abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88992043
Vorige deel: Het kleine babietjes topic ( 0 tot 6 maanden)
De kleine babietjes:

12 mei 2010: Marten, zoon van Libell
15 mei 2010: Lis, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Nanique, dochter van Lieszdraaijer
12 juni 2010: Moneypenny, dochter van CrazyPrincess
12 juni 2010: naamgenootje van dochter Lijnloos, dochter van grunsfan
12 juni 2010: Siebe, zoon van Borizzz
17 juni 2010: Elin, dochter van DeLiedje
24 juni 2010: Rosanne, dochter van dolphinqueen
28 juni 2010: Sylvester, zoon van Guess
08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
10 juli 2010: Jonas, zoon van Nytar
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
11 juli 2010: Lara, dochter van Webcrowler
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
28 juli 2010 Leia, dochter van Orea
06 augustus 2010: Yinthe, dochter van ChilllayD
***07 augustus 2010: Willem, zoon van flugeltje en Martijn_AR***
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
6 september 2010: 'Joop', zoon van Floria
8 september 2010: Anna, dochter van Tessie
***17 september 2010: Anne: dochter van Fannetje en Tackleberry***
21 september 2010: Aylenn, zoon van Cluijt
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Ilse, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: Jasmijn, dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

quote:
Op zondag 21 november 2010 21:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat ik van flesvoeding nog meer de stress in ga, ze drinkt nu ook die 2 flesjes die ze eigenlijk echt op moet drinken zelden netjes op. Meestal gaat er net de helft in ofzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88992324
Zo en dat op m'n mobiel!
pi_88993102
nice :)

ik kan me dat in jouw geval ook voorstellen.
als hier de laatste dagen bv niet zo'n geklooi was geweest dat k dan ook niet over gestapt was op de fles. want als t makkelijk gaat is t fijn. en nu mis k t niet. tis niet zo dat t minder intiem is ofzo, althans zo ervaar ik t niet.
en het is ook fijn dat je weg kan zonder te plannen :)
pi_88993855
Oh dat weggaan heb ik geen last mee, ik voed gewoon overal. Ik vind het flesje wel makkelijker omdat ik er nog een paar extra slokken in kan dwingen ;). Het is denk ik gewoon Leyla zelf die geen hongerlap is. Ik kan aanbieden wat ik wil, maar ze bepaalt echt zelf hoeveel ze eet. Dus al bied ik elk uur de borst aan, dan begint ze te krijsen dat ze niet hoeft.
pi_88993960
En dan heb ik het idee dat ze weinig eet en maak ik een fles en dan gaat ze kokhalzen om haar punt te maken dat ze niet hoeft. Dus wat ik ook doe, meer voeding krijg ik er niet in.
pi_88994499
:) ik bedoelde weggaan zonder kind

slokken erin dwingen werkt hier niet. nou drinkt hij goed, maar als k te vroeg een fles geef drinkt ie m niet helemaal op (en kan dan gewoon 4uur erop doen)
pi_88994587
Ah net op tijd, het gaat over fles en borstvoeding. Tico, ik gebruik de Calma van Medela en dat gaat als een trein, maar met dat spul erdoor werd het te dik en ging het niet meer door de speen. Maar ik doe er nu minder doorheen (want met 1 schepje helpt het ook) en anders maak ik een papje van te voren wat ik met een lepeltje geef en dan bv met dat spul en dan slurpt ze het zo van het lepeltje af. Ik snap helemaal wat je zegt over onzeker zijn. Ik heb ook vandaag besloten om te stoppen met borstvoeding. Ik ben zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt en ik denk dat ze gewoon niet genoeg krijgt. Want ze komt ineens 2 keer per nacht, waar ze een 4 weken geleden nog gewoon heel de nacht doorsliep. Ik maakte haar nog wakker om 23:00 uur voor een voeding en dan kwam ze rond 2 uur en 5 uur weer. Als ze goed groeide had het mij niet uitgemaakt, maar het gaat zo niet. Het begint langzaam als een opluchting te voelen.

Morretje gefeliciteerd met Isabel! Dat is toch een hele mijlpaal :)
pi_88994865
Ik denk dat je Morretje bedoelt. Isabel alweer 6 maanden.,..!
pi_88995095
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
  zondag 21 november 2010 @ 22:30:46 #10
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88995174
Ik ben blij dat bv zo goed gaat. Ik was er vooraf niet zo p gebrand, maar vind het leuker dan ik had verwacht. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik er waarschijnlijk niet voor over had gehad wat sommige meiden hier allemaal doen om het goed te laten lopen... Respect hoor! (en ook respect voor alle hardwerkende flessevoeders natuurlijk :) )

Het zwaarste aan bv vind ik inderdaad dat weggaan zonder kind zo'n puzzel is. Gisteren moest ik naar een optreden van mijn vader bij hem in het dorp. Dat was op tijd daarheen, met vriend en kind, bij mijn vader kort vooraf nog voeden, afgekolfde melk mee, ik naar optreden, lief oppassen en flesje geven, ik naar optreden, bijtijds terug, bij vader weer kolven, terug naar huis rijden en daar nogmaals voeden. Pfff... :{
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_88995371
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:29 schreef Mereltje het volgende:
Ah alweer geedit. Hier vana vond papfles was geen succes, merk dat ze meer wil drinken. Morgenochtend maar weer wat meer melk in de eerste fles.
Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 22:45:17 #12
17893 Forno
pi_88996149
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:33 schreef Solagratia het volgende:

[..]

Niet snel genoeg geedit dus ;) Krijgt ze een papfles om langer te slapen of zo?
Vanochtend was ze wat vroeg wakker dus dacht laat ik het eens proberen, ze is alweer 4,5 maand. Maar laat het toch voorlopig nog maar even zitten en ga proberen haar wat meer melk te geven.

Hik dat klinkt wel als een hoop gedoe inderdaad. Ik vond het wel erg bijzonder borstvoeding geven, heb daar wel enorm van genoten, zo intiem O+
pi_88996223
Oeps :D dat krijg je als je vriend ook op Fok zit :D dan is editten wat lastig ;)
  maandag 22 november 2010 @ 11:30:20 #14
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_89006669
Draak en Morretje, veel plezier bij de grote baby's! Wat gaat het snel zeg!

Ik ben eindelijk bijgelezen, ik las o.a. dat het Tico lukt om Leyla de fles te geven *O* .
Verder ben ik het meeste alweer vergeten, heb gisteravond vooral bijgelezen toen Nathan bij mij op schoot lag te pitten.

Zoals gezegd zijn we vorige week heerlijk op vakantie geweest. Ik vond het zwemmen met Nathan enorm meevallen, hij genoot er ontzettend van en manlief en ik wisselden elkaar af in het kruiden bad/bubbelbad. Dan deed de 1 een rondje glijbanen en de ander ging lekker met Nathan dobberen. Hij houdt niet van kouder water, dan begon hij te miepen, dus het golfslagbad hebben we overgeslagen met Nathan. AL met al konden we per keer al gauw 3 kwartier tot een uur met Nathan zwemmen, na afloop was hij dan zo moe dat hij in de doek in slaap viel. O+

Manlief is woensdag met mijn broer naar het Avenue A2 informatiecentrum in Maastricht geweest. Daarna lekker voor manlief geshopt.

We hebben heerlijk genoten en kunnen niet wachten om volgend jaar te gaan kamperen met Nathan!

Vrijdag zijn we via Winterswijk teruggereden, manlief's oma woont daar sinds kort bij haar vriend. Het was erg leuk, vooral om te zien hoe leuk ze hun eerste achterkleinkind vinden!

Ik zal proberen alles hier weer in de gaten te houden!
pi_89007210
Oh dat klinkt echt heel erg leuk Pessie. Lekker dobberen met Nathan. 3 kwartier tot een uur vind ik nog best wel lang! Ik ga het ook eens proberen met Amy. Alleen hebben ze bij ons zwembad babyzwemmen pas vanaf 5 maanden. Babyzwemmen is met verwarmd water.

Ik moest net zo lachen. Amy ligt op het speelkleed met zo'n speelboog. Daar hangt een zonnetje met een gezicht aan, boven haar hoofd. Dus ze is hele verhalen aan het afsteken tegen het zonnetje O+ altijd fijn als iemand zo geduldig naar je wil luisteren :D
pi_89008447
Mijn dochter moet mág nog in de OP! Tessa Ayana, geboren 4 november 2010 :)

(alvast bedankt!)
pi_89008688
klinkt goed Pessie.

tnx voor de tips ieder, ik wordt een dezer dagen terug gebeld door de laktatiekundige. We denken er nu over om een combinatie van kolven en live bv te gaan doen. Maar we wachten nog even op de laktatiekundige. Ilse groeit wel goed. Vanmorgen bij het cb geweest, en ze is nu 4380 gram. Anderhalve week geleden was ze nog 3940.
*poef* nu is het weg
  maandag 22 november 2010 @ 14:49:35 #18
259886 pessie
pi_89012982
Ik ben wezen wegen met Nathan. Ik had al een vermoeden dat het niet heel hard ging, hij is in 3 weken 80 gram aangekomen. Hij had al niet zoveel over maar nu zit ie nogal op de onderlijn. Heb de rest in het bv topic gezet.
pi_89013696
Woei, ik kom hier te weinig want ik heb weer een heleboel gemist.

Borstvoedingsperikelen van o.a. Pessie... -O- erg vervelend!

Maar ook een halfjaardag van Isabel *O* gefeliciteerd!

Hier gaat het na een paar onrustige dagen weer heel goed. Toch gek hoe dat weer uitkomt, zo precies met 12 weken (sprongetjestijd)... :D

Nou en verder... niet zoveel bijzonders te melden. Het is zo'n lekker ding en ze wordt al zo groot. Ze slaapt 10 á 11 uur achter elkaar. Ze kletst en lacht de hele dag. En vanmorgen heeft ze eindelijk op haar buik haar hoofd en schoudertjes weer eens opgetild. Wekenlang was het worstelen zonder resultaat en nu ineens *hoppakee* schoot dat hoofd omhoog. Misschien een bij-effect van het sprongetje. Ook haar geluidjesrepertoire is weer uitgebreid. Het populairste geluid is nog wel steeds: gchchchchch. O+

Met mij gaat het ook goed. Ik ben wel weer toe aan werken (in mijn geval stage). Heerlijk om bij Elise te zijn, maar ik mis de uitdaging toch wel en het lijkt me ook fijn om weer wat meer onder de mensen te zijn. Het valt me mee hoe makkelijk ik Elise aan een oppas kan geven. Het zijn tot nu toe maar halve dagen geweest bij familie en vrienden, maar toch. En dan is het extra leuk om haar weer te zien.

O ja, ik had nog wel een vraagje: Elise kwijlt sinds een week of 2 enorm! Doen jullie babies dat ook zo erg? Ze sabbelt ook erg op haar handjes terwijl ze geen honger heeft. Als ze niet nog zo klein was dan zou ik aan tandjes denken! :o
  maandag 22 november 2010 @ 16:01:18 #20
259886 pessie
pi_89015780
Kwijlen: CHECK! (ja, expres grote letters). Denk zelf geen tandjes, volgens mij kwijlt Nathan gewoon. En inderdaad sabbelen op alles!
  maandag 22 november 2010 @ 17:35:35 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89019555
Kwijlen valt wel mee. Wel veel spuugbubbels blazen en op de handjes sabbelen. En Neve is pas 5.5 week, dus ik vermoed nog geen tanden. ;)

Sow. Ik was net aan het voeden, koppel Neve even af voor een boertje (anders gaat ze spugen), spuit mijn borst gewoon door! Het leek wel een fonteintje! :o
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89019603
Ja!! Doen mijn borsten ook. Leyla kan ik niet aankijken tijdens het voeden, dan moet ze lachen... Leuk net na een toeschietreflex.
pi_89020262
Heb ik heel af en toe ook, spuit het zo in haar gezicht :D
pi_89020439
Oh dat heb ik nog nooit gehad, zelfs niet met de overproductie :D maar tsr voel ik ook al niet..

Kwijl ook check! En bubbels blazen! En als ze op de commode ligt als ik haar luier verschoon dan gaat de hele hand naar binnen onder een hoop gesmak! :Y) en hier is rrrrrrrrriiieeeeroeeeee (incl. toonhoogteverschil :+) helemaal in inclusief 'kijk mij eens iets vreselijk moeilijks doen'-blik O+

Tessa van Suzanna moet erbij in de OP en Marten, mini-draak en Isabel mogen er wel uit!
pi_89032544
kwijlen en alles in mond stoppen doet floris ook
en hij is echt druk aan t kletsen O+ hele verhalen komen eruit, met een grote lach erbij O+
morgen gaan we weer zwemmen
vanavond voor t eerst sinds 8maanden weer getennist, heb spierpijn :')
oh en dat spuiten heb k nooit gehad :D

pessie vervelend dat nathan zo weinig aangekomen is -O-
pi_89035075
Leyla kan bijna schaterlachen. Ze begint wel maar stopt meteen als ze zichzelf hoort.
pi_89035324
O+
schattig is dat he
floris schaterlacht t allerhardst naar mn zus (hij lacht haar gewoon uit :P)
pi_89035715
Schaterende kindje zijn zo leuk!
pi_89037215
ik heb sowieso een leuk kind O+
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:49:40 #30
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89040759
Ik vrees met grote vreze voor de (peuter) pubertijd. Neve wordt echt woedend als we even wachten met de borst aanbieden... Wat nou kusje of praatje?! Eten! NU!
:')

Ook kan ik nu voorspellen wanneer ik haar boven op haar dekens aantref. In plaats van een huiltje roept ze dan echt "Eh!" (vertaling: "los het eens even snel voor me op!"). Overigens krijg je daar wel een geluidloze schaterlach bij.
pi_89041621
Om 16:30 ging ze naar bed.. Om 19:00 toch maar even wakker gemaakt, pyjama en gevoed en vervolgens kwam ze om 6:00 vanmorgen :o :o _O_

Dat zal overdag dus wel wat vaker voeden worden, maar dat is niet erg!
pi_89041958
Jaaaa, Leia heeft het ook door! Super dame.

Hier een raar kort nachtje voor ons doen! Mevrouw lag er om 23:15 pas op en had toen héél veel gedronken (fles van 150 omdat ik op maandagavond altijd weg ben en daarna nog aan de borst) maar was er weer vroeg bij vanochtend. Mja, kan paps haar tenminste ook nog even zien voor hij naar zijn werk gaat. O+
pi_89042049
Hier was het half 4. Van 11 tot half 4, das echt lang voor Leyla.
pi_89042407
Ja bizar hè Cantare?

Ze pakt nu al bijna 2 weken van 19:00 tot 3:00 (wat haar betreft het liefst al vanaf 17:00.. maar ik maak haar dan dus echt nog wel wakker rond 19:00 anders is ze waarschijnlijk rond middernacht uitgeslapen en dan gaan wij er net in :D)

Hier is het trouwens ook zo dat als ze afgekolfde melk krijgt ze eerder komt :? Terwijl ze dan toch echt helemaal volgestouwd is..

Ben heel erg benieuwd hoe het maandag en dinsdag gaat. Dan heb ik training en is papa overdag bij haar.. Daar heb ik wel vertrouwen in, net zoals het KDV straks, maar ik ben dan gewoon niet bij mijn muppie :@ het idee! Denk dat het wel snel zal wennen ofzo, maar ik kan er nu gewoon echt een knoop van in mijn maag krijgen... Had ik echt nooit van mezelf verwacht! :o :|W
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:48:49 #35
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89043553
Neve slaapt 's avonds beter door dan 's nachts lijkt het wel. Voor de voeding van 11 uur moeten we haar echt wakker maken en voor die van 8 uur soms ook, maar 's nachts komt ze echt zelf om de drie uur. Zou wel lekker zijnals dat iets langer werd. Wanneer was dat bij jullie?

Vandaag eindcontrole van mijn keizersnee bij de gyn. Hopelijk kan ik dan eindelijk weer eens in bad... zin in!
Ook wel leuk om weer even terug te gaan naar het ziekenhuis. Ze hebben zo goed voor ons gezorgd daar. Ik hoop echt dat we nog wat verplegend personeel terug zien!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 november 2010 @ 14:16:11 #36
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89051584
Kan iemand hier me vertellen wat ongeveer de lengte van babyvoetjes zijn als t kindje pas geboren is, en hoelang bij ongeveer 3 maanden?

Alvast bedankt!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89051681
Ik kan het je wel vertellen, maar Leia heeft extreem kleine voeten :+

Ongeveer 6 cm bij geboorte en nu, bij bijna 4 maanden een cm of 8!
pi_89051861
Hier 3 maanden en ongeveer 9 cm., maar volgens mij is dat aan de grote kant.

@Orea: het is vooral opvallend dat ze inééns zo lang is gaan slapen. Je zou verwachten dat een baby er gewoon steeds een kwartiertje bij smokkelt, maar bij Elise ging het ook met van die sprongen. Zal dus wel normaal zijn, maar ik schrok dan echt als ik een paar uur later wakker werd dan normaal. :o
pi_89052185
Maf he? Ik denk dat ze ineens doorkrijgt hoe ze zichzelf 's nachts weer in slaap krijgt (ze slapen natuurlijk geen 11 uur achter elkaar, maar in fases) viel me laatst al op dat we dachten: dies wakker! Pratend haar kamer inliepen, lamp vol aan :') en dat ze dan met haar ogen dicht aan het 'zoeken' was naar haar speen :D die erin en snurk verder :z

De interactie wordt ook steeds leuker O+ als ze wakker is en je loopt naar boven en doet alleen al haar deur open dan krijg je echt de GROOTSTE en MOOISTE glimlach ever O+ Mijn meneer zei laatst al: nooit gedacht dat jij nog eens vrolijk kon zijn midden in de nacht :') _O- maar je kan niet anders, met zo'n begroeting O+
pi_89052361
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.

Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.

We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden :P
pi_89052427
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Amy sliep van 23:00 tot 5:00. Al een stuk beter dan het 1:00, 4:00, 7:00 van de laatste tijd.

Haar voeten zijn volgens mij ook zo'n 8/9 cm.

We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand. Ze kreeg dus echt te weinig binnen de laatste tijd. Ze heeft ook een stuk meer plasluiers en haar poepluiers zijn niet meer groen. Jammer dat het ons niet lukte met de borst (of misschien wel als ik nog langer had geprobeerd) maar ze groeit nu in elk geval goed. Hopelijk slaat het nu niet door dat ze straks 15 kilo weegt met 6 maanden :P
Maar wel een geruststelling dat ze gewoon groeit! Toch?
pi_89052473
Zeker weten! Dat is mij veel waard :)
pi_89052922
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:38 schreef Solagratia het volgende:
We gingen net wegen bij CB. Nu is ze 185 gram aangekomen sinds vorige week. Zal ook wel komen doordat ze net een voeding binnen had. Maar het is allang beter dan 60 gram in bijna een maand.
Dat is gewoon prima, hoor! Elise was tussen 4-8 weken ruim een kilo aangekomen en tussen 8-12 weken 800 gram. Dat is dus steeds minstens 200 gram per week maar daarmee is ze behoorlijk bovengemiddeld. Volgens mij doet jouw meisje het nu dus harstikke goed.
pi_89054039
Oh fijn Sola!! Gaat goedkomen :Y

Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDV O+ ze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
pi_89057105
Help!! Ik geloof dat ik een mama-monstertje aan het kweken ben...
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama O+ ... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...

(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)

Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases ;) (ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
pi_89057133
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:23 schreef Orea het volgende:
Ik weet weer helemaal dat mijn meisje goed terecht gaat komen bij het KDV O+ ze belden net even om te vragen hoe het met ons ging! En dat ze ernaar uit kijken om mijn meisje op te vangen vanaf januari!! Warm bad idee!
Wat lief zeg O+ ... dat klinkt echt als een goede opvang. Fijn! :Y
pi_89057392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:
Ze wil niet in haar bedje slapen, niet in de wagen slapen, alleen maar bij mama O+ ... in de draagdoek slaapt ze echt binnen een minuut. Wat moet je daar nou mee...

(ze wil ook heel veel drinken vandaag, misschien heeft dat ermee te maken, maar gisteren was het ook al... en ik word het nu wel een klein beetje zat, ook al is het zoo gezellig en lief zo'n lijfje tegen je aan, want ik heb er nog drie rondlopen...)

Nog tips? of is dit gewoon weer één van die fases ;) (ik ben het 'Oei ik groei' boek kwijt, weggegeven geloof ik..) ze is nu bijna drie weken dus nog zo piepjong vind ik!
Doen wat er goed voelt voor jou! Babies kun je niet verwennen... Heeft ze behoefte aan veel tegen mama, kun je daar best aan toegeven. Maar je kleintje heeft ook de pech dat ze niet de eerste is en dus zal ze ook moeten leren dat ze af en toe even moet wachten. Dat klinkt heel hard, maar het is niet anders.

Leyla moet ook af en toe even wachten als ik net met Jen bezig ben voor bijvoorbeeld een luier ofzo. Daar kun je niet omheen. Maar verder als Leyla bij me wilt zijn dat geef ik daar aan toe, maar Leyla is niet zo'n klever als Jennifer. Leyla ligt heel graag gewoon in haar bedje, daar ben ik vanaf dag 1 best strikt in geweest, omdat ik de keerzijde zie van dat niet doen...
pi_89057533
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:42 schreef Suzanna het volgende:

Lekker bij je houden :Y

Leia heeft tot een maand of 2 op of om me gehangen ;) en toen begon ik te merken dat ze niet lekker meer sliep, maar echt binnen 10 minuten wakker was elke keer en toen ben ik haar op bed gaan leggen en dat ging ook meteen goed! Nou verschilt dat per kindje, maar gewoon nog lekker tegen je aangeplakt houden.. Ze is nog zó klein.. en het kan heel goed een 'fase' zijn!

Al snap ik dat het soms lastig is met je andere meiden.. Aan de andere kant is het juist wel handig als je haar in de doek bij je hebt dan.. kan zij haar mama-honger stillen en jij je dingen doen ;)
pi_89057944
[/quote]

Wat een opluchting lijkt me dat Sola ... Fijn zeg! Inderdaad jammer van de borstvoeding, maar het is belangrijk dat jij je er goed bij voelt en dat gaat echt niet als ze niet groeien en niet genoeg binnenkrijgen. Dat is soms gewoon lastig bij borstvoeding...
pi_89058021
Ben het met jullie beiden eens trouwens... wel fijn om te weten dat baby's het ook zelf kunnen aangeven als ze minder behoefte hebben aan plakken aan mama. En ik denk dat ik er lekker aan blijf toegeven, dat voelt voor mij het beste. En wat is er makkelijker dan de deur uit met een draagdoek met baby, die toch al lekker slaapt, veel makkelijker dan kind uit bed plukken en in koude wagen gooien toch... ;)
pi_89060070
Om 4 uur Leia maar op bed gegooid want ze leek moe.. Dacht: dan komt ze rond 6 wel (ipv om 5 uur in slaap te donderen en dat ik haar echt met moeite rond 7 wakker krijg) maar die is zo comatized :') lamp aan, praten niks helpt :D diep diep diep in slaap! Ongelofelijk wat dat kind kan slapen :D

Vanmiddag pakte ze ineens haar rammelaar aan die ik voor haar hield O+ om zichzelf er vervolgens mee op haar koppie te timmeren :D
pi_89062722
Wel lastig typen met een kind op de arm merk ik :) maar ik móet gewoon even vertellen wat voor schattig tafereeltje we hier hadden vanavond...
Ik wilde Tessa vanavond in bad doen, want officieel schijnen ze er dan slaperig en moe van te worden :') ... nou goed, de meiden wilden erg graag kijken, en stonden er met hun neus bovenop O+ ...
Ze hebben geholpen Tummy-tub (volgens Noa Tubby-tub) vol te gooien en we hebben alles klaargezet. Toen Tessa in de tummy-tub, wat ze héérlijk vindt... O+ (helemaal ontspannen koppie) en de meiden vonden het prachtig. Daarna hebben we haar met z'n drieën (Julia lag al op bed) ingesmeerd met baby-olie, heel grappig, en Tessa vond het heerlijk zo te zien, want die lag heel ontspannen...

Het was gewoon echt leuk en gezellig, en ze zijn helemaal dol op hun zusje, zo mooi om te zien O+ ...

(en nu ligt madam op mijn arm rond te kijken...hoezo slaperig o|O )
pi_89063426
Hier ook net Leyla maar in bad gedaan.. Hier werkte het wel even... Maar ze is wat onrustig... Ik gok dat ze gaat regelen...
pi_89064269
Oh Suzanna, dat klinkt heerlijk! O+

Anne is al een paar dagen erg onrustig, wil overdag telkens maar een half uurtje slapen en is dan weer wakker. Maar niet gezellig wakker helaas, erg jengelig, ze wil de hele tijd op de arm. 's Nachts slaapt ze gelukkig nog wel goed, maar ik hoop toch dat dit van korte duur is, want erg gezellig is het niet...
pi_89066962
Oh Suzanna, dat klinkt echt mega gezellig! :Y

Ik ben gewoon meer moe door vannacht, dan wanneer ze komt voor voeding :D :o Dus ik denk dat ik lekker mijn bed in duik! :z
  dinsdag 23 november 2010 @ 20:40:48 #56
259886 pessie
pi_89067310
Tico succes met de regeldagen.

Suz dat klinkt inderdaad gezellig!

Orea welterusten!

Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
pi_89067775
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:40 schreef pessie het volgende:
Tico succes met de regeldagen.

Suz dat klinkt inderdaad gezellig!

Orea welterusten!

Door al dat kolven heb ik pijnlijke borsten... Net maar niet gekolfd, om 5 uur kreeg ik er 5cc uit dus laat et nu even rusten tot 10 uur, dan weer voeden en kolven. Hoop dat Nathan meer aankomt!
Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:18:19 #58
259886 pessie
pi_89069301
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had er ook last van... ik kolfde ook vaak, maar ook electrisch kolven gaat op een gegeven moment irriteren. Nu was het wel zo dat na 1,5 dag flink kolven en voeden en vaak van borst wisselen ik alweer stuwing had...
Ah, kijk aan! Ik hoop morgen ook stuwing te hebben, alhoewel :X , geeft ws nog meer striae...
Ik geef beide borsten per voeding.
Oh ja, en handkramp :')

Nou ja, Nathan heeft vandaag al 200cc kolfvoeding gehad, dus ik vermoed dat het met dat aankomen wel goed gaat komen ^O^
pi_89069389
Wel super dat hij lekker drinkt wat jij kolft... Ik had zo graag gewild dat Leyla dat ook gewoon deed. Nou ja volgende week gaat ze naar het kdv, dan moet ze wel gewoon drinken. En ze kan het wel, ze moet alleen echt honger hebben... Niet alleen een beetje trek.
pi_89078390
ik heb vandaag 2pakken voeding gratis gekregen.
k was bij de jumbo en de voeding was daar goedkoper dan bij de ah, aangezien ik nog een half bak had nam k t mee.
de kassa scande 20cent meer (soms zeur k wel s om 40cent :@) en toen bleek dus dat je t artikel gratis kreeg. nou ja 2pakken voeding gratis dus. best fijn ;)
en heb ook nog kleren van noppies met 50%korting gekocht, dat was ook leuk :) (voor de regiogenoten bij studio mo (naast de jumbo) in nootdorp hebben ze die korting)

morgen even t cb bellen. k vind dat floris zoveel spuugt na een voeding de laatste tijd. althans soms komt er na 2uur nog golven uit. best vervelend, nou heeft ie er zelf geen last van. hij groeit nog goed en is tevreden, maar voor de zekerheid.
moet er volgende week naartoe, maar R vond t een fijner idee morgen toch even te bellen.
vanochtend ook lekker gezwommen weer O+

pessie hopelijk helpt t kolven enzo goed en gaat ie weer lekker groeien!

suzanna wat klinkt dat gezellig zeg, die 2 grote zussen! O+
  woensdag 24 november 2010 @ 08:09:48 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082255
:o Tico! Je hebt het topicnummer kwijt gemaakt!
*zoeken gaat...
Vorige topic heeft ook al geen nummer!
pi_89082268
Oh, ja sorry. Vorige had ik ook al geopend.
  woensdag 24 november 2010 @ 08:12:05 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89082288
Nou ja, geen man overboord hoor. :*
pi_89082300
Ja ik open ze mobiel, dat is gewoon k*t.
pi_89082871
Pruttel pruttel. Meisje wat is er nou toch? Explosie, tevreden meisje.
pi_89084630
Hier alweer bijna een week geen poep, maar ook geen krampen meer O+ ik heb een ander kind gewoon!! Ze scheet nog wel veel en soms heeft ze daar een klein beetje last van.. maar verder helemaal niet meer!

Die sinds vandaag echt haar praatknopje heeft gevonden :D hele verhalen, de rrrrrr komt veel voorbij en als je dan reageert echt zo'n mega enthousiaste gil zo van: het werkt!!! Ze reageert!!! O+

En ik heb weer iets nieuws, hoezee! Ik kom weer aan :? terwijl ik niks anders eet... Natuurlijk ( :') ) hoor ik ook bij dat ene % wat aankomt tijdens de borstvoeding ipv afvalt :') het zal ook niet!
  woensdag 24 november 2010 @ 11:10:15 #67
259886 pessie
pi_89086887
Tico, fijn explosie! Badje? ;) .

Orea fijn dat Leia happy is. Gezellig he dat kletsen, ik word er ook altijd zo blij van. Ook de rrrrrr is hier een veelgehoorde klank. Maar ook MAAAAAM, of wawa, of prrrr, of schaterlachen O+ ...

Vannacht ging wel goed, heb nu al 2 keer 80 cc gekolfd vandaag en Nathan dronk het zonder morren op. Bij de laatste ging hij schreeuwen om meer, maar tsja, dat heb ik nog niet.
pi_89088929
Explosie 2.0 was ook al een feit... Ik kwam de kamer in en een meur kwam er uit het bedje zetten... Maar goed kind kan het maar kwijt zijn.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:07:38 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89089001
Wat raar dat je weer aankomt Orea?!
Toevallig ben ik me net weer gaan verdiepen in sporten. Ik word een beetje depri van mijn kledingkast... pas alleen nog leggings (nou ligt dat ook voor een deel aan die megatieten, maar toch). Ik twijfel toch weer aan mijn personal trainer-idee, gewoon omdat het zo duur is. Hier vlakbij is een beautybodybalance. Iemand daar wel eens van gehoord?

Ik heb weer wat nieuws ondekt: samen dansen door de kamer... Neve wordt helemaal relaxed van de muziek en het gewieg en ik word er heeeel blij van! :) :)
pi_89092352
Ik meld mij hier samen met Julian! 22-11-10... Volgende keer als ik meer tijd en zin heb ga ik enthousiast meeposten :P

:W
Back in business.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:53:30 #71
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89093272
Gefeliciteerd en welkom Shirley!
pi_89093316
Oh dat klinkt goed Pessie, het komt allemaal goed :Y

Shirley!! O+ welkom!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:06:45 #73
259886 pessie
pi_89093731
Shirley gefeliciteerd met Julian! Welkom!
pi_89094584
Wat gaan jullie toch snel! Amper bij te houden.

Orea, wat raar dat je aankomt.. al zag ik laatst een foto van leia en jou samen en dat zag er toch goed uit!

Pessie, fijne vakantie gehad las ik! Lijkt me heerlijk om te zwemmen! Succes met kolven en hopelijk groeit Nathan snel!

Fannetje, klinkt bekend dat onrustige.. Hopelijk zijn onze dames snel weer tevreden!

Leyla het poepmachine :P

Suzanna, wat klinkt dat gezellig om samen met je dames de kleine dame in bad te doen!

Shirley, gefeliciteerd met Jullian. Leuke naam!

Hier gaat het eigenlijk perfect. Een klein, tevreden meisje. Overdag wat onrustig en weinig slapen. En vannacht was het een groot drama. Heel de nacht ontroostbaar krijsen en keiharde scheten laten. Als ze eindelijk sliep dan werd ze weer krijsend wakker en zag je der helemaal overstrekken. Echt zo sneu. Ze heeft nu om 7.00 uur gedronken en heel klein beetje om 11.00 uur en 14.00 uur. Krijg er gewoon niet wakker.. Bah hopelijk zijn die stomme krampjes snel weg en tot die tijd ga ik mijn eten maar eens in de gaten houden.
29/10/'10 - 25/03/'13
  woensdag 24 november 2010 @ 14:36:25 #75
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89094796
Gefeliciteerd met Julian!

Mikai is ondertussen al weer 3 weken. En het gaat hier eigenlijk heel erg lekker. Ben heel blij dat ik geen borstvoeding geef dit keer - helemaal als ik jullie verhalen lees. Ik werd er de vorige keer helemaal gestrest van en dit keer geef ik vanaf dag 1 de fles (ook vanwege de dramatische start die we hadden) en ik vin dhet heerlijk. Mikai is heel tevreden en je hoort hem alleen maar als hij honger heeft of krampjes. Slaapt zelfs al 2 nachten achter elkaar van 22 tot 5 u! Dus onze wallen beginnen ook al te verdwijnen.
Ben zelf nu ook zover opgeknapt dat ik 's middags niet meer plat ga en dus kan ik hier weer wat meer meelezen en posten.

Mag ik ook in de lijst?? Mikai is van 2 november.
pi_89094864
Barba wat fijn om weer wat van je te horen! En je meisje krampjes -O-
Leia heeft amper nog krampjes! Nou zal het zijn omdat ze rond de 4 maanden zit maar ik verdenk ook de osteopaat.. Ik heb een tijdje op mijn eten gelet maar dat bracht eigenlijk niet zo veel verschil...

Jasmijn is nu bijna een maand toch? Het hoort er helaas wel een beetje bij. Mijn osteopaat vertelde dat een osteo wel vaak véél verlichting kan geven... dus misschien iets om mee te nemen (nee hoor ik heb geen aandelen in osteopathie :P maar ik ben wel heel blij dat ik met Leia geweest ben)... ;)

Hobbes welkom met Mikai! Wat fijn dat het goed met jullie gaat na die heftige start!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:45:34 #77
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89095142
Wij zijn met Mikai ook al bij de osteopaat geweest. Vanwege het overstrekken wat hij deed als wij hem wilden oppakken. Waarschijnlijk is hij met nogal grof geweld uit mijn buik gehaald en de verloskundige adviseerde dat (en we hadden toevallig nog een afspraak voor mij staan). Die heeft hem behandeld en het is hier nu rustiger. Nog maar 1/2 poepbroeken op een dag in plaats van continue. En Mikai kan nu ook windjes laten zonder problemen (daarvoor waren het alleen windjes met gepiep en gehuil). Niet dat de krampjes helemaal over zijn, maar het is echt verbeterd!
Enne... je kan het altijd 1 keer proberen!
pi_89095200
Dat absoluut!! Ik merk het gewoon in alles aan Leia :) (stiekem had ik gewoon al eerder moeten gaan.. maarja, als je alles van te voren weet...) wat fijn dat het voor Mikai ook zo goed geholpen heeft :Y
pi_89095324
Ik heb vannacht ook aan je gedacht, orea. Ik dacht dit is nou precies wat orea bedoelt! Jasmijn is vrijdag precies 1 maand oud. Ik wil vandaag en vannacht nog ff afwachten en anders bel ik deze week nog de osteo, ook omdat ze een "flinke" voorkeurshouding heeft voor links.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_89095517
Dan zou ik sowieso bellen als ik jou was! Ik weet dat Huup ook met Amélie is geweest o.a. voor voorkeurshouding en dat heeft echt super geholpen! En hoe eerder je er bij bent...
pi_89101347
In gesprek met Leia en de poes :P

><

[ Bericht 50% gewijzigd door Orea op 24-11-2010 18:41:01 ]
pi_89102723
haha dat gesprekje herkenbaar :)
ik zeg vaak dezelfde dingen tegen hem :D

oh en ik snap nu waarom mensen zeuren over t cb :') ik belde over t spugen en dat mens luisterde niet eens. Die begon over dat ie niet verzadigd is omdat ie in 10 a 15 minuten een fles wegdrinkt. Ik zo: ja maar hij laat 4 a 5 uur tussen twee flessen (nadat ik iets vroeg en toen zei ze: ja als je snel eet ben je zelf ook niet verzadigd, uh ja zal best maar daar bel ik niet voor).
En toen vroeg ik: kan t ook daar dan aan liggen dat ie na 2 uur nog spuugt. Oh dan kan je johannesbroodpitmeel gebruiken..
Lekker nuttig gesprek dus en wat voel je je dan serieus genomen :')
Eerste les sociale vaardigheden op de hbo-v was bij mij begrijpend luisteren en die les had zij gemist geloof ik...
pi_89103551
:? ben je klaar mee!
pi_89103725
Lekker dan.. Kun je niet nutrilon AR gebruiken? Das toch met nutriton erin.
pi_89103942
heb ro maar even nutriton laten halen. kijken of dat helpt.
gelukkigwas t geen verpleegkundige van mn eigen cb :) maar was iemand van t centrum jeugd en gezin. dat toontje ook van dr :')
pi_89104013
Ja stom antwoord..
pi_89104760
Dat had ik ook toen ik eens tussendoor vroeg over het spugen van Amy :? Was ook niet mijn eigen arts. Nutriton helpt hier wel. Het is alleen even geklooi met de juiste speen en met H-A voeding moet je het eerst mengen door poeder, anders kun je steeds de klonten uit de speen knijpen.

Tico jij had toch een afspraak met ziekenhuis over Leyla? Of zit ik er helemaal naast?

Orea: herkenbaar dat filmpje! Amy kletst ook zo. O+ fijn de goede berichten over de osteopaat!
pi_89105861
quote:
Op woensdag 24 november 2010 18:26 schreef Ticootje het volgende:
Ja stom antwoord..
ja vond ik dus ook :')

sola, goed dat je dat zegt over t mengen enzo. wat voor fles gebruik jij?
ze hadden ook geen nutriton bij de ah, morgen toch even naar t dorp of zoetermeer

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 24-11-2010 20:10:24 (stomme telefoon :)) ]
pi_89106539
We gebruiken nu een Aventfles met een bibi speen (1-2-3 speen). Ik doe er 2 schepjes in maar ze krijgt het niet uit de gewone speen van Avent. Uit de speen van bibi lukt het wel.
pi_89108029
Ja belafspraak met de kinderarts. Maar dat was minstens net zo stom als het telefoontje van sonnetje. Gaat het goed? Ik denk het wel. Ok ga goed door zo.
pi_89108175
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
pi_89108677
Zo waterig en dun dat het de luier uitloopt is mij altijd verteld. Gevaar is uitdroging, maar hoe snel dat gaat weet ik niet.

Zo'n belafspraak lijkt me lastig. Heb je wel het gevoel dat het goed gaat?
  woensdag 24 november 2010 @ 20:13:33 #93
259886 pessie
pi_89108794
Diarree herkennen, geen flauw idee. Het is wel gevaarlijk en als je diarree vermoed zou ik toch de HAP bellen. Baby's kunnen in 8 uur uitgedroogd zijn.

Ow ja, ik wilde de naam van het consultatie bureau al veranderen in empathie bureau. Meeleven doen ze toch wel, advies geven zelden... (maar das op dit moment mijn ervaring een beetje).
pi_89108908
denk dat t best snel kan gaan bij baby's, maar das een gevoel
maar dan zou je best veel dunne luiers moeten hebben denk ik

dank je wel voor je antwoord sola, heb alleen een andere fles :)
pi_89109798
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo :X
pi_89109983
haha das wel heel erg troeta :D
op t cb zijn ze hier wel ok gelukkig :)
alleendat mens aan de telefoon dus...
pi_89110046
Echt Troeta :o :D eigenlijk te erg voor woorden..!
  woensdag 24 november 2010 @ 20:43:31 #98
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89110458
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:31 schreef Troeta het volgende:
Ach de verpleegkundige op mijn consultatiebureau vond dat ik zo'n mooi meisje had, terwijl ze Mex in zijn nakie aan het wegen was.
Toen ik zei dat het een jongetje was vond ze dat ik hem dan maar snel een luier om moest doen, want jongens sproeien zo :X
Nouja!!! :o 8)7

En dat bellen naar het consultatiebureau.... pfff! Je moet inderdaad maar net de juiste persoon aan de lijn hebben. Bij ons belt altijd je eigen verpleegkundige terug en wij hebben gelukkig een hele aardige en goed meedenkende vrouw.
pi_89111335
ach ja tis dezelfde organisatie als mijn kraamzorg, ik ben fan :')
pi_89113848
Haha, ja,zeg dan niks toch! Maar goed, hoop dat de nutriton gaat helpen!
  woensdag 24 november 2010 @ 21:54:51 #101
259886 pessie
pi_89115293
Troeta :o dat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
pi_89116035
Leia is trouwens wel erg tijd vast qua slaapjes.. Althans, steeds meer!

Iedere dag stort ze om 17:00 in en moet ik haar om 19:00 wakker maken voor voeding en pyjama.. Vandaag werd ze pas om 16:30 wakker van slaapje dus dacht: mooi! Dan kan ze tot 19:00 wakker blijven.. Maar nee hoor! :D 17:30 lag ze alweer in coma... Maf hoe zichzelf dat echt vanzelf regelt :)
pi_89119246
Haha das hier ook idd
Eerste fles is hier rond half 8, daarna om 12 uur, dan dus om 4 uur en laatste fles rond half 8/8uur.
En dan slaapt ie rond 8/9 uur.
Das echt de laatste 2 weken denk ik het schema hier. En ik heb er niets voor gedaan :) Hij doet t gewoon zelf :P
pi_89119796
Hier ook vanzelf :D

Overdag ligt het eraan hoe laat we uit bed zijn maar ze doet zo 3 slaapjes van een uur of 1.5 uur (soms zelfs 2 uur).. Maar rond 5 uur gaan ze knocked out :D (dan wordt het donker zou dat meespelen?)
pi_89121621
Hier ligt madam ook echt om 8 uur op bed. Bij me houden heeft geen zin, ze wilt gewoon slapen.
pi_89121770
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:54 schreef pessie het volgende:
Troeta :o dat vind ik echt erg, ze keek dus niet eens!
Nee, en ze lulde maar wat,dat vind ik nog erger.
En de dokter heeft dezelfde achternaam als mijn vriend en als Mex dus en die naam komt echt bijna nooit voor, dus ik enthousiast,"Oooo wat grappig zeg"Zegt ze echt heel op zo'n hele ongeïnteresseerde toon "Ja,ik ben maar aangetrouwd hoor, zal vast wel familie zijn.......... -O-
Dus ik zeg daar ook maar niks meer,haha

Maar wat een goede ritmes hebben jullie kindjes!! En als jullie weg moeten of het is een drukke dag,hebben ze daar ook geen last van?
pi_89121939
Ja soms wel. Door het ritme te verstoren wordt ze wat pieperig.
pi_89125201
floris eigenlijk niet
tenzij t meerdere dagen achter elkaar is
pi_89126945
Ligt eraan! Als ik gewoon op stap ben en haar geregeld in de doek heb niet, zijn we ergens waar het echt druk is (een drukke verjaardag ofzo) dan merk ik het wel!

Na de voeding van 4 uur maar naast me laten liggen (ze kwam om half 2 ook al) en zo lekker verder geslapen.. en toen werd ik om 6 uur wakker van een kletsend meisje naast me O+ O+ dat is echt zó gezellig!!

En zo lagen we wat te pruttelen samen tot ze haar luier even helemaal vol scheet :') dus maar in bad gedaan en nu ligt ze weer lekker in bed!
  donderdag 25 november 2010 @ 10:05:13 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89127106
1.00 uur, 4.00 uur, 7.00 uur wakker voor voeding en ik gok zomaar dat het nu ook niet lang meer gaat duren :O Gister 6 voedingen gehad overdag en die rond 21/22uur overgeslagen :O
O,ja, gister bij mijn ouders ineens een fles met 130 cc gedronken terwijl ze al 2 weken moeilijk doet met de fles en er max 60 uit drinkt. Zou ze aan het regelen zijn? :O
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 25 november 2010 @ 10:15:20 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_89127354
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:00 schreef Ticootje het volgende:
Hoe herken je diaree bij babietjes? En hoe gevaarlijk is het?
diarree bij baby's is eigenlijk gekleurd water met mss wat stukjes poep er tussen.
kan niet missen.

gesprek bij de KA was dus erg nuttig... hoe gaat het nu verder? zolang ze haar lijntje volgt wordt ze niet geopereerd? dus zo laat mogelijk?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 25 november 2010 @ 10:21:20 #112
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_89127504
He bah Tico, verdenk je je jongste van diarree?? Ik hoop dat het niet zo is!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_89128102
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
  donderdag 25 november 2010 @ 11:05:55 #114
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89128756
Hè, naar Tico. Dat ze dan niet snappen dat je daar onrustig van wordt. :{

Ben uitzending gemist aan het kijken van dus live operatie van gisteren. Gefilmd in het St. Antonius waar ik ben bevallen. Bekende ok! :D

Had Neve vanmorgen even bij ons in bed gelegd. En ja hoor... Spontaan een spuitluier. Tot op d'r rug en in ons bed natuurlijk. Heel fijn.
pi_89130405
Hey Hallo,

Ja ik leef ook nog ;)

Tico, vervelend dat je je dan zorgen maakt en zo'n antwoord krijgt! Mijn oudste is als baby ook erg ziek geweest en bij haar viel toen ook de zuigbehoefte weg dus misschien is dat een tip voor je?! Ik weet het ook niet natuurlijk..

Orea, heeeeeeerlijk zo wakker worden naast je meisje!!

Hik, heb een ook stukje gezien van die operatie maar keek toch liever iets anders ;)

Troeta, merk met Nanique heel erg dat ze overstuur raakt als haar ritme weg is.. Wij zitten hier thuis middenin verbouwing. Afgelopen twee weken kon ze niet naar bed op haar kamertje omdat ze in de badkamer bezig waren.. Ze heeft de afgelopen 2 weken weinig geslapen en heel veel gehuilt..

Pessie, vervelend dat je mannetje weinig aangekomen is.. Kun je je zo onzeker voelen! Is hij een lijntje aan het volgen vanaf zijn geboorte?! Mijn oudste kwam 3 weken te vroeg en was klein en licht en is ze nu nog steeds. Shenaya kwam na 3/4 maanden ook niet zo veel meer aan maar volgde wel het lijntje, het onderlijntje.. Bij ons zei het CB elke keer dat het zo keurig en netjes was ondanks het lichte gewicht.. (ook erfelijk bepaald hoor!)

Ben deels bijgelezen, ben ook zo druk dus loop enorm achter :S sorry hoor! De afgelopen twee weken flinke verbouwing gehad hier en we zijn er nog niet. De wc en douche zijn betegeld! Vanaf maandag is de keuken aan de beurt.. maar na volgende week moet het wel klaar zijn.
Vanmiddag examen! Als ik m haal ben ik ook van mijn studie af :D

Laatste werkdagen zijn in gegaan op Landal! Vanaf Woensdag ben ik in dienst bij mijn nieuwe werkgever!! zin in!

Met de kleine meid gaat alles prima! Ze drinkt enorm veel en slaapt goed in de nachten. Ze is echt een bully aan het worden! Maat 68 is soms al te klein omdat ze zo'n dikkertje is! Mijn vader noemt haar een michelin poppetje! :D

Goed, ik ga gauw weer studeren.. Vanmiddag om 1600 uur is het echt zo ver...
Altijd blijven lachen... :)
  donderdag 25 november 2010 @ 14:25:09 #116
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89135096
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik de huisarts even gebeld, even in de gaten houden met koorts... Of als ze blijf huilen of hangerig wordt... Maar ze is verder niet ziek ofzo, ze is juist heel vrolijk met dr benen aan het schoppen enzo. Maar hier heerst buikgriep in huis, dus ik vind het wel een beetje eng. Maar ze moet wel goed blijven drinken... Nou weet ik dus niet wat erin gaat.. Dan moest ik maar afkolven... (pfff wat is dat toch met medisch personeel?? Maar dat gaan we dus niet doen, ze drinkt maar gewoon aan de borst en ik biedt haar aan wat ik nog nakolf... )
Met borstvoeding weet je inderdaad niet wat erin gaat. Hier gaf de huisarts aan dat als er minder dan 2 keer per dag een goede plasluier was je weer aan de bel moet trekken. Beterschap!
pi_89136416
Oh de luier van de nacht telt al voor 2 :D

Nog steeds dunne poep, maar volgens mij minder als gister. Ook kolf ik nu weer meer na en met een beetje dwang en aanhouden gaat ook dat beetje extra erin. Morgen kan ik de speciale voeding weer ophalen, helaas moet ik nog achter een verklaring van de kinderarts aan, anders wordt het niet vergoed. En dan hebben we het over een bedrag van 50 euro per week.
pi_89139156
Is een dure hobby dan ja

Ik zou dr ook lekker aan de borst houden en idd eventueel flesje erna. Lijkt me dat ze echt wel genoeg drinkt als ze goede plasluiers heeft en gewoon alert is enzo. Vervelend dat je dan weer zo onzeker wordt he. Met een gezond kind zou je dat veel minder snel hebben.

Vandaag nutriton gekocht, ben benieuwd of t gaat helpen. Hij heeft pas 1 fles ermee gehad. Tot nu toe heeft ie weinig gespuugd, maar hij ligt ook te slapen nu. Straks maar in de gaten houden :)

Van Floris mocht ik lekker uitslapen :) Hij heeft van 8 tot 10 geslapen. R ging om 8 uur maar even kijken of ie t nog deed :D
pi_89139675
Lekker zeg! Leia kwam weer als vanouds om de 2 uur vannacht :D dus ik ben wel een beetje gaar nu...
pi_89140624
dat snap ik!
pi_89141017
Ik ben op dit moment alleen maar blij als ze heel vaak drinkt... Ik kom vandaag makkelijk op 12 voedingen uit... Maar dan hoeft ze ook maar 53 cc per voeding te drinken en aangezien ze ook al 100cc uit de fles heeft gedronken zal ze dat wel redden gok ik.
  donderdag 25 november 2010 @ 17:10:48 #122
259886 pessie
pi_89142060
Ik heb een electrische medela symphony van een vriendin geleend *O*
Mn eigen kolfsetje kan eraan :D
pi_89142471
De bv wil mij bij helaas niet echt lukken. Tenminste, het werkt allemaal wel, maar m'n tepels trekken het niet. Doet gewoon echt teveel pijn. Dus net ook maar een electrische Medela Swing kolf gekocht, krijgt hij in ieder geval bv binnen, want wil niet gelijk volop kv gaan geven, al drinkt ie dat ook prima.
Alleen slaapt ie vandaag echt heel lang al, vanaf half 12, en nu nog. Weet ook niet of ik em wakker moet maken, voor zover dat lukt. Ben zo bang dat ik anders vannacht weer met een wakker ventje zit...net zoals de laatste 2 nachten...
Back in business.
pi_89142728
Shirley, pijn is niet goed.. Heb je een lactatiekundige die mee zou kunnen kijken?

En ik zou hem zeker wakker maken en er overdag niet meer dan 4 uur tussen laten.. Als hij goed aankomt zou je er 's nachts max. 6 uur tussen kunnen laten, maar hij is nog wel erg klein/jong...
pi_89142768
Ik zou hem wakker maken Shirley, Ilse mocht tot ze op geboortegewicht was overdag 3 uur ertussen laten en in de nacht 4 tot 5. Nu mag ze er overdag 4 uur tussenlaten en in de nacht 6. Niet dat ze dat in de nacht vaak doet.
Vannacht had ze krampjes, heel zielig. Heb tot 5.45 met dr op gezeten.

De bv gaat weer redelijk, ik probeer korter te voeden en heb gister zelfs de hele dag live gevoed. Morgen komt de laktatiekundige langs. Ik wil nu wel de laatste voeding met de fles gaan doen en dan in bad en dan bij mij nog wat drinken voor t slapen gaan. Dat ging de laatste dagen goed. Gister niet gedaan en gelijk was het een ramp vannacht..
*poef* nu is het weg
pi_89145736
Pessie hoe gaat het nu bij jou?

Shirley, Je kan beter even een laktatiekundige raadplegen, pijn is bijna altijd te wijten aan verkeerd aanhappen van je kleine. Door een goede begeleiding kan je borstvoeding toch gewoon goed gaan, succes ermee.

Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
pi_89145891
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef Ticootje het volgende:

Kaatje, Fijn dat het bij jou weer wat beter gaat. Hoe gaat het verder met jou?
Laten we het daar maar niet overhebben... :'(
*poef* nu is het weg
pi_89145954
quote:
9s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Laten we het daar maar niet overhebben... :'(
Ach meis! Je hebt wel voldoende steun thuis? Ff lekker uithuilen enzo... Het voelt inderdaad zo kut als het gewoon niet lekker gaat.
pi_89146475
Ach kaatjejannie :*
  donderdag 25 november 2010 @ 19:06:57 #130
259886 pessie
pi_89146898
Kaatje :* . Sterkte meid!

Ik heb net met de electrische kolf nagekolfd. Kwam niet zoveel uit dus bewaar het even voor de nakolfsessie van vanavond en geef het dan wel even bij. Voelt wel veel fijner, medela itt Avent handkolf. De laatste is prima voor een keer afkolven, maar 5 a 6 keer per dag is wel veel.
Kwam manlief thuis, zegt ie dat ie ook wel de symphony voor me had willen huren o|O . Ik ben te zuinig en te hard voor mezelf volgens mij...
Vannacht maar weer even kijken hoe het gaat. Nathan slaapt echt merkbaar langer overdag, net alweer bijna anderhalf uur!!!

Heej, we hebben <O) oO/ en 8} emoticons *O*
Heel fout, ik weet :@
pi_89147319
Ik krijg er nu na het drinken zo'n 30cc uit, maar aan het apparaat geen tsr.. Ik had de neusspray nog, dat werkt wel. Maar net nog een flesje aangeboden, maar ze hoefde echt niet. Ze ligt nu te slapen en voor vandaag heb ik wel weer genoeg gekolfd vind ik.
pi_89147571
Kaatje vervelend dat t met jou niet zo lekker gaat ;(

Shirley, rot van de bv. Ik zou m idd overdag niet meer dan 4 uur laten slapen. Wat Orea dus al zei eigenlijk :)

Pessie, merk je wel dat je productie omhoog gaat??

Al die bv perikelen :) Tis prettig en makkelijk als t allemaal goed gaat, maar maakt je zo onzeker als t even niet zo lekker loopt. Althans dat vond ik.

Ben vanavond helemaal alleen (nou ja met Floris dan). R is bij mn ouders in t nieuwe huis aan t helpen :)
Ongezellig hoor. Floris ligt op bed, is alleen een beetje aan t mopperen, maar wel heel moe. hij had helemaal rode wangen O+
(en dan heeft ie gewoon bijna 3 uur geslapen vanmiddag)
pi_89148104
Nog 3 werkdagen en dan gaat ook Leyla naar het kdv.
Daar krijgt ze eerst de afgekolfde melk, maar als mevrouw opeens het licht ziet en meer wilt mag ze gewoon kunstvoeding erbij, kind hoeft geen honger te lijden.
pi_89148797
dat gaat snel tico
is ze er al s geweest eigenlijk??

oh en floris op bed was van korte duur, het mopperen ging over in huilen :)
dus we zitten samen te laptoppen :P (nja nu ligt ie op de grond met de babygym te spelen)

oh en nutriton lijkt te werken, zelfs meteen boer kwam er niets uit. ik heb gewoon een snelle drinker geloof k, fles met nutriton deed ie 15/20 minuten over, met kleine speen

oh en trouwens hoeveel organisaties zijn er wel niet die voor kinderen met leukemie of kanker kaarten verkopen...
echt sinds floris er is zijn er 3 van die jongeren geweest. Ik heb 1 keer kaarten gekocht (toen was ik net bevallen :') en moest k t wel kopen van mezelf aangezien er versierd was en hormonen enzo).
Mijn reactie net was dus ook: alweer.
(en floris huilde dus had niet veel zin in dat gezeur)
pi_89149011
Nee woensdagochtend is de eerste keer. Ik was er voor de intake en toen mocht ze wel in de box liggen, maar de kindjes waren net allemaal aan het spelen en Leyla was moe, dus dat was geen goede optie. Ik geef haar bedje wel gewoon mee.
pi_89151576
spannend hoor :)
nja met dr eigen bed moet t goed komen toch?!
  donderdag 25 november 2010 @ 21:00:22 #137
259886 pessie
pi_89152245
Ik meen van de LK te hebben begrepen dat het niet zozeer aan mn productie ligt maar meer aan de luiheid van Nathan. Het idee is dat hij nu leert geen honger meer te hebben zodat hij harder zn best gaat doen om dat te voorkomen. 's Nachts doet hij dus niet zn best (valt continue in slaap e.d.), en kolf ik zo 80cc. 's Ochtends gaat het ook moeizaam, en krijg ik er dus ook zo 60 tot 80cc uit. De rest van de dag is hij goed helder dus drinkt hij goed. Maar goed, dat is wat ik begrepen heb. Ik vertrouw mn lactatiekundige, als zij zegt dat dit werkt, werkt dit, ze heeft al heel vaak aan mij bewezen dat ze echt weet waar ze het over heeft. Maar ik ga haar maandag denk ik weer bellen, het idee is namelijk dat Nathan op een gegeven moment de na-kolf voedingen gaat weigeren omdat zn buikje al vol zit, maar daar lijkt het nu nog niet op.
Oh ja, ik ga vannacht Nathan's luier verschonen voor de voeding, kijken of ik hem daar helderder mee krijg. Brr, wordt fris, zal mn badjas maar vast klaarleggen!
pi_89152443
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
pi_89153447
Morgen ga ik wel weer even bellen naar de huisarts, kind heeft nu 2 dagen diarree. Eigenlijk wil is gewoon dat ze even gezien wordt, gewoon voor de zekerheid.
  donderdag 25 november 2010 @ 21:28:12 #140
259886 pessie
pi_89153643
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Pessie, ik denk dat Leyla dat ook doet hoor. Die vindt het heel fijn als mn borsten flink vol zitten en de melk door haar neus schiet, maar zodra de productie zich afstemd doet ze ook geen echte moeite om bij de rest van de melk te komen... Ik heb net 3x een flesje gemaakt (ik maakt steeds kleine beetjes) en die dronk ze na de borst toch nog helemaal op. Ze zal dus wel niet zoveel uit de borst hebben gedronken, maar ik kolfde toch nog 50cc na de voeding. Net zoveel als dat zij uit de fles dronk... Raar kind.
Maar, ik, noch mijn man, ga het trekken gedurende maanden 's nachts te kolven... Een week is ok, maar dan moet er wel verbetering zijn...
Overdag doet Nathan wel echt heel hard zn best, dan kolf ik ook echt heel weinig (ben nu begonnen die voedingen te stoppen met kolven, voor 2 druppels heb ik geen zin 10 minuten aan een apparaat te hangen). Maar 's Nachts valt Nathan in slaap tijdens de voeding, en dat is 's ochtends ook zo...
pi_89153693
Irritant!
  donderdag 25 november 2010 @ 21:29:20 #142
259886 pessie
pi_89153847
En voordat ie naar bed gaat een flinke fles erin en dan laten slapen? Niet meteen nu, maar als ie weer goed aankomt?
  donderdag 25 november 2010 @ 21:32:41 #144
259886 pessie
pi_89153917
op welk moment moet ik dat kolven?
pi_89154057
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:32 schreef pessie het volgende:
op welk moment moet ik dat kolven?
Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
pi_89169976
Nog even over dat ritme,dat gaat sinds gister weer beter. Vond het wat lastig als we gingen wandelen,dan kan die echt de hele dag slapen om dan half twee snachts lekker wakker te zijn.
Mex wrijft zo ontzettend in zijn gezicht,kan niet echt goed bepalen of het nou jeuk is of een trekje van hem.
Eerst sabbelde hij bij stressmomentjes op zijn handen,maar nu dus dat wrijven,ook als hij honger heeft kan die zo een kwartier doorgaan. Heel zn gezicht is rood en schraal.
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:39:13 #147
259886 pessie
pi_89172213
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 21:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou dat over de dag bij elkaar kolven steeds na de voeding en dan een flinke fles van zeg 100 of 120 cc erin proppen als hij dat pikt. Dat deed ik bij Jen, werkte super.
Goed idee! Ga het dan proberen alhoewel...

Vanochtend werd Nathan pas om 5.45 wakker :o . Ik heb eerst zn luier verschoont, en toen ben ik met hem in de woonkamer gaan zitten. Hij heeft toen heel goed gedronken en ik kolfde maar 20cc na afloop. Kortom, misschien moet ik hem wakkerder maken wanneer hij wakker wordt, en niet meer liggend voeden want daarvan valt hij in slaap. Ik denk dat hij laat wakker werd omdat het wat warmer was in de slaapkamer, we hadden de verwarming een beetje aangelaten omdat ik met manlief had afgesproken vannacht in de woonkamer te gaan zitten, maar het is hier steenkoud zonder verwarming. Onder hoeveel dekens liggen jullie kids nu? Nathan onder 2. Kun je een kind een slaapzak aan doen en daarna zn armpjes inbinden? Of is dat zielig/af te raden.

En ik kan niet naar de markt -O- . Er is een lading sneeuw gevallen -O- . Ticket naar Gran Canaria?
pi_89175911
floris ligt onder 1deken, en dan dubbel geslagen. daaronder heeft ie een slaapzak en pyjama en romper met lange mouwen aan. althans dat was vannacht, soms ook romper met korte of zonder mouwen. net wat ie aanheeft gehad.
slaapzak is soms winter soms zomer.
pi_89176147
Fijn dat het zo lijkt te werken pessie! Die armpjes,geen idee, doe je dat normaal zonder slaapzak wel?
Mex heeft een slaapzak en een lakentje en dekentje, dan heeft hij een romper aan met een truitje erboven en blote beentjes of soms een boxpakje.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:41:44 #150
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_89177070
Mikai ligt ook onder 2 dekens. Sinds gisteren onder een dubbele wollen, hij was gisterenmorgen gewoon heel koud (z'n linkerarmpje was koud tot aan de elleboog). Vannacht heeft hij het lekker warm gehad.
Hier nog geen slaapzakje, maar dat duurt niet lang meer. Maar met slaapzakje zou ik geen armpjes inbinden. Dan kan je beter zo'n zak speciaal daarvoor kopen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')