quote:Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
Niet snel genoeg geedit dusquote:Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Mereltje het volgende:
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
Vanochtend was ze wat vroeg wakker dus dacht laat ik het eens proberen, ze is alweer 4,5 maand. Maar laat het toch voorlopig nog maar even zitten en ga proberen haar wat meer melk te geven.quote:Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef Solagratia het volgende:
[..]
Niet snel genoeg geedit dusKrijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
Maar wel een geruststelling dat ze gewoon groeit! Toch?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.
Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden
Dat is gewoon prima, hoor! Elise was tussen 4-8 weken ruim een kilo aangekomen en tussen 8-12 weken 800 gram. Dat is dus steeds minstens 200 gram per week maar daarmee is ze behoorlijk bovengemiddeld. Volgens mij doet jouw meisje het nu dus harstikke goed.quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand.
Wat lief zegquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Orea het volgende:
Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDVze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
Doen wat er goed voelt voor jou! Babies kun je niet verwennen... Heeft ze behoefte aan veel tegen mama, kun je daar best aan toegeven. Maar je kleintje heeft ook de pech dat ze niet de eerste is en dus zal ze ook moeten leren dat ze af en toe even moet wachten. Dat klinkt heel hard, maar het is niet anders.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...
(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)
Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases(ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Lekker bij je houdenquote:Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...
(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)
Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases(ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:40 schreef pessie het volgende:
Tico succes met de regeldagen.
Suz dat klinkt inderdaad gezellig!
Orea welterusten!
Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
Ah, kijk aan! Ik hoop morgen ook stuwing te hebben, alhoewelquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
ja vond ik dus ookquote:
Nouja!!!quote:Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Troeta het volgende:
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo
Nee, en ze lulde maar wat,dat vind ik nog erger.quote:Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef pessie het volgende:
Troetadat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
diarree bij baby's is eigenlijk gekleurd water met mss wat stukjes poep er tussen.quote:Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
Met borstvoeding weet je inderdaad niet wat erin gaat. Hier gaf de huisarts aan dat als er minder dan 2 keer per dag een goede plasluier was je weer aan de bel moet trekken. Beterschap!quote:Op donderdag 25 november 2010 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
Laten we het daar maar niet overhebben...quote:Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef Ticootje het volgende:
Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
Ach meis! Je hebt wel voldoende steun thuis? Ff lekker uithuilen enzo... Het voelt inderdaad zo kut als het gewoon niet lekker gaat.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Laten we het daar maar niet overhebben...
Maar, ik, noch mijn man, ga het trekken gedurende maanden 's nachts te kolven... Een week is ok, maar dan moet er wel verbetering zijn...quote:Op donderdag 25 november 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.quote:
Goed idee! Ga het dan proberen alhoewel...quote:Op donderdag 25 november 2010 21:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |