quote:Op donderdag 11 november 2010 10:07 schreef trui het volgende:
wat mooi ladyBlack!(en lief & leuk van je vriend!)
mijsje, wist je dan niet dat ridders niks onder hun harnas droegen?![]()
ik heb gisteravond wat geexperimenteerd met hele dunne wol. ik had ooit bij de opheffingsuitverkoop van wolhemel.nl voor weinig zo'n streng malabrigo-lace op de kop getikt, en ben van de week een keer zo'n beetje een hele avond bezig geweest om die streng tot een bolletje wikkelen... wat een meters zitten daarop zeg! in elk geval, gisteren heb ik het 'queen anne lace' motief gemaakt ermee (met naald 2,5). best te doen die steek, als je de slag eenmaal te pakken hebt. dit is te smal voor een echte sjaal dus het moet maar als boekenleggertje dienen oid.
[ afbeelding ]
(=aanklikbaar voor gedetailleerder beeld)
quote:Op donderdag 11 november 2010 11:14 schreef Smaren het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het FOK!-forum, maar volg het grote haaktopic al een tijdje offline.
Wat een leuke dingen maken jullie!
Ik vind vooral die gevilte sloffen van Trui geweldig, dat is dus mijn nieuwe project, bedankt voor de link.
Ik haak veel in de trein. Van amigurumis tot dekentjes en slofjes. Een jaar geleden begonnen en inmiddels best flink verslaafd aan haken.
Mijn enige probleem is dat ik heel vaak voor het afronden van een project al wordt afgeleid en aan iets nieuws begin.
Herkenbaar?
Guerilla crocheting!quote:Op donderdag 11 november 2010 11:50 schreef Eska het volgende:
Oh, en die blommen op dat hek hè, ik vind ze echt zó geweldig.
Ik ben bijna in staat om hier op zoek te gaan naar dergelijke 'openbare projecten'. Bushokjes opleuken of zo.
Leuk plan voor de zomer, dan kan iedereen zijn restjes opmaken. Het zou me alleen niets verbazen als er door de politie een eind aan gemaakt wordtquote:Op donderdag 11 november 2010 12:37 schreef Mynerfius het volgende:
En die bloemen! Iets voor de volgende meet?
Ik kende heel die term niet. (ik dacht al guerilla....guerilla?! )quote:
Ik kwam het een hele tijd geleden al eens tegen, ik vind het zo gaaf om je leefomgeving op een vrij onschadelijke manier zo aan te kleden. En dan niet alleen met haakwerk, een paar jaar geleden waren bijna alle elektriciteitskastjes op straat hier ineens omgetoverd tot spongebob, ik werd er ieder keer weer vrolijk vanquote:Op donderdag 11 november 2010 12:43 schreef Eska het volgende:
[..]
Ik kende heel die term niet. (ik dacht al guerilla....guerilla?! )![]()
Toen heb ik 't maar even aan Google gevraagd.Wat een leuke projecten zitten daarbij!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 november 2010 11:18 schreef trui het volgende:
't is ook wel een beetje het 'eikeltjes' effect natuurlijk. maar ik vind 'm wel leuk.lekkerpuh, mman!
Hmm, hier nog 1. Ik ben er alleen geboren.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:48 schreef Whoopdidoo het volgende:
Tsja kaaskop die nog nooit op de kaasmarkt is geweest.
ik vind t echt tof garen, ben nu met de 1,25 naald bezig, de jurk v!n baevie was ook met dat garen gedaanquote:Op donderdag 11 november 2010 11:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
Welkom Smaren![]()
Ik begin het hele dunne garen ook steeds meer te waarderen nu ik met naald 1,5 sneeuwvlokken aan het haken ben. Ik overweeg een paar handschoenen te gaan haken van die hele dunne draad, ik vraag me alleen af of het dan nog een beetje warm is.
Op de kaasmarkt?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:59 schreef mmascha het volgende:
Hmm, hier nog 1. Ik ben er alleen geboren.
Dat zou nog eens een attractie zijn geweest!quote:Op donderdag 11 november 2010 13:18 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Op de kaasmarkt?
Ik kan met dat dunne echt niet hoor, geen geduld voor.
En ben me toch een partij aan het multitasken, haken, leren, en ook nog een serie aan het volgen.
Hoop zo dat het weer opknapt, ik wil schattige kindjes aan de deur.
19 nuquote:Op donderdag 11 november 2010 14:22 schreef Eska het volgende:
Waar gaat het mis dan, mmascha?
18 vlokken al, Ophelia?? Oh, ik ben heel benieuwd naar 't eindresultaat!
bij de eerste set ging het niet echt super met het opspelden. Ik wil eigenlijk een hele dikke lap vilt (cm of twee). Mijn oma had er één, grijs gemarmerd (het uiterlijk van een verhuisdeken zeg maar) maar ik weet niet waar ik die kan krijgen.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:28 schreef Eska het volgende:
Ja, doe maar!Ik wil ze zien!
Is dat stijfselen moeilijk/intensief/vervelend? (nog nooit gedaan)
Zou kunnen inderdaad, ik ga eens op de site kijken. De textielwinkel had het niet, maar ik wil geen stukje van het formaat prikmatje maar echt een fors stuk en ook iets dikker dan een prikmatje. (maar ik heb nou iig een betere manier om te omschrijven wat ik zoek, thnx)quote:Op donderdag 11 november 2010 14:34 schreef Eska het volgende:
Ah ja, ik weet wat je bedoelt, denk ik. Dat spul wordt ook gebruikt als ondergrond bij 'prikwerkjes' (met zo'n prikpen in papier/karton prikken).
Zou Pipoos dat niet hebben dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hi NoralyZquote:Op donderdag 11 november 2010 13:10 schreef NoralyZ het volgende:
Caroline88: dat was ik, in het vorige topic, over Kreadoe. En niet zo gek dat je mn naam vergeten was, ik post hier bijna nooit, maar lees wel mee... Ik brei lieverHaken wel geprobeerd, maar is echt niks voor mij.
Ik vind die pinguins op de vorige pagina echt TEH cute!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 11 november 2010 16:02 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ontopic: de eerste kant van mn kussen is bijna af.
offtopic: Ik heb mn tentamen van maandag gewoon gehaald!!
Ben zo ontzettend blij. Juist omdat des te meer ik leer voor morgen des te meer ik het idee krijg dat het niet gaat lukken. Ooow nu moet alleen die opdracht goed zijn anders heb ik voor niets mn tentamen gehaald. Ow ik ben zo blij.
Ssst dat heet goed gokken. Morgen kan dat nietquote:Op donderdag 11 november 2010 16:41 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
![]()
Zie je wel dat je slimmer was dan je dacht?
pieterskerkchoorsteeg, dat is als je bij de bushalte in de breestraat voorbij de selexyz loopt, richting gemeentehuis, en dan bij de klassieke muziekwinkel rechts de steeg in (dat is echt tien meter van de bushalte). die steeg dan een stuk inlopen, t zit ergens links, voorbij de tweedehandsherenmodezaak.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Oeh mooi, zit ie een beetje centraal in Leiden?
En hebben ze er ook acryl?
Ja bij inschatten hoe groot een maat 27 zou zijnquote:Op donderdag 11 november 2010 23:12 schreef Eska het volgende:
Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast) uit, vind ik.
Oh LadyBlack, da's altijd jammer ja, als weer moet gaan uithalen.
Weet je wel waar je mis ging dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 11 november 2010 23:39 schreef kirsten. het volgende:
@ Iedereen
voor alle haaknaaldmaten, zoek gewoon eens op Ebay! Ik heb voor 7 dollar van 2.0-8.0 met alle halve mm. gekocht, ok het duurde een maand voordat ze er waren maar voor 7 dollar kan je je weinig een buil vallen. En ze hebben nog kekke kleurtjes ookGeen spam trouwens hoor, maar hier kosten de haaknaalden los 3 euro per stuk.
Bedanktquote:Op donderdag 11 november 2010 23:12 schreef Eska het volgende:
Trovey, Lucy legt altijd duidelijk (en enthousiast) uit, vind ik.
Oh LadyBlack, da's altijd jammer ja, als weer moet gaan uithalen.
Weet je wel waar je mis ging dan?
Haha, heerlijk Kwakz0r! Ik word er ook altijd zo hebberig van. En ook zo blij van mooie nieuwe bollen.
Oeh, en nieuwe stapeltjes Lijnloos-squares!
een vaste gaat je lukken!quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:42 schreef KarinJ. het volgende:
Trui ik zag in het vorige topic dat je aardig aan het sloffen haken bent....leuk!
Ik kan dus echt niet haken, en ben nog links ook....
Kan iemand mij een goeie site, of uitleg mag ook, geven hoe ik vaste moet haken
Heb ik nodig voor een vest wat ik aan het knifty knitteren ben.
Alvast bedankt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik was aan t luisteren naar de opname van een van mijn concerten van afgeloipen juni. niet zo'n goede opname, gekraak als t hard wordt, maar wel een best wel mooie solo van mezelf al zeg ik t zelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mens wat heb jij een mooie stem!!!
Weet je zeker dat je niet stiekem een professionele opname hebt rondgestuurd![]()
quote:Op vrijdag 12 november 2010 15:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
mens wat heb jij een mooie stem!!!
Weet je zeker dat je niet stiekem een professionele opname hebt rondgestuurd
LadyBlack, wat leuk voor jou (voor jullie) - jammer dat ik niet thuis was en het gemist heb maar blij dat jij het wel 'live' hebt meegeleefdquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:33 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben met mn koor NU live op classic fm te horen!
Mede dankzij jullie 3e geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mn kussenhoes is half af, het tweede gedeelte dan.
Een voorkant is één hele kant hoor, af dusquote:Op vrijdag 12 november 2010 19:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Je mist een woord, HALF af.
Maar hoop m van het weekend af te krijgen
Whoop dear, je moet je "complimenten in ontvangst nemen spier" nodig wat extra trainen.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:43 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Ssst dat heet goed gokken. Morgen kan dat niet
Mooi! En fijn voor jou dat het ook een plezierige "klus" isquote:Op vrijdag 12 november 2010 20:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geen heel goede foto, hij is aanklikbaar om beter te kunnen zien.
[ link | afbeelding ]
En het is zo fijn om te doen![]()
Dat was ook meteen mijn gedachte ja, toen ik 'm zag.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:09 schreef phluphy het volgende:
Ik ken iemand die je daar heel blij mee zou maken trui, ik moest gelijk aan haar denken, een gekko is toch een reptiel? Of heb je 'm ook voor haar gemaakt? (Ik bedoel natuurlijk onze huisdichteres Oxy).
daar is ie inderdaad voor bedoeld.quote:Op zaterdag 13 november 2010 09:09 schreef phluphy het volgende:
Ik ken iemand die je daar heel blij mee zou maken trui, ik moest gelijk aan haar denken, een gekko is toch een reptiel? Of heb je 'm ook voor haar gemaakt? (Ik bedoel natuurlijk onze huisdichteres Oxy).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... ♥ ik mis je ♥
quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:03 schreef phluphy het volgende:
WIP
WIP
WIP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn de "dubbellaags" bloemen uit de Happy Hooker, pag. 116.
Ik doe ongeveer 30-45 minuten over 1 bloem, ik denk er zo'n 12 of 16 nodig te hebben.![]()
Ik heb er wat moeite mee om de steken, met name van stokjes en dubbele stokjes, mooi strak te laten zijn aan de buitenrand. Soms worden het van die enorm brede, losse steken. Hebben jullie hier tips voor?
En hier de reden voor het hebben van weinig tijd:Groene bloemenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi Fluf! Komen ze op je poncho?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Groene bloemenMooi Fluf! Komen ze op je poncho?
Nicequote:Op zaterdag 13 november 2010 18:54 schreef phluphy het volgende:
[..]
Onderaan, op de laatste (brede, zwarte) baan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kussen is bijna af, nog 6 rijen, naja 6 keer 2 eigenlijk![]()
En er waren alweer dingen verkochten ze had ook weer alle dingen die mn moeder had gebracht neergezet, zo leuk dat het loopt.
En het leek wel alsof alles in de hema gratis was. Echt we stonden met zn 8e bij de kassa's (hebben er maar 4 dus 1tje in tasje doen) En op een gegeven moment stonden er wel meer dan tien mensen in de rij. Wasnie grappig nie
bij mij gekkie! En anders liggen er nog bij mam van omaquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nice
Heeft iemand een tip waar ik aan haaknaalden kom? Ik heb net een haarband/hoofdband voor Isa gebreid en daar wil ze graag bloemen op
Ik denk dat ik jou gewoon de wol geef van de weekquote:Op zaterdag 13 november 2010 20:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
bij mij gekkie! En anders liggen er nog bij mal van oma
Das nog beterquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou gewoon de wol geef van de weekIk moet ook nog eens gaan zoeken bij Pie, daar zouden nog een lading breinaalden en haaknaalden moeten liggen.
Hij ziet er idd wel lief uit, maar daar komt het punt al in je vraag, je ziet niet wat het isquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:40 schreef trui het volgende:
ik vind moosje heel lief hoor!maar ehm, is het nou een poesje? of een lammetje? of nog iets anders?
Ja ik kreeg ze niet hoekig, ben daar niet zo goed in vrees ik ;-)quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:01 schreef trui het volgende:
ah, toch! 't komt denk ik door de ronde oortjes dat dat niet meteen zo duidelijk is.
Wat leuk Inu! Erg mooi geworden!quote:Op zondag 14 november 2010 11:03 schreef Inu het volgende:
Ik vind Moosje ook lief
Ik heb leren viltenEr is volgens mij geen vilttopic hier en het is ZO zwaar dat ik het vast niet heel vaak meer doe, dus pimp ik er hier even mee
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze zijn eigenlijk nog ietsjes te breed, maar ik ben bang dat ze te kort worden als ik ze nog meer vervilt... De andere moet nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: dank je EsseEi, ik moet er eigenlijk aan beginnen, maar wacht nog af of het dezelfde kleuren mag zijn.
Ja helaas, ik ga maar met de auto naar het werk, treinen rijden met vertraging en extra traag omdat de dijk gebarsten is op een deel van het traject. Ook geen stoptreinen op dat traject, dus alles loopt door elkaar. Ik ga vanavond eens kijken maar normaal gezien moet het meeste water weer gezakt zijn, het heeft niet meer geregend.quote:Op zondag 14 november 2010 23:52 schreef trui het volgende:
stefanie, dus bij jullie is 't ook zo erg met dat water??! ik zag 't op het nieuws, rampzalig zeg!! ik hoop dat 't snel weer zakt!
quote:Op zondag 14 november 2010 12:40 schreef mijsje het volgende:
ik verstuur ook altijd meer kaarten dan dat ik ontvang... op de een of andere manier vinden mensen het niet meer zo charmant om kaarten te sturen lijkt het wel... een tante van mij gebruikt het geld dat ze kwijt was geweest om kaarten te sturen, om naar een goed doel over te maken... op zich een mooi idee, maar voor je dat weet vraag je je wel steeds af: waarom stuurt ze me geen kaart?
7 rijen op m'n visjesdeken ondertussen, en weer bezig met de visjes voor de volgende rijen...
edit: mooie wanten Inu! Hoe heb je dit nou gedaan? ben er wel benieuwd naar...(we kunnen ook gewoon een vilt-topic openen, in het breitopic kom je vervilten ook tegen, en vast op meer creatieve dingen op het forum...)
lieve giraffe zeg!zo is het koppie al heel schattig, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Vilten is echt sim-pel! Ik heb het geleerd van dit filmpjequote:Op zondag 14 november 2010 20:18 schreef knitwit het volgende:
Leuk die draak! Goed idee om dat op een giraf te baseren zeg.
Inu, die handschoenen! Heb je ergens een wolvilt cursus gedaan?
Ik heb bij bij om de hoek een winkeltje zitten waar ze ook wolvilt-workshops geven, maar dat is op doordeweekse ochtenden. Misschien moet ik binnenkort maar eens een dagje vrij nemen (heb nog ruim 3 weken aan vakantiedagen, dat moet toch genoeg zijn om nog flink wat te vilten/haken!)
Na alle trein-tips heb ik dit weekend maar een reisje naar het hoge noorden gemaakt (hoewel ik het idee van een treinkaartje kopen alleen omdat het zo lekker haakt in de trein nog steeds hilarisch vind, had ik wel echt een reden om daarheen te reizen). Helaas zat het niet mee, werkzaamheden waardoor een stuk met de bus en verder was het zo druk dat haken niet heel lekker ging.
Ondanks dat toch een goede oogst: 7 nieuwe blokjes voor mijn oldrosewrap!
Tnx voor het patroon! Ik dacht wel dat ie veel groter zou worden, gezien het hoofd, maar hij is ook wel heel leuk zo! Op mijn te haak-lijstquote:Op maandag 15 november 2010 10:12 schreef Mynerfius het volgende:
Thanks Lijnloos, giraf staat hier![]()
Trui die boom is echt heel leuk! Ben benieuwd wat voor kerstaccessoires er nog meer langs gaan komen
Je kunt ze zelf ook nog verder vilten, weet nu hoe het moetquote:Op maandag 15 november 2010 10:58 schreef trui het volgende:
haaksters hebben het maar druk he!
oja, de sloffen. succes met je 2e exemplaar! het zou ook nog wel kunnen schelen als je die eerste nog een keer (of 2) wast.
het eindresultaat van mijn geslof:
[ afbeelding ]
(dat ene lichtblauwe vlakje is wat vreemd verkleurd door de camera, ze zijn beiden dezelfde kleur eigenlijk). en ook hier zijn nog steeds steken zichtbaar...
Ik heb het patroon x 2 vergrootquote:Tnx voor het patroon! Ik dacht wel dat ie veel groter zou worden, gezien het hoofd, maar hij is ook wel heel leuk zo! Op mijn te haak-lijst
Het is ook wel erg zwaarquote:Op maandag 15 november 2010 11:23 schreef trui het volgende:
ja, dat zou ik inderdaad nog kunnen doen, maar ze mogen in elk geval niet kleiner meer worden. dus dat risico wil ik eigenlijk niet nemen...
Haha, dat scheelt wel ja! Maar ik bedoelde ook zegh maar "hoog op de poten"... als je begrijpt wat ik bedoel, een "echt" giraffe-lijf. Maar deze is ook wel heel leuk zoquote:Op maandag 15 november 2010 11:25 schreef Mynerfius het volgende:
[..]
Ik heb het patroon x 2 vergrootdan wordt ie ongeveer 30 cm hoog (en met een enorm hoofd
)
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, een kerstboom!!! voor op te hangen!!!quote:Op maandag 15 november 2010 00:13 schreef trui het volgende:
ik heb vanavond trouwens een aantal GS-jes zitten haken. helaas is m'n bol in die kleur nu op en ik was nog niet bepaald klaar...
[ afbeelding ]
iemand enig idee wat dit gaat worden?
Vast een veel te late reactie, maar ik gebruik de kussens van Blokker van ¤1,50quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geen heel goede foto, hij is aanklikbaar om beter te kunnen zien.
[ link | afbeelding ]
En het is zo fijn om te doen![]()
Weet iemand of ze bij blokker/action/wat heb je nog meer... maar geen ikea, waar ze grotere kussens verkopen?
Wibra heeft ze voor een heel zacht prijsjequote:Op zaterdag 13 november 2010 18:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nice
Heeft iemand een tip waar ik aan haaknaalden kom? Ik heb net een haarband/hoofdband voor Isa gebreid en daar wil ze graag bloemen op
Wow, wat zijn ze mooi gewordenquote:Op zondag 14 november 2010 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog een dagje drogen en ik ben klaar voor kerst![]()
[ afbeelding ]
(let niet op de vlekken in de theedoek, hij is schoon maar de verkleuringen gaan er niet meer uit)
Ik heb deze keer een plak schuimrubber van 1cm dik gebruikt met een theedoek eroverheen, werkt perfect.
Weet ik, maar ik houd me toch nooit aan "echte" matenquote:Op maandag 15 november 2010 19:44 schreef mijsje het volgende:
Muck, die haaknaalden van de Wibra, die kloppen niet met de "echte" maten, ze wijken wel eens af...
Ik ga de krans ook niet maken hoorquote:Op maandag 15 november 2010 21:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik had ze niet goed om aan elkaar gehaaktDe strepen op de kussen lopen wel gelijk, dus opzich zie je er niet veel van, maar met het aan elkaar maken had ik er wel last van.
Spannend een krans, ik hou het wel bij simpele strepen en beestjes.
Van sommigen zouden er theoretisch twee of drie hetzelfde moeten zijn, de praktijk valt iets anders uitquote:Op maandag 15 november 2010 23:13 schreef trui het volgende:
![]()
![]()
![]()
en zoveeeel! erg leuk dat er geen een hetzelfde is. (toch??)
ik zag net op flicker een mooie kerstbal, maar geen idee wat voor techniek daar nou gebruikt is:
[ afbeelding ]
das met temari gedaan zo te zienquote:Op maandag 15 november 2010 23:13 schreef trui het volgende:
![]()
![]()
![]()
en zoveeeel! erg leuk dat er geen een hetzelfde is. (toch??). hoe dun was 't garen/de naald waarmee je deze gemaakt hebt?
ik zag net op flicker een mooie kerstbal, maar geen idee wat voor techniek daar nou gebruikt is:
[ afbeelding ]
Shit, ik voel een nieuw project aankomenquote:Op dinsdag 16 november 2010 11:36 schreef knorretje het volgende:
[..]
das met temari gedaan zo te zien
http://www.temari.com/
temari wordt met dun zijdegaren/borduurgaren etc gedaan, zover ik weet komt daar geen papier bij kijken. Vond het er destijds erg mooi uit zien, maar heel tijdrovend, precisie klusje wat voor mij niet uitvoerbaar is op de bank voor de tv (en dan ook nog meekrijgen wat er op tv is)quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:29 schreef Muck het volgende:
[..]
Shit, ik voel een nieuw project aankomen
Volgens mij is dat ontzettend leuk met lucky stars papier
Op het linkje dat je zelf gaf, stond wat over papier....quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:41 schreef knorretje het volgende:
[..]
temari wordt met dun zijdegaren/borduurgaren etc gedaan, zover ik weet komt daar geen papier bij kijken. Vond het er destijds erg mooi uit zien, maar heel tijdrovend, precisie klusje wat voor mij niet uitvoerbaar is op de bank voor de tv (en dan ook nog meekrijgen wat er op tv is)
quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:13 schreef phluphy het volgende:
_Ophelia_ Echt prachtig.
![]()
Is het inderdaad zoveel werk als we denken?
ja klopt je hebt stroken papier nodig om je patroon te maken zodat je weet waar je je garen langsheen moet spannen om het patroon op de bal te krijgen, je ziet het papier naar mijn weten niet meer.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:32 schreef Muck het volgende:
[..]
Op het linkje dat je zelf gaf, stond wat over papier....
Tof ! En mijn moeder is met inpakken wegens verhuizing mooi dun wit garen en haaknaalden in alle maten tegengekomen. Drie keer raden wie dat krijgt!quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:49 schreef _Ophelia_ het volgende:
![]()
Dat valt best mee, de kleine sterretjes zijn met een kwartiertje\ half uurtje wel gehaakt en dan kijk ik ondertussen ook nog tv.
Succes! En laat je verwarming maken! (zodat je snel weer kunt haken en geen last zult hebben van koude handen - om ontopic te blijven).quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:32 schreef EsseEi het volgende:
Ik had gehoopt op een avondje relaxen (of eigenlijk haken dus) maar helaas: ik moet nog 2 artikels lezen en een presentatie bewerken.... was ook pas half 7 thuis
(en een bureau op marktplaats zetten)
ow en m'n verwarming doet het niet: KOUDD!!!
En verder heb ik alles wel gelezen en gekeken enzo maar weet niet meer precies wat allemaal dus kan niet inhoudelijk reageren
Ik ben vandaag erg productief; ben al aan mn derde slofje bezig!quote:
Van Ollie B. Bommel!!! Zo'n huilfilm, Zwelgje.....quote:Waar komt Zwelgje ookalweer vandaan? ken die naam ergens van....en vleugeltjes...kan, vind 'm zo ook leukmaar is ook wel schattig
ik heb wel 't een en ander met Drops Muskat gehaakt, maar dat is niet dik genoeg voor haaknaald 5 volgens mij hoor. bovendien puur katoen, dus ook vrij zwaar, zeker als je er een hele deken van maakt. daar komt nog bij dat het vrij sterk glanst, daar moet je wel van houden.quote:Op woensdag 17 november 2010 12:59 schreef Truus1981 het volgende:
En even vraagje: wie heeft er een tip voor een garen voor een granny square deken? Ik vind merinowol geweldig, maar daar zijn niet veel mooie kleurtjes in. Heeft iemand ervaring met Drops Muskat? Natuurlijk wil ik hem lekker zacht en bij voorkeur minimaal haaknaald 5..
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |