw is. Behandel jehet met daktarin?quote:Op donderdag 18 november 2010 22:33 schreef Ticootje het volgende:
Leylaatje drinkt ook goed weer, misschien had ze toch last van de spruw. Ik merkte eigenlijk niets aan haar, maar nu we toch aan het behandelen zijn merk ik dat ze netter drinkt en langer.
Nee gentiaan violet, dat is lekker makkelijk. 1x per dag tepels insmeren en laten drinken. Spenen en flessen en kolf gaan nu 2x per dag door de sterilisator. Gewoon elke keer na gebruik zeg maar.quote:Op donderdag 18 november 2010 22:36 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Jasmin heeft een iets wat witte tong, twijfel of het spruw is. Behandel jehet met daktarin?
Helaas ken ik het gevoel! Men, mijn productie had er gewoon onder te lijden zo druk maakte ik me!quote:Op donderdag 18 november 2010 23:09 schreef Solagratia het volgende:
Ah mooi paars is niet lelijk!![]()
Vandaag naar CB geweest. Prikjes gingen prima, maar ze is weer te weinig aangekomen. In dik een maand maar 200 gram. 13 oktober was ze 5015, 19 oktober 5035, 22 oktober 5140 en vandaag 5200. Haar groeicurve ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
![]()
Morgen moet ik met nutriton beginnen, want misschien ligt het aan het spugen. Ze spuugt geen bogen of zo maar blijft wel spugen tot de volgende voeding. Over 2 weken weer wegen.
Ze ligt nu lekker te snurken en ik duik er ook maar in. Maar ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen. Dat meten is niet echt mijn favo onderdeel bij het CB ondertussen.
Kan mezelf voorstellen hoor dat je jezelf een beetje zorgen gaat maken, maar wat Orea ook zegt. Als ze het verder gewoon goed doet kan het gewoon bij haar horen... Wat zeggen ze er eigenlijk van op het consultatiebureau?quote:Op donderdag 18 november 2010 23:09 schreef Solagratia het volgende:
Ah mooi paars is niet lelijk!![]()
Vandaag naar CB geweest. Prikjes gingen prima, maar ze is weer te weinig aangekomen. In dik een maand maar 200 gram. 13 oktober was ze 5015, 19 oktober 5035, 22 oktober 5140 en vandaag 5200. Haar groeicurve ziet er nu zo uit:
[ afbeelding ]
![]()
Morgen moet ik met nutriton beginnen, want misschien ligt het aan het spugen. Ze spuugt geen bogen of zo maar blijft wel spugen tot de volgende voeding. Over 2 weken weer wegen.
Ze ligt nu lekker te snurken en ik duik er ook maar in. Maar ik maak me stiekem toch wel een beetje zorgen. Dat meten is niet echt mijn favo onderdeel bij het CB ondertussen.
Wat ik kan bedenken is een beetje afkolven, de meuk in een flesje aanbieden voor de voeding.quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:01 schreef Solagratia het volgende:
Op het consultatiebureau houden ze het scherp in de gaten. Moet over 2 weken weer komen wegen. Ze vonden het nog niet zorgelijk, maar wel als het volgende maand nog zo is. Ik ben ook bang dat ik haar nu te kort doe door borstvoeding te blijven geven, want ik twijfel toch een beetje of ze dan wel genoeg binnen krijgt. Maar goed, voor de rest is ze hartstikke vrolijk, kletst veel en superlief, dus wie weet hoort het inderdaad gewoon bij haar![]()
Ik ben begonnen met dat Nutriton en je moet dan voor en na de voeding een paar theelepeltjes geven. Ik dacht "dat doen we even" maar het is een soort behanglijm en ze snapt niet dat ze het door kan slikken en ze duwt het zo weer uit haar mond. Heeft iemand nog tips daarvoor?
Die luiers van de ah zijn inderdaad groot! wij hebben de maat 2 en dat vind ik eerder een maat 2,5. Ik had nu die hughies en die zijn dan weer schattig klein. Ze zit nog in maat 2. Hebben jullie altijd dezelfde luiers? Ik haal gewoon wat er in de aanbieding is.
En bonnetjes knippen loont ook gewoonquote:Op zaterdag 20 november 2010 00:16 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik heb ook pampers
k had ook kruidvat luiers en nog een andere gekregen. kruidvat ging nog wel goed, maar van die andere kreeg ie uitslag.
aangezien ik van de kruidvat de grotere maten minder prettig vind aanvoelen blijf k bij pampers.
k heb een tijd terug 4 pakken voor 25 euro gekocht. en een pak van mn schoonzus overgenomen. dus heb nog wel wat in huis. vermoed dat k op 4 over kan stappen als dat op is
Toch begint z'n lijntje wat af te vlakken, hij zit nog tegen te bovenste lijn aan, maar schuift een beetje naar het midden toe. En hij begint wat molliger te worden omdat z'n lengte niet in dezelfde snelheid meegaat. 7 kilo bij 63cm nu...quote:flugel, wat is willem al groot zeg
stom wijf inderdaad... Zoiets zeg je toch niet tegen een wildvreemde...quote:trouwens laatst kon k iemand wel afschieten (nou ja, in haar winkel koop k niks), ze keek in de wagen naar floris, vraagt hoe oud hij is, en zegt wat een bolle. nou ja t klonk heel onaardig. vond t een stom wijf
preciesquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:46 schreef Orea het volgende:
Een kleine bolle![]()
Trouwens, ik had in mijn zwangerschap toch die 2 baby shirts gewonnen van BNN?
Misschien kun je het gewoon eens twee dagen proberen? Als het echt niet goed is voor je productie merk je dat wel snel en kun je meer gaan kolven / aanleggen om het weer op gang te brengen lijkt me. Of ben je bang dat dat dan niet lukt?quote:[b] Op zaterdag 20 november 2010 17:57 schreef Als ik dat spul door 25 cc kunstvoeding doe en geef voor de bv dan is dat zeker funest voor mijn productie?
Als je voor elke voeding die 25 cc zal geven, dan zal je productie zich daarop aanpassen. Dat maakt verder niet uit, omdat je de rest wel met de borst geeft. Het punt is dan alleen dat als je weer over gaat naar volledig borstvoeding, dat je dan de kunstvoeding langzaam moet afbouwen, anders heeft je kindje misschien te weinig.quote:Op zaterdag 20 november 2010 17:57 schreef Solagratia het volgende:
Wat een goede slapers hebben jullie! Heerlijk lijkt me dat.
Wat een goede tips over de luiers. Kortingsbonnen enzo.
Wat een leuk shirt Orea! Dat felle rood staat haar ook goed. Zit er een hema romper met lange mouwen onder toevallig?Je hebt nu weer nieuwe soorten 4 voor 12 euro. Die zijn ook erg leuk.
Wat een gekke opmerking Sonnetje. Klinkt niet heel erg aardig. Ik houd er ook niet van als mensen zeggen "oh wat kijk je lelijk" tegen Amy als ze weer zo'n gek bekkie trekt. Kom niet aan mijn baby![]()
Vandaag drama gedoe met de flesjes en nutriton. Er moet toch een makkelijke manier zijnHet makkelijkste is om het gewoon door een flesje voeding te gooien, maar dan moet ik alle voedingen kolven. Ik had een beetje gekolfd en dan daar het spul doorheen gedaan en gegeven maar dat lukte ook niet heel erg. Nog te dik, gat in speen hielp niet. Amy overstuur en wilde toen niet meer aan de borst. Na 3 kwartier een overstuur meisje troosten wilde ze wat drinken nog nasnikkend.
Maar, ze heeft niet gespuugd vandaag! Hopelijk zet dit door en is dit het zetje wat ze nodig heeft om lekker te gaan groeien![]()
Als ik dat spul door 25 cc kunstvoeding doe en geef voor de bv dan is dat zeker funest voor mijn productie?
8 of 9 voedingen is heel normaal. Kun je als ze in slaap valt haar niet afkoppelen en even een luier verschonen om haar wakker te maken en dan de 2e borst geven? In plaats van laten slapen, want ze heeft duidelijk niet genoeg aan 1 borst, maar is wel moe van het drinken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 19:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Ilse drinkt elke voeding zo'n 1.5 uur bij me. Ze valt dan halverwege in slaap en dan drinkt ze daarna de andere borst bij me. Dan is ze weer helemaal wakker, en duurt het weer even voor ze slaapt. Ik zie wel aan haar dat ze moe is (gapen, oogjes wrijven) maar slapen lukt haar niet.
Het begint me aardig op te breken. Ik voed nu zo'n 8/9 keer op 'n dag. Heb het idee dat ik alleen nog maar met voeden bezig ben. Ik zie elke keer op tegen een voeding. Zonet heeft mijn man haar een flesje met bv gegeven. Ze klokte het zo weg, en viel in slaap. En nu een half uur later slaapt ze nog. (bij de borst werd ze na 15 minuten nog wel eens wakker met dr hongerhuil)
Ik heb net toen mijn man de fles gaf gekolfd, had in 2 keer 8 minuten 140 cc.
1,5 uur is wel kort ja... Ze drinkt overigens wel erg lang... Drinkt ze wel echt effectief? Ik bedoel, ze kan nooit 45 minuten echt drinken...quote:Op zaterdag 20 november 2010 20:08 schreef kaatjejannie het volgende:
dat doe ik ook, maar dan drinkt ze daarna weer 45 minuten bij me en valt niet in slaap....
en ik weet dat 8/9 voedingen normaal zijn, maar 1,5 uur ook??
ik vermoed omdat je opmerking nergens op sloegquote:Op zondag 21 november 2010 13:39 schreef Nielsch het volgende:
waarom worden mijn berichten hier verwijderd? waar slaat dat op?
quote:Op zondag 21 november 2010 19:37 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]
Dik ingepakt, koud vandaag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |