abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 08:28:17 #151
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_88808594
Ze zit al ruim een half uur bij ons. Terwijl we rechtop zitten en zij met haar buik tegen onze borst en maar kloppen. -.- Lijkt niet echt te helpen tot dus ver. Schone kleren zit wel goed. :+ Kan vandaag iig 2 wasjes draaien met Yade/Jasmin kleding.

Ze heeft iig geen extreme reflux ofzo, ik ben er als baby aan geopereerd omdat mijn maag helemaal gesloten was en ik dus echt meters ver kon spugen en verhongerde. We zijn er daarom misschien wat meer mee bezig.
  woensdag 17 november 2010 @ 08:59:11 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88809071
Silmar: Neve spuugde ook heel veel. Ik onderbreek haar drinken nu steeds even om haar te laten boeren, want ze drinkt gewoon te snel en krijgt te veel lucht binnen. Dat werkt vrij goed, al valt ze dan soms gelijk erna in slaap, zonder de borst af te maken... :')
Overigens zei het cb dat het spugen geen kwaad kan zolang het wit (melk) spuug is en niet geel of groen. Maar ik vind het ook naar hoor. Neve is er steeds een beetje van van slag en op een gegeven moment ben je ook wel klaar met kleertjes wisselen... ;)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88809197
Draculettetje veel plezier in het grote babietjestopic :W wij komen er over 2 maandjes ook aan :)

Eerst spugde Femke eigenlijk niet maar sinds een paar weken helaas wel. Spuugdoekje ligt hier binnen handbereik. Ook lekker als ik haar richting kdv breng in de maxi cosi op de fiets en kom daar aan. Meestal heeft ze dan ook wel een beetje gespugd of gekwijld.

Gisteren en eergisteren werd ze in de nacht huilend wakker. Vrees dat ze weer in een ontwikkeling zit (19 weken sprong). Gelukkig sliep ze vannacht weer lekker door.
pi_88809266
Waarom?! altijd als k tegen R zeg dat hij.er die nacht uit mag voor floris, slaapt ie door :') hij slaapt nu dus al vanaf 9uur gisteravond..
das mijn verjaardagskado van floris denk ik :)
  woensdag 17 november 2010 @ 09:19:32 #155
258612 nytar
boys boys boys
pi_88809460
Wow sonnetje! Dat is lang! Ik was helemaal trots op mn 22.30 tot 6.30 u... :')

En we hebben hem gisteren weer een beetje fruit gegeven. Kiwi en aardbei gaat er goed in! Hij bleef aan mn moeders vingers happen :)
  woensdag 17 november 2010 @ 09:27:21 #156
54772 Silmarwen
pi_88809619
Ja sonnetje, Jasmin heeft 1 keer 5 uur geslapen, toen het Knut's nacht was.... Ik ben al blij als ze drie en een half uur slaapt.
pi_88809755
Als ik merk dat Leyla moet spugen ben ik tegenwoordig al zo handig haar van me af te draaien...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88809809
quote:
Op woensdag 17 november 2010 09:19 schreef nytar het volgende:
Wow sonnetje! Dat is lang! Ik was helemaal trots op mn 22.30 tot 6.30 u... :')

En we hebben hem gisteren weer een beetje fruit gegeven. Kiwi en aardbei gaat er goed in! Hij bleef aan mn moeders vingers happen :)
haha, hij slaapt nog steeds :P
ik wacht nu op mn ontbijt op bed, croissant met verse jus...nja geloof niet dat t eraan komt :')

jonas al aan t fruit :) leuk!
en fijn dat ie t lekker vindt!

sil, doet ie vaker idd als R eruit moet...misschien is dat de truc ook, gewoon zeggen, vannacht mag hij eruit. en dan slaapt ie door :P
  woensdag 17 november 2010 @ 09:36:53 #159
54772 Silmarwen
pi_88809872
Het punt is ook, dat ze door het vele spugen hele rare eetmomenten krijgt. Dus 80 cc, 10 20 uitkotsen om een uur later weer 40cc te willen. En aangezien wij KV geven, is dat niet helemaal de bedoeling. Nou heb ik wel zoiets van, als ze honger heeft, heeft ze honger, maar een ritme is wel handig. En ze drinkt al 50 cc minder dan ze zou moeten per voeding. Ze groeit iig wel want de maat Franse maat 50 pakjes past ze niet meer. Die zij geloof ik 1 a 2 cm kleiner. Ik geloof ook dat ze wel zwaarder is geworden. Alleen steeds pakjes/bedje verschonen plus mijn eigen shirt, wordt een beetje irritant.

Aan de andere kant, als dit alles is. Moet niet klagen, ze slaapt verder wel ok en ze is zo zoet, huilt amper alleen als ze honger heeft of krampjes heeft.

Sonnetje, ik ga het vanavond eens proberen. :D

Het was vanacht 12:00, 3:00, 4:00 en 6:30. Nou is dit niet zo slecht, maar een voeding duurt in totaal zo'n 45 minuten en ik heb minstens 30 minuten nodig om inslaap te vallen. Knut valt binnen 2 seconden in slaap. :+

Goed, ik ga de zolder maar opruimen om wakker te blijven. Geen tijd voor een dutje, Yade net weggebracht en Jasmin mag zo de fles en dan aar het consultatiebureau. Ik slaap wel in het weekend. ;)
pi_88809929
Tja, ik maakte me er niet zo druk om, ik weet toch niet hoeveel ze drinkt, hoeveel ze spuugt en komt ze na een uur weer om te drinken is dat prima...

Ik baal er wel van als ze haar flesje helemaal niet drinkt omdat ik verkeerd gok of ze wel of niet honger heeft. Of dat die voeding eruit komt zetten...
pi_88809986
Hier drinkt Leyla ook wel 3x in de nacht, voordeel is dat ik mn bed niet uit hoef en dat ze met 10 minuten weer in diepe coma ligt..
Ik vind het ook erg lekker dat ook Jen er niet meer wakker van wordt, en wordt ze dat wel dan krijgt leyla een kusje van haar en gaat ze verder slapen.
pi_88810209
Gefeliciteerd Son met je verjaardag :)

Hier is Femke sinds haar 4 maanden aan de peer. Ze sabbelt er wat op en ze krijgt misschien een klein theelepeltje geprakte peer binnen per dag.
pi_88811272
Son, gefeliciteerd ouwe :P fijne dag!

Mooie dag ook, vandaag 1 jaar geleden zat net de punctie erop.. en is Leia verwekt :'( (ik ben een emo kip geworden!)

Spugers... sneu! Leia spuugt sinds een maandje ofzo niet meer.. Heel af en toe komt er een kwijl sliert met melk uit :') maar dat is het wel..

*O* Leia kan het weer.. Denk echt dat er iets dwars zat ofzo! Gisterenmiddag ging ze ook alweer zonder morren haar middag slaapje doen.. viel om 16:30 om, dus weer in bed gegooid waar ze om 18:30 nog sliep, dus maar even wakker gemaakt voor voeding en toen kwam ze om 2 uur *O* en daarna om 5:30!

Tis ook wel logisch, prikjes, nawerking osteopaat, misschien toch die sprong... Ze is zichzelf weer O+ Straks weer naar de Osteopaat.. ben benieuwd :)
pi_88811336
Komt ze net haar bed uit, dacht even koffie.. dan voed ik Leia nog even en dan gaan we zo (we hebben de auto O+ dus dat scheelt met de bus) ligt mevrouw weer te tukken in de box.... :D
pi_88816207
Leyla wilde niet in haar wiegje in slaap vallen, dus heb ik dr in de buggy gedaan en ben wezen lopen, ik was de hoek nog niet om en madam sliep.. Lekker een klein stukje gelopen en ze slaapt nu nog. Wel met de buitendeur open, ze ligt namelijk in dr winterpak in een voetenzak, anders is het een beetje warm. Buitenlucht doet waarschijnlijk goed slapen ofzo.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:14:47 #166
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88819136
Gefeli, Son! :)

Ik ga zo maar eens een stuk wandelen. Vanmorgen hadden we een fikse poepexplosie hier, dus toen was Neve overstuur en ik bekaf. Maar wil toch wel even naar buiten vandaag.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88819802
Lekker! Tis echt lekker wandel weer.. en dan thuiskomen en warme chocomelk :Y)
Als Leia straks wakker is ook maar een blokje om.. moet toch nog wat bij de apotheek ophalen :)
pi_88823136
Leia is nu pas wakker :o was vermoeiend bij de osteopaat denk ik :D
  woensdag 17 november 2010 @ 18:38:21 #169
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88829935
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 16:00 schreef Orea het volgende:
Leia is nu pas wakker :o was vermoeiend bij de osteopaat denk ik :D
Wij zijn vandaag ook naar de osteopaat geweest met Mikai. Lijkt idd erg vermoeiend te zijn: hij ligt ook maar te slapen en te slapen. Hij is niet wakker te krijgen voor de voeding van 6 uur. Dus proberen we het over een uur nog maar eens (er komt al wel wat meer geluid uit ons kereltje).

Morgen komen ze hem weer wegen: hoop dat hij nu goed groeit en we lekker naar buiten kunnen met hem (even een frisse neus halen, daar ben ik wel aan toe).
pi_88831965
Ilse is totaal niet in dr hum vandaag, slapen wil ze niet in bed, ze heeft even bij me in de doek geslapen en even bij me op de borst. Ze gaapt wel veel, maar zodra ze in haar bed ligt is het brullen.. Lastig hoor.....
*poef* nu is het weg
pi_88832550
goed zo Hobbes! Slapen is sowieso goed. Nog specifieke klachten waarom je met hem naar de Osteopaat bent geweest?

Noa, ben jij inmiddels al geweest met je beeb?

Kaatje, wat sneu ;( dat had Leia van de week, doodmoe maar zodra je haar neerlegde zwaar over haar toeren ;( alleen op mij slapen werkte.. Goddank gaat het sinds gisterenmiddag weer goed, maar wat sneu en ook wat vermoeiend voor jou! Hoop dat ze snel weer goed in haar velletje zit :*
  woensdag 17 november 2010 @ 19:36:23 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88832591
Kut. :(

Meneer Hik heeft net grandioos in z'n vinger gesneden. Nu met de taxi naar het ziekenhuis. Ik heb wel een rijbewijs, maar al heel lang niet gereden en bovendien... Waar laat je Neve? Terwijl wij stonden te kloten met lappen en pleisters lag Neve boven keihard te brullen en hoewel ik normaal vrij koelbloedig ben met bloed ging ik nu in de commotie en dankzij de hormonen lekker mee janken natuurlijk.
Nu zit ik boven te voeden en de hele woonkamer ligt vol gebroken glas en bloedspetters en ik baal dat ik mijn lief niet even kan bijstaan nu.

Bah... :'(
pi_88832721
Oh Hik! :o wat naar!

Je meneer snapt het wel!! Maar ik snap dat het even heel erg klote voelt...
  woensdag 17 november 2010 @ 19:55:02 #174
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88833525
Hik wat balen!! Hoop dat het voor je man meevalt en hij snel weer thuis is. Ik kan me je gevoel goed voorstellen maar je man snapt het echt wel :*

Ylana is echt naar van de prikjes -O- Ik moet haar steeds wakker maken om te eten (op 1 keer na) en ze wilde maar 60cc drinken uit het flesje bij mijn ouders vanmiddag :{
Fijn zo'n eerste werkdag op deze manier. Ik ben ook helemaal niet bijgelezen hoe het verder gaat dames, sorry :@
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_88834674
Aaah arme Ylana -O- waren dit de eerste prikjes? Daar had Leia ook zo'n last van...

Vandaag weer iemand die dacht dat je Leia als Leija uitspreekt :D nooit zo bij stilgestaan eigenlijk dat mensen dat zouden doen :@ (je spreekt het uit als Leah, dus Leeja zeg maar...)
pi_88834989
Ik dacht eerst ook dat je het uitsprak als Leija, haha
Maar ik vond de naam van onze dochter heel makkelijk (Amy) maar daarvan denken mensen ook dat je het uitspreekt als aamie.

@ Hik, wat een schrik zeg! Kun je nu niet naar beneden door al het glas enzo?

Morgen krijgt Amy de 2e set prikjes. Zijn die net zo erg als de eerste?
pi_88835358
Hik, wat naar voor meneer Hik! En helemaal omdat je dan niet mee naar het ziekenhuis kan... hopelijk valt het allemaal mee en is hij snel weer thuis.

Wat sneu dat Ylana nog zo'n last heeft van de prikjes. Anne is er ook nog steeds wat slaperig van, ze slaapt wat meer dan normaal.

Orea, ik wist eerst ook niet hoe ik Leia moest uitspreken. Hebben jullie een speciale reden om die "i" in haar naam te gebruiken? Over namen gesproken, Silmarwen: hoe spreek je Jasmin uit? Gewoon zoals je het schrijft, of Jasmien, of Djezmin?
pi_88835716
Leia is de schrijfwijze van Prinses Leia Organa uit Star Wars :D (beetje nerd achtig :P kweet het!) Ik vond Leah erg mooi en mijn meneer Leia als schrijfwijze (maar het was de enige naam qua klank waar we samen uitkwamen :D).

Dat wilde ik eerst liever niet omdat je dan altijd moet spellen, maar onze achternaam moeten we toch al constant spellen :D dus toen was ik om.. en nu ben ik echt blij! Mijn meisje is ook gewoon een Leia O+ haar 2e naam Jolie (sjoolie uitgesproken) is afgeleid van Jolanda, mijn (overleden) moeders naam. Maar ik vond de naam Jolanda niet mooi :@ en er té dik bovenop liggen.. vind ik het zo, subtiel mooier :) en de combi klopt gewoon Leia Jolie (en dan helemaal met de achternaam erbij :))

Solagratia, Leia had van de 2e set prikjes eigenlijk geen last.. Ze was wel uit haar doen, maar denk niet dat het door de prikjes kwam.. Ze kunnen er wat moeier van zijn en iets meer slapen, van die 2e set :)

Smiley overkill :D
  woensdag 17 november 2010 @ 20:40:13 #179
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88836014
Als ze genoeg haar heeft voor die leuke knotten moet je dat wel meteen doen he O-)
Ylana
pi_88836351
Dat duurt helaas nog even, dat haar >.< (was al wel op zoek voor een pruikje + jurk :D)
(ze hebben zelfs zo'n pakje voor je huisdier :') ik ben ertoe in staat :D sowieso geven we de katten soms tijdelijk andere namen.. Zo is onze zwarte poes Dath Vader :') onze langharige wijze: Yoda :') kansloos, ik weet het...)

Maar vandaar ook, stel dat we uit de cryo's een jongen krijgen, is het wel heel fout om die Luke te noemen :D (ze zijn dan op hetzelfde moment verwekt.. voor de niet kenners: Leia en Luke zijn een tweeling in Star Wars) en das best jammer want ik vind Luke echt wel een leuke jongensnaam :D
  woensdag 17 november 2010 @ 20:52:19 #181
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88836729
Moet kunnen toch? ;) :P
Ik ken de films al ben ik geen échte fan heb ik ze wel gezien, de link naar de tweeling vind ik O+ En je kan een jongetje altijd nog Luke als 2e naam geven ;)
Ylana
pi_88836797
Ik zou die associatie in ieder geval nooit maken :D Maar ik heb dan ook nog nooit iets van Star Wars gezien.

Wij hebben eigenlijk heel bewust gekozen voor een naam die je maar op één manier kunt spellen, omdat we zelf allebei een naam hebben die we ons hele leven moesten spellen, ofja, het was meer van: "HOE heet je???". Dat wilden we bij onze dochter voorkomen ;)
pi_88837332
Komen ze hem bij jou thuis wegen Hobbesje? Wat lekker is dat!
Wat leuk die namen zo Orea, ik ken Star Wars niet,maar vind het verbazend dat je Leia dan niet vaker hoort.

Ik kan morgen bij de VK m'n doos laten checken, ben benieuwd! Ze vertelde me ook dat ik mijn bevallingsverslag kon opvragen, ga ik morgen dus ook maar even doen.
pi_88837536
Ik ga zo naar het terugkomuurtje van mijn zwangerschapsgym, zonder baby's :+
Zal wel leuk bevallingsverhalen uitwisselen worden denk ik ;)

En gelukkig hebben we al een afspraak staan voor over twee weken, maar dan mét baby's. Ik vind het toch raar, een reünie van de gym zonder de mupkes.
pi_88837651
Oh hik, wat een hectiek dan opeens he?
pi_88838297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:52 schreef Saffier het volgende:
Moet kunnen toch? ;) :P
Ik ken de films al ben ik geen échte fan heb ik ze wel gezien, de link naar de tweeling vind ik O+ En je kan een jongetje altijd nog Luke als 2e naam geven ;)
Fan zijn we ook niet hoor ;) maar we vinden de naam zo mooi :)

En dat is inderdaad nog wel een idee voor een 2e ;)
  woensdag 17 november 2010 @ 21:21:35 #187
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_88838544
Oeh Hik... hoop dat het allemaal meevalt! Klinkt niet erg lekker...

En dat mensen niet weten hoe ze namen uitspreken herken ik. Wij hebben een Kian (kiejan waar ze de meest creatieve dingen van maken) en nu dus een Mikai (waar ze Miak of Maika of zoals mijn schoonvader Makaay van maken). Ach, ze wennen er maar aan...

Moest vandaag voor mezelf naar de osteopaat en vorige week hebben we van de verloskundige het advies gekregen om langs te gaan met Mikai omdat hij zich overstrekte. Het gevolg van dat ze hardhandig op mijn buik hebben moeten duwen om Mikai eruit te krijgen (blijkbaar konden ze hem moelijk te pakken krijgen). Hij had inderdaad wat vast zitten in zijn rugje/nekje.

Morgen komen ze voor de intake van het consultatiebureau (doen ze hier met de 2 weken) en dan brengen ze meteen een weegschaal mee. Ideaal! Vooral omdat ik na de keizersnede nog geen auto mag rijden en dus niet even naar het weeguurtje kan.
pi_88846459
O,dat is handig zeg. Hier kwamen ze ook met 2 weken ja,maar zonder weegschaal. Aardig van ze, want dan ga je idd vaak nog niet naar het CB omdat het allemaal nog onbekend is of omdat je je nog niet goed voelt. Maar het is fijn om te weten of het allemaal wel goed is gegaan in je eerste week alleen!
Merk je naast het vele slapen nog meer aan Mikai na de osteopaat?

Hik is alles weer goed met jullie?
pi_88851265
Ja Hik, hoe is het?

Ik heb een junk :D ze is net wakker en ligt net tussen ons in, alles is nog donker en ik moet even iets opzoeken op mijn mobiel... Echt mega kraalogen staren naar mijn mobiel nu :D jemig! _O-

Overigens sliep ze van 19 tot half 2 en van 1.45 tot 6 :o
  donderdag 18 november 2010 @ 09:42:12 #190
54772 Silmarwen
pi_88853223
Uch ik en Yade en Knut zijn ziek, maar Jasmin in ieder geval niet.
Ondanks dat ze te weinig drinkt en de helft uitkosts groeit ze wel goed. Gisteren naar het consultatie bureau geweest. Ze is van 47 cm en 3470 gram bij geboorte naar de 52cm en 4100 gram na 4 weken gegaan. Verder deed ze het prima, ze vond haar erg sterk, dat zeiden ze bij Yade ook. 15 december voor prikjes en vanmiddag johannesbrood pitmeel halen voor haar flesje.
pi_88857871
Afgelopen 2 nachten werd Elise ineens heel vaak wakker en wil ze overdag ook vaker drinken. Komt weer precies uit, regelen met 3 maanden. :D maar ook :O

Er zijn maar liefst 3 vriendinnen van me zwanger! Eentje uitgerekend in mei en 2 in juni (1 dag na elkaar). Zo leuk. O+ Dan is mijn kleine babietje alweer 9-10 maanden...
pi_88858000
O ja, nog een vraagje: hebben jullie baby's hun handjes al ontdekt? Elise kijkt er nog niet naar. Ze pakt wel alles wat haar handjes tegenkomen, maar het is nog niet bewust. Ik ben wel benieuwd wanneer dat gaat komen.

Verder tilt ze in buikligging haar hoofd ook nog amper op. Ze kan het wel maar het lijkt wel of ze niet meer weet hoe het moet. Daarentegen kan ze wel heel goed communiceren. Wel grappig om te zien dat dat in de genen zit... ik was zelf namelijk precies zo (en haar papa ook, als ik me niet vergis). :D
pi_88858269
Begint hier nu een beetje Cantare! Inmiddels grijpt ze (nog niet alles maar als ik haar luier doet pakt ze mijn arm beet :D en in de box heeft ze soms ineens iets vast wat om haar heen ligt) en soms kijkt ze ineens naar een hand die voorbij komt :) Maar pas sinds een week ofzo, ze is nu 3 maanden en 3 weken!

En Leia kon in buikligging vrij snel haar hoofd goed optillen dus ze kan het wel, maar toen ik haar gisteren op haar buik legde dacht ze: doei :{w ;)
pi_88858310
Fijn Sil dat ze wel lekker is aangekomen! En beterschap voor jullie!
pi_88859097
floris doet dat wel bewust nu, dingen pakken.
denk ongeveer sinds een klein maandje nu
hoofd optillen doet ie ook, maar eigenlijk vanaf t begin
daarentegen was ie met geluidjes maken later.
  donderdag 18 november 2010 @ 13:29:20 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88859867
Ja, alles weer goed. Hij kwam na een uurtje thuis, veel pijn, maar vinger geplakt. Wel balen dat hij bijna niets kan nu, zelfs optillen van Neve gaat niet. En vooral omdat ik ook nog steeds veel dingen niet kan. Maargoed: even stress dus, maar het is goed afgelopen. Je beseft wel gelijk hoe anders het ineens moet met zo'n kleintje in huis.

Voordeel: hij kan niet werken vandaag, dus kon mee naar het cb (bizar trouwens dat daar echt alleen maar moeders zijn.... Net als hier dus :+ ). Neve is goed gegroeid (450 gr erbj!) en ze vonden haar heel alert en sterk. Yeey! *O*
pi_88860029
Kwetsbaar ben je dan ineens hè? Zo ging ik laatst dus op de vlonders plat op mijn snufferd :X knieën gekneusd.. maar dan besef je wel ineens van wat als het erger was geweest... Trap op en af is een probleem, gewoon lopen is al een probleem....

Neve ook al zo goed gegroeid!! *O*

Qua wat ze kunnen, tis natuurlijk ook nog per kind verschillend, maar geloof dat termijn geboren ook nog wel wat uitmaakt, zelfs ook qua sprongen. Bij Leia komen die altijd 2 weken later, omdat ze 2 weken te vroeg is geboren :)
pi_88862846
Leyla grijpt wel naar dingen, maar ik heb wel het idee dat het vaker per ongeluk is dan dat ze het echt stuurt. Ze duimt wel steeds vaker, dus dat lijkt ze wel te kunnen sturen.
pi_88863141
Leia duimt nog steeds niet :') 1 keer is haar duim in haar mond verdwenen. Maar daarna, ho maar!
Wel gaat haar hele vuist praktisch naar binnen :')

Ze ligt alweer een dikke 2 uur op bed :o ik heb echt een slaapkop inmiddels! O+
pi_88863450
Oh ja, dan hoor ik een soort roggelgeluiden naast me en dan zie ik inderdaad dat ze haar hele vuist achterin haar strot aan het duwen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')