abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88973255
Aanschouw hier; het 25e autorij topic.

Discussieer hier over:
- Autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Klussen aan auto's
- Poetsen van je heilige koe
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de aankomende meet, ergens in februari waarschijnlijk ;)
Deelnemers (nog onder voorbehoud):
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfszijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)

Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_88973272

Kon wel eens glad gaan worden volgende week.
pi_88973371
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 12:10 schreef monsterd. het volgende:

[..]

En hoe oud zijn je buurkinderen dan ? :P Ik liep hier gisteren door de stad heen en er waren ook overal zwarte pieten, maar ik ben ze geloof ik echt 6/7x tegengekomen ;(
Ze zijn inmiddels tussen de 12 en 17, maar een jaar of 10 geleden waren ze nog heerlijk naïef :P

quote:
Trouwens even ter informatie, de vriend van mijn moeder haalt zijn auto wel eens door de vrachtwagenwasstraat. B-)
Ik ook, sterker nog, ik zeg tegen die jongens: jullie wassen mijn auto ff, of anders! Maarja, ik ben dan ook chef wasploeg bij een transportbedrijf op vrijdag en zaterdag :P
Wel handig trouwens, dat hete water. Shampoo uit de spuit eroverheen blazen, ff afborstelen, met heet water afspuiten en klaarrrrrrrrr :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_88973403
Wat is er mis met een volautomatische wasstraat? 8-)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_88973418
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Geen oog voor detail (8>
pi_88973449
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Geen oog voor detail (8>
Och, zolang het maar een beetje glimt. Met die oude bak van mij zijn die details overbodig, sowieso in deze bekraste toestand op de bumpers. _O-
pi_88973715
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 13:56 schreef junkiexp het volgende:
En ik heb geen winterbanden, niet echt handig voor een bak van 1300 kg :{
Waarom niet? :?
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 13:59 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Kon wel eens glad gaan worden volgende week.
Ga ik mooi op tijd het land uit, naar de zomer ^O^
pi_88973816
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Die borstels laten vaak van die lelijke ronde krassen op je lak achter.
pi_88973831
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom niet? :?
Ik vind het wel zo veilig.
Normaal had ik ook winterbanden gekocht, maar ik krijg een andere auto waar ook winterbanden bij zitten, en deze had er volgens mij planning al moeten zijn.
Maar dat is dus niet zo.

quote:
Ga ik mooi op tijd het land uit, naar de zomer ^O^
Vakantie ?
Waar ga je heen ?
pi_88973841
Winter komt er aan, tijd om de Land Rover te kopen :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88973848
Ik heb van de week de winterbandjes eronder geklust, dus laat maar komen die sneeuw :P

Alleen jammer dat er dan altijd een hoop van die angsthazen zijn die niet meer durven te rijden en geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Wel maar 40 durven rijden, maar ondertussen gewoon bumperkleven as usual :|W
pi_88973915
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 14:15 schreef junkiexp het volgende:
Ik vind het wel zo veilig.
Normaal had ik ook winterbanden gekocht, maar ik krijg een andere auto waar ook winterbanden bij zitten, en deze had er volgens mij planning al moeten zijn.
Maar dat is dus niet zo.
Oh, ik las je post andersom :')
Geen winterbanden, want ik vind het niet handig :P
quote:
Vakantie ?
Waar ga je heen ?
Jup, Midden-Amerika :9
pi_88973939
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Oh, ik las je post andersom :')
Geen winterbanden, want ik vind het niet handig :P

[..]

Jup, Midden-Amerika :9
Aha, that makes sense.

Lekker hoor, ga je alleen ?
Voor hoelang ?
pi_88974056
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 14:19 schreef junkiexp het volgende:
Lekker hoor, ga je alleen ?
Voor hoelang ?
Nope, met ouders :P 3 weken, dus net voor Kerst weer terug :)
pi_88974679
Heb vanmiddag net over de grens bij de dealer nagevraagd wat winterbanden voor mijn wagen zouden kosten, alleen de band al is ¤325,- (per stuk), en dan moet ik er nog 4 velgen bij hebben die ruim ¤2100 kosten.

Totale kostenplaatje: ¤3.400,-.

Niet om het één of ander, maar daarvoor dat ik er slechts enkele dagen in het jaar echt voordeel van heb (alleen bij ijs en sneeuw hebben winterbanden voordelen, bij natte weg ligt het aan de profieldiepte van je banden en bij een droge weg ben je sowieso met zomerbanden beter) houd ik dat geld liever in mijn zak.
pi_88974749
21 inch dan zeker oid ?
pi_88974850
Pruuus: de dealer is ook wel het állerduurste adres voor zoiets, dat snap je zelf ook wel he? Bovendien, die halen de banden ook gewoon bij een bandenboer op en tellen daar vervolgens de garagemarge overheen. Ga zelf eens bij die bandenboer op bezoek, scheelt een stuk :)
pi_88975347
@junkiexp, nope, ik heb er nu 285/45/19R (19-inch) band onderliggen, en ik wil precies dezelfde weer hebben, want 18-inch dat staat voor geen meter. Dat is de reden waarom de velgen zo aan de prijs zijn.

@Bartholomeus, daar zul je ongetwijfeld gelijk hebben, maar een snelle blik op de site van Euromaster wil me doen geloven dat ik dan minimaal ¤386 per band moet neerleggen.

Edit: leuk, voor dezelfde band wil Profiletyrecenter ¤290 hebben.

Maar goed, het gaat mij niet zozeer om het bedrag wat ik ervoor moet neerleggen, maar eerder om het beperkte nut wat je ervan hebt. Ik ga niet op wintersport, blijf gewoon hier op de laagvlakte, en het voordeel van winterbanden bestaat alleen bij echt ijs en sneeuw. En dan nog kan je met zomerbanden, mits je geen volslagen debiel bent, ook nog wel vooruit komen.

Dan ga je de kosten tegen de baten opwegen, en dat dan is de afweging voor mij eerder tegen winterbanden. Alleen zou ik dan eventueel twijfelachtig last kunnen gaan krijgen in Duitsland, omdat men daar de winterbanden deze week nog wettelijk verplicht wil stellen.
pi_88976150
Dergelijke concerns lijken goedkoop want inkopen met de massa enzo, maar ga eens kijken bij een zelfstandige bandenboer. Overigens is mijn ervaring dat je winterbanden met een wat hogere wang wil dan je zomerbanden, weet nieteens goed waarom eigenlijk :)

Voor mijn golfje (en uiteraard ligt daar een veel gangbaardere maat onder) kost een winterbandje inclusief opleggen en balanceren ongeveer 80 euries, maal 4 dus. Dus ik rijd op winterbanden :P Mijn ervaring is trouwens wel dat ook bij koude temperaturen de remweg baat heeft bij winterbanden, ookal is de weg verder droog.

Maarehm, jij reed toch een lease sloep? Kan je die winterbanden niet van de leasetoko krijgen dan?
pi_88977022
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:23 schreef Bartholomeus het volgende:Maarehm, jij reed toch een lease sloep? Kan je die winterbanden niet van de leasetoko krijgen dan?
Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen.

Daar staat dan wel tegenover dat ik per maand nog geen ¤600 netto kwijt bent voor de lease.
  zondag 21 november 2010 @ 15:56:47 #21
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88977324
Ik ben er ook weer bij! w/
Zonder winterbandjes welliswaar ;)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88977387
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Purdey het volgende:
Voor sinterklaas van je ouwe vragen :Y
pi_88977389
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:56 schreef Purdey het volgende:
Ik haal ze morgen maar even uit de kruipruimte denk ik :P
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_88977506
kga wel winterbanden halen als ik op wintersport ga of duitsland in moet.
Anders besteed ik mn geld wel beter :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  zondag 21 november 2010 @ 16:03:11 #25
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88977555
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Voor sinterklaas van je ouwe vragen :Y
Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets anders :)
pi_88977695
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hmm, ik ben niet afhankelijk van m'n auto. Het is in Nederland ook niet verplicht, en ik vind het dus 'onzin' om voor die paar kilometer die ik rij winterbanden aan te gaan schaffen. Ik besteed dus mijn al niet al te ruime hoeveelheid geld liever aan iets anders :)
Niet zelf betalen, van je ouwe vragen! Die wil toch zeker niet hebben dat zijn teergeliefde dochter onnoodzakelijk minder veilig door het verkeer beweegt? :P Aftikken zal-ie :P
  zondag 21 november 2010 @ 16:15:40 #27
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88977996
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Niet zelf betalen, van je ouwe vragen! Die wil toch zeker niet hebben dat zijn teergeliefde dochter onnoodzakelijk minder veilig door het verkeer beweegt? :P Aftikken zal-ie :P
Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/games ;) Hij heeft zelf ook nooit winterbanden. Er zijn heel veel mensen die nooit winterbanden nemen. Ik persoonlijk vind dat winterbanden zelfs een soort mode item zijn, netals de Fuelsave benzine. Als het glad is, glijd je met winterbanden ook wel neem ik aan.

En waarschijnlijk krijg ik er nu een aantal over me heen :')
pi_88978193
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, jij denkt dat ik een verwend poppetje ben wat alles van d'r papa krijgt? Dat klopt. Maar ik heb liever dat ie aftikt voor nieuwe schoenen/kleding/games ;) Hij heeft zelf ook nooit winterbanden. Er zijn heel veel mensen die nooit winterbanden nemen. Ik persoonlijk vind dat winterbanden zelfs een soort mode item zijn, netals de Fuelsave benzine. Als het glad is, glijd je met winterbanden ook wel neem ik aan.
Winterbanden hebben wel degelijk zin, zoek maar eens op youtube naar filmpjes met remtesten enzo. Die premium benzines zijn inderdaad onzin :)
Edit: tadaaa: (wel beetje jammer van het corny muziekje)

quote:
Moet ik 'm inkoppen of... ;)
pi_88978293
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:21 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Winterbanden hebben wel degelijk zin, zoek maar eens op youtube naar filmpjes met remtesten enzo. Die premium benzines zijn inderdaad onzin :)

[..]

Ga maar liggen :9
pi_88978703
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

dat onder andere ook ja, heb t nu ook wel een beetje gehad met dat eindeloze gediscuseer over winterbanden of niet..

ander onderwerp :D
pi_88978743
Nog eentje dan, voor diegene die wou beweren dat het in de nattigheid niet uitmaakt:

Zo, en nou hou ik echt op :P
pi_88979752
quote:
quote:
2s.gif Op zondag 21 november 2010 16:24 schreef junkiexp het volgende:
Ga maar liggen :9
Verknipte figuren hier :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_88979811
quote:

Edit: tadaaa: (wel beetje jammer van het corny muziekje)
Juist, en hoe vaak ben jij vorig jaar een besneeuwde skipiste omhoog gereden? In mijn geval was het 0 keer, sterker nog, elke keer als er sneeuw lag was het al weggeschoven voordat ik de kans had erop te rijden (ok, een paar keer in de nacht uitgezonderd, maar toen ben ik juist om de sneeuw erop uitgetrokken).

Mijn punt is gewoon, dat je in de winter zelden tot nooit op een wegdek van sneeuw danwel ijs rijdt, en laat staan dat je regelmatig tegen een helling moet aanrijden (op die paar op- en afritten na) waarop sneeuw ligt.

quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:36 schreef Bartholomeus het volgende:
Nog eentje dan, voor diegene die wou beweren dat het in de nattigheid niet uitmaakt:

Zo, en nou hou ik echt op :P
En dat klopt gewoonweg niet, zoals je hier kan nalezen: http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169

quote:
Ganz anders sieht es bei Nässe aus. Hier haben Winterreifen nämlich das Nachsehen. Ein Sommerreifen hat bei Nass-Trocken-Wechsel die besseren Eigenschaften, sagt Buckmann. Beim Winterreifentest der Zeitschrift Auto Bild beispielsweise fährt zum Vergleich immer ein Fahrzeug mit Sommerreifen mit. Das Ergebnis: Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn stoppt ein Fahrzeug mit Sommerreifen deutlich früher als eines mit Winterreifen.
Sterker nog, bij een droog of vochtig wegdek zijn winterbanden slechter dan zomerbanden. En aangezien van oktober tot maart voor het overgrote deel vochtig (daaronder valt dus ook gestrooid) danwel droog zijn, zou het eigenlijk voor de hand liggen om de zomerbanden te blijven gebruiken en als het dan echt slecht weer is de auto gewoon te laten staan totdat de straten geruimd zijn.
pi_88980444
Dit zijn pas banden :

:P
pi_88980605
De banden die die auto heeft, mag je hier niet eens op de weg gebruiken. ;)
pi_88980817
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:32 schreef von_Preussen het volgende:
De banden die die auto heeft, mag je hier niet eens op de weg gebruiken. ;)
Zullen we spikes opzitten denk ik ja.
pi_88982198
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:05 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Juist, en hoe vaak ben jij vorig jaar een besneeuwde skipiste omhoog gereden? In mijn geval was het 0 keer, sterker nog, elke keer als er sneeuw lag was het al weggeschoven voordat ik de kans had erop te rijden (ok, een paar keer in de nacht uitgezonderd, maar toen ben ik juist om de sneeuw erop uitgetrokken).

Mijn punt is gewoon, dat je in de winter zelden tot nooit op een wegdek van sneeuw danwel ijs rijdt, en laat staan dat je regelmatig tegen een helling moet aanrijden (op die paar op- en afritten na) waarop sneeuw ligt.

[..]

En dat klopt gewoonweg niet, zoals je hier kan nalezen: http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169

[..]

Sterker nog, bij een droog of vochtig wegdek zijn winterbanden slechter dan zomerbanden. En aangezien van oktober tot maart voor het overgrote deel vochtig (daaronder valt dus ook gestrooid) danwel droog zijn, zou het eigenlijk voor de hand liggen om de zomerbanden te blijven gebruiken en als het dan echt slecht weer is de auto gewoon te laten staan totdat de straten geruimd zijn.
Over de nattigheid zijn de geleerden het dus duidelijk niet eens, maar over de sneeuw wel. En afgelopen winter heb ik toch regelmatig door de sneeuw liggen raggen, en niet om dat ik het er om deed :P Evengoed, ik ben benieuwd naar een filmpje winter vs zomerbanden, op droog en nat wegdek, bij een temperatuur rond 0-punt. Dat die 7-graden-grens een marketingtool is, is zo duidelijk als dat water nat is, maar waar ligt de grens dan wel?
pi_88982684
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:29 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Over de nattigheid zijn de geleerden het dus duidelijk niet eens, maar over de sneeuw wel. En afgelopen winter heb ik toch regelmatig door de sneeuw liggen raggen, en niet om dat ik het er om deed :P Evengoed, ik ben benieuwd naar een filmpje winter vs zomerbanden, op droog en nat wegdek, bij een temperatuur rond 0-punt. Dat die 7-graden-grens een marketingtool is, is zo duidelijk als dat water nat is, maar waar ligt de grens dan wel?
Er ligt geen grens op basis van temperatuur, maar op basis van de toestand op de weg. Ligt er sneeuw en ijs op de weg, dan zijn winterbanden beter.

Is het droog of nat op de weg, dan zijn zomerbanden beter (bij nattigheid gaat het vooral erom of je banden d.m.v. de profieldiepte genoeg water kunnen afvoeren).

Maakt geen flaus aus of het dan 2 graden of -10 is, ijs is ook niet gladder naarmate het kouder is.
pi_88982693
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 16:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Volgens mij rijd jij nog steeds op je eerste tank ofniet :D
pi_88982771
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen: geef het geld maar uit aan een tank benzine en ga rijden :D
  zondag 21 november 2010 @ 19:01:01 #41
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88983192
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 18:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Haha, ja indd _O- Ik heb het idee een super zuinige auto te hebben. Ik rijd gewoon vooral korte stukjes. En echt heel erg nodig heb ik m'n auto ook niet, maar vind het wel fijn er een te hebben. En daarom hoef ik geen winterbanden, ik ben geen autorijder voor wie het nuttig is. Ik zou ook meer moeten rijden, ik weet het.. Ik heb er ook vaak simpelweg geen tijd voor. Werken, en vrije dagen zitten vaak weer volgepland met dingen waar ik normaal niet aan toe kom. En daar ga ik weleens met de auto heen ;)
pi_88983322
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:01 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, ja indd _O- Ik heb het idee een super zuinige auto te hebben. Ik rijd gewoon vooral korte stukjes. En echt heel erg nodig heb ik m'n auto ook niet, maar vind het wel fijn er een te hebben. En daarom hoef ik geen winterbanden, ik ben geen autorijder voor wie het nuttig is. Ik zou ook meer moeten rijden, ik weet het.. Ik heb er ook vaak simpelweg geen tijd voor. Werken, en vrije dagen zitten vaak weer volgepland met dingen waar ik normaal niet aan toe kom. En daar ga ik weleens met de auto heen ;)
Hoeveel kilometer heb je nu gereden in hoeveel tijd? :P
  zondag 21 november 2010 @ 19:09:49 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88983471
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hoeveel kilometer heb je nu gereden in hoeveel tijd? :P
Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typ :')
pi_88983524
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik weet het niet uit m'n hoofd, want ik heb al even niet meer op de teller gekeken. Rond de 200 km in 3 maanden? Klinkt wel heel sneu nu ik het typ :')
En ik dacht dat ik al weinig reed :@
pi_88983624
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt. ;) Hier is het een totaal ander verhaal. (Ja of ik moet de fiets pakken, as if :'))
pi_88983760
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Nouja je woont ook tussen de beschaving he, ik kan het me heel goed voorstellen dat je de auto daar niet zo heel vaak nodig hebt. ;) Hier is het een totaal ander verhaal. (Ja of ik moet de fiets pakken, as if :'))
Totaal anders idd. Ik heb sinds ik m'n auto heb bijna nooit meer gefietst :@
Moet echt weer iets aan m'n conditie gaan doen :')
  zondag 21 november 2010 @ 19:22:38 #48
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_88983897
Mijn accu is 16 jaar oud.(btw: :7 ) Deed het vorige winter perfect, maar nu duurt het starten soms een tel langer dan normaal.

Is dit reden voor zorgen? Aangezien ik best wel afhankelijk ben van m'n wagentje?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zondag 21 november 2010 @ 19:24:15 #49
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88983959
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja, jij weet het ;) De prachtige Poolse parkeerplek vlak voor mijn deur, met de metrobaan ;) Dat is het hele punt. Ik rij voor 1,20 met de metro naar m'n werk, dat is 2,40 per dag. In de parkeerautomaat betaal ik 1,- per uur. Als ik een werkdag van 10 uur heb, wat vaak voorkomt ben ik al een tientje kwijt. Dus dan is de keuze al snel gemaakt :) Metro voor m'n deur, de trein bij m'n werk na 4 metrohaltes, bussen in overvloed.

Ik kan me de laatste keer dat ik op een fiets heb gezeten niet meer herinneren. Oh ja, naar m'n oude stage op 't kinderdagverblijf ging ik fietsen! Toch alweer een jaar geleden dan :')
  zondag 21 november 2010 @ 19:26:02 #50
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88984024
quote:
Wat een gaaf overzicht! Sta ik serieus op nummer 1 van de posters? :{
pi_88984049
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat een gaaf overzicht! Sta ik serieus op nummer 1 van de posters? :{
Ja, ouwe spammert :D Meer posts dan kilometers :P
pi_88984090
quote:
Toffe stats!
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:24 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja, jij weet het ;) De prachtige Poolse parkeerplek vlak voor mijn deur, met de metrobaan ;)
Ik durfde 'm er bijna niet neer te zetten inderdaad! _O-
  zondag 21 november 2010 @ 19:29:22 #53
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88984133
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, ouwe spammert :D Meer posts dan kilometers :P
Shit hé _O- Terechte opmerking hoor Daniël. Jij had 'm ook mogen maken ;) Ongelofelijk dat iemand die zo weinig rijdt, zoveel berichtjes kan plaatsen in een autorijtopic :')
pi_88984165
Ik zit ook pas op het begin van mijn 2de tank hoor :) en heb mn auto sinds begin augustus 2010..
Maar het rijd gewoon eenmaal lastig zonder wielen :o
hopelijk binnenkort weer op zn pootjes :D
pi_88984237
Hey House, ik zag net je lastfm:

Your musical compatibility with sigmundfreund is Super

Music you have in common includes Paul Kalkbrenner, Chase & Status, Professor Green, Jack Parow and Tinie Tempah.

tof :D
1 voor 1 ook chill voor in de auto :D, zeker Kalkbrenner rond middernacht op de snelweg O+
  zondag 21 november 2010 @ 19:32:52 #56
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88984246
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:30 schreef FalleNk810i het volgende:
Ik zit ook pas op het begin van mijn 2de tank hoor :) en heb mn auto sinds begin augustus 2010..
Maar het rijd gewoon eenmaal lastig zonder wielen :o
hopelijk binnenkort weer op zn pootjes :D
Ja, rijdt dat niet goed? ;)

Ik moet nog steeeeeds m'n veiligheidshamer plaatsen Piles, morgenochtend ga ik het doen. Echt! Het is nu al donker, anders was ik het nu gaan doen. Kan je zo'n ding ook met dubbelzijdig tape aan plakken, of moet je dat echt schroeven? En moet je dan ook boren enzo?
pi_88984304
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:32 schreef FalleNk810i het volgende:
Hey House, ik zag net je lastfm:

Your musical compatibility with sigmundfreund is Super

Music you have in common includes Paul Kalkbrenner, Chase & Status, Professor Green, Jack Parow and Tinie Tempah.

tof :D
1 voor 1 ook chill voor in de auto :D, zeker Kalkbrenner rond middernacht op de snelweg O+
smaaaaak _O_
pi_88984311
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:32 schreef Purdey het volgende:
Ik moet nog steeeeeds m'n veiligheidshamer plaatsen Piles, morgenochtend ga ik het doen. Echt! Het is nu al donker, anders was ik het nu gaan doen. Kan je zo'n ding ook met dubbelzijdig tape aan plakken, of moet je dat echt schroeven? En moet je dan ook boren enzo?
Tape gaat misschien ook, maar is lastiger te verwijderen natuurlijk. Als ie maar blijft zitten als je 'm moet pakken :P
Nee, je hoeft niet de boren. Zaten 2 hele kleine schroefjes bij, en die draai je er zo in met een schroevendraaier :)
pi_88984327
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

smaaaaak _O_
Very low met jullie ;(
  zondag 21 november 2010 @ 19:35:59 #60
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88984354
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Tape gaat misschien ook, maar is lastiger te verwijderen natuurlijk. Als ie maar blijft zitten als je 'm moet pakken :P
Nee, je hoeft niet de boren. Zaten 2 hele kleine schroefjes bij, en die draai je er zo in met een schroevendraaier :)
Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de auto :)
pi_88984366
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:35 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ooooh, dat moet wel gaan lukken. Ik heb nog een setje roze schroevendraaiers ook in de auto :)
Roze, natuurlijk :')
pi_88984375
quote:
11s.gif Op zondag 21 november 2010 19:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Very low met jullie ;(
Nouja mijn last.fm profiel heeft ook heel wat dingen niet, wat ik wel luister.

Moet m'n nieuwe radio+speaker aanschaf even uitstellen.. donderdag gaat de auto op voor een grote beurt en er zijn nog andere rekeningen die betaald moeten worden. ;(
pi_88984432
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:35 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hello Kitty schroevendraaiers?
Die zullen wel afbreken als je ze moet gebruiken :P
  zondag 21 november 2010 @ 19:40:44 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88984512
quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 19:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Roze, natuurlijk :')
Ik blijf in stijl natuurlijk :+
Ooit voor kerst gekregen van m'n broer. Kwamen gewoon bij de Karwei vandaan. Een roze koffertje, met schroevendraaiers, een rolmaat, een hamer en nog wat leuke roze gereedschapjes waarvan ik de naam niet weet ;)
pi_88984714
Zo, vrijdag een leuk ritje naar Duitsland geplanned, eventjes kijken of de leasemij een leuke station voor mij heeft staan. *O*
pi_88984774
Mijn 535d is er vandaag uitgereden door een andere auto :(
En ik ging geeneens de strijd aan :P

SPOILER
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 19:54:01 #67
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88984968
Diesels... pfff... ;)
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_88984989
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:54 schreef Bargehassus het volgende:
Diesels... pfff... ;)
Veel koppel en een grote actieradius, yum yum yum.
  zondag 21 november 2010 @ 19:55:58 #69
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88985038
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Vooral die grotere actieradius mis ik wel ja.
pi_88985069
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

:)

Mijn huisgenote heeft sinds vandaag een Golf V GTI :P Gekregen van haar vader gezien die een autobedrijf heeft :o en omdat ze is geslaagd voor haar rijbewijs paar maanden terug :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_88985117
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:55 schreef Bargehassus het volgende:

[..]

Vooral die grotere actieradius mis ik wel ja.
Ik niet :)
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 19:58:36 #72
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88985170
Maar ik kan 'em wel lekker tot 7000 toeren doortrekken. *O*
  zondag 21 november 2010 @ 20:01:55 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_88985315
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:01 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ze zijn inmiddels tussen de 12 en 17, maar een jaar of 10 geleden waren ze nog heerlijk naïef :P

[..]

Ik ook, sterker nog, ik zeg tegen die jongens: jullie wassen mijn auto ff, of anders! Maarja, ik ben dan ook chef wasploeg bij een transportbedrijf op vrijdag en zaterdag :P
Wel handig trouwens, dat hete water. Shampoo uit de spuit eroverheen blazen, ff afborstelen, met heet water afspuiten en klaarrrrrrrrr :P
hmmzz, mag ik mijn auto ook eens langsbrengen ? :P

Bij JD ?
pi_88985350
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:57 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ik niet :)
Nou, ik zal je één ding zeggen, een tijdje heb ik ook een Mercedes Benz S350 gereden (W221). Daar zit een 3.5 liter 6-cylinder in, en als ik daarmee op de Autobahn onderweg was, dan was na ongeveer 100 kilometer als een kwart tank leeg. En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Gelukkig zat ik in die tijd in Luxemburg, dus kon ik wél lekker goedkoop tanken. :)
pi_88985514
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:02 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nou, ik zal je één ding zeggen, een tijdje heb ik ook een Mercedes Benz S350 gereden (W221). Daar zit een 3.5 liter 6-cylinder in, en als ik daarmee op de Autobahn onderweg was, dan was na ongeveer 100 kilometer als een kwart tank leeg. En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.

Gelukkig zat ik in die tijd in Luxemburg, dus kon ik wél lekker goedkoop tanken. :)
Een S350 :o zo cool :P
quote:
En aangezien ik toen altijd door een behoorlijk rustig deel van Duitsland moest rijden, zat ik soms wel in de rats of er nog wel op tijd een tankstation zou komen wat open was. Dan heb ik toch liever een diesel met wat meer actieradius, zodat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken.
een van de redenen waarom ik diesel rijdt dus ^O^
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 20:07:21 #76
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88985600
Ach, in Nederland is bijna om de 5 meter wel een pomp gelukkig. En ik haal bijna 600 km op een tank, valt me niks tegen.
pi_88985785
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:07 schreef Bargehassus het volgende:
Ach, in Nederland is bijna om de 5 meter wel een pomp gelukkig. En ik haal bijna 600 km op een tank, valt me niks tegen.
Cool :) Wat voor auto heb je dan? :)
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 20:13:47 #78
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88985924
Volgens mij had je dat al eens gevraagd. ;) Maakt niet uit, er lopen hier nogal wat mensen rond. Een E90 330i, LeMans-blauw.
pi_88985947
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens mij had je dat al eens gevraagd. ;) Maakt niet uit, er lopen hier nogal wat mensen rond. Een E90 330i, LeMans-blauw.
M-pakket?

Edit: heb je eventueel de configuratie?
pi_88986191
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:13 schreef Bargehassus het volgende:
Ohja was ik vergeten :@
BMW <3 :P

Ik heb na wat onderzoek geen M-pakket in ieder geval :P

EDIT: Mijn huisgenote heeft voorgesteld om volgend weekend naar Duitsland te gaan om te racen tussen haar Golf V GTI en mijn BMW 535d :P
Ze is blijkbaar trots op haar snelle hatchback :P
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 20:21:38 #81
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88986273
Inderdaad met M-pakket. Het volgende zit er zo'n beetje op aan extra's, met excuses voor het af en toe wollige taalgebruik. Uit het instructieboekje.

* Neerklapbare achterbank (ja, volgens mij echt een optie)
* Bekerhouders (ja, ook echt waar een optie)
* Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
* Elektrisch bedienbare, verwarmbare en verwarmde buitenspiegels "met stoeprandautomatiek"
* Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
* Elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met memory
* Elektrisch bedienbaar zonneschermrouleau (spelling cf instructieboekje) voor de achterruit
* Automatisch dimmende binnenspiegel
* Instapverlichting
* Automatische rijlichtbesturing (licht gaat automatisch aan en uit wanneer de auto dat goeddunkt)
* Comfortvergrendeling
* Regen- en lichtsensor
* Bi-xenon met bochtverlichting
* PDC voor en achter
* Spraakgestuurde navigatie met TV-functie
* Bluetooth
* Adaptieve cruisecontrol
* Adaptive Front Steering
* Bandenspanningscontrolesysteem (maar ik meen dat dat standaard is bij RFT's)

Edit: M-pakket is in dit geval makkelijk te herkennen, want LeMans-blauw werd alleen in combi met M-pakket geleverd.
pi_88986404
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:21 schreef Bargehassus het volgende:
Inderdaad met M-pakket. Het volgende zit er zo'n beetje op aan extra's, met excuses voor het af en toe wollige taalgebruik. Uit het instructieboekje.

* Neerklapbare achterbank (ja, volgens mij echt een optie)
* Bekerhouders (ja, ook echt waar een optie)
* Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
* Elektrisch bedienbare, verwarmbare en verwarmde buitenspiegels "met stoeprandautomatiek"
* Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
* Elektrisch verstelbare en verwarmbare sportstoelen met memory
* Elektrisch bedienbaar zonneschermrouleau (spelling cf instructieboekje) voor de achterruit
* Automatisch dimmende binnenspiegel
* Instapverlichting
* Automatische rijlichtbesturing (licht gaat automatisch aan en uit wanneer de auto dat goeddunkt)
* Comfortvergrendeling
* Regen- en lichtsensor
* Bi-xenon met bochtverlichting
* PDC voor en achter
* Spraakgestuurde navigatie met TV-functie
* Bluetooth
* Adaptieve cruisecontrol
* Adaptive Front Steering
* Bandenspanningscontrolesysteem (maar ik meen dat dat standaard is bij RFT's)
Dat klinkt goed! ^O^

Mag ik door het ontbreken van de automaat ervan uitgaan dat de wagen handgeschakeld is?

Andere vraag, welke kleur leer / interieurlijsten heb je?

Edit: en ik heb idd aan de kleur gezien dat je het M-pakket zou moeten hebben. :+
pi_88986527
Handgeschakeld is leuker rijden vind ik :)
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 20:28:16 #84
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88986628
Het is inderdaad een handbak. Voor mij een voordeel. Leer heb ik niet, maar stof-alcantara. Kleur interieurlijsten is volgens mij gewoon het standaard aluminiumkleurige.
't Is echt een lekkere auto. :)
pi_88986682
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:28 schreef Bargehassus het volgende:
Het is inderdaad een handbak. Voor mij een voordeel. Leer heb ik niet, maar stof-alcantara. Kleur interieurlijsten is volgens mij gewoon het standaard aluminiumkleurige.
't Is echt een lekkere auto. :)
BMW's zijn lekker :) :P
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 20:34:34 #86
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88986978
Ik ben op zich geen fan van een bepaald merk. Voorkeuren heb je natuurlijk wel, maar ik ben geen fanboi of zo. :+
Maar ik moet wel zeggen dat dit hok wel erg geweldig rijdt. Vooral de zitpositie is geweldig. Dat in combinatie met het lekkere onderstel maakt iedere rit tot een waar genoegen.
pi_88987014
Huh, zit ik nu opeens in het BMW topic? :P
KAPERS haha :P
pi_88987084
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:20 schreef BrinkydeBMW het volgende:
EDIT: Mijn huisgenote heeft voorgesteld om volgend weekend naar Duitsland te gaan om te racen tussen haar Golf V GTI en mijn BMW 535d :P
Ze is blijkbaar trots op haar snelle hatchback :P
Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.
pi_88990114
quote:
Op zondag 21 november 2010 20:36 schreef Sygnus het volgende:

[..]

Parkeer hem maar niet in de vangrail. Bovendien wordt komend weekend het weer waarschijnlijk niet al te goed.
Zal niet gebeuren (hoop ik) :P en ook niet in Duitsland? :(
Anders wordt het door Nederland toeren met zn tweeen in 2 auto's :P
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 21:27:11 #90
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_88990465
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:22 schreef Grielen het volgende:
Mijn accu is 16 jaar oud.(btw: :7 ) Deed het vorige winter perfect, maar nu duurt het starten soms een tel langer dan normaal.

Is dit reden voor zorgen? Aangezien ik best wel afhankelijk ben van m'n wagentje?
Niemand? :P
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_88990654
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:27 schreef Grielen het volgende:

[..]

Sorry, ik heb er geen verstand van. Maar als ie het al 16 jaar goed doet, tja, waarom dan vervangen :P Bij mij ligt er net een nieuwe in (vorig jaar) en die doet er ook iets langer over om te starten als het koud is :)
  zondag 21 november 2010 @ 21:29:57 #92
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88990728
Wat is best wel afhankelijk?
  zondag 21 november 2010 @ 21:41:42 #93
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_88991643
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:29 schreef Bargehassus het volgende:
Wat is best wel afhankelijk?
40 km als ik moet werken (6.30 vertrekken), en 100 km als ik naar school moet. OV is geen optie.
  zondag 21 november 2010 @ 22:10:20 #94
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_88993802
Als je lid bent van de ANWB kun je het er op aan laten komen. Of uit voorzorg vervangen. Of even naar de Kwit-Fit of zo om de accu door te laten meten.
Ik zelf zou hem uit voorzorg laten vervangen, maar ik ben niet jij. ;)
pi_88995464
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 15:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nee, het is geen full-service leasing, dus beurten, banden en ander regulier onderhoud zijn allemaal eigen feestje. Heb sowieso de indruk dat het in Nederland met lease anders werkt dan in Duitsland, want hier is het gewoon om je auto via de fabrikant te leasen.

Daar staat dan wel tegenover dat ik per maand nog geen ¤600 netto kwijt bent voor de lease.
Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)
pi_88995568
quote:
Op zondag 21 november 2010 22:34 schreef L0we het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat je in Duitsland woont? Daar is het toch verplicht om bij winterse omstandigheden geschikte banden te voeren? (lees: winterbanden)
Ik dacht van wel ja :)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_88996154
Roze fucking schroevendraaiers _O-
pi_88996225
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:36 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ik dacht van wel ja :)
Niet verplicht, je verzekering zal alleen niet vergoeden als je zonder winterbanden in winterse omstandigheden een ongeluk krijgt.
pi_88996270
quote:

[..]

Kan zijn dat dat het eerste teken van overlijden is. Kan ook zijn dat het komt omdat het nu kouder is, en dat hij daarom minder snel start. Bij twijfel: vervangen :).
pi_88996844
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.

Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder :).

Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic ;)) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...

Al met al een apart weekend...
pi_88997226
quote:
Op zondag 21 november 2010 22:57 schreef L0we het volgende:
Afgelopen zaterdag druk geweest met klussen, het was al ene tijdje erg koud in mn auto, de kachelradiateur was lek, dus ik had hem losgekoppeld van het koelsysteem. Aangezien voor die actie ook het hele dashboard eruit moest, en het dashboard wat erin zat niet al te netjes meer was dacht ik dat ook gelijk te vervangen. Daar ging ik afgelopen zaterdag dus mee bezig.

Het begon allemaal vrij goed, in een uurtje hadden we het dashboard eruit, en voor we het wisten hadden we de kachelradiateur vervangen en waren we weer bezig met inbouwen. Toen alles erin zat bleek echter dat als ik remde de rechter richtingaanwijzer naar rechts ook ging banden, en de tank indicator opeens op 0 stond. Niet helemaal de bedoeling dus. Blijkbaar zit er ergens kortsluiting in de kabelboom, maar waar...? Uiteindelijk waren we het allebei vrij zat, dus we zoeken volgende week wel verder :).

Vandaag heb ik overigens mijn (lelijke) aanhangwagen (van de foto uit het vorige topic ;)) verkocht, en hoorde ik een paar uur later dat degene van wie ik hem gekregen heb nog maar een paar maanden te leven heeft...

Al met al een apart weekend...
Nogal...
Succes verder met je auto ^O^
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 21 november 2010 @ 23:18:01 #102
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_88997854
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_88998115
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb eigenlijk nog niet zoveel bijgedragen aan dit topic. Maargoed, ik heb dan nu al 2 dagen de auto niet gebruikt :P
Hmm.. Besef me dat ik m vrijwel elke dag wel gebruik. Sinds dinsdag ook alweer zo'n 200 km gereden.
pi_88998488
quote:
Op zondag 21 november 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:
Soms ben ik zo druk met mn auto, dat ik aan het topic weinig toe kom :+
pi_88998678
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor ^O^
pi_89003229
quote:
Op zondag 21 november 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
Mijn zwager had mijn auto geleend voor een weekend met een halve tank.
Teruggebracht met 3/4 tank, netjes hoor ^O^
Zo hoort het ook eigenlijk vind ik :)
pi_89007485
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder :)

Kleber's gekocht..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89007537
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:57 schreef Marco001 het volgende:
Winterbanden bestelt, komen er zaterdag onder :)

Kleber's gekocht..
Goed bezig :). Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn ;).
pi_89007684
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 11:59 schreef L0we het volgende:

[..]

Goed bezig :). Waarschijnlijk net te laat voor de eerste sneeuwbui, maar het zal vast niet de enige bui dit jaar zijn ;).
dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
pi_89007753
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:04 schreef Marco001 het volgende:

[..]

dat dacht ik ook al ja.. Alleen wat een verschil in prijs.. bij Profile: 480 euro(Vredestein)
Bij mijn bandenboer: 300 euro(Kleber, = michelin-product)
En aangezien de zomerbanden die er nu onder zitten(Michelin Energy, erg goed zijn..
Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hier :) Beetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben :)
pi_89009304
ah,
Ik had trouwens keuze uiot de Semperit en de Kleber,l ik zie net dat ze beide bijna exact hetzelfde zijn, en vrij goed zijn. :)
pi_89011842
pff, nog een week voordat de auto eindelijk word gefixt.. kan hem volgende week donderdag wegbrengen, leenauto ophalen(oud type Ford Ka :'( ) en dan vrijdag hem wee rophalen...

Hoop eigenlijk wel dat ik een vogletankte ka meekrijg, Ik ben namelijk niet van plan hem te gaan tanken(hebben zij ook niet gedaan met de seat toen ik hem had gekocht.. Gastank was leeg, benzinetank meer als halfleeg...)
pi_89018748
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:06 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Uitgerekend de Vredestein band komt niet zo best uit de testen. Zie hier :) Beetje naar beneden scrollen, je moet de winterreifentest hebben :)
Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebben :')
pi_89020448
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 08:56 schreef L0we het volgende:

[..]

Zo hoort het ook eigenlijk vind ik :)
Idd, had het ook zelf zo gedaan.
pi_89030741
Godver, gaat weer lekker vanavond. Eindelijk de polo weer op zn pootjes.. linker band voor zacht/lek, niet meer op te pompen?
Nouja, reserve band gepakt.. ook zacht en wil niet meer vol...
Geen testrit vanavond :(

Morgen langs de euromaster ermee, gelijk informeren wat 4x 175 50 R13 bandjes om mn lm velgen leggen kost.
pi_89038780
quote:

[..]

Als het dit jaar niet is dan volgend jaar. Qua afschrijving bespaar je daar maarliefst zo'n
6 euro mee om er nog een jaar mee door te rijden :P (16 jaar doen met een accu van 100E ipv 17 jaar). Dat zou ik wel voor een betrouwbaar startende auto over hebben ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door davidov2009 op 23-11-2010 00:24:59 ]
Killing as few patients as possible.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:26:03 #117
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89039011
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren :P

Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staan :') Ik vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden :D Ach, het lukte :P

Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89039094
Lager is niet altijd beter. Een auto heeft een optimaal toerental, en daar tussen rijd je het zuinigst. Hoeveel dat is hangt van de auto af, maar ik zou gokken tussen de 1300 en 1800 toeren. In z'n 4 35 rijden vind ik nogal overdreven :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:34:24 #119
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89039258
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.

En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_89039324
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:34 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik denk dat ik wel rond de 1300 toeren zit, mijn lesauto ging onder de 1200 stotteren maar dat was wel een diesel. Verschilt dat? 40 trekt hij goed in ieder geval, zit zonder moeite aan de 60 als ik op zo'n weg kom.

En ik rijd ook alleen in de vierde als ik voor de rest geen gas hoef te geven of (gepland) moet remmen, bij zijstraten en bochten is de 3e versnelling goed genoeg.
Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorp ^O^ of het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
pi_89039603
Heus niet slecht met een constante snelheid.. Maar zodra je een beetje vlot moet versnellen, zou ik terugschakelen.
pi_89039624
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Bah, sneeuw. Snel deze week nog maar doen wat nog moet gebeuren :P
Laat de sneeuw maar komen! Ik ben dr klaar voor :Y)
quote:
Vorige week was ik aan het filerijden, bleek hij op een gegeven moment nog in de derde versnelling te staan :') Ik vond al dat ik de koppeling zo lang moest tegenhouden :D Ach, het lukte :P

Weten jullie trouwens of een laag toerental kwaad kan of dat het altijd, hoe lager hoe beter is? Als de auto stottert of trilt schakel ik wel terug, maar anders rijd ik altijd in een zo hoog mogelijke versnelling (4e in 30-kmzones, hij loopt dan stationair al rond de 35). Ik heb geen toerenteller dus ik weet niet wat hij doet.
Ik doe het met mijn diesel ook veel, zeker binnen de bebouwde kom. Het zal niet echt slecht zijn voor je auto ofzo, zolang je af en toe ook wat meer toeren maakt :).
pi_89039729
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Jij had ook de 1.3 he? Ik doe wel eens 1-10 2-20 3-30 4-40 5-50 hier in het dorp ^O^ of het slecht is geen idee, ik had altijd het idee zo hoog mogelijke rijbare versnelling te pakken.
Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn :P
pi_89039826
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Slecht zal het niet zijn, maar zuinig hoeft het ook niet te zijn :P
En daarvan ontgaat me de logica _O-
pi_89040235
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 00:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

En daarvan ontgaat me de logica _O-
Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:20:07 #126
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89040346
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik dus ook! En bij inhalen even terugschakelen.

Hoeveel toeren maakt die van jou dan? Jij hebt wel een toerenteller toch?
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:

[..]

Het is het best te vergelijken met je fiets. Als je daar langzaam in de hoogste versnelling rijdt kom je wel vooruit, maar kost het je veel meer energie dan wanneer je iets meer 'toeren' zou maken.
Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden dan :Y
pi_89040348
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:13 schreef L0we het volgende:

[..]

Zo heb ik het nog niet bekeken. Nou is nu nog de vraag waar zit de grens, maar dat zal wel per auto & omstandigheden drastisch verschillen.
pi_89040368
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nee die zat er niet in :') dus ik zou het niet weten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:42:46 #129
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89040704
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Nee die zat er niet in :') dus ik zou het niet weten.
Oh haha dan zal het een gok blijven :')

Ik zal het eens een tank uitproberen en dan kijken of het scheelt. Al zal sneeuwval en vorst sowieso een verschil maken.
pi_89040724
Is die sneeuw al bijna zeker dan? Donderdag toch? Wordt nog wat, auto heeft dan net een grote beurt gehad maar aan winterbanden begin ik niet. Wordt mij iets te duur dan :'). Ben benieuwd of ik de beurt nog ga merken op het verbruik :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 09:15:13 #131
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89042900
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk ;(
pi_89044652
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 09:15 schreef Purdey het volgende:
Ik stond vanmorgen om half zeven m'n ramen schoon te krabben. Zo niet eerlijk ;(
Krabben? Gelukkig hoefde ik dat niet vanmorgen. Ik was alleen maar heel brak :(
pi_89044911
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:20 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

[..]

Dat klinkt wel logisch ja. Een bepaald aantal omwentelingen per minuut is het prettigst, dat zal een auto ook wel vinden dan :Y
Voor een hele ingewikkelde verklaring: *klik*
Samenvatting: Een normale bezineauto zonder turbo rijdt het zuinigst bij zo min mogelijk toeren, met een bepaalde ondergrens natuurlijk (fiets-verhaal). Ik zorg vaak dat de auto gewoon soepel blijft rijden, en niet heel veel moeite moet doen. Dan zit je wel goed :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 10:44:44 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89045028
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:45 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is die sneeuw al bijna zeker dan? Donderdag toch? Wordt nog wat, auto heeft dan net een grote beurt gehad maar aan winterbanden begin ik niet. Wordt mij iets te duur dan :'). Ben benieuwd of ik de beurt nog ga merken op het verbruik :)
Ik heb al een dag eerder sneeuw hier in Polen! Het is hier trouwens ook ontzettende pokkeweer, dat was het iig gisteren niet in Nederland.

Maargoed, wat fijn om zelf weer auto te mogen rijden *;

quote:
Half7 al? ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89045421
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:41 schreef FalleNk810i het volgende:
Godver, gaat weer lekker vanavond. Eindelijk de polo weer op zn pootjes.. linker band voor zacht/lek, niet meer op te pompen?
Nouja, reserve band gepakt.. ook zacht en wil niet meer vol...
Geen testrit vanavond :(

Morgen langs de euromaster ermee, gelijk informeren wat 4x 175 50 R13 bandjes om mn lm velgen leggen kost.
Euro master is duur hoor..; Zou ik 500 euro kwijt zijn, ben nu maar 300 euro kwijt..
pi_89045690
Ik zou inderdaad eens goed rond gaan vragen waar de banden het goedkoopst zijn, scheelt zo een fiks bedragje :)
pi_89046336
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hmm laat ik nou uitgerekend Vredesteins hebben :')
Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoor :) Evengoed, als ik dus nieuwe banden moest uitzoeken werden het geen vredesteins :P

quote:
Ik ben net wakker, muhahaha :7
pi_89046391
FalleNk810i: Je doet er verstandig aan om eens bij wat lokale onafhankelijke bandenboertjes langs te gaan. Dat scheelt je onwijs knaken :)
pi_89052558
Dit weekend eens gereden in een Citroën C1, vond het nog verrassend lekker rijden voor zo'n klein wagentje, alleen wel wat probleempjes met drempels gehad omdat het ding nogal zwaar beladen was :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 november 2010 @ 14:47:15 #140
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89052672
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dit weekend eens gereden in een Citroën C1, vond het nog verrassend lekker rijden voor zo'n klein wagentje, alleen wel wat probleempjes met drempels gehad omdat het ding nogal zwaar beladen was :')
Hoe hard kunnen die eigenlijk enz.? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89052766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitter :P

Alleen had ie dat nooit gehaald met die belading :P

Maar hij kwam nog verrassend goed van zijn plek vond ik. Wel erg gevoelig op de snelweg, reageerde op veel kleinere stuurbewegingen dan ik gewoon ben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_89053175
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 14:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Deze scheen 155 oid te kunnen volgens de bezitter :P

Alleen had ie dat nooit gehaald met die belading :P

Maar hij kwam nog verrassend goed van zijn plek vond ik. Wel erg gevoelig op de snelweg, reageerde op veel kleinere stuurbewegingen dan ik gewoon ben.
En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ik
pi_89053409
Vanmiddag bij de euromaster geweest. 500+ euro dus tja.. not gonna happen there..
Hij vond 175 50 R13 een apparte maat..

Overigens denk ik dat ik voor Dunlop SP Sport 2000 ga.
Bij de kwikfit kan ik deze voor 377 euro krijgen incl montage en balanceren.. ( en gratis remmen check :D :') )
Op autobandenmarkt kosten deze banden los 250 incl btw en verzenden..
Lokale garage vraagt 20 per wiel voor montage en balanceren dan...(vind dit best duur overigens..)

In mijn ogen lijkt Kwikfit mij zo gek nog niet..
Zeker niet omdat Dunlop's niet de goedkoopste zijn maar wel erg goed.. 30.000 km ongv.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:08:07 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89053426
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 10:44 schreef monsterd. het volgende:

Half7 al? ;(
Jaaa ;( Maar was om 14:00 klaar *)
Als er daarna niet ineens een stormvloed aan koffie drinkende mensen was gekomen, nu mocht ik pas om half 3 weg. Overwerken :{w
pi_89053440
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:01 schreef Marco001 het volgende:

[..]

En IMHO ook waardeloze stoelen. Die van de c2 zijn ap beter, plus die ziet er ook stukken mooier ut vind ik
Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijk :+

Vind ik de Aygo leuker om te zien, en dat is zo'n beetje dezelfde auto :P
pi_89053483
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jaaa ;( Maar was om 14:00 klaar *)
Als er daarna niet ineens een stormvloed aan koffie drinkende mensen was gekomen, nu mocht ik pas om half 3 weg. Overwerken :{w
chille dagen dan :D

ik doe 5:30 opstaan en +- 18:00 uur thuis :(
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:31:58 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89054341
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:09 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

chille dagen dan :D

ik doe 5:30 opstaan en +- 18:00 uur thuis :(
Normaal werk ik dagen van 7 tot 5 :) Ben ik rond half zes thuis. Vermoeiend hoor, dat wel ;(
pi_89054595
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:

[..]

Normaal werk ik dagen van 7 tot 5 :) Ben ik rond half zes thuis. Vermoeiend hoor, dat wel ;(
oow :)
Tja, vind mijn tijden ook geen super tijden.. tis gelukkig stage.. 3 december ben ik klaar! en dan kerst :D uitslapen en laat naar bed *O*
pi_89056101
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaan :P
pi_89057276
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:21 schreef Zetslet het volgende:

[..]

157 in z'n 5, hij schijnt 170 te doen in z'n 4 maar dat heb ik mijn 107 nog niet aangedaan :P
Ja, en in zn 3 gaat hij ruim over de 200! :D

:')
pi_89057557
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:

[..]

:D
Ik zat ook al te kijken :')
pi_89057858
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Vanmiddag bij de euromaster geweest. 500+ euro dus tja.. not gonna happen there..
Hij vond 175 50 R13 een apparte maat..

Overigens denk ik dat ik voor Dunlop SP Sport 2000 ga.
Bij de kwikfit kan ik deze voor 377 euro krijgen incl montage en balanceren.. ( en gratis remmen check :D :') )
Op autobandenmarkt kosten deze banden los 250 incl btw en verzenden..
Lokale garage vraagt 20 per wiel voor montage en balanceren dan...(vind dit best duur overigens..)

In mijn ogen lijkt Kwikfit mij zo gek nog niet..
Zeker niet omdat Dunlop's niet de goedkoopste zijn maar wel erg goed.. 30.000 km ongv.
Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden :{w

Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede grip op droog en nat
- Weinig gevoeligheid voor aquaplaning
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik vind de meeste Citroëns van tegenwoordig sowieso lelijk :+

Vind ik de Aygo leuker om te zien, en dat is zo'n beetje dezelfde auto :P
Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart :)
pi_89058194
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Autobandenmarkt + laten opleggen @ garage is dus ongeveer ¤330, scheelt weer 47 euries tov KF. Sowieso wil ik bij de KF niet dood gevonden worden :{w

Mijn definitie van 'goede band' heeft overigens weinig met de kilometers te maken. Ik had ooit banden die ruim 60.000km gelopen hebben. Maakten onwijze herrie, hadden op de natte weg 0,0 grip, supergevoelig voor aquaplaning en stuurden voor geen meter. Mijn definitie van 'goede band' is meer in de richting van:
- Goede handling
- Weinig lawaai
En dan kom je uit op wat duurdere banden die over het algemeen minder lang meegaan dan de goeiekope knikkerharde chineese zoemzooi. Zoals inderdaad die Dunlops, maar ook Michelin, Continental en Pirelli hebben fijn spul. Maar dan rijd je wel veilig :)

[..]

Same here, alleen de DS3 vind ik stiekem erg geinig voor de dames, en de C5 vind ik een supersjieke bak om te zien, vooral in het zwart :)
Een C6 Citroen is ook best tof :)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_89058603
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 17:03 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

- Goede handling
- Weinig lawaai

[..]

Ik zou ook wel een ds3 willen, rijden absurd goed, helemaal in sportversie...
Oh, en rij wel eens in een c8. Over cruiseautos gesproken....(worship.gif)
pi_89059071
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 16:49 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.
pi_89059318
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:34 schreef Mattor het volgende:

[..]

Dat kan heel goed. De 5e versnelling van de 107 is hoogstwaarschijnlijk een overdrive, dan haal je je top inderdaad in zijn 4.
Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.
pi_89060900
Die tellers kloppen meestal ook niet echt op hogere snelheden.
En de fabrikant dekt zich ook wel een paar kilometers in.

Ik reed tegen de 260 km/u met mijn 166, en die moest volgens het boekje 237 km/u kunnen.
pi_89061547
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:35 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nouja, wat is niet zo best, je moet het ook in de context zien he. De schaal loopt van 1 tot 6, de beste winterband krijgt een beoordeling van 2,1. De vredesteins zitten op 2,7 geloof ik. Dat is dus slechter, maar nog altijd niet beroerd hoor :) Evengoed, als ik dus nieuwe banden moest uitzoeken werden het geen vredesteins :P

[..]

Ik ben net wakker, muhahaha :7
En daarbij zaten ze bij de prijs van de auto in.. En nog zo goed als nieuw, dus kan er misschien wel 2 winterbandenseizoenen mee doen.
pi_89063293
Over die winterbanden, 330 is nog best veel vind ik, voor zo'n (redelijk standaard) maat..
Kan je ook 14"van kopen met velgen.. Moet wel lukken voor die prijs dacht ik...
pi_89064317
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:23 schreef Marco001 het volgende:
Over die winterbanden, 330 is nog best veel vind ik, voor zo'n (redelijk standaard) maat..
Kan je ook 14"van kopen met velgen.. Moet wel lukken voor die prijs dacht ik...
Mjah, 13" is een rare maat aan het worden, maar met 14" moet je bang zijn dat de wielomtrek te groot wordt, als in, dat de kilometerteller te weinig gaat aangeven. Of je moet een redelijk platte band nemen, wat het weer een rare maat maakt :)
pi_89065002
Wat een karwei zeg, de cylinderkoppen van een dwarsgeplaatste V6 halen.
pi_89065239
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Wat een karwei zeg, de cylinderkoppen van een dwarsgeplaatste V6 halen.
boutjes losdraaien voor gevorderden ;)
pi_89065577
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja je blijft losdraaien :').. En dan die achterste kop, je kan er zowat niet bij.
pi_89065784
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 19:59 schreef L0we het volgende:

[..]

Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussen :P
pi_89067248
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:10 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Als je maar weet hoe het in elkaar steekt valt het reuze mee heb ik in iedergeval geleerd tijdens het klussen :P
en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten.. :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:50:19 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89071385
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:39 schreef Marco001 het volgende:

[..]

en niet 1 boutje overhoud na het weer in elkaar zetten.. :P
Dat zou typisch iets voor mij zijn :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 23 november 2010 @ 21:52:49 #167
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89071532
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:41 schreef L0we het volgende:

[..]

Hij zal zn top wel halen in zn 4, maar ik vind het een beetje heel erg sterk dat je dan een topsnelheid zou halen die 13 km/h bóven de fabrieksopgave.
Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dus :P
pi_89072111
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:52 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Mijn auto heeft een fabriekstop van (ik dacht) 170, maar in tests hebben ze hem vaak zat 200+ gekregen (ik denk op de teller, maar dat stond er niet bij). Erg grote afwijking dus :P
Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgave :)
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:17:48 #169
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89072985
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:02 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik geloof je zo, maar ik heb in test eigenlijk nooit gelezen dat ze hoger uitkomen dan de fabrieksopgave :)
Ik heb het zelf ook niet geprobeerd

Ik dacht dat het een echte test van autoweek was, maar het is een myreview: http://www.autoweek.nl/autoreview/17590/Mitsubishi-Lancer-13-GLXi

En op het mitsubishiforum ook een paar die het melden, maar dan is het inderdaad niet zo 'officieel' als ik dacht.
pi_89073509
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat zou typisch iets voor mij zijn :')
Daarom horen schroevendraaiers niet roze te zijn, zeg maar :Y)
pi_89073510
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:17 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik heb het zelf ook niet geprobeerd

Ik dacht dat het een echte test van autoweek was, maar het is een myreview: http://www.autoweek.nl/autoreview/17590/Mitsubishi-Lancer-13-GLXi

En op het mitsubishiforum ook een paar die het melden, maar dan is het inderdaad niet zo 'officieel' als ik dacht.
Kan het verschil tussen de teller en de échte km-stand zijn :)
pi_89073541
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid ben :D
pi_89073627
Ik heb vooralsnog zwart/gele schroevendraaiers :P
pi_89073784
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:28 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb vooralsnog zwart/gele schroevendraaiers :P
Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oud :D.
pi_89074072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:35 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik rooie! De oudste is inmiddels ongeveer 10 jaar oud :D.
Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehad :P
Vraag telkens met kerst en verjaardag nu maar gereedschap. Heb ik nog wat aan :P

Mijn vader heeft wel een hoop oud spul nog. Maarja het werkt prima dus waarom vervangen?
pi_89074262
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:27 schreef L0we het volgende:

[..]

Vertel dat maar niet aan een aantal dames die actief zijn binnen de renault club waar ik lid ben :D
Die vallen ook op vrouwen dan zeker? ~O>
pi_89074267
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijne nog geen jaar, vorig jaar van mijn ouders gehad :P
Vraag telkens met kerst en verjaardag nu maar gereedschap. Heb ik nog wat aan :P

Mijn vader heeft wel een hoop oud spul nog. Maarja het werkt prima dus waarom vervangen?
Ik ben vanaf mn 16e al bezig om mn eigen gereedschap bij mekaar te sparen. Toen ging het per schroevendraaier, die dingen kostten doen 15 gulden per stuk geloof ik... Inmiddels heel wat zelf erbij gekocht & gekregen van mn ouders, begint een behoorlijke verzameling te worden :)
pi_89074310
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:42 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Die vallen ook op vrouwen dan zeker? ~O>
Nou, het viel pas op dat ze vrouw waren toen het me verteld werd ;)
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:44:01 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89074374
quote:
Op dinsdag 23 november 2010 22:26 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Na, die zijn anders best stijlvol hoor :) En heel erg design, en net zo goed als de lelijke zwart.
pi_89074411
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:44 schreef Purdey het volgende:

[..]

Na, die zijn anders best stijlvol hoor :) En heel erg design, en net zo goed als de lelijke zwart.
Die hamer al eens opgehangen dan? _O-
pi_89074454
quote:

[..]

Je hebt niks aan stijlvol als het smerig word :P
pi_89074506
quote:

[..]

niet flauw bedoelt hoor, maar gebruik je ze ook wel eens? :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:45 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Je hebt niks aan stijlvol als het smerig word :P
Zie mn vraag hier boven... ;)
pi_89074905
Moet eerlijk zeggen... Mijn gereedschap is ook nog niet heel smerig geworden. Nog geen vieze klusjes hoeven doen.
pi_89074982
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Moet eerlijk zeggen... Mijn gereedschap is ook nog niet heel smerig geworden. Nog geen vieze klusjes hoeven doen.
Ik maak mn gereedschap na elke keer goed schoon. Heb al een hoop vieze klusjes moeten doen... Maar wat wil je ook met een oude diesel :D. Hij converteert olie in stopverf als je niet uitkijkt :D
pi_89075231
Mijn handen zijn altijd smeriger als mijn gereedschap... heb nou ook nog niet echt klusjes gehad waarbij ik veel met olie en vette troep te doen had.. enkel die oude schokdempers..

Denk dat ik binnenkort maar eens flink in de weer ga met anti roest op de plekken waar tectyl aan het falen is :'(
pi_89075318
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:57 schreef FalleNk810i het volgende:
Mijn handen zijn altijd smeriger als mijn gereedschap... heb nou ook nog niet echt klusjes gehad waarbij ik veel met olie en vette troep te doen had.. enkel die oude schokdempers..

Denk dat ik binnenkort maar eens flink in de weer ga met anti roest op de plekken waar tectyl aan het falen is :'(
Moet je zeker doen! Scheelt een hele hoop ellende als je dat bijhoudt... Mijn idee: alle roest verwijderen, daarna behandelen met fertan, daarna opnieuw tectyl spuiten
pi_89075582
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:58 schreef L0we het volgende:

[..]

Moet je zeker doen! Scheelt een hele hoop ellende als je dat bijhoudt... Mijn idee: alle roest verwijderen, daarna behandelen met fertan, daarna opnieuw tectyl spuiten
Jup, was ook precies mijn plan :)
Heb nu oude Valma? tectyl in een spuitbus, maar weet niet of ik daar super tevreden mee ben..
Jij misschien een super tip? liefst iets wat snel stopt met plakken :P hoeft niet perse een spuitbus te zijn
pi_89075793
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:02 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Jup, was ook precies mijn plan :)
Heb nu oude Valma? tectyl in een spuitbus, maar weet niet of ik daar super tevreden mee ben..
Jij misschien een super tip? liefst iets wat snel stopt met plakken :P hoeft niet perse een spuitbus te zijn
Ik heb ook iets vanuit een spuitbus, maar weet niet precies welk merk dat is... Gewoon bij de locale autoonderdelenshop gehaald. Ik heb ook wel colad undercoating, dat is ook nog geluidsdempend, maar dat moet je met een compressor + speciaal pistool aanbrengen.
pi_89076891
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik heb ook iets vanuit een spuitbus, maar weet niet precies welk merk dat is... Gewoon bij de locale autoonderdelenshop gehaald. Ik heb ook wel colad undercoating, dat is ook nog geluidsdempend, maar dat moet je met een compressor + speciaal pistool aanbrengen.
Ah okay, zal wel eens gaan kijken, heb wel eens iets over RX5 ofzo gehoord.. ff googlen :D
pi_89077620
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 23:25 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ah okay, zal wel eens gaan kijken, heb wel eens iets over RX5 ofzo gehoord.. ff googlen :D
RX5 is meer een middel als fertan, en niet echt te vergelijken met tectyl. Volgens mij is tectyl altijd rotspul, en blijft een eeuwigheid plakkerig ;)
pi_89086456
Ik moet ook gaan klussen aan m'n auto ;( Centrale deurvergrendeling rechtsvoor gaat er lastig. Zal wel gesmeerd moeten worden ofzo. Maar dat zal wel inhouden dat het hele paneel open mag zeker? :@
pi_89086867
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 10:56 schreef Piles het volgende:
Ik moet ook gaan klussen aan m'n auto ;( Centrale deurvergrendeling rechtsvoor gaat er lastig. Zal wel gesmeerd moeten worden ofzo. Maar dat zal wel inhouden dat het hele paneel open mag zeker? :@
Jep, reken er maar op ;).
pi_89087051
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:09 schreef L0we het volgende:

[..]

Jep, reken er maar op ;).
Hmm, morgen eens kijken of mij dat gaat lukken :')
pi_89087653
Volgens mij hebben we de dames weggejaagd :{
  woensdag 24 november 2010 @ 11:37:18 #195
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89087788
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou volgens mij zijn we een beetje stil omdat we niet mee kunnen praten aan al dat autogeknutsel :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89087790
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Even een lokkertje posten dan! ;)

woensdag 24 november 2010 @ 11:38:57 #197
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89087856
Oohhhh :9~
pi_89087913
het werkt! :D
  woensdag 24 november 2010 @ 11:40:09 #199
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89087923
Dit soort gereedschap kan ik ten minste aan:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:37 schreef L0we het volgende:

[..]

Even een lokkertje posten dan! ;)
[ afbeelding ]

hiervan weet ik nog niet eens van alles waar het voor dient. Waar zijn die pinnendingetjes links voor? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 24 november 2010 @ 11:42:42 #200
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89088016
Ik zou wel heel graag wat meer van autotechniek leren, zodat ik zelf ook wat meer kan doen dan ruitenwissers/vloeistoffen/verlichting, maar ik weet niet waar ik dat kan leren. Bestaan er cursussen voor of zo? Een complete opleiding is net wat te veel van het goede en ik ken ook niemand in de buurt met verstand van auto's :')
pi_89088031
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:40 schreef monsterd. het volgende:
Dit soort gereedschap kan ik ten minste aan:
[ [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ZDI8ry50ofzWFM:http://speelgoedcadeau.nl/img/146/5.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]

ahw... O+
quote:
[..]

hiervan weet ik nog niet eens van alles waar het voor dient. Waar zijn die pinnendingetjes links voor? :P
Dat zijn kleine schroevendraaiers :)
pi_89088064
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik zou wel heel graag wat meer van autotechniek leren, zodat ik zelf ook wat meer kan doen dan ruitenwissers/vloeistoffen/verlichting, maar ik weet niet waar ik dat kan leren. Bestaan er cursussen voor of zo? Een complete opleiding is net wat te veel van het goede en ik ken ook niemand in de buurt met verstand van auto's :')
Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggen :) * L0we kijkt naar de organisatoren
pi_89088090
We kunnen nu natuurlijk lompe opmerkingen gaan maken in de geest van: die zijn voor als het grote gereedschap niet in het gaatje past, maarja... Da's ook weer een risico o|O
pi_89088148
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:44 schreef Bartholomeus het volgende:
We kunnen nu natuurlijk lompe opmerkingen gaan maken in de geest van: die zijn voor als het grote gereedschap niet in het gaatje past, maarja... Da's ook weer een risico o|O
ja, dan jaag je de dames weer weg... ;)
pi_89088214
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Veel kun je ook met zogenaamd dom boerenverstand hoor :) Ik heb zelf 0,0 opleiding in autotechniek gehad, en toch bouw ik zelf radio's en bluetooth carkits in, bijvoorbeeld. Zelfs als daar het halve dashboard voor los moet :P Ruitenwissers kunnen er maar op 1 manier op en af, vloeistoffen is een kwestie van weten welk symbooltje wat betekent (al spreekt dat voor zich vind ik), en lampjes kunnen er over het algemeen ook maar op 1 manier in. Hier in de achterhoek hebben we een mooi gezegde: 'vaak bu'j te bange' ;)
pi_89088259
Enne, vooral gewoon doen :)
  woensdag 24 november 2010 @ 11:48:53 #207
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89088273
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:43 schreef L0we het volgende:

[..]

Kunnen we mssn ook wel op de meet tijd voor inruimen. Dat soort dingen wil ik dan wel uitleggen :) * L0we kijkt naar de organisatoren
Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb? :P Ik bedoelde echt wat meer verdieping zoals remblokken vervangen en zo, en uiteindelijk de distributieriem. Maar alle kennis is mooi meegenomen :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:47 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Veel kun je ook met zogenaamd dom boerenverstand hoor :) Ik heb zelf 0,0 opleiding in autotechniek gehad, en toch bouw ik zelf radio's en bluetooth carkits in, bijvoorbeeld. Zelfs als daar het halve dashboard voor los moet :P Ruitenwissers kunnen er maar op 1 manier op en af, vloeistoffen is een kwestie van weten welk symbooltje wat betekent (al spreekt dat voor zichzelf vind ik), en lampjes kunnen er over het algemeen ook maar op 1 manier in. Hier in de achterhoek hebben we een mooi gezegde: 'vaak bu'j te bange' ;)
Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maar :P
  woensdag 24 november 2010 @ 11:49:02 #208
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89088283
quote:

[..]

ahw... O+

[..]

Dat zijn kleine schroevendraaiers :)
Ahaa, nou dat had ik altijd al eens willen weten! :9

quote:

[..]

Purdey en ik zullen eens de koppen bij elkaar steken en dan kijken of daar ruimte voor is, in ons al druk bedachte programma (not). We zijn al wel begonnen met brainstormen maar heel concreet hebben we eigenlijk nog niet veel op papier. Ik zal haar zo eens mailen, dan kunnen we even verder kijken.

Wat betreft de meet nog: Locatie wordt waarschijnlijk omgeving Utrecht. Hoop dat dat voor iedereen prima is :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89088341
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:
Wat betreft de meet nog: Locatie wordt waarschijnlijk omgeving Utrecht. Hoop dat dat voor iedereen prima is :)
Dat leek me al logisch :P
Zolang het niet ín Utrecht is, is het prima toch :)
pi_89088452
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik denk dat je in een paar uur niet heel het hebben en houden van een auto uitgelegd heb? :P Ik bedoelde echt wat meer verdieping zoals remblokken vervangen en zo, en uiteindelijk de distributieriem. Maar alle kennis is mooi meegenomen :Y

[..]

Die laatste dingen zijn ook geen probleem, maar ik ben zelf gewoon een betje huiverig om heel het dashbord los te trekken met het risico dat het niet meer past en ik niemand heb die kan zeggen hoe het moet. Misschien lukt het wel, maar ik weet niet waar ik moet beginnen dat ik ook nog veilig eindig zeg maar :P
Ik ga altijd naar dezelfde garage met mijn auto. En als ik dan weer eens zelf lig te pielen en ik kom er niet uit, dan grijp ik de telefoon en vraag ik om tips en truuks. En dat wordt allemaal rustig uitgelegd. Ook kun je op internet een hoop vinden op auto(type)gerelateerde fora. Kortom: voorbereiding is alles, rustig kijken voor je zomaar iets openschroeft ook, en sommige dingen moet je gewoon met wat harde liefde behandelen. Mijn middenconsole zit bijvoorbeeld vast met 5 schroeven, 2 aan elke kant en 1 onder het uitneembare deel van de asbak. En als je die los hebt, geeft het ding nog geen millimeter mee. Oplossing: een stevige ruk :P
pi_89088528
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ah, zo! Ik las je vorige berichtje verkeerd, ik dacht dat je juist de vloeistoffen en de verlichting wilde doen ;). Je kan eens kijken of er een merkspecifieke club bij jou in de buurt zit, daar zitten vaak wel mensen die je op weg willen helpen met het een en het ander. Waarschijnlijk hebben die ook wel ruimte om te sleutelen, heb je 2 vliegen in 1 klap.
quote:
[..]

Heb je een werkplaatshandboek van je auto? Die zijn op marktplaats vaak wel voor een fatsoenlijk bedrag te scoren, en zijn erg de moeite waard! :)
  woensdag 24 november 2010 @ 11:57:14 #212
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89088581
Misschien moet ik gewoon de boel eens losmaken en rustig kijken waar alle kabeltjes voor zijn en waar ze heenlopen :P
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:55 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, zo! Ik las je vorige berichtje verkeerd, ik dacht dat je juist de vloeistoffen en de verlichting wilde doen ;). Je kan eens kijken of er een merkspecifieke club bij jou in de buurt zit, daar zitten vaak wel mensen die je op weg willen helpen met het een en het ander. Waarschijnlijk hebben die ook wel ruimte om te sleutelen, heb je 2 vliegen in 1 klap.

[..]

Heb je een werkplaatshandboek van je auto? Die zijn op marktplaats vaak wel voor een fatsoenlijk bedrag te scoren, en zijn erg de moeite waard! :)
Dat zijn goede tips, ik ga eens googlen ^O^ Volgens mij zit er geen Mitsubishiclub in de buurt, daarom had ik naar de Wangan Warriors meeting willen gaan om zodoende wat mensen te leren kennen maar dat was er niet meer van gekomen

Oh en ik vind Utrecht ook prima voor de meet :Y
pi_89088618
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:57 schreef 08gnoT. het volgende:
Misschien moet ik gewoon de boel eens losmaken en rustig kijken waar alle kabeltjes voor zijn en waar ze heenlopen :P

Waar wil je mee beginnen? :)
quote:
Oh en ik vind Utrecht ook prima voor de meet :Y
pi_89088637
Voor VAG auto's is er zo'n ideale site, met onderdeel nrtjes en prijs en een tekening van hoe het in elkaar zit :D
Misschien dat dat soort site's ook wel bestaan voor andere merken?

krijg je zulke tekeningen:
pi_89088698
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:49 schreef monsterd. het volgende:

Purdey en ik zullen eens de koppen bij elkaar steken en dan kijken of daar ruimte voor is, in ons al druk bedachte programma (not). We zijn al wel begonnen met brainstormen maar heel concreet hebben we eigenlijk nog niet veel op papier. Ik zal haar zo eens mailen, dan kunnen we even verder kijken.
Lijkt me dat er in een uurtje een hele hoop uit te leggen valt over de basis van olie verversen, ruitenwissers, vloeistoffen enz. Misschien goed om even te pijlen wat de interesse daarvoor is :)
quote:
In of om utrecht vind ik prima!
  woensdag 24 november 2010 @ 12:01:11 #216
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89088736
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:58 schreef L0we het volgende:

[..]

Waar wil je mee beginnen? :)

[..]

Geen concrete dingen, want alles werkt goed nu :P Alleen andere speakers, zou ik zo kunnen bedenken, maar dat is nog niet echt iets autotechnisch. Maar stel dat er bij de APK iets tevoorschijn komt..
pi_89088775
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 11:58 schreef FalleNk810i het volgende:
Voor VAG auto's is er zo'n ideale site, met onderdeel nrtjes en prijs en een tekening van hoe het in elkaar zit :D
Misschien dat dat soort site's ook wel bestaan voor andere merken?

krijg je zulke tekeningen:
[ afbeelding ]
Renault heeft dialogys, een zelfde programma.

Autodata schijnt ook een vrij uitgebreid programma te zijn met allerlei manuals, maar daar heb ik geen ervaring mee :)
pi_89088818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Geen concrete dingen, want alles werkt goed nu :P Alleen andere speakers, zou ik zo kunnen bedenken, maar dat is nog niet echt iets autotechnisch. Maar stel dat er bij de APK iets tevoorschijn komt..
ah, oke :). Omdat je zo over die kabeltjes begon :). Maar speakers zijn goed te doen, das waarschijnlijk het roostertje los, speakers eruit, andere erin, en roostertje weer vast ;). Oh, en vergeet dan de draadjes niet ;).
pi_89089002
Ik houd van zelfredzame vrouwen die niet bang zijn om een nageltje te breken O+
  woensdag 24 november 2010 @ 12:08:09 #220
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89089019
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:02 schreef L0we het volgende:

[..]

ah, oke :). Omdat je zo over die kabeltjes begon :). Maar speakers zijn goed te doen, das waarschijnlijk het roostertje los, speakers eruit, andere erin, en roostertje weer vast ;). Oh, en vergeet dan de draadjes niet ;).
Ja gewoon kijken om de boel de bestuderen zeg maar :P

En dat dacht ik ook met de speakers, maar ik kreeg ze niet los, m'n vader ook niet en bij de garage kregen ze het ook niet makkelijk voor elkaar, blijkbaar zit de boel goed vast :') Normaal zou ik het ook wel prima vinden, maar ze zijn opgeblazen geweest en ze dreunen dus heel erg als hij wat harder staat.
pi_89089356
Pfff, wacht inmiddels al 6 maanden op benzine declaratie, die ik toen op stage hadingedient... dat bedrijf is al eene het formulier kwijtgeraakt, en beweert het kopie nooit te hebben ontvangen(tuurlijk....)
Moet ik ee nieuw bonnetje toesturen via de post, mag absoluut niet worden gemaild...... vlutzooi...

Oh, en donderdag word de seat gefixt. Ben benieuwd hoe goed de nieuwe remmen zijn.
pi_89089700
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:08 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

En dat dacht ik ook met de speakers, maar ik kreeg ze niet los, m'n vader ook niet en bij de garage kregen ze het ook niet makkelijk voor elkaar, blijkbaar zit de boel goed vast :') Normaal zou ik het ook wel prima vinden, maar ze zijn opgeblazen geweest en ze dreunen dus heel erg als hij wat harder staat.
Dan is een garagehandboek of informatie van een type/merk gerelateerd forum een uitkomst. Er zullen vast mensen zijn met hetzelfde probleem. En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven :P

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk?
pi_89089718
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:08 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Dan zou ik niet met kabeltjes beginnen als ik jou was :). Het is leuk dat je dan weet hoe het in mekaar steekt, maar electische problemen kom ik bijna nooit tegen voor de apk. Dan kan je beter de motorkap eens opentrekken, en daar alle onderdelen proberen te benoemen, weten waar de verschillende leidingen voor dienen, de verschillende sensoren proberen te vinden, uitzoeken waar die voor dienen. Genoeg te leren! ;)
quote:
De speakers zelf niet? Of de roosters?
pi_89089942
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]
En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven :P
Soms is het durven inderdaad, maar vaak is het ook weten hoe het in mekaar steekt. Heb ook een aantal keer gehad dat ik dacht dat het onderdeel wat motivatie nodig had om los te komen, terwijl eronder gewoon een lipje bleek te zitten waar hij op vast zat.
  woensdag 24 november 2010 @ 12:31:32 #225
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89090032
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan is een garagehandboek of informatie van een type/merk gerelateerd forum een uitkomst. Er zullen vast mensen zijn met hetzelfde probleem. En zoals ik al zei: soms zitten dingen gewoon heel goed vast, dan moet je het gewoon durven :P

Over wat voor auto hebben we het eigenlijk?
Mitsubishi Lancer, model 1996-2001
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:24 schreef L0we het volgende:

[..]

Dan zou ik niet met kabeltjes beginnen als ik jou was :). Het is leuk dat je dan weet hoe het in mekaar steekt, maar electische problemen kom ik bijna nooit tegen voor de apk. Dan kan je beter de motorkap eens opentrekken, en daar alle onderdelen proberen te benoemen, weten waar de verschillende leidingen voor dienen, de verschillende sensoren proberen te vinden, uitzoeken waar die voor dienen. Genoeg te leren! ;)

[..]

De speakers zelf niet? Of de roosters?
Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type.
pi_89090266
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:31 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Mitsubishi Lancer, model 1996-2001

[..]

Ja onder de motorkap heb ik al een paar keer gesnuffeld, maar de zichtbare delen spreken wel voor zich wat het is, al is het deels ook wel speculeren (als dit A is en dat B, zal dat kabeltje wel voor C zijn). Misschien met zo'n handboek dat ik er wel meer van leer ja. Ik kan er alleen zo snel geen vinden voor mijn type.
http://link.marktplaats.nl/399185863 Beetje veel, 6.50 voor een waarschijnlijk gebrande cd, maar het is wat :). (mssn is het ook wel te downloaden ergens)
pi_89090439
Op nieuwsgroepen staat er ook 1 denk ik :) 30MB, dus ben 'm ff online aan het zetten :P
Hij is wel in het Engels.

http://piles.nl/hosting/lancer_EN.zip :s)
pi_89090712
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:41 schreef Piles het volgende:
Op nieuwsgroepen staat er ook 1 denk ik :) 30MB, dus ben 'm ff online aan het zetten :P
Hij is wel in het Engels.

http://piles.nl/hosting/lancer_EN.zip :s)
Hier heb ik denk ik ook wel wat aan :Y dankje!
pi_89092753
in theorie weet ik best veel van techniek.(interesseerd me ook heel erg)
praktijk heb ik nog niet veel kunnen doen dan kleine beurtklusjes en zijknippers en lampen vervangen en mijn oude crx uit elkaar halen.
vaak strand ik op te weinig kracht te hebben voor dingen los te krijgen(ja kruipolie oke maar gaat niet voor alles op)
en electronica liever niet. ook in theorie wel kennis maar mijn beetje fobisch over electriciteit.
op mijn werk roepen ze ook vaak mij erbij als er iets met/aan auto`s is.
en ik ben ook zo`n idioot die voor het raam loopt te springen als er weer iets aparts voorbij rijd.
(ps ik werk op een tankstation)

oh ja ik heb geen roze gereedschapskist. haha!

de winter komt eraan en ik heb nog geen winterbanden.
ik rij 60 km per dag en vaak al s`nachts als ze nog niet gestrooid hebben.
dan kun je aan de reflectorpaaltjes zien waar je ongeveer zit.
erg ontspannend rijden ahum!

scheelt het trouwens veel om winterbanden in duitsland te halen dan in nederland?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_89092793
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 12:01 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Nog een tip: Je kan je auto 2 maanden van tevoren al laten keuren. Ik maak altijd een afspraak voor een voorkeuring, waar mn garagist de auto langsloopt, de verschillende punten noteert, en mij het werk vervolgens laat doen
pi_89093224
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:40 schreef winterstorm666 het volgende:
scheelt het trouwens veel om winterbanden in duitsland te halen dan in nederland?
Ligt eraan hoe dicht je bij de Duitse grens woont he? Je moet er ook 2 keer heen als je pech hebt, 1 keer voor het uitzoeken en bestellen, en nog een keer voor het monteren. Bovendien vraag ik me af of je dan uiteindelijk wat bespaard hebt hoor, al woon je vlak aan de grens. Je bent er immers ook een hoop tijd mee kwijt. Een beetje rondshoppen voor bandjes is nooit verkeerd, maar het loont zich denk ik niet om er ik weet niet hoeveel kilometers voor te rijden :)
pi_89093563
ik woon vlak bij cuijk( vlak bij a77 naar goch) binnen 15km van de grens.
ben van plan daar toch vaker mijn boodschappen te gaan doen alleen ik spreek wel ein bier mit bratwurst duits, maar technisch duits word wat lastiger.
pi_89094772
Voor de boodschappen hoef je niet naar duitsland, de prijsverschillen zijn zó klein dat het zich niet loont om er speciaal voor te rijden. Op die afstand zou je het voor banden wel een keer kunnen proberen. Vragen wat het kost begrijpen ze wel, en als je je bandenmaat agewoon op een briefje schrijft hoef je het ook niet uit te leggen :)
  woensdag 24 november 2010 @ 15:10:23 #234
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89096056
Ook ik laat m'n gezicht nog snel even zien. Ik zat er toevallig gisteren aan te denken dat Utrecht indd de beste omgeving zou moeten zijn. Monsterd en ik hebben elkaar al een aantal keer gemaild, en er zijn wel enige plannen, maar het komt nog niet heel erg uit de verf. Hebben jullie ideeën voor de meet, PM Mons of mij dan even, dan kunnen we een concreet plan gaan maken. We hadden wel al een aantal data's in Februari, in de weekenden. Dan zetten we die hier neer, en kunnen we kijken of er bepaalde data's zijn waarop iemand écht niet kan. Heeft er iemand bezwaar tegen om eventueel op een zondag af te spreken?
pi_89096140
thankxs ik ga toch eens langs de bandenboer.
en ik ga er geen boodschappen topic van maken hoor, maar het scheelt voor heel veel boodschappen en vooral kwaliteit vh vlees.
frisdrank ook, alleen koffiepads zijn drie keer zo duur.
en aangezien ik niet erg financieel gezegend ben loont het toch de moeite.
pi_89096749
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:12 schreef winterstorm666 het volgende:
thankxs ik ga toch eens langs de bandenboer.
en ik ga er geen boodschappen topic van maken hoor, maar het scheelt voor heel veel boodschappen en vooral kwaliteit vh vlees.
frisdrank ook, alleen koffiepads zijn drie keer zo duur.
en aangezien ik niet erg financieel gezegend ben loont het toch de moeite.
Bedenk wel dat je 15km x 2 = 30km moet rijden daarvoor. En dan ga ik er vanuit dat de supermarkt direct over de grens zit. Op korte afstandjes verbruikt een auto meer dan dan hij gemiddeld zou doen, dus laten we eens 1 op 10 rekenen. Dat kost je dus 3 liter benzine, a 1,45? Dan moet het verschil per keer boodschappen dus al meer dan 4,35 zijn wil je quitte spelen. Om er werkelijk wat aan over te houden zou het dus al 6 volle euries moeten schelen, en dan nog rij je 30km om anderhalve eurie te verdienen. Als je een keer voor het halve jaar frisdrank inslaat zal dat dus lonen, als je iedere keer voor je normale karretje proviand op en neer gaat kan ik het me echt niet voorstellen. Overigens mag men in Duitsland veel meer kleurstoffen aan het vlees toevoegen dan in Nederland, dus het ziet er vooral beter uit. Al het goedkope vlees is dezelfde rotzooi. Heb zelf genoeg vlees in de rondte gereden om te weten waar dat koetje geloeid heeft, zeg maar ;)
pi_89097534
Wij wonen c.a 30 km van de grens af, maar komen ook regelmatig wel in Duitsland: Pepsi voor 50 cent per 1.5 liter fles.. wij kopen dan direct ook voor opa/oma, dus 5 6-packs.. is 30*0.50(pepsi is hier rond de 1 euro geloof ik) Dan scheelt het al 15 euro..
Dan heb je die 3 euro aan gas er echt wel weer uit.
pi_89097922
ik rij op lpg dus qua kosten valt het mee.
de planning is dan ook wel om 2 keer tot 3 keer per maand naar de duitse supermarkten te gaan.
en mijn vriendin woont vlakbij kleve dus ook een goed excuus haha!
is er geen strengere wetgeving en controle op vlees in duitsland?
pi_89098451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:56 schreef winterstorm666 het volgende:
ik rij op lpg dus qua kosten valt het mee.
de planning is dan ook wel om 2 keer tot 3 keer per maand naar de duitse supermarkten te gaan.
en mijn vriendin woont vlakbij kleve dus ook een goed excuus haha!
is er geen strengere wetgeving en controle op vlees in duitsland?
Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaald ;)

De wetgeving in en controle op de vleessector in Duitsland is een stuk minder streng dan hier in Nederland. Wel eens van de Gammelfleischaffaire gehoord? En probeer hier in NL eens zonder witte jas zo'n bedrijf binnen te lopen, je wordt er zowat met een honkbalknuppel uitgeslagen. In Duitsland zijn ze er ook niet gek op, maar doen ze een stuk minder moeilijk. Ik heb wel eens in m'n doodnormale chauffeurskloffie en met een bak pleur in de hand tussen de halve varkens en koeien doorgelopen, en dat was niet bij een of ander klein duister bedrijfje maar bij een internationaal bekend concern :)
Sowieso is men in Duitsland met de kleur- geur- en smaakstoffen gemakkelijker dan in Nederland. Waarom denk je dat de Duitse Fanta zo veel geler en smaakvoller is dan de Nederlandse? ;)
pi_89098853
nee nog niet over gehoord.
ga er even voor googlen.
ik had er toch een ander beeld van. helaas.
pi_89106855
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:08 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan nog rijdt je 30km voor een appel en een ei, mijn tijd wordt duurder betaald ;)

De wetgeving in en controle op de vleessector in Duitsland is een stuk minder streng dan hier in Nederland. Wel eens van de Gammelfleischaffaire gehoord? En probeer hier in NL eens zonder witte jas zo'n bedrijf binnen te lopen, je wordt er zowat met een honkbalknuppel uitgeslagen. In Duitsland zijn ze er ook niet gek op, maar doen ze een stuk minder moeilijk. Ik heb wel eens in m'n doodnormale chauffeurskloffie en met een bak pleur in de hand tussen de halve varkens en koeien doorgelopen, en dat was niet bij een of ander klein duister bedrijfje maar bij een internationaal bekend concern :)
Sowieso is men in Duitsland met de kleur- geur- en smaakstoffen gemakkelijker dan in Nederland. Waarom denk je dat de Duitse Fanta zo veel geler en smaakvoller is dan de Nederlandse? ;)
Ha daar komt dat dus door :P.. We vonden het al zo apart in Oostenrijk.
pi_89128425
Bijna op de 111.111km :D
Hopen dat ik er op let en een foto kan maken :P
  donderdag 25 november 2010 @ 12:21:19 #243
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89131135
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 10:55 schreef Piles het volgende:
Bijna op de 111.111km :D
Hopen dat ik er op let en een foto kan maken :P
Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet :'(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89131625
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Oh ja! Ik heb eergister 124 123 gehaald en daarvan een foto gemaakt. 124.124 lukte niet :'(
En 123.456 gemist zeker? ;(
  donderdag 25 november 2010 @ 12:41:30 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89131709
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:38 schreef Piles het volgende:

[..]

En 123.456 gemist zeker? ;(
Oh ja idd.. helemaal vergeten dat dat nog zelfs een betere optie was :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89132077
Hoe lang duurt een grote beurt :D? Zo'n werkplaats opent om 8 uur dus die hebben vast wel genoeg tijd gehad om er aan te werken. :')
pi_89132198
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Net fototje gemaakt van 123.123 :P
pi_89135482
Ik had ooit een Opel Astra F. Wit, met kofferbak. Kekste kilometerstand ooit in dat ding: 333.666 en de dagteller op 444 :D
pi_89136474
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing :D (en op taal had ik ook voldoende :) )
pi_89137115
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:02 schreef Marco001 het volgende:
Woot! toch nog 1 voldoende erbij voor afgelopen tentamenweek, hoef ik slechts 2 tentamens(BE 3.9 en management 4.8 te herkansen.. Heb namelijk een 5.5 gehaald op Marketing :D (en op taal had ik ook voldoende :) )
Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigen :)
pi_89137169
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:18 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan zou ik die 5,5 evengoed overdoen eigenlijk. Sure, binnen is binnen, maar als werkzoekende wil je een 5,5 of dergelijk cijfer écht niet op je cijferlijst hebben. Als je een beetje kiene recruter voor je hebt zitten bij een sollicitatiegesprek is dat het eerste dat je mag gaan zitten verdedigen :)
Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diploma :')
pi_89137812
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb nu al een aantal gesprekken gehad, en er heeft nog nooit iemand om een cijferlijst gevraagd. Niet eens om een diploma :')
Dan is het dus geen kiene recruter ;)
pi_89137836
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:35 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan is het dus geen kiene recruter ;)
Die zijn er blijkbaar niet veel dan.
  donderdag 25 november 2010 @ 15:48:29 #254
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89138362
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe lang duurt een grote beurt :D? Zo'n werkplaats opent om 8 uur dus die hebben vast wel genoeg tijd gehad om er aan te werken. :')
Ben je er al geweest ondertussen? :)

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Net fototje gemaakt van 123.123 :P
[ link | afbeelding ]

Haha leuk! oO<

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:02 schreef Marco001 het volgende:
Wat studeer je, het klinkt namelijk een beetje als MER :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89138445
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:19 schreef Piles het volgende:

[..]

Daarom, Zelfs bij recruiting bedrijven is mij er nooit om gevraagd..
pi_89138482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:48 schreef monsterd. het volgende:

[..]

[..]

Haha leuk! oO<

[..]

Wat studeer je, het klinkt namelijk een beetje als MER :P
Close, BI :)
pi_89138997
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen? *O*
pi_89139024
quote:
6s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En is iedereen al helemaal enthousiast over de eerste sneeuw die gaat vallen? *O*
Als het maar niet eerder dan zaterdagmiddag is :{w
Zul je zien dat er zaterdagochtend een dik pak ligt als ik moet gaan vliegen :')
pi_89139173
Laat maar komen die witte zut :D
  donderdag 25 november 2010 @ 16:10:48 #260
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89139333
quote:
Hier in Polen heeft het al gesneeuwd. Heb vanmorgen heerlijk alle sneeuw van mijn auto mogen krabben. :P :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89139376
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:07 schreef Bartholomeus het volgende:
Laat maar komen die witte zut :D
Ik zie het echt totaal niet zitten, het stapvoets rijden over 60km/u wegen staat me nog helder voor de geest :X
pi_89139506
Ik vind dat juist wel lache. Al die lui die er bang voor zijn verplicht binnen blijven, zodat ik fijn door de zooi kan baggeren *O*
  donderdag 25 november 2010 @ 16:17:28 #263
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89139640
Ik vind het stiekem wel een beetje eng. Ik heb dus geen winterbanden en heb ook niet echt de mogelijkheid om ze aan te schaffen hier in Polen. Dat zou betekenen dat ik dan mijn zomerbanden weg moet gooien en dat vind ik ook zonde.. Daarnaast is dit mijn eerste winter met mijn micra, dus ik heb echt geen idee hoe hij op echte sneeuw reageert. Ik weet trouwens ook niet of hij met super koud weer altijd zal starten, vanochtend was dat in ieder geval geen probleem :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89139711
Als ie bij temperaturen rond het vriespunt gewoon vlot start, zal het verder niet zo'n probleem zijn. Ook zonder winterbanden zal het allemaal best gaan, zolang je maar niet door de sneeuw moet. Op de natte weg ed is het echt geen probleem :)
pi_89139846
quote:
Ja lchen, vanavond op mijn zomerbandjes naar Leeuwarden en rond 22.00 terug, Morgen rond 12.30 naar leeuwarden, en zaterdag komen de winterbanden er pas onder, + achter amper nog profiel, dus dat word lekker handrem bochtjes maken vannacht. :Y
  donderdag 25 november 2010 @ 16:21:35 #266
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89139858
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:19 schreef Bartholomeus het volgende:
Als ie bij temperaturen rond het vriespunt gewoon vlot start, zal het verder niet zo'n probleem zijn. Ook zonder winterbanden zal het allemaal best gaan, zolang je maar niet door de sneeuw moet. Op de natte weg ed is het echt geen probleem :)
Ik denk ook wel dat meeste wegen hier goed losgereden worden. Hier zal waarschijnlijk de sneeuwval wat extremer zijn dan gewend. Waarschijnlijk erger dan afgelopen jaar in NL :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89141725
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:21 schreef Marco001 het volgende:

+ achter amper nog profiel,
Lekker slim in deze tijd van het jaar wanneer het vaker nat is dan droog.....

Jeej, dit topic staat eindelijk in mijn AT zonder dat ik een ordinaire tvp heb gemaakt. *O* *O*
pi_89144655
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:48 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Net opgehaald ^O^ volgende week toch maar niet naar Berlijn :') eerst maar eens weer wat geld verdienen.
pi_89145629
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 16:21 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat meeste wegen hier goed losgereden worden. Hier zal waarschijnlijk de sneeuwval wat extremer zijn dan gewend. Waarschijnlijk erger dan afgelopen jaar in NL :{
Vaake bu'j te bange ;)
pi_89145763
Kan ik m'n auto gewoon bloot aan straat laten staan van de winter? Zo'n hoes is toch alleen maar slecht door condens en nattigheid eronder, lijkt me? Maar nu komt er wel allelei strooizout tegenaan.

In de garage is maar plaats voor 1 auto, en parkeervakken zijn er niet
pi_89145906
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:42 schreef 08gnoT. het volgende:
Kan ik m'n auto gewoon bloot aan straat laten staan van de winter? Zo'n hoes is toch alleen maar slecht door condens en nattigheid eronder, lijkt me? Maar nu komt er wel allelei strooizout tegenaan.

In de garage is maar plaats voor 1 auto, en parkeervakken zijn er niet
Laten staan als in overwinteren? Of laten staan als in 's nachts?

Als het ding moet overwinteren zou ik een stalling proberen te fixen, als het alleen voor 's nachts is maakt het niks uit. Tijdens het rijden komt er ook zout, zand en god mag weten wat tegenaan. Kenniehebbeh :)
  donderdag 25 november 2010 @ 19:15:40 #272
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89147350
Ten eerst 08gn0t: Ik kan elke keer weer minimaal een halve minuut gefacineerd naar je UI kijken :') Neem een andere :')

Vanmorgen lag er al wat natte sneeuw op mijn auto ;( Van mij mag die hele witte meuk wegblijven :{w
pi_89147469
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
Ten eerst 08gn0t: Ik kan elke keer weer minimaal een halve minuut gefacineerd naar je UI kijken :') Neem een andere :')

Vanmorgen lag er al wat natte sneeuw op mijn auto ;( Van mij mag die hele witte meuk wegblijven :{w
Kom je wat te kort meid? ~O>
  donderdag 25 november 2010 @ 19:20:44 #274
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89147607
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

:|W Typisch, heel typisch..
pi_89147652
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeker wel, ik had zin om een lompe opmerking te maken :P
pi_89147655
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

Chauffeurshumor, past wel in dit topic :D
pi_89147702
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:17 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

_O_
pi_89147711
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:21 schreef Piles het volgende:

[..]

Chauffeurshumor, past wel in dit topic :D
Dat is ook nog een excuus inderdaad :D Zelf nieteens aan gedacht 8)7
pi_89147763
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed _O_
pi_89147820
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb trouwens een CD van Fleetwood Mac in m'n laptop geprakt. God wat is dat heerlijk voor tijdens het rijden zeg, lekker relaxed _O_
Mijne is aan het overlijden volgens mij :'( Afgelopen voorjaar is ie ontzettend heet geworden, nu begint ie steeds meer te haperen (en volgens mij maakt ie zwarte puntjes en vlekken op cd's) :{
  donderdag 25 november 2010 @ 19:26:40 #281
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89147893
Dat is geen chauffeurshumor, dat is een slecht soort humor als excuus gebruiken. Überhaupt vrachtwagenchauffeurs, buik tegen het stuur en dan verlekkerd lachen naar al het vrouwelijk volk wat er voorbij rijdt :')
pi_89147949
quote:
CCR is ook tof voor in de auto :9. Ik luister het dan in de trein en op de fiets maar toch :P
pi_89148038
quote:
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:27 schreef Sjoegerd het volgende:
CCR is ook tof voor in de auto :9. Ik luister het dan in de trein en op de fiets maar toch :P
Ik heb die muziek afgelopen week voor m'n moeder gedownload :')
pi_89148132
quote:
10s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:29 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Ik heb die muziek afgelopen week voor m'n moeder gedownload :')
Muziek van vroeger is veel toffer dan de meeste huidige meuk :9..
  donderdag 25 november 2010 @ 19:34:59 #285
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89148337
Zit net te zoeken naar koerierswerk. Zie ik dat je bij Selektvracht je eigen auto moet gebruiken, een tegemoetkoming krijgt in de benzine/onderhoud, en dan 0,60 per bezorgd pakket krijgt _O-
Je krijgt een tegemoetkoming, dus je krijgt niet eens al je onkosten vergoed, en dan krijg je een kutbedrag van 0,60 voor een pakket. Als je 20 doet, verdien je 12 euro. En meer dan 20 pakketten kunnen niet eens in mijn micra, áls het er al inpast :')
pi_89148354
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Dat is geen chauffeurshumor, dat is een slecht soort humor als excuus gebruiken. Überhaupt vrachtwagenchauffeurs, buik tegen het stuur en dan verlekkerd lachen naar al het vrouwelijk volk wat er voorbij rijdt :')
You sayin' you don't like my skills? }:|

En met m'n 84 kilootjes op 1.86m zit ik dus niet met m'n buik tegen het stuur hmmkay }:|

Zullen we het eens over vrouwen en auto rijden hebben hmm? Nog zo'n vooroordeel :Y)
pi_89148543
Ik maak alle vooroordelen waar :7
  donderdag 25 november 2010 @ 19:46:29 #288
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_89148850
hmmzz, van de 123456 heb ik ook een foto, eens van de telefoon halen :)

Verder mag de sneeuw komen, afgelopen weekend alle vloeistoffen gecontrolleerd & aangevult, auto van binnen schoongemaakt en wintersloffen (naja sloffen... 155/70/R13 oid) eronder :)
pi_89149375
Ik ben overigens wel maar parttimert hoor, heb het 6 jaar geleden anderhalf jaar fulltime gedaan en toen ging ik weer studeren :) Niet dat jullie nou denken dat ik een stereotype shag rokende naar koffie en diesel stinkende ongewassen ongeschoren truckert ben :P
pi_89149584
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:45 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Laten staan als in overwinteren? Of laten staan als in 's nachts?

Als het ding moet overwinteren zou ik een stalling proberen te fixen, als het alleen voor 's nachts is maakt het niks uit. Tijdens het rijden komt er ook zout, zand en god mag weten wat tegenaan. Kenniehebbeh :)
Alleen voor 's nachts, of ja altijd als er niet in gereden wordt. Zal van de winter als het glad is, ook wel eens een hele week zijn.

Dan laat ik hem fijn op z'n huidige plekje staan van de winter :)
pi_89149724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:34 schreef Purdey het volgende:
Zit net te zoeken naar koerierswerk. Zie ik dat je bij Selektvracht je eigen auto moet gebruiken, een tegemoetkoming krijgt in de benzine/onderhoud, en dan 0,60 per bezorgd pakket krijgt _O-
Je krijgt een tegemoetkoming, dus je krijgt niet eens al je onkosten vergoed, en dan krijg je een kutbedrag van 0,60 voor een pakket. Als je 20 doet, verdien je 12 euro. En meer dan 20 pakketten kunnen niet eens in mijn micra, áls het er al inpast :')
Zoiets moet je sowieso niet gaan doen met je eigen auto :). Ik heb het een tijdje geleden gedaan bij TPG, op zich best wel leuk werk, maar het betaald eigenlijk heel slecht...
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:01 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Alleen voor 's nachts, of ja altijd als er niet in gereden wordt. Zal van de winter als het glad is, ook wel eens een hele week zijn.

Dan laat ik hem fijn op z'n huidige plekje staan van de winter :)
Ik zou hem eens in de 2 a 3 weken gewoon eens afspuiten, ook in de wielkasten en dergelijke. Dan overleeft hij het wel hoor :)
pi_89149804
Ik zat ook te kijken bij selektvracht toevallig, ik had een mail gestuurd wat die tegemoetkoming nu inhoudt, maar geen reactie gehad :')

Schoonspuiten doe ik nu sowieso al wel, gewoon even met de tuinslang erover. Komt wel goed dan hopelijk :Y
pi_89149829
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik ben overigens wel maar parttimert hoor, heb het 6 jaar geleden anderhalf jaar fulltime gedaan en toen ging ik weer studeren :) Niet dat jullie nou denken dat ik een stereotype shag rokende naar koffie en diesel stinkende ongewassen ongeschoren truckert ben :P
Hoeveel zit je nog op de weg? (in de vrachtwagen dan :P).
pi_89150100
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:07 schreef L0we het volgende:

[..]

Hoeveel zit je nog op de weg? (in de vrachtwagen dan :P).
Op zaterdag, af en toe in verloren momenten zoals tussen kerst en oud&nieuw. Twee jaar geleden in die periode ff op en neer geweest naar Guadalajara bijvoorbeeld, zie de tweede foto :)
pi_89150476
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Op zaterdag, af en toe in verloren momenten zoals tussen kerst en oud&nieuw. Twee jaar geleden in die periode ff op en neer geweest naar Guadalajara bijvoorbeeld, zie de tweede foto :)
Deze Guadalajara lijkt me niet echt toch?
  donderdag 25 november 2010 @ 20:24:50 #296
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89150582
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:34 schreef Purdey het volgende:
Dat is de moeite nog niet eens waard.. Raar dat je met je eigen auto het moet doen..
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:46 schreef gateway het volgende:
hmmzz, van de 123456 heb ik ook een foto, eens van de telefoon halen :)

_O_

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik maak alle vooroordelen waar :7
Ja samson en gert vooroordelen ja :o
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_89155394
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat is de moeite nog niet eens waard.. Raar dat je met je eigen auto het moet doen..

Vrij gebruikelijk hoor, in dat wereldje :).

Het zijn vaak koeriersbedrijven die dit erbij doen, dat ze iig een gegarandeerde bron van inkomsten hebben. Bij de TPG namen ze ook het liefst zulk soort mensen aan, dat kost een stuk minder dan dat je ze zelf moet voorzien van auto's ed :)
pi_89155987
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 20:22 schreef L0we het volgende:

[..]

Deze Guadalajara lijkt me niet echt toch?
Muhaha, hoe vet zou dat zijn :D Nee, deze :)
pi_89156291
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:07 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Muhaha, hoe vet zou dat zijn :D Nee, deze :)
Dat wel ja, maar rijden vanaf hier naar Mexico wordt een beetje lastig! ;).

Maar naar Spanje is ook een leuk tripje zeg! Het lijkt me op de een of andere manier heel relaxed om in zo'n combinatie te rijden :). Je gaat maar 90, je hangt het grootste gedeelte van de tijd aan de rechterkant, je hebt lekker een muziekje opstaan.
Maargoed, aan de andere kant denk ik dat ik er een mooier beeld heb dan dat het daadwerkelijk is :P
pi_89156786
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:12 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar rijden vanaf hier naar Mexico wordt een beetje lastig! ;).

Maar naar Spanje is ook een leuk tripje zeg! Het lijkt me op de een of andere manier heel relaxed om in zo'n combinatie te rijden :). Je gaat maar 90, je hangt het grootste gedeelte van de tijd aan de rechterkant, je hebt lekker een muziekje opstaan.
Maargoed, aan de andere kant denk ik dat ik er een mooier beeld heb dan dat het daadwerkelijk is :P
Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgende :') Dan is er aan de ene kant nog de opdrachtgever die van alles van je gedaan wil hebben, aan de andere kant de klant die wil hebben dat je het liefst gisteren nog al aankomt met je vraggie zut, halverwege nog je baas die 't een of 't ander wil of moet of kan of alle 3, dan nog de controlerende instanties die in de meest onmogelijke bochten gaan liggen om je de zoveelste onzinbekeuring aan te smeren, en dan heb je ook nog de berovingen en overvallen die onderweg plaatsvinden. En daarbij komt nog dat de regelgeving al strikter, strenger en beperkender wordt, waardoor een beetje chauffeur onderhand het zout in de pap niet meer kan verdienen en de lol en de romantiek van het werk er hard af gaan. Er is zeg maar een reden dat ik weer ging studeren :P Zonde, want het is een prachtig vak, het wordt alleen aan alle kanten kapot gemaakt. Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen? :|W
pi_89157441
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Nou, dat beeld klopt best hoor. Maar je hebt natuurlijk ook nog de automobilisten die je het leven zuur maken door de raarste en gevaarlijkste capriolen uit te halen om in godsnaam maar niet de kans te lopen om achter die vrachtwagen terecht te komen. Want over 100m zitten ze niet achter de volgende :') Dan is er aan de ene kant nog de opdrachtgever die van alles van je gedaan wil hebben, aan de andere kant de klant die wil hebben dat je het liefst gisteren nog al aankomt met je vraggie zut, halverwege nog je baas die 't een of 't ander wil of moet of kan of alle 3, dan nog de controlerende instanties die in de meest onmogelijke bochten gaan liggen om je de zoveelste onzinbekeuring aan te smeren, en dan heb je ook nog de berovingen en overvallen die onderweg plaatsvinden. En daarbij komt nog dat de regelgeving al strikter, strenger en beperkender wordt, waardoor een beetje chauffeur onderhand het zout in de pap niet meer kan verdienen en de lol en de romantiek van het werk er hard af gaan. Er is zeg maar een reden dat ik weer ging studeren :P Zonde, want het is een prachtig vak, het wordt alleen aan alle kanten kapot gemaakt. Goh, waar zou dat chauffeurstekort toch vandaan komen? :|W
Ja, dat zijn dan wel de scherpe randjes die het minder leuk maken... Het lijkt me inderdaad een mooi vak (al zou ik het niet willen beoefenen :)).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')