SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk
Deelnemers (nog onder voorbehoud):
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfszijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)
Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
Ze zijn inmiddels tussen de 12 en 17, maar een jaar of 10 geleden waren ze nog heerlijk naïefquote:Op zondag 21 november 2010 12:10 schreef monsterd. het volgende:
[..]
En hoe oud zijn je buurkinderen dan ?Ik liep hier gisteren door de stad heen en er waren ook overal zwarte pieten, maar ik ben ze geloof ik echt 6/7x tegengekomen
![]()
Ik ook, sterker nog, ik zeg tegen die jongens: jullie wassen mijn auto ff, of anders! Maarja, ik ben dan ook chef wasploeg bij een transportbedrijf op vrijdag en zaterdagquote:Trouwens even ter informatie, de vriend van mijn moeder haalt zijn auto wel eens door de vrachtwagenwasstraat.
Geen oog voor detailquote:Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat is er mis met een volautomatische wasstraat?
Och, zolang het maar een beetje glimt. Met die oude bak van mij zijn die details overbodig, sowieso in deze bekraste toestand op de bumpers.quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef junkiexp het volgende:
En ik heb geen winterbanden, niet echt handig voor een bak van 1300 kg
Ga ik mooi op tijd het land uit, naar de zomerquote:Op zondag 21 november 2010 13:59 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Kon wel eens glad gaan worden volgende week.
Die borstels laten vaak van die lelijke ronde krassen op je lak achter.quote:Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat is er mis met een volautomatische wasstraat?
Ik vind het wel zo veilig.quote:
Vakantie ?quote:Ga ik mooi op tijd het land uit, naar de zomer
Oh, ik las je post andersomquote:Op zondag 21 november 2010 14:15 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het wel zo veilig.
Normaal had ik ook winterbanden gekocht, maar ik krijg een andere auto waar ook winterbanden bij zitten, en deze had er volgens mij planning al moeten zijn.
Maar dat is dus niet zo.
Jup, Midden-Amerikaquote:Vakantie ?
Waar ga je heen ?
Aha, that makes sense.quote:Op zondag 21 november 2010 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Oh, ik las je post andersom
Geen winterbanden, want ik vind het niet handig
[..]
Jup, Midden-Amerika
Nope, met oudersquote:Op zondag 21 november 2010 14:19 schreef junkiexp het volgende:
Lekker hoor, ga je alleen ?
Voor hoelang ?
Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen.quote:Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef Bartholomeus het volgende:Maarehm, jij reed toch een lease sloep? Kan je die winterbanden niet van de leasetoko krijgen dan?
Voor sinterklaas van je ouwe vragenquote:Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Purdey het volgende:
Ik ben er ook weer bij!![]()
Zonder winterbandjes welliswaar
Ik haal ze morgen maar even uit de kruipruimte denk ikquote:Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Purdey het volgende:
Ik ben er ook weer bij!![]()
Zonder winterbandjes welliswaar
Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets andersquote:Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Voor sinterklaas van je ouwe vragen
Niet zelf betalen, van je ouwe vragen! Die wil toch zeker niet hebben dat zijn teergeliefde dochter onnoodzakelijk minder veilig door het verkeer beweegt?quote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets anders
Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/gamesquote:Op zondag 21 november 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Niet zelf betalen, van je ouwe vragen! Die wil toch zeker niet hebben dat zijn teergeliefde dochter onnoodzakelijk minder veilig door het verkeer beweegt?Aftikken zal-ie
Winterbanden hebben wel degelijk zin, zoek maar eens op youtube naar filmpjes met remtesten enzo. Die premium benzines zijn inderdaad onzinquote:Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/gamesHij heeft zelf ook nooit winterbanden. Er zijn heel veel mensen die nooit winterbanden nemen. Ik persoonlijk vind dat winterbanden zelfs een soort mode item zijn, netals de Fuelsave benzine. Als het glad is, glijd je met winterbanden ook wel neem ik aan.
Moet ik 'm inkoppen of...quote:En waarschijnlijk krijg ik er nu een aantal over me heen
Ga maar liggenquote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Winterbanden hebben wel degelijk zin, zoek maar eens op youtube naar filmpjes met remtesten enzo. Die premium benzines zijn inderdaad onzin
[..]
Moet ik 'm inkoppen of...
dat onder andere ook ja, heb t nu ook wel een beetje gehad met dat eindeloze gediscuseer over winterbanden of niet..quote:Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/gamesHij heeft zelf ook nooit winterbanden. Er zijn heel veel mensen die nooit winterbanden nemen. Ik persoonlijk vind dat winterbanden zelfs een soort mode item zijn, netals de Fuelsave benzine. Als het glad is, glijd je met winterbanden ook wel neem ik aan.
En waarschijnlijk krijg ik er nu een aantal over me heen
quote:
Verknipte figuren hierquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Juist, en hoe vaak ben jij vorig jaar een besneeuwde skipiste omhoog gereden? In mijn geval was het 0 keer, sterker nog, elke keer als er sneeuw lag was het al weggeschoven voordat ik de kans had erop te rijden (ok, een paar keer in de nacht uitgezonderd, maar toen ben ik juist om de sneeuw erop uitgetrokken).quote:Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef Bartholomeus het volgende:
Edit: tadaaa: (wel beetje jammer van het corny muziekje)
En dat klopt gewoonweg niet, zoals je hier kan nalezen: http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169quote:Op zondag 21 november 2010 16:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Nog eentje dan, voor diegene die wou beweren dat het in de nattigheid niet uitmaakt:
Zo, en nou hou ik echt op
Sterker nog, bij een droog of vochtig wegdek zijn winterbanden slechter dan zomerbanden. En aangezien van oktober tot maart voor het overgrote deel vochtig (daaronder valt dus ook gestrooid) danwel droog zijn, zou het eigenlijk voor de hand liggen om de zomerbanden te blijven gebruiken en als het dan echt slecht weer is de auto gewoon te laten staan totdat de straten geruimd zijn.quote:Ganz anders sieht es bei Nässe aus. Hier haben Winterreifen nämlich das Nachsehen. Ein Sommerreifen hat bei Nass-Trocken-Wechsel die besseren Eigenschaften, sagt Buckmann. Beim Winterreifentest der Zeitschrift Auto Bild beispielsweise fährt zum Vergleich immer ein Fahrzeug mit Sommerreifen mit. Das Ergebnis: Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn stoppt ein Fahrzeug mit Sommerreifen deutlich früher als eines mit Winterreifen.
Zullen we spikes opzitten denk ik ja.quote:Op zondag 21 november 2010 17:32 schreef von_Preussen het volgende:
De banden die die auto heeft, mag je hier niet eens op de weg gebruiken.
Over de nattigheid zijn de geleerden het dus duidelijk niet eens, maar over de sneeuw wel. En afgelopen winter heb ik toch regelmatig door de sneeuw liggen raggen, en niet om dat ik het er om deedquote:Op zondag 21 november 2010 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Juist, en hoe vaak ben jij vorig jaar een besneeuwde skipiste omhoog gereden? In mijn geval was het 0 keer, sterker nog, elke keer als er sneeuw lag was het al weggeschoven voordat ik de kans had erop te rijden (ok, een paar keer in de nacht uitgezonderd, maar toen ben ik juist om de sneeuw erop uitgetrokken).
Mijn punt is gewoon, dat je in de winter zelden tot nooit op een wegdek van sneeuw danwel ijs rijdt, en laat staan dat je regelmatig tegen een helling moet aanrijden (op die paar op- en afritten na) waarop sneeuw ligt.
[..]
En dat klopt gewoonweg niet, zoals je hier kan nalezen: http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169
[..]
Sterker nog, bij een droog of vochtig wegdek zijn winterbanden slechter dan zomerbanden. En aangezien van oktober tot maart voor het overgrote deel vochtig (daaronder valt dus ook gestrooid) danwel droog zijn, zou het eigenlijk voor de hand liggen om de zomerbanden te blijven gebruiken en als het dan echt slecht weer is de auto gewoon te laten staan totdat de straten geruimd zijn.
Er ligt geen grens op basis van temperatuur, maar op basis van de toestand op de weg. Ligt er sneeuw en ijs op de weg, dan zijn winterbanden beter.quote:Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Over de nattigheid zijn de geleerden het dus duidelijk niet eens, maar over de sneeuw wel. En afgelopen winter heb ik toch regelmatig door de sneeuw liggen raggen, en niet om dat ik het er om deedEvengoed, ik ben benieuwd naar een filmpje winter vs zomerbanden, op droog en nat wegdek, bij een temperatuur rond 0-punt. Dat die 7-graden-grens een marketingtool is, is zo duidelijk als dat water nat is, maar waar ligt de grens dan wel?
Volgens mij rijd jij nog steeds op je eerste tank ofnietquote:Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets anders
Ik wilde net zeggen: geef het geld maar uit aan een tank benzine en ga rijdenquote:Op zondag 21 november 2010 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Volgens mij rijd jij nog steeds op je eerste tank ofniet
Haha, ja inddquote:Op zondag 21 november 2010 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Volgens mij rijd jij nog steeds op je eerste tank ofniet
Hoeveel kilometer heb je nu gereden in hoeveel tijd?quote:Op zondag 21 november 2010 19:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, ja inddIk heb het idee een super zuinige auto te hebben. Ik rijd gewoon vooral korte stukjes. En echt heel erg nodig heb ik m'n auto ook niet, maar vind het wel fijn er een te hebben. En daarom hoef ik geen winterbanden, ik ben geen autorijder voor wie het nuttig is. Ik zou ook meer moeten rijden, ik weet het.. Ik heb er ook vaak simpelweg geen tijd voor. Werken, en vrije dagen zitten vaak weer volgepland met dingen waar ik normaal niet aan toe kom. En daar ga ik weleens met de auto heen
Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typquote:Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoeveel kilometer heb je nu gereden in hoeveel tijd?
En ik dacht dat ik al weinig reedquote:Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typ
Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt.quote:Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typ
Totaal anders idd. Ik heb sinds ik m'n auto heb bijna nooit meer gefietstquote:Op zondag 21 november 2010 19:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt.Hier is het een totaal ander verhaal. (Ja of ik moet de fiets pakken, as if
)
Ja, jij weet hetquote:Op zondag 21 november 2010 19:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt.Hier is het een totaal ander verhaal. (Ja of ik moet de fiets pakken, as if
)
Wat een gaaf overzicht! Sta ik serieus op nummer 1 van de posters?quote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef Piles het volgende:
http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=12
Ja, ouwe spammertquote:Op zondag 21 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat een gaaf overzicht! Sta ik serieus op nummer 1 van de posters?
Toffe stats!quote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef Piles het volgende:
http://piles.nl/fok/index.php?reeks_id=12
Ik durfde 'm er bijna niet neer te zetten inderdaad!quote:Op zondag 21 november 2010 19:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, jij weet hetDe prachtige Poolse parkeerplek vlak voor mijn deur, met de metrobaan
Shit héquote:Op zondag 21 november 2010 19:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, ouwe spammertMeer posts dan kilometers
Ja, rijdt dat niet goed?quote:Op zondag 21 november 2010 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik zit ook pas op het begin van mijn 2de tank hooren heb mn auto sinds begin augustus 2010..
Maar het rijd gewoon eenmaal lastig zonder wielen
hopelijk binnenkort weer op zn pootjes
smaaaaakquote:Op zondag 21 november 2010 19:32 schreef FalleNk810i het volgende:
Hey House, ik zag net je lastfm:
Your musical compatibility with sigmundfreund is Super
Music you have in common includes Paul Kalkbrenner, Chase & Status, Professor Green, Jack Parow and Tinie Tempah.
tof![]()
1 voor 1 ook chill voor in de auto, zeker Kalkbrenner rond middernacht op de snelweg
Tape gaat misschien ook, maar is lastiger te verwijderen natuurlijk. Als ie maar blijft zitten als je 'm moet pakkenquote:Op zondag 21 november 2010 19:32 schreef Purdey het volgende:
Ik moet nog steeeeeds m'n veiligheidshamer plaatsen Piles, morgenochtend ga ik het doen. Echt! Het is nu al donker, anders was ik het nu gaan doen. Kan je zo'n ding ook met dubbelzijdig tape aan plakken, of moet je dat echt schroeven? En moet je dan ook boren enzo?
Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de autoquote:Op zondag 21 november 2010 19:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Tape gaat misschien ook, maar is lastiger te verwijderen natuurlijk. Als ie maar blijft zitten als je 'm moet pakken
Nee, je hoeft niet de boren. Zaten 2 hele kleine schroefjes bij, en die draai je er zo in met een schroevendraaier
Roze, natuurlijkquote:Op zondag 21 november 2010 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de auto
Nouja mijn last.fm profiel heeft ook heel wat dingen niet, wat ik wel luister.quote:
Hello Kitty schroevendraaiers?quote:Op zondag 21 november 2010 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de auto
Ik blijf in stijl natuurlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brinky, de nieuwe BMW
Vooral die grotere actieradius mis ik wel ja.quote:Op zondag 21 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Veel koppel en een grote actieradius, yum yum yum.
quote:Op zondag 21 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Veel koppel en een grote actieradius, yum yum yum.
Ik nietquote:Op zondag 21 november 2010 19:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Vooral die grotere actieradius mis ik wel ja.
hmmzz, mag ik mijn auto ook eens langsbrengen ?quote:Op zondag 21 november 2010 14:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels tussen de 12 en 17, maar een jaar of 10 geleden waren ze nog heerlijk naïef
[..]
Ik ook, sterker nog, ik zeg tegen die jongens: jullie wassen mijn auto ff, of anders! Maarja, ik ben dan ook chef wasploeg bij een transportbedrijf op vrijdag en zaterdag
Wel handig trouwens, dat hete water. Shampoo uit de spuit eroverheen blazen, ff afborstelen, met heet water afspuiten en klaarrrrrrrrr
Nou, ik zal je één ding zeggen, een tijdje heb ik ook een Mercedes Benz S350 gereden (W221). Daar zit een 3.5 liter 6-cylinder in, en als ik daarmee op de Autobahn onderweg was, dan was na ongeveer 100 kilometer als een kwart tank leeg. En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.quote:
Een S350quote:Op zondag 21 november 2010 20:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nou, ik zal je één ding zeggen, een tijdje heb ik ook een Mercedes Benz S350 gereden (W221). Daar zit een 3.5 liter 6-cylinder in, en als ik daarmee op de Autobahn onderweg was, dan was na ongeveer 100 kilometer als een kwart tank leeg. En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
Gelukkig zat ik in die tijd in Luxemburg, dus kon ik wél lekker goedkoop tanken.
een van de redenen waarom ik diesel rijdt dusquote:En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
Coolquote:Op zondag 21 november 2010 20:07 schreef Bargehassus het volgende:
Ach, in Nederland is bijna om de 5 meter wel een pomp gelukkig. En ik haal bijna 600 km op een tank, valt me niks tegen.
M-pakket?quote:Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens mij had je dat al eens gevraagd.Maakt niet uit, er lopen hier nogal wat mensen rond. Een E90 330i, LeMans-blauw.
Ohja was ik vergetenquote:Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens mij had je dat al eens gevraagd.Maakt niet uit, er lopen hier nogal wat mensen rond. Een E90 330i, LeMans-blauw.
Dat klinkt goed!quote:Op zondag 21 november 2010 20:21 schreef Bargehassus het volgende:
Inderdaad met M-pakket. Het volgende zit er zo'n beetje op aan extra's, met excuses voor het af en toe wollige taalgebruik. Uit het instructieboekje.
* Neerklapbare achterbank (ja, volgens mij echt een optie)
* Bekerhouders (ja, ook echt waar een optie)
* Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
* Elektrisch bedienbare, verwarmbare en verwarmde buitenspiegels "met stoeprandautomatiek"
* Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
* Elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met memory
* Elektrisch bedienbaar zonneschermrouleau (spelling cf instructieboekje) voor de achterruit
* Automatisch dimmende binnenspiegel
* Instapverlichting
* Automatische rijlichtbesturing (licht gaat automatisch aan en uit wanneer de auto dat goeddunkt)
* Comfortvergrendeling
* Regen- en lichtsensor
* Bi-xenon met bochtverlichting
* PDC voor en achter
* Spraakgestuurde navigatie met TV-functie
* Bluetooth
* Adaptieve cruisecontrol
* Adaptive Front Steering
* Bandenspanningscontrolesysteem (maar ik meen dat dat standaard is bij RFT's)
BMW's zijn lekkerquote:Op zondag 21 november 2010 20:28 schreef Bargehassus het volgende:
Het is inderdaad een handbak. Voor mij een voordeel. Leer heb ik niet, maar stof-alcantara. Kleur interieurlijsten is volgens mij gewoon het standaard aluminiumkleurige.
't Is echt een lekkere auto.
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.quote:Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
EDIT: Mijn huisgenote heeft voorgesteld om volgend weekend naar Duitsland te gaan om te racen tussen haar Golf V GTI en mijn BMW 535d
Ze is blijkbaar trots op haar snelle hatchback
Zal niet gebeuren (hoop ik)quote:Op zondag 21 november 2010 20:36 schreef Sygnus het volgende:
[..]
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.
Niemand?quote:Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef Grielen het volgende:
Mijn accu is 16 jaar oud.(btw:) Deed het vorige winter perfect, maar nu duurt het starten soms een tel langer dan normaal.
Is dit reden voor zorgen? Aangezien ik best wel afhankelijk ben van m'n wagentje?
Sorry, ik heb er geen verstand van. Maar als ie het al 16 jaar goed doet, tja, waarom dan vervangenquote:
40 km als ik moet werken (6.30 vertrekken), en 100 km als ik naar school moet. OV is geen optie.quote:
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)quote:Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen.
Daar staat dan wel tegenover dat ik per maand nog geen ¤600 netto kwijt bent voor de lease.
Ik dacht van wel jaquote:Op zondag 21 november 2010 22:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)
Niet verplicht, je verzekering zal alleen niet vergoeden als je zonder winterbanden in winterse omstandigheden een ongeluk krijgt.quote:
Kan zijn dat dat het eerste teken van overlijden is. Kan ook zijn dat het komt omdat het nu kouder is, en dat hij daarom minder snel start. Bij twijfel: vervangenquote:
Nogal...quote:Op zondag 21 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.
Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder.
Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...
Al met al een apart weekend...
Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden.quote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe komquote:Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt
Zo hoort het ook eigenlijk vind ikquote:Op zondag 21 november 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor
Goed bezigquote:Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder
Kleber's gekocht..
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)quote:Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig. Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn
.
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierquote:Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Marco001 het volgende:
[..]
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebbenquote:Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hierBeetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben
Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'nquote:
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.
En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
Laat de sneeuw maar komen! Ik ben dr klaar voorquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren
Ik doe het met mijn diesel ook veel, zeker binnen de bebouwde kom. Het zal niet echt slecht zijn voor je auto ofzo, zolang je af en toe ook wat meer toeren maaktquote:Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staanIk vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden
Ach, het lukte
Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet.
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpof het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
En daarvan ontgaat me de logicaquote:Op dinsdag 23 november 2010 00:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En daarvan ontgaat me de logica
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorpof het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden danquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
Zo heb ik het nog niet bekeken. Nou is nu nog de vraag waar zit de grens, maar dat zal wel per auto & omstandigheden drastisch verschillen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
Nee die zat er niet inquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.
Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch?
Oh haha dan zal het een gok blijvenquote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Nee die zat er niet indus ik zou het niet weten.
Krabben? Gelukkig hoefde ik dat niet vanmorgen. Ik was alleen maar heel brakquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Voor een hele ingewikkelde verklaring: *klik*quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.
Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch?
[..]
Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden dan
Ik heb al een dag eerder sneeuw hier in Polen! Het is hier trouwens ook ontzettende pokkeweer, dat was het iig gisteren niet in Nederland.quote:Op dinsdag 23 november 2010 01:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is die sneeuw al bijna zeker dan? Donderdag toch? Wordt nog wat, auto heeft dan net een grote beurt gehad maar aan winterbanden begin ik niet. Wordt mij iets te duur dan. Ben benieuwd of ik de beurt nog ga merken op het verbruik
Half7 al?quote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Euro master is duur hoor..; Zou ik 500 euro kwijt zijn, ben nu maar 300 euro kwijt..quote:Op maandag 22 november 2010 21:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Godver, gaat weer lekker vanavond. Eindelijk de polo weer op zn pootjes.. linker band voor zacht/lek, niet meer op te pompen?
Nouja, reserve band gepakt.. ook zacht en wil niet meer vol...
Geen testrit vanavond
Morgen langs de euromaster ermee, gelijk informeren wat 4x 175 50 R13 bandjes om mn lm velgen leggen kost.
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoorquote:Op maandag 22 november 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebben
Ik ben net wakker, muhahahaquote:Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?quote:Op dinsdag 23 november 2010 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit weekend eens gereden in een Citroën C1, vond het nog verrassend lekker rijden voor zo'n klein wagentje, alleen wel wat probleempjes met drempels gehad omdat het ding nogal zwaar beladen was
Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitterquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ikquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitter![]()
Alleen had ie dat nooit gehaald met die belading
Maar hij kwam nog verrassend goed van zijn plek vond ik. Wel erg gevoelig op de snelweg, reageerde op veel kleinere stuurbewegingen dan ik gewoon ben.
Jaaaquote:
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijkquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ik
chille dagen danquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Purdey het volgende:
[..]
JaaaMaar was om 14:00 klaar
![]()
Als er daarna niet ineens een stormvloed aan koffie drinkende mensen was gekomen, nu mocht ik pas om half 3 weg. Overwerken![]()
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:09 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
chille dagen dan
ik doe 5:30 opstaan en +- 18:00 uur thuis
oowquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
[..]
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5Ben ik rond half zes thuis. Vermoeiend hoor, dat wel
157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaanquote:Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.?
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:21 schreef Zetslet het volgende:
[..]
157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaan
quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden wordenquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Vanmiddag bij de euromaster geweest. 500+ euro dus tja.. not gonna happen there..
Hij vond 175 50 R13 een apparte maat..
Overigens denk ik dat ik voor Dunlop SP Sport 2000 ga.
Bij de kwikfit kan ik deze voor 377 euro krijgen incl montage en balanceren.. ( en gratis remmen check![]()
)
Op autobandenmarkt kosten deze banden los 250 incl btw en verzenden..
Lokale garage vraagt 20 per wiel voor montage en balanceren dan...(vind dit best duur overigens..)
In mijn ogen lijkt Kwikfit mij zo gek nog niet..
Zeker niet omdat Dunlop's niet de goedkoopste zijn maar wel erg goed.. 30.000 km ongv.
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwartquote:Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijk
Vind ik de Aygo leuker om te zien, en dat is zo'n beetje dezelfde auto
Een C6 Citroen is ook best tofquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden![]()
Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede grip op droog en nat
- Weinig gevoeligheid voor aquaplaning
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig
[..]
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart
Ik zou ook wel een ds3 willen, rijden absurd goed, helemaal in sportversie...quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden![]()
Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede grip op droog en nat
- Weinig gevoeligheid voor aquaplaning
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig
[..]
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart
Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.quote:Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200!
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.quote:Op dinsdag 23 november 2010 17:34 schreef Mattor het volgende:
[..]
Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.
En daarbij zaten ze bij de prijs van de auto in.. En nog zo goed als nieuw, dus kan er misschien wel 2 winterbandenseizoenen mee doen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 11:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoorEvengoed, als ik dus nieuwe banden moest uitzoeken werden het geen vredesteins
[..]
Ik ben net wakker, muhahaha
Mjah, 13" is een rare maat aan het worden, maar met 14" moet je bang zijn dat de wielomtrek te groot wordt, als in, dat de kilometerteller te weinig gaat aangeven. Of je moet een redelijk platte band nemen, wat het weer een rare maat maaktquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Over die winterbanden, 330 is nog best veel vind ik, voor zo'n (redelijk standaard) maat..
Kan je ook 14"van kopen met velgen.. Moet wel lukken voor die prijs dacht ik...
boutjes losdraaien voor gevorderdenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een karwei zeg, de cylinderkoppen van een dwarsgeplaatste V6 halen.
Ja je blijft losdraaienquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
boutjes losdraaien voor gevorderden
Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussenquote:Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:
[..]
boutjes losdraaien voor gevorderden
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten..quote:Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussen
Dat zou typisch iets voor mij zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 20:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten..
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgavequote:Op dinsdag 23 november 2010 21:52 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dus
Ik heb het zelf ook niet geprobeerdquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgave
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maarquote:Op dinsdag 23 november 2010 21:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat zou typisch iets voor mij zijn
Kan het verschil tussen de teller en de échte km-stand zijnquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:17 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook niet geprobeerd
Ik dacht dat het een echte test van autoweek was, maar het is een myreview: http://www.autoweek.nl/autoreview/17590/Mitsubishi-Lancer-13-GLXi
En op het mitsubishiforum ook een paar die het melden, maar dan is het inderdaad niet zo 'officieel' als ik dacht.
Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid benquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maar
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oudquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb vooralsnog zwart/gele schroevendraaiers
Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehadquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oud.
Die vallen ook op vrouwen dan zeker?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid ben
Ik ben vanaf mn 16e al bezig om mn eigen gereedschap bij mekaar te sparen. Toen ging het per schroevendraaier, die dingen kostten doen 15 gulden per stuk geloof ik... Inmiddels heel wat zelf erbij gekocht & gekregen van mn ouders, begint een behoorlijke verzameling te wordenquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehad
Vraag telkens met kerst en verjaardag nu maar gereedschap. Heb ik nog wat aan
Mijn vader heeft wel een hoop oud spul nog. Maarja het werkt prima dus waarom vervangen?
Nou, het viel pas op dat ze vrouw waren toen het me verteld werdquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:42 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Die vallen ook op vrouwen dan zeker?
Na, die zijn anders best stijlvol hoorquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maar
Die hamer al eens opgehangen dan?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Na, die zijn anders best stijlvol hoorEn heel erg design, en net zo goed als de lelijke zwart.
Je hebt niks aan stijlvol als het smerig wordquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Na, die zijn anders best stijlvol hoorEn heel erg design, en net zo goed als de lelijke zwart.
niet flauw bedoelt hoor, maar gebruik je ze ook wel eens?quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Na, die zijn anders best stijlvol hoorEn heel erg design, en net zo goed als de lelijke zwart.
Zie mn vraag hier boven...quote:Op dinsdag 23 november 2010 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je hebt niks aan stijlvol als het smerig word
Ik maak mn gereedschap na elke keer goed schoon. Heb al een hoop vieze klusjes moeten doen... Maar wat wil je ook met een oude dieselquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Moet eerlijk zeggen... Mijn gereedschap is ook nog niet heel smerig geworden. Nog geen vieze klusjes hoeven doen.
Moet je zeker doen! Scheelt een hele hoop ellende als je dat bijhoudt... Mijn idee: alle roest verwijderen, daarna behandelen met fertan, daarna opnieuw tectyl spuitenquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:57 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn handen zijn altijd smeriger als mijn gereedschap... heb nou ook nog niet echt klusjes gehad waarbij ik veel met olie en vette troep te doen had.. enkel die oude schokdempers..
Denk dat ik binnenkort maar eens flink in de weer ga met anti roest op de plekken waar tectyl aan het falen is
Jup, was ook precies mijn planquote:Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef L0we het volgende:
[..]
Moet je zeker doen! Scheelt een hele hoop ellende als je dat bijhoudt... Mijn idee: alle roest verwijderen, daarna behandelen met fertan, daarna opnieuw tectyl spuiten
Ik heb ook iets vanuit een spuitbus, maar weet niet precies welk merk dat is... Gewoon bij de locale autoonderdelenshop gehaald. Ik heb ook wel colad undercoating, dat is ook nog geluidsdempend, maar dat moet je met een compressor + speciaal pistool aanbrengen.quote:Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Jup, was ook precies mijn plan
Heb nu oude Valma? tectyl in een spuitbus, maar weet niet of ik daar super tevreden mee ben..
Jij misschien een super tip? liefst iets wat snel stopt met plakkenhoeft niet perse een spuitbus te zijn
Ah okay, zal wel eens gaan kijken, heb wel eens iets over RX5 ofzo gehoord.. ff googlenquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik heb ook iets vanuit een spuitbus, maar weet niet precies welk merk dat is... Gewoon bij de locale autoonderdelenshop gehaald. Ik heb ook wel colad undercoating, dat is ook nog geluidsdempend, maar dat moet je met een compressor + speciaal pistool aanbrengen.
RX5 is meer een middel als fertan, en niet echt te vergelijken met tectyl. Volgens mij is tectyl altijd rotspul, en blijft een eeuwigheid plakkerigquote:Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Ah okay, zal wel eens gaan kijken, heb wel eens iets over RX5 ofzo gehoord.. ff googlen
Jep, reken er maar opquote:Op woensdag 24 november 2010 10:56 schreef Piles het volgende:
Ik moet ook gaan klussen aan m'n autoCentrale deurvergrendeling rechtsvoor gaat er lastig. Zal wel gesmeerd moeten worden ofzo. Maar dat zal wel inhouden dat het hele paneel open mag zeker?
Nou volgens mij zijn we een beetje stil omdat we niet mee kunnen praten aan al dat autogeknutselquote:Op woensdag 24 november 2010 11:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Volgens mij hebben we de dames weggejaagd
Even een lokkertje posten dan!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Volgens mij hebben we de dames weggejaagd
hiervan weet ik nog niet eens van alles waar het voor dient. Waar zijn die pinnendingetjes links voor?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Even een lokkertje posten dan!
[ afbeelding ]
ahw...quote:Op woensdag 24 november 2010 11:40 schreef monsterd. het volgende:
Dit soort gereedschap kan ik ten minste aan:
[ [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ZDI8ry50ofzWFM:http://speelgoedcadeau.nl/img/146/5.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Dat zijn kleine schroevendraaiersquote:[..]
hiervan weet ik nog niet eens van alles waar het voor dient. Waar zijn die pinnendingetjes links voor?
Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zou wel heel graag wat meer van autotechniek leren, zodat ik zelf ook wat meer kan doen dan ruitenwissers/vloeistoffen/verlichting, maar ik weet niet waar ik dat kan leren. Bestaan er cursussen voor of zo? Een complete opleiding is net wat te veel van het goede en ik ken ook niemand in de buurt met verstand van auto's
ja, dan jaag je de dames weer weg...quote:Op woensdag 24 november 2010 11:44 schreef Bartholomeus het volgende:
We kunnen nu natuurlijk lompe opmerkingen gaan maken in de geest van: die zijn voor als het grote gereedschap niet in het gaatje past, maarja... Da's ook weer een risico
Veel kun je ook met zogenaamd dom boerenverstand hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zou wel heel graag wat meer van autotechniek leren, zodat ik zelf ook wat meer kan doen dan ruitenwissers/vloeistoffen/verlichting, maar ik weet niet waar ik dat kan leren. Bestaan er cursussen voor of zo? Een complete opleiding is net wat te veel van het goede en ik ken ook niemand in de buurt met verstand van auto's
Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggen* L0we kijkt naar de organisatoren
Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maarquote:Op woensdag 24 november 2010 11:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Veel kun je ook met zogenaamd dom boerenverstand hoorIk heb zelf 0,0 opleiding in autotechniek gehad, en toch bouw ik zelf radio's en bluetooth carkits in, bijvoorbeeld. Zelfs als daar het halve dashboard voor los moet
Ruitenwissers kunnen er maar op 1 manier op en af, vloeistoffen is een kwestie van weten welk symbooltje wat betekent (al spreekt dat voor zichzelf vind ik), en lampjes kunnen er over het algemeen ook maar op 1 manier in. Hier in de achterhoek hebben we een mooi gezegde: 'vaak bu'j te bange'
Ahaa, nou dat had ik altijd al eens willen weten!quote:Op woensdag 24 november 2010 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
ahw...
[..]
Dat zijn kleine schroevendraaiers
Purdey en ik zullen eens de koppen bij elkaar steken en dan kijken of daar ruimte voor is, in ons al druk bedachte programma (not). We zijn al wel begonnen met brainstormen maar heel concreet hebben we eigenlijk nog niet veel op papier. Ik zal haar zo eens mailen, dan kunnen we even verder kijken.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggen* L0we kijkt naar de organisatoren
Dat leek me al logischquote:Op woensdag 24 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de meet nog: Locatie wordt waarschijnlijk omgeving Utrecht. Hoop dat dat voor iedereen prima is
Ik ga altijd naar dezelfde garage met mijn auto. En als ik dan weer eens zelf lig te pielen en ik kom er niet uit, dan grijp ik de telefoon en vraag ik om tips en truuks. En dat wordt allemaal rustig uitgelegd. Ook kun je op internet een hoop vinden op auto(type)gerelateerde fora. Kortom: voorbereiding is alles, rustig kijken voor je zomaar iets openschroeft ook, en sommige dingen moet je gewoon met wat harde liefde behandelen. Mijn middenconsole zit bijvoorbeeld vast met 5 schroeven, 2 aan elke kant en 1 onder het uitneembare deel van de asbak. En als je die los hebt, geeft het ding nog geen millimeter mee. Oplossing: een stevige rukquote:Op woensdag 24 november 2010 11:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb?Ik bedoelde echt wat meer verdieping zoals remblokken vervangen en zo, en uiteindelijk de distributieriem. Maar alle kennis is mooi meegenomen
[..]
Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maar
Ah, zo! Ik las je vorige berichtje verkeerd, ik dacht dat je juist de vloeistoffen en de verlichting wilde doenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb?Ik bedoelde echt wat meer verdieping zoals remblokken vervangen en zo, en uiteindelijk de distributieriem. Maar alle kennis is mooi meegenomen
Heb je een werkplaatshandboek van je auto? Die zijn op marktplaats vaak wel voor een fatsoenlijk bedrag te scoren, en zijn erg de moeite waard!quote:[..]
Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maar
Dat zijn goede tips, ik ga eens googlenquote:Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, zo! Ik las je vorige berichtje verkeerd, ik dacht dat je juist de vloeistoffen en de verlichting wilde doen. Je kan eens kijken of er een merkspecifieke club bij jou in de buurt zit, daar zitten vaak wel mensen die je op weg willen helpen met het een en het ander. Waarschijnlijk hebben die ook wel ruimte om te sleutelen, heb je 2 vliegen in 1 klap.
[..]
Heb je een werkplaatshandboek van je auto? Die zijn op marktplaats vaak wel voor een fatsoenlijk bedrag te scoren, en zijn erg de moeite waard!
Waar wil je mee beginnen?quote:Op woensdag 24 november 2010 11:57 schreef 08gnoT. het volgende:
Misschien moet ik gewoon de boel eens losmaken en rustig kijken waar alle kabeltjes voor zijn en waar ze heenlopen![]()
quote:Oh en ik vind Utrecht ook prima voor de meet
Lijkt me dat er in een uurtje een hele hoop uit te leggen valt over de basis van olie verversen, ruitenwissers, vloeistoffen enz. Misschien goed om even te pijlen wat de interesse daarvoor isquote:Op woensdag 24 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:
Purdey en ik zullen eens de koppen bij elkaar steken en dan kijken of daar ruimte voor is, in ons al druk bedachte programma (not). We zijn al wel begonnen met brainstormen maar heel concreet hebben we eigenlijk nog niet veel op papier. Ik zal haar zo eens mailen, dan kunnen we even verder kijken.
In of om utrecht vind ik prima!quote:Wat betreft de meet nog: Locatie wordt waarschijnlijk omgeving Utrecht. Hoop dat dat voor iedereen prima is
Geen concrete dingen, want alles werkt goed nuquote:
Renault heeft dialogys, een zelfde programma.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Voor VAG auto's is er zo'n ideale site, met onderdeel nrtjes en prijs en een tekening van hoe het in elkaar zit![]()
Misschien dat dat soort site's ook wel bestaan voor andere merken?
krijg je zulke tekeningen:
[ afbeelding ]
ah, okequote:Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Geen concrete dingen, want alles werkt goed nuAlleen andere speakers, zou ik zo kunnen bedenken, maar dat is nog niet echt iets autotechnisch. Maar stel dat er bij de APK iets tevoorschijn komt..
Ja gewoon kijken om de boel de bestuderen zeg maarquote:Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef L0we het volgende:
[..]
ah, oke. Omdat je zo over die kabeltjes begon
. Maar speakers zijn goed te doen, das waarschijnlijk het roostertje los, speakers eruit, andere erin, en roostertje weer vast
. Oh, en vergeet dan de draadjes niet
.
Dan is een garagehandboek of informatie van een type/merk gerelateerd forum een uitkomst. Er zullen vast mensen zijn met hetzelfde probleem. En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durvenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja gewoon kijken om de boel de bestuderen zeg maar![]()
En dat dacht ik ook met de speakers, maar ik kreeg ze niet los, m'n vader ook niet en bij de garage kregen ze het ook niet makkelijk voor elkaar, blijkbaar zit de boel goed vastNormaal zou ik het ook wel prima vinden, maar ze zijn opgeblazen geweest en ze dreunen dus heel erg als hij wat harder staat.
Dan zou ik niet met kabeltjes beginnen als ik jou wasquote:Op woensdag 24 november 2010 12:08 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja gewoon kijken om de boel de bestuderen zeg maar![]()
De speakers zelf niet? Of de roosters?quote:En dat dacht ik ook met de speakers, maar ik kreeg ze niet los, m'n vader ook niet en bij de garage kregen ze het ook niet makkelijk voor elkaar, blijkbaar zit de boel goed vastNormaal zou ik het ook wel prima vinden, maar ze zijn opgeblazen geweest en ze dreunen dus heel erg als hij wat harder staat.
Soms is het durven inderdaad, maar vaak is het ook weten hoe het in mekaar steekt. Heb ook een aantal keer gehad dat ik dacht dat het onderdeel wat motivatie nodig had om los te komen, terwijl eronder gewoon een lipje bleek te zitten waar hij op vast zat.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven
Mitsubishi Lancer, model 1996-2001quote:Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan is een garagehandboek of informatie van een type/merk gerelateerd forum een uitkomst. Er zullen vast mensen zijn met hetzelfde probleem. En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven
Over wat voor auto hebben we het eigenlijk?
Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type.quote:Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou ik niet met kabeltjes beginnen als ik jou was. Het is leuk dat je dan weet hoe het in mekaar steekt, maar electische problemen kom ik bijna nooit tegen voor de apk. Dan kan je beter de motorkap eens opentrekken, en daar alle onderdelen proberen te benoemen, weten waar de verschillende leidingen voor dienen, de verschillende sensoren proberen te vinden, uitzoeken waar die voor dienen. Genoeg te leren!
[..]
De speakers zelf niet? Of de roosters?
http://link.marktplaats.nl/399185863 Beetje veel, 6.50 voor een waarschijnlijk gebrande cd, maar het is watquote:Op woensdag 24 november 2010 12:31 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mitsubishi Lancer, model 1996-2001
[..]
Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type.
Hier heb ik denk ik ook wel wat aanquote:Op woensdag 24 november 2010 12:41 schreef Piles het volgende:
Op nieuwsgroepen staat er ook 1 denk ik30MB, dus ben 'm ff online aan het zetten
Hij is wel in het Engels.
http://piles.nl/hosting/lancer_EN.zip
Nog een tip: Je kan je auto 2 maanden van tevoren al laten keuren. Ik maak altijd een afspraak voor een voorkeuring, waar mn garagist de auto langsloopt, de verschillende punten noteert, en mij het werk vervolgens laat doenquote:Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Geen concrete dingen, want alles werkt goed nuAlleen andere speakers, zou ik zo kunnen bedenken, maar dat is nog niet echt iets autotechnisch. Maar stel dat er bij de APK iets tevoorschijn komt..
Ligt eraan hoe dicht je bij de Duitse grens woont he? Je moet er ook 2 keer heen als je pech hebt, 1 keer voor het uitzoeken en bestellen, en nog een keer voor het monteren. Bovendien vraag ik me af of je dan uiteindelijk wat bespaard hebt hoor, al woon je vlak aan de grens. Je bent er immers ook een hoop tijd mee kwijt. Een beetje rondshoppen voor bandjes is nooit verkeerd, maar het loont zich denk ik niet om er ik weet niet hoeveel kilometers voor te rijdenquote:Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef winterstorm666 het volgende:
scheelt het trouwens veel om winterbanden in duitsland te halen dan in nederland?
Bedenk wel dat je 15km x 2 = 30km moet rijden daarvoor. En dan ga ik er vanuit dat de supermarkt direct over de grens zit. Op korte afstandjes verbruikt een auto meer dan dan hij gemiddeld zou doen, dus laten we eens 1 op 10 rekenen. Dat kost je dus 3 liter benzine, a 1,45? Dan moet het verschil per keer boodschappen dus al meer dan 4,35 zijn wil je quitte spelen. Om er werkelijk wat aan over te houden zou het dus al 6 volle euries moeten schelen, en dan nog rij je 30km om anderhalve eurie te verdienen. Als je een keer voor het halve jaar frisdrank inslaat zal dat dus lonen, als je iedere keer voor je normale karretje proviand op en neer gaat kan ik het me echt niet voorstellen. Overigens mag men in Duitsland veel meer kleurstoffen aan het vlees toevoegen dan in Nederland, dus het ziet er vooral beter uit. Al het goedkope vlees is dezelfde rotzooi. Heb zelf genoeg vlees in de rondte gereden om te weten waar dat koetje geloeid heeft, zeg maarquote:Op woensdag 24 november 2010 15:12 schreef winterstorm666 het volgende:
thankxs ik ga toch eens langs de bandenboer.
en ik ga er geen boodschappen topic van maken hoor, maar het scheelt voor heel veel boodschappen en vooral kwaliteit vh vlees.
frisdrank ook, alleen koffiepads zijn drie keer zo duur.
en aangezien ik niet erg financieel gezegend ben loont het toch de moeite.
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaaldquote:Op woensdag 24 november 2010 15:56 schreef winterstorm666 het volgende:
ik rij op lpg dus qua kosten valt het mee.
de planning is dan ook wel om 2 keer tot 3 keer per maand naar de duitse supermarkten te gaan.
en mijn vriendin woont vlakbij kleve dus ook een goed excuus haha!
is er geen strengere wetgeving en controle op vlees in duitsland?
Ha daar komt dat dus doorquote:Op woensdag 24 november 2010 16:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaald
De wetgeving in en controle op de vleessector in Duitsland is een stuk minder streng dan hier in Nederland. Wel eens van de Gammelfleischaffaire gehoord? En probeer hier in NL eens zonder witte jas zo'n bedrijf binnen te lopen, je wordt er zowat met een honkbalknuppel uitgeslagen. In Duitsland zijn ze er ook niet gek op, maar doen ze een stuk minder moeilijk. Ik heb wel eens in m'n doodnormale chauffeurskloffie en met een bak pleur in de hand tussen de halve varkens en koeien doorgelopen, en dat was niet bij een of ander klein duister bedrijfje maar bij een internationaal bekend concern
Sowieso is men in Duitsland met de kleur- geur- en smaakstoffen gemakkelijker dan in Nederland. Waarom denk je dat de Duitse Fanta zo veel geler en smaakvoller is dan de Nederlandse?
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte nietquote:Op donderdag 25 november 2010 10:55 schreef Piles het volgende:
Bijna op de 111.111km
Hopen dat ik er op let en een foto kan maken
En 123.456 gemist zeker?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet
Oh ja idd.. helemaal vergeten dat dat nog zelfs een betere optie wasquote:
Net fototje gemaakt van 123.123quote:Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet
Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigenquote:Op donderdag 25 november 2010 15:02 schreef Marco001 het volgende:
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing(en op taal had ik ook voldoende
)
Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diplomaquote:Op donderdag 25 november 2010 15:18 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigen
Dan is het dus geen kiene recruterquote:Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diploma
Die zijn er blijkbaar niet veel dan.quote:Op donderdag 25 november 2010 15:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan is het dus geen kiene recruter
Ben je er al geweest ondertussen?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe lang duurt een grote beurt? Zo'n werkplaats opent om 8 uur dus die hebben vast wel genoeg tijd gehad om er aan te werken.
Haha leuk!quote:Op donderdag 25 november 2010 12:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Net fototje gemaakt van 123.123
[ link | afbeelding ]
Wat studeer je, het klinkt namelijk een beetje als MERquote:Op donderdag 25 november 2010 15:02 schreef Marco001 het volgende:
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing(en op taal had ik ook voldoende
)
Daarom, Zelfs bij recruiting bedrijven is mij er nooit om gevraagd..quote:Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diploma
Close, BIquote:Op donderdag 25 november 2010 15:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben je er al geweest ondertussen?
[..]
Haha leuk!
[..]
Wat studeer je, het klinkt namelijk een beetje als MER
Als het maar niet eerder dan zaterdagmiddag isquote:Op donderdag 25 november 2010 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen?
Hier in Polen heeft het al gesneeuwd. Heb vanmorgen heerlijk alle sneeuw van mijn auto mogen krabben.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen?
Ik zie het echt totaal niet zitten, het stapvoets rijden over 60km/u wegen staat me nog helder voor de geestquote:
Ja lchen, vanavond op mijn zomerbandjes naar Leeuwarden en rond 22.00 terug, Morgen rond 12.30 naar leeuwarden, en zaterdag komen de winterbanden er pas onder, + achter amper nog profiel, dus dat word lekker handrem bochtjes maken vannacht.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen?
Ik denk ook wel dat meeste wegen hier goed losgereden worden. Hier zal waarschijnlijk de sneeuwval wat extremer zijn dan gewend. Waarschijnlijk erger dan afgelopen jaar in NLquote:Op donderdag 25 november 2010 16:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Als ie bij temperaturen rond het vriespunt gewoon vlot start, zal het verder niet zo'n probleem zijn. Ook zonder winterbanden zal het allemaal best gaan, zolang je maar niet door de sneeuw moet. Op de natte weg ed is het echt geen probleem
Lekker slim in deze tijd van het jaar wanneer het vaker nat is dan droog.....quote:
Net opgehaaldquote:Op donderdag 25 november 2010 15:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben je er al geweest ondertussen?
Vaake bu'j te bangequote:Op donderdag 25 november 2010 16:21 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat meeste wegen hier goed losgereden worden. Hier zal waarschijnlijk de sneeuwval wat extremer zijn dan gewend. Waarschijnlijk erger dan afgelopen jaar in NL
Laten staan als in overwinteren? Of laten staan als in 's nachts?quote:Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Kan ik m'n auto gewoon bloot aan straat laten staan van de winter? Zo'n hoes is toch alleen maar slecht door condens en nattigheid eronder, lijkt me? Maar nu komt er wel allelei strooizout tegenaan.
In de garage is maar plaats voor 1 auto, en parkeervakken zijn er niet
Kom je wat te kort meid?quote:Op donderdag 25 november 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
Ten eerst 08gn0t: Ik kan elke keer weer minimaal een halve minuut gefacineerd naar je UI kijkenNeem een andere
Vanmorgen lag er al wat natte sneeuw op mijn autoVan mij mag die hele witte meuk wegblijven
Zeker wel, ik had zin om een lompe opmerking te makenquote:
Dat is ook nog een excuus inderdaadquote:Op donderdag 25 november 2010 19:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Chauffeurshumor, past wel in dit topic
Mijne is aan het overlijden volgens mijquote:Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed
CCR is ook tof voor in de autoquote:Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed
quote:Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed
Ik heb die muziek afgelopen week voor m'n moeder gedownloadquote:Op donderdag 25 november 2010 19:27 schreef Sjoegerd het volgende:
CCR is ook tof voor in de auto. Ik luister het dan in de trein en op de fiets maar toch
Muziek van vroeger is veel toffer dan de meeste huidige meukquote:Op donderdag 25 november 2010 19:29 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ik heb die muziek afgelopen week voor m'n moeder gedownload
You sayin' you don't like my skills?quote:Op donderdag 25 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Dat is geen chauffeurshumor, dat is een slecht soort humor als excuus gebruiken. Überhaupt vrachtwagenchauffeurs, buik tegen het stuur en dan verlekkerd lachen naar al het vrouwelijk volk wat er voorbij rijdt
Alleen voor 's nachts, of ja altijd als er niet in gereden wordt. Zal van de winter als het glad is, ook wel eens een hele week zijn.quote:Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Laten staan als in overwinteren? Of laten staan als in 's nachts?
Als het ding moet overwinteren zou ik een stalling proberen te fixen, als het alleen voor 's nachts is maakt het niks uit. Tijdens het rijden komt er ook zout, zand en god mag weten wat tegenaan. Kenniehebbeh
Zoiets moet je sowieso niet gaan doen met je eigen autoquote:Op donderdag 25 november 2010 19:34 schreef Purdey het volgende:
Zit net te zoeken naar koerierswerk. Zie ik dat je bij Selektvracht je eigen auto moet gebruiken, een tegemoetkoming krijgt in de benzine/onderhoud, en dan 0,60 per bezorgd pakket krijgt![]()
Je krijgt een tegemoetkoming, dus je krijgt niet eens al je onkosten vergoed, en dan krijg je een kutbedrag van 0,60 voor een pakket. Als je 20 doet, verdien je 12 euro. En meer dan 20 pakketten kunnen niet eens in mijn micra, áls het er al inpast
Ik zou hem eens in de 2 a 3 weken gewoon eens afspuiten, ook in de wielkasten en dergelijke. Dan overleeft hij het wel hoorquote:Op donderdag 25 november 2010 20:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Alleen voor 's nachts, of ja altijd als er niet in gereden wordt. Zal van de winter als het glad is, ook wel eens een hele week zijn.
Dan laat ik hem fijn op z'n huidige plekje staan van de winter
Hoeveel zit je nog op de weg? (in de vrachtwagen danquote:Op donderdag 25 november 2010 19:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik ben overigens wel maar parttimert hoor, heb het 6 jaar geleden anderhalf jaar fulltime gedaan en toen ging ik weer studerenNiet dat jullie nou denken dat ik een stereotype shag rokende naar koffie en diesel stinkende ongewassen ongeschoren truckert ben
Op zaterdag, af en toe in verloren momenten zoals tussen kerst en oud&nieuw. Twee jaar geleden in die periode ff op en neer geweest naar Guadalajara bijvoorbeeld, zie de tweede fotoquote:Op donderdag 25 november 2010 20:07 schreef L0we het volgende:
[..]
Hoeveel zit je nog op de weg? (in de vrachtwagen dan).
Deze Guadalajara lijkt me niet echt toch?quote:Op donderdag 25 november 2010 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Op zaterdag, af en toe in verloren momenten zoals tussen kerst en oud&nieuw. Twee jaar geleden in die periode ff op en neer geweest naar Guadalajara bijvoorbeeld, zie de tweede foto
Dat is de moeite nog niet eens waard.. Raar dat je met je eigen auto het moet doen..quote:Op donderdag 25 november 2010 19:34 schreef Purdey het volgende:
Zit net te zoeken naar koerierswerk. Zie ik dat je bij Selektvracht je eigen auto moet gebruiken, een tegemoetkoming krijgt in de benzine/onderhoud, en dan 0,60 per bezorgd pakket krijgt![]()
Je krijgt een tegemoetkoming, dus je krijgt niet eens al je onkosten vergoed, en dan krijg je een kutbedrag van 0,60 voor een pakket. Als je 20 doet, verdien je 12 euro. En meer dan 20 pakketten kunnen niet eens in mijn micra, áls het er al inpast
quote:Op donderdag 25 november 2010 19:46 schreef gateway het volgende:
hmmzz, van de 123456 heb ik ook een foto, eens van de telefoon halen
Ja samson en gert vooroordelen jaquote:
Vrij gebruikelijk hoor, in dat wereldjequote:Op donderdag 25 november 2010 20:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat is de moeite nog niet eens waard.. Raar dat je met je eigen auto het moet doen..
Muhaha, hoe vet zou dat zijnquote:Op donderdag 25 november 2010 20:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Deze Guadalajara lijkt me niet echt toch?
Dat wel ja, maar rijden vanaf hier naar Mexico wordt een beetje lastig!quote:Op donderdag 25 november 2010 22:07 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Muhaha, hoe vet zou dat zijnNee, deze
Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgendequote:Op donderdag 25 november 2010 22:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat wel ja, maar rijden vanaf hier naar Mexico wordt een beetje lastig!.
Maar naar Spanje is ook een leuk tripje zeg! Het lijkt me op de een of andere manier heel relaxed om in zo'n combinatie te rijden. Je gaat maar 90, je hangt het grootste gedeelte van de tijd aan de rechterkant, je hebt lekker een muziekje opstaan.
Maargoed, aan de andere kant denk ik dat ik er een mooier beeld heb dan dat het daadwerkelijk is
Ja, dat zijn dan wel de scherpe randjes die het minder leuk maken... Het lijkt me inderdaad een mooi vak (al zou ik het niet willen beoefenenquote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgendeDan is er aan de ene kant nog de opdrachtgever die van alles van je gedaan wil hebben, aan de andere kant de klant die wil hebben dat je het liefst gisteren nog al aankomt met je vraggie zut, halverwege nog je baas die 't een of 't ander wil of moet of kan of alle 3, dan nog de controlerende instanties die in de meest onmogelijke bochten gaan liggen om je de zoveelste onzinbekeuring aan te smeren, en dan heb je ook nog de berovingen en overvallen die onderweg plaatsvinden. En daarbij komt nog dat de regelgeving al strikter, strenger en beperkender wordt, waardoor een beetje chauffeur onderhand het zout in de pap niet meer kan verdienen en de lol en de romantiek van het werk er hard af gaan. Er is zeg maar een reden dat ik weer ging studeren
Zonde, want het is een prachtig vak, het wordt alleen aan alle kanten kapot gemaakt. Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |